Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK6] Otwieranie tylnej klapy.

arturd7 - 15 Kwi 2009, 14:32
Temat postu: [MK6] Otwieranie tylnej klapy.
witam.
Czy można bez większych przeróbek otwierać tylną klapę. Moja fiesta jest bez centralnego i bez otwierania tylnej klapy. Po wyciągnięciu zaślepki przy kierownicy - tam gdzie powinno być oryginalnie otwieranie( okrągła po prawej stronie) zauważyłem przewodziki. Tylko podpiąć :) . Gorsza sprawa w klapie - nie widzę żądnych wolnych przewodów do podpięcia siłownika. Czy da się to jakoś tak zrobić??? Czy ktoś z forumowiczów już to próbował.
Pozdrawiam!!

pP - 15 Kwi 2009, 14:42

ja to nie wiem, ale zapytaj Parzycha
bartikrasnik - 15 Kwi 2009, 17:40

polecam sprawdzić miernikiem przejście miedzy przewodami te przy kierownicy do tylni klapy do jakiejś kostki nie wiem jakiej ale sadze ze nie będzie problemu ze znalezieniem zndziesz na pewno. sadze ze przycisk dział zwarciowe.
arturd7 - 15 Kwi 2009, 20:08

przy kierownicy jest dziwne 3v a po włączeniu zapłonu 12v - normalnie - w kostce w bagażniku niby są 2 niewykorzystane przewody, ale po testowaniu miernikiem nic mi nie wychodzi - jak by były nie od tego - może być tak że idzie przez przekaźnik. Zwierałem te kable przy kierownicy ale nadal nic nie wychodziło - może te otwieranie klapy jest sterowane z oryginalnego centralnego zamku ????
bartikrasnik - 15 Kwi 2009, 21:12

no nie wiem to raczej centralny steruje tym przyciskiem:) możne to jest zrobione na jakimś przekaźniku z tego co pamiętam są dwa stany do 5V i od12(możne trochę mniej) chodzi oto ze ma stale napięcie dopiero po dostarczeniu wyższego napięcia przekazuje sygnał. możne się mylę jestem wychowany na prostej elektryce a tu możne być sterowane wyższa techniką
a ile jest kabli do podłączenia przycisku 2? czy wiecej

arturd7 - 15 Kwi 2009, 22:22

Są 2 kabelki. Na pierwszym jest 3,5v drugi to masa. Po przekręceniu kluczyka w pozycję na zapłon - pierwszy ma już 12v, drugi nadal mas. Po ich zwarciu ( symulując przycisk) - brak napięcia :(. Troszkę to dla mnie dziwne. :fox:
bartikrasnik - 15 Kwi 2009, 23:57

wiem na pewno w mojej fiestamk6 przycisk działa nawet przy wyłączonym zapłonie to napięcie jakieś to powinno być zawsze moze własnie wystarczy napięcie sterujące by zaoszczędzić ewentualnie zabezpieczyć przed "zwarciem"w razie awarii przycisku ja bym sie bawił wlasnie przy wyłączonym zapłonie. chyba znalazlem schemat instalacji :) ale po wlosku:)

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 00:30 ]
a sprawdź czy masz wpiety bezpiecznik bo możne dlatego nie ma przejęcia tak wychodzi z układu(jak dobrze zinterpretowalem z wloskiego)

arturd7 - 16 Kwi 2009, 08:12

Bezpiecznik jest - 20A (ten określający centralny zamek). Tak jak pisałem nie mam kostki w klapie do podłączenia siłownika. Patrzyłem na kostkę przy lewym nadkolu ( gdzie podłączona jest wiązka z klapy) i są tam 2 niewykorzystywane przewody i jedna pusta dziurka. Ciekawe który przewód powinien sterować tym siłownikiem?
bartikrasnik - 16 Kwi 2009, 12:07

nie ma bata trzeba rozebrać w drugim samochodzie i zobaczyć gdzie jest to podłączone nie obiecuje możne ja sprawdzę i wnioski wypisze ale dopiero w sobotę jak będę miał miernik
Parzych - 16 Kwi 2009, 12:21

pP napisał/a:
zapytaj Parzycha
Kurna, wiem tyle co Ty... :fox:
bartikrasnik - 16 Kwi 2009, 14:17

dostałem sie do przycisku wiem tyle ze wychodzą z niego dwa piny i w kostce wchodzą w "3" i"6" do tylu się nie dostałem ale znalazłem to tam widać skąd kable powinny iść
[URL=]klapa[/URL]

arturd7 - 16 Kwi 2009, 15:27

Wielkie dzięki panowie za wszelką pomoc!!

