|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Kolektor 4-2-1 , czy ktoś to zastosował ?
arturlipko - 28 Cze 2010, 18:48 Temat postu: [MK3] Kolektor 4-2-1 , czy ktoś to zastosował ? witam
zastanawiam się nad kupnem tego kolektorka
http://www.motorspeed.co....product_id=4431
pytanko ????? Czy ktoś już używał ????? jak z jakością wykonania ?? jak spasowane ????
zaznaczam od razu że cena nie jest problemem
(i się nie chwale )
PumaRST - 29 Cze 2010, 06:39
nikt w PL nie zakładał, kupuj, zakładaj opisuje wrażenia
Piesek - 29 Cze 2010, 08:26
za tą cene warto zaryzykować... w PL nikt za tyle Ci czegoś takiego nie wyspawa, chyba że przeróbka z rs2000
LOY - 29 Cze 2010, 08:52
Piesek napisał/a: | za tą cene warto zaryzykować... w PL nikt za tyle Ci czegoś takiego nie wyspawa, chyba że przeróbka z rs2000 |
dokładnie kolektor RS 2K czy opel plus wysyłka plus flansza ..wycinanie recyrkulacji ..spawanie ..puszka farby termicznej (i tak psu na budę) i szybko osiagniesz sumę podobną a daleko bedzie do tej jakosci ..no i czas który stracisz na te zabawy . cóz czas obecnie jest chyba najdrozszy .
Kupuj bez zastanowaienia to dobra cena
krzysieks_mc - 30 Cze 2010, 21:44
Tylko trzeba byłoby do niego dospawać jakiś płaskownik i przykręcić do silnika w miejscu gdzie rury zawijają się pod misę, bo inaczej popęka szybko
Tommur - 30 Cze 2010, 22:16
A nie lepiej wstawić wtedy w wydech tą taka plecionkę? I po naprężeniach.
Żółwik Tuptuś - 30 Cze 2010, 23:03
krzysieks_mc napisał/a: | Tylko trzeba byłoby do niego dospawać jakiś płaskownik i przykręcić do silnika w miejscu gdzie rury zawijają się pod misę, bo inaczej popęka szybko |
skąd takie przypuszczenie ?
krzysieks_mc - 1 Lip 2010, 20:49
kolektor rurowy jest długi i sztywny, musi mieć punkt podparcia bo trzymając się tylko na flanszy przykręconej do głowicy będzie za mocno pracować, przerobiłem to już w praktyce:)
Plecionka oczywiscię tez musi być
Żółwik Tuptuś - 1 Lip 2010, 20:59
ja ulepiłem rurowego 4-2-1 przechodzącego w 2,25 bez plecionki ( na sztywno ) i od ponad roku jest oki .
Zespół napędowy na poduszce silnika i 3 poduszkach pod skrzynią , wydech na 4 poduszkach .
Chyba masz coś źle z zawieszeniem silnika lub wydechu .
krzysieks_mc - 1 Lip 2010, 22:49
Pewnie kwestia grubości rur kolektora. mój od rs2000 za swoje już dostał to i czasem gdzieś pęknie. Wiem że fabrycznie są takie podpory np w oplu c20xe itp z fabrycznymi rurowymi kolektorami. A plecionkę i tak dobrze dać bo eliminuje wszelkie napreżenia wydechu jak i drgania przenoszone na budę
Żółwik Tuptuś - 2 Lip 2010, 16:37
Do plecionek się zraziłem jak mi się jedna rozeszła po paru tygodniach użytkowania ( pewnie źle trafiłem ) - choć fakt - to dobry pomysł na wytłumienie drgań .
W CVH średnio widzę, gdzie dać taką podporę .
Marcin - 2 Lip 2010, 17:55
u mnie to już całkiem nie ma gdzie dać podpory, a plecionkę mam chyba jedną z najmniejszych i jest cholernie sztywna, mój drutex trzyma się już jakieś 10 miesięcy.
arturlipko - 3 Lip 2010, 09:29
co do podpory to chyba macie rację w civic mjałem 4-2-1 najpierw bez podpory potem z no i z podporą nic sie nie działo a bez co 2-3 miesiące trzeba było coś porwiać bo jakiś spaw puszczał (plecionki czyli tzw. tłumik drgań niebyło)
longin201 - 7 Wrz 2010, 21:23
no i jak, arturlipko zakupiłeś ten kolektor??
arturlipko - 10 Wrz 2010, 14:18
witam
nie kupuje bo sie przymierzam do swap na 2.0 rs2000 albo zetec focus
Tommur - 30 Gru 2010, 10:58
Ehhh ta młodzież. I jak tu zaszczepic im "CVH Forever "
a1topgear - 3 Sty 2011, 21:38
ja mialem taki ,tyle ze ashleya. wyglad identyczny. Co do podporki- kolektor jest pod gaznikowce, wiec jest dluzszy od normalnego kolektora w 2i, przez co nie da sie zastosowac pierwszego wieszaka wydechu (wychodzi troche za)- trzeba dospawac wspornik i podwiesic tak jak w oryginale podwieszony jest z przodu wydech. Inaczej peka. Zreszta Artii, ktory kupil go ode mnie moze potwierdzic.
[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 20:40 ]
Aha i jak sie nie myle- sa dwie średnice 1,75 i 2 cale w obiegu. Trzeba uwazac na co sie trafi.
krzys:) - 6 Mar 2011, 18:49
nie chciałem zakładać nowe go tematu... wiec pisze tu:
http://allegro.pl/kolekto...1494024586.html
co o tym myślicie? chodzi o to żeby wsadzić do fiesty z 2.0 i od razu zrobić wydech na 60 i na dwóch tłumikach...
PumaRST - 6 Mar 2011, 22:31
on jest pod focusa ale ogólnie fajna opcja do fiesty
kenczorf - 21 Mar 2011, 16:04
jakie efekty daje kolektor 4-1 w porownaniu do 4-2-1? Do czego jest ta rurka wychodzaca z wylotu drugiego gara i zaslepka na pierwszym? Trzeba ten kolektor przerabiac czy pasuje do fiesty mk3?
TomeX500 - 21 Mar 2011, 16:30
Z tego co pamiętam, 4-1 są najczęściej stosowane w silnikach stosowanych w sporcie, poprawiają "górę" kosztem "dołu". A do czego tamta rurka w tym z allegro jest, to mogę się tylko domyślać, może żeby jakoś podłączyć EGR'a. Zaślepka na pierwszym wygląda jak na sondę, ale może to po prostu miejsce na jakiś dodatkowy czujnik.
|
|