Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z 1.1 na 2.0

ross9465 - 2 Maj 2011, 18:02
Temat postu: [MK3] Swap z 1.1 na 2.0
Witam chciałbym się dowiedzieć jaki silnik 2.0 mógłbym wsadzić do mojej fiesty czy istnieje możliwość tylko od escorta RS2000 czy są jakieś inne alternatywy. Szacowana moc która chce osiągnąć to 150km lub więcej. Jeśli ktoś zajmował się taką operacją i ma doświadczenie i wiedzę która może się przydać niech podzieli się ze mną tą wiedzą. Interesuje mnie też to czy skrzynia oryginalna fiesty będzie pasować do danego silnika i co jeszcze będzie trzeba przełożyć żeby działało. Jeśli ktoś wie jakie na oko to będą koszty to chciałbym wiedzieć.
elmek13 - 2 Maj 2011, 18:06

Popatrz na Projekty FKP. Masz konkretne opisy i fotki, co i jak założyć.
Parzych - 2 Maj 2011, 20:30

Pierwszy post i od razu z grubej rury... A swoją drogą Elemelek ma rację, wszystko już jest w projektach opisane, powodzenia... :ok:
Kusiu - 2 Maj 2011, 22:22

a ja bym najpierw proponowal cos slabszego np 1,6 z xr2i, ogarnij to a pozniej bierz sie za RS2000 , bo czarno widze takie przezucenie sie na silnik ktory ma 3 razy wiecej mocy ;]
Tommur - 2 Maj 2011, 22:32

Myśląć o mocy i silniku to opanuj najpierw 1,1 , potem 1.6. A tak wog ole to zacznij czytanie od tego jak przełożyć hamulce z mocniejszej wersji. Bo silnik to raczej na końcu. Wiesz na końcu długiej prostej zawsze jest zakret :twisted: . A silnik tam nie hamuje.
I zalecam poczytanie projektów i <szukaj> rs2000 . Duzo tematów wyskoczy. Poczytaj też o żywotności skrzyń z silnikiem rs2000.
Pozdrawiam

Stunt_Man - 3 Maj 2011, 10:34

i po pierwsze auto musi być w dobrym stanie
bo rdza popuści pod naciskiem 2.0

zdaszek - 3 Maj 2011, 11:04

Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami...
Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne :-)
Zapitala oczywiście, i przez pierwsze 10minut po przesiadce z 1.4 można się zdziwić, ale potem jest już OK.
Należy oczywiście pamiętać, że praw fizyki się nie oszuka i ze 140 w miejscu się nie zatrzymasz, ale na prawdę nie wiem o co Wam chodzi z tym "ogarnięciem".

TomeX500 - 3 Maj 2011, 11:42

No tak jakby to nagle był prom kosmiczny...
vegetagt - 3 Maj 2011, 14:26

zdaszek napisał/a:
Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami...
Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne :-)
Zapitala oczywiście, i przez pierwsze 10minut po przesiadce z 1.4 można się zdziwić, ale potem jest już OK.
Należy oczywiście pamiętać, że praw fizyki się nie oszuka i ze 140 w miejscu się nie zatrzymasz, ale na prawdę nie wiem o co Wam chodzi z tym "ogarnięciem".


Prawdopodobnie dlatego, ze kazdy chce 2.0, a nikt nie zaczyna w stylu: "cześć, chciałbym mocniejsze hamulce i lepsze zawieszenie, bo niedługo będzie dwulitrowy silnik. A w ogóle to w które miejsca dla fiesty są kluczowe i nie powinno tam być rdzy?"

kuba87 - 3 Maj 2011, 14:42

chocby podłuznice progi punkty mocowania silnika i zawieszenia
jesli masz tam rdzę (nie daj Bóg dziury) odpusc sobie
doprowadz auto do idealnego stanu blacharskiego zrób zawieszenie dokup hamulce opony
zbierz wszystkie potrzebne częsci i działąj