Kable wiem że powinny być tam - ale ja ich nie mam. Ciekaw jestem skąd przychodzą? Cała wiązka z klapy trafia do kostki w bagażniku - tuż obok tylnego lewego światła. U mnie jest tak: Do tej w/w kostki przychodzi 9 przewodów a wychodzi do klapy 7. Próbowałem bawić się miernikiem lecz nic mi nie wychodziło.

stasiaq - 23 Lis 2009, 19:59

też myslalem nad tym zeby zrobić klape na przycisk mam tylko mozliwość z kluczyka otwierać .Tylko boje się żę bedzie za duzo zabawy z tymi kablami.. może ktoś sie od kiwetnia tym bawił i wie jak to wyglada z tymi kablami?? są pod zaślepka połączone z klapa czy nie??
pawel182 - 24 Lis 2009, 22:07

stasiaq napisał/a:
też myslalem nad tym zeby zrobić klape na przycisk mam tylko mozliwość z kluczyka otwierać .Tylko boje się żę bedzie za duzo zabawy z tymi kablami.. może ktoś sie od kiwetnia tym bawił i wie jak to wyglada z tymi kablami?? są pod zaślepka połączone z klapa czy nie??



Klika dni temu właśnie podłączyłem siłownik do tylnej klapy.
Ogólnie sprawa nie jest trudna. Musiałem pociągnąć kabelki od GEM do włącznika bo ich nie miałem. I dwa kabelki od kostki przy tylnym świetle do tylnej klapy. Mase w tylnej klapie wziąłem z masy oświetlenia tablicy rejestracyjnej

kondri87 - 26 Gru 2009, 11:59

Cześć, też mam zamiar zrobić taki przycisk w mojej strzale, bo otwieranie kluczykiem jest uciążliwe. Zajmę się tym jakoś w okolicach lutego jak będę miał więcej czasu, na razie chciałbym wybadać sytuację i stąd moje dwa pytania:
1. Jaki zastosowaliście siłownik oraz gdzie można go zdobyć?
2. Czy po zainstalowaniu siłownika istnieje nadal możliwość otwierania klapy z kluczyka, czy wtedy już tylko przycisk?

JoeMix - 26 Gru 2009, 12:28

1. Albo oryginalny albo uniwersalny+kombinacja, do zdobycia w sklepie,,,
2. Jak jest dobrze założone to jedno nie wyklucza drugiego,,,

pawel182 - 26 Gru 2009, 13:43

kondri87 napisał/a:
Cześć, też mam zamiar zrobić taki przycisk w mojej strzale, bo otwieranie kluczykiem jest uciążliwe. Zajmę się tym jakoś w okolicach lutego jak będę miał więcej czasu, na razie chciałbym wybadać sytuację i stąd moje dwa pytania:
1. Jaki zastosowaliście siłownik oraz gdzie można go zdobyć?
2. Czy po zainstalowaniu siłownika istnieje nadal możliwość otwierania klapy z kluczyka, czy wtedy już tylko przycisk?


1) Siłownik brałem oryginalny z rozbitka. No i brałem razem z nim cały zamek. Bo ten zwykły ma jedna linke a ten z siłownikiem ma dwie linki. Jedna linka własnie do siłownika a druga do otwierania z kluczyka.
2) Otwierać klape można dowolnie jak kto woli: z przycisku wewnątrz, z kluczyka lub z pilota

wojpok - 14 Lip 2010, 21:32

Witam

Zamontowałem siłownik, zamek i przełącznik. (Wszystko sprawdziłem i działa)
Za zaślepka miałem dwa przewody idące gdzieś pod kokpit.
Teraz Panowie pytanie.

Jak podłączyliście się pod tą kostkę za światłem tylnym lewym?
Zabawy z miernikiem nic mi nie dały...

pomocy.

pawel182 - 16 Lip 2010, 19:35

Centralnym zamkiem jak i otwieraniem tylnej klapy steruje moduł GEM.
Przerabiałem ten temat jakis czas temu montując oryginalny centralny zamek z pilotem w oryginalnym kluczyku.
Z tego co pamietam u mnie kabelki od modułu GEM były pociagniete do kostki za tylnym lewym światłem. Reszte instalacji tzn od tej kostki do samej klapy musiałem ciągnąć samemu.
Co do kabelków przy przycisku - na jednym z nich bedzie jakieś napięcie a drugi z nich idzie do masy - w chwili naciśnięcia przycisku kabelek na którym jest V jest zwierany do masy.
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.

jackrzec - 16 Lip 2010, 23:11

pawel182 napisał/a:
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.
W końcu w Fordzie zmądrzeli...
wojpok - 18 Lip 2010, 04:45

pawel182 napisał/a:

Z tego co pamietam u mnie kabelki od modułu GEM były pociagniete do kostki za tylnym lewym światłem. Reszte instalacji tzn od tej kostki do samej klapy musiałem ciągnąć samemu.
Co do kabelków przy przycisku - na jednym z nich bedzie jakieś napięcie a drugi z nich idzie do masy - w chwili naciśnięcia przycisku kabelek na którym jest V jest zwierany do masy.
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.


No ok. Napięcie jakieś małe na kablach przełącznika mam. Do kostki dochodzi 9 przewodów, wychodzi do klapy 7, są dwa wolne miejsca w złączce z klapy. Instalacje od kostki do klapy pociągnąłem. Ale, podłączenie do tych dwóch wolnych miejsc w kostce nic nie daje. Czy z załączoną stacyjką czy bez, siłownik nie reaguje.

Więc pytam jak podłączyłeś kable z klapy (od siłownika) do kostki za tylnym światłem.

Bo ja już mam ochotę po prostu do +12 z zapalniczki podpiąć przełącznik :(

PS. GEM a gdzie on dokładnie jest w fieście?

pawel182 - 19 Lip 2010, 19:01

wojpok napisał/a:
pawel182 napisał/a:

Z tego co pamietam u mnie kabelki od modułu GEM były pociagniete do kostki za tylnym lewym światłem. Reszte instalacji tzn od tej kostki do samej klapy musiałem ciągnąć samemu.
Co do kabelków przy przycisku - na jednym z nich bedzie jakieś napięcie a drugi z nich idzie do masy - w chwili naciśnięcia przycisku kabelek na którym jest V jest zwierany do masy.
U mnie przycisk ten działa zarówno przy wyłączonym zapłonie jak i włączonym z tym, że przy włączonym zapłonie działa tylko podczas postoju - gdy samochód jedzie nie otworzy się klapa.


No ok. Napięcie jakieś małe na kablach przełącznika mam. Do kostki dochodzi 9 przewodów, wychodzi do klapy 7, są dwa wolne miejsca w złączce z klapy. Instalacje od kostki do klapy pociągnąłem. Ale, podłączenie do tych dwóch wolnych miejsc w kostce nic nie daje. Czy z załączoną stacyjką czy bez, siłownik nie reaguje.

Więc pytam jak podłączyłeś kable z klapy (od siłownika) do kostki za tylnym światłem.

Bo ja już mam ochotę po prostu do +12 z zapalniczki podpiąć przełącznik :(

PS. GEM a gdzie on dokładnie jest w fieście?


Coś pomieszałeś :) siłowniczek ma dwa piny. Na jeden podajesz mase "-" - możesz ja wziąśc z klapy (ja podłączyłem sie pod mase od oświetlenia tablicy rejestracyjnej) a drugi pin siłownika czyli "+" ciągniesz do kosteczki.

GEM znajduje sie po stronie kierowcy za tym malutkim schowkiem (to taka czarna puszka z 5 wtyczkami z mnóstwem kabelków ;)

wojpok - 21 Lip 2010, 14:25

Nic nie pomieszałem, tylko pytam o konkretną odpowiedz na pytanie.

Który PIN w "kosteczce" za światłem to owy "+", jak go nazwałeś.

Bo na żadnym z pinów nie pojawia mi się napięcie zależne od akcji przełącznika podłączonego do GEM

GEM już znalazłem, tylko muszę dostać się do jego oznaczenia, i potem gdzieś poszukać czy w ogóle moja wersja obsługuje otwieranie klapy. Moja fiesta to VAN bez centralnego zamka, elektrycznych szyb itd. Jedyny luksus to klimatyzacja.

pawel182 - 21 Lip 2010, 19:04

wojpok napisał/a:
Nic nie pomieszałem, tylko pytam o konkretną odpowiedz na pytanie.

Który PIN w "kosteczce" za światłem to owy "+", jak go nazwałeś.

Bo na żadnym z pinów nie pojawia mi się napięcie zależne od akcji przełącznika podłączonego do GEM

GEM już znalazłem, tylko muszę dostać się do jego oznaczenia, i potem gdzieś poszukać czy w ogóle moja wersja obsługuje otwieranie klapy. Moja fiesta to VAN bez centralnego zamka, elektrycznych szyb itd. Jedyny luksus to klimatyzacja.


Skoro nie masz centralnego zamka to na 99% musisz wymienic moduł GEM - ja u siebie wymieniałem.
Co do nr kabelka....nie pamietam. Jeśli jeden z tych dwóch wolnych które masz jest grubszy to powinien to byc ten od siłownika. Cieńszy będzie od kontrolki zamkniecia tylnej klapy.

wojpok - 21 Lip 2010, 21:16

Mówisz wymieniałeś GEM. A gdzie taki można dostać i jakiego rzędu to są koszty ?
pawel182 - 22 Lip 2010, 09:05

wojpok napisał/a:
Mówisz wymieniałeś GEM. A gdzie taki można dostać i jakiego rzędu to są koszty ?


Ja swój kupowałem na allegro. Koszt 100zł
Generalnie ja swój moduł wybierałem troche intuicyjnie bo nie wiem co oznacza całe jego oznaczenie. Wiem tylko że końcóka oznaczenia odpowiada za funkcje jakie posiada owy moduł. Spisz jaki masz moduł i coś się wtedy zobaczy.

wojpok - 23 Lip 2010, 01:02

Nie miałem ostatnio czasu zajrzeć na GEM, ale znalazłem takie coś.



Mam najuboższy model.
A, że we wtorek wyjeżdżam na urlop to muszę w końcu poskładać bagażnik. Co za tym idzie podłącze +12 zapalniczki, przez przełącznik, do siłownika, i ten już jest podłączony do masy lampki rejestracji.

O zmianie GEMu pomyślimy może później, jak/jeżeli zbiorą się fundusze na centralny zamek lub el. szyby :)

Postaram się porobić zdjęcia, może komuś pomogą następnym razem.

pawel182 - 23 Lip 2010, 08:14

wojpok napisał/a:
Nie miałem ostatnio czasu zajrzeć na GEM, ale znalazłem takie coś.

Obrazek

Mam najuboższy model.
A, że we wtorek wyjeżdżam na urlop to muszę w końcu poskładać bagażnik. Co za tym idzie podłącze +12 zapalniczki, przez przełącznik, do siłownika, i ten już jest podłączony do masy lampki rejestracji.

O zmianie GEMu pomyślimy może później, jak/jeżeli zbiorą się fundusze na centralny zamek lub el. szyby :)

Postaram się porobić zdjęcia, może komuś pomogą następnym razem.


Rozumię, że tymczasowo użyjesz jakiegoś innego przełącznika? Bo ten oryginalny według mnie to raczej nie jest przystosowany do bezpośredniego sterowania siłownikiem. Myślę, że nie uciągnie dużego obciążenia prądowego.

wojpok - 23 Lip 2010, 13:31

No przyznam się że się nad tym zastanawiałem. Bo faktycznie maleńki jest... myślałem nad przekaźnikiem za nim.

ALE!
Znalazłem na allegro GEM w moim mieście o oznaczeniu 4S6T- 15K600-CA za 80zł.
To chyba dobra okazja do zmiany GEM?

W TIS piszą żeby po zmianie GEM uruchomić go z WDS. Jak zmieniałeś u siebie GEM?

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 18:39 ]
Sprawdziłem mój GEM to

6S6T-15K600-AL (w fieście mk6 po FL 2008r)

Czy będzie pasował 4S6T ??
Ktoś wie jak ma się oznaczenie 4S6T do 6S6T ?

pawel182 - 23 Lip 2010, 20:49

wojpok napisał/a:
No przyznam się że się nad tym zastanawiałem. Bo faktycznie maleńki jest... myślałem nad przekaźnikiem za nim.

ALE!
Znalazłem na allegro GEM w moim mieście o oznaczeniu 4S6T- 15K600-CA za 80zł.
To chyba dobra okazja do zmiany GEM?

W TIS piszą żeby po zmianie GEM uruchomić go z WDS. Jak zmieniałeś u siebie GEM?

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 18:39 ]
Sprawdziłem mój GEM to

6S6T-15K600-AL (w fieście mk6 po FL 2008r)

Czy będzie pasował 4S6T ??
Ktoś wie jak ma się oznaczenie 4S6T do 6S6T ?


