Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Nietypowy problem z zaplonem w 1.0

IrkaceK - 30 Kwi 2008, 14:59
Temat postu: Nietypowy problem z zaplonem w 1.0
Witam Was serdecznie!

Odrazu przechodze do rzeczy. Jestem posiadaczem (poki nie bylo problemow to bylem szczesliwym posiadaczem) Forda Fiesty 1.0 prawdopodobnie 87r z instalacja gazowa. Wehikul ten jak jest zimny to odpala od kopa na benzynie. Na gazie musi pokrecic chwile (tak z 6sekund), ale tez chwyci. Na benzynce jakby momentami sie lekko krztusil, ale i tak na niej nie jezdze, a na gazie smiga bardzo ladnie. No i tu zaczynaja sie problemy, poniewaz gdy po jezdzie (jak sie nagrzeje) gdzies sobie zaparkuje to po pewnym czasie (w zaleznosci jak bardzo sie nagrzal to tak od 30 minut wzwyz) chlopak juz nie ruszy, ani na benzynie ani na gazie. Przed uplywem tej magicznej granicy czyli np. po 10 minutach rusza a po to juz tylko rozrusznik kreci, ale silnik nie chwyta ew. chwyci obroci pare razy i zgasnie nawet jak trzymam mu wcisniety gaz. Wyglada to tak jakby cos odcinalo mu doplyw gazu/benzyny. Wtedy musze go zostawic do podstygniecia (no i to tez zalezy od stopnia nagrzania od 15minut do godziny). Po tym czasie wszystko wroci do normy.

Swiece zostaly wymienione na katalogowe odpowiedniki NGK, wyregulowany zaplon, zalozony nowy filtr powietrza, wymienione kable zaplonowe, wyregulowana instalacja gazowa. Auto z tym problemem bylo u mechanika, ktory nic nie wymyslil i stwierdzil ze pogrzebal cos przyzaplonie i wszystko jest OK po czym utknalem pod sklepem :)


Ktos ma jakis pomysl <???>


Pozdrawiam
Irek


DODPISANE

Pogrzebalem i obawiam sie ze juz <było>

diodalodz napisał/a:
Hm dokładnie luzy zaworowe to raz , a dwa to podmień cewke zapłonowa . czasami jest tak że jak sie cewka przegrzeje nie daje iskry . Jaki masz aparat zapłonowy stykowy czy z czujnikiem halla . Zdaje sie że z czujnikiem halla to jeszcze moduł można dodać . Przed tym jak sie diametralnie potrafi skończyć czasami własnie mu odbija i na ciepłym nie pali . Ale jak bym od luzów i cewki zaczynał . Cewke możesz nawet z poloneza wsadzić na próbe .
luzów i cewki zaczynał . Cewke możesz nawet z poloneza wsadzić na próbe .[/quote]

Przepraszam za zasmiecanie! Tylko teraz pytanie jak z tym wszystkim sobie poradzic bo jestem calkowicie zielony a mechanika chyba nie bede uczyl co ma sprawdzic :yyy:

Pozdro!

diodalodz - 30 Kwi 2008, 17:39

ustal najpierw jaki masz zapłon na platynkach czy na hallu . Jeśli to bedziesz wiedział to drogi są dwie . jak padnie ci auto weź starą świece wsadź w kabel idący od cewki (lewa strona) do aparatu zapłonowego podłuż sobie świece ngdzieś koło zamka klapy tak żeby dotykała do blachy gwintem i patrz czy przy odpalaniu jest iskra . Jeśli jej nie bedzie a aparat jest na czujniku indukcyjnym to prawdopodobnie padł moduł zapłonowy . Często maja właśnie takie objawy . Dodatkowo ustaw właściwe luzy zaworowe . Wybacz ale ja uważam że mechanicy to partacze w 80 % i wole podłubać sam niż komuś oddać . Poprostu mam za dużo znajomych z fachu i wiem co robią .
IrkaceK - 5 Maj 2008, 18:33

