|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK3] BLOS w 1.1
kenczorf - 21 Paź 2007, 23:16 Temat postu: [MK3] BLOS w 1.1 jest sens zakladac blos do takiego silnika? nie testowalem jak to auto chodizlo w gorzastym terenie zanim zalozylem gaz ale teraz gdy jezdzilem do krynicy to po gorkach wiekszych(dluzszych) to slabo wychodzi...zeby cos to jechalo musialem na 3jce do 70mciu bujac a jak dalem 4ke to juz zaczynala powoli predkosc spadac. Czytalem cos o blosie ze sa brc blos do silnikow na wtrysk dlatego pytam czy cos takiego mi pomoze? Dodam ze silnik jest w porzadku i nic sie z nim nie dzieje i ze pod taka gorke to nawet sejem zaladowanym w 4 osoby koles mnie objechal
dday - 22 Paź 2007, 01:05 Temat postu: Re: blos w 1.1
kenczorf napisał/a: | to nawet sejem zaladowanym w 4 osoby koles mnie objechal |
takie małe "nie na temat" - nie porównuj seja do fiesty - a szczególnie jeśli to był 1.1 - te małe samochodziki niesamowicie wymiatają w porównaniu do naszych 1.1 czy 1.3
kenczorf - 22 Paź 2007, 16:02
dday napisał/a: | nie porównuj seja do fiesty - a szczególnie jeśli to był 1.1 - te małe samochodziki niesamowicie wymiatają w porównaniu do naszych 1.1 czy 1.3 | ups nie wiedizalem...myslalem ze to ma podobne osiagi co i fiesta dlatego troszke mnie dobilo bo gdybym ja mial tyle osob w fofi i jechal pod gorke to 4ki nawet przy tych 70mciu o ile by tyle poszedl nie wrzucal
ale ktos mi moze pomoze co do tego blosa...moze widzial to u kogos lub sam wie co to tak naprawde daje w takim silniku jak moj?
madek - 22 Paź 2007, 17:10
dday napisał/a: | niesamowicie wymiatają |
bez przesady fiestowe 1.3 ma katologowo mniej wiecej tyle samo do 100 co sej 1.1 (nie mowie o sportingu) i wyzszy moment przy nizszych obrotach. i oczywiscie nie kreci sie tak fajnie w wyzszych obrtoach ale jest zdecydowanie elastyczniejszy.
i tu warto dodac roznice miedzy 1.1 a 1.3 - jest zauwazalana jadac w trasie ja wjezdzam pod sporą górke z 3 pasazerami na 5 biegu przy stałych 80km/h.
odnosnie blosa sie nie wypowiem bo nie mam gazowni
genov - 22 Paź 2007, 18:58
a jeździsz na stożku???? blos to taki gaźnik gazowy spalanie Ci wzrosnie, bedziesz mial jakies tam problemy wydasz nie mniej niz 500zl bo sam blos ok 350 plus koszta podlaczenia itd, ogolem NIE WIEm jaki sens wkladac blos do 1,1.
kenczorf - 22 Paź 2007, 22:59
genov napisał/a: | a jeździsz na stożku???? | nie
genov napisał/a: | blos to taki gaźnik gazowy | z tego co wiem to od tego sie zaczelo i to bylo dla aut na gazniku a teraz sa jakies nowsze z elektornika itp dla wtryskow
genov napisał/a: | spalanie Ci wzrosnie | jak mi wzrosnie spalanie o 1 litr czy troszke wiecej to nic sie nie sanie ejsli bedzie to dzialalo
genov napisał/a: | bedziesz mial jakies tam problemy | ponoc sa podczas regulacji ale pozneij wszytko jest ok. Pozatym czytalem ze te problemy byly przez przedmuchy bo jak ludzie sciagali miksery to zapominali tam dac uszczelke...po jej zalozeiu wszytko bylo w porzadku
genov napisał/a: | wydasz nie mniej niz 500zl | koszta spore dlatego pytam bo nie chce kasy w bloto wyrzucac a ze ostatnio zdazaja mi sie takie podroze to denerwujace jest to ze tylko ze mna na pokladzie pod gorki ma takie problemy...
madek napisał/a: | i tu warto dodac roznice miedzy 1.1 a 1.3 - jest zauwazalana jadac w trasie ja wjezdzam pod sporą górke z 3 pasazerami na 5 biegu przy stałych 80km/h. |
ale ogolnie jest taka roznica czy poporstu porownujesz moja fofi z twoja ? ja o stalej predkosci 80 pod gorke to na czworce moge zapomniec...
