|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Dolot w XR2i CVH na stożku
trzeci - 19 Sty 2011, 19:43 Temat postu: [MK3] Dolot w XR2i CVH na stożku Jako, że silnik w Spadku przestał mieć w końcu problemy z obrotami i mieszanką postanowiłem przed wiosną pobawić się trochę z dolotem.
Jak skonstruowany jest ori dolot w CVH widać na zdjęciach poniżej.
Bardziej zawiły i pełen zakrętów już chyba być nie może.
Dlatego pomyślałem nad jego uproszczeniem z wykorzystaniem stożka.
W związku z tym, że miejsca na rurę pomiędzy pokrywą zaworów a maską jest niewiele (stąd spłaszczony ori dolot) planuję wykorzystać tą harmonijkową gumę, obrócić ją w stronę zderzaka i zakończyć odizolowanym termicznie stożkiem (K&N lub Pipercross)
Tak wygląda z grubsza mój plan.
Ale może podpowiecie coś ciekawszego
Żeby ukrócić dewagacje na temat tego co stożek daje lub nie, zapewniam że podczas hamowania na początku lutego pomiar będzie na ori dolocie i na stożku, więc będzie porównanie czarno na białym
Pozdro ...
Krzysiek - 19 Sty 2011, 20:16
Czy ja Cie dobrze rozumiem że chcesz mieć stożek umiejscowiony za aku w tej wnęce między aku a podłużnicą ?
ombre888 - 19 Sty 2011, 20:25
Tak nie w temacie. Powiedz jaksie sprawuje się EFI w cvh? Są z nim jakies problemy większe? to jest wersja 105km? Pytam bo mam escorta mk3 xr3i na k-jetronic-u. I w porzednim cabrio MK4 też miałem ten wtrysk. Wszystko bylo okej do puty do puki bylo dobrze. Wymiatal strasznie, goście szukali turbo pod maską. Ale jak sie sypnął(zresztą z mojej winy->lpg) to po aucie. Nigdy nie doprowadziłem go do porządku. A specy którzy potrafia to ogarnąć było mnustwo. Szkoda ze w gadce. I tak kiedyś mi przez mysl przeszło żeby EFI zapodać. Stąd moje pytamie.
I czy są jakieś rożnice w EFI z silników z esa mk5(cywilny chyba 90km) a z wersji xr3i/xr2i prócz kompa
PumaRST - 19 Sty 2011, 20:31
Jeśli dobrze rozumiem że ten czarny pastik chcesz zostawiać, a tak naprawde chcesz zmienic puszkę na stożek. to ja ci proponuje nastepujące rozwiązanie, zostaw puszke i wsadź wkladke K&N pipercross czy ITG. dorób zasys powietrza do puszki od frontu tak jakby za lampą i poprowadź jakąś rure ze zdrzaka np. zmaiast jednego halogenu.
Tak czy inaczej czy zrobisz tak jak ty opisałeś czy tak jak ja zyskasz pewnie z 2KM. Moim skromnym zdaniem najgorszym elementem tej układanki jest ten czarny plastik i ja bym się go pozbył nawet spłaszczając trochę rure fi 60mm (jak dobrze pamietam tyle ma średnicy przepustnica) i wykozystał jakieś kolanka żeby filtr stożkwoy był w tym miejscu co mówisz ale żeby przepływ powietrza był jak najbardziej łagodny. nie gwarantuje efektu ale moje doświadczenie mi podpowiada ze to byłby najlepszy dolot oprócz ITB ale to inna historia
Krzysiek - 19 Sty 2011, 20:31
Ombre88 Nie.
PumaRST - 19 Sty 2011, 20:33
ombre888, EFI jest bezobsługowe oprócz zaworu Krokowego. Róznice sa w silniku, zupelnie inna wiazka, wiekszość czujnkow, komp i kilka innych.
Żółwik Tuptuś - 19 Sty 2011, 20:54
Arturo - to co PumBa pisze . Najłągodniejsza rura 60 , spłaszczona tylko tak , żeby maska się zamykała . Ja bym pokombinował w sklepie z wydechami do cieżarówek i dobrał rurę nie prostą , tylko półokrągłą ( patrząc od góry na rzut komory silnika ) i dał do niej tylko dwa krótkie łączniki gumowe .