Witam

A nie ma ktos przypadkiem czegos w stulu "Sam Naprawiam" do fiesciuni MK2 ? Taki jest problem, ze do niedawna z motoryzacja a co dopiero mechanika nie mialem nic wspolnego i ciezko jest :) .
Cewka to jest ten cylinder od ktorego idzie jeden gruby kabel (i jakies dwa mniejsze gdzies) do układu zaplonowego czyli takiego cuda z ktorego wychodza kable do swiec ? Jesli tak to na cewce mam napisane "0221122367 86FB12024AA" i nie mam pojecia co to oznacza :) Google mi nie chce pomoc :( i znajduje tylko tyle: Link do aukcji

Na zlosc ostatnio nie chce sie zepsuc i nie moge sprawdzic czy iskrzy czy nie :/


Pozdrawiam
Irek

JoeMix - 5 Maj 2008, 20:09

Tak, więc ten gruby przewód o którym piszesz idzie na aparat zapłonowy (z niego wychodzą 4 na każdy cylinder/świece) opisz te puszkę (jaki kolor od góry, ile cienkich kabli tam wchodzi itp) albo najlepiej cyknij temu zdjęcie,,,
IrkaceK - 12 Maj 2008, 15:20

Witam

Oto i zdjecia:

Foto1
Foto2
Foto3


Pozdrawiam
Irek

P.S. Pisze po tak dluugiej przerwie poniewaz mialem male probolemy z dostepem do internetu.

diodalodz - 12 Maj 2008, 16:03

jeszcze musisz zrobić zdjęcia aparatu zapłonowego .(tego na silniku)
IrkaceK - 16 Maj 2008, 16:32

Witam

No i padl :hihihi: . Po podpieciu swiecy do kabla wychodzacego od cewki i idacego na rozdzielacz zaplonu nie bylo iskry. Dopiero po jakis 20 minutach pojawila sie iskra i wtedy juz zapalil.

Poszukalem troche po necie i... wydatek rzedu 140zl sredno mi sie usmiecha. Link do sklepu
Skad wytrzasnac cewke w nizszej cenie (inna firma, uzywka, inny model) ? Na allegro nie udalo mi sie nic znalezc. Tak w ogole to ktora wybrac jak mam silnik 1.0l a sa cewki do Fiest 0.9l i 1.1l ?

Foto aparatu Na fotce niewiele widac, ale w tym momencie to juz chyba niewazne skoro usterka jest jeszcze przed nim.


Pozdrawiam
Irek

Laskosz - 16 Maj 2008, 17:23

miałem gdzieś orginał motorcrafta i z poloneza kilka tylko że narazie nie mam po co do krk jechać żeby Ci to podrzucić
JoeMix - 16 Maj 2008, 18:35

Na szrot i od dużego fiata, poloneza, w zasadzie prawie każda z auta z przerywaczem od bólu podejdzie .

[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 18:41 ]
http://allegro.pl/item366...sta_1_1_88.html

diodalodz - 17 Maj 2008, 02:09

hehe ale jak dla mnie padł moduł :) i wydatek ok 70 za nowy zamiennik
IrkaceK - 17 Maj 2008, 08:45

diodalodz napisał/a:
hehe ale jak dla mnie padł moduł :) i wydatek ok 70 za nowy zamiennik
A juz myslalem ze to takie proste :zalamka: No to chyba zeby dokladnie zdiagnozowac usterke nie pozostaje mi nic innego jak kupic cewke i sprawdzic czy dalej beda problemy.

Wielkie dzieki dla wszystkich za pomoc! No forum czuje sie jak u mamy :ok:


Pozdrawiam

JoeMix - 17 Maj 2008, 15:47

A tam ma moduł? Jak jest u ciebie z posługiwaniem sie miernikiem czy próbnikiem?
diodalodz - 17 Maj 2008, 17:55

ma moduł bo każda mk2 po 86 go ma :) i właśnie z rok temu przerabiałem ten problem .Sam nie wiesz jak robi się ciepło jak silnik zdycha w środku lasu :)
JoeMix - 17 Maj 2008, 18:43

Prawda, silnik mi w lesie nie siadł, ale zgubiłem koło przednie, rozsypało mi się łożysko i kilka przygód było...
IrkaceK - 19 Maj 2008, 22:02

JoeMix napisał/a:
Jak jest u ciebie z posługiwaniem sie miernikiem czy próbnikiem?