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:08

A ja się podepnę... Pojeździłem trochę golfem mk2 w wersji GT SPECJAL... Nie wiem jak to ma się do wszystkich "udawanych" GT ale są cztery tarczowe hamulce, 15" felgi z niskoprofilową gumą, sztywne zawieszenie, no i seryjnie prawie 140KM z silnika 1.8 i chciałbym żeby moja fiesia potrafiła go zawstydzić a nie tylko kaszleć olejem z tłumika ;/ I co wtedy?? Mam hamulce wentylowane, co okazało się bardzo dobrą inwestycją, ale 1.3 i to w opłakanym stanie upijający się na umór olejem to raczej nie jest nic godnego chwalenia się :( Dlatego myśląc logicznie zabieram się za składowanie kasiury na twardsze sprężyny, amortyzatory z mocowaniem stabilizatora, większe felgi, żeby nie zdzierało kapcia na zakrętach, poprawę blacharki u znajomego na warsztacie i wreszcie mam na oku 2.0 zetec'a z mondeo... Ale wiem, że potrzebuję pompę wody, chłodnicę i jeszcze parę rzeczy od CHV... Ale jak sprawa skrzyni biegów?? Uprzedzając krytykę wiem, że obecna będzie o wiele za krótka i zamiast mieszać na starcie to będę tracił czas na mieszanie lewarkiem, ale czy skrzynię z 1.3 a właściwie z 1.1 (tą z krótszymi 1, 2 i 3 przełożeniem można spiąć do tego silnika?? I jakie sprzęgło zastosować by wypadało??
madek - 5 Maj 2011, 21:15

zdaszek napisał/a:
Już któryś raz zauważyłem, że bardzo przestrzegacie tutaj przed mocnymi silnikami...
Nie wiem jak jeździ fiesta z silnikiem od RS2000, ale 2.0 16V od Ad@musa, jest całkiem normalne

Nie chodzi o to że taka fiesta jest nie wiadomo jakim demonem prędkości, tylko o to że 1.1 rozpędza się do 150km/h "wieki", a 1.8 czy 2.0 "chwilę". Nikt mi nie powie że mając 18 czy 19 lat ma duże doświadczenie za kółkiem i potrafi przewidzieć zachowanie auta i znać jego możliwości. To się nabywa z wiekiem, i w takim przypadku planowanie zmiany silnika to częściej chęć popisania się przed kolegami z klasy a nie przemyślana decyzja ;/


Ps. A z silnikiem RS2000 zap***ala i to zdrowo :ok:

vegetagt - 5 Maj 2011, 21:16

2.0 z mondeo nie miało koła zamachowego o innych wymiarach? Przynajmniej przy swapie mk2 xr2 na zeteca 2.0 anglicy pisali cos o niepasującym zamachu, a skrzynie biegów w mk3 takie same byly chyba.


madek napisał/a:
tylko o to że 1.1 rozpędza się do 150km/h "wieki", a 1.8 czy 2.0 "chwilę".


jakiego ja zonka miałem, gdy po zakupie kadeta gsi wrzucilem czwarty bieg, gaz w deske a on sie zaczal żwawo rozpędzać :rotfl:

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:20

A zerknijcie tu: 2.0 zetec w fieście

Odnośnie zawstydzania golfa nie chodziło mi o popisywanie się tylko o to żeby nie trzeba było ciągle redukować i kręcić, żeby przemieszczać się sprawnie, tylko dodaję gazu i bez wymuszenia włączać się do ruchu, osiągając bez problemu prędkość porównywalną do poruszających się po pasie który chcę zająć... Aby dało się sprawnie przemieszczać i nie musieć czekać na łaskę aż ktoś dla mnie wyhamuje będzie wpuszczał...

elmek13 - 5 Maj 2011, 21:23

burdzyk2, znamy, to ja nawet mam u siebie silnik Focus 2.0 Black Top. Kolega Daras, założył nawet silnik 2.5 do fiesty.

