Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Sprawa odczuwalnej za malej mocy.... Pomocy

ZonExE - 29 Mar 2009, 14:31
Temat postu: [MK3] Sprawa odczuwalnej za malej mocy.... Pomocy
Wiec jest tak, kupilem kilka dni temu Fieste 1.1i CLX rocznik najprawdopodobniej 90 ale w dowodzie mam 92, jezdzi mi sie dobrze lecz o predkosci to nie ma mowy, na piatym biegu wiecej niz 85-90 nie wchodzi i nie wiem czemu, rowniez z oszczednoscia jesta kiepsko, nawet kiedy mam lekka noge to niezbyt jest oszczedna.
Jak na razie staji na podnosniku i zaczynaja sie naprawy tzn:
Olej
Filtr Oleju
Filtr Powietrza
Świece
Kable do Świec
ustawienie zaworów
Dziórawy tłumik ( poprzedni właścicel lubi rasowy dźwiek garażowego Tuningu ;p )
no i amortyzatory tylne.
Powiedzcie mi czy po tych zmianach dynamika jazdy ulegnie zmianie i czy bedzie troche bardziej oszczedny??
Pozdrawiam

Freeman - 29 Mar 2009, 14:36

Filtr powietrza, świece i kable mogą pomóc. Dodałbym jeszcze filtr paliwa
ZonExE - 29 Mar 2009, 14:38

A czy ustawianie zaworów nic nie pomoże??
I co to dokładnie moze byc??

Freeman - 29 Mar 2009, 14:41

Nie wiem, na pewno będzie ciszej. Na wielką dynamikę nie licz.

PS popraw opis auta w profilu bo piszesz, że masz 1.1i a w profilu 1.1

ZonExE - 29 Mar 2009, 14:51

co do świec jeszcze mam pytanie bo wiele osob zachwala NGK a nie którzy motorcraft Które sa lepsze bo faq nie moge znalesc ;/
Podobno NGK dodaje 10KM

Freeman - 29 Mar 2009, 14:56

ZonExE napisał/a:
Podobno NGK dodaje 10KM
kolego w tamtym temacie to była ironia. Jak to bywa co kraj to obyczaj i jedni mówią lepsze NGK inni lepsze motorcraft. Jednak więcej osób skłania się ku mororcraftowi- wybór należy do Ciebie.
Marcinowaty - 29 Mar 2009, 15:13

Może sprzęgło ci się ślizga?
ZonExE - 29 Mar 2009, 15:32

Ale tak apropos, to co ma sprzeglo do predkosci? Chyba tylko uzywa sie go przy zmianie biegow??
Nie wiem moze sie nie znam

kandyk - 29 Mar 2009, 15:35

ZonExE, Sprzęgło to ma do prędkości, że jak tarcza pośrednia ma ujechane okładziny, to nie masz pełnego przeniesienia mocy, bo występuje wspomniane wyżej ślizganie się - -wzrost obrotów bez efektu zwiększania prędkości. Sprzęgło stanowi łącznik pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów.
maczeta10 - 29 Mar 2009, 17:33

kandyk, A ja stawiam na ten dziurawy tłumik, oczywiście pozostałe eksploatacyjne sprawy wymienić tak jak pisałeś i powinno być znacznie lepiej.
mat-eex - 29 Mar 2009, 20:35

no chyba ze masz silnik zajechany kompletnie ;-)
Ja mialem też brak mocy okazalo sie ze to wina zatkanego tłumika ;-)
a co do sprzegla to mam nowe takze ;D

Jacek4200 - 29 Mar 2009, 21:11

A co ja mam powiedzieć ;/ na 4 biegu dochodzi do 90 km/ a na 5tym tylko ~100 ;-(
Kaplica ;-(

MARIUSZ.B - 29 Mar 2009, 21:35

Jacek4200 napisał/a:
A co ja mam powiedzieć na 4 biegu dochodzi do 90 km/ a na 5tym tylko ~100
Kaplica

Ile maluchów już Cię wyprzedziło na trasie ? :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Jacek4200 - 29 Mar 2009, 22:16

O dziwo ani jeden :hihihi: Te co zostały to chyba też jakieś padaki. ostatnio wziął mnie cienias :ups:

MARIUSZ.B,
do 100 idzie bez problemu, nie wyje, spokojniutko, niejednego bym wziął na DRAGU a później każdy kolejny km/h to makabra ;-|

massur - 30 Mar 2009, 00:43

ja mam na 5-ce 130 km/h -nie jest to rewelacja, na 3-ce 110 km/h -tu byłem zdziwiony, muszę zobaczyć jeszcze na 4-ce...
bidżej - 30 Mar 2009, 12:50

ZonExE, to co napisałeś to podstawy utrzymania silnika w przyzwoitym stanie - na pewno pomoże. sprawdź jeszcze drożność wydechu. jeśli masz jeszcze fabryczny katalizator, to już na bank zapchany.
Ludwik - 31 Mar 2009, 21:47

massur napisał/a:
ja mam na 5-ce 130 km/h -nie jest to rewelacja, na 3-ce 110 km/h -tu byłem zdziwiony, muszę zobaczyć jeszcze na 4-ce...


nie radze ci sprawdzac tego za czesto ja to zrobilem u siebie i teraz strasznie mi bierze olej i kopci wydaje mi sie ze uszczelniacze poszly ale na 4 mialem 120km/g :zwyciężca:

Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 07:18

A moja ma takie coś że czasami mi wyrywa do przodu, przyspiesza nierówno. Ale sprzęgło jest chyba ok. sprawdze w weekend kata, moze on tak zamula ;/
pablon - 1 Kwi 2009, 11:20

Sprawdz jak wygldaja świece, mozesz tez sprawdzic kompresje.
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 16:07

pablon, świece są białe, mają lekki nalot na elektrodzie, wydaje mi się że nie wszystkie gary łapią, pewnie cewka albo kompresja, jak będe miał chwile to wskocze do mechanika ;/
bidżej - 1 Kwi 2009, 17:20

Jacek4200, białe świeczki nie są ok - biały nalot bierze się ze spalania oleju :fox:
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 18:48

W tym problem że oleju nie pije, może śladowe ilości, niebieskiego dymu nie widać ;-| A świece nie mają takiego piaskowego nalotu, są lekko okopcone ;/
bidżej - 1 Kwi 2009, 18:53

no to biały czy piaskowy? bo biały=źle, piaskowy=dobrze :-P
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 20:15

lekko piaskowy, w końcu prawie nowe świeczki. :) jak sprawdze kompresje, bede wiedział czy już z silnika g... zostało ;/
pablon - 1 Kwi 2009, 20:30

Pierwsze obiawy uszkodzonej cewki w moim przypadku były nierówne obroty na biegu jałowy. Potem kichanie i brak mocy no i oczywiście jedna świeca była czarna.

Wyglda na to ze kable i cewke masz ok. Sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group