|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [Inny] Ford Sierra 2.0 DOHC "gijanka" prodzektujes
van - 19 Kwi 2010, 21:31 Temat postu: [Inny] Ford Sierra 2.0 DOHC "gijanka" prodzektujes 1. NICK: van81
2. IMIĘ: Krzysztof jażyna ze Szczecina
3. MODEL: Sierra
4. WERSJA: GHIA
5. ROCZNIK: MK2 90
6. SILNIK: 2.0 DOHC 8V 115KM po tuningu na 120KM(wyciągnięta zwężka)
7. OPIS AUTA: Kupione 26 wrzesień 2009 od znajomego. Autem jeździła wcześniej mama kolegi więc było mechanicznie praktycznie jak na ten rocznik nie naganne. Estetyka była na drugim miejscu. Ponieważ to miał być tyłkowóz to auto musiało powąchać LPG.
8. WADY /POPRAWKI I PLANOWANE PRACE
A)Wady w momencie zakupu którymi chciałem się zająć:
-niedoskonałości lakierniczo-obcierkowe
-wkładka od strony kierowcy nie bangla
-pęknięta lekko tylna lampa
-pęknięty zderzak tył i przyrysowany
-brak kawałka zderzaka przedniego nad płetwą
-brak halogenów
-połamana klameczka schowka
-brak podłokcia przód i ramka z automata
-trochę rdzy zaczyna być na progach i przy mocowaniu wahacza
-ktoś kiedyś pomalował pokrywę zaworów jakimś badziewiem
-schodzi odbłyśnik w prawym reflektorze i jest nieszczelny wpuszczając wodę
-porysowana szyba od strony kierowcy
B)Plany w momencie zakupu:
- konserwacja przed zimą
- zmiana felgi ( 16 lato, 15 śnieżynka zima)
- chyba będzie lpg z blosem
- oryginalny sprzęt car audio musi ustąpić miejsce nowszemu
- centralny otwierany na pilota
- szybki przyciemnione tył
- ramki chrom wylecą chyba
- szyber w prądzie
- pompa ABS
- zaciski 260mm
- progi RS albo cosi
- wlecą może wskaźniczki na słupek
- zmiana podświetlenia na niebieskie diodowe
- może zderzak od cosa lub całkowity komplet jakiegoś ospojlerowania RS
- sprężyny GT ? -20mm
- spojler GT ? albo gładka klapa
- malowanie albo całkowita zmiana koloru
- V-ka Twin turbo się rozmarzyłem ....
10. WYPOSAŻENIE
-wspomaganie kierownicy
-lampy z dopałem i elektrycznie sterowane
-instalacja pod halogeny i zderzak
-grzana przednia szyba
-elektryczne szyby przód
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-grzane spryskiwacze
-tylna kanapa z zagłówkami i podłokciem
-lampki w nogach
-kontrola otwartych drzwi, przepalonych lampek, oblodzenia, płynów tzw.choinka
-pauza wycieraczek
-centralny na kluczyk
-alarm oryginalny
-szyberdach manual z soczewkami
-chromowane ramki szyb
-pompowany fotel kierowcy
-welur w całym wnętrzu, fotele, podsufitka, boczki
-dodatkowe wygłuszenia całej budy dokonane w tej wersji przez fabrykę
-szpera na bębnach(unikalne fabryczne połączenie dyfra na przykręcane i wkładane półosie)
-dołożone zegary ładowania, ciśnienia i temp. oleju
11. FOTKI AUTA w momencie zakupu
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 22:20 ]
CO UDAŁO SIĘ ZROBIĆ
Zaraz po zakupie i jesienią drobna kosmetyka
1. wymieniona lampa tył
2. wymieniony schowek ze sprawną klamką
3. zamontowanie podłokietnika
4. zmiana kondona dźwigni zmiany biegów
5. zamontowanie filtra powietrza K&N
6. założona moimi rękami instalacja gazowa z butlą w kole i ukrytym wlewem
7. potem modernizacja lpg i założony blos
8. na zimę trafiły alufelgi "snieżynki" 15 cali ze Sierry Cosworth. Jak się okazało bardzo twarda felga.
