|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] el. szyby - szyba pasazera
zimzia - 29 Wrz 2009, 22:04 Temat postu: [MK4] el. szyby - szyba pasazera Witam mam taki problem z el. szybami dokładniej z szyba os strony pasażera. Gdy otwieram szybę włącznikiem od strony kierowcy szyba się otwiera a gdy chce ja zamknąć to idzie bardzo powoli i nie domyka się do końca muszę wtedy dosunąć ja przyciskiem od strony pasażera i jest to bardzo irytujące. Zastanawiałem się ze może od włącznika kierowcy idzie za niskie napięcie na silnik co o tym myślicie???
Puff - 29 Wrz 2009, 23:39
Wypnij kostkę z silniczka, podłącz miernik i sprawdź jakie jest napięcie jak korzystasz z panelu z prawej/lewej strony. Jeśli będzie to samo (a taka możliwość istnieje), to zepnij miernik jako amperomierz i patrz jaki będzie prąd płynął pod koniec zamykania szyby.
zimzia - 30 Wrz 2009, 15:38
znalazłem chwile czasu i dostałem się do silnika szyb. zmierzyłem woltomierzem po naciśnięciu raz 1 raz 2 włącznika 12V w obydwu przypadkach następnie za twoja rada zmierzyłem Ampery w włączniku od pasażera było ponad 20A na 100% (nie wiem dokładnie bo mam amperomierz do 20A) a po naciśnięciu włącznika od kierowcy było 15A :( i co teraz zrobić żeby tez uzyskać ponad 20 A
Puff - 30 Wrz 2009, 15:44
1) Sprawdź oporność styków na przełączniku, może się okazać, że któryś jest "nadżarty" prądem i nie puszcza go tyle, ile powinien. Jeśli to nie pomoże, to:
2) Musisz sprawdzić instalację, bo gdzieś po drodze występuje zbyt duży spadek napięcia [lub jak kto woli - kabel ma za dużą oporność] Generalnie może być złamany, nadgryziony zębem czasu, utleniony, cokolwiek.
Przy okazji - sprawdź proszę (bo nie dysponuję schematami elektrycznymi do mk4) czy za szyby odpowiada jeden, czy może dwa bezpieczniki.
zimzia - 30 Wrz 2009, 16:05
Po pierwsze to Dzięki Wielki za pomoc
jeszcze mi przyszło do głowy żeby przeczyścić styki na tych kostkach co są w karoserii i do drzwi wchodzą był zielony nalot psy knelem specjalnym preparatem rozpuściło ten syf ale dalej to samo, jeszcze przekładałem włączniki i to samo pewnie kabel. bezpieczniki wszystkie sprawdzone nie raz bo ta usterka jest odkąd auto kupiłem
JoeMix - 30 Wrz 2009, 16:16
zimzia, stawiam piwo że źle wykonałeś pomiary, napięcie (12V) zmierzyć łatwo, zdejmujesz wtyczkę wpinasz woltomierz zamiast silnika elektrycznego i mierzysz,,, natomiast amperomierz (20A) należy wpiąć szeregowo... czyli albo trzeba zrobić specjalny adapter żeby podłączyć silnik za amperomierzem albo trzeba ciąć przewody i w przecięcie włączyć przyrząd... 20A to spory prąd stąd wniosek ze złym pomiarem...
Skoro zamieniłeś pstryczki miejscami i nadal to samo to stawiam na układ który się włącza tylko jak sterujesz klawiszem od strony kierowcy (wtedy wyłącza on klawisz od strony pasażera by się dziwnie nie zrobiło) i pewnie on szwankuje,,, nie wiem jak jest wykonany w Mk4, często są to 2 przekaźniki.
zimzia - 30 Wrz 2009, 16:32
to masz racje amperomierzem źle zmierzyłem ale coś pokazywało:P teraz sprawdziłem jeszcze raz i teraz jest 18 A po wpięciu równolegle zaraz zmierzę tak jak ma być :p czyli wychodzi ze brudne styki trochę ten preparat przeżarł ten syf ale się skończy :( to teraz drucik i dawaj napisze wieczorem co z tego wyszło
jeszcze luknąłem w instrukcje nie ma żadnego przekaźnika od szyb
JoeMix - 30 Wrz 2009, 16:50
zimzia, do silnika idą 2 przewody, rozłączasz jeden z nich (dowolny) i do niego podłączasz amperomierz (tez dowolnie), jak wciśniesz klawisz to silnik ruszy a amperomierz pokaże jakąś wartość (w jedną stronę będzie normalnie w drugą będzie wartość ujemna), i generalnie na rozum jak szyba będzie szła w dół to powinno być mniej niż jak do góry.
Puff - 30 Wrz 2009, 18:03
zimzia napisał/a: | coś pokazywało:P |
To był prąd zwarcia :] Masz szczęście, że bocznik w mierniku nie zaczął płonąć...
Swoją drogą - podstawy miernictwa elektrycznego się kłaniają!
jackrzec - 30 Wrz 2009, 18:56
JoeMix napisał/a: | Skoro zamieniłeś pstryczki miejscami i nadal to samo to stawiam na układ który się włącza tylko jak sterujesz klawiszem od strony kierowcy (wtedy wyłącza on klawisz od strony pasażera by się dziwnie nie zrobiło) i pewnie on szwankuje,,, nie wiem jak jest wykonany w Mk4, często są to 2 przekaźniki. | W mk4 jest jak w mk3 - nie ma przekaźników, sterowanie odbywa się samymi przełącznikami.
Jak dla mnie to skoro przełączniki zamieniałeś i dalej jest to samo, to rozepnij te "słoniki" w drzwiach, wyczyść stki, posmaruj wazeliną techniczną i złóż z powrotem - powinno pomóc.
zimzia - 1 Paź 2009, 08:58
wyczyściłem poraź kolejny te słoniki nasmarowałem wazeliną techniczna ale dalej to samo nic nie pomogło czemu to takie uparte nie wiem jak nacisnę tym włącznikiem od pasażera to zapierdziela jak głupie. Włącznik od kierowcy ma 4 styki a od pasażera 7 albo 8
jackrzec - 1 Paź 2009, 19:14
zimzia napisał/a: | Włącznik od kierowcy ma 4 styki a od pasażera 7 albo 8 | A jakim sposobem? Coś nie tak z tym przełącznikiem na 4 styki - wszystkie powinny być takie same:
http://jackrzec.republika...o_do_2_2000.jpg tzn źle mówię od strony pasażera ma 6 styków a od strony kierowcy 2 razy po 5, bo przełączniki są w środku pomostkowane
zimzia - 1 Paź 2009, 20:43
Masz po części racje od strony pasażera jest 6 styków czyli tu masz racje, od strony kierowcy w 1 przegródce jest 4 czyli 2x po 4
wlacznik pasazera 6 styk
wlacznik kierowcy 2x4 styk
JoeMix - 2 Paź 2009, 16:29
zimzia, wypnij wtyczkę od strony pasażera, 2 przewody idą do silnika - olej, 2 przewody idą w instalacje, podepnij voltomierz, cyknij przełącznikiem przy kierowcy w górę i w dół, podaj otrzymane wartości.
zimzia - 2 Paź 2009, 18:28
usunięte aby nie wprowadzało w błąd
jackrzec - 2 Paź 2009, 20:00
zimzia napisał/a: | od strony kierowcy w 1 przegródce jest 4 czyli 2x po 4 | Fakt, to ja źle policzyłem. Oczywiście 2x4. Popatrz dokładnie na schemat, to będziesz wiedział gdzie mierzyć.
JoeMix - 4 Paź 2009, 08:16
Kurde jak ja nie lubię czegoś naprawiać na odległość - ten schemat na pewno doby? zimzia, jakie kolory kabli wchodzą do silniczka w drzwiach kierowcy?
Aha fioletowo biały to fioletowy przewód z białym paskiem, a biało fioletowy to biały przewód z fioletowym paskiem - w/g schematu jest taki i taki żeby było trudniej, numery na kostce nadałeś sobie sam czy odczytałeś z kostki? lub przełącznika?
jackrzec - 4 Paź 2009, 15:48
JoeMix napisał/a: | ten schemat na pewno doby | Schemat jest z Haynesa
zimzia - 4 Paź 2009, 15:57
W kierowcy o masakra nie wiem. Schemat jest dobry i poprawiłem opis pinów o to on
poprawione nr pinów na których jest napięcie
4 i 3 - 12,25v gdy naciskam zniżanie szyby
4 i 6 - 12,25v gdy naciskam podnoszenie szyby
wg schematu żadnej filozofii nie ma a i tak nie działa jak ma działać :(
JoeMix - 4 Paź 2009, 17:31
Wpakuj miernik w piny 3 i 6 i wtedy pstryknij szybami,,, od strony kierowcy,
Co do kabli w silniczku to o czym innym myślałem a co innego napisałem,,, chodziło mi o szwankująca szybę czyli drzwi pasażera, jak schemat jest dobry to powinny być to piny 1 i 7 tak?
zimzia - 4 Paź 2009, 18:03
zmierzyłem wszystko jeszcze raz i wyszło mi na pinach 3 i 6 - 12,45
4 i 3 - 12,45, 4 i 6 - 12,45 większe wartości niż ostatnio bo akumulator podładowany
JoeMix - 4 Paź 2009, 20:47
Między 3 a 6 zawsze masz 12,45V, wydaje mi się że powinno być w jedną stronę napięcie dodatnie, w drugą ujemne, między pinem 4 nie ma znaczenia, bo to masa, a silnik są odizolowane od masy, i zasilane 2 przewodami z racji że się muszą w dwie strony kręcić.
zimzia - 4 Paź 2009, 21:44
Tak jest jak mówisz -12 i +12 a masa to obudowa silnika, przetworniczka co zmienia prąd pojedynczy na symetryczny wydaje sie być dobra bo szyba pasażera ledwo sie opuszcza i podnosi po naciśnięciu wyłącznie przycisku u kierowcy, chyba ze przycisk pasażera jest walnięty bo napięcie od strony kierowcy przechodzi przez przycisk pasażera
JoeMix - 5 Paź 2009, 06:51
Przechodzi przez przełącznik,,, nie ma przetworniczki, silnik nie jest połaczony z masą, jak wciśniesz przycisk do góry to na jednym przewodzie z silnika idzie masa, na drugim +12, jak na dół to się to miejscami zamienia,,, jak silnik stoi na obydwu powinna być masa,,,
Połącz 3 i 7 np za pomocą kawałka kabla i bezpiecznika 5A czy 10A, a w 6 i 1 wsadź miernik przełączony na 10A (zazwyczaj poza ustawieniem trzeba w mierniku przepiąć przewody) i wtedy zadziałaj przełacznikie. szyba powinna jeździć, a miernik pokazywać płynący prąd. W jedną stronę wartość będzie ujemna.
zimzia - 5 Paź 2009, 07:49
wszystko jest tak jak mówisz. To nie wina włącznika bo bez i tak szło mulo wato w duł: 4,5A, a gorę: 7A
jackrzec - 5 Paź 2009, 19:35
a spróbuj posmarować prowadnice szyb - nie tylko przy uszczelkach, ale tą blachę w środku, bo której jeździ to łoże co trzyma szybę. Druga sprawa, w silniczku na końcu jest taki otworek (niby po to żeby w razie czego odpływała z niego woda - jak naleci) weź wd40, rurkę i psiknij w ten otworek - często bywa że ośka się zaciera.
JoeMix - 5 Paź 2009, 19:53
jackrzec, problem jest że z jednego klawisz chodzi elegancko a z drugiego już nie bardzo,,, więc mechanika by wychodziła ok,,, myślałem że to będzie przełącznik od pasażera,,,, a spróbuj to zmostkowac na krzyż czyli jak będziesz w górę dawał to będzie szła w dół, czy będzie taki sam objaw.
jackrzec - 6 Paź 2009, 19:24
JoeMix napisał/a: | jednego klawisz chodzi elegancko a z drugiego już nie bardzo | To nic. Dalsza droga - większy opór (niby nie powinno tak być, ale może się zdarzyć - na każdym złączu czy styku trochę traci i na koniec wychodzi lipa). Ale i tak sam w to nie za bardzo wierzę. Ja bym spróbował pominąć chwilowo włącznik od pasażera i podłączyć silnik prosto pod te przewody co dochodzą do włącznika. Czyli pod te co idą ze strony kierowcy na stronę pasażera i wtedy zobaczył, bo mi to wygląda na uwalony włącznik pasażera.
zimzia - 6 Paź 2009, 20:36
już omijałem przełącznik pasażera za radą JoeMix Cytat: | Połącz 3 i 7 np za pomocą kawałka kabla i bezpiecznika 5A czy 10A, a w 6 i 1 wsadź miernik przełączony na 10A (zazwyczaj poza ustawieniem trzeba w mierniku przepiąć przewody) i wtedy zadziałaj przełacznikie. szyba powinna jeździć, a miernik pokazywać płynący prąd. W jedną stronę wartość będzie ujemna. |
i dalej to samo :( nic się nie zmieniło szyba dalej mutowało chodzi
jak znajdę czas to nagram filmik gdy naciskam przycisk kierowcy a następnie pasażera
JoeMix - 6 Paź 2009, 21:59
zimzia, spróbuj piny połączyć na krzyż, wtedy jak będziesz opuszczał szybę to ona się będzie podnosić,,, jeśli problem będzie występował przy opuszczaniu to znaczy że problem gdzieś przy elektryce, jak jednak problem pozostanie przy podnoszeniu to może jednak jak ktoś pisał mechanika.
zimzia - 8 Paź 2009, 14:31
Ale ja mam problem nie tylko ze podnoszeniem jak zniżam te tez idzie mułowato wiec przepięcie na odwrót nie ma znaczenia. Wczoraj założyłem moduł domykania szyb który podłączyłem do centralnego zamka, trochę przemieszałem przewodami ale dalej pasażera źle chodzi w gore i w dół. Może rzeczywiście jest taki spadek napięcia?? niech się ktoś wypowiem co ma el. szyby w mk4 jak u niego działają
jackrzec - 8 Paź 2009, 18:21
nie ma różnicy w elektrycznych szybach pomiędzy mk4 i mk3 - jest dokładnie tak samo.
zimzia - 19 Paź 2009, 11:25
Nic się nie zmieniło dalej działa jak by nie mogło i zaobserwowałem ze szyba pasażera np 2 dni działa w miarę później bardzo źle nawet się nie dosuwa do końca i później znowu kilka dni w miarę pochodzi i za jakiś czas znowu źle ( może to przez wilgotność czy coś)
JoeMix - 21 Paź 2009, 15:54
Może problem faktycznie jest mechaniczny a nie elektryczny,,,
Wa51oL - 24 Paź 2009, 15:56
Mam ten sam problem;/ Wtyczk wygląda u mnie OK kabel aż do drzwi tez wyglada ok pozniej nie wiem bo juz nie rozbieralem przodu
buzek5990 - 26 Sty 2010, 22:28
Sory za odświeżenei
Jeżeli Ci poprawię humor mam ten sam problem, tyle że ja na niego nigdy czasu nie znalazłem ani cierpliwości, otóż od strony kierowcy idzie w dól mułowato ale jako tako natomiast jak mróz czy coś już jest to nie daje on rady od kierowcy strony zamknąć szyby nie raz (mocniej domknąć) trzeba sięgać pstryczek pasażera wtedy leci w miarę ładnie (widac przynajmniej bardzo dużą rożnicę w mocy, między kierowcy pstryczkiem a pasażera podczas naciśnięcia).
Staram się zamykać ją przy jeszcze nie zgaszonym silniku, a przed zakończenie wszystkich czynności po ukończonej jeździe, wtedy jakby z życiem idzie i szybko ale od strony pasażera od razu wciskam, od strony kierowcy nie mam cierpliwości.
W lato się zawsze prawie da otworzyc jak i zamknąć szybą pstryczkiem od kierowcy ale dodam, że idzie to mułowato jakby zaraz miała się wręcz zatrzymać, ale u mnie coś jest chyba mechanicznego, ponieważ nie raz jakby się z jakiejś szyny potrafi szyba ruszyć tak jakby powiedzieć w bok że się zaklinuje i musze ręką wyprostować (naprostować), by poszła dobrze, kiedyś na to znajdę nerwosol i czas to może się spróbuje przynajmniej z nią rozprawić.
Na razie świeżo po mrozach musze zawalczyć z moim centralnym nie mogę wejść do auta od strony kierowcy kluczem nie idzie otworzyć jak i pilotem otwiera jakby i się zamyka ale to temat na inny dział
|
|