|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Silniki diesla - [MK4] Cieknący olej
Binke - 9 Paź 2010, 20:15 Temat postu: [MK4] Cieknący olej Witam
Chciałbym zwrócić się do wszystkich forumowych wróżek i wróżbitów o pomoc.
Ostatnio zauważyłem cieknący olej od strony rozrządu i chciałbym zapytać z czego może cieknąć. Dla ułatwienia zamieszczam zdjęcie - jakość średnia bo robione telefonem.
Pozdrawiam i czekam na wróżby :)
portier - 9 Paź 2010, 21:29
simmering walu lub uszczelka miski
Mikuś - 9 Paź 2010, 23:22
raczej simering wału,
portier - 10 Paź 2010, 01:39
zrob taki myk:
wez klucz i zobacz czy mozesz dokrecic miske
Binke - 10 Paź 2010, 07:35
przy najbliższej okazji sprawdzę czy da się miskę dokręcić.
A co do simeringu wału, skomplikowana jest wymiana przy tym silnika?
kuba87 - 10 Paź 2010, 08:55
musisz rozrząd rozpiąc aby na wale wymienic uszczelniacz ale przy okazji zobacz napinacze jak wyglądaja a osobiscie polecam wymiane rozrządu od razu i uszczelke miski olejowej roboty dochodzi nieduzo ale jest swiety spokoj
portier - 10 Paź 2010, 10:11
tyle ze jak miska jest aluminiowa to trzeba tez zrzucic skrzynie nie?
wiec lepiej wczesniej sie upewnic co to jest..
odchyl z gory obudowe paska rozrzadu i zerknij czy nie jest w oleju..
Binke - 10 Paź 2010, 20:15
Mam nadzieje że pasek i rolki rozrządu nie są upaprane w oleju bo od wymiany przejechałem 50 tyś, tak więc chyba trochę za wcześnie na wymianę.
No chyba że będzie upaprane w oleju, wtedy nie ma sentymentów bo może pasek strzelić a wtedy... trzeba więcej € przygotować
portier - 10 Paź 2010, 21:42
wymiana wg ksiazki co 60kkm chyba nie? a zalecane co 45-50kkm?
Binke - 11 Paź 2010, 16:56
Czy mógłby mi ktoś potwierdzić to co Kolega portier napisał
portier napisał/a: | wymiana wg ksiazki co 60kkm chyba nie? |
Strasznie mało mi się wydaje te 60tyś. Jak by ktoś podesłał linka albo wstawił zdjęcie albo kawałek skanu z książki gdzie takie info się znajduję. Ja swoje materiał przeszukałem i nic na ten temat nie znalazłem :(
drzeniow - 11 Paź 2010, 17:16
60k km sam pasek 120k km caly
rapet - 19 Paź 2010, 11:22
60tys zalecaja wymiane paska bo lubialy strzelać-tak na serwisach gadają
SebeG - 19 Paź 2010, 17:41
A mi nawet mówili, że najlepiej co 50 tyś. najlepiej. Oczywiście cały rozrząd.
[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 17:46 ]
Jak nabyłem swojego fieściora, zostałem poinformowany, że rozrząd był robiony. Gdy mi strzelił pasek od pompy, to okazało się, że tylko jeden pasek był nowy(ten do wałka rozrządu), a reszta wyglądała jakby miała tyle lat co auto Więc i tak komplet musiałem wymieniać.
drzeniow - 19 Paź 2010, 17:49
SebeG napisał/a: | zostałem poinformowany |
jak sam nie spradzisz nigdy sie nie dowiesz.
Sprzedający wcisnie kazdy kit aby podbic cene
SebeG - 20 Paź 2010, 19:49
Jakby to był jakiś obcy to od razu bym wymienił. A to była osoba znajoma
Rkalitka - 20 Paź 2010, 21:39
PAsek średnio co 70tyś jeśli nie był "zaolejany" jęśli rolki nie mają luzó zbytnio, nie świszczą to walić to i wymieniać sam pasek za 80 zł....
Cały rozrząd z pompą wody to koszt około 300-350 zł(same części) czyli 1/4 wartości fiesty
Co do wycieku to najczęściej na wale cieknie, miskę dokręcać nie radzę - nie pomoże raczej a miska pęknąć może.
Jeśli nie zaoleja oaska to walić to i kontrolować po prostu stan oleju - to jest ford on musi chlać olej
drzeniow - 20 Paź 2010, 22:16
Rkalitka napisał/a: | to jest ford on musi chlać olej |
Dlatego mam łzy w oczach ze śmiechu jak przegladam allegro i ludzie pisza:
Fiesta 1.3 ideał nie bierze grama oleju 1992rok 200tys przebieg
Stunt_Man - 20 Paź 2010, 22:22
mój ma jakieś 170tys i nie bierze grama oleju ;]
drzeniow - 20 Paź 2010, 22:26
nie wierze
ja ma teraz zlozonego niemca 1.3i kupilem go jeszcze na polsyntetyku.
Zalazlem lotosa mineral i po 1500km dolalem dwie pelne szklanki.
Wszak buda z escorta ciezka dla 1.3 to moze tez dlatego.
Ale ja lubie depnąć ze 120 ;]
[ Dodano: Sro Paź 20, 2010 22:27 ]
aha no i jeszcze LPG
Stunt_Man - 20 Paź 2010, 22:29
ja też deptam ale po prostu silnik miał remont 6tys temu...
drzeniow - 20 Paź 2010, 22:33
ja póki co nie ruszam ;]
Duzo nie bierze
Moze po zimie zrobie uszczelniacze.
A powidz mi ktos bo w starym silniku ma glowicę po regeneracji nowe uszczelniacze itp.
Przejechalem na tym silniku max 1000km. Czy musze zno planować te glowicę gdybym chcial do swojego sadzić ?
pablon - 3 Gru 2010, 21:50
Moja fiesta przez rok nie wzieła praktycznie oleju, od wymiany do wymiany zero dolewki.
sledge - 5 Gru 2010, 21:34
u mnie co prawda nie bierze, ale mililitra oleju, bo z tego co wiem objętość płynu liczy się w *litrach
Ale aż mnie dziwo bierze, że mój nie bierze oleju ( na 3 tys km wskaźnik ani drgnął), aczkolwiek pojawiło się pocenie właśnie w okolicach rozrządu --> widać od spodu silnika. Wymiana uszczelniacza wału pomoże?
pzdr
CzaRmaX - 6 Gru 2010, 01:43
Mój też nie bierze oleju.
|
|