Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - mk1 cult style

Piesek - 24 Lis 2007, 10:22
Temat postu: mk1 cult style
http://moto.allegro.pl/it...z_dieslem_.html
szkoda że nikt jej nie kupi za te pieniadze...

zoharek - 24 Lis 2007, 10:58

Niemniej wygląda elegancko :) Żułf! Uratuj ją! :twisted:
Wojtass - 24 Lis 2007, 11:35

Co za składak. Mimo że bardzo lubie jedynki to od tej mnie jednak trochę odrzuca. Z tyłu i z daleka byłaby fajna, ale już patrząc z bliska sypią piachem po oczach felgi jakby nie z tego odcinka, udziwniony pas przedni w "kant-styl", nawet wnętrze z mk3 gryzie a kierownice już dopełnia niesmaku. O silniku nic nie mówię bo to już wogóle podejrzewałem na początku, że autor ogłoszenia sie pomylił. Nietety nie.
Ale mogłaby być fajna zmieniajac tylko kilka rzeczy (od silnika zaczynajac), ma fajne oryginalne zderzaczki, ładnie pomalowana (ciekawe jak z bliska) i na szczęście brak blaszanych udziwnień (poza w/w pasem). Za mniejszą cenę sam bym ją może wział.
BTW. Ciekawe kiedy zejdzie do 2k zł ;)

Fordon - 24 Lis 2007, 12:11

Ta fiesta jezdzila wczesniej w kuj-pom ;) chlopak zrobil naprawde konkretna robore wszystko co tylko bylo potrzeba i nie potrzeba powymienial, i byla strasznie mocno zglebowana... szkoda jej :(
mpom - 24 Lis 2007, 14:19

widac ze chlopak sie staral i chcial uratowac fiestke jak dla mnie 5+
xr2fun - 24 Lis 2007, 20:00

Za mocno "skundlone" auto. Co jeszcze ciekawego jest w mechanice ( chyba również parę szczepów ). A to, że ma ładny lakier na zdjęciu to jest to naprawdę mało istotne.
Laskosz - 24 Lis 2007, 20:04

kreatura.... ma żyletki bym wziął :2xf:
Żółwik Tuptuś - 24 Lis 2007, 23:13

wsadziliście tam skrzynie 5 ? jeżlei nie to jaką żeby predkość max nie była w granicach 100 km/h .

Piesek - cenak która tam widnieje była by dla niektórych za wysoka za moje mk1 , co nei zmienia faktu że przedni pas mnie przeraża - jego dporowadzenie do użytku wiązało by się najprawdopodobniej z wymianą także błotników .

Daj jakies fotki spod maski bo ciekaw jestem dlaczego cieliście pas ( alternator nie wchodził ? )

Piesek - 25 Lis 2007, 01:55

Żółw to nie nasza fiesta :D u nas mk2 cult style/german style siedzi w garazu ;)
diodalodz - 25 Lis 2007, 02:59

nieno przód faktycznie został potraktowany dość ciężko . Ale spoko . Z tego co widzę to większość ludzi z mk1 wraca do kształtów fabrycznych lub zbliżonych do fabrycznych . To co pisał że powymieniał to norma w mk1 , bo żeby tym bezpiecznie jeździć trzeba po poprzednich użytkownikach wymienić bądź przejrzeć praktycznie wszystko . Każdy wie jak to jest w polsce ma być tanio . Co do skrzyni to faktycznie jest problem bo mk1 ma 4 biegówkę .
Diesel z mk2 ma 5 biegówkę a wpasowanie jej jest trudne tym bardziej że w 1.6D jest aluminiowa puszka filtra zespolona z kolektorem która niebezpiecznie blisko jest klapy w mk2 a co dopiero w mk1.
Silniczek jest deczko za ciężki na mk1 i wróżę szybki koniec tego auta jeśli chodzi o karoserię , bo nie wytrzyma tego beleczka z przodu . Kolejna zagadka to zamocowanie silnika. Hm generalnie aby dowiedzieć się coś wiecej trzeba zobaczyć na żywo powąchać i dotknąć . Ładne wnętrze prócz kawałka deski rozdzielczej zrobionej na żuka blaszaka . No i fotele z mk3 pasują do mk1 jak garbaty do ściany . Mieszanie epok w takich autach jest nieco niesmaczne moim zdaniem .

Laskosz - 25 Lis 2007, 12:32

Krzychu zróbmy zrzutkę i kupmy te paści tak dla zbadania i zabawy szlifierką :hahaha:
Mafios - 25 Lis 2007, 13:53

do mk1 only mangels :)
Ad@mus - 25 Lis 2007, 14:23

Mafios, mangels zawsze dobry :)
sowa - 25 Lis 2007, 15:10

ok laski wystarczy :-P oby trafiła w dobre rąsie :-)
na życzenie Piotrusia zwanego Laskoszem możecie sie tu dalej pastwić :-)

Laskosz - 25 Lis 2007, 15:53

niech zostanie u nas ku pamięci i przestrodze :2xf:

[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 15:55 ]
Mafios napisał/a:
do mk1 only mangels :)

wcale nie takie dobre rozwiązanie :2xf:

