Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Stukanie podczas hamowania

barteq_g - 3 Wrz 2008, 22:16
Temat postu: [MK3] Stukanie podczas hamowania
Witam,
Czego objawem może być stukanie dochodzące z przednich kół i drżąca kierownica podczas hamowania?

Miły - 3 Wrz 2008, 22:20

jedź na wulkanizacje i wyważ koła... jak to nie to, to myślę, że kolcki...
barteq_g - 3 Wrz 2008, 22:26

Ale jak jadę powyżej 100km/h to też odczuwam drgania kierownicy
Miły - 3 Wrz 2008, 22:29

ale tylko jak hamujesz czy normalnie jedziesz??
Tommur - 3 Wrz 2008, 22:29

Krzywe tarcze.

Poczytaj

Marcinowaty - 4 Wrz 2008, 00:08

Pewnie sa juz bardzo cienkie i zwichrowały się, np podczas jazdy i chamowania w deszczu. old


Do wymiany klocki i tarcze i nie zaszkodzi kół wywazyc, ale najpierw sprawdz ile błota na felgach wozisz..

maczeta10 - 4 Wrz 2008, 08:29

Jeśli pedał hamulca ci nie drga to ja stawiam na zawiedzenie gumowe na przodzie typu sworzeń albo tulejki do wymiany. Zresztą mam to samo co opisujesz będę to robił w tym miesiącu więc się zobaczy co i jak.
tajmus - 4 Wrz 2008, 09:27

ja ostatnio odczuwam podobna sytuacje... trzeba bedzie zerknac co sie tam dzieje...
orzy hamowaniu drgania z przodu i czuc wlasnie na kierownicy to... zobaczymy...
napisze tutaj jak znajde przyczyne... pozdro
pewnie bedzie to 1 z przyczyn z linku wczesniej podanego

Marcinowaty - 4 Wrz 2008, 22:53

maczeta10 napisał/a:
Jeśli pedał hamulca ci nie drga to ja stawiam na zawiedzenie gumowe na przodzie typu sworzeń albo tulejki do wymiany. Zresztą mam to samo co opisujesz będę to robił w tym miesiącu więc się zobaczy co i jak.


A na polski może??
Co ma wspólnego sworzeń zwrotnicy z pedałem hamulca

Tommur - 4 Wrz 2008, 23:04

Może podpowiem. Po kupnie auta miałem drgania na kierce. Łożysko piasty spalone i obrociło się na piaście. Był luz (po poddniesieniu na lewarku koło latało. Po wymianie piasty zdecydowanie spadło drganie.
maczeta10 - 5 Wrz 2008, 09:18

Marcinowaty, A proszę bardzo skoro nie drga ci hamulec przy hamowaniu tylko kierownica to jasnym jest że coś jest nie tak w zawieszeniu a nie np. w zwichrowanych tarczach.
GORYLEK - 12 Paź 2008, 21:34

Mam podbny problem podczas gwałtownego hamowania odczuwalne są drgania kierownicy. Pedał hamulca nie odczuwam zandych drgań. Problem pojawił sie nie dawno. Chybe stawaim na tarcze ??? ale to tylko moje przeczucia. Może cos z zawieszeniem ?
Marcinowaty - 13 Paź 2008, 18:56

Sprawdz dodatkowo czy nie masz luzów w zawieszeniu i ukł. kierowniczym
zebro78 - 15 Paź 2008, 12:23

Mam to samo w moim MK3. Podczas gwałtownego hamowania strasznie szarpie kierownicą. Myślałem że może coś z hamulcami i wymieniłem na nowe tarcze i klocki . Na nowych to samo dalej. Mechanik powiedział ,że prawdopodobnie przekładnia kierownicy do wymiany.
Miły - 15 Paź 2008, 12:33

a jak jedziesz to nie bije?? bo może po prostu felga krzywa??
zebro78 - 15 Paź 2008, 14:13

Miły napisał/a:
a jak jedziesz to nie bije?? bo może po prostu felga krzywa??


Bije po kierownicy tylko jak sie mocno hamuje. W czasie jazdy wszystko ok, nic nie drzy i nie ściąga auta w żadną stronę po poszczeniu kierownicy.

