Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Eibach -40mm, a H&R -40mm

squadak - 1 Sie 2007, 13:30
Temat postu: Eibach -40mm, a H&R -40mm
Obecnie mam zalozone Eibachy -40mm (prawdopodobnie ;)) ), jest nizej i sztywniej, ale dostalem w lapki spezyny H&R tez -40mm i interesuje mnie porownanie tych sprezyn - ktore lepsze i do jakich zastosowan?, ktore twardsze?
wiem ze moglbym zamontowac i sprawdzic ale jakos wizja wymontowania i ponownego montazu 4 sprezyn tylko po to zeby zobaczyc jak sie jezdzi mi sie nie usmiecha - wiec moze ktos z forumowiczow jest w stanie udzielic mi jakichs cennych informacji? :D

Eibachy maja numery: przod - 5050508, tyl - 5050509
H&R - przod - 29719 VA, tyl - 29719 HA

LOY - 1 Sie 2007, 13:36

a kolory ?
squadak - 1 Sie 2007, 14:31

eibachy niebieskie, H&R czarne
PumaRST - 1 Sie 2007, 20:46

Wiec eibachy masz z pakietu RS forda.

HR jest to bardzo twarda sprężyna, jeszcze nie widziałem żeby były miekie. zasadniczo są to bardzo porównywalne sprężyny. co prawda podejrzewam że pakiet RS był jednak nastawiony na jakiś tam konfort wiec sądze że HR bedzie twardszy.

Ja mam Eibacha ProKit -35 i jest twardy choć bede go chyba zmieniał ze względu na obniżenie środka twardosci i po to żeby auto jednak mniej sie bujało miedzy zmianami biegów. ale gdybym miał auto do rajdowania to uważam ze to bardzo dobry wybór.

LOY - 1 Sie 2007, 20:47

kiedys gdzies słyszałem ze twardosciowo ma się to tak od najbardziej komfortowego to twardego
czarny-czerwony -niebieski -żółty
nie pytajcie sie jednak gdzie lądują srebrne i zielone sprengole ...i czy jeszcze ktokolwiek trzyma sie tej gany twardosci

PumaRST - 1 Sie 2007, 20:52

Loy raczej nie bo Apex jest żółty a jest to typowa streetowa sprężyna która jest stosunkowo miękka. A ja w Mazdzie 323 mam czarnego HR-a i jest kurrrewsko twardy, Weitek robi zielone tylko, a vogland (różowe/śliwkowe). Wiec kolor raczej nie ma nic do rzeczy
Lokmen - 2 Sie 2007, 01:47

ja mam czerwone H&R i nie powiem ze jest przyjemnie na drodze (dosłownie wyrywa wątrobe i nerki na nierównosciach) - ale na torze to już inna bajka doskonale sie spisują bo auto lata jak po szynach (sprawdzone oragnoleptycznie podczas tegorocznego zlotu pod radomiem)
squadak - 2 Sie 2007, 09:10

no to widze ze jednak bede musial je zalozyc i przetestowac bo zdania sa podzielone ;)
PumaRST - 2 Sie 2007, 09:30

squadak napisał/a:
no to widze ze jednak bede musial je zalozyc i przetestowac bo zdania sa podzielone ;)


niestety nie masz innego wyjścia :ok:

a1topgear - 2 Sie 2007, 18:03

Ja tez mam czerwone H&R (one sa na -25mm) wiec na drodze jest troche masakrycznie w szczegolnosci w polaczeniu z oponami 195/45/15, ale z drugiej strony samochod b. dobrze sie prowadzi, jest stabilny w gornym zakresie predkosci (max co pocisnalem to licznikowe 200 i prowadzil sie lepiej niz niejedno nowe auto a dla porownania mam Megane II 1.6 i ono plywa juz przy 170...), no i przy odpowiednio dobranych amorach polyka zakrety jak szalony...
squadak - 13 Sie 2007, 10:33

Zalozone, potestowane w Limanowej na KJSie... i powiem tak:
- przod podobnie jak Eibachy, moze minimalnie twardszy
- tyl twardszy znacznie, pewnie dlatego ze Eibachy sa 'bardziej' progresywne, H&R sa betonowe od razu ;)

wiec puki co zostaje na H&R :D

KUI3A - 2 Wrz 2007, 22:32

a nie sprzedajesz tych eibachów?? :fox:
squadak - 3 Wrz 2007, 10:04

narazie jeszcze nie, musze troche wiecej pojezdzic na tych H&R, a puki co nie mam czasu - fiesta stoi i czeka na zbawienie czyli az skonczymy prace budowlane w domu ;)
anjko - 9 Lut 2010, 20:30

Tak żeby nie zakładać nowego tematy odświeżę stary.
Wie ktoś ile obniżają czerwone Eibachy w stosunku do serii. I czy można je zakładać z seryjnymi amorami?

Żółwik Tuptuś - 9 Lut 2010, 20:48

anjko, - uderz do Loya - on to po kolorach rozpoznawał chyba .
mikolaj_r - 9 Lut 2010, 20:53

Z tego co wiem to czerwone obniżają o 50 mm.
FiFa - 10 Lut 2010, 14:23

a ja słyszałem ze o 40 :-P mozna zakladac z seryjnymi amorami, przynajmnie ja tak miałem .... a tak mniej wiecej futura wyglada na tych sprezynach i amorach gazowych sachsa... i widac ze to az taka kolosalna gleba nie jest
Piter - 13 Lut 2010, 23:42

anjko napisał/a:
Tak żeby nie zakładać nowego tematy odświeżę stary.
Wie ktoś ile obniżają czerwone Eibachy w stosunku do serii. I czy można je zakładać z seryjnymi amorami?

A jak się maja te czerwone do niebieskich RS ?
Czerwone są nieco niższe, tak? A jak charakterystyka pracy ? Progresywne jak niebieski RS ? Czy sztywniejsze?

anjko chcesz się zamienić ?

FiFa, na jakich oponach ?

anjko - 13 Lut 2010, 23:55

Piter, ja chciałem kupić czerwone z tąd moje pytanie było.
Dokładnie te http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=45833

Z tego co wiem to jeszcze są do sprzedania. Jak byś je kupił to ja odkupie od Ciebie niebieskie :)

Piter - 14 Lut 2010, 00:45

Chciałbym się tylko najpierw dowiedzieć jaka będzie różnica w porównaniu do niebieskich.
FiFa - 15 Lut 2010, 10:36

Piter, u mnie opony 185/55/14, a co do czerwonych to ponoc wszystkei sa progresywne, a w niebieskich sa tylko nizsze i utwardzone...
LOY - 16 Lut 2010, 08:53

FiFa napisał/a:
Piter, u mnie opony 185/55/14, a co do czerwonych to ponoc wszystkei sa progresywne, a w niebieskich sa tylko nizsze i utwardzone...


niebieskie eibachy sa progresywne ..czerwone tez ..oficjalnie nizsze o 5 mm nieofocjalnie tył siada znacznie nizej niz eibach niebieski - i sa twardsze

Piter - 16 Lut 2010, 13:12

No to ja bym takie chętnie przymierzył ale dopiero jak się wbije w buty 195/45/14
FiFa - 16 Lut 2010, 19:31

jak cos eibachy u mnie bez czynnie leza :-) jak bedziesz chciał moge posłac na przymiarke :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group