Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Kontrolka oleju, czyżby koniec silnika?

nevvhuman - 17 Maj 2010, 21:44
Temat postu: [MK3] Kontrolka oleju, czyżby koniec silnika?
Witam
Przedstawię sytuację bo tak będzie najprościej.
Wsiadam do samochodu, czekam na zgaśnięcie pomarańczowej kontrolki, przekręcam kluczyk do końca i zapalam. Samochód zapala bo nie ma wyjścia, i pojawia się kontrolka oleju. Żeby zgasła trzeba przejechać jakieś 2km. W tym czasie samochód zapewne nie ma dobrego smarowania przez co głośniej chodzi. Jak tak dalej pójdzie zatrę go. Druga sprawa to że strasznie zjada mi olej. Z moich obliczeń wynika, że jakiś 1l na 1000 km - co jest rzeczą nie do przyjęcia. Gdy już brakuje oleju na ostrych zakrętach pojawia się kontrolka oleju, lecz jak już się pojawi to nie znika znowu przez jakieś 2km, i samochód znowu zaczyna warczeć.
Kontrolka przy zapalaniu samochodu nawet przy wlaniu 4l nadal się świeci.
Co może być przyczyną?
Olej który leję od zawsze to lotos 10w40 półsyntetyk.
Ktoś coś poradzi?
Czy to koniec silnika? Ile mniej więcej naprawa, albo diagnoza czemu tak zjada olej?

MARIUSZ.B - 17 Maj 2010, 21:48

nevvhuman napisał/a:
Olej który leję od zawsze to lotos 10w40 półsyntetyk.
Ktoś coś poradzi?

Trzeba przestać lać Lotosa.

nevvhuman - 17 Maj 2010, 21:50

A jaki polecasz? A czy to wina oleju? Czy rzeczywiście coś tu inny olej może pomóc?
MARIUSZ.B - 17 Maj 2010, 21:57

nevvhuman napisał/a:
A jaki polecasz?

Inny niż Lotos, sam śmigam na Mobilu do poprzednich aut lałem Castrola. Ogólnie temat rzeka, poczytaj bo było.
nevvhuman napisał/a:
czy to wina oleju?

Tego nie wiem ale mało prawdopodobne. Lotos ma to do siebie, że jak się rozgrzeje to jest jak rzadki jak woda.
nevvhuman napisał/a:
Czy rzeczywiście coś tu inny olej może pomóc?

Może ale nie musi, ale od tego bym zaczął przy okazji czujnik ciśnienia do wymiany.

nevvhuman - 17 Maj 2010, 22:10

To jeszcze pytanie, innej marki, półsyntetyk, oznaczenie to samo? 10w40? a może jakiś inny..Chodzi mi o konkretny typ
JoeMix - 17 Maj 2010, 22:16

nevvhuman napisał/a:
Żeby zgasła trzeba przejechać jakieś 2km.
:9: Czyli ty tak jeździsz,,, to pierwszymi 2km jakie zrobiłeś ze świecącą się kontrolką (o ile faktycznie ciśnienie jest za niskie, a nie uwalił się czujnik) dałeś swemu silnikowi skierowanie na remont kapitalny,,, i teraz jest jak to się mówi "po ptokach",,, jak się zapala na desce czerwona kontrolka to się natychmiast przerywa jazdę, a nie jedzie 2km żeby zgasła,,,
Maki - 17 Maj 2010, 22:25

Cytat:
Czyli ty tak jeździsz,,, to pierwszymi 2km jakie zrobiłeś ze świecącą się kontrolką (o ile faktycznie ciśnienie jest za niskie, a nie uwalił się czujnik) dałeś swemu silnikowi skierowanie na remont kapitalny,,, i teraz jest jak to się mówi "po ptokach",,, jak się zapala na desce czerwona kontrolka to się natychmiast przerywa jazdę, a nie jedzie 2km żeby zgasła,,,


:hahaha:

Ludzie to są udani. 2km jechać na z kontrolką.

