|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Sprawa odczuwalnej za malej mocy.... Pomocy
ZonExE - 29 Mar 2009, 14:31 Temat postu: [MK3] Sprawa odczuwalnej za malej mocy.... Pomocy Wiec jest tak, kupilem kilka dni temu Fieste 1.1i CLX rocznik najprawdopodobniej 90 ale w dowodzie mam 92, jezdzi mi sie dobrze lecz o predkosci to nie ma mowy, na piatym biegu wiecej niz 85-90 nie wchodzi i nie wiem czemu, rowniez z oszczednoscia jesta kiepsko, nawet kiedy mam lekka noge to niezbyt jest oszczedna.
Jak na razie staji na podnosniku i zaczynaja sie naprawy tzn:
Olej
Filtr Oleju
Filtr Powietrza
Świece
Kable do Świec
ustawienie zaworów
Dziórawy tłumik ( poprzedni właścicel lubi rasowy dźwiek garażowego Tuningu ;p )
no i amortyzatory tylne.
Powiedzcie mi czy po tych zmianach dynamika jazdy ulegnie zmianie i czy bedzie troche bardziej oszczedny??
Pozdrawiam
Freeman - 29 Mar 2009, 14:36
Filtr powietrza, świece i kable mogą pomóc. Dodałbym jeszcze filtr paliwa
ZonExE - 29 Mar 2009, 14:38
A czy ustawianie zaworów nic nie pomoże??
I co to dokładnie moze byc??
Freeman - 29 Mar 2009, 14:41
Nie wiem, na pewno będzie ciszej. Na wielką dynamikę nie licz.
PS popraw opis auta w profilu bo piszesz, że masz 1.1i a w profilu 1.1
ZonExE - 29 Mar 2009, 14:51
co do świec jeszcze mam pytanie bo wiele osob zachwala NGK a nie którzy motorcraft Które sa lepsze bo faq nie moge znalesc
Podobno NGK dodaje 10KM
Freeman - 29 Mar 2009, 14:56
ZonExE napisał/a: | Podobno NGK dodaje 10KM | kolego w tamtym temacie to była ironia. Jak to bywa co kraj to obyczaj i jedni mówią lepsze NGK inni lepsze motorcraft. Jednak więcej osób skłania się ku mororcraftowi- wybór należy do Ciebie.
Marcinowaty - 29 Mar 2009, 15:13
Może sprzęgło ci się ślizga?
ZonExE - 29 Mar 2009, 15:32
Ale tak apropos, to co ma sprzeglo do predkosci? Chyba tylko uzywa sie go przy zmianie biegow??
Nie wiem moze sie nie znam
kandyk - 29 Mar 2009, 15:35
ZonExE, Sprzęgło to ma do prędkości, że jak tarcza pośrednia ma ujechane okładziny, to nie masz pełnego przeniesienia mocy, bo występuje wspomniane wyżej ślizganie się - -wzrost obrotów bez efektu zwiększania prędkości. Sprzęgło stanowi łącznik pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów.
maczeta10 - 29 Mar 2009, 17:33
kandyk, A ja stawiam na ten dziurawy tłumik, oczywiście pozostałe eksploatacyjne sprawy wymienić tak jak pisałeś i powinno być znacznie lepiej.
mat-eex - 29 Mar 2009, 20:35
no chyba ze masz silnik zajechany kompletnie ;-)
Ja mialem też brak mocy okazalo sie ze to wina zatkanego tłumika ;-)
a co do sprzegla to mam nowe takze ;D
Jacek4200 - 29 Mar 2009, 21:11
A co ja mam powiedzieć na 4 biegu dochodzi do 90 km/ a na 5tym tylko ~100
Kaplica
MARIUSZ.B - 29 Mar 2009, 21:35
Jacek4200 napisał/a: | A co ja mam powiedzieć na 4 biegu dochodzi do 90 km/ a na 5tym tylko ~100
Kaplica |
Ile maluchów już Cię wyprzedziło na trasie ?
Jacek4200 - 29 Mar 2009, 22:16
O dziwo ani jeden Te co zostały to chyba też jakieś padaki. ostatnio wziął mnie cienias
MARIUSZ.B,
do 100 idzie bez problemu, nie wyje, spokojniutko, niejednego bym wziął na DRAGU a później każdy kolejny km/h to makabra
massur - 30 Mar 2009, 00:43
ja mam na 5-ce 130 km/h -nie jest to rewelacja, na 3-ce 110 km/h -tu byłem zdziwiony, muszę zobaczyć jeszcze na 4-ce...
bidżej - 30 Mar 2009, 12:50
ZonExE, to co napisałeś to podstawy utrzymania silnika w przyzwoitym stanie - na pewno pomoże. sprawdź jeszcze drożność wydechu. jeśli masz jeszcze fabryczny katalizator, to już na bank zapchany.
Ludwik - 31 Mar 2009, 21:47
massur napisał/a: | ja mam na 5-ce 130 km/h -nie jest to rewelacja, na 3-ce 110 km/h -tu byłem zdziwiony, muszę zobaczyć jeszcze na 4-ce... |
nie radze ci sprawdzac tego za czesto ja to zrobilem u siebie i teraz strasznie mi bierze olej i kopci wydaje mi sie ze uszczelniacze poszly ale na 4 mialem 120km/g
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 07:18
A moja ma takie coś że czasami mi wyrywa do przodu, przyspiesza nierówno. Ale sprzęgło jest chyba ok. sprawdze w weekend kata, moze on tak zamula
pablon - 1 Kwi 2009, 11:20
Sprawdz jak wygldaja świece, mozesz tez sprawdzic kompresje.
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 16:07
pablon, świece są białe, mają lekki nalot na elektrodzie, wydaje mi się że nie wszystkie gary łapią, pewnie cewka albo kompresja, jak będe miał chwile to wskocze do mechanika
bidżej - 1 Kwi 2009, 17:20
Jacek4200, białe świeczki nie są ok - biały nalot bierze się ze spalania oleju
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 18:48
W tym problem że oleju nie pije, może śladowe ilości, niebieskiego dymu nie widać A świece nie mają takiego piaskowego nalotu, są lekko okopcone
bidżej - 1 Kwi 2009, 18:53
no to biały czy piaskowy? bo biały=źle, piaskowy=dobrze
Jacek4200 - 1 Kwi 2009, 20:15
lekko piaskowy, w końcu prawie nowe świeczki. jak sprawdze kompresje, bede wiedział czy już z silnika g... zostało
pablon - 1 Kwi 2009, 20:30
Pierwsze obiawy uszkodzonej cewki w moim przypadku były nierówne obroty na biegu jałowy. Potem kichanie i brak mocy no i oczywiście jedna świeca była czarna.
Wyglda na to ze kable i cewke masz ok. Sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi.
|
|