To jest fajne: Make sure you now tell the DVLA and Insurance what you have done.

"Upewnij się, że Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów wie co żeś zrobił"

No bo jak cię policja zatrzyma to się za głowę złapią.

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:26

To jeżeli Szanowny Kolego masz takiego swapa za sobą to wypisz nam tu co jest potrzebne i temat do zamknięcia, autor powinien być zadowolony z informacji z pierwszej ręki, a i inni skorzystają... A wie ktoś jak kwestia spasowania mojej skrzyni do zetec'a??
vegetagt - 5 Maj 2011, 21:26

burdzyk2, dokladnie, trzeba zamach od fiesty przelozyc :D

edit: skrzynie w mk3 pasują od kazdego do kazdego fiestowego silnika.

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:29

Czyli tak: Chcę skrzynię z 1.3 to biorę zamach z tego silnika, a jeśli chciałbym kiedyś od rs1800 żeby lepiej wykorzystać moc to z takiego silnika zamach ze sprzęgłem, ale nie trzeba dodatkowej flanszy wycinać czy coś?

Edit: I chodzi tu o pasowanie do 2.0, który chyba jest w sumie rozwierconym 1.8?? To bliźniaczy blok chyba jest?

Parzych - 5 Maj 2011, 21:32

burdzyk2, poszukaj w projektach, zamiast iść na łatwiznę... :fox:
elmek13 - 5 Maj 2011, 21:33

burdzyk2, kolego proszę cię co mam opisywać, skoro wszystko jest w Projekty FKP. Tam szukaj. :yes: Tam masz gotowe opisy. No może nie taki jak na fiestaguides, ale masz. :ok:
Parzych - 5 Maj 2011, 21:34

Zresztą sam podałeś stronę gdzie wszystko jest ze szczegółami opisane...
burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:38

Już tam grzebałem i czytałem co najmniej historię od początku do końca 4 czy 5 takich projektów... To nie iście na łatwiznę tylko próba skonkretyzowanej odpowiedzi, która jasno rozwieje domysły wszystkich pytających... Bierzemy się za hamulce, zawieszenie, bezpieczeństwo, a na końcu szukamy zastrzyku mocy... Ale gdy dojdziemy do takiego stadium co jest potrzebne?? Klarownie pokazać wszystkim, że z motyką na słońce nie ma co biec, tylko uzbroić się w cierpliwość i pieniądze ;/ To ma być przestroga bardziej, a nie ciśnięcie biednego burdzyka, że jest leniwy i nie szuka... A anglojęzyczny temacik wcześniej przytoczony przestudiowałem cały i nie byłem pewny kilku szczegółów, ale to już bliżej wykonywania projektu będę męczył Wam głowy ;p :krzesłemgo:
elmek13 - 5 Maj 2011, 21:38

Parzych, no dobra, ale my nie jesteśmy tacy szczegółowi, jak Brytole. U nas montujesz cały silnik a nie się pierdzielisz.
vegetagt - 5 Maj 2011, 21:38

Parzych, tylko niewiem czemu oni tam każą zamach i skrzynie od fiesty w zetecu brać. Przecie to chyba było wszystko plug&play bez roznicy, jaki silnik, byle z fiesty.. Jedynie escorty trafiały się z MTXem.
elmek13 - 5 Maj 2011, 21:39

burdzyk2, czekamy.

Ps. Wiosna już jest. :V:

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:41

Wiosna już jest owszem tylko kasy nie ma ;p A, że ja nie chcę z tą jedną motyką na Słońce lecieć to najpierw jak pisałem zawieszenie, poprawa blach, a potem szukamy mocy ;)
elmek13 - 5 Maj 2011, 21:41

vegetagt, a widziałeś tematy w projektach, praktycznie każdy montował skrzynię od Escorta, lub Fiesty nie Zetec-a.

burdzyk2, budę wzmocnij. Zrób, ją na glanc, a później montuj silnik. Najpierw pozbieraj graty, komputery, wiązki itp, wiem po sobie, że prosto nie jest. Powodzenia.