Żółwik Tuptuś - 25 Lis 2007, 15:57

Sowa - marne szanse .
Rzeczy któe wszyscy po kolei wymieniliśmy powodują że wartość auta w stosunku do zwykłęj w miare zadbanej mk1 ( która jest jużżadkością na giełdach ) spada , a wartość trzymającego sie kupy wraka do odbudowy to 500 - 1000 złotych ( w wersji podstawowej ) . Właściciel położył na niąnowy lakier i chce odzyslać wsadzony szmalec to rozumiem , ale jeżlei drastycznei nie zejdzie z ceny to auto zarośnie w krzakach czekając na kolejne aukcje z allegro .
Dużo szybciej by poszło gdyby miąło oryginalne wnętrze i przedni pas , a nawet na stalówkach stało bez względu na to czy z tym nieszczęsnym dieselem czy bez .
Jak ktośjest młody i napalony , oraz chce błysnąć jako kolo co to na YT jedzie to kupi golfa mk1 lub DF-a a nie fiestę . A dla ludzi jak my to jest śmieć którego zakup można rozpatrywać tylko pod kątem przydatności jako dawca .
Poza tym w tej cenie zdarzają sieikserki mk3 i to dośćczęsto .

Laskosz - 25 Lis 2007, 16:15

Przykład
Cytat:
mam do zaoferowania państwu kultowy samochód FORD FIESTA MK1!!! autko ma 29 latek ale jest w pełni sprawne! Blacharka jest na 5, wiele nowych części jak łożyska kół, tarcze hamulcowe,klocki, szczęki, pompa hamulcowa wachacze z przodu, amortyzatory oraz wiele innych!!!
Z zewnatrz autko troszke przerobiłem i tak: sprowadziłem z Wielkiej Brytani nowe chromowane zderzaki, chromowane lusterka, jest też chromowany gril oraz klamki(których jeszcze nie zamontowałem), do tego 13" aluminiowe felgi i samochodzik wygląda naprawde zaskakująco dobrze rownież dzieki nowemu lakierowi z zaszłego roku!!!

a jak ja chciałem swoją z lpg sprzedać a mam napewno więcej rzeczy zrobione w tym autku niż ta niebieska a nikt nie chciał za 2500 wziąść :1xf: żenada :yes:

diodalodz - 25 Lis 2007, 21:16

umówmy się że grono posiadaczy mk1 jest dość hermetyczne . I większość z nas nie kupiła tego auta z zamiarem odbudowy , ani od początku na to auto napalona nie była . Sprawa przypadku albo spadku . Czasy kiedy robienie aut w kant było modne minęły . A fiestka zaczyna być szanowana w gronach staroci . Ale każdy zdrowy człowiek woli golfa 1 bo ma wypromowana markę i części dostępne w każdym kiosku w cenie bułeczki z jabłkiem . Pozatym jest mnustwo przybadziewia tuningowego do golfa czego do mk1 nie ma (w polsce) . Angole się już poznali . Niemiaszki też bardzo lubią te auta tylko w polsce fiesta nie może się doczekać szacunku i nie wieśniaczenia . Częściowo to spadek po mk2 które wizualnie dużo się nie różniło a było długo produkowane .
Ja powiem uczciwie szukałem ładnej mk1 - odnalezienie takiej jest nierealne w polsce .
Namierzyłem jedna która 2 lata temu trafiła do polski z niemiec . Oclona nie zarejestrowana kładłem gościowi poważną sumę na blat a on jej sprzedać nie chciał . Głupol bo auto stoi i wrasta i trafi na złom bo jest niczym nie nakryte a szkoda .
Ten egzemplarz jest pozbawiony części do odzysku bo każdy z nas ma dużo cześci mechanicznych a najtrudniej jest o środek bo w polsce każdy wozi świnie i zwodzone mosty dewastując środek . ta nie ma silnika , ma pomieszaną blachę i jeszcze kilka innych problemów .


A co do cukiereczków to mam katalog w którym trzymam najgorzej zrobione mk1 i opublikuje mojego faworyta :


Laskosz - 25 Lis 2007, 21:28

nie widziałem nigdy tych fotek :hahaha:
kostek88wjcz - 26 Lis 2007, 01:15

o ja pierdziele co to jest ??? maskara tak skrzywdzic mk1 jakk jakis plug ( oczywiscie chodzi mi o ta z katalogu Żołwika ) Co do tej niebieskiej to ... zderzaczki chetnie odkupie ;)) A mam pytanie czy te swiatelka kolo nog sa made by garaz czy orginal ????
van - 26 Lis 2007, 11:25

ja miałem w mk1 skrzynie 5 biegową ..... z silnikiem 1.1 czemu więc piszecie że 5 to była tylko w mk2 z dieslem ?
Fiesta troche mi sie podoba ta niebieska a troche nie .. napewno bym jej zmienil felgi i te kierwonice ze sierry bo nie pasuje i pare innych

MikeB4 - 29 Lis 2007, 12:40

Tak - do 1.1 zmieści sie skrzynia 5 biegów bez żadnego cięcia - ale do 1.3 /1.6 juz nie podobnie jak do 1.6 diesla bo blok jest dłuższy niż ten od 1.1

Fabrycznie Mk1 nie miała nigdy skrzyni 5 b ....


Zdjęcia zamieszczone przez Diode mnie rozwaliły ---- stawiam na 34 kg :krzesłemgo: szpachli ;-PPP


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group