Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Gaśnie na luzie

diablusia - 17 Kwi 2010, 13:26
Temat postu: [MK3] Gaśnie na luzie
witam,
miałam dość duże problemy z moją fiestką, wczoraj odebrałam ją od mechanika....
(Wcześniejsze problemy po odpaleniu gasła,nie reagowała na gaz, przy podłączonym wężyku do mapsensora gasła przy odłączonym chodziła w miarę normalnie , duzo paliła)

Więc wczoraj odebrałam ją od mechanika, wymieniona pompa paliwowa, filtr paliwa, świece, przewody do świec, wtryskiwacz (część od monowtrysku), mapsensor no i oczywiście nowe ako.

Fiestka chodzi wprawdzie bez zarzutów, no ale pojawia się pewien problem gdy jest na biegu jałowym niekiedy gasnie - głównie na zimnym silniku, jak stoje np. na światłach albo coś wrzucam luz ona chodzi, czasem tak jakby miała zgasnąć za chwile znowu wchodzi na obroty chodzi chodzi po czym np. gasnie albo gaśnie bez tego "tracenia obrotów"
Mechanik wszystko posprawdzał... krokowy był czyszczony - działa, co może byc przyczyną owego gasnięcia?? Juz w sumie brak mi sił.. wsadziłam w nia więcej kasy niz jest ona warta, a jeszcze nie jest 100% zdrowa (( proszę o ewentualną pomoc wszystkich fiestomaniaków)

ps. podano mi że może być to przyczyną wadliwego czujnika temperatury w kolektorze ssącym... czy to mozliwe czy może macie jakieś inne propozycje na własnych doswiadczeniach....

pozdrowienia i dziekuje za każda pomoc ponieważ juz mi ręce opadają:PP

diodalodz - 17 Kwi 2010, 14:25

ja obstawiam czujnik położenia przepustnicy :) a wymiana wszystkiego prócz map sensora była niepotrzebna , bo to on był winny .
diablusia - 17 Kwi 2010, 18:43

a powiedz mi coś blizszego o tym czujniku gdzie on sie znajduje czy istnieje mozliwosc sprawdzenia czy to na pewnbo on jest winny???
pucio2 - 17 Kwi 2010, 18:57

diablusia: czujnik położenia przepustnicy znajduje się przy wtrysku i wygląda zwykle tak:
http://www.swistak.pl/a19...EPUSTNICY.html#

diablusia - 18 Kwi 2010, 10:43

chyba nie mówimy o tym samym:


http://img188.imageshack....20100319140.jpg

to zdjęcie z mojego auta

I gdzie to sie mniej więcej znajduje?

Fejm - 18 Kwi 2010, 12:00

Twoje zdjęcie Diablusia pokazuje map sensor a cpp do twojego auta wygląda tak:



Koszt na allegro nowego to 180 zł plus koszt przesyłki.

diablusia - 18 Kwi 2010, 13:49

a czy istnieje mozliwosc sprawdzenia że to na pewno to?? w sensie takim że mam już dośc wymiany części na próbe tzn wymieni się to się zobacyz czy na pewno to jest to...
diodalodz - 18 Kwi 2010, 13:55

tak wystarczy odnaleźć elektronika który posiada oscyloskop . pomiar napięcia na wyjściu i rezystancji da jednoznaczną odpowiedź , można spróbować go jeszcze przesunąć na otworach regulacyjnych , czasami to pomaga . wystarczy tylko śrubokręt (nawet siły nie trzeba) .
diablusia - 18 Kwi 2010, 18:36

powiedz mi jeszcze gdzie szukac tego czegoś:P (pod maska:P)
pucio2 - 18 Kwi 2010, 19:10

diablusia: czujnik położenia przepustnicy znajduje się pod patelnią filtra powietrza, przy wtryskiwaczu.
diodalodz - 18 Kwi 2010, 19:47

jest albo czarny albo czerwony . Identyczny kształt jak zdjęcie z tego tematu . Jak na niego popatrzysz to zobaczysz że otwory są owalne widać na zdjęciu . Czasami da się niewielką korektą na tych śrubkach uratować sytuację .