9. zamontowałem półkę z caraudio którymi są elipsy sony X-pload
10. Oryginalne radio Ford ustąpiło miejsca Peyingowi mp3 jakiś tam normalny model(gra i podoba mi się jego podświetlenie)
Przez zimę tankowanie i jeżdżenie i tak do wiosny, bez żadnej awarii i przygody.
Najniższe spalanie 7,98 litrów gazu na 100km, w mieście krótkie trasy wychodzi ok. 12 a przy zabawie ze szperą ciut więcej
Wiosna natomiast auto miało stłuczkę opisywaną w temacie kota którego przymusowo musiałem wyciągnąć ze snu zimowego
uszkodzenia:
-zderzak w strzępy
-wgięty błotnik
-złamany drążek kierowniczy
-zbity kierunek
-zarysowana felga, twarde są
Trochę pracy i z magazynku wyciągnąłem na szybko poskładany i pomalowany szperjem 11. zderzak z Coswortha, zamontowałem mu halogeny kilka wkrętów i na razie wisi
Ponieważ Kopciuszek pojechał a wiosną mam chyba za dużo czasu to się wziąłem za odkopywanie magazynków, zakupy i modernizacje które układają się same ale w przemyślany i zaplanowany sposób, więc
12. Fotele z tapczanów Ghia zmieniłem na Recaro ze Scorpio mk3, czarne, podgrzewane z elektrycznym sterowaniem fotela kierowcy(góra-dół), dołożyłem też maskownice szyn ze Scorpio Cosworth.
13. Szelki Schroth, niestety chyba zmienię na inne bo nie mam napinacza lub przynajmniej zaczepu no i potrzebne będą także pasażerce
14. Alufelgi lato 16 AEZ z dziwnym doborem opon 205/45 i 215/40
205 na feldze 7,5 cala rozłazi się tak
a tak się całe auto prezentuje na felgach
W planach na najbliższe dni, tygodnie, miesiące, lata świetlne
Sprężyny Fintec -30mm już po moim czyszczeniu i odnowieniu
przywiozłem też tonę metalu
w jej składzie jest cały komplet ABS do Sierry z hamulcami 260mm przód(obecnie mam 240mm), 253mm lite tył(teraz mam bęben) do kompletu są też piasty i wahacze z odpowiednimi otworami na czujniki, pompa elektryczna. Belka, dyfer, półosie są jako gratisowy balast
trochę pracy i zaczyna to wyglądać o tak
reszta tyłu i przednie zaciski jak i piasty też już są wyczyszczone i odmalowane ale nie mam jeszcze ich zdjęć
Plany dotyczące hamulców jednak się w głowie zmieniają bo stoi takie coś
trochę odchudzone Scorpio Cosworth z hamulcami 278mm wentylowane devil Tutaj też należy zrozumieć aluzję do dwóch szelek na fotelach, że przy zmianie tyłu którego opcją jest też 273mm wentylowane z tegoż wynalazku Sierra będzie w połączeniu z ABS hamować w miejscu a co za tym idzie żonę szelki nie tylko unieruchomią by nie latała po aucie ale przy odpowiednim ściśnięciu pasów zasięg jej rąk będzie mocno ograniczony co przełoży się na mniejszą ilość siniaków na mojej głowie
czeka według mnie najładniejsza spotykana w Sierrach mniejsza 3 ramienna kierownica taka jak w Cosworth ale nie obszyta skórą i bez klaksonu(jeszcze nie wymyśliłem jak zrobić w niej klakson)
Deska okrągła po ostatnim lifcie w czarnym kolorze, czarne boczki
na zamontowanie i odpowiedni kolor czeka też
maska
komplet drzwi
atrapka Cosworth
spojler Cosworth
Szukam też progów RS a może będą też z Coswortha żeby był komplet look 2WD
Laskosz - 19 Kwi 2010, 22:53
łądna ściera zawsze te ładne sie mi podobały
hubi_2006 - 20 Kwi 2010, 13:26
niezłe to wyposażenie
Kurcze nie ma to jak starsza limuzyna co ma prawie wszystko i jeszcze potrafi zaszaleć na szosie
Skfarek - 20 Kwi 2010, 14:48
No ładne cacko A zmiany tez widzę konret się szykują i dzieją
van - 20 Kwi 2010, 17:54
szczotka, szczotka na mopiku, kwas, woda, benzyna, farba i dwa dni roboty
tylne zaciski 253mm
przednie zaciski 260mm
belka i wahacze
nie jest to profi bo musiał bym wszystko na drobne części rozbierać ale rdzy na jakiś czas się pozbyłem i trochę lepiej się to prezentuje
Żółwik Tuptuś - 20 Kwi 2010, 19:28
van81, - kolejne auto do sprzedaży promujesz ?
