Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Kolektor 4-2-1 , czy ktoś to zastosował ?

arturlipko - 28 Cze 2010, 18:48
Temat postu: [MK3] Kolektor 4-2-1 , czy ktoś to zastosował ?
witam

zastanawiam się nad kupnem tego kolektorka

http://www.motorspeed.co....product_id=4431

pytanko ????? Czy ktoś już używał ????? jak z jakością wykonania ?? jak spasowane ????

zaznaczam od razu że cena nie jest problemem :)
(i się nie chwale :-P )

PumaRST - 29 Cze 2010, 06:39

nikt w PL nie zakładał, kupuj, zakładaj opisuje wrażenia :yes:
Piesek - 29 Cze 2010, 08:26

za tą cene warto zaryzykować... w PL nikt za tyle Ci czegoś takiego nie wyspawa, chyba że przeróbka z rs2000
LOY - 29 Cze 2010, 08:52

Piesek napisał/a:
za tą cene warto zaryzykować... w PL nikt za tyle Ci czegoś takiego nie wyspawa, chyba że przeróbka z rs2000


dokładnie kolektor RS 2K czy opel plus wysyłka plus flansza ..wycinanie recyrkulacji ..spawanie ..puszka farby termicznej (i tak psu na budę) i szybko osiagniesz sumę podobną a daleko bedzie do tej jakosci ..no i czas który stracisz na te zabawy . cóz czas obecnie jest chyba najdrozszy .
Kupuj bez zastanowaienia to dobra cena

krzysieks_mc - 30 Cze 2010, 21:44

Tylko trzeba byłoby do niego dospawać jakiś płaskownik i przykręcić do silnika w miejscu gdzie rury zawijają się pod misę, bo inaczej popęka szybko
Tommur - 30 Cze 2010, 22:16

A nie lepiej wstawić wtedy w wydech tą taka plecionkę? I po naprężeniach.
Żółwik Tuptuś - 30 Cze 2010, 23:03

krzysieks_mc napisał/a:
Tylko trzeba byłoby do niego dospawać jakiś płaskownik i przykręcić do silnika w miejscu gdzie rury zawijają się pod misę, bo inaczej popęka szybko


skąd takie przypuszczenie ?

krzysieks_mc - 1 Lip 2010, 20:49

kolektor rurowy jest długi i sztywny, musi mieć punkt podparcia bo trzymając się tylko na flanszy przykręconej do głowicy będzie za mocno pracować, przerobiłem to już w praktyce:)
Plecionka oczywiscię tez musi być

Żółwik Tuptuś - 1 Lip 2010, 20:59

ja ulepiłem rurowego 4-2-1 przechodzącego w 2,25 bez plecionki ( na sztywno ) i od ponad roku jest oki .

Zespół napędowy na poduszce silnika i 3 poduszkach pod skrzynią , wydech na 4 poduszkach .

Chyba masz coś źle z zawieszeniem silnika lub wydechu .

krzysieks_mc - 1 Lip 2010, 22:49

Pewnie kwestia grubości rur kolektora. mój od rs2000 za swoje już dostał to i czasem gdzieś pęknie. Wiem że fabrycznie są takie podpory np w oplu c20xe itp z fabrycznymi rurowymi kolektorami. A plecionkę i tak dobrze dać bo eliminuje wszelkie napreżenia wydechu jak i drgania przenoszone na budę
Żółwik Tuptuś - 2 Lip 2010, 16:37

Do plecionek się zraziłem jak mi się jedna rozeszła po paru tygodniach użytkowania ( pewnie źle trafiłem ) - choć fakt - to dobry pomysł na wytłumienie drgań .

W CVH średnio widzę, gdzie dać taką podporę .

Marcin - 2 Lip 2010, 17:55

u mnie to już całkiem nie ma gdzie dać podpory, a plecionkę mam chyba jedną z najmniejszych i jest cholernie sztywna, mój drutex trzyma się już jakieś 10 miesięcy.
arturlipko - 3 Lip 2010, 09:29

co do podpory to chyba macie rację w civic mjałem 4-2-1 najpierw bez podpory potem z :) no i z podporą nic sie nie działo a bez co 2-3 miesiące trzeba było coś porwiać bo jakiś spaw puszczał (plecionki czyli tzw. tłumik drgań niebyło)
longin201 - 7 Wrz 2010, 21:23

no i jak, arturlipko zakupiłeś ten kolektor??
arturlipko - 10 Wrz 2010, 14:18

witam

nie kupuje bo sie przymierzam do swap :) na 2.0 rs2000 albo zetec focus :greenpeace:

Tommur - 30 Gru 2010, 10:58

Ehhh ta młodzież. I jak tu zaszczepic im "CVH Forever " :devil:
a1topgear - 3 Sty 2011, 21:38

ja mialem taki ,tyle ze ashleya. wyglad identyczny. Co do podporki- kolektor jest pod gaznikowce, wiec jest dluzszy od normalnego kolektora w 2i, przez co nie da sie zastosowac pierwszego wieszaka wydechu (wychodzi troche za)- trzeba dospawac wspornik i podwiesic tak jak w oryginale podwieszony jest z przodu wydech. Inaczej peka. Zreszta Artii, ktory kupil go ode mnie moze potwierdzic.

[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 20:40 ]
Aha i jak sie nie myle- sa dwie średnice 1,75 i 2 cale w obiegu. Trzeba uwazac na co sie trafi.

krzys:) - 6 Mar 2011, 18:49

nie chciałem zakładać nowe go tematu... wiec pisze tu:
http://allegro.pl/kolekto...1494024586.html
co o tym myślicie? chodzi o to żeby wsadzić do fiesty z 2.0 i od razu zrobić wydech na 60 i na dwóch tłumikach...

PumaRST - 6 Mar 2011, 22:31

on jest pod focusa ale ogólnie fajna opcja do fiesty
kenczorf - 21 Mar 2011, 16:04

jakie efekty daje kolektor 4-1 w porownaniu do 4-2-1? Do czego jest ta rurka wychodzaca z wylotu drugiego gara i zaslepka na pierwszym? Trzeba ten kolektor przerabiac czy pasuje do fiesty mk3?
TomeX500 - 21 Mar 2011, 16:30

Z tego co pamiętam, 4-1 są najczęściej stosowane w silnikach stosowanych w sporcie, poprawiają "górę" kosztem "dołu". A do czego tamta rurka w tym z allegro jest, to mogę się tylko domyślać, może żeby jakoś podłączyć EGR'a. Zaślepka na pierwszym wygląda jak na sondę, ale może to po prostu miejsce na jakiś dodatkowy czujnik.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group