diablusia - 18 Kwi 2010, 20:23

super dzieki:) jutro będę działać i dam znać czy jest lepiej :P bo jeżdżę z dusza na ramieniu he he nie lubie jak auto mi gaśnie;))
odezwe sie jutro:))

pucio2 - 23 Kwi 2010, 10:02

diablusia:
diablusia napisał/a:
jutro będę działać i dam znać czy jest lepiej
obiecanki, cacanki...i co się okazało, że fiestka nie tak pali? :yyy:
diablusia - 27 Kwi 2010, 13:51

Miałam maly natłok "obowiązków" i nie miałam za bardzo czasu:)
więc tak sprawdziłam czujnik temperatury który był jednym z trzech prawdopodobych przyczyn gaśniecia - czujnik jest ok.. rezystancje są takie jakie byc powinny
więc teraz zostaje mi to co kolega podał wyżej... z tym że lipa z tym oscyloskopem:) musze go znaleźć zeby sprawdzic tą drugą część...
mój mechanik jest święcie przekonany... że to silnik krokowy.. ale ja sobie na spokojnie metoda prob i błędów zrobie;))

ale jest jeden plus tego wsyztskiego wczoraj sprawdziłam ile pali ( do pełna - wyjezdzilam 100 km - i znowu do pelna ) wyszło że pali w mieście 6,6 lita /100km ;) więc jest idealnie!!! w porównaniu że paliła 12;)))

będę na pewno was informować;) ale musicie zrozumieć.. w czerwcu musze obronić licencjat... a praca dalekow polu do tego, praca zarobkowa.. a na domiar złego jestem chora;)

JoeMix - 27 Kwi 2010, 15:59

diablusia napisał/a:
mój mechanik jest święcie przekonany... że to silnik krokowy.
Wystarczy zdjąć puszkę filtra by delikwenta było widać i przegazować na postoju,,, będzie wiadomo czy to jego wina,,,
diablusia - 27 Kwi 2010, 16:53

To jestem w stanie zrobic sama:) tylko powiedz mi proszę jak powinien sie zachowywać gdyby to on był przyczyną tzn skąd bede wiedziec ze cos jest nie tak... ten mechanik jest jakies 40km od mojego miejsca zamieszkania wiec nie chcialabym z kazda pierdoła jezdzic... z góry dzięki za odpowiedz:)
JoeMix - 27 Kwi 2010, 17:00

Jest taki temat "pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu" czy jakoś podobnie,,, albo nagraj filmik jak się zachowuje,,, jak ja patrzyłem u kolegi to:
silniczek wysunięty na maxa, odpalamy auto, chowa się i utrzymuje jakieś tam obroty, w chwili naciśnięcia pedału gazu zaczyna się wysuwać aż dojdzie do max, i tak czeka sobie, jak puścisz pedał gazu to przepustnica się opiera o silniczek i ten chowa się aż ustawi jakieś tam wolne, w momencie zgaszenia samochodu wysuwa się na max.

diablusia - 27 Kwi 2010, 17:10

Oki:) Jutro to zobaczę dzis musze sie troche wykurować.. bo łapie mnie jakieś swiństwo:( w razie co nagram filmik jesli nie bede umiala tego rozpoznać i wrzuce go tutaj:))) mam nadzieje ze juz niedlugo fiestka bedzie śmigać jak kiedys...:))

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 16:00 ]
Więc tak, podjechalam dzisiaj do mechanika u mnie w mieście (znajomy mojego znajomego:) ) noo i on twierdzi że to jest silniczek krokowy na 90%.
Wrzucam filmik do pobrania, jeden jest bez dodawania gazu, a drugi jest przy wciskaniu gazu... bedziesz słyszał jak pracuje;))

http://wyslijto.pl/plik/9z6pzhk7ri
<było>

mam nadzieje że postawisz diagnozę, kupie ten silnizek .. i bedzie dobrze...
co do silniczka to mam pytanie czy lepiej kupic oryginalna używkę, czy jakiś nowy zamiennik (mechanik mówił że już lepiej uzywany ale oryginalny) - u mnei w mieście nowy zamiennik cena 150zł - i wymiana 50 no ale to juz sobie zrobie sama odkręcić 3 śruby i przepiąć kabel to nie problem:) tylko żebym była pewna że to jest właśnie ten silniczek.. nie chcialabym znowuż topić sianka... a ona nadal bedzie sie dusić i będzie gasła.. mowiąc że jest to wkurzające ale także bym powiedziała że niebezpieczne wiadomo jak jest z kulturą na polskich drogach jak się nie wepchasz to nie wjedziesz... albo czekasz... na wolne miejsce bog wie nie ile.. no a moze zgasnąć w najmniej odpowiednim momencie...

