|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Silniki diesla - [MK3] Wygłuszenie diesli
kamil wolski - 26 Lut 2010, 21:59 Temat postu: [MK3] Wygłuszenie diesli Witam laski. Jakie jest fabryczne wygłuszenie 1.8D? Gdzie, co i w jakiej ilości?
ramses123 - 26 Lut 2010, 22:08
czarna mata pod maską dość gruba
kamil wolski - 26 Lut 2010, 22:09
To mam, co, jakiej grubości i gdzie we wnętrzu? Bagażnik?
Fordon - 27 Lut 2010, 21:00
Pod deska, podloga, sciana grodziowa (w przedziale silnika) czasem w mk3,5 sa wygluszane nawet kielichy przednie, bagaznik mial wygluszenia, tak samo drzwi, oraz tylne boczki.
To wszysto co wywalilem z twojej fiesty...
Sztandi - 28 Lut 2010, 09:54
A pod maską powinno wyglądać tak :
Najbardziej mnie rozwaliło, że naładowali tego wygłuszenia nawet pod deską, a nad pedałami, w żadnym benzyniaku mk3 tak nie widzialem
kamil wolski - 28 Lut 2010, 10:53
Hehe ta na grodzi jest magiczna. Ciekawe co się nie zapaliłoby u mnie od ciepła turbiny która jest 5cm od scianki
portier - 28 Lut 2010, 11:57
kamil wolski napisał/a: | Hehe ta na grodzi jest magiczna. Ciekawe co się nie zapaliłoby u mnie od ciepła turbiny która jest 5cm od scianki |
Welna mineralna ROCKWOOL FIREBATTS q130kg/m3 oczywiscie pokryta AL, grubosc najlepiej 50mm..
http://www.rockwool.it/fi...rebatts_130.pdf
dokladnie ta;]
ja u siebie sciane grodziowa bede wygluszal taka welna ale to jak sie cieplej zrobi:)
kamil wolski - 28 Lut 2010, 13:30
A na podłogę? Maty bitumiczne czy pianka akustyczna?
portier - 28 Lut 2010, 15:12
na podloge mate bitumiczna albo z welny mineralnej, pianka w zadnym wypadku.
kamil wolski - 28 Lut 2010, 15:19
nie głuszy, chłonie wilgoć czy czemu?
portier - 28 Lut 2010, 15:26
chodzi o wilgoc, pianka moze zgnic.
kamil wolski - 28 Lut 2010, 15:37
Rozumiem. A skupiając się tylko na właściwościach tłumiących, co tłumi lepiej:
- jedna warstwa mat tłumiących APP/BOLL
- jedna warstwa pianki akustycznej trapezowej ~4cm
??
portier - 28 Lut 2010, 16:07
moim zdaniem lepiej pianka
i tak najlepsza jest welna mineralna do tlumienia
mozena zadzwonic do jakiegos dobrego sklepu, ktory sprzedaje wygluszenia do glosnikow i zapytac o współczynnik pochłaniania dźwięku dla pianki i maty (trzeba pamietac aby porownywac pochlanianie na tych samych pasmach..)
http://bc.biblos.pk.edu.p...polczynnika.pdf
masz wspolczynniki pochlanianai welny i pianki tutaj obok siebie na 8 stronie
kamil wolski - 28 Lut 2010, 22:29
Widzę że wełna mineralna grubości 30mm ma takie same parametry tłumienia co pianka 50mm... Hm... Ta wełna mineralna to jakaś specjalistyczna czy ta z marketów?
portier - 28 Lut 2010, 22:56
taka ze sklepu, tylko patrz na gramature bo np 45 to palcami mozesz jak gabke sciskac a 130-150 jest bardzo twarda i ciezko bedzie Ci ja ulozyc na podlodze...
do sciany grodziowej przykleic najlepiej (najtrwalej) na zywice epoksydowa, a na podloge czym chcesz:)
////orientuje sie ktos jakie najgrubsze wygluszenie mozna dac pod maske??
alterego - 1 Mar 2010, 12:58 Temat postu: ściana grodziowa. Ale to wygłuszenie zakładam wewnątrz komory silnika, jak na foto czwerwonej?
kamil wolski - 1 Mar 2010, 13:03
portier napisał/a: | ////orientuje sie ktos jakie najgrubsze wygluszenie mozna dac pod maske?? |
seryjne dieslowskie jest specjalnie wyprofilowane i praktycznie opiera się o silnik. są miejsca bardzo cienkie, ale sa miejsca gdzie wygłuszenie ma z 5-7cm.