Kolega Ad@mus założył całego 2.0 Mondeo. Jego męczcie.

vegetagt - 5 Maj 2011, 21:44

burdzyk2 napisał/a:
vegetagt, a widziałeś tematy w projektach, praktycznie każdy montował skrzynię od Escorta, lub Fiesty nie Zetec-a.


no wlasnie, ale lepiej się upewnić, gdy pamięc zawodzi ;-)

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 21:46

Dzięki elemek Ale że kasy mało, a druciarstwa nie lubię to będzie bardzo długodystansowy projekt ;/
Stunt_Man - 5 Maj 2011, 22:01

2.0 potrzebuje:
-pompe wody z 1.6/1.8 fiesta/escort/orion zetec
-miske i smok j.w.
-pompe oleju j.w. albo mniejszy filtr (ja mam z Renault 1.4 Turbo tak jak na fiestaguides)
-zamach od 1.6/1.8 fiesta/escort/orion zetec
-sprzęgło od cvh 1.6 albo zetec 1.6, 1.8 fiesta/esc...
-chłodnica od 1.6 cvh albo od Fiesty Zetec

przy swapie z 1.1, 1.3 albo CVH wiadomo potrzebne mocowania z zeteca (poduszka przód i tył) wiązka z fiesty bez edisa oraz komp z mondeo o oznaczeniu DEEP, DEWY lub DESK

burdzyk2 - 5 Maj 2011, 22:07

Czyli wiązka z mondeo 2.0 jest bezużyteczna w tym przypadku?
Stunt_Man - 5 Maj 2011, 22:10

jak sie komuś chce bawić z kablami to można ją dać do fiesty... ale po co se życie komplikować? na wiązce z fiesty elektryka jest plug & play
burdzyk2 - 5 Maj 2011, 22:13

Czyli wiązka nie od HCS, ani CVH to tylko od zetec'a "fiestowego"?
Stunt_Man - 5 Maj 2011, 22:21

fiestowy albo escortowy bez edisa
burdzyk2 - 5 Maj 2011, 22:24

No i ja już wszystko wiem, autor też powinien. Dzięki wielkie Stunt_Man :piwkowanie: . Jak dla mnie to temat można nawet i zamknąć jeśli autor zdobył informacje,których pożądał :)
Pele - 5 Maj 2011, 23:43

Stunt_Man napisał/a:
2.0 potrzebuje:
-pompe wody z 1.6/1.8 fiesta/escort/orion zetec
-miske i smok j.w.
-pompe oleju j.w. albo mniejszy filtr (ja mam z Renault 1.4 Turbo tak jak na fiestaguides)
-zamach od 1.6/1.8 fiesta/escort/orion zetec
-sprzęgło od cvh 1.6 albo zetec 1.6, 1.8 fiesta/esc...
-chłodnica od 1.6 cvh albo od Fiesty Zetec


Że się tak nieskromnie zapytam ... 2.0 nie ma pompy wody, miski oleju, pompy oleju, zamachu i sprzęgła że wszystko trzeba dokupować z innych Zetec'ów ??
Bo jak się kupuje dawcę a nie każdą rzecz osobno to z dawcy chyba kompletny silnik ze skrzynią i całą resztą pierdół wziąć ?? Czy może się mylę ??
Oczywiście pomijam łapy, chłodnicę i inne odmiennie konstrukcyjnie podzespoły.

jackrzec - 6 Maj 2011, 08:18

Pele, pompa wody jest inna (od fiesty jest bardziej płaska i ma wyjście pod trochę innym katem)
http://www.ford-esklep.pl...a1517399dce.jpg - Fiesta
http://www.ford-esklep.pl...f94237fe82c.jpg - Mondeo,
miska oleju ma inny kształt i do fiesty zwyczajnie nie wejdzie. Oczywiste jest że jak zamach jest inny to i sprzęgło do niego inne pasuje. Pompa oleju od mondeo bardziej odstaje i do fiesty jak zamontujesz, to filtra nie ruszysz.