hubi_2006, - zadżebisty podpis
van - 20 Kwi 2010, 21:31
Żółwik Tuptuś napisał/a: | van81, - kolejne auto do sprzedaży promujesz ? | oby nie
Do Sierry zawsze wracałem i zwyczajnie mi to auto "leży" poza tym jak ja mogę wypromować starego grata gdyby to przynajmniej był Golf albo chopel
DziDzia - 20 Kwi 2010, 21:44
van81 napisał/a: | bo stoi takie coś |
Czemu sobie jakiegoś stołeczka nie wziąłeś hehe
Brzydki kolor, szczególnie tam, gdzie nie ma bezbarwnego
Cóż.. powodzenia
pozdro
van - 20 Kwi 2010, 22:39
Stołeczek miałem z bańki po płynie do sprysków
Kolor też mi się nie podoba, dlatego może ....
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 23:39 ]
Nie będzie 260mm
Idziemy na całość 278mm
są już miękkie klocki do tego
czekam na odpowiednie tulejki które umożliwią mi założenie tego zestawu
przyszło też urządzonko które zmierzy czy serce tego pojazdu jeszcze dobrze oddycha
no i przy okazji nowe świeczki
dircerro - 6 Maj 2010, 21:21
van81, mmm ściera ;> , dokończe moje autko, sprzedaje i kupuje ściere;))) ale myśle jaki silnik najlepszy do modyfikacji oczywiście oprocz cosworth napęd na tył + troche mocy i jazda bokiem gwarantowana . Czekam na kolejne modyfikacje
Skfarek - 7 Maj 2010, 13:33
van81 napisał/a: | Idziemy na całość 278mm |
No i dobrze, tarcze to z tego co widzę Mikoda? Klocki jakiej firmy do tego dajesz?
van - 17 Maj 2010, 14:39
Skfarek, klocki miękkie znajomy mechanik mi dobrał Valeo
są już tulejki umożliwiające założenie tych hantli do Sierry
wszystko kompletne i leży na półce bo nie mam czasu
dircerro, co do silników i pojechania bokiem to i 1.6 poleci ale DOHC daje radę, DOHC+szpera już sobie dobrze radzi a DOHC+ zaspawany dyfer daje już mega radę(można zawrócić na ulicy na jeden raz )
Oczywiście są zwolennicy OHC bo to twarde silniki są i proste i dają też sporo możliwości modyfikacji szczególnie jeśli chodzi o dmuchanie ale jakoś miałem mało z nimi do czynienia.
Ja najbardziej lubię w Sierrach V6- kultura pracy, moc, i relatywnie niskie spalanie przemawiają bardziej niż waga motorowni.
Możliwe że właśnie jakieś V6 u mnie wyląduje, skłaniam się ku 12V ale 24V nie przekreślam chociaż jego serwisowanie potrafi być problematyczne i drogie.
