Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] Wygłuszenie diesli

kamil wolski - 26 Lut 2010, 21:59
Temat postu: [MK3] Wygłuszenie diesli
Witam laski. Jakie jest fabryczne wygłuszenie 1.8D? Gdzie, co i w jakiej ilości?
ramses123 - 26 Lut 2010, 22:08

czarna mata pod maską dość gruba :ok:
kamil wolski - 26 Lut 2010, 22:09

To mam, co, jakiej grubości i gdzie we wnętrzu? Bagażnik?
Fordon - 27 Lut 2010, 21:00

Pod deska, podloga, sciana grodziowa (w przedziale silnika) czasem w mk3,5 sa wygluszane nawet kielichy przednie, bagaznik mial wygluszenia, tak samo drzwi, oraz tylne boczki.
To wszysto co wywalilem z twojej fiesty... :)

Sztandi - 28 Lut 2010, 09:54

A pod maską powinno wyglądać tak :ok: :


Najbardziej mnie rozwaliło, że naładowali tego wygłuszenia nawet pod deską, a nad pedałami, w żadnym benzyniaku mk3 tak nie widzialem :)

kamil wolski - 28 Lut 2010, 10:53

Hehe ta na grodzi jest magiczna. Ciekawe co się nie zapaliłoby u mnie od ciepła turbiny która jest 5cm od scianki :hihihi:
portier - 28 Lut 2010, 11:57

kamil wolski napisał/a:
Hehe ta na grodzi jest magiczna. Ciekawe co się nie zapaliłoby u mnie od ciepła turbiny która jest 5cm od scianki :hihihi:


Welna mineralna ROCKWOOL FIREBATTS q130kg/m3 oczywiscie pokryta AL, grubosc najlepiej 50mm..


http://www.rockwool.it/fi...rebatts_130.pdf

dokladnie ta;]

ja u siebie sciane grodziowa bede wygluszal taka welna ale to jak sie cieplej zrobi:)

kamil wolski - 28 Lut 2010, 13:30

A na podłogę? Maty bitumiczne czy pianka akustyczna?
portier - 28 Lut 2010, 15:12

na podloge mate bitumiczna albo z welny mineralnej, pianka w zadnym wypadku.
kamil wolski - 28 Lut 2010, 15:19

nie głuszy, chłonie wilgoć czy czemu?
portier - 28 Lut 2010, 15:26

chodzi o wilgoc, pianka moze zgnic.
kamil wolski - 28 Lut 2010, 15:37

Rozumiem. A skupiając się tylko na właściwościach tłumiących, co tłumi lepiej:
- jedna warstwa mat tłumiących APP/BOLL
- jedna warstwa pianki akustycznej trapezowej ~4cm

??

portier - 28 Lut 2010, 16:07

moim zdaniem lepiej pianka
i tak najlepsza jest welna mineralna do tlumienia

mozena zadzwonic do jakiegos dobrego sklepu, ktory sprzedaje wygluszenia do glosnikow i zapytac o współczynnik pochłaniania dźwięku dla pianki i maty (trzeba pamietac aby porownywac pochlanianie na tych samych pasmach..)

http://bc.biblos.pk.edu.p...polczynnika.pdf
masz wspolczynniki pochlanianai welny i pianki tutaj obok siebie na 8 stronie

kamil wolski - 28 Lut 2010, 22:29

Widzę że wełna mineralna grubości 30mm ma takie same parametry tłumienia co pianka 50mm... Hm... Ta wełna mineralna to jakaś specjalistyczna czy ta z marketów?
portier - 28 Lut 2010, 22:56

taka ze sklepu, tylko patrz na gramature bo np 45 to palcami mozesz jak gabke sciskac a 130-150 jest bardzo twarda i ciezko bedzie Ci ja ulozyc na podlodze...

do sciany grodziowej przykleic najlepiej (najtrwalej) na zywice epoksydowa, a na podloge czym chcesz:)

////orientuje sie ktos jakie najgrubsze wygluszenie mozna dac pod maske??

alterego - 1 Mar 2010, 12:58
Temat postu: ściana grodziowa.
Ale to wygłuszenie zakładam wewnątrz komory silnika, jak na foto czwerwonej?
kamil wolski - 1 Mar 2010, 13:03

portier napisał/a:
////orientuje sie ktos jakie najgrubsze wygluszenie mozna dac pod maske??


seryjne dieslowskie jest specjalnie wyprofilowane i praktycznie opiera się o silnik. są miejsca bardzo cienkie, ale sa miejsca gdzie wygłuszenie ma z 5-7cm.

Blackknight88 - 2 Mar 2010, 19:56

Wełna nie będzie gniła jak się ją walnie na podłogę ? i czy 50mm grubości będzie ok na podłogę pod dywan ? czy jaką dać? czy może lepiej na podłogę maty bitumiczne (2mm) ??
kamil wolski - 2 Mar 2010, 19:58

Wełna (zwykła) bardzo dobrze chłonie wodę, więc zgnije pewnie dosyć szybko. 5cm to jak patrzyłem sporo.. Sam na razie się waham co i jak.
portier - 2 Mar 2010, 20:35

do zastosowan na podloge welne mozna szczelnie owinac folia... owijasz kawalki welny folia i na koncach dokladnie zgrzewasz, takie kawalki ukladasz na podlodze i kladziesz na to wykladzine:), to chyba jedyne rozwiazanie...

Mata bitumiczna w zimie zrobi Ci sie twarda i popeka, co za tym idzie nie ebdzie spelniala swojego zadania..

Ja zastosuje w niedalekim czasie welne mineralna o grubosci 30mm 45kg/m3 jako wygluszenie pod maske i 50mm 60kg/m3 jakos wygluszenie sciany grodziowej (jak tylko mi ja ojsciec przyniesie;p). za podloge sie nie bede bral narazie, moooze przed zlotem jeszcze jakos ale to odlegle czasy;]

jak polozysz pod wykladzine welne min. o grubosci 50mm i przykryjesz wykladzina to bedziesz mial miekko jak na dywanie, lepiej wziac ciensza a twardsza..:)

Blackknight88 - 2 Mar 2010, 20:45

czyli na podlogę 30 mm będzie ok ? W sumie nie widziałem na allegro cieńszej wełny chyba, że kijowo patrzyłem.

Skoro w zimę mata bitumiczna pęka to czym w takim razie wygłuszyć drzwi od środka (chodzi mi blachę za szybą - blacha zewnętrzna drzwi) No i czym wygłuszyć między blachą a boczkami ?

Ja mam wlasnie w tej ost opcji mate bitumiczna i cacy.

Co do pekania to moze chodzi Ci o to, że pęka jak kładzie się na nią jakiś nacisk ? Wtedy podłoga jak najbardziej zrozumiała, ale co do drzwi to nie pęka ?. Gienek Wichura u siebie w projekcie zastosował jakąś folię budowlaną do wygluszenia. Pomaga to ? W sumie ciężko włożyć cokolwiek między blachę a boczek, bo już nawet przy 5mm wygłuszeniu nie jest tak cacy założyć boczki by nie wyskakiwały z kołków.

Fordon - 2 Mar 2010, 22:40

Boze swiety co wy kombinujecie... sa maty bitumiczne sa maty dekarskie dla upartych skapcow... jakos nie widzialem zeby w ktorymkolwiek aucie z konkretnym car audio byl problem z pekaniem mat bitumicznych... a nie chcecie robic dom z auta... toc to robienie drugiego zwiazku radzieckiego, a ludzie to czytaja i pomysla ze tak mozna... NIE TAK SIE NIE ROBI...
Jedziemy na szrot wypruwasz wygluszenia z auta i masz nowe wygluszenia, tylko to wysuszyc i wykladac sobie auto, reszta zalatwia maty bitumiczne...
Koniec kropka.

Blackknight88 - 2 Mar 2010, 22:52

No i dzięki wielkie za wyjaśnienie i uspokojenie bo już się bałem, że maty są do dupy -_- co było mym zdziwieniem wielkim.
kamil wolski - 2 Mar 2010, 22:52

Fordon napisał/a:
chcecie robic dom z auta


bardzo popularne jest używanie taśm dekarskich w CA ;)

Fordon - 2 Mar 2010, 22:56

Tak maty dekarskie OK... ale nie welna mineralna to juz przegiecie...
portier - 2 Mar 2010, 23:07

czemu? jest lzejsza i lepiej tlumi..poza tym czym innym wygluszyc sciane grodziowa jak ma sie turbine tak jak Kamil??
maty bit ok moze troche przesadzilem ale na oczy widzialem jak kumplowi w aucie po prostu zrobily sie twarde i popekane a mial w drzwiach..

Fordon - 2 Mar 2010, 23:12

portier, seryjnym wygluszeniem jest ono cienke jak D... weza... nie reaguje na temperature kolektora wydechowego bo 1.8 klekota mialem i to nie jednego... nawet jak bylo porwane wytlumienie w jednej ktore lezalo na kolektorze wydechowym nic sie z nim nie dzialo a to bylo zaraz po zakupie gdzie mialem blisko 200km do domu i wracalem przez polowe trasy na pelnym bucie...
Tam u Kamila jest jeszcze duzo miejsca, bo wiem co skladalem, a jako ze te wygluszenia mi nie byly potrzebne albo nadawaly sie tylko do kibla to je wywalilem...

portier - 2 Mar 2010, 23:17

a jak to seryjne wygluszenie pochlania dzwiek? bo wydaje mi sie ze do dupy;]
ja tam bede kombinowal by miec jak najciszej w aucie.

Fordon - 2 Mar 2010, 23:22

W tak malym aucie dobrze dziala... ale jak sie tak uparles na kombinowanie to sciagasz wygluszenie tak aby go nie uszkodzic, dajesz maty bitumiczne i dopiero ukladasz sobie wygluszenie, tak samo w srodku, ma drzwi maty dekarskie, bagaznik maty bitumiczne albo dekarskie + seryjne wygluszenia... ale auto tak utyje ze to juz wogole nie bedzie chcialo jezdzic...
portier - 2 Mar 2010, 23:41

dlatego bede kombinowal z welna mineralna.
mat bitumicznych bardziej niz do wygluszenia uzywa sie w celu wyeliminowania drgan np. w drzwiach i do tego chyba je zastosuje..

Fordon - 2 Mar 2010, 23:46

No wlasnie nie tylko... ale ja sie nie znam :hihihi:
Blackknight88 - 3 Mar 2010, 00:06

portier napisał/a:
dlatego bede kombinowal z welna mineralna.
mat bitumicznych bardziej niz do wygluszenia uzywa sie w celu wyeliminowania drgan np. w drzwiach i do tego chyba je zastosuje..


Uwierz mi, że maty dobrze wygłuszają. Ja je zastosowałem tylko między drzwi a boczki (w środek drzwi nie dawałem) i sporo to dało. Zresztą sam się przekonasz. Po drugie nie widzę innej opcji by tam coś innego włożyć, chyba że dekarskie ale wolałbym bitumiczne jednak.

Seryjne wygłuszenie w bagażniku plus nadkola tylne dają radę ? Pytam bo nie mam, a głośno jest jak jadę po wodzie czy piachu :D

Fordon - 3 Mar 2010, 00:12

Tak daje, lacznie w wygluszeniem na wewnetrznej czesci zaraz za tapicerka tylna...
W S2000 oprucz mat bylu dokladane najpierw male klocki MDFu i dopiero maty miekkie... zeby lepiej pochlanialy rezonasn z wooferow... ale tu juz zchodzimy na tematy CA, a chodzi o wygluszenie auta...

Blackknight88 - 3 Mar 2010, 00:30

No i teraz takie pytanie. Bo z tego co widać to chyba nie było tylnych nadkoli (wewnętrznych plastikowych) w MK3. Od jakiej wersji można sobie "zapożyczyć" i najwyżej dopasować (dociąć) po swojemu ?
kamil wolski - 4 Mar 2010, 11:03

Dzisiaj zdobyłem kawałek wełny gr. 5cm takiej tam zwykłej. Zrobiłem sobie mini-test przysłaniając głośnik matą i byłem w szoku jak to eliminuje dźwięki :yyy:
Czepus - 7 Mar 2010, 00:56

W mk3 jak i mk4 jako wygłuszenie podłogi zastosowali mate filcową.
Do mojej fofi dostawała się woda, musiałem wywalić starą mate. (strasznie śmierdziała)

Po wymianie wygląda to tak:





Miałem okazje chwile pojeździć bez wygłuszenia i jak dla mnie zbyt głośno.

Miedzy matą seryjną a tą z allegro nie widzę różnicy....
W końcu mam cisze;) :joint:

Zostało mi jeszcze trochę maty. Możemy się dogadać....

Pozdr.
Czepus


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group