diodalodz - 23 Paź 2007, 01:35
z 1,1 nie zrobisz rakiety i tyle . na gazie jest słabe i na benzynie też . jak chcesz mieć osiagi to odkręć ja troszke na parowniku i się poprawi ale spalanie wzrośnie . Blos ma sens jak jest walka o konie w małych silnikach jest mało koni z założenia i jak dla mnie blos tego nie zmieni . wiem ze w silnikach pow 1.8 jest sens bo faktycznie mikser urywa troche koni . a co do stożków i instalacji gazowej to mam swoja złą opnie i jeszcze jej nikt nie zmienił . jak jest komputer gazowy albo wtrysk gazu to ok moze być stożek choć jak dla mnie stożek za 100 zł nie ma sensu i lepiej zaiwestować w K N a bo te taniochy są gorsze parametrami od zwykłych filtrów . a odprężanie dolotu z gazem na mikserze raczej z celem się mija .
kenczorf - 23 Paź 2007, 15:28
diodalodz napisał/a: | odkręć ja troszke na parowniku | ale co dokladnie odkrecic...tzn jakas srubke, regulator i ile? prosze o odpowiedz dla laika ja mam parwonik eco 100kw i komputer just. Co do stozka to nie przymiezam sie do jego zakladania a ogolnie o taka odpowiedz mi chodzilo thx
rajtar - 23 Paź 2007, 21:46
kenczorf, Jeśli masz instalację z komputerem gazu, to lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie, gdzie poprawią Ci ustawienia odnośnie ilości gazu. Masz silniczek krokowy gazu, czy register - taką śrubę "w sprężynie" na wężu od reduktora do miksera, który jest umieszczony pod filtrem powietrza, a na wtryskiwaczu benzyny? Jeśli masz tę "śrubę", to na jej wierzchu zaznacz sobie punkt mazakiem i licząc obroty, wkręć ją do końca, a potem wykręć półtora obrotu z powrotem. Jeśli będzie dobrze, to dobrze - a jeśli silnik będzie objawiał "zmulenie", to wykręć jeszcze pół obrotu.
Generalnie jednak - jak na początku tego postu...
kenczorf - 23 Paź 2007, 23:31
rajtar napisał/a: | kenczorf, Jeśli masz instalację z komputerem gazu, to lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie, gdzie poprawią Ci ustawienia odnośnie ilości gazu | w ostatnim miesiacu bylem u nich dwa razy i caly czas to samo...w miescie na prostej jestem zadowolony ale tylko te gorki w trasie mnie mecza....ale widze ze z tym chyba nic nie zrobie...slabe autko i tyle
rajtar napisał/a: | Masz silniczek krokowy gazu, czy register - taką śrubę "w sprężynie" | mam krokowca gazu
diodalodz - 24 Paź 2007, 00:00
każda mała pojemność boi się górek . weź matiza i fieste poleć na wczasy . Matiz cię objedzie na każdej prostej bez problemów . Pierwsze górki i ty zaczynasz rządzić , moc ta sam bo ok 50 KM a poj robi swoje poprostu większa pojemność większy moment i tyle .
kenczorf - 24 Paź 2007, 00:07
diodalodz napisał/a: | Matiz cię objedzie na każdej prostej bez problemów | to mowis ze nawe matiz co ma 0.8 silnik obleci moja fofi ? teraz mi wbiles klina widze ze chyba nic nie zdzialam w kwesti "slaby pod gorke" wiec to by bylo na tyle w tym temacie
diodalodz - 24 Paź 2007, 08:19
matiz jest w stanie pojeachać fabie 1.2 htp wiec wszystko w temacie .
jackrzec - 24 Paź 2007, 09:03
ale fabia htp ma trzy gary... To jeszcze zależy jaka fiesta, bo jak dotąd swoją 1,1 nie miałem problemów z matizami - może na prostej, ale pod górkę, to jednak matizy siadają. Fakt że mam silnik po kapitalce, ale jakoś dziwnie z tymi matizami. 0,8 bardziej ciągnie?
madek - 24 Paź 2007, 10:45
ale wam sie oftop wlaczyl
mam w rodzinie matiza. mialem 1.1 (co prawda troche zajechane) i smialo moge stwierdzic ze matiz byl przy nim zrywny. z reszta przy 1.3 tez jest ale do pewnego momentu. pod gorke faktycznie matiz wysiada, a jak zaladowany to juz w ogole... ale on ma momentu cos kolo 60-70Nm a takie 1.3 101Nm i to przy duzo nizszych obrotach.