Kris1988k - 15 Paź 2008, 19:27

witam miałem to samo w mojej i po za srawdzeniem hamulcy polecam jeszcze żeby zerknąć na krzyżak łączący kolumnę z maglownicą. po wymianie tego drgania spadły....
GORYLEK - 23 Paź 2008, 20:20

U mnie to nie krzyzak , wymianiałem 2 miesiące temu, ale to napewno coś było z zawieszeniem, oststnio wymieniałem gume na przegibie w półosi. Powyciagnieciu półosiki i wyminie osłony przegubu kierownica prawie wogóle nie drzy :greenpeace: . Polecam wiec sprawdzic zawieszenie !!!
k-kbkm - 24 Paź 2008, 19:29

barteq_g napisał/a:
Ale jak jadę powyżej 100km/h to też odczuwam drgania kierownicy



mnie kiedys tez drgala kierownica jak szybko jechalem i okazalo sie ze sprawa jest dosc prosta.... okazalo sie ze w prawym przednim kole mielem 0,8 a w lewym przednim 2,1 .... no i chyba nie musze pisac jak to naprawilem :D
POZDRAWIAM

murgrabia - 12 Lis 2008, 22:10

Mam to samo. Do wymiany duże tuleje wahacza. Oraz końcówki drążków kierowniczych. Na początku też myślałem, że to tarcze. A, że miałem je cienkie jak papier kredowy. Wymieniłem na nowe + klocki. I dalej tak samo było. U mnie to wahacze są przyczyną..... Tylko nie wiem jaki rozmiar sworznia, ma być w nowych? Fiesta 1.3i z 1992 roku (mk3).......
Jacek4200 - 13 Lis 2008, 00:30

Też mam coś podobnego. U mnie po diagnozie do wymiany w sobote idzie kompletny prawy wachacz(ze sworzniem i tuleją) oraz osłona na prawym przegubie. I powinno być ok bo luzów w układzie kierowniczym nie mam. Warto przy okazji sprawdzić zbieżność.
mGz - 13 Lis 2008, 10:05

miałem dokładnie to samo. Przegrzane tarcze i się skrzywiły. Recepta 1 toczenie tarcz. Recepta 2 nowe tarcze. Ja wymieniłem na Brembo i fiesta się zatrzymuje nawet z 5 osobami na pokładzie
murgrabia - 13 Lis 2008, 11:06

Jacek4200 napisał/a:
......... oraz osłona na prawym przegubie. .........
A można wiedzieć, co wspólnego ze stukami ma osłona przegubu? Już kilka takich twierdzeń przeczytałem?
Jacek4200 - 13 Lis 2008, 12:04

murgrabia, jak osłona jest uszkodzona to może stukać przegub, ponieważ to osłona przegubu :-) To jeden z elementów zawieszenia i jakiekolwiek drgania wywołane przez uszk. osłonę idą na układ kierowniczy. Albo półoś do wymiany.
michal2463 - 25 Lip 2010, 01:21

Moja MKIII ma identyczny problem. Zacząłem go odczuwać po 2 tygodniach jeżdżenia po moich wspaniałych okolicznych drogach. Auto kupiłem zadbane technicznie, więc zniszczone tarcze były dla mnie nie możliwe. Stawiałem na nie wyważone koła, ponieważ od kupna jeździłem na zimówkach :-P Wybrałem się do poważnego wulkanizatora na wymianę i wyważenie kół, gdy powiedziałem mu o moim problemie zrobił mi delikatny przegląd stwierdził że zawieszenie i hamulce w bardzo dobrym stanie i stwierdził że to na pewno koło. Założyłem wtedy opony Daytona po jednym sezonie na wszystkie 4 koła. Problem ustał... na 5-10km. Wykluczam piasty kół oraz przeguby ponieważ mam przejechanie 500km na nówkach. Nie odczuwam problemów pod czas dużych prędkości ani ciasnych wiraży oraz jazdy po dziurach, ponieważ nie ma żadnych luzów lecz hamowanie, szczególnie to gwałtowne doprowadza mnie do wściekłości... A dla dodania powiem że jakiś rok temu miałem pożyczoną przez 2 tygodnie także MKIII lecz z 89 roku, tam ten problem oczywiście istniejący był tak wyraźny że bicie nie tylko było odczuwalne dla mnie, ale także dla pasażerów ponieważ przy ostrym hamowaniu całe auto podskakiwało i tłukło się jak bym ciągnął za sobą tonę złomu. W obu przypadkach nie były odczuwalne najmniejsze drgania pedała hamulca, choć zdaje mi się że w aucie ze wspomaganiem hamowania takie odczucia mogą być wyłącznie przyczyną uszkodzonego mechanizmu wspomagającego. Mam nadzieje że znalazł ktoś już pewną i prawdopodobnie banalną przyczynę naszego problemu. Czekam na dalsze propozycje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group