nevvhuman - 17 Maj 2010, 22:31

To teraz pozostaje mi pchanie.
jackrzec - 17 Maj 2010, 23:01

Najpierw wymień uszczelniacze - może nie będzie tak źle. I zmień ten olej. Chociaż chłopaki dobrze piszą, jak się coś czerwonego na desce świeci, to jazdę się przerywa!
MARIUSZ.B - 17 Maj 2010, 23:04

jackrzec napisał/a:
Najpierw wymień uszczelniacze

Od uszczelniaczy to mu się ciśnienie oleju nie podniesie chyba, że tętnicze :hihihi:

jackrzec - 17 Maj 2010, 23:16

No fakt - miałem na myśli żarcie oleju. A co do ciśnienia, to najpierw niech "wodę" zamieni na olej, a potem zobaczy czy jest to samo. Jeśli dalej będzie to samo, to albo pompa (w co wątpię), albo panewki (w co wierzę).
MARIUSZ.B - 17 Maj 2010, 23:23

jackrzec napisał/a:
No fakt - miałem na myśli żarcie oleju

1L oleju na 1000km to mit zdesperowanych właścicieli starych aut.
jackrzec napisał/a:
Jeśli dalej będzie to samo, to albo pompa (w co wątpię), albo panewki (w co wierzę).

Ale z tym to się zgadzam w 100% :yes:
Ogólnie jeśli zmiana oleju i czujnika nie pomoże to kolega musi szukać drugiego motoru.

Bez - 17 Maj 2010, 23:28

Ja miałem taka samą sytuację tylko że jak się kontrolka zapaliła to silnik sam zgasł ok. 30s. po zapaleniu kontroli i silnik na złom poszedł i tez lałem lotos. Trochę dziwne te 2km ale te silniki też są dziwne :D
nevvhuman - 18 Maj 2010, 05:53

A czy ktoś odpowie na kluczowe pytanie..Jaki olej zamiast Lotosu lać? Bo odpowiedź inny za dużo nie mówi...
JoeMix - 18 Maj 2010, 07:58

Castrol,,,
Bez - 18 Maj 2010, 12:49

Ja tez polecam Castrol
Maki - 18 Maj 2010, 21:29

Ja polecam Castrol lub Mobil
Miner - 19 Maj 2010, 07:15

Liquidmoli 10w40
jackrzec - 19 Maj 2010, 07:48

Ale brednie... Kujawski jest najlepszy!
Vinci - 20 Maj 2010, 23:43

podepne sie pod temat chce kupic Castrol 15W40 tylko teraz niewiem ktory bedzie lepszy czy MAGNATEC czy GTX HIGH MILEAGE czy moze Motor Oil Diesel ?? Moj silnik ma juz jakies 314000 km przejechane
JoeMix - 21 Maj 2010, 08:08

Vinci, 15W40 to lepkość oleju, jest jeszcze drugie oznaczenie np. SC, i musisz sprawdzić jaki olej jest potrzebny do Desla i kupić nie gorszy niż zalecany,,,
pasylw - 21 Maj 2010, 21:18

MK 3 mojej żonki też ostatnio długo świeciła kontrolka oleju po odpaleniu po dłuższym postoju. Pomagało zgaszenie i odpalenie ponowne lub lekkie przegazowanie ;)

Czas wymiany oleju się zbliżał więc wymieniłem (Był Shell helix15w40 i jakiś włoski tani filtr). Zalałem Castrol gtx 15w40 high mileage czy cuś i filtr mann filter - problem z kontrolką zniknął. W poprzednich latach fiesta przejeździła na oleju petro canada duron 15w40 i filtronie od wymiany do wymiany i problemu z kontrolką nie było nigdy. Samochodzik pożera tak z 1,5 litra na 10 000 km. Dodam jeszcze że na tym castrolu jakby ciszej silnik pracował w porównaniu z helixem.

pablon - 21 Maj 2010, 23:47

Musisz sprawdzic ciśnienie oleju, coś jest nie tak z pompa oleju.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group