Darekmk3 - 24 Paź 2007, 12:43
madek napisał/a: | [bez przesady fiestowe 1.3 ma katologowo mniej wiecej tyle samo do 100 co sej 1.1 (nie mowie o sportingu) P |
ja powiem o sportingu bo z seryjnym sejem sportingiem jak i cc sporting moja byla rs1300 dawała rade,dopiero od ponad 140km/h zaczynał powoli odjezdzac ,moje 1,3 jakos tam rade dawało i nie narzekalem,ale mialem okazje jechac 1.1 i powiem ze niby tylko pare km a naprawde duza roznica jest miedzy 1.1 a 1,3 mk3 (niestety)
pozdro
van - 24 Paź 2007, 13:21
o matizach tu zaczeli .......... ehh
Dioda mówi dobrze z 1.1 rakiety nie zrobisz i tyle to ma mała pojemność
natomiast ta wypowiedź rozkłada mnie na kolana genov napisał/a: | a jeździsz na stożku???? blos to taki gaźnik gazowy spalanie Ci wzrosnie, bedziesz mial jakies tam problemy wydasz nie mniej niz 500zl bo sam blos ok 350 plus koszta podlaczenia itd, ogolem NIE WIEm jaki sens wkladac blos do 1,1. | o ja pierd....... ludzie to widze mają pojęcie .. widziałeś kiedyś coś takiego ? jeździłeś że sie wypowiadasz ? spalanie wzrośnie jeju.. tego to jeszcze nie grali ..........
Odnośnie Blosa to są dwie wersje jedna taka prosta bez niczego i druga już profii z kabelkami itp itd
Do ciebie tylko ta prosta czyli kawał metalu
Blos to taki mikser tylko taki troszkę mądrzejszy a budowa prosta jak cepa
Koszt ok. 300zł średnica jego to 70 mm i pasują gumy od nawiewów malucha(koszt 3zł) założenie jeśli wlot powietrza też jest na taką lub podobną średnicę to jakieś 10 min montażu i regulacji z 1 min
Spalanie spada (znacznie !!) moc nie ma co ukrywać to jednak gaz i blos wymiesza wszystko czy to badziew z Ukrainy czy najlepszy gaz z najlepszej rafineri ... dla niego to i tak to samo i tak samo na tym jedzie ....ale moc będzie zbliżona do tej na benzynie
Czy warto to zakłądać? Powiem tak jak będę miał taczkę do miasta na gazie to Blos tam napewno wyląduje chociaż by z powodu spadku spalania
tyle ode mnie .......ale ja się w sumie nie znam bo miałem 3 silniki 1.1 i Blosa mam na 2.8 ..... więc inni znają się lepiej
odyniec - 24 Paź 2007, 15:29
van81, do wsadz do sierry 1.1 bedziesz napewno pionierem
kenczorf - 24 Paź 2007, 16:18
oj ta debata zeszla na zle tory to co chialem wiedziec to juz wiem...mianowicie blosa do 1.1 nie ma sensu wkladac. A o matizach skonczmy bo sie zalamac mozna
van - 24 Paź 2007, 17:50
odyniec napisał/a: | van81, do wsadz do sierry 1.1 bedziesz napewno pionierem | sierry wychodziły też z silnikiem 1.3 demony szybkości to były
mój Potwór waży z silniczkiem 2,8 1070kg .... prawie jak fiesta
genov - 24 Paź 2007, 19:32
[quote="van81"]
natomiast ta wypowiedź rozkłada mnie na kolana genov napisał/a: | a jeździsz na stożku???? blos to taki gaźnik gazowy spalanie Ci wzrosnie, bedziesz mial jakies tam problemy wydasz nie mniej niz 500zl bo sam blos ok 350 plus koszta podlaczenia itd, ogolem NIE WIEm jaki sens wkladac blos do 1,1. | o ja pierd....... ludzie to widze mają pojęcie .. widziałeś kiedyś coś takiego ? jeździłeś że sie wypowiadasz ? spalanie wzrośnie jeju.. tego to jeszcze nie grali ..........
