|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning stylistyczny - [MK3] LED zamiast P21W
dr_Henio - 18 Maj 2009, 09:04 Temat postu: [MK3] LED zamiast P21W Czy ktoś już podmieniał te żarówki? Czy są widoczne, wyraźniejsze w dzien jako swiatła dzienne od standardowych?
Miły - 18 Maj 2009, 09:10
tak... ktoś podmieniał... nie pamiętam kto... ale mówił, że są do dupy, prawie nic nie widać... a jak podmienisz kierunki to ci wysiądą przekaźniki...
Kacper - 18 Maj 2009, 10:25
Miły napisał/a: | tak... ktoś podmieniał... nie pamiętam kto... ale mówił, że są do dupy, prawie nic nie widać... a jak podmienisz kierunki to ci wysiądą przekaźniki... |
przekaznikom sie nic nie stanie, zwiekszy sie drastycznie czestotliwosc mrugania - tak jakby jedna żarówka była spalona, ale przekźniki będą sprawne
Miły - 18 Maj 2009, 11:21
Kacper, kumpel założył... jak włączył jeden kierunek to non stop świecił + stop (pedał nie był naciśnięty) a jak drugi to mu przeciwmgielne miało...
Kacper - 18 Maj 2009, 11:41
Miły napisał/a: | Kacper, kumpel założył... jak włączył jeden kierunek to non stop świecił + stop (pedał nie był naciśnięty) a jak drugi to mu przeciwmgielne miało... |
nie żeby, ale stop i przeciwmgielne nie mają nic wspólnego z migaczami - no, może wspólną mase w lampie, ale tu takie cuda nie mają prawa się dziać - ma coś nie tak z instalacją. To nie jest nowe auto żeby była szyna CAN i cuda na patyku...
Tutaj jak wsadzisz taką ledo-żarówke i zmienisz sobie elementy w przekaźniku drogą doświadczalno-eksperymentalną i dobierzesz odpowiednią częstotliwość mrugania to będzie chodzić bez zastrzeżenia.
Miły - 18 Maj 2009, 11:49
ja tylko mówię co sie działo... instalacja jest ok,bo na zwykłych żarówkach jest dobrze...
róbcie co chcecie...
Kacper - 18 Maj 2009, 13:24
spoko, przecież nie mam powodów żeby Ci nie wierzyć, że tak było - spytam jeszcze - czy Twój kumpel założył to do fiesty ?
szogoon - 18 Maj 2009, 14:13
jakie to mają być dokładnie żarówki ? kierunki ? postój/stop ? wsteczny ?
ja kupiłem postój/STOP oraz kierunki
kierunki zamiast świecić po całej lampie to świeciły punktowo, a postój/STOP były lekko za słabe... więc nie ryzykowałem, leżą te ledy
jak chcesz to Ci je dam za dyszke ;]
a co do przerywania to mi nie przerywało częściej
Kacper - 18 Maj 2009, 19:27
skoro nie przerywało, to widocznie byly dopasowane do zwykłych przekaźników - jakbys podłączył normalnie diody to by przyspieszyło
Co do widoczności takich diód - niestety takie są realia... jeszcze o ile lampa to jakiś lexus, czy coś z przezroczystym szkłem to je jakoś widać, np widziałem bmw 7 z clearami z tyłu i kierunkowskaz był widoczny, to w przypadku zwykłych lamp to się poprostu nie sprawdza.
dr_Henio - 18 Maj 2009, 22:06
OK dzieki za rady i wybicie z glowy tych zaróweczek.
A miałem zamiar zastosować je do dziennych przód i postój/stop tył
szogoon - 18 Maj 2009, 22:12
dr_Henio napisał/a: | do dziennych przód | what ?
Miły - 18 Maj 2009, 22:43
chyba do postojowych... możesz zastosować ale fluxy bo to będzie ładnie widać... jednak jeśli się trafi upierdliwy policjant, to ci może dowód zatrzymać (diody nie mają homologacji)
Puff - 19 Maj 2009, 23:39
Z własnego doświadczenia:
Wsadzanie żarówek w migacze nie ma sensu - trzeba wymieniać przekaźnik (50-100 zł), albo (jeśli się da) przerabiać go (zmienić jeden z rezystorów w środku - precyzyjna lutownica to podstawa)
Co więcej - te żarówko-ledy, które są sprzedawane na Allegro się nie nadają (świecą słabiej niż żarówki)
Poza tym - o ile z przodu świecą w miarę ok, to boczne kierunki sprawiają wrażenie, jakby świeciły na zielono.