Pele - 6 Maj 2011, 08:34

Aha, teraz rozumiem ;-))
Nikuś - 6 Maj 2011, 08:41

burdzyk2 napisał/a:
ale to już bliżej wykonywania projektu będę męczył Wam głowy ;


Z własnego (gorzkiego) doświadczenia wiem jedno, najpierw zbierz kasę, najlepiej dwa razy więcej niż planujesz wydać - bo taka jest zasada. Masz kasę, zakładasz temat z pytaniami "co gdzie jak z czego za ile".

Poza tym widzę że jesteś z Podkarpacia, jakbyś pilnował terminów spotów i się na jakimś pokazał, to pomimo że pdk kuleje to byśmy Ci kilka rzeczy wytłumaczyli.

burdzyk2 - 6 Maj 2011, 16:46

Nikuś napisał/a:
burdzyk2 napisał/a:
ale to już bliżej wykonywania projektu będę męczył Wam głowy ;


Z własnego (gorzkiego) doświadczenia wiem jedno, najpierw zbierz kasę, najlepiej dwa razy więcej niż planujesz wydać - bo taka jest zasada. Masz kasę, zakładasz temat z pytaniami "co gdzie jak z czego za ile".

Poza tym widzę że jesteś z Podkarpacia, jakbyś pilnował terminów spotów i się na jakimś pokazał, to pomimo że pdk kuleje to byśmy Ci kilka rzeczy wytłumaczyli.


Trochę ciężko mam z terminami i czasem teraz, a tematu nie zakładałem tylko się podpiąłem ;p A skoro temat już jest to co mi szkodzi skorzystać na równi z osobą, która temat założyła?? Jaki jest sens "dowiadywania" się później skoro można już teraz przy okazji tematu, który już istnieje??

Nikuś - 6 Maj 2011, 16:50

burdzyk2 napisał/a:
A skoro temat już jest to co mi szkodzi skorzystać na równi z osobą, która temat założyła?


Jasne że możesz, tylko nie licz na tajemną wiedzę na zaledwie dwóch stronach :-P

burdzyk2 - 6 Maj 2011, 17:02

To nie jest forum fanów Horego Portiera i czarnej magii tylko fiesty przecież :głowąwmur:
BuMeL - 10 Maj 2011, 23:47

U mnie swap z 1,1 na 1,6 efi poszedł gładko, wsadziliśmy całą maszynę ze skrzynią od essiego mk6 kombi z wiązką i ecu, jedynie trzeba było przespawać łapę silnika. Reszta p&p z przegubami, półosiami i immymi dzyndzlami, nie musieliśmy też zbierać graciarni z innych modeli co by wszystko weszło bez zgrzytu. Natomiast stoi w garażu ori RS2000 i silnik wydaje się jakby .... wyższy :) aczkolwiek jeszcze w fieście nie siedział :)
luk-90 - 11 Maj 2011, 08:02

jak wygląda kwestia elektryki przy przejsciu 1.1/1.3 na zeteca? chodzi o połączenie wiązki, tylko chodzi Mi o jakiś konkret co i jak z czym, darować sobie odpowiedzi typu bez problemu
Daras84 - 11 Maj 2011, 09:55

no bo bez problemu :hahaha: jak masz rozne wtyczki 12 pin albo 8 pin, łączysz kolorami i po temacie,
luk-90 - 11 Maj 2011, 11:23

wiec 1.8 zetec na zewnętrznym edisie z wtyczka 12 pinową, w klekotku 8 pin, ale gdzieś czytałem, ze jakieś kabelki trzeba ciągnąć gdzieś na deske, mozesz to opisać jakoś tak bardziej, bedzie wtedy dla potomności :P
Pietrekk - 11 Maj 2011, 11:35