a nie wzrosnie??? Ty jeździles?? kosztuje na allegro 330zl taniej nie kupisz koszt wysylki 10zl, sam sobie kolega go nie wsadzi pojedzie do gazownikow i co myslisz ze za flaszke mu zaloza?? chcialbys za mniej jak 500zl go nie wsadzi a spalanie wzrosnie nie znacznie ale jednak tyle .
van - 25 Paź 2007, 11:03
genov .... 10 letnie dziecko by wsadziło BLOSA .. do gazowników z tym wynalazkiem nie ma co jechać bo oni nie wiedzą nawet z czym to jeść... byłem u wielu i nikt nie potrafi tego regulować ... a regulacja jest banalna raptem dwie śruby + przepustnica, założyć dodatkową gumę od malucha za 3zł (słownie trzy złote) 3 obejmy fi 70mm. Narzędzia muszą być tylko super profi bo śrubokręt płaski/krzyzakowy w zależności jakie mają opaski
Nie tylko na allegro można kupić Blosa, widziałem Blosy już poniżej 300zł wiec 500zł a 300zł to lekka różnica
Spalanie spada jak osiągniesz w 30 letnim silniku o pojemności 2800cm spalanie poniżej 10 litrów gazu na zwykłym mikserze to cię przeproszę i powiem że się znasz jak narazie to jesteś dla mnie bajkopisarzem co nie umie złapać za śrubokręt i tata daje mu na zabawki do autka
kenczorf - 25 Paź 2007, 11:51
van81 napisał/a: | Blosy już poniżej 300zł | hmm nie widizlaem takiego. Znalazlem do gaznikow za 400 blos brc a taki tylko ze do wtrysku 500. Nie znam sie ale z tego co sie doweidzialem to takiego musze zalozyc...on ma tam jakis komputerek do tego i swoj krokowiec czy jakos tak i wtedy moj krokowiec od gazu poporstu wylaczam...tylko nie wiem po co mi kolejny komputer...chyba ze do tego krokowca.. ale czy wtedty niemoge podpiac tego krokowca do mojego JUST'a zamist montowac kolejny?
van - 25 Paź 2007, 12:28
nic nie musisz zakładać z kabelkami
do 1.1 jakiej wersji byś nie miał to ma być ten normalny zamontowany na dolocie powietrza do gaźnika i tyle .
kenczorf - 25 Paź 2007, 12:33
ok ale czy cos mi to da? teraz pytam tylko ogolnie....nie chodzi mi oto zeby brac seja pod gorke ale czy poczuje wzrost chociaz delikatny mocy lub ze bedzie bardziej elastyczny..bedzie sie lepiej wykrecal? tak jak mowie nie pytam czy zrobi to rakiete z 1.1 tylko czy cos mi to da zeby oplacilo sie zalozyc blosa? a jeszcze jedno... van81 napisał/a: | nic nie musisz zakładać z kabelkami
do 1.1 jakiej wersji byś nie miał to ma być ten normalny zamontowany na dolocie powietrza do gaźnika i tyle | czy to nie jest nielegalne dla aut na wtrysku(ponoc jak jest wtrysk to trzeba miec elektroniczna regulacje gazu)? ja mam instalacje 4ro miesieczna na gwarancji i nie chce jej stracic ani miec problemow pozniej z przegladem czy policja
genov - 25 Paź 2007, 12:43
van81 napisał/a: | genov .... 10 letnie dziecko by wsadziło BLOSA .. do gazowników z tym wynalazkiem nie ma co jechać bo oni nie wiedzą nawet z czym to jeść... byłem u wielu i nikt nie potrafi tego regulować ... a regulacja jest banalna raptem dwie śruby + przepustnica, założyć dodatkową gumę od malucha za 3zł (słownie trzy złote) 3 obejmy fi 70mm. Narzędzia muszą być tylko super profi bo śrubokręt płaski/krzyzakowy w zależności jakie mają opaski
Nie tylko na allegro można kupić Blosa, widziałem Blosy już poniżej 300zł wiec 500zł a 300zł to lekka różnica
Spalanie spada jak osiągniesz w 30 letnim silniku o pojemności 2800cm spalanie poniżej 10 litrów gazu na zwykłym mikserze to cię przeproszę i powiem że się znasz jak narazie to jesteś dla mnie bajkopisarzem co nie umie złapać za śrubokręt i tata daje mu na zabawki do autka |
Wiekszego bajkopisarza to od CIebie nie widzialem daj autorowi tematu 300zl i niech se wsadzi blosa, gazownicy po kursie piszesz ze nie wiedza z czym to sie je to autor tematu sam sobie wsadzi i wyreguluje???/ no jo dobry jestes pozdro