I świecą punktowo, co wygląda - uwierz - ohydnie.
Gdy wymienisz postojówki, to będzie to wyglądało atrakcyjniej, ale upierdliwy (czy porządny - jak zwał, tak zwał) facet ze stacji diagnostycznej ci przeglądu nie podbije.
Ważny jest jeszcze jeden aspekt - jeśli podmienisz sobie żarówki ze świateł stopu, a ktoś Ci zrobi z dupy garaż i będzie miał olej w głowie, to będzie Twoja wina. Powie, że miałeś niehomologowane oświetlenie, "dupiato" świeciło i on tego nie zauważył.
Generalnie "opłaca się" jedynie wymieniać postojówki, bo efekt jest całkiem ładny (chociaż moim zdaniem nie tak dobry, jak od mk5 w górę, gdzie masz gładkie szkło reflektora), a w razie ewentualnej kolizji światła postojowe mają marginalne znaczenie.
Yankes - 20 Maj 2009, 12:31
Ja mam zamontowane zamiast zwyklych postojowek zarowki czteroledowe i bardzo ladnie to swieci podkresle ze kolor jest bialy zadne tam tuningowe niebieskie czy inne
.:brazylia:. - 24 Maj 2009, 12:15
a Ja w mojej [mk4] założyłem taką listwę SMD do klosza i używam jako świateł dziennych. Postojówki też mam zmienione na mocne diody SMD o mocy 1W które dopełniają światło. W dzień jest to widoczne nawet przy mocnym świetle. Policja raz się mnie o to zapytała ale powiedziałem, że w audi mają identyczne i sie odczepili.
szogoon - 24 Maj 2009, 12:19
omg! Ty to zamontowałeś ? :/
następnym razem policja Cie zatrzyma i zapyta o homologację... i co im wtedy powiesz/pokarzesz ?
arecki - 24 Maj 2009, 12:31
tylko że audi ma homologacje na to
.:brazylia:. napisał/a: | że w audi mają identyczne |
.:brazylia:. - 24 Maj 2009, 12:33
powiem, ze kupiłem to na allegro i tam było opisane jako światła do jazdy dziennej. I zastosowałem tak jak było opisane. Po drugie przykład z nowymi audi też jest dobry to jest ta sama technologia z tymi samymi diodami poza tym to nie razi i nie przeszkadza wiec problemu nie widzę i Ci panowie policjanci też nie widzieli ostatnio
a jak już mi nie dadzą na tym jeździć to mam na to sposób. wystarczy tą listwe skierować do środka klosza, powoduje to odbicie światła od refleksów i efekt jest podobny tylko że widać jakby żarówki H7 świeciły i żeby dostrzec ze to listwa to trzeba by było rozebrać klosz
Póki co jeżdze tak i jest dobrze
awilk - 24 Maj 2009, 13:07
.:brazylia:., gwarantuje ci że jak trafisz na bardziej rozgarniętych policjantów to poleci ci dowód na dzień dobry i wyślą na przegląd. Aż dziwne że ci już tego nie zrobili - mieli cie na widelcu i statystyki by sobie poprawili Nie dość że oświetlenie bez homologacji to jeszcze i częściowo przysłaniające lampę przez co też mogą ci powiedzieć że homologacja nieważna bo wprowadziłeś zmiany.