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 16:49 ]
czekam na rade...:( a ona ciagle gasnie

JoeMix - 8 Cze 2010, 12:23

Więc tak, silniczek na filmikach się rusza,,, musiałby ktoś porównać u siebie (kto ma sprawne auto) czy reakcje są podobne,,, silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy są uzależnione od siebie i awaria jednego wpływa na drugiego,,, trzeba by ogarnąć silniczek, wyczyścić, sprawdzić po wymontowaniu czy się nie przycina i płynnie przesuwa,,, jak ma problemy to można spróbować wymiany, ale winowajcą równie dobrze może być CPP,,,
diablusia - 8 Cze 2010, 16:01

CCP sprawdzałam i pomiar rezystancji był poprawny wiec to chyba to.. a jak sprawdzalam kdrokowy to mi sie wydaje że on troche haczy ze wychodzi za mało albo za duzo juz nie pamietam bo to bylo dawno.. chyba nie pozostaje mi nic innego jak zakupic krokowca tylko teraz pytanie bo z nimi to problem nowy podrobka 150 nowy oryginal 400 - no i na tego mnie nie stac albo używka kolo 100 ktory lepszy
Mariusz21 - 8 Cze 2010, 16:14

czesc

Według mnie lepiej jechać na szrot i kupić używkę ale oryginał dla pewności przeczyścić i założyć. Będzie to lepsze wyjście niż wydawać około 400zł na nowy.

jackrzec - 8 Cze 2010, 19:12

Mariusz21 napisał/a:
Będzie to lepsze wyjście niż wydawać około 400zł na nowy.
G.. prawda. 400 zł to nowy ORYGINAŁ! Jaki może być lepszy od nowego oryginału? Używany z 15-20 letniej fiesty? Zamiast płacić za używkę 100 zł, to bym wolał kupić zamiennik za 150 (jak tu padła cena) chociaż zamienników w życiu nie widziałem.

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 19:17 ]
Z tych filmików wynika że krokowiec działa jak trzeba. Problem jest że jest zdjęty filtr (ale to mały problem), a druga rzecz, to zainteresuj się MAP sensorem i wężykiem do niego. Hamulce są dobre? Pytam, bo może serwo jest dziurawe i to też może być przyczyną takich cyrków.

JoeMix - 9 Cze 2010, 09:33

diablusia napisał/a:
ze wychodzi za mało albo za duzo juz
Wysuwa się tyle ile mu komputer każe, a komputer wie ile się krokowy wysuną właśnie dzięki odczytowi z CPP,,,
laureth7 - 18 Cze 2010, 22:12

Diablusia, wymieniłaś juz ten silniczek? pomogło?
Ja mam z moją fiecią ten sam problem z gaśnieciem na luzie

Chciałam dzisiaj zbadać jak ten silniczek krokowy chodzi, ale miałam akumulator odłączony i sie komp zresetował i jak go podłączyłam, a pokrywa z filtrem powietzra była zdjeta to po odpaleniu silnika zaczął kręcic na takie wysokie obroty, że słychac go chyba było na drugim końcu miasta i nic mi sie nie udało zbadać - będę próbować jutro - podłącze aku z założony filtrem i powinein sie nastawić na normalne obroty

Za to mam jeszcze jednego podejrzanego - sonda lambda (jest kolejną najczęściej psująca sie częścią naszych fiest). Wykręciłam moją i okazało się że jest cała czarna, zalepiona sadzą, ewidentnie moje autko spala za bogatą mieszankę, tylko czy ona może powodować problemy z gaśnięciem?
Wymieniła bym ją żeby fiesta mniej paliła ale a taka nowa sonda to okolo 300zł :(

jackrzec - 18 Cze 2010, 22:24

laureth7 napisał/a:
taka nowa sonda to okolo 300zł
A gdzie tam 300 zł.. http://moto.allegro.pl/it...eo_scorpio.html
http://moto.allegro.pl/it...eo_scorpio.html