Mysle ze jak bede musial cos zmierzyc to zmierze :)


Pozdro!

JoeMix - 20 Maj 2008, 08:12

Sprawdz jak mam u siebie (bo z głowy nie pamiętam) i po pracy Ci napisze co i jak,,,
AdamB - 22 Maj 2008, 17:41

Jesli chodzi o sprawdzenie cewki to musisz zmierzyc rezystancje uzwojenia wtornego i pierwotnego. Dla silnika OHV od 01.86 rezystancja uzwojenia pierowtnego powinna wynosić od 1,13 do 1,33 ohma, przy czy nalezy uznac, ze jest to tak niska rezystancja, iz mierzac to byle jakim miernikiem to trudno to tak dokladnie zmierzyc. Sprawdz jedynie czy wskazania sa rzedu kilku ohmow. Uzwojenie wtorne dla wspomnianego modelu powino miec 3,5k-6,5k. Jesli bedzie 7 albo 8 to tez bedzie OK, bo to zalezy jaka cewke kto wlozyl. To sa wartosci zalecane.

Moim zdaniem problem moze byc w module, lub ewentualnie w instalacji eletrycznej. Przejrzyj wtyczki w module itp. Moze gdzies tam ukryta jest odpowiedz. Polecam zaczac od poprawienia rzeczy, ktorych seriws nie wiaze ze soba kosztow czyli poczyszczenie stykow itp. Jak nie bedzie rezultatu trzeba szukac dalej, decydujac sie na wyzsze koszty. Posiadanie zapasowego modułu nei zaszkodzi. Zawsze mzoe sie przydac.

IrkaceK - 25 Maj 2008, 12:17

No i jednak modul :) To teraz czekam na paczke, bo w Krakowie nigdzie nie znalazlem...


Dzieki :ok:

diodalodz - 25 Maj 2008, 16:29

zamówiłeś HUCO ??
IrkaceK - 26 Maj 2008, 13:54

Dzisiaj mialem zamawiac... Czyli mam rozumiec ze http://www.allegro.pl/ite...geot_mtr02.html bedzie lepszy niz jakis inny, tanszy o 8zl ?
diodalodz - 26 Maj 2008, 17:23

nie wiem bo sam się przymierzam :) teraz mam moduł z FSO który jest 10 razy większy :)
Ale montowałem huco i problemów nie było . nie wygląda hi endowo ale zły też nie jest .

IrkaceK - 25 Cze 2008, 16:48

Witam

W koncu skonczylem sesje i mialem troche czasu, aby pogrzebac przy autku. Okazalo sie ze po zlozeniu wszystkiego w calosc, moj bialy demon szybkosci nie chce zapalic... Zorientowalem sie ze wezyk idacy na aparat zaplonowy (chyba to jest wezyk podcisnienia) z drugiej strony zwisa luzno ? Gdzie on ma byc podpiety?

Swoja droga obawiam sie ze rozregulowalem mu zaplon :/



Pozdro!

diodalodz - 25 Cze 2008, 17:33

zadzwoń do mnie na pw ci rzuce telefon.
IrkaceK - 25 Cze 2008, 18:03

:zwyciężca: Fifi ozyla! Wezyk z tego co sie zorientowalem byl zatkniety na 'slepo'. Tak tez zrobilem i po krotkiej walce z zaplonem smiga gladziutko:)

Teraz pali na dotyk i z tego co sie zorientowalem ma troche wiekszego kopa! Jednak zawory i modul to bylo TO!


Dzieki wszystkim (zwlaszcza diodalodz) za pomoc i poswiecony czas!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group