Puff - 24 Maj 2009, 13:42
.:brazylia:. - gratuluję pomysłu i odwagi - do czasu porządnej kontroli lub przeglądu technicznego
ElGrey - 24 Maj 2009, 16:09
A mamusia nie mowila ze modyfikacje reflektorow sa niedozwolone i cos takiego tylko z holologacja mozna zamatowac, to to samo co xenony w normalnym kloszu, za cos takiego zabiera sie dowody i slusznie
A w audi sa power ledy a nie te zwykle, daja nawet do 70 lunenow i pobor mocy 2 - 3W sztuka
(Preferuje przerobki z glowa )
JoeMix - 24 Maj 2009, 17:41
ElGrey, może nie czytałeś, światła mijania w dzień powodują zagrożenie, każde inne dzienne, LEDy itp sa lepciejsze, tylko nie mijania,,,
Nie trzymajmy się tak tej homologacji bo połowę gratów trzeba by wywalić z zuta , zwyczajnie trzeba to robić z głową,,,
szogoon - 24 Maj 2009, 17:46
JoeMix napisał/a: | ElGrey, może nie czytałeś, światła mijania w dzień powodują zagrożenie | pijesz do koleżanki która ze względów bezpieczeństwa wyłącza światła w dzień ?
.:brazylia:. - 24 Maj 2009, 18:32
kur... chyba mnie przekonaliście do demontażu :yyy:
teraz nasuwa sie pytanie gdzie to włożyć ??
1. podsufitka
2. dolny grill
3. oswietlenie dywaników (wieś)
4. rejestracja
może jakieś propozycje ??
Puff - 24 Maj 2009, 18:38
Jedną bym miał.
Domontuj do tego czerwoną osłonkę i wmontuj w drzwi. Jak będziesz musiał stanąć i wysiąść z auta na drodze, gdzie nie ma 3 metrów pobocza, to będzie z daleka widać, że ktoś ma drzwi otwarte.
szogoon - 24 Maj 2009, 18:42
oświetlenie dywaników uważasz za wieś ? w każdym nowym samochodzie jest coś takiego...
ja bym za tym optował, chyba, że te ledy byłyby za mocne
.:brazylia:. - 24 Maj 2009, 18:59
szogoon, żeby te dywaniki jeszcze jakieś reprezentatywne były, albo pedały, poza tym wiem mniej wiecej gdzie jest który
Pufcio, dobry pomysł w te drzwi, te diody można ciąć modułami po 3 diody, wiec potne to i wstawie w drzwi w podsufitke i na dywaniki. Wszyscy będą happy
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dobry ??
Miły - 24 Maj 2009, 19:00
jako dodatkowe lampki na tył (wewnętrzne oczywiście)
bidżej - 24 Maj 2009, 19:16
ja bym to dał pod dolne schowki w drzwiach i załączał krańcówką (podłączenie pod lampkę nad lusterkiem?) - będzie oświetlało to co masz pod drzwiami jak je otwierasz - prawie jak merc czy bmw
szogoon - 24 Maj 2009, 19:16
.:brazylia:. napisał/a: | ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dobry ?? | jakbyś miał ich za dużo... to możesz się podzielić
.:brazylia:. - 24 Maj 2009, 19:23
bidżej napisał/a: | ja bym to dał pod dolne schowki w drzwiach i załączał krańcówką (podłączenie pod lampkę nad lusterkiem?) |
pod tablice bezpieczników albo w samą krańcówkę, po co sie aż to podsufitki pchać z kabelkiem ??:P
bidżej - 24 Maj 2009, 19:50
nie no jasne że gdzieś blisko, chodziło mi tylko o to że pod taką samą "logikę"
JoeMix - 24 Maj 2009, 20:38
szogoon napisał/a: | JoeMix napisał/a: | ElGrey, może nie czytałeś, światła mijania w dzień powodują zagrożenie | pijesz do koleżanki która ze względów bezpieczeństwa wyłącza światła w dzień ? | Nie, tylko trochę jestem złośliwy - jak zawsze.
Linijka świetlna fajnie daje zamontowana od spodu drzwi (świeci na ziemie w okolicach drzwi) zapala się razem z lampką wnętrza... taka mała rzecz niewidoczna w aucie i w dzień bezużyteczna, ale w nocy cieszy bardzo.