van - 25 Paź 2007, 13:03
moja dziewczyna nawet umiała by to założyć i wyregulować
gazownicy nie umieją ... jak podjeżdzam do szanowanych gazowców i to są zarówno duże firmy jak i pan juzio co potrafi wszystko to każdy na początku patrzy że to instalacja pierwszej generacji i szuka śruby do kręcenia .... śrube zlikwiodałem to nie wiedzą czym kręcić od co "specjaliści"
A czytać to się naucz bo piszę po raz trzeci jak krowie na pastwisku
1.wymontowuje się zwykły mikser(o ile taki jest)założony na dolocie powietrza
2.Wmontowujesz zamiast niego blosa(dwie opaski zaciskowe)
3.podłączasz blosa do rury z gazem(1 opaska zaciskowa)
4.Regulacja ...od zakręconego na max odkręcasz duża śrube 3,5 obrotu a mała 1,5 (tak pisze w instrukcji i z przejchania 15tyś. km na blosie takie ustawienie jest najlepsze)
10-15 min roboty
A ty jakie masz argumenty za tym że Blos jest be i 500zł (według ciebie) idzie w błoto .. bo narazie to tylko piszesz coś co ktoś powiedział co usłyszał od kogoś tam bo chłopak dziewczyny która miała auto taty tak powiedział itp itd ................żenada
[ Dodano: Czw Paź 25, 2007 13:09 ]
kenczorf napisał/a: | van81 napisał/a:
nic nie musisz zakładać z kabelkami
do 1.1 jakiej wersji byś nie miał to ma być ten normalny zamontowany na dolocie powietrza do gaźnika i tyle
czy to nie jest nielegalne dla aut na wtrysku(ponoc jak jest wtrysk to trzeba miec elektroniczna regulacje gazu)? ja mam instalacje 4ro miesieczna na gwarancji i nie chce jej stracic ani miec problemow pozniej z przegladem czy policja |
nie słyszałem o takim przepisie .......poza tym jaki wtrysk ? ... wtrysk gazu to ma tylko sekwencja reszta to zwykłe kuchenki gazowe o ile mi dobrze wiadomo czyli kawał metalu podający otworami gaz do układu dolotowego
Gwarancji nie stracisz bo nie ingerujesz bezpośrednio w układ instalacji. Musiał bym jeszcze zobaczyć jak u ciebie wygląda mikser gazu i w którym jest miejscu wtedy powiedział bym ci czy Blos założyć można w 10 min(mikser na rurze dolotowej) czy rzeźbić jeśli jest tam gdzieś wpięty po "hamsku"(widziałem i miałem kilkanaście aut z gazem to wiem jaki sajgon czasem gazownicy potrafią zrobić)
genov - 25 Paź 2007, 13:11
van81 napisał/a: | A ty jakie masz argumenty za tym że Blos jest be i 500zł (według ciebie) idzie w błoto .. bo narazie to tylko piszesz coś co ktoś powiedział co usłyszał od kogoś tam bo chłopak dziewczyny która miała auto taty tak powiedział itp itd ................żenada |
no a czy ja gdzies napisalem ze blos jest blee???? :8: pisalem ze nie da sie go wsadzic za mniej niz 500zl w przypadku tego chlopca ktory zalozyl temat, a i hmmm sprytna musisz miec dziewczyne :8:
a tu masz blos'y za 300zl wejdz i poszukaj
http://www.allegro.pl/ite...aznik_brc_.html
http://www.allegro.pl/ite...nik_gazowy.html tu masz uzywany
daj chlopakowi 300zl a Twoja dziewczyna niech mu zalozy wg twojej instrukcji wyregulujecie i bedzie git za 300 stowki to se :ganja: kupic mozna i poźniej pisac o pannach co blosa zakladaja hehe
van - 25 Paź 2007, 13:19
moja instrukcja jest widocznie dla ciebie zbyt skomplikowana daj ją może swojej mamie to ona lepiej zrozumie ja od ciebie i umie posługiwać się śrubokrętem
Powtarzam też że allegro to nie jedyne miejsce gdzie można znaleźć blos
[ Dodano: Czw Paź 25, 2007 13:29 ]
ale skoro tak się upierasz przy allegro to proszę : http://www.allegro.pl/ite..._promocja_.html
co prawda aukcja się już skończyła ale widać ile koleś tego sprzedał już i widzę ża handluje zabawkami do gazu więc zapytać czy ma czy wystawi. Cena też prawie 500zł !! .......czyli 300zł :8:
Piter - 25 Paź 2007, 13:40
Autor tematu już chyba wie co ma wybrać i czy zakładać.
