Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] temperatura silnika

triplex130 - 5 Lip 2010, 12:04
Temat postu: [MK3] temperatura silnika
Witam.
Problem (lub jego brak) polega na tym ze jadac temperatura silnika jest lekko ponad białym poziomem. Jak postoje w korkach to wskazowka wchodzi nawet do literki "o",ale w czasie jazdy spada niekiedy pod poziom prawidłowego nagrzania (czyli na białe pole pod napis normal). I pytanie czy to usterka czyjnika,układu chłodzenia czy poprostu w czasie jazdy wiatr chłodzi czujnik?

Silnik 1,1 50 km mono

kamil wolski - 5 Lip 2010, 12:14

Może otwarty termostat...
JoeMix - 5 Lip 2010, 12:25

Może otwarty termostat,,, a może czujnik popsuty,,, a może,,, zdejmij z czujnika przewód (jest jeden) i dotknij do masy - jak włączysz zapłon to wsakźnik polecie na MAX - znaczy sprawny, wymiana czujnika czy termostatu była opisywana na forum, nawed ja robiłem foto relacje z tego, w silniku 1,1 dobrze jest kłąść najwżyszy dostepny w sklepie termostat,,, czujnik powinien być takiego kolory jak obecny, a w twoim aucie jak pamiętam powinien być zielony.
bidżej - 5 Lip 2010, 13:14

no to kolega JoeMix wyłożył wszystko jak krowie na rowie. pozostaje dodać:
Cytat:
Silnik 1,1 50 km mono
jak mono, to w profilu 1.1i/50KM
Ciapek - 5 Lip 2010, 13:20

JoeMix napisał/a:
dobrze jest kłąść najwżyszy dostepny w sklepie termostat



Najwyższy czyli o najwyższej temp. otwarcia?

O ile dobrze pamiętam to dla silnika 1.1i jest wg katalogów 88 i 92 stopnie ale czy te 4 stopnie różnicy są aż tak istotne?

JoeMix - 6 Lip 2010, 08:59

Cały zakres pola NORM to jest kilka (nawet nie 10) stopni różnicy,,,
triplex130 - 6 Lip 2010, 22:25

Czujnik po podpieciu do masy na zapłonie pokazuje max na wskazowce,termostat to niewiem... przy jakiej temp ma sie otwierac? sprawdez w goracej wodzie. Kiedys podobny objaw mialem w mondeo,ale wtedy akurat wyjełem termostat całkiem bo sie nie otwierał. Na jakiej literce powinna byc wskazowka temperatury silnika?
bidżej - 6 Lip 2010, 22:27

przy sprawnym czujniku i termostacie - idealnie w środku skali, między O i R
Ciapek - 6 Lip 2010, 23:10

bidżej napisał/a:
idealnie w środku skali


Ale (jeśli już temat był poruszony) to przy termostacie 88 czy 92 stopnie? :-)

bidżej - 6 Lip 2010, 23:42

jak pamiętam to 92.
JoeMix - 7 Lip 2010, 08:09

triplex130 napisał/a:
przy jakiej temp ma sie otwierac? sprawdez w goracej wodzie
Rozumiem że zamontujesz go jakoś by niczego nie dotykał i wytworzysz ciśnienie takie jak panuje w układzie chłodzenia,,, o to tak sprawdzisz, jak chcesz go wrzucić do gorącej wody to o land zadu taki test,,, jedynie zbadasz czy się otwiera czy nie, ale nie określisz temperatury,,,
triplex130 - 7 Lip 2010, 09:29

Zaraz sklep otwieraja, kupie nowy wkoncu majatku nie kosztuje. A ten co mam otwiera sie juz przy okolo 60 stopniach.



