Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - głowica z 1.8 do 2l

Ad@mus - 23 Sie 2009, 20:23
Temat postu: głowica z 1.8 do 2l
pytanie, jakie prawo bytu ma głowica z rqb w 2l mdo
dzisiaj miałem spotkanie bliskiego stopnia z taka hybryda i powiem szczerze ze ta jednostka dysponowala duzo wieksza moca niz mój parch

z tego co rozumie to 1.8 w porownaniu z 2l ma mniejsza komore sprezania co powoduje w 2l podwyzszenie sprezenia, czyli jednym slowem dopreza silnik, porownujac sprezanie z ksiazek forda 2l ma 12atm a rs1800 14
wiec stad moje gdybanie ze ford 2l fabrycznie dusil wydluzajac jego zywotnosc i ograniczajac spalanie i moc

co zatem proponujecie, zlizac mieso z glowicy w 2l czy szykac glowicy z rs1800 i dlubac

zawory raczej napewno sie ruznia w tych silnikach tzn 2l ma wieksza powierzchnie zaworowa,

czekam na opinie i plany...pozdro

Daras84 - 23 Sie 2009, 22:40

to skoro 2,0 ma wieksze zawory to splanowac ta 2,0 ;)

ps: boli porazka z Daniowozem :P a to, to jezdzi na kompie z S-ki ;)

Antek83 - 26 Sie 2009, 08:41

No poraacha straszna :-P i prawdopoodobnie glowica ze 1800/130KM ma tak samo duze zawory jak 2.0 tylko jeszcze przydal by mi sie komp Daras wiesz moze kto taki ma :)
Fordon - 26 Sie 2009, 14:36

Jak byscie pany chcieli wiedziec to dzieku urzadzeniu Forda do diagnostyki itp, mozna podpinac ECU z ECC IV i ECC V przy czym mozna tez zmieniac dowolnie mape paliwa i mape zaplonu, tj. mamy np ECU z silnika 2.3 Scoprion a chcemy soft na nim z RS2k nic prostrzego stary soft jest usuwany nowy nagrywany...
Za jakis czas bede sprawdzac co to jest warte... :)

Grand - 26 Sie 2009, 18:32

jak ktoś chce głowice z RQB to posiadam taką do sprzedania
krzysieks_mc - 26 Sie 2009, 20:48

Ok. A przypadkiem głowice z silnków 1.8 105 KM i 130 KM nie są takie same??
Tommur - 26 Sie 2009, 21:14

nie nico
krzysieks_mc - 26 Sie 2009, 21:30

Tommur napisał/a:
nie nico
. Opisz dokładnej czym sie rózni. Średnicą zworów?.
I czy jesteś tego pewien 100%

Bongo - 26 Sie 2009, 21:42

pany...ale jesli dół 2.o ziutek ...to komp i przeplywka tez takie czoo >? czy komp z 1.8 to ogarnie ?
Tommur - 26 Sie 2009, 21:50

krzysieks_mc napisał/a:
Opisz dokładnej czym sie rózni. Średnicą zworów?.
I czy jesteś tego pewien 100%

Poczytaj w szukajce 105 na 130 i będziesz wiedział czym. Ni rób OT

Antek83 - 1 Wrz 2009, 19:04

To jest mowa o mojej fifi i dół jest z 2.0 a glowica z 1.8 rs ale komp jest z 1.8 s i daje rade przepustnica i przeplywka jest z 2.0 komprecha na karzdym baniaku jest 12.5
:)

Żółwik Tuptuś - 1 Wrz 2009, 19:35

Antek83, - z tego co piszą chłopaki piszą , to auto masz ciekawe :)

Zapraszam do opisania w dziale Nasze Auta . Fajnie będzie poznać kolejną prętką fiestę :yes:

xr2fun - 1 Wrz 2009, 20:12

Ad@mus napisał/a:
co zatem proponujecie, zlizac mieso z glowicy w 2l

Możesz zlizać ale musisz obliczyć ile i nie przesadzić bo będą problemy. Jak nie zmieniasz wałków to taka operacja za bardzo nie ma sensu. Więcej uzyskasz przez porting kanałów. :)

Bongo - 21 Wrz 2009, 09:52

xr2fun ale adamus musial by zmienic walki na te od 1.8 ta ??
Ad@mus - 21 Wrz 2009, 11:18

mysle o hybrydzie takiej
kolektor plastikowy mdo
kolektor wydechowy focus-baran
glowica rs1800 po obrobce, czyli porting kanalow ss // wyd polerowanie zaworow docieranie gniazd, złożenie na uszczelce stalowej made by fordon grubosci 1mm, i rownanie glowicy o 0.3mm
walki rozrzadu z 2.0 bo podobno sa bardziej wytrzymałe, regolowane kola rozrzadu

na koniec ecu majter :)

ale narazie fundusze trza zebrac i zawias wyremontowac

Fordon - 21 Wrz 2009, 15:14

Nic nie osiagniesz tym ze dasz glowice z RS-ki do tego uszczelke odemnie + 2 seryjne, po za odprezeniem...gdzie CR i tak spadnie ponizej obecnego stanu jaki masz na seryjnym 2.0...
Wez policz 2 uszczelki fabryczne do silvera to jest 1,7mm x2 + 1mm uszczelka z kwasiaka.

Qzyn - 21 Wrz 2009, 17:40

Co do kompresji to ja zapodalem glowice z blacktopa na blok silvertopa. Glowa splanowana 0,4mm, sprezanie ciutke ponad 15 barow na garnek, niestety trzeba dumac z rozrzadem.
Fordon - 21 Wrz 2009, 18:30

Adas kombinujesz jak kon pod gore, masz opis w temacie Krzyska, co po co i dla czego...
Powiem ci ze albo rybki albo akwarium, bo podstawowa sprawa jest wybor albo to ma jezdzic dobrze albo byc oszczedne, a nie pamietam czy ty masz sekwencje czy jakis inny typ LPG...
Lub tez jak juz chcesz sie bawic po calosci to liznij glowice z 0,3mm osadz to na ITB zrob wydech od zera ale wtedy zapomnij o LPG...

Ad@mus - 21 Wrz 2009, 18:57

Konrad ale ja nie pisałem ze chce uszczelke na kanapke robic,
focus 2l ma stalowa uszczelke i jest "nizsza" od tej co mam i myslke ze tez trwalsza, jesli chce dopręzyc silnik taka uszczelka pomoze
mierzylem kompreche rok temu i mialem 12barow na baniaku, zmierze w tym roku i pokombinuje zeby dosjc do 15

mam poronione pomysly to wiadomo, ale wiadomo tez ze nie na wszytskie odpowiedzi znajde odpowiedz wiec szukac musze sam, metoda prob i bledow

a LPG mam w sekwencji i zostanie, bo na gazie sportowo tez jezdzic mozna(kiedys na SSS jezdzila czerwona hanka 4gen tylko i wylacznie na gazie i bardzo dobrze sobie radziła)

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 19:04 ]
aha, no i tlumik mam dlubany przeca, nie mierzony i nie liczony ale robiony wg rad z forum, srednica fi55 zewnetrzna, od kolektora -> dalej wypatroszony kat(opcja przejsciowa) i pusto az do konca gdzie jest przelotowy ulter z koncowa fi 100

spawane od podstaw ja mysle, wszystko na skosach wg lini seryjnego tumola

jak bajka sieskonczy na ostatniej stronie bedzie widnial wykres i maly napisa cdn...
chyba ze ja sprzedam i mam w dupie dłubanie silnika

Fordon - 21 Wrz 2009, 19:42

No sama uszczelka pod glowice od foki to spoko ale nie ta moja co ma 1mm bo sama ona raczej watpie ze da rade utrzymac szczelnosc...
Konpresja a stopien sprezania to zupelnie co innego...

Bongo - 21 Wrz 2009, 19:52

fordon daj link do tematu krzyska
Fordon - 21 Wrz 2009, 19:59

Nie no ja was prosze temat pietro nizej :twisted:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42568
Wszystko wypisane jak na dloni...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group