Szkoda miejsca na przepychanie.
Dioda, zamkniesz to ?!
kenczorf - 25 Paź 2007, 13:57
ok widze ze nie musze zakladac tego z elektryka wiec jest taniej van81 napisał/a: | .......poza tym jaki wtrysk ? ... wtrysk gazu to ma tylko sekwencja reszta to zwykłe kuchenki gazowe o ile mi dobrze wiadomo czyli kawał metalu podający otworami gaz do układu dolotowego | chodzi nie o wtrysk gazu(sekwencje) tylko o silnik ze jest na wtrysku a nie na gazniku czyli jak masz gaznik mozes mozesz zalozyc blosa a jak masz wtrysk to musisz miec instalke drugiej generacji bo w przepisach jest ze taki silnik na wtrysku musi miec elektronicznie regulowana dawke gazu wiec nie mozna wedlug prawa zalozyc tam mechanicznego blosa. Ale ok powiedzmy ze zaloze tego mechanicznego...to co wtedy z krokowcem? (mam osobny do gazu) odpiac go, zostawic czy co bo przeciez blos bedzie teraz dawkowal gaz.
van - 25 Paź 2007, 15:04
blosowi to czy silnik jest na wtrysku czy gaźniku nie robi różnicy bo przełączając na gaz wtryski paliwa nie działają a gaz działa jak gaźnik
nie słyszałem o takim przepisie który nakazywał by instalację 2 generacji na auto z wtryskiem(jeśli to mówił gazownik to tylko chciał cię naciągnąć na droższa instalację) Blos sprawdza się nawet w autach takich jak BMW, Audi, VW i to nawet z plastikowymi kolektorami więc czemu ma się nie nadawać do silniczka 1.1 w fieścince. Z tym krokowcem to szczerze nie wiem(nie spotkałem się) ale raczej na 90% jest on nie potrzebny przy Blosie bo on sam sobie reguluje jaką dawkę gazu ma podać
kenczorf - 25 Paź 2007, 23:33
van81 napisał/a: | Musiał bym jeszcze zobaczyć jak u ciebie wygląda mikser gazu i w którym jest miejscu wtedy powiedział bym ci czy Blos założyć można w 10 min(mikser na rurze dolotowej) czy rzeźbić jeśli jest tam gdzieś wpięty po "hamsku"(widziałem i miałem kilkanaście aut z gazem to wiem jaki sajgon czasem gazownicy potrafią zrobić) |
Oto fotki:
van81 napisał/a: | nie słyszałem o takim przepisie który nakazywał by instalację 2 generacji na auto z wtryskiem(jeśli to mówił gazownik to tylko chciał cię naciągnąć na droższa instalację) |
to nie tekst gazownikow tylko wyczytalem to gdzies pozatym chlopaki na forum o tym pisali ze ciezko jest zalozyc pierwsza generacje do wtrysku bo malo kto podbije homologacje czy cos tam poniewaz jest to nielegalne.
van81 napisał/a: | Z tym krokowcem to szczerze nie wiem(nie spotkałem się) ale raczej na 90% jest on nie potrzebny przy Blosie bo on sam sobie reguluje jaką dawkę gazu ma podać |
tutaj znowu sie doszukalem ze blosa spina sie bezposrednio z parownikiem a krkowca pozostawia otwartego na sztuke zeby sie nikt sprawdzajac nie doczepil ze nie ma wlasnie tej elektronicznej regulacji przeplywu gazu.