Nic ciągnąć chyba nie trzeba, Stunt man mi zrobił z starej mojej i starej z budy silnika tak jak by przejściówkę wszystko pasi i nie trzeba było ciągnąc :)
Daras84 - 11 Maj 2011, 14:54

do zeteca jak pamietam trzeba kabel do czujnika temp. na deske
Pietrekk - 11 Maj 2011, 16:26

No to teraz zgupłem :cojest:
Stunt_Man - 11 Maj 2011, 17:08

Daras84 napisał/a:
do zeteca jak pamietam trzeba kabel do czujnika temp. na deske

nie trzeba... wystarczy ten kabel co jest podłączony w hcs do czujnika temp (pojedynczy przewód) podłączyć do dolnego czujnika w obudowie termostatu a drugi pin tego czujnika do masy
i wszystko działa

Daras84 - 11 Maj 2011, 22:20

to miałem na mysli ;)
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 03:08

A ja odkopuję, bo pragnę się dowiedzieć jaka pompa paliwa ew. jaki bak żeby było odpowiednie ciśnienie paliwa przy silniku 2.0?? Innymi słowy: jaka najodpowiedniejsza do prawidłowego działania silnika??
luk-90 - 1 Cze 2011, 07:46

popmpa paliwa z fiesty xr2i 1.6 lub 1.8, S 1.8 lub futura 1.6
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 10:30

To pompy paliwa do 1,6cvh; 1,6 zetec i 2,0 zetec są zamienne? Czy to jedna i ta sama pompa?
luk-90 - 1 Cze 2011, 13:18

wszystkie są na 3.5 bara
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 15:53

Hym... No, ok, a HCS'owa ile "ciśnie"??
Stunt_Man - 1 Cze 2011, 20:06

1.2
burdzyk2 - 1 Cze 2011, 21:42

No to teraz już chyba wszystkie elementy układanki zostały poruszone??
luk-90 - 3 Lip 2011, 23:59

dobra rozgryzłem sobie na spokojnie w domu kostkę 1.8 i 1.3, jednak mam wątpliwość.
Mianowicie z tyłu w bloku 1.8 jest czujnik ciśnienia oleju i brakuje mi w wiązce odpowiedniej wtyczki na ten czujnik( w hcs jest taka "fajeczka" na ten czujnik. a w 1.8 brak) Co z tym fantem zrobić?

kenczorf - 4 Lip 2011, 13:05

w ten czujnik wpinasz sie stara wiazka z zegarow. Podmieniasz tylko wiazke od kompa
luk-90 - 4 Lip 2011, 13:49

no tak, ale w wiązce z hcs kabel od tego czujnika jest umiejscowiony w "podwiazce" w skład której wchodzi cewka oraz ten czujnik wpinane w wiązke silnikową 4 pinową wtyczka. W wiązce 1.8 nie mam kabla do czujnika ciśnienia oleju w ogóle. Pociągnąć ten kabel prosto na licznik?
W 1.8 jest obwód cewka(3pin), czeujnik temp z termostatu(2 pin), czujnik położenia wału(2pin) wpinane kostką 8pin( 7 kabli) do wiązki silnikowej i ta dalej

kenczorf - 4 Lip 2011, 14:20

musze sprawdzic u siebie bo juz nie pamietam...ale wiem ze czesc kabli zostawilem starych i nie wiem czy to nie byl jeden z nich
luk-90 - 4 Lip 2011, 15:29

jak byś mógł to sprawdź, będę wdzięczny
kenczorf - 4 Lip 2011, 23:33

jest jeden zielono/brazowy przewod. Wchodzi w kostke 7mio pinowa (podejrzewam, ze powinna miec 8 pinow jesli czujnik temp na zegary jest taki jak powinien byc w zetecu czyli na 2 piny...o ile to wogole na tej kostce jest bo az tak to sie nie przygladalem.) Napewno z tej kostki idzie zasilanie i sygnal cewki (3 przeowdy)