/// Nowy termostat,ten sam problem. Nadal silnik niedogrzany. Teraz pytanie czy jak odpiełem styk czujnika temp. cieczy i dałem na zaplon przykładajac kabel do masy to sprawdziłem czy sprawna jest wstazowka czy czujnik? Moze jakos miernikiem da sie ten czujnik sprawdzic?

jackrzec - 7 Lip 2010, 19:01

Masz po prostu uwalony czujnik od wskazówki - czyli ten pod termostatem wkręcony w blok. Koszt nowego to ok 16-18 zł. Masz 1,1 to powinien być koloru zielonego. To nie silnik jest niedogrzany, tylko wskaźnik źle pokazuje.
JoeMix - 7 Lip 2010, 19:03

triplex130 napisał/a:
Teraz pytanie czy jak odpiełem styk czujnika temp. cieczy i dałem na zaplon przykładajac kabel do masy to sprawdziłem czy sprawna jest wstazowka czy czujnik?
Napisałem wczesniej że tak sprawdzisz wskaxnik, jak na nowym termostacie to samo to wymień czujnik jak jackrzec podpowiada, wykręcasz stary, wkręcasz nowy,,, max 3 minuty pod sklepem, wyleci troszkę płynu,,,
triplex130 - 25 Lip 2010, 16:45

3 minuty i nadal to samo. A problem rozwiazał sie poprzez odłacenie na noc akumulatora.
bidżej - 25 Lip 2010, 16:51

i nagle czujnik działa jak ta lala? coś niezłe bajki :)
JoeMix - 25 Lip 2010, 17:05

triplex130 napisał/a:
A problem rozwiazał sie poprzez odłacenie na noc akumulatora
Wskaźnik na deskę to prosty obwód analogowy, coś takiego jak zanik zasilania mu nie pomaga, on taki "reset" robi przy każdym wałczeniu zapłonu, czyli gdzieś miałeś zwarcie/przerwę i grzebiąc przy akumulatorze przypadkiem "naprawiłeś"
triplex130 - 25 Lip 2010, 18:09

bidżej napisał/a:
i nagle czujnik działa jak ta lala? coś niezłe bajki :)


NOWY czujnik zachowywał sie tak jak stary. Morze rzeczywiście cos bylo przy aku. Tak czy inaczej juz działa i to nie bajka.

zdaszek - 8 Lis 2010, 22:14

Podepnę się do tematu.
Jakiego koloru powinien być czujnik dla 1.4i ?

mdab90 - 2 Maj 2011, 20:26

Podpinam się i ponawiam pytanie jakiego koloru powinien być czujnik do 1,4i 53KW 71KM???

[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 20:37 ]
JoeMix napisał/a:
.......zdejmij z czujnika przewód (jest jeden) i dotknij do masy - jak włączysz zapłon to wsakźnik polecie na MAX - znaczy sprawny......

Mam jeszcze takie pytanie co znaczy poleci na MAX u mnie poleciało sporo za kolor CZERWONY czy jest ok??? Czy ma lecieć tylko do MAX czyli RED kolor????
Pozdrawiam

JoeMix - 2 Maj 2011, 20:57

"wskaźnik poleci za MAX" to znaczy że jak normalnie wskazuje początek białego pola, to poleci przez całą skalę, i zatrzyma się za czerwonym polem,,,
mdab90 - 2 Maj 2011, 21:13

Ok to tak właśnie jest zatrzymuje się za czerwonym polem a powiedz mi jeszcze czy dobrze jest jak wiatrak włącza się na wysokości R tzn u szczytu R i jaki jest w końcu kolor tego czujnika????
JoeMix - 2 Maj 2011, 21:44

U mnie wiatrak się włącza jak wskazówka jest na czerwonym polu,,, jaki kolor czujnika powinien być - nie wiem, ja w 1,1 mam zielony.
mdab90 - 2 Maj 2011, 21:48

Wiele się nie dowiedziałem....
Wymienię czujnik od temp i od wiatraka i zobaczę co bd się działo.
Zdam relacje.
Pozdro

bidżej - 7 Maj 2011, 20:58

generalnie taki sam, jak był.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group