Do tego wkładka do ori puchy i szeroki dolot zamiast halunów ( tak jak Piterowi pisałem ) i tyle
ombre888 - 19 Sty 2011, 20:54
PumaRST napisał/a: | ombre888, EFI jest bezobsługowe oprócz zaworu Krokowego. Róznice sa w silniku, zupelnie inna wiazka, wiekszość czujnkow, komp i kilka innych. |
to wiem głowica, wałki, popychacze
Nigdy nie miałem okazji jechać właśnie xr-ką na EFI i jestem ciekaw jak taki zdrowy okaz może smigać. No może raz miałem okazje fiestą XR2i jechać ale w niej krzywek na wałku nie bylo z z popychacz to można było wóde pić bo tak byly wyrobione. Niech żyje 15W40
trzeci - 19 Sty 2011, 20:55
Intense napisał/a: | Czy ja Cie dobrze rozumiem że chcesz mieć stożek umiejscowiony za aku w tej wnęce między aku a podłużnicą ? |
Nie, chcę dać w miejsce oryginalnego wlotu.
Marcin, poczytałem już wcześniej i Żółw mi to ostatnio potwierdził, że najlepiej dać rurze dolotowej jak najprostszą, najłagodniejszą drogę.
Tyle, że w XR-ce ten niewielki luz między pokrywą zaworów i maską.
No ale OK, w sobotę znowu działam z Tommurem przy autach więc zdejmę dolot i będę sprawdzał ile to dokładnie jest i co da radę zrobić.
ombre888, jeśli chodzi o EFI to ja nie narzekam ale porównań nie mam z czym innym, więc nie za wiele pomogę.
Prędzej właśnie Puma
Fordon - 19 Sty 2011, 21:01
Prezio a moze ITB ??
A jak nie tak to mozna pomyslec nad dolotem z essiego bo jest w druga strone, wywalajac przy tym ako w kufer, z dolu jak juz w/w Puma powietrze z za halogenu, a sam filtr umieszczajac na wysokosci lampy w miejscu ako... jest tam dosc zimno i syf nie zapierdziela tak na niego...
zefir - 19 Sty 2011, 21:01
zaden stozek Arturroo , wkladka Pipera lub ITG , kn bedzie trzeba oliwic etc,
ombre888 - 19 Sty 2011, 21:05
A może ori rura od RST.napewno sie pod maską zmieści
PumaRST - 19 Sty 2011, 21:27
ombre888 napisał/a: | A może ori rura od RST.napewno sie pod maską zmieści |
ta od FRST ma załamanie i tworzy się woskie gardło, pewnie bylo by lepiej niż w serii. a nie wiem jak wyglada z ERST więc trzeba by looknąć do środka.
trzeci - 19 Sty 2011, 21:38
Jest taka do kupienia: zobacz
trzeci - 19 Sty 2011, 21:43
Wiem, ale mogę się umówić na odbiór i zapłatę osobiście bo będę niedługo jechał w pobliżu jego miejsca zamieszkania.
Tyle, że w sumie taką rurę (chociażby z nierdzewki) dam radę załatwić ze spłaszczeniem i odpowiednim łukiem.
Sugestii trochę do przemyśleń jest
Dzięki.
PumaRST - 19 Sty 2011, 21:44
wydaje mi się że bedzie lepsza niż ta z FRST. ale to tylko foto i to z zewnątrz. ale raczej na 100% bedzie lepsza od tej z FRST.
trzeba by poprosić kogoś żeby zmierzł fi na połączeniu z przepustnica bo nie wiem jaka tam byla srednica jesli ta sama co w xr2i ma przepust to tylko brac
Lokmen - 19 Sty 2011, 22:06
stożek da ci ok 5% przytostu mocy - sam sprawdzałem jak jeszcze tym jeździłem na hamowni, nawet gdzieś jeszcze na forum powinien być wykres
moim zdaniem lepiej oleć stożek a dać sportową wkładkę - efekty bedą porównywalne a koszta o wiele mniejsze
ombre888 - 19 Sty 2011, 22:09
Tylko że ona jest wyprofilowana w lewo(w strone aku).
