|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] temperatura silnika
triplex130 - 5 Lip 2010, 12:04 Temat postu: [MK3] temperatura silnika Witam.
Problem (lub jego brak) polega na tym ze jadac temperatura silnika jest lekko ponad białym poziomem. Jak postoje w korkach to wskazowka wchodzi nawet do literki "o",ale w czasie jazdy spada niekiedy pod poziom prawidłowego nagrzania (czyli na białe pole pod napis normal). I pytanie czy to usterka czyjnika,układu chłodzenia czy poprostu w czasie jazdy wiatr chłodzi czujnik?
Silnik 1,1 50 km mono
kamil wolski - 5 Lip 2010, 12:14
Może otwarty termostat...
JoeMix - 5 Lip 2010, 12:25
Może otwarty termostat,,, a może czujnik popsuty,,, a może,,, zdejmij z czujnika przewód (jest jeden) i dotknij do masy - jak włączysz zapłon to wsakźnik polecie na MAX - znaczy sprawny, wymiana czujnika czy termostatu była opisywana na forum, nawed ja robiłem foto relacje z tego, w silniku 1,1 dobrze jest kłąść najwżyszy dostepny w sklepie termostat,,, czujnik powinien być takiego kolory jak obecny, a w twoim aucie jak pamiętam powinien być zielony.
bidżej - 5 Lip 2010, 13:14
no to kolega JoeMix wyłożył wszystko jak krowie na rowie. pozostaje dodać:
Cytat: | Silnik 1,1 50 km mono | jak mono, to w profilu 1.1i/50KM
Ciapek - 5 Lip 2010, 13:20
JoeMix napisał/a: | dobrze jest kłąść najwżyszy dostepny w sklepie termostat |
Najwyższy czyli o najwyższej temp. otwarcia?
O ile dobrze pamiętam to dla silnika 1.1i jest wg katalogów 88 i 92 stopnie ale czy te 4 stopnie różnicy są aż tak istotne?
JoeMix - 6 Lip 2010, 08:59
Cały zakres pola NORM to jest kilka (nawet nie 10) stopni różnicy,,,
triplex130 - 6 Lip 2010, 22:25
Czujnik po podpieciu do masy na zapłonie pokazuje max na wskazowce,termostat to niewiem... przy jakiej temp ma sie otwierac? sprawdez w goracej wodzie. Kiedys podobny objaw mialem w mondeo,ale wtedy akurat wyjełem termostat całkiem bo sie nie otwierał. Na jakiej literce powinna byc wskazowka temperatury silnika?
bidżej - 6 Lip 2010, 22:27
przy sprawnym czujniku i termostacie - idealnie w środku skali, między O i R
Ciapek - 6 Lip 2010, 23:10
bidżej napisał/a: | idealnie w środku skali |
Ale (jeśli już temat był poruszony) to przy termostacie 88 czy 92 stopnie?
bidżej - 6 Lip 2010, 23:42
jak pamiętam to 92.
JoeMix - 7 Lip 2010, 08:09
triplex130 napisał/a: | przy jakiej temp ma sie otwierac? sprawdez w goracej wodzie | Rozumiem że zamontujesz go jakoś by niczego nie dotykał i wytworzysz ciśnienie takie jak panuje w układzie chłodzenia,,, o to tak sprawdzisz, jak chcesz go wrzucić do gorącej wody to o land zadu taki test,,, jedynie zbadasz czy się otwiera czy nie, ale nie określisz temperatury,,,
triplex130 - 7 Lip 2010, 09:29
Zaraz sklep otwieraja, kupie nowy wkoncu majatku nie kosztuje. A ten co mam otwiera sie juz przy okolo 60 stopniach.