EDIT
Przeczytalem ejszcze raz to co pisales wyzej ze w tej kostce masz cewke itp. Mi ten kabel laczy sie z wiazka ktora idzie do tej kostki...ale moze rozchodzi sie wczesniej. Sprawdze to jutro na spokojnie. Byc moze idzie bezposrednio w wiazke zegarow

luk-90 - 5 Lip 2011, 12:31

musze dopaść sąsiada, który ma escorta 1.6 etec i zobaczyć jak to u niego wygląda, jezeli kenczorf dokładnie nie da rady sprawdzic
kenczorf - 5 Lip 2011, 12:53

luk-90 napisał/a:
temp z termostatu(2 pin)
jesli mnie wzrok nie zwodzi to ten czujnik jest wpiety w kostke od wtryskow, polozenia walkow rozrzadu, tps i bocznikowy. Teraz tak ta kostka 7 pin to wychodzi zniej 3 kable do cewki, kabel w otulinie do walu - chyba 2 przewody, czujnik cisnienia - 1, i dwa przewody ktore gina w otulinie i nie wiem gdzie sie koncza. Skoro pinow jest 7 to moze jeden to masa i jest wspolny. Musialbym wydrzec cala wiazke bo u mnie z kablami to istny burdel zeby dokladnie przesledzic co i jak. Moge ci podac z autodaty ktory pin na kompie za co odpowiada. Wtedy dojdziesz sobie ktory kabel bynajmniej z tych co sa przy kompie ida do jakiego elementu. Niestety cisnienie oleju nie przechodzi przez kompa wiec niema go w schemacie
luk-90 - 5 Lip 2011, 13:53

sprawdzę jeszcze raz dokładnie u siebie i sie odezwę, dzięki bardzo za pomoc, bo chyba jedyny zainteresowany jesteś :yes:
Stunt_Man - 5 Lip 2011, 16:45

ile masz tych "podwiązek"? nie masz czasem wiązki z escorta?
luk-90 - 5 Lip 2011, 19:12

Podobno wiązka z fiesty.
Mam wiązkę silnikową do której dopinany jest obwód wtrysku( wszystkeigo wokół kolektora ssącego) kostką 12 pin, oraz obwód cewka, czujnik położenia wału, czujnik temp termostatu kostką 8 pin.

Właśnie sprawdziłem, ze w kostce 8pin mam dodatkowy kabel brązowo zielony, którego brakuje w wiązce cewki, czyli wygląda jak by trzeba tam było dodać ten kabel, co o tym sadzicie? To by się zgadzało po kolorach wiązki

kenczorf - 5 Lip 2011, 19:35

ehh to mam chyba ladne zamieszanie z kablami bo u mnie ten od czujnika temp cieczy wchodzi w oslonke razem z kablami od wtryskow. A wiazke od wtryskow sprawdzalem po pinach z kompem wedlug autodaty zeby dobrze popodpinac bo u mnie dlugosci kabli dawaly wiele do myslenia:P Ale nie dam sobie reki uciac czy ten czujnik byl razem z ta wiazka czy nie gdy sprawdzalem polaczenia.
luk-90 - 5 Lip 2011, 22:14

dobra wszystko już rozgryzłem, tak jak myslałem, brakowało mi kabla do czujnika cisnienia oleju. W kostce połączeniowej po stronie wiązki silnikowej był kabel( brązowo-zielony), jednak w obwodzie cewki go nie było. wyciągnąłem ten kabelek( oryginalny) z wiązki starego hcs'a, którego miałem na złom. Mernik wskazał, że jest dobrze wszystko połączone, udało się dojść do ładu i jest tak jak w farbryce :jupi: Dzięki za pomoc kenczorf
luk-90 - 29 Lip 2011, 11:35

Ja musiałem wymienić także przekaźnik duży zielony na czerwony normalny od efi, gdyż pompa paliwa po wyłączeniu zapłonu potrzebowała 3s przed ponownym przekręceniem zapłonu, aby się ponownie uruchomić, tak tylko piszę

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group