Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec

Vaxuel - 2 Mar 2010, 22:19
Temat postu: [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec
witam !!


posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec w samochodzie zostaly pogiete zawory (powod pogjecia: dluga historia)

moje pytanie jakie powinny byc luzy na zaworach przy takim silniku ??

z gory dzieki

MARIUSZ.B - 2 Mar 2010, 22:33

dolot 0,17-0,23
wydech 0,27-0,33
To dla silnika 1.25. Silnik 1.4 to taka sama konstrukcja ale jak to się ma do luzów tego nie wiem.

Parzych - 2 Mar 2010, 22:56

MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu:
Cytat:
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
a Ty podajesz do benzynki...
Vauxel napisał/a:
posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec
Vaxuel, zdecyduj się co masz pod maską i który rocznik faktycznie... Poza tym w MK6 montowali już Duratec-benzyna i Duratorq-diesel...
Kadzax - 2 Mar 2010, 22:59

Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje... :ok: ;/
Poszukaj dobrze na forum/necie serwisówki do mk6 i tam wszystko będzie bo takie strzelanie to się może źle skończyć.

MARIUSZ.B - 2 Mar 2010, 23:00

Parzych napisał/a:
MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat:
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
a Ty podajesz do benzynki...

Pyta o zeteca to podałem do zeteca a może faktycznie chodzi mu o TDCi :hihihi:

[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:01 ]
Kadzax napisał/a:
Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...

Nie wiedziałeś o tym ;/

pawel182 - 2 Mar 2010, 23:49

A jaka jest regulacja zaworów w 1.25 benzyna mechaniczna czy hydrauliczna?
MARIUSZ.B - 2 Mar 2010, 23:53

Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa :hihihi: ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.

Vaxuel - 3 Mar 2010, 07:40

ja mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:43 ]
yyyyyy przepraszam DURAtec to jest !!

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:45 ]
fiesta podana obok danych mojego profilu to niesuerujcie sie tym bo ja mam 3 takie fiesty a nie o ta mi chodzi

MARIUSZ.B - 3 Mar 2010, 08:39

Vaxuel napisał/a:
mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok

Więc obstawiam, że masz "regulację szklankową"

pawel182 - 3 Mar 2010, 10:45

hm...a co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole?
Parzych - 3 Mar 2010, 13:22

pawel182 napisał/a:
co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole?
MARIUSZ.B napisał/a:
sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.
Czyli powyżej 100kkm...
Vaxuel - 3 Mar 2010, 13:22

tak jest to regulacja szklankowa, 1,4 duratec ,benzyna z 05/06 roku mk6 fiesta

i wlasnie chodzi mi tylko o luzy zaworow jesli czegos niepodalem to prosze pisac i napewno podam

zalezy mi na czasie bo dzisiaj chce słozyc fiestke i odpalic

jurek - 4 Mar 2010, 17:18

Parzych napisał/a:
pawel182 napisał/a:
co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole?
MARIUSZ.B napisał/a:
sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.
Czyli powyżej 100kkm...


Przy normalnej obsłudze(czyli jeżeli nie było awarii )dopiero przy160kkm :)
koszt jednego popychacza(szklanki)to 16 zł/16szt

pawel182 - 4 Mar 2010, 18:23

MARIUSZ.B napisał/a:
Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa :hihihi: ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.


A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ? :)

jurek - 4 Mar 2010, 19:32

pawel182 napisał/a:
MARIUSZ.B napisał/a:
Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa :hihihi: ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.


A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ? :)

Jak wyżej ,,popychacz" :)

pawel182 - 10 Mar 2010, 23:41

[quote="jurek"][quote="pawel182"]
MARIUSZ.B napisał/a:
Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa :hihihi: ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.


A jeszcze takie pytanko. Jak się demontuje wałki rozrządu? chodzi mi o sposób w jaki są one połączone z napędem? tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie?

Parzych - 10 Mar 2010, 23:48

pawel182 napisał/a:
tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie?
Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska...
pawel182 - 11 Mar 2010, 19:22

Parzych napisał/a:
pawel182 napisał/a:
tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie?
Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska...


Nie koniecznie. Pasek napędza koło na którym leży a teraz właśnie jest kwestia jak jest ono sprzężone z wałkiem.

kuba87 - 11 Mar 2010, 19:48

pasek rozradu i tak musisz zdjac...
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory...

pawel182 - 12 Mar 2010, 15:15

kuba87 napisał/a:
pasek rozradu i tak musisz zdjac...
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory...


Poprostu pytam.
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem, które napędza pasek rozrządu? Chyba , że kolega nie wiem to niech sie nie bierze za daremne odpisywanie, które i tak nic sensownego nie wniesie do tematu :)

MARIUSZ.B - 12 Mar 2010, 19:47

pawel182 napisał/a:
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem

Niby jak ma być połączony. Jest po prostu przykręcony. Jak odkręcisz koło to spadnie pasek, więc nie da się zdjąć wałków bez rozpinania rozrządu. Radzę też poczytać o ustawieniu rozrządu bo nie jest to takie hop siup.

pawel182 - 13 Mar 2010, 17:49

MARIUSZ.B napisał/a:
pawel182 napisał/a:
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem

Niby jak ma być połączony. Jest po prostu przykręcony. Jak odkręcisz koło to spadnie pasek, więc nie da się zdjąć wałków bez rozpinania rozrządu. Radzę też poczytać o ustawieniu rozrządu bo nie jest to takie hop siup.


A jednak. Miałem nadzieje że wałek można zdemontować bez konieczności zdejmowania koła i paska, bo spotykałem się z takimi napędami coprawda nie w samochodach.

MARIUSZ.B - 13 Mar 2010, 18:42

Możesz zdjąć samo koło ale nie wałek bez koła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group