Forum FiestaKlubPolska -

Ubezpieczenia i rejestracja aut - SWAP Silnika a Papiery

mat-eex - 21 Mar 2009, 12:28
Temat postu: SWAP Silnika a Papiery
Witam!
Chcialbym zapytać czy trzeba zgłaszac zmiane silnika np z standardowego 1.1 na 1.6 np?
Czy trzeba wtedy oczekiwac po swapie na nowy dowod rejestracyjny czy sa to dodakowe koszta z dowodem itd?

JoeMix - 21 Mar 2009, 15:05

Silnik jest teraz częścią zamienną więc jak wsadzisz 1,6 a w papierach będziesz miał 1,1, nikt Ci głowy nie urwie,,, ale

no właśnie OC - będzie OK o ile auto będzie ubezpieczone jako 1,6 a wtedy już lepiej mieć czysto w papierach i fakt zmiany pojemności zgłosić do wydziału i mieć czysto w papierach.

polmen - 21 Mar 2009, 15:50

a ja zawsze myślałem, że silnik mimo że część wymienna, to musisz zgłaszać zmianę pojemności...
do tego trzeba opinie rzeczoznawcy i nowy przegląd... samo wydanie dowodu nie jest trudne, ale rzeczoznawca to jest problem :P


jeśli koszty dowodu są dla ciebie ważne( bo sam dowód to jest chyba 48 złoty ) to nie zabieraj się w ogóle za inny silnik...

mat-eex - 21 Mar 2009, 16:05

A kto mowi ze mnie nie stać? <hahaha> Tylko pytam z ciekawosci...
Hahha rzeczoznawca :D

kenczorf - 25 Mar 2009, 21:34

To moze ktos kto wie ocb zbierze temat w kupe. Jesli dobrze zrozumialem ejsli chche miec w papierach ok to musze isc do wydzialu komunikacji. Oni kaza mi wziasc rzeczoznawce ktory sprawdzi wszytko (pewno pare stowek wezmie), po czym zrobic nowy przeglad i dostaniemy nowy dowod tak? A co do OC to musze nowe wykupic czy zaktualizuja mi stawke pod obecna pojemnosc uwzglednajac, ze np. przez pol roku mialem stary silnik wiec tylko doplace do polowy polisy ?
JoeMix - 25 Mar 2009, 22:55

Właśnie to odwrotnie działa - jak w dowodzie będziesz miał złą pojemność to nie takie straszne jak odpowiednio wykupione OC - OC podajesz na gębę, od dawna mam 1,6 rejestrowane na 0,9 i już nie raz policji tłumaczyłem że jest 1,6 pod maska, tyle że na dowodzie polisy mam wyraźnie wpisane Ford Fiesta 1,6 i w okienku pojemność 1608 - bo tak kazałem wpisać i tak mnie policzyli (za 1,6) na którymś z przeglądów dostałem papier że pod maską siedzi jednostka 1,6 i diagnosta kazał mi z tym iść do wydziału zaktualizować (więc nie wiem czy rzeczoznawca jest konieczny) ale olałem sprawę. Jak narazie żadne konsekwencje z rozbieżności w dowodzie mnie nie spotkały - jak się skończy to się zaktualizuje może przy okazji wymiany.
madek - 25 Mar 2009, 22:58

nie ma to jak swap z 1.1 na 1.3 - nikt sie nie pokapuje :rotfl:
kenczorf - 25 Mar 2009, 23:29

madek napisał/a:
nie ma to jak swap z 1.1 na 1.3 - nikt sie nie pokapuje :rotfl:
heh gorzej jak ktos ma taki plan jak ja zeby do 1.1 wsadzic 2.0 :) dlatego pytam bo chcialbym tez formalnie miec ta kwestie zalatwiona jesli bede swapowal
blood_brother - 26 Mar 2009, 14:29

Swego czasu interesowałem się tym tematem i z tego co się dowiedziałem, to opinia rzeczoznawcy jest potrzebna, gdy wkłada się silnik, który nie był montowany fabrycznie w danym modelu. W przypadku wkładania np. 1.6 z xr'ki do 1.1 to od strony prawnej wystarczy zaświadczenie o legalnym pochodzeniu silnika (np. umowa) i kwitek ze stacji diagnostycznej. Jeżeli montujemy coś czego nie przewidział producent samochodu to trzeba dodać jeszcze do dokumentów opinie rzeczoznawcy, że wszystko prawidłowo hula.
Piesek - 29 Mar 2009, 13:25

a tam sie podniecacie ja w dowodzie mam 1.7D a pod maską 2.1 turbo benzyne :P
Freeman - 29 Mar 2009, 14:01