Właśnie o tym mówiłem, że nie wiem co oznacza cały kod modułu GEM i że go dobierałem intuicyjnie tzn. oryginalny mój GEM miał oznaczenie:
4S6T-15K600-AB i w jego miejsce dokupiłem po poszukiwaniach taki sam tylko z końcówką CA czyli
4S6T-15K600-CA.
Nie mam zielonego pojęcia co oznacza początek i czy 4S6T można zastąpic takim 6S6T...?
GEM wymieniałem normalnie i wszystko zadziałało.

PS.z tego co pamiętam mówłeś że masz wersje VAN Fiesty czyli 3drzwiową się domyślam więc jeśli dobierzesz GEM z auta 5drzwiowego będziesz musiał troszke przerobić instalacje inaczej będzie Ci się świeciła cały czas kontrolka otwartych drzwi.

wojpok - 23 Lip 2010, 23:50

No to lipa.

Widziałem na allegro 6S6T-15K600-CL, ale aukcja była z maja. Na razie nic z 6S6T z końcówka C nie ma, wiec za jakimś przekaźnikiem muszę się rozejrzeć :(

Dzięki wielkie.

[ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 19:15 ]
No to odkopuje temat :)

Kupiłem przed chwilą na allegro moduł 6S6T 15K600-CL (wymontowany z S-ki)


Teraz czekamy aż przyjdzie i będziemy kombinować. Skoro jest fabryczna wiązka od przełącznika do GEM, to na kostce za tylnym lewym światłem na jednym z wolnych pinów powinien pojawić się jakiś sygnał :)

pawel182 ty gdzieś na innym temacie wspomniałeś że dorabiałeś do swojej fiesty kluczyk z pilotem. Opisałeś to gdzieś, na jakimś temacie dokładniej? Jeżeli nie to czy był byś tak miły i napisał (w nowym temacie, czy tutaj) jak wymieniałeś GEM, i dorabiałeś pilot do niego? Przeglądałem allegro i jak kilka modeli kluczy z pilotem, i nie wiem jak to dobrać.

pawel182 - 3 Wrz 2010, 15:04

wojpok napisał/a:
....

pawel182 ty gdzieś na innym temacie wspomniałeś że dorabiałeś do swojej fiesty kluczyk z pilotem. Opisałeś to gdzieś, na jakimś temacie dokładniej? Jeżeli nie to czy był byś tak miły i napisał (w nowym temacie, czy tutaj) jak wymieniałeś GEM, i dorabiałeś pilot do niego? Przeglądałem allegro i jak kilka modeli kluczy z pilotem, i nie wiem jak to dobrać.



Witam
Ja kupiłem oryginalny kluczyk z pilotem do Fiesty na Allegro

Kodowanie kluczyka zarówno piolota jak i immobilasera jest opisane w instrukcji obsługi Fiesty. Jedyna uwaga do tego, że można to wykonac chyba tlko mając dwa oryginalen kluczyki fabryczne (ja takie posiadałem)
Dorobienie grota to już raczej odsyłam do jakiegos zakładu. Sama surową końcówke z grotem mozna kupic nową w cenie ok 25-30zł. Ja akurat miałem tego farta że po kupieniu używanego kluczyka z pilotem wystarczyło spiłowac dwie malutkie ścianki i kluczyk pasował do mojego zamka. Ręczne otwieranie drzwi i stacyjka działa w nim bezproblemowo jedynie troche ręczne otwieranie klapy bagaznika idzie gorzej ale i tak odkad mam pilota nie robie tego ręcznie :)

wojpok - 5 Wrz 2010, 00:24

Moduł przyszedł. Może uda się jutro go zamontować :)

Jak klapa zacznie działać zaczniemy szukać kluczyka :)

pawel182 - 5 Wrz 2010, 17:40

wojpok napisał/a:
Moduł przyszedł. Może uda się jutro go zamontować :)

Jak klapa zacznie działać zaczniemy szukać kluczyka :)



Ja do klapy musiałem pociągnąć wiązke bo u mnie jej nie było. Miałem kabelki tylko pociągniete do złączki która jest przy tylnej lampie.

PooL - 22 Sty 2014, 22:37

Może ktoś dokładniej opisać lub wstawić zdjęcia gdzie znajduje dokładnie ta złączka za lewą tylną lampą? Kostka łącząca wiązkę wewnątrz pojazdu z wiązką klapy? Bo nie mogę zlokalizować W fieście mk6 po liftowej. Będę wdzięczny za pomoc.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group