Za taką kase to lepiej kupić rury i dorobić. Kolanka kupisz pod odpowiedni kątem, na prasie jak je jeszcze palnikiem zagrzejesz to spłaszczysz tak że znaku nie będzie, uchwytu dospawasz . Albo z nierdzewki i nierdzewką pospawać, albo polakierowac i będzie lux
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 22:16 ]
Lokmen napisał/a: | stożek da ci ok 5% przytostu mocy - sam sprawdzałem jak jeszcze tym jeździłem na hamowni, nawet gdzieś jeszcze na forum powinien być wykres
moim zdaniem lepiej oleć stożek a dać sportową wkładkę - efekty bedą porównywalne a koszta o wiele mniejsze |
A to jeszcze taniej. Tylko zrobił bym lepszy dolot do puszki. Niemiaszki np w escortach xr3i wiercą w puszcze(filtra) przed wkładka dziurt fi10 robią takie sito i sie chwalą wykresami. Na własnej skórze sprawdzone. Jest efekt
trzeci - 19 Sty 2011, 22:39
Poniżej wykres Łokiego z pomiarem na stożku.
Masz Paweł fotkę jak miałeś zrobiony ten stożek ?
Odnośnie wkładki, to mam teraz taką wsadzoną - K&N
Lokmen - 19 Sty 2011, 22:42
niestety nie mam
trzeci - 23 Sty 2011, 18:43
Po oględzinach w sobotę, to chyba wybiorę rozwiązanie a`la Escort czyli dolot w narożniku akumulatora, żeby uciec w najchłodniejsze miejsce.
Ta rura z aukcji (dolot z ERST) pasować nie będzie, co trochę mnie zdziwiło.
Przepustnica w XR2i CVH ma 71 mm (zewn.) a wymiary jakie podał mi Sprzedający to 61 mm(zewn.)
Będzie czas to wyduma się jakieś home made.
Pozdro ...
arecki - 23 Sty 2011, 18:50
a miało być od Lecha
powodzonka
Bezimienny - 23 Sty 2011, 19:32
Przypomniał mi sie esiok RS2000 z filtrem w Heinekenie draftkeg'u może tak by podziałać? przy okazji trochu piwa do prac przy dolocie będzie ale to by musiał aku won do bagażnika.
Fordon - 23 Sty 2011, 19:57
... tyle ze dobra sprawa byla by operacja desantu ako do tylu.
Pele - 23 Sty 2011, 21:37
Trzeci napisał/a: | żeby uciec w najchłodniejsze miejsce. |
A to że dolot przechodzi nad (gorącą) pokrywą zaworów nie ma żadnego wpływu ??
Fordon - 23 Sty 2011, 21:48
Ma ale wazne zeby to nie byla stal czy tez alu, tylko plastik... to nie ziutek ze masz plastik kolektor i mozesz sobie poprowadzic dolot tylem ...
trzeci - 23 Sty 2011, 22:59
Poza tym można się pokusić o zaizolowanie termiczne dolotu aby nie nagrzewał się tak bardzo od pokrywy i kolektora wydechowego.
Pele - 26 Cze 2011, 01:48
Fordon napisał/a: | to nie ziutek ze masz plastik kolektor i mozesz sobie poprowadzic dolot tylem ... |
A się zapytam, tylko proszę się nie śmiać Jest możliwość przerobienia plastikowego dolotu z mondeo albo dopasowanie z czegoś innego żeby w CVH móc ominąć pokrywę zaworów ?? Pytam z ciekawości i czysto teoretycznie, no chyba że się tak da to kiedyś pomyślimy
Fordon - 26 Cze 2011, 13:12
Musial bys robic cos od zera... droga sprawa...
pawelxr2i - 26 Cze 2011, 21:26
ja mam filtr przed prawym kołem przewody omijają wszystko co gorące i pod ciśnieniem w cylindry nie było z tym wielkiego problemu silnik cvh
Tommur - 27 Cze 2011, 00:24
fotka??