Oryginał bosch http://moto.allegro.pl/it...eo_scorpio.html

laureth7 - 19 Cze 2010, 11:20

no prosze, allegro nie sprawdzalam :-P odwiedziłam dwea sklepy w gdanski i za boscha chceli po 350zl :)
A czy sonda lambda ma wpływ na gansiecie?

fiestka moja nie gaśnie zawsze, czasami sie wkreci na wysokie obroty i tak jej zostaje i pali jak dzika, czasami na niskie i wtedy gaśnie, wczeoarj rano miała niskie, wieczorem wysokie że myslalam ze silnik wyskorzy a dzisiaj takie sobie po środku
No i dzisiaj włansie ogldałam jak chodzi silniczek krokowy i tak:
widze ze róznica pomiedzy maksymalnym a minimalnym wysunieciem to okolo 1cm, czy to tak powinno być? wydaje mi sie ze ta róznica na filmiku diablusi jest wieksza
po nacisnieciu gazu jak przepustnica sie otwiera to silniczek sie nie wysuwa - czyli nie tak jak być powinno :(

bidżej - 19 Cze 2010, 11:40

otwieramy odpowiednie FAQ na forum (w elektryce), wyciągamy krokowy i ratujemy :)
laureth7 - 19 Cze 2010, 11:43

taki jest plan, dzieki :)
a co z lambdą?

bidżej - 19 Cze 2010, 11:47

póki co dałbym jej spokój, chociaż pewnie najwyższy czas na wymianę.
laureth7 - 22 Cze 2010, 22:14

krokowy odratowany- już jest sprawny, ale....
teraz zamiast za niskich obrotów mam za wysokie :sad: coś daje za dużo paliwa, bo nawet jak puszcze pedał gazu to samochód nie zwalnia, ba - po prostym ciut przyspiesza a pod łagodną górkę utrzymuje stałą prędkość :yyy:
na biegu jałowym mam obroty wysokie jakbym 50na jedynce cisnęła (nie powiem jakie dokładnie bo nie mam obrotomierza)
wyczytałam że:
Cytat:
Elektroniczne urządzenie sterujące określa ilość wtryskiwanego paliwa tak, aby sk ład mieszanki (stosunek masy powietrza do masy paliwa) był staly. Uwzględnia przy tym sygnały otrzymywane od:
-czujnika temperatury zasysanego powietzra;
-czujnika położenia i prędkosci obrotowej walu korbowego;
-czujnika temperatury cieczy chłodzacej;
-czujnkia położenia przepustnicy;
-sondy lambda, czyli czujnika zawartosci tlenu w spalinach, świadczącej pośrednio o składzie mieszanki

tlenu w spalinach to ja mam mało, bo trawa za samochodem w trakcie moich testow zrobiła sie czarna- sam węgiel, ale silniczek krokowy przepustnice otwiera, powietrza daje, wiec coś mowi sterownikowi ze ma dawiac wiecej paliwa. pytanie moje: co?
jak sprawdzić czujniki, skoro diagnostyka mi nie cche działać (o tym tu )? :sad:

jackrzec - 23 Cze 2010, 08:13

A CPP jest dobrze założony?
bidżej - 23 Cze 2010, 11:06

najpierw po czyszczeniu krokowca zrobiłbym reset i jak pisze jackrzec sprawdziłbym, czy CPP jest założony jak należy (dźwigienka ma się ruszać razem z przepustnicą)
laureth7 - 23 Cze 2010, 11:13

jackrzec napisał/a:
A CPP jest dobrze założony?


nie był :ups: , teraz już jest :hihihi: , obroty spadły do okolo tysiączka ale silnik jeszcze nie pracuje wzorowo, zobaczę co będzie po resecie
dzięki wielkie za pomoc :*

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 14:56 ]
po resecie jest cudnie :luzik:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group