Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - FAQ - lusterka zewn. - wymiana "paletek"na MK3.5

amokk - 29 Lip 2007, 00:33
Temat postu: FAQ - lusterka zewn. - wymiana "paletek"na MK3.5
Przystąpiłem w końcu do wymiany "paletek" na lusterka MK3.5, które występowały w modelach od 1994 do 1996 roku.
Pasują o wiele lepiej do zderzaków od Futury.
Niestety, w starszych modelach drzwi mają inne wycięcia na rączkę regulacji i musimy te otwory powiększyć.
Mocowanie lusterek też trzeba trochę skrócić, ponieważ jest za duży prześwit między lusterkiem, a drzwiami (nowszy typ drzwi ma inaczej tłoczone otwory montażowe).

Chciałem też, aby to było wykonane tak jak było fabrycznie, dlatego też na szrocie odbiłem na kartce kontury otworów zewnętrznych i wewnętrznych :ra:



Obrysowałem kontury, wyciąłem środek i przystąpiłem do przymierzania kartki z wyciętymi otworami na starych otworach.
Odmalowałem krawędzie markerem i przystąpiłem do dzieła :)

Na przykładzie prezentuję lusterko lewe (od kierowcy).

Strona zewnętrzna :ra:




Strona wewnętrzna :ra:




Na początku wiercimy blisko małe otworki, aby można było wyłamać blachę, a potem piłujemy pilnikiem (trzeba cierpliwości, bo od wewnątrz jest blacha o grubości ok. 3 mm
A tak to wygląda pięknie wypiłowane pilnikiem i zabezpieczone farbą antykorozyjną oraz farbą w kolorze nadwozia.

Strona zewnętrzna :ra:




Strona wewnętrzna :ra:




Trzeba również nawiercić dodatkowy otwór o średnicy 8 mm pod dodtkowy uchwyt lusterka (w starszym typie są trzy uchwyty, a w nowszym cztery).

Teraz przystępujemy do skrócenia uchwytów lusterka (aby lusterko idealnie dolegało do drzwi).
Za pomocą piłki do metalu i pilnika skracamy odpowiednio uchwyty do odpowiedniej długości.

32 mm :ra: 30 mm (plastikowy uchwyt niewidoczny na zdjęciu - od osłony lusterka)
24 mm :ra: 20 mm
40 mm :ra: 38 mm



A tak to się prezentuje :ra:






Przy lusterku prawym (od pasażera) postępujemy identycznie z wyjątkiem szablonu, który musimy odwrócić :)

jackrzec - 29 Lip 2007, 06:39

Trochę roboty miałeś - trzeba było pójść dalej i zrobić elektryczne... Nie musiał byś blach wycinać. http://jackrzec.republika...l/ellustmk3.htm
SpiderMAN - 29 Lip 2007, 09:28

Niom może i elektryczne ok, ale dużo droższe.

Bardzo fajnie zrobiony FAQ...

2smart - 29 Lip 2007, 11:28

Hej fajne FAQ - gratulacje :brawo: , ale jak napisał Jarzec

jackrzec napisał/a:
Trochę roboty miałeś - trzeba było pójść dalej i zrobić elektryczne... Nie musiał byś blach wycinać. http://jackrzec.republika...l/ellustmk3.htm


Ja u siebie w ff też wstawiłem lusterka z mk3.5 ale nie wycinałem blachy - wystarczyło tylko rozebrać lusterka zdjąć linki (bo jedyny element jaki nie przechodzi to plastikowa regulacja - mocowanie linek od strony kabiny) Ale po zdjęciu linek problem znika - przekładasz plastiki - przeciągasz raz jeszcze linki i skręcasz.

Pozdr Bartek

amokk - 29 Lip 2007, 12:46

2smart napisał/a:
Ja u siebie w ff też wstawiłem lusterka z mk3.5 ale nie wycinałem blachy - wystarczyło tylko rozebrać lusterka zdjąć linki (bo jedyny element jaki nie przechodzi to plastikowa regulacja - mocowanie linek od strony kabiny) Ale po zdjęciu linek problem znika - przekładasz plastiki - przeciągasz raz jeszcze linki i skręcasz.

Też tak na początku zrobiłem, ale ten plastikowy element był za mocno naprężony i nie chciałem go połamać.
A mocowanie lusterek i tak trzeba było skrócić, bo nie przylegały dobrze do drzwi.

jackrzec napisał/a:
Trochę roboty miałeś - trzeba było pójść dalej i zrobić elektryczne... Nie musiał byś blach wycinać. http://jackrzec.republika...l/ellustmk3.htm

Kilka razy już patrzyłem, ale ciągle następuje odświeżanie strony.

madek - 29 Lip 2007, 12:52

Ale sie nawycinałeś niepotrzebnie :) Ja tylko podpiłowałem otwór i weszło bez problemu...

Mocowań lusterek też nie skracałem, wszystko przylega idealnie.

Pisałem o tym tutaj.

lehu8 - 29 Lip 2007, 12:53

Profi podejście do sprawy 8)
Podoba mi się fajka

amokk - 29 Lip 2007, 13:06

madek napisał/a:
Ale sie nawycinałeś niepotrzebnie Ja tylko podpiłowałem otwór i weszło bez problemu...

Chciałem mieć tak, jak było fabrycznie w młodszych rocznikach :)
madek napisał/a:
Mocowań lusterek też nie skracałem, wszystko przylega idealnie.

Też się dziwiłem.
Myślałem, że to lusterka z nowszego modelu.
Po prostu w 1989 roku tak tłoczyli drzwi, że blacha w miejscu na uchwyty lusterek jest płaska, a w rocznikach 1994 do 1996 jest tłoczona tak, że otwory montażowe są głębiej osadzone.

Zobaczcie jaki jest prześwit między drzwiami, a lusterkiem przed skróceniem uchwytów :ra:





A tutaj już po skróceniu :ra:





Warto było przerobić to wszystko, tym bardziej, że komplet lusterek w bardzo dobrym stanie kupiłem na Allegro za 57 zł z wysyłką :)

jackrzec - 29 Lip 2007, 19:40

SpiderMAN napisał/a:
Niom może i elektryczne ok, ale dużo droższe.
Mnie silniczki i przełącznik kosztowały razem 60 zł - oczywiście na allegro.
amokk - 29 Lip 2007, 19:56

Oczywiście lepsze by były elektrycznie sterowane.
Pytanie tylko czego częściej będziemy używać :ra: elektrycznych lusterek czy elektrycznych szyb :)
Elektryczne szyby już mam :)

jackrzec - 29 Lip 2007, 22:40

amokk napisał/a:
Pytanie tylko czego częściej będziemy używać :ra: elektrycznych lusterek czy elektrycznych szyb :)
Elektryczne szyby już mam :)
Oczywiście że szyb, ale szyby już miałem ;) Chciałem pełna elektrykę w drzwiach, to mam, a teraz nