Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] bebny XR2i

piotrek1289 - 5 Gru 2009, 16:41
Temat postu: [MK3] bebny XR2i
Mam pytanie odnośnie tylnych hamulców do XRki. Czy w jakims innym fordzie wystepowaly takie same bebny i szczeki jak w XR2i. Czy to byly tylko wyprodukowane do XR i zadnego forda wiecej??
Z gory dzieki za odpowiedzi.

pvzon - 5 Gru 2009, 17:20

takie bębny były nawet w niektórych mk3 1.1. mają średnicę 203mm
BerciQ - 7 Gru 2009, 09:39

pvzon, ja zmieniałem hampelki z 1.1 na XRowskie i bębny z 1.1 były znacznie mniejsze niż XR

piotrek1289, ty coś planujesz zrobić z bębnami czy tylko chciałeś wiedzieć czy poza XRka były jeszcze gdzieś takie bębny?

A w Escorcie nie było takich bębnów też ?

portier - 7 Gru 2009, 10:15

gdzies w ksiazce sam naprawiam byly chyba rozmiary bebnow i cos mi sie wydaje ze takie same bebny sa w xr2i i 1.8d, zaraz poszukam;]
Kristoph - 7 Gru 2009, 12:00

Hmm to ja dodam coś od siebie przy okazji takiego tematu:)

Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ??? :D

Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach?

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 14:52

Planuje przelozyc hample z XRki. Robie podklad pod swapa ale najpierw chcialem porobic hamulce i zawieszenie. Z tad moje pytanie o bebny.
Przod przeloze cale hamulce z XRki, ale zastanawiam sie jeszcze nad tylem. Czy tez z XR2i czy moze z jakiegos innego forda.
p.s. Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy ktos moze wie czy serwo z 1.3 wystarczy do hamulcow z XR2i czy musialbym przelozyc rowniez serwo?

Chojny83 - 7 Gru 2009, 14:58

Witaj!
Z tego co mi wiadomo z bębnami różnie bywało, można je znaleźć w dieslach jak i Courierach, spotkałem nawet tak jak kolega pytał w 1.1. Czy w 1.1 trafiły się fabrycznie tego nie jestem pewien, co do pierwszych dwóch to na pewno takie tam były...

BerciQ - 7 Gru 2009, 15:06

piotrek1289 napisał/a:
Planuje przelozyc hample z XRki. Robie podklad pod swapa ale najpierw chcialem porobic hamulce i zawieszenie. Z tad moje pytanie o bebny.
Przod przeloze cale hamulce z XRki, ale zastanawiam sie jeszcze nad tylem. Czy tez z XR2i czy moze z jakiegos innego forda.
p.s. Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy ktos moze wie czy serwo z 1.3 wystarczy do hamulcow z XR2i czy musialbym przelozyc rowniez serwo?

ja przekładałem u siebie komplet, bo też robię bazę pod swapa. Przełożyłem komplet (przód i tył) z XRki i hula. Pasują kółka 13, choć z przodu zrobiło się troszkę ciaśniej, ale nic nie trze. Ja mam serwo z 1.1 i pompę z 1.1 i daje radę. W garażu leży pompka z XRki, ale pod nią muszę zmieniać przewody hamulcowe. Pompka z XRki ma większą średnicę, pod serwo pasuje dobrze, ale mi przewody hamulcowe nie pasują. Przy okazji zmiany hamulców, powymieniałem cylinderki z tyłu i zestawy naprawcze z przodu, bo skoro masz już hamulce wyciągnięte to może warto to zrobić. No i pomalowałem zaciski i bębny, też łatwiej je pomalować jak masz ściągnięte niż potem pół samochodu oklejać.

Kristoph napisał/a:

Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ??? :D


pasują plug&play. Jak z XRki to 13" wejdzie jak z RS to już przód nie wejdzie raczej. Ja w lato latam na 14" ale na zimę 13" i nie ma problemu.


Tylko dobrze odpowietrzcie układ. Lepiej więcej niż za mało. Ja musialem 2 razy odpowietrzać, bo za pierwszym razem za mało odpowietrzyłem, bo od samej pompy i jeden bąbelek się zawieruszył. Potem wypadł :)

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 15:19

Nom ja juz dzisiaj zamowilem szczeki i cylinderki. Najpierw przeloze tyl potem przod z czasem. Z checia zrobilbym to wszystko na raz ale autko jest w ciaglej eksploatacji. Potem dojdzie jeszcze wymiana maglownicy i calej kolumny kierowniczej, bo ta co mam zalozona to juz troche luzy ma. A wiec do pracy rodacy!!! Powoli malymi kroczkami ze zwyklego mk3,5; powstaje XR2i. Mam nadzieje ze koncowy efekt bedzie dosc ciekawy. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
BerciQ - 7 Gru 2009, 15:28

Kristoph napisał/a:

Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach?

zapomniałem o tej kwestii. Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś latania tyłem. Chyba, że planujesz wywalić tylną kanapę i jeździć "golasem"- pusty tył. Ja środek zostawiłem tak jak jest czyli jak wyszedł z fabryki i jest ok:)

piotrek1289 napisał/a:
Nom ja juz dzisiaj zamowilem szczeki i cylinderki. Najpierw przeloze tyl potem przod z czasem.

weź sobie zrób to w jakiś weekend. Jak masz wszystko na gotowo to masz kilka godzinek na spokojnie bez gonienia. A tak to weź pod uwagę samo odpowietrzanie hamulców. Robisz 2 razy tą samą robotę a i płynu więcej ci pójdzie jak 2 razy będziesz odpowietrzać. Bo płyn chyba nowy masz? Ja zalałem Fordowskim Super DOT4 o podwyższonej temp.wrzenia.

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 16:15

No nie wiem zastanowie sie jeszcze. Tyl belke wlasnie przed chwila zdemontowalem z XRki i bebny sa jeszcze calkiem ok. Zmienie szczeki i cylinderki i bedzie good. Jutro zdemontuje cale makpersony i zobacze jak beda wygladaly przednie hample. Jak beda jeszcze do urzytku to zmienie wszystko od razu. Jak trzeba bedzie w nie wkladac kase to zmienie tylko tyl. Ale z tego co pamietam to poprzedni wlasciciel XRki mowil, ze niedlugo przed sprzedarza robil przednie hamulce. Okres przedswiateczny, czlowiek ma kryzys finansowy. A tyl musze zmienic w miare szybko bo to co mam to juz praktycznie nie hamuje.
Kristoph - 7 Gru 2009, 18:38

[quote="BerciQ"]
Kristoph napisał/a:

Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach?

zapomniałem o tej kwestii. Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś latania tyłem. Chyba, że planujesz wywalić tylną kanapę i jeździć "golasem"- pusty tył. Ja środek zostawiłem tak jak jest czyli jak wyszedł z fabryki i jest ok:)



Ja po prostu chciałbym zyskać lepsze hamulce :) nie tracąc kontroli nad tyłem :D
Aha i mowa tu na razie o bębnach (sam tył). Nie mam w planach jakiś specjalnych modyfikacji. Tył jak na 1.1 mam dociążony bo w miejscu koła zapasowego mam zbiornik z instalki gazowej + koło zapasowe w bagażnik i trochę pierdółek do auta (jak każdy) :)

BerciQ - 7 Gru 2009, 19:14

Kristoph, nie warto wymieniać samego tyłu na większe bębny. Wymień stare szczęki i będzie dobrze. Tył i tak mało co hamuje bo przy normalnym hamowaniu i tak większość siły hamowania idzie na przód, bo przesuwa się środek ciężkości i tył nie może hamować mocno bo by się ślizgał. Jedynie przy ręcznym, ale to jak podciągniesz linkę i wymienisz okładziny na nowe to wystarczy.
Jak chcesz z XRki to wymień albo komplet albo przód, to przynajmniej warto się pobawić, a sam tył? to szkoda twojej roboty, czasu i pieniędzy.

Chyba, że chcesz tak jak piotrek1289, gdzie zaczyna wymieniać od tyłu, ale do przodu też trafią hampelki z XRki

Kristoph - 7 Gru 2009, 20:16

Myślę nad przodem intensywnie. Ale martwi mnie zmiana felg z 13" na 14" jak wsadzę hamulce z XR na przód. To jednak koszty na które sobie nie mogę pozwolić... Bynajmniej nie na raz wszystko(student :D ) Bo 14 to i droższe oponki jednak itd:)

Co do hamulców to tył mam dość mocny. Nawet próbowałem na asfalcie podczas jazy ręczny zaciągnąć (oczywiście bezpiecznie miejsce i prędkość). Na suchym zero problemu z zatrzymaniem kółek :P

Ale jak to mówią człowiek by chciał więcej :D Deficyt siły hamowania czuje jak mam 3os i więcej na pokładzie w tym ja:)

P.S Bębny i okładziny są całkiem ok mają może 15-20 tysięcy przejecane wiec raczej nie ma szans żeby znikły. Tak samo tarcze i klocki z przodu:)

BerciQ - 7 Gru 2009, 20:20

Kristoph, przeczytaj co napisałem wyżej....
zakładając hamulce z tarczami wentylowanymi z XRki NIE musisz przechodzić na 14".

Jak zastosujesz z RS, albo z Escorta to musisz.

pisałem Ci też, że u siebie zakładałem komplet hamulców z XRki i NIE zmieniłem na 14", znaczy drugi komplet mam 14" na lato a zimę latam na 13"

Cytuję sam siebie:
Cytat:
Kristoph napisał/a:

Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ??? :D


pasują plug&play. Jak z XRki to 13" wejdzie jak z RS to już przód nie wejdzie raczej. Ja w lato latam na 14" ale na zimę 13" i nie ma problemu.

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 20:33

Moja XR2i, czyli zrudlo czesci zamiennych tez stoi na 13''. Latalem nia troche po mojej miejscowosci zanim zaczol sie nieodwracalny proces destrukcji i prowadzila sie i hamowala na 13tkach naprawde super. Z tym ze na fele naciagniete byly laczki 185/55/13 z tylu, z przodu zdaje sie ze troszke wezsze i wyzsze ale niewiele. Wiec zmiana felg na 14'' jest tylko niepotrzebnym wydatkiem.

Apropo BerciQ z tego co pamietam jak czytalem to masz pod maska 1.1 w zwiazku z tym mam pytanie czy jak latasz na 14tkach to silnik nie meczy sie duzo bardziej? A jak wyglada zuzycie paliwa? Bo ktos mi kiedys mowil ze jak do swojego 1.3 zalozylbym 14'' (chcialem takie alu) to silnik nie bedzie mial sily ich pociagnac i o wiele bardziej wzrosnie spalanie. Osoba ta urzyla wrecz stwierdzenia ze go zamecze na 14tkach.

BerciQ - 7 Gru 2009, 20:38

piotrek1289 napisał/a:

Apropo BerciQ z tego co pamietam jak czytalem to masz pod maska 1.1 w zwiazku z tym mam pytanie czy jak latasz na 14tkach to silnik nie meczy sie duzo bardziej? A jak wyglada zuzycie paliwa? Bo ktos mi kiedys mowil ze jak do swojego 1.3 zalozylbym 14tki (chcialem takie alu) to silnik nie bedzie mial sily ich pociagnac i o wiele bardziej wzrosnie spalanie.


nic sie z tym nie dzieje. mam 165/60/14 i jeździ normalnie. wieksza felga oznacza większy obwód, nic pozatym. Wg mnie i na chłopski rozum. To nie ma chyba nic do rzeczy że większa felga zrobi na jednym pełnym obrocie np 30cm a mniejsza 27cm. Wielkość felgi jak i profil + szerokośc opony może wpływać i wpływa na wskazania licznika. Przy źle dobranym może ci dosyć mocno przekłamywać.

Ale to że chciałeś 14" to przecież nie wszystko.. mogłeś chcieć naciągnać oponę 205 - przykładowo. Tu się pojawiają znaczne opory tarcia opona-nawierzchnia i wtedy spalanie ci wzrośnie i silnik nie uciągnie. Znaczy się pewnie uciągnie ale będzie się strasznie męczyć i ślimaczyć.

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 20:52

Aha no to juz w zasadzie wszystko kumam. Mam w planie zrobic przestrzaly w przyszlosci. Z przodu mormalnie 5 cali szerokosci tylko rantem na zewnatrz, a z tylu troszke szersze moze 7 cali i 14tki. Ale to w zasadzie bedzie juz po swapie wiec 1.6 powinien sobie niezle radzic z takimi kolkami, wiec nie ma co sie martwic na zapas.
BerciQ - 7 Gru 2009, 22:09

piotrek1289 napisał/a:
nie ma co sie martwic na zapas.


:yes: dokładnie tak. Nim dojdzie do Swap'u to jeszcze 15 innych rzeczy wymienisz :)

polecam, bo i mnie polecano dolną rozpórkę wachaczy i stabilizatory, ale tu trzeba wymieniać amorki.

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 22:12

Ja mam zamiar wymienic cale zawieszenie na zawieche z XRki. Tam mam rozporke dolna wachaczy. A stabilizator mam juz w tym moim 1.3. Ale i tak amorki zmienie z XR bo tam sa zalozone nowe a moje juz nie trzymaja tak jak powinny.
BerciQ - 7 Gru 2009, 22:23

w dodatku są twardsze, przynajmniej gdzieś się spotkałem z taką opinią, nawet kilkoma.

a ja nie mam stabilizatora w 1.1 :)

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 22:44

Moze to zalezalo od wersji. Sam nie wiem. W sumie to ta moja to byl niby ostatni wypust jaki sie pojawil 95 na 96r. Ostatnia przed okraglymi ale nie wiem czy to jest jakas roznica. W kazdym badz razie jesli chodzi o amortyzatory to z XR sa jakby utwardzone. To sie czuje nawet w czasie jazdy. A moze to zasluga sprezyn? Moze one sa twardsze. Trzeba by szukac, ale szczeze powiedziawszy to mi sie nie chce. I tak ida do przekladki bo sa leprze niz te co mam. I sam stabilizator w XR jest nawet grubszy. Tylko szkoda ze nie miala staba tylnej belki. Ale co tam wszystkiego miec sie nie da. HaHa :-) :rotfl: :rotfl: :rotfl:
BerciQ - 7 Gru 2009, 23:07

piotrek1289, sprężyny są twardsze na pewno.

nie wiem czy RSy nie miala staba na belce.

i BTW...lepsze jak już :P

piotrek1289 - 7 Gru 2009, 23:27

Oj tam zaraz wielce :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A co do belki to zawsze mozna zmienic. Moze akurat sie kiedys trafi ze stabem za fajna cene.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group