pawelxr2i - 28 Cze 2011, 00:49
naj wcześniej zdjęcia zrobię w piątek po pracy bo teraz poruszam sie samochodem służbowym ale no nie widzę problemów moja fiesta miala seryjnie 110 koni od 18 roku zycia zajmuje sie tylkoo fiestami i niewiele to czasu mineło bo mam dopiero 21lat ale powiem wam zeby coś podkręcic we fieście to trzeba poprostuy kombinowac na wszystkie sposoby dolot na turbince zrobiłem tak na alminiowa koncówkę przepustnicy efi mozna sprytnie dopasowac gumowy przewód powietrza od silnika hondy 1600 v-tec średnica jest idealna uciałem 5 cm nalożyłem 3 cm na dolot potem udałem sie do sklepu "u tadzia" gdzie kupilem aluminiowy elastyczn przewod hm rurę o dobranej wcześniej średnicy dopasowalem do tej resztki gumy na dolocie a i zeby przy dociskaniu zacisku na gumie nie pękła ta "rura" aluminowa udalo mi sie dostac cienką ale mocną tulejkę od odlotu opla gsi mozna to uszczelnic w jakiś sensowny sposób ale nie wydaje mi sie zeby bylo to nie szczelne kupiłem filtr kn i turbinkę na alledrogo turbinkę umocowalem zaraz przy filtrze elastyczną "rurę" sprawnie połączyłem z filtrem były tam różne regulacje jak juz sie to widzi to samo sie sklada w oczach hm co dalej zdemontowałem prawą lampę <pisząc prawą mam na myśli od pasażera> "rurę" poprowadzilem między kielichem amortyzatora a silnikiem i w tę dziurę przed prawe koło wszystko by szuralo po ziemi więc zrobiłem coś w stylu pletwy ktora nie tylko trzyma filtr a przy prędkości nakieruje strumioeń powietrza w komorę filtra , załozyłem lampę i co??? i lipa gasla na wolnych obrotach dlaczego nie zakładajcie tej turbinki nie powiem bez niej gorzej ale mnie nie pytajcie jak zrobiłem ze teraz chodzi jak zegareczek pozrdawiam i kombinujcie wtedy wyjdzie bo ford seryjnych części nam nie da
Fordon - 28 Cze 2011, 01:43
pawelxr2i, staralem sie czytac uwaznie to co piszesz na forum, ze masz racje w 50% tez widze bo szukasz roznych rzeczy miedzy modelami forda... ale to co napisales odnosnie dolotu i turbinki to wybacz, ale jestes osoba wierzaca slepo w magnetyzery, chlonac jak gabka gowna zycia codziennego w wyniku ktorego masz mentlik w glowie odnosnie auta...
Prosze cie naprawde poczytaj lekture techniczna dotyczaca silnikow spalinowych, sil dzialajacych na dolot, praw fizyki itp... piszesz takie rzeczy ze mi to opadaja zaslony wraz z kapa od sedesu po rozwolnieniu... naprawde... jesli chcesz pogadac naprawde konstruktywnie zacznij od tego ze masz wiedze i doswiadczenia z innymi autami gdzie cos mialo podpore w danej kwestii ....
pawelxr2i - 28 Cze 2011, 21:26
nie rozumiem o co ci chodzi ja mamzrobione to w ten spoób poprostu napisalem to o 1 w nocy po pracy moze nie jest to ładnie napisane i ty umiesz zrobi to lepiej to, to jest na to miejsce napisz jak to inaczej zrobic i wybacz ja nie przeczytam twoich wszystkich postów bo wolę isc do kanału i cos pokręcic
2fastfiesta - 14 Sie 2011, 13:09
tak sie rozpisales o tym dolocie a zdjec jak nie bylo tak nie ma. wrzucilbys pare bo wlasnie poszukuje jakiegos sensownego i konkretnego umiejscowienia stozka w mojej xr2i a nie ma zbyt duzo miejsca w niej zeby w jakis dosc prosty sposob zamontowac.
|
|