bidżej - 24 Maj 2009, 20:40
JoeMix, pisałem właśnie o tym
JoeMix - 24 Maj 2009, 21:21
bidżej napisał/a: | JoeMix, pisałem właśnie o tym | Sorka, musiało mi się przeoczyć,,, ale pomysł jest fajny
SPIN - 25 Maj 2009, 12:52
Dobry jest też rozjaśniacz drzwiowy (mam i fajnie to wygląda) i podpiąć to pod oświetlenie dywaników ;]
.:brazylia:. - 13 Cze 2009, 12:34
hehe po tylu jakże ciekawych pomysłach zastosowania podświetlenia, które musiało zniknąć z moich kloszów.. zdecydowałem zrobić po swojemu i zamontowałem je tu:
światło jest w miejscach na przeciwmgielne... i nawet działa podobnie dając dość dobry efekt podczas mgły
zamontowałem do niego wyłącznik koło grzania tylnej szyby w wolnym slocie
szogoon - 13 Cze 2009, 13:17
widzę, że spore światło to daje
zrób jeszcze zdjęcie w dzień jak to wygląda
jajcyk - 8 Paź 2009, 18:30
Kacper napisał/a: | Miły napisał/a: | Kacper, kumpel założył... jak włączył jeden kierunek to non stop świecił + stop (pedał nie był naciśnięty) a jak drugi to mu przeciwmgielne miało... |
nie żeby, ale stop i przeciwmgielne nie mają nic wspólnego z migaczami - no, może wspólną mase w lampie, ale tu takie cuda nie mają prawa się dziać - ma coś nie tak z instalacją. To nie jest nowe auto żeby była szyna CAN i cuda na patyku...
Tutaj jak wsadzisz taką ledo-żarówke i zmienisz sobie elementy w przekaźniku drogą doświadczalno-eksperymentalną i dobierzesz odpowiednią częstotliwość mrugania to będzie chodzić bez zastrzeżenia. |
Niestety mają , tak też u mnie się działo, tylko to było w Oplu Tigra
dr_Henio - 1 Lis 2009, 09:51
A powracając do swiateł dzinnych jaki znak musi byc wybity na kloszu aby nikt sie nie przyczepił?
E4
DRL
RL
i czy to prawda ze moga sie swiecic tylko przednie dzinne (2szt) bez tylnych, pozycyjnych i tablicy?
JoeMix - 1 Lis 2009, 10:34
RL
E4 to znaczenie homologacji (tutaj wydanej w Holandii)
DRL (Day Running Lights) mimo że niby światłą do jazdy w dzień w Polsce nie sa za takowe uznawane. tylko RL
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 10:36 ]
dr_Henio napisał/a: | czy to prawda ze moga sie swiecic tylko przednie dzinne (2szt) bez tylnych, pozycyjnych i tablicy? | Nieprawda, światła do jazdy dziennej to te światła zapalone z przodu i światła pozycyjne zapalone z tyłu (czyli prawidłowo bez przednich)
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 10:38 ]
Poprawka:
Cytat: | Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych. |
Cytat: | Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. |
Puff - 1 Lis 2009, 12:49
Zajrzyj tu:
http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
BerciQ - 1 Lis 2009, 12:52
JoeMix napisał/a: |
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 10:36 ]
dr_Henio napisał/a: | czy to prawda ze moga sie swiecic tylko przednie dzinne (2szt) bez tylnych, pozycyjnych i tablicy? | Nieprawda, światła do jazdy dziennej to te światła zapalone z przodu i światła pozycyjne zapalone z tyłu (czyli prawidłowo bez przednich)
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 10:38 ]
Poprawka:
Cytat: | Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych. |
Cytat: | Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. |
|
no właśnie, chciałem pisać o tym że nawet nie mogą się zapalać z tyłu, ale dałeś odpowiedni artykuł. Zauważcie, że nowe Audi jadąc na dziennych tył jest kompletnie wyłączony. To samo w VW Golf VI. Ale o tej powierzchni nie wiedziałem
JoeMix - 1 Lis 2009, 13:50
BerciQ napisał/a: | no właśnie, chciałem pisać o tym że nawet nie mogą się zapalać z tyłu, | Prawo nie dział wstecz więc: W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
dr_Henio - 2 Lis 2009, 10:25
w Kod: | Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych EKG ONZ | nic nie znalazlem o oznaczeniach RL ani DRL. Gdzie to nasi zapisali?
JoeMix - 2 Lis 2009, 11:55
W naszym kodeksie drogowym lub w którymś rozporządzeniu,,,
|
|