|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec
Vaxuel - 2 Mar 2010, 22:19 Temat postu: [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec witam !!
posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec w samochodzie zostaly pogiete zawory (powod pogjecia: dluga historia)
moje pytanie jakie powinny byc luzy na zaworach przy takim silniku ??
z gory dzieki
MARIUSZ.B - 2 Mar 2010, 22:33
dolot 0,17-0,23
wydech 0,27-0,33
To dla silnika 1.25. Silnik 1.4 to taka sama konstrukcja ale jak to się ma do luzów tego nie wiem.
Parzych - 2 Mar 2010, 22:56
MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat: | Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM | a Ty podajesz do benzynki...
Vauxel napisał/a: | posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec | Vaxuel, zdecyduj się co masz pod maską i który rocznik faktycznie... Poza tym w MK6 montowali już Duratec-benzyna i Duratorq-diesel...
Kadzax - 2 Mar 2010, 22:59
Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...
Poszukaj dobrze na forum/necie serwisówki do mk6 i tam wszystko będzie bo takie strzelanie to się może źle skończyć.
MARIUSZ.B - 2 Mar 2010, 23:00
Parzych napisał/a: | MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat:
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
a Ty podajesz do benzynki... |
Pyta o zeteca to podałem do zeteca a może faktycznie chodzi mu o TDCi
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:01 ]
Kadzax napisał/a: | Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje... |
Nie wiedziałeś o tym
pawel182 - 2 Mar 2010, 23:49
A jaka jest regulacja zaworów w 1.25 benzyna mechaniczna czy hydrauliczna?
MARIUSZ.B - 2 Mar 2010, 23:53
Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu.
Vaxuel - 3 Mar 2010, 07:40
ja mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:43 ]
yyyyyy przepraszam DURAtec to jest !!
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:45 ]
fiesta podana obok danych mojego profilu to niesuerujcie sie tym bo ja mam 3 takie fiesty a nie o ta mi chodzi
MARIUSZ.B - 3 Mar 2010, 08:39
Vaxuel napisał/a: | mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok |
Więc obstawiam, że masz "regulację szklankową"
pawel182 - 3 Mar 2010, 10:45
hm...a co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole?
Parzych - 3 Mar 2010, 13:22
pawel182 napisał/a: | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? |
MARIUSZ.B napisał/a: | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | Czyli powyżej 100kkm...
Vaxuel - 3 Mar 2010, 13:22
tak jest to regulacja szklankowa, 1,4 duratec ,benzyna z 05/06 roku mk6 fiesta
i wlasnie chodzi mi tylko o luzy zaworow jesli czegos niepodalem to prosze pisac i napewno podam
zalezy mi na czasie bo dzisiaj chce słozyc fiestke i odpalic
jurek - 4 Mar 2010, 17:18
Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? |
MARIUSZ.B napisał/a: | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | Czyli powyżej 100kkm... |
Przy normalnej obsłudze(czyli jeżeli nie było awarii )dopiero przy160kkm
koszt jednego popychacza(szklanki)to 16 zł/16szt
pawel182 - 4 Mar 2010, 18:23
MARIUSZ.B napisał/a: | Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ?
jurek - 4 Mar 2010, 19:32
pawel182 napisał/a: | MARIUSZ.B napisał/a: | Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ? |
Jak wyżej ,,popychacz"
pawel182 - 10 Mar 2010, 23:41
[quote="jurek"][quote="pawel182"] MARIUSZ.B napisał/a: | Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. |
A jeszcze takie pytanko. Jak się demontuje wałki rozrządu? chodzi mi o sposób w jaki są one połączone z napędem? tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie?
Parzych - 10 Mar 2010, 23:48
pawel182 napisał/a: | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska...
pawel182 - 11 Mar 2010, 19:22
Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska... |
Nie koniecznie. Pasek napędza koło na którym leży a teraz właśnie jest kwestia jak jest ono sprzężone z wałkiem.
kuba87 - 11 Mar 2010, 19:48
pasek rozradu i tak musisz zdjac...
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory...
pawel182 - 12 Mar 2010, 15:15
kuba87 napisał/a: | pasek rozradu i tak musisz zdjac...
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory... |
Poprostu pytam.
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem, które napędza pasek rozrządu? Chyba , że kolega nie wiem to niech sie nie bierze za daremne odpisywanie, które i tak nic sensownego nie wniesie do tematu
MARIUSZ.B - 12 Mar 2010, 19:47
pawel182 napisał/a: | W takim razie jak jest połączony wałek z kołem |
Niby jak ma być połączony. Jest po prostu przykręcony. Jak odkręcisz koło to spadnie pasek, więc nie da się zdjąć wałków bez rozpinania rozrządu. Radzę też poczytać o ustawieniu rozrządu bo nie jest to takie hop siup.
pawel182 - 13 Mar 2010, 17:49
MARIUSZ.B napisał/a: | pawel182 napisał/a: | W takim razie jak jest połączony wałek z kołem |
Niby jak ma być połączony. Jest po prostu przykręcony. Jak odkręcisz koło to spadnie pasek, więc nie da się zdjąć wałków bez rozpinania rozrządu. Radzę też poczytać o ustawieniu rozrządu bo nie jest to takie hop siup. |
A jednak. Miałem nadzieje że wałek można zdemontować bez konieczności zdejmowania koła i paska, bo spotykałem się z takimi napędami coprawda nie w samochodach.
MARIUSZ.B - 13 Mar 2010, 18:42
Możesz zdjąć samo koło ale nie wałek bez koła.
|
|