Piesek napisał/a:
a tam sie podniecacie ja w dowodzie mam 1.7D a pod maską 2.1 turbo benzyne :P
wszystko ok, ale może być problem jak komuś nie daj boże przydzwonisz i ubezpieczyciel odmówi wypłaty gościowi kasy z twojego OC bo wyjdzie na jaw ta zamiana.
Mafios - 2 Kwi 2009, 14:58

2 lata jezdzilen 2.0 na papierach 1.1 i nawet policja mi maske do gory podniosla i powiedzialem ze jade na przeglad i mnie puscili
Qniu - 5 Wrz 2009, 14:25

Hmmm według tego co tu piszą: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258516 to opinia rzeczoznawcy jest potrzebna tylko jeśli wkładamy silnik innego producenta. Czyli nie powinno być problemu ze swapem np. 1.1 na 2.0
eggforever - 29 Lis 2009, 20:12

Witam.
2 tygodnie temu zakupiłem forda fiestę 1.3l z ciężko palącym silnikiem. Okazało się, że ma słabą kompresję i mechanik zalecił wymianę na inny gdyż remont tego jest nieopłacalny. Zakupiłem więc silnik 1.1l bo był 20km od miejsca zamieszkania a po drugie ciężko z dostępnością 1.3l w mojej okolicy. Ma to być pierwszy samochód dla kobiety, więc moc nie ma tu dużego znaczenia. W chwili obecnej jestem przed rejestracją samochodu i zastanawia mnie czy jest warte zachodu zgłaszanie mniejszej pojemności. Jeśli to tylko sprawa przeglądu to super gdyż za 1,5 tygodnia będę go robił chyba, że trzeba będzie ponosić dodatkowe koszta w tej sprawie. Jeśli ktoś był w podobnej sytuacji do mnie to proszę o wypowiedzenie się jak to załatwił.

Ad@mus - 29 Lis 2009, 20:28

1,1 i 1,3 to ta sama konstrukcja wiec nawet nie trza o tym wspominac przeglondziarzowi, i nie bedzie problemu, ja z 1.8 swapowalem na 2l i tez nie ma problemu, zetec to zetec
Freeman - 29 Lis 2009, 21:50

Wiesz, jak zgłosisz to do ubezpieczyciela to powinni Ci obniżyć składkę OC.
Poza tym było już kilka tematów, w których można wyczytać wszystko na temat zmiany silnika. Na pewno znajdziesz wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania.

JoeMix - 29 Lis 2009, 22:42

Na przeglądzie zapytaj jak to wygląda jak dostaniesz w kosztach przeglądu papier że masz pod maską 1,1 to bierz i przy przerejestrowywaniu zgłaszaj zmianę silnika, zawsze to parę złotych mniej na OC.

Jeśli chodzi o ubezpieczenie to jak w papierach masz 1,1 a chcesz się ubezpieczyć od 1,6 to nie ma większych problemów, jak w papierach masz 1,3 a będziesz chciał się ubezpieczyć od 1,1 to raczej nie przejdzie :(

eggforever - 29 Lis 2009, 23:02

Przyznam szczerze, że nie czytałem wszystkich postów w tym dziale lecz szukałem po tytułach i tylko ten mi pod pasował do mojego problemu a w nim odpowiedzi nie znalazłem. Zadzwonię jutro do wydziału komunikacji a jeśli będzie trzeba to i do stacji diagnostycznej i opiszę co się dowiedziałem by na przyszłość inni z podobnym problemem szybko znaleźli odpowiedź.
chudy - 6 Lut 2010, 16:19

ja tam jezdze na papierach od 1.3 bo jak chcialem wbic w dowod 1.7 to mnie wysylali z urzedu na przeglad zerowy, o rzeczoznawcy nie bylo mowy. Raz zatrzymala mnie policja, podczas ogledzin kazali podniesc mache patrza a tam na obudowie od rozrzadu 1.7 125ps i sie pytaja co to jest :fox: wiec tlumacze ze pasek strzelil i polamal obudowe a ze od 1.7 pasowala i byla pod reka to zalozylem :-) i odziwo lykneli :-P tylko ciekawe za ktorym razem beda uparcie dochodzic albo co najgorsza trafie na takiego ktory bedzie mial nieco pojecia :D
anjko - 6 Lut 2010, 18:45