Moze teraz glupie pytanie...bo piszecie ze montuje sie to zamiast miksera czyli pod talerz z filtrem powietrza tak? ( o ile to jest mikser a nie to na przewodzie takie czarne walcowate bo juz nie pamietam ktory to jest krokowiec a do tego niewiem do czego jest to drugie urzadzenie, czy ten czarny co jest na kablu miedzy parownikiem a wtryskiem czy takie niebieskie z czarnym kapslem u gory co idzie cienka metalowa rurka do parownika) jesli tak to wtedy mi sie to pod maska nie zmiesci
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 00:03 ]
jeszcze jedno. Jak sie ma pierwszej generacji to dawke gazu reguluje sie srubkami na reduktorze czy moze jego moc nie wiem dokladnie ale ogolnie trzeba go odkrecic na maksa z tego co wiem a jesli ja nie mam srubek to jak mam go ustawic na maksymalny przeplyw?
Patrycjan - 26 Paź 2007, 05:59
Wydaje mi się, że najwygodniej w 1.1-1.3 (silniki z patelnią) zmienić jest obudowę filtra powietrza na pudełkową lub stożek zapodać, bo w obecnej postaci nie ma miejsca na blosa. Poza tym czytałem, że blos powinien być zamontowany w pozycji pionowej (+/- 20st.).
Ja u siebie mam zamontowany przed plastikowym dolotem, ale w 1.6. Krokowca też mam podłączonego.
van - 26 Paź 2007, 10:34
hmm no ty masz patelnie założoną to Blos u ciebie aby podłączyć nie jest tak chop ciup jak przy dolotach na typowy wtrysk. Twój mikser jest zaraz pod filtrem.
W takiej konfiguracji założenie Blosa jest oczywiście możliwe ale wiąże się z :
Wywaleniem patelni i dorobienia do gaźnika dolotu powietrza rurą która ma mieć na wlocie fi 70 mm tu wstawiamy wtedy na rurze blosika i dalej znów kawał rury zakończonej stożkiem(musi coś filtrować powietrze). Tak czy siak rzeźba i tworzenie dolotu powietrza na gaźnik.
Co do krokowca to się go zostawia z pozycją na max otwartą to samo regulacje na parowniku na max i wszystkie inne regulacje otwarte na max. Dawkę gazu reguluje już tylko Blos.
W takim przypadku jak twój należy wiesz przeliczyć nie tylko pieniądze na Blosa ale wkład pracy jaki musisz włożyć sam lub co gorsza gdyby to musiał zrobić ci ktoś inny
Jeśli masz dobrze ustawiony i wystrojony gaz i spalanie jest małe to w tym przypadku nie zmieniaj na Blosa bo jeśli dolot zostanie nie umiejętnie zrobiony to można sobie tylko popsuć.
kenczorf - 26 Paź 2007, 16:10
no wlasnie wiec sam sobie raczej nie zrobie bo nie jest to takie proste. Gaz jest dobrze wyregulowany ale zeby to auto jezdzilo to trzeba troskze mocniej nacisnac . Jak jade oszzcednie delikatnie to tak jak w opisie spalanie na poziomie 7.7l ale jak jezdze juz tak zeby nie wszytko co jezdzi mnie wymijalo:P to 9.5....
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 16:14 ]
van81 napisał/a: | Co do krokowca to się go zostawia z pozycją na max otwartą to samo regulacje na parowniku na max i wszystkie inne regulacje otwarte na max | ok ale czym to wyregulowac samemu jak mi wsyztkim steruje komputer? chyba tylko gazownikcy
Darekmk3 - 26 Paź 2007, 23:42
dobra to ja powiem cos na temat,co do blossa w 1,1-1,3 to poprostu gra nie warta swieczki,w tych silnikach to jedynie dobrze wyregulowac 2gen i zadabac o eksploatacje i inne tego typu srutututu,sam mialem 1.3 i uzywalem ja dosyc ostro a ngdy mi przez mysl nie przyszlo hadlo pod tytulem bloss-predzej wywalic jednopunktowy wtrysk i wsadzic z endury wielopunkt i plastik... ale to nieoplacalne... ,dioda gdzie Ty jestes? czemu sie nie wypowiadasz?
pozdro
kenczorf - 27 Paź 2007, 00:23
tez juz tak stwierdzam...gdyby to byl sam blos za 300 zeta i instalcja bezproblemowa to ejszcez bym mogl sie szarpnac ale tu koszty rosna wiec sobie daruje
dziekuje za wypowiedzi
temat mozna zamknac
e)(trem - 30 Cze 2008, 08:22
może ktos wrzucić foto z BLOS em zamontowanym w 1,1 - 1991 r.
|
|