/// Nowy termostat,ten sam problem. Nadal silnik niedogrzany. Teraz pytanie czy jak odpiełem styk czujnika temp. cieczy i dałem na zaplon przykładajac kabel do masy to sprawdziłem czy sprawna jest wstazowka czy czujnik? Moze jakos miernikiem da sie ten czujnik sprawdzic?
jackrzec - 7 Lip 2010, 19:01
Masz po prostu uwalony czujnik od wskazówki - czyli ten pod termostatem wkręcony w blok. Koszt nowego to ok 16-18 zł. Masz 1,1 to powinien być koloru zielonego. To nie silnik jest niedogrzany, tylko wskaźnik źle pokazuje.
JoeMix - 7 Lip 2010, 19:03
triplex130 napisał/a: | Teraz pytanie czy jak odpiełem styk czujnika temp. cieczy i dałem na zaplon przykładajac kabel do masy to sprawdziłem czy sprawna jest wstazowka czy czujnik? | Napisałem wczesniej że tak sprawdzisz wskaxnik, jak na nowym termostacie to samo to wymień czujnik jak jackrzec podpowiada, wykręcasz stary, wkręcasz nowy,,, max 3 minuty pod sklepem, wyleci troszkę płynu,,,
triplex130 - 25 Lip 2010, 16:45
3 minuty i nadal to samo. A problem rozwiazał sie poprzez odłacenie na noc akumulatora.
bidżej - 25 Lip 2010, 16:51
i nagle czujnik działa jak ta lala? coś niezłe bajki
JoeMix - 25 Lip 2010, 17:05
triplex130 napisał/a: | A problem rozwiazał sie poprzez odłacenie na noc akumulatora | Wskaźnik na deskę to prosty obwód analogowy, coś takiego jak zanik zasilania mu nie pomaga, on taki "reset" robi przy każdym wałczeniu zapłonu, czyli gdzieś miałeś zwarcie/przerwę i grzebiąc przy akumulatorze przypadkiem "naprawiłeś"
triplex130 - 25 Lip 2010, 18:09
bidżej napisał/a: | i nagle czujnik działa jak ta lala? coś niezłe bajki |
NOWY czujnik zachowywał sie tak jak stary. Morze rzeczywiście cos bylo przy aku. Tak czy inaczej juz działa i to nie bajka.
zdaszek - 8 Lis 2010, 22:14
Podepnę się do tematu.
Jakiego koloru powinien być czujnik dla 1.4i ?
mdab90 - 2 Maj 2011, 20:26
Podpinam się i ponawiam pytanie jakiego koloru powinien być czujnik do 1,4i 53KW 71KM???
[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 20:37 ]
JoeMix napisał/a: | .......zdejmij z czujnika przewód (jest jeden) i dotknij do masy - jak włączysz zapłon to wsakźnik polecie na MAX - znaczy sprawny...... |
Mam jeszcze takie pytanie co znaczy poleci na MAX u mnie poleciało sporo za kolor CZERWONY czy jest ok??? Czy ma lecieć tylko do MAX czyli RED kolor????
Pozdrawiam
JoeMix - 2 Maj 2011, 20:57
"wskaźnik poleci za MAX" to znaczy że jak normalnie wskazuje początek białego pola, to poleci przez całą skalę, i zatrzyma się za czerwonym polem,,,
mdab90 - 2 Maj 2011, 21:13
Ok to tak właśnie jest zatrzymuje się za czerwonym polem a powiedz mi jeszcze czy dobrze jest jak wiatrak włącza się na wysokości R tzn u szczytu R i jaki jest w końcu kolor tego czujnika????
JoeMix - 2 Maj 2011, 21:44
U mnie wiatrak się włącza jak wskazówka jest na czerwonym polu,,, jaki kolor czujnika powinien być - nie wiem, ja w 1,1 mam zielony.
mdab90 - 2 Maj 2011, 21:48
Wiele się nie dowiedziałem....
Wymienię czujnik od temp i od wiatraka i zobaczę co bd się działo.
Zdam relacje.
Pozdro
bidżej - 7 Maj 2011, 20:58
generalnie taki sam, jak był.
|
|