Po zmianie silnika jedzie się na przegląd. Diagnosta robi przegląd i sprawdza czy silnik jest zamontowany zgodnie ze sztuką.
Potem wystawia dokument potwierdzający rejestrację i zmiany jakie w aucie nastąpiły. I nie chodzi tu tylko o zmianę silnika ale o resztę parametrów takich jak waga moc itp. Diagnosta nie wbija w dowód pieczątki z przeglądem ponieważ nie może zarejestrować nam auta kiedy w dowodzie jest powiedzmy 1.3 a pod maską 1.8.
Dlatego wystawia zaświadczenia (dokładnie tak jak rejestrujemy auto sprowadzone z zagranicy). Koszt takiego przeglądu to o ile dobrze pamiętam to 168zł.

Potem idziemy z tymi dokumentami do WK i tam nam wystawiają nowy dowód rejestracyjny (koszt 48zł) i wbijają pieczątkę z przeglądem na rok. Wiadomo najpier dostaniemy dowód tymczasowy a po miesiącu normalny ale to chyba jasne.
Kiedy już mamy nowy dowód idziemy do ubezpieczalni i załatwiamy sprawę z ubezpieczeniem.

Mogę tylko doradzić że wybierając się na stację diagnostyczną najlepiej żeby nam się ta wizyta pokrywała z terminem przeglądu wtedy nie ponosimy dodatkowych kosztów.

Moja rada jest tak aby sobie nie lekceważyć i zgłaszać zmiany silnika, tym bardziej na większy. Zwłaszcza że nie jest to żaden problem.
Bo wszystko jest zawsze fajnie do puki się nic nie stało...

JoeMix - 6 Lut 2010, 19:33

Podczas kontroli policja na inny silnik może Ci skoczyć,,, co najwyżej może Cie ukarać że nieważny dowód rejestracyjny,,, prawda jest taka że w przypadku jakiejś kolizji czy coś masz wykupione OC na 1,1 a pod maskę 1,8 i wtedy się schody zaczynają i to strome,,,
anjko - 6 Lut 2010, 21:22

JoeMix, tu nie chodzi o policje ani o ubezpieczalnie ani tez o kolizje. Bo to wszystko grozi nam jakimiś tam karami, mandatami czy pogiętą blachą.
Gorzej jak w jakimś wypadku są ofiary wtedy możemy nie wyjść z kryminału że o sumieniu już nie wspomnę.
Tak jak wyżej pisałem wszystko jest ok do puki jest ok :) Wiadomo robiąc swapa nie ma co od razu zakładać najgorszego i nie o to chodzi, ale jakie życie potrafi być każdy wie. A zwłaszcza że mówimy tu o autach które mają już po 15-20 lat i które często są w takim stanie że nawet z silnikiem 1.1 stanowią zagrożenie.

JoeMix - 6 Lut 2010, 21:32

Za taki przekręt do paki nie pójdziesz, jedynie firma wypłaci OC (bo będzie musiała) a potem obciąży swoimi kosztami Ciebie i się nie wypłacisz do końca życia,,,
chudy - 7 Lut 2010, 22:37

tu macie racje, ja na razie olalem sprawe bo tak jak juz wczesniej bylo pisane lepiej zeby termina badania sie pokrywal zeby kosztow nie bylo a ze moje 1.7 doszlo do stanu w pelni sprawnego auta po swapie juz po przeglazie wiec nie robilem w maju sie konczy to zrobie zerowke i do wydzialu smigam :rotfl:
sowa - 12 Lut 2010, 11:15

z praktycznych rad... idąc do WK po nowy dowód zabierzcie tablice rejestracyjne (zmiana naklejki legalizacyjnej) i karte pojazdu (wpis nowego nru dow. rejestracyjnego). Bez tego nic nie załatwicie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group