Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Inny] wymiana uszczelki głowicy renault 19 1.4

drzeniow - 3 Maj 2011, 12:41
Temat postu: [Inny] wymiana uszczelki głowicy renault 19 1.4
Wiem, to nie Fiesta, ale nie mam gdzie zapytać więc pytam tu.

Chce pomóc koledze wymienić uszczelkę pod głowicą, on jest po zawce mechanicznej ale nigdy tego nie robił. Ja wymieniałem w silniku 1.3i.

Tylko naszły mnie wątpliwości bo 1.3 ma wałek rozrządu w kadłubie a Renówka ma chyba w głowicy.
Czy ktoś może zna ten silnik i może mi potwierdzić czy trzeba rozbierać rozrząd?

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 12:43 ]
renówka silnik 1.4 rok 1990 :D
Allegro podaje rózne głowice na jednej jest wałek na innej nie ma ;/

Maki - 3 Maj 2011, 18:13

Zależy czy będzie dawał głowicę do szlifu czy nie. Jeśli nie będzie dawał do szlifu to wystarczy ściągnąć tylko pasek rozrządu. Jeśli zaś będzie dawał do szlifu to będzie musiał ściągnąć wałek rozrządu no chyba że zakład gdzie będzie szlifował głowicę powie że nie trzeba ściągać.
kuba87 - 3 Maj 2011, 18:18

do 19 dawali stare OHV ki i nowsze OHC na dzwigienkach wałka wyjmowac nie musisz ale nie jest to jakis duzy problem rozrzad rozpiac musisz daj nowy pasek rozrzadu i zrob sobie znaki na kołach zebys szukac nie musiał oczywiscie zrob sobie zdjecia co i gdzie było załozone
drzeniow - 3 Maj 2011, 18:27

kuba87,
Tam jest łańcuch i zamierzamy zostawić stary, głowica prawdopodobnie pójdzie do szlifu, ale kolega uparł się aby zostawić stare śruby od głowicy i nie dawać nowych, dla mnie to głupota..
Zobacze po zdjęciach silnika, bo wydaje mi sie ze tam nie ma wałka w głowicy

kuba87 - 3 Maj 2011, 18:34

jak jest aparat zapłonowy na głowicy to masz OHC i jest pasek a jak aparat masz na silniku
to jest OHV i wałek zostaje

drzeniow - 3 Maj 2011, 18:37



to jest ta głowica



a to jest silnik.

Nie mam go teraz pod domem. Wiec nie wiem w czym jest aparat, zobacz po zdjęciu :P

kuba87 - 3 Maj 2011, 18:38

OHV sciagasz samą głowice wałek jest w bloku
drzeniow - 3 Maj 2011, 18:40

kuba87 napisał/a:
OHV sciagasz samą głowice wałek jest w bloku

no to fajnie, dużo roboty nie będzie. :D

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 18:59 ]
aha a tylko jedno pytanie czy głowica jest żeliwna czy aluminiowa?

Maki - 3 Maj 2011, 22:45

Cytat:
ale kolega uparł się aby zostawić stare śruby od głowicy i nie dawać nowych, dla mnie to głupota..


A niby czemu nie dawać starych. Jak w dobrym stanie to śmiało można zostać.

Stunt_Man - 3 Maj 2011, 22:48

zawsze daje sie nowe śruby
Maki - 3 Maj 2011, 23:04

Podaj powód.
drzeniow - 3 Maj 2011, 23:06

Maki napisał/a:
Podaj powód.

stare po dociągnięciu wydłużają się, i przy ponownym przykręcaniu mogą się zerwać.

Maki - 3 Maj 2011, 23:11

Śruby które są próby co najmniej 10,9 mają się wydłużyć. Nie chce mi się wierzyć. Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby.
drzeniow - 3 Maj 2011, 23:16

Maki napisał/a:
Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby.

to są jakieś fuszerki,
Śruby dokręca się z dużą siłą, są one długie i stosunkowo cienkie, zostają one poddane dużej siły skręcającej.
Powiedz mi że o zmęczeniu materiału też nie słyszałeś?

pvzon - 3 Maj 2011, 23:16

Maki napisał/a:
Śruby które są próby co najmniej 10,9 mają się wydłużyć. Nie chce mi się wierzyć. Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby.

w zetecu nie wymieniłem śrub i jedna pękła . a po porównaniu reszty do nowych, były dłuższe o ok.2mm

Maki - 3 Maj 2011, 23:36

Niech ci będzie. Jakiś tam powód wymiany tych śrub na nowe jest. Więc dobrze jest sprawdzić ile stare śruby się wydłużyły.
drzeniow - 3 Maj 2011, 23:41

Maki napisał/a:
Więc dobrze jest sprawdzić ile stare śruby się wydłużyły.

tak dobrze mówisz, ale trzeba mieć do czego porównać długość śrub.
Wiec jesli nie kupisz nowych to nie porównasz :P

Maki - 4 Maj 2011, 19:45

A od czego masz dane producenta.
kuba87 - 4 Maj 2011, 19:59

a skąd wiesz kto wyprodukował sruby aktualnie zamontowane w silniku?
producent fabrycznie mogł zrobić np o 1mm dłuzsze sruby zeby nie podpadało o plagiat ?

Maki - 4 Maj 2011, 20:16

Niby tak. Dobra niech będzie po części mnie przekonaliście że lepiej dać nowe śruby (choć nigdy nie dawałem)
kuba87 - 4 Maj 2011, 20:18

nie musisz dawać to Twoj wybór tylko jak szpilka się ukręci i zostanie w bloku albo nowa uszczelka zdechnie po tygodniu to mozesz sam się ugryzc w du**
a no i własnie sruby twardosci 10.9 są bardzo kruche :D
nie chciałbym zeby przy dociąganiu głowicy srubą na klucz TORX wykruszył mi się łeb sruby
Maki tak rozciągają sie i to tak jak damskie rajstopy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group