Blackknight88 - 2 Mar 2010, 19:56
Wełna nie będzie gniła jak się ją walnie na podłogę ? i czy 50mm grubości będzie ok na podłogę pod dywan ? czy jaką dać? czy może lepiej na podłogę maty bitumiczne (2mm) ??
kamil wolski - 2 Mar 2010, 19:58
Wełna (zwykła) bardzo dobrze chłonie wodę, więc zgnije pewnie dosyć szybko. 5cm to jak patrzyłem sporo.. Sam na razie się waham co i jak.
portier - 2 Mar 2010, 20:35
do zastosowan na podloge welne mozna szczelnie owinac folia... owijasz kawalki welny folia i na koncach dokladnie zgrzewasz, takie kawalki ukladasz na podlodze i kladziesz na to wykladzine:), to chyba jedyne rozwiazanie...
Mata bitumiczna w zimie zrobi Ci sie twarda i popeka, co za tym idzie nie ebdzie spelniala swojego zadania..
Ja zastosuje w niedalekim czasie welne mineralna o grubosci 30mm 45kg/m3 jako wygluszenie pod maske i 50mm 60kg/m3 jakos wygluszenie sciany grodziowej (jak tylko mi ja ojsciec przyniesie;p). za podloge sie nie bede bral narazie, moooze przed zlotem jeszcze jakos ale to odlegle czasy;]
jak polozysz pod wykladzine welne min. o grubosci 50mm i przykryjesz wykladzina to bedziesz mial miekko jak na dywanie, lepiej wziac ciensza a twardsza..:)
Blackknight88 - 2 Mar 2010, 20:45
czyli na podlogę 30 mm będzie ok ? W sumie nie widziałem na allegro cieńszej wełny chyba, że kijowo patrzyłem.
Skoro w zimę mata bitumiczna pęka to czym w takim razie wygłuszyć drzwi od środka (chodzi mi blachę za szybą - blacha zewnętrzna drzwi) No i czym wygłuszyć między blachą a boczkami ?
Ja mam wlasnie w tej ost opcji mate bitumiczna i cacy.
Co do pekania to moze chodzi Ci o to, że pęka jak kładzie się na nią jakiś nacisk ? Wtedy podłoga jak najbardziej zrozumiała, ale co do drzwi to nie pęka ?. Gienek Wichura u siebie w projekcie zastosował jakąś folię budowlaną do wygluszenia. Pomaga to ? W sumie ciężko włożyć cokolwiek między blachę a boczek, bo już nawet przy 5mm wygłuszeniu nie jest tak cacy założyć boczki by nie wyskakiwały z kołków.
Fordon - 2 Mar 2010, 22:40
Boze swiety co wy kombinujecie... sa maty bitumiczne sa maty dekarskie dla upartych skapcow... jakos nie widzialem zeby w ktorymkolwiek aucie z konkretnym car audio byl problem z pekaniem mat bitumicznych... a nie chcecie robic dom z auta... toc to robienie drugiego zwiazku radzieckiego, a ludzie to czytaja i pomysla ze tak mozna... NIE TAK SIE NIE ROBI...
Jedziemy na szrot wypruwasz wygluszenia z auta i masz nowe wygluszenia, tylko to wysuszyc i wykladac sobie auto, reszta zalatwia maty bitumiczne...
Koniec kropka.
Blackknight88 - 2 Mar 2010, 22:52
No i dzięki wielkie za wyjaśnienie i uspokojenie bo już się bałem, że maty są do dupy -_- co było mym zdziwieniem wielkim.
kamil wolski - 2 Mar 2010, 22:52
Fordon napisał/a: | chcecie robic dom z auta |
bardzo popularne jest używanie taśm dekarskich w CA
Fordon - 2 Mar 2010, 22:56
Tak maty dekarskie OK... ale nie welna mineralna to juz przegiecie...
portier - 2 Mar 2010, 23:07
czemu? jest lzejsza i lepiej tlumi..poza tym czym innym wygluszyc sciane grodziowa jak ma sie turbine tak jak Kamil??
maty bit ok moze troche przesadzilem ale na oczy widzialem jak kumplowi w aucie po prostu zrobily sie twarde i popekane a mial w drzwiach..
Fordon - 2 Mar 2010, 23:12
portier, seryjnym wygluszeniem jest ono cienke jak D... weza... nie reaguje na temperature kolektora wydechowego bo 1.8 klekota mialem i to nie jednego... nawet jak bylo porwane wytlumienie w jednej ktore lezalo na kolektorze wydechowym nic sie z nim nie dzialo a to bylo zaraz po zakupie gdzie mialem blisko 200km do domu i wracalem przez polowe trasy na pelnym bucie...
Tam u Kamila jest jeszcze duzo miejsca, bo wiem co skladalem, a jako ze te wygluszenia mi nie byly potrzebne albo nadawaly sie tylko do kibla to je wywalilem...
portier - 2 Mar 2010, 23:17
a jak to seryjne wygluszenie pochlania dzwiek? bo wydaje mi sie ze do dupy;]
ja tam bede kombinowal by miec jak najciszej w aucie.
Fordon - 2 Mar 2010, 23:22
W tak malym aucie dobrze dziala... ale jak sie tak uparles na kombinowanie to sciagasz wygluszenie tak aby go nie uszkodzic, dajesz maty bitumiczne i dopiero ukladasz sobie wygluszenie, tak samo w srodku, ma drzwi maty dekarskie, bagaznik maty bitumiczne albo dekarskie + seryjne wygluszenia... ale auto tak utyje ze to juz wogole nie bedzie chcialo jezdzic...
portier - 2 Mar 2010, 23:41
dlatego bede kombinowal z welna mineralna.
mat bitumicznych bardziej niz do wygluszenia uzywa sie w celu wyeliminowania drgan np. w drzwiach i do tego chyba je zastosuje..
Fordon - 2 Mar 2010, 23:46
No wlasnie nie tylko... ale ja sie nie znam
Blackknight88 - 3 Mar 2010, 00:06
portier napisał/a: | dlatego bede kombinowal z welna mineralna.
mat bitumicznych bardziej niz do wygluszenia uzywa sie w celu wyeliminowania drgan np. w drzwiach i do tego chyba je zastosuje.. |
Uwierz mi, że maty dobrze wygłuszają. Ja je zastosowałem tylko między drzwi a boczki (w środek drzwi nie dawałem) i sporo to dało. Zresztą sam się przekonasz. Po drugie nie widzę innej opcji by tam coś innego włożyć, chyba że dekarskie ale wolałbym bitumiczne jednak.
Seryjne wygłuszenie w bagażniku plus nadkola tylne dają radę ? Pytam bo nie mam, a głośno jest jak jadę po wodzie czy piachu
Fordon - 3 Mar 2010, 00:12
Tak daje, lacznie w wygluszeniem na wewnetrznej czesci zaraz za tapicerka tylna...
W S2000 oprucz mat bylu dokladane najpierw male klocki MDFu i dopiero maty miekkie... zeby lepiej pochlanialy rezonasn z wooferow... ale tu juz zchodzimy na tematy CA, a chodzi o wygluszenie auta...
Blackknight88 - 3 Mar 2010, 00:30
No i teraz takie pytanie. Bo z tego co widać to chyba nie było tylnych nadkoli (wewnętrznych plastikowych) w MK3. Od jakiej wersji można sobie "zapożyczyć" i najwyżej dopasować (dociąć) po swojemu ?
kamil wolski - 4 Mar 2010, 11:03
Dzisiaj zdobyłem kawałek wełny gr. 5cm takiej tam zwykłej. Zrobiłem sobie mini-test przysłaniając głośnik matą i byłem w szoku jak to eliminuje dźwięki :yyy:
Czepus - 7 Mar 2010, 00:56
W mk3 jak i mk4 jako wygłuszenie podłogi zastosowali mate filcową.
Do mojej fofi dostawała się woda, musiałem wywalić starą mate. (strasznie śmierdziała)
Po wymianie wygląda to tak:
Miałem okazje chwile pojeździć bez wygłuszenia i jak dla mnie zbyt głośno.
Miedzy matą seryjną a tą z allegro nie widzę różnicy....
W końcu mam cisze;)
Zostało mi jeszcze trochę maty. Możemy się dogadać....
Pozdr.
Czepus
|
|