Skfarek - 17 Maj 2010, 14:48
van81 napisał/a: | Możliwe że właśnie jakieś V6 u mnie wyląduje, skłaniam się ku 12V ale 24V nie przekreślam chociaż jego serwisowanie potrafi być problematyczne i drogie. |
no to ładne plany, mam nadzieję że ci wypalą
Co do ścierek to okazało się w sobotę, że kumpel mieszkający parę domów dalej restauruje w garażu swym Sierrę sedan w Cosworcie z napędem na 4 łapki
dircerro - 17 Maj 2010, 18:59
van81, co do V6 24V to też mi sie widzi ale wysoka awaryjność , przede wszystkim skrzyni biegów, a marzyłby mi sie 2.9 12V TURBO ,
a co do van81 napisał/a: | DOHC+szpera już sobie dobrze radzi a DOHC+ zaspawany dyfer daje już mega radę | to mi sie wydawało że zespawany dyfer to nic innego jak elektroszpera , może sie myle albo raczej
van - 17 Maj 2010, 21:11
skrzynie do V6 są mocne i wytrzymują wiele, nawet skrzynia z 1.8turbo gnoja z dzwonem pod V6 daje radę z 2.9 24V i to z ostrym katowaniem(mocno przetestowane)
słabym punktem 24V jest to że ma napis Cosworth i ceny części są wysokie lub niektóre z nich praktycznie nie do zdobycia(od chociaż komplet uszczelek)
elektroszpera= zaspawany dyfer na stałe czyli 100%
szpera normalna to taka co w zależności od potrzeby spina w jakimś procencie nawet do 100%(ale to ciężko w dwudziestoparoletnim aucie)
dircerro - 17 Maj 2010, 21:44
van81, no napis cosworth daje wiecej problemów niż korzysci, nasze allegro nie znajduje zbyt wiele czesci do silników czy aut a za granicą to juz trzeba kombinować dużo. Wogole to do sciery to trudno o cześci jak sportowe zawieszenie.. co mnie denerwuje dość
van - 4 Cze 2010, 12:46
no więc bierzemy klocki:
-sprężyny przód -30mm
-piasty pod ABS
-tarcze 278mm
-klocki 260,278mm
- potrzebne nowe gumki
no i:
na początek gumy buda, stabi kupiliśmy 28mm, a stabi 26mm, nigdzie w sklepach nie ma 26mm ani dostępnego stabilizatora 28mm z obejmami więc poskładanie na starcych gumach które są jeszcze całkiem sensowne.
okazuje się że wahacze jeden jest dead, no dobra no to nowy
wlatują sprężynki
wlatują piasty
tarcze
klocki i zonk....
tu akurat na zdjęciu przyłożony klocek z hamulców 260mm który jak widać lekko wystaje i nie obejmuje całej tarczy, klocki które kupiłem okazały się złe(więc mam takie teraz na zbyciu )
no to znów obsuwa kilka dni(weekend) zakup nowych odpowiednich klocków
no i gotowe
a tak lala wygląda jak przód siadł
jeździ się miodnie, nie jest ani za twardo ani za miękko, wysokość też mi odpowiada, trochę przycierał błotnik ale wyjaśniłem mu rurą żeby tego więcej nie robił.
Teraz tylko obniżyć kaczy kuper z tyłu, puzzle czekają tylko trzeba się zdecydować co tam zakładać i dokupić odpowiednie gumy i tarcze
dircerro - 6 Cze 2010, 23:26
van81, przód kosa , a jak tam tył wygląda ? i z czego klocki tam wsadziłeś ?
van - 7 Cze 2010, 17:58
dircerro, przód duża cosa, klocki ze sklepu odpowiednie do zacisków i tarcz.
Tył zwykły bębenek na którego można założyć felgę 13 i tanio poświrować + zawsze działający i dobry ręczny
dircerro - 7 Cze 2010, 23:09
a jakbyś chciał zamontować z tyłu tarcze to musisz belke przerzucic z 4wd ? czy jak ;>? bo pewnie masz to już obczajone ;> jak można wiedzieć to ile Cie te wentylowane tarcze wyszły?
van - 9 Cze 2010, 18:20
dircerro, leży cały odmalowany komplet pod tarcze 253mm ale nie wentylowane, tylko nie wiem w jakim stanie są tłoczki a przed sprawdzeniem ich stanu nie będę inwestował w nowe tarcze i klocki na tył bo to jakieś 250zł
leżał jeszcze komplet z dużego cosa z tarczami 273mm wentylowane ale na 5 śrub, przerabianie i zakup nowych tarcz, klocków itp to pewnie też powyżej 500zł które zapłaciłem za ten przód(wiele rzeczy miałem praktycznie za free poza nowymi elementami typowo eksploatacyjnymi). Bębny mają swoje plusy szczególnie że dyfer mam już na przykręcane półosie i szperą.
Aha wczoraj wrzuciłem na zapas koło 15 cali bo poprzedni zapas 14 cali już by na przód mi nie wlazł. Hamulce przelatały już 450km ale nadal nie mam sumienia ich mocniej sprawdzić. Ale różnica jest a czeka jeszcze wydajniejsza pompa i cała elektronika z ABS.
[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 22:39 ]
Po ostatnich upałach mam problemy z układem chłodzenia ale już chyba to ogarniam.
Z przymusu zrobiłem sobie pstryczek elektryczek odpalający drugi wiatrak wtedy kiedy będę sobie tego życzył.
No i dziś niunia dostała nowe obuwie podobne do poprzedniego ale trochę mi się bardziej widzi
Przód bez zmian 205/45 a tył 205/50. Teraz tyłek już całkiem wysoko stoi i trzeba to szybciutko zniwelować.
Tak wyglądają natomiast tarcze po kontroli czy wszystko jest ok po 1000km
Dekiel zaworów był pomaziany jakimś sprejem kiedyś chyba złotym ... chyba
i wyglądało to tak
zmieniłem to dziś na dekiel fabryczny czarny
przerzuciłem też trochę garażu i już nie długo dalsze modyfikacje 8-)
[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 22:20 ]
Możliwe że poszła uszczelka ale jeszcze walczę, na pewno muszę wymienić nagrzewnicę, może jeszcze odpowietrzyć i może termowłącznik zmienić an nowy
Na razie objawy są takie:
- kręcąc się po mieście temperatura dochodzi do połowy i potem spada między R i M i tak się utrzymuje
- na trasie wszystko jest ok do czasu jak jadę, jak po trasie zaczynają się światła i postoje to temperatura wędruje na górę N i mam bardzo słabo nagrzane powietrze z nagrzewnicy
Wydaje mi się że późno załącza mi się pierwszy wentylator, pomagam mu drugim i wtedy spada, ale kończą się wtedy też dłuższe postoje na światłach. Albo ubyło płynu albo jeszcze się odpowietrza(wolę tą drugą opcję)
Tak czy siak rozglądam się za starym nowym silnikiem do tego wynalazka
Dzisiaj przejechałem się 2,5 w becie i przeleciała mi myśl by zamienić sierrę .......ale już sobie to wytłukłem
założyłem białe kierunki
oraz zrobiłem zdalne sterowanie z CB które leżało rok w garażu bo brakowało mi podstawki(już zapomniałem jaka to frajda)
tutaj widać jak wysoko stoi tyłek, raz mi się podoba a raz wygląda żałośnie
DemptD - 20 Cze 2010, 19:12
ja czytam
tyłek faktycznie mógłby iść troszkę niżej
bidżej - 20 Cze 2010, 20:17
fajna ta ścierka, chociaż wolę MK1
a zdjęcia wrzucałbyś na jakiegoś imagekrzaka czy cokolwiek innego niż photobucket, bo obejrzeć je w rozmiarze większym niż te 4x3cm na forum, graniczy z cudem
J@rek - 20 Cze 2010, 20:19
a co to za wgniotka na masce, czy ja ślepy jestem
van - 20 Cze 2010, 21:06
wgniota to pamiątka po przyczepce ale to po poprzedniej właścicielce jeszcze
ogólnie auto ma wgniotki i uszczerbki z każdej strony
dircerro - 21 Cze 2010, 20:05
tył wygląda prawie jak seria , no ale nie ma źle. Felgi naprawdę ładne , 17? Ile dałeś za zestaw tarcz z klockami no i jaka firma u Ciebie tam gości ?
van - 22 Cze 2010, 11:40
tył jest seria ale z ghia czyli z tapczana czyli wyżej niż normalnie, teraz felga jest 16 ale wczoraj w garażu pojawiła się jeszcze większa :yyy:
o cenie hamulców wolę nie myśleć ale gdzieś w okolicach + - 500zł
|
|