Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] Fofi przerywa...

Miły - 23 Sty 2010, 21:53
Temat postu: [MK3] Fofi przerywa...
Jakiś czas temu dopadła moją Fofi bolączka - otóż przy -21 stopniach odpaliła po kilku próbach i było wszystko ok... przejechałem może kilkaset metrów i poczułem, że zwalniam mimo że wciskałem gaz... zatrzymałem się a ona zgasła... odpaliłem i było słychać jak przerywa... jakby nie dostawała paliwa... jak przygazowałem, to czuć było to chwilowe przerwania jak autem lekko szarpie... ale pochodzi trochę i jest ok... myślałem, że to wina paliwa (na Tesco tankowałem)... paliwo się skończyło więc pojechałem na zaufaną Bliską (kumpel robi więc wiem jakie jest tam paliwo) i zatankowałem... było wszystko ok do dzisiaj... dzisiaj rano -20 i było ok... pojechałem do pracy. z pracy o 14 odpaliłem i jadę - i się zaczyna przy temo -10... znów to samo... dodam, że dzisiaj rozgrzałem silnik a więc to się dzieje i na zimnym i na ciepłym silniku... co może być przyczyną? paliwo wykluczone... może być filtr? dodam, że jak już skończy przerywać, w czasie jazdy nie dzieje się już tak...
diodalodz - 24 Sty 2010, 01:52

hm spuszczałeś wode z filtra ?
kuba87 - 24 Sty 2010, 10:51

Miły nie stresuj sie w takie mrozy prawie kazdy dieselmówi ze mu sie nie chce dobrze jakbys postawił autko do ciepłego garazu zeby sie ogrzało
kamil wolski - 24 Sty 2010, 12:21

Czy oby nie zamarza Ci ropa w czasie jazdy w przewodach pod autem? Dolałbym jakiegoś STP czy SKYDD by wyeliminować ten trop.
Miły - 24 Sty 2010, 12:43

diodalodz, tak

kuba87, wiem ale nie mam garażu

kamil wolski, dzisiaj zaleje bo zauważyłem w filterku takim małym co sobie dołożyłem, że strasznie gęsta jest ropa... wychodzi na to, że zamarza paliwo... właśnie przed chwilą byłem odpalić po ładowaniu aku i znów to samo... jak się dławi to strasznie dymi na niebiesko...

cypis290 - 24 Sty 2010, 12:52

No to dolej może benzyny, 2 litry na pełny bak, powinno poprawić płynność ropy. Jeździłem kilkoma dieslami i zawsze stosowałem taką metodę, u mnie skutkowało. Niektórzy leją denaturat inni jakieś uzdatniacze do ropy.
kamil wolski - 24 Sty 2010, 13:27

Cytat:
No to dolej może benzyny, 2 litry na pełny bak, powinno poprawić płynność ropy. Jeździłem kilkoma dieslami i zawsze stosowałem taką metodę, u mnie skutkowało. Niektórzy leją denaturat inni jakieś uzdatniacze do ropy.


PB leje się do benzynowców.
ON leje się do diesli.
OO leje się do urządzeń grzewczych.

Taka zasada z grubsza.

Denaturatu nie leje się ani do ON ani do OO bo robi się galareta i auto masz unieruchomione. Pokazywałem gdzieś zdjęcia, również rkhalitka dolał za sugestią jednego z forumowiczy denaturat i auto jego stoi i czeka na odwilż.

Jeśli ropa zamarza, to w dzisiejszych czasach nie warto uprawiać partyzantki, tylko dolać preparaty firmowe (STP lub SKYDD) a jak coś się poniszczy to mieć pretensje to sprzedawcy/producenta i ewentualnie dochodzić swoich praw.

Miły - 26 Sty 2010, 20:26

kupiłem STP z anty-żelem wczoraj, zalałem do pełna i tak... dzisiaj rano -22 bez problemu chodził... teraz -16 stopni dupa... pochodzi chwile i gaśnie bo paliwo zamrożone... już nie wiem co mam robić... garażu nie mam więc dupa... na nockę jadę już mamy astrą bo nie mam siły na forda...
Darekmk3 - 26 Sty 2010, 21:33

denaturatu nie ale walnij troche beznyny do baku - ale najpierw zmien filtr paliwa, Kamil masz racje z tymi ze powinno sie lac do danego silnika dany rodzaj paliwa ale dolanie benzyny do diesla to stara zasada ktora ma do tej pory zastosowanie i jakos nikt nie narzeka :) , tylko wszystko z umiarem
kamil wolski - 26 Sty 2010, 21:36

Tylko że z tego co ostatnio gdzieś słyszałem, problem polega na tym że PB jest zbyt "suchym" paliwem, by dolewać je do ropy, bo było nie było, pompa wtryskowa smarowana jest samym paliwem.
matpio - 26 Sty 2010, 23:12

kamil wolski napisał/a:
Tylko że z tego co ostatnio gdzieś słyszałem, problem polega na tym że PB jest zbyt "suchym" paliwem, by dolewać je do ropy, bo było nie było, pompa wtryskowa smarowana jest samym paliwem.


Tak masz rację, ale ten silnik to stara konstrukcja i wytrzyma.
Miałem kiedyś w rodzinie Punto I 1,7 TD i ten silnik jeździł na (prawie)wszystkim. Stara konstrukcja i przepalała: ON, olej roślinny, olej opałowy, ON+PB i inne wynalazki.

Jak byś miał dolewać PB do ON w jakimś nowym aucie to nigdy tego nie rób. Nowe silniki diesla są bardzo wrażliwe. Szczególnie system common rail. Jak pompa dostanie bardziej suche paliwo to z łatwością się zatrze. Stare diesle to inna bajka. DA RADĘ!!

kamil wolski - 26 Sty 2010, 23:27

matpio napisał/a:
Tak masz rację, ale ten silnik to stara konstrukcja i wytrzyma.
Miałem kiedyś w rodzinie Punto I 1,7 TD i ten silnik jeździł na (prawie)wszystkim. Stara konstrukcja i przepalała: ON, olej roślinny, olej opałowy, ON+PB i inne wynalazki.


Tak? A ja mam też starego diesla i padł po słabej jakości paliwie z MARKOWEJ stacji... Chyba jakaś gówniana ta twoja teoria.

ramses123 - 26 Sty 2010, 23:39

racja jakdupa każdy ma swoją - ja jestem za markowym produktem jak stp
Miły - 27 Sty 2010, 06:38

całą noc w pracy myślałem i rozmawiałem nad tym z kumplami i doszedłem do wniosku, że to najprawdopodobniej filtr jest zawalony... wymieniałem ostatni raz pod koniec 2008 roku, a i jeszcze to, że czasem potrafi przy -22 odpalić i jechać, a przy -13 się dusi... z pracy przyniosłem sobie nówkę filtr paliwa, jak się wyśpię to wymienię i zobaczymy co się będzie działo...

mam przed filtrem głównym założony filterek wstępny przeźroczysty więc jak odłączę przewód od głównego filtra to paliwo powinno zassać do baku... wtedy będę wiedział, czy paliwo marznie czy inny problem...

matpio - 27 Sty 2010, 10:30

kamil wolski napisał/a:
matpio napisał/a:
Tak masz rację, ale ten silnik to stara konstrukcja i wytrzyma.
Miałem kiedyś w rodzinie Punto I 1,7 TD i ten silnik jeździł na (prawie)wszystkim. Stara konstrukcja i przepalała: ON, olej roślinny, olej opałowy, ON+PB i inne wynalazki.


Tak? A ja mam też starego diesla i padł po słabej jakości paliwie z MARKOWEJ stacji... Chyba jakaś gówniana ta twoja teoria.


Widocznie trafiłeś na paliwo baaardzo słabej jakości, albo na bardzo zużytego diesla...

Stary diesel na pompie wtryskowej powinien przepalić ON, OR(rzepakowy), ON+PB bez żadnego problemu. OR oczywiście w lato, bo przy niskich temperaturach robi się bardo gęsty.

Ja piszę z autopsji. Punto 1,7TD potrafiło przepalić zarówno ON, olej rzepakowy, mieszankę ON+PB w zimę (oczywiście nie 50/50, ale na pełny bak dobrego ON,tak jak kolega na górze napisał, około 2 litrów PB)

kamil wolski - 27 Sty 2010, 10:40

Może dyktę kolega też poleca dolewać do ON? :9:

To że przepali to oczywista sprawa. Kwestia jak bardzo się to odbije na stanie pompy na dłuższą metę. Bo dla mnie żadną oszczędnością jest kupić paliwo kilka groszy tańsze, a za dwa lata wymieniać pompę.

Marcinowaty - 27 Sty 2010, 10:47

Rosjanie i Amerykanie do ON dolewają nafty i nie ma problemów z odpalaniem i trwałością silników. Jest taki program o Drwalach i tam to słyszałem. A o rosjanach mówił kolega kierowca "Tirów".
Miły - 27 Sty 2010, 14:38

właśnie wymieniłem filtr. tak jak pisałem sprawdziłem, co się będzie działo z paliwem jak odłączę rurkę od filtra... no i bardzo ładnie je zaciągło do baku, tak więc filtr był zatkany... wymieniłem i co? i nic... aku rozładowany więc nie odpaliłem a jak na złość mamy aku się ładuje więc ja nie mam gdzie... do pracy załatwiłem sobie transport, a na noc podłączę...

a filtr mam ten z zaworem spustowym gdzie się wodę zlewa... tam chyba ON nie powinno być co? bo jak odkręciłem to dobre pół szklanki chyba wody z syfem wylało się... chyba to było to...

ramses123 - 27 Sty 2010, 15:44

Ja mam taki ten filtr paliwa dużą taką puchę to tam gdzieś też się zlewa wode i ewentualny syf z niego ??
Miły - 27 Sty 2010, 16:13

tak... na dole masz takie czarne pokrętło plastykowe... to odkręcasz...
matpio - 27 Sty 2010, 16:47

kamil wolski napisał/a:
Może dyktę kolega też poleca dolewać do ON? :9:


Odpowiadam: NIE polecam dolewania denaturatu do ON. Jest znaczna różnica miedzy denaturatem a benzyną... Takie podstawy powinno się wiedzieć. Już chyba kilka postów wyżej ktoś wspomniał jakie efekty daje ON+denaturat.

kamil wolski napisał/a:
To że przepali to oczywista sprawa. Kwestia jak bardzo się to odbije na stanie pompy na dłuższą metę. Bo dla mnie żadną oszczędnością jest kupić paliwo kilka groszy tańsze, a za dwa lata wymieniać pompę.


4 lata jazdy bez żadnego problemu. Auto skończyło żywot śmiercią tragiczną (crash) przy przebiegu 280kkm ( w tym około 100k na "mieszankach"). Przy przebiegu około 25kkm rocznie i tańszym paliwie było znacznie czuć różnicę w portfelu.

Wy sobie oczywiście róbcie co chcecie, do niczego nie zmuszam. Jak bym miał diesla (starego diesla) to bez wahania bym dodawał trochę PB na zimę.

Powtarzam kolejny raz, żeby nie robić tego w przypadku silników diesla nowszej generacji. Te nowe diesle choć są świetne- mniej palą, ciszej chodzą, więcej mocy mają- to psują się od byle czego, a naprawy nowych diesli nie są zbyt tanie...

kamil wolski - 27 Sty 2010, 18:27

matpio napisał/a:
Odpowiadam: NIE polecam dolewania denaturatu do ON. Jest znaczna różnica miedzy denaturatem a benzyną... Takie podstawy powinno się wiedzieć. Już chyba kilka postów wyżej ktoś wspomniał jakie efekty daje ON+denaturat.


To że różnica to wiem. Pytałem z ciekawości.

Cytat:
Wy sobie oczywiście róbcie co chcecie, do niczego nie zmuszam. Jak bym miał diesla (starego diesla) to bez wahania bym dodawał trochę PB na zimę.


Co każde tankowanie ile litrów PB na 40l ON?

matpio - 27 Sty 2010, 19:02

PB lałem tylko w zime. W zime jeździł na normalnym ON z lekką domieszką PB. Na pełny bak tzn. zawsze jak lałem od rezerwy na full to wchodziło około 38-42 litry, dodawałem 2,5 litra PB. Nigdy mi paliwo nie zamarzło.
ramses123 - 27 Sty 2010, 19:02

chyba max 4 litry :)
kamil wolski - 27 Sty 2010, 19:26

To SKYDD wychodzi nawet taniej niż PB :hahaha:
Miły - 27 Sty 2010, 20:39

ej sprawa jest... wymieniłem filtr ale go nie zalałem i chyba zapowietrzyłem pompę wtryskową... jak ją prostym sposobem odpowietrzyć?
ramses123 - 27 Sty 2010, 22:01

filtr paliwa przed wymianą musi zostać zalany najlepiej za pomocą strzykawki ropą :)
kamil wolski - 27 Sty 2010, 22:22

Cytat:
ej sprawa jest... wymieniłem filtr ale go nie zalałem i chyba zapowietrzyłem pompę wtryskową... jak ją prostym sposobem odpowietrzyć?


Dwa sposoby. Jeden to zatykanie palcem końcówki węża (by ropa się nie cofała) paliwowego i pompowanie pompką ręczną aż wypełnisz cały przewód ropę, i zatknięcie go na pompie podczas wciskania pompki. W ten sposób masz w całym wężyku paliwowym ropę, a z pompą sobie sam poradzi. Drugi sposób to popuszczenie przewodów wysokiego ciśnienia, druga osoba kręci rozruchem. W momencie kiedy z przewodów leci czysta ropa bez bąbelków dokręcasz nakrętki i wsio.

matpio - 27 Sty 2010, 22:36

kamil wolski napisał/a:
To SKYDD wychodzi nawet taniej niż PB :hahaha:


No to zależy dla kogo :]

U nas w garażu zawsze stoi kanister z benzyną(dla kosiarki-nie wiem gdzie i kiedy ojciec kupuje, ale nigdy nie stał pusty ;]). Wlało się na stacji ON i w domu wlewało się trochę PB :]

Drogi kolego wszystko zależy od wielu czynników :) W każdym razie dla mnie taniej było wlać 38l ropy niż 40 :] Poza tym takie operacje dolewania PB do ON były stosowane może 5 tankowań w ciągu roku więc nie było sensu kupować SKYDD jeżeli PB pod ręką i do tego za darmo:)

Miły - 28 Sty 2010, 12:44

obyło się bez odpowietrzania... na dworze +2 podłączyłem aku, przekręcił 4 razy i odpalił... :)

teraz ciekawe jak będzie się znów w mrozy zachowywał (ale to już po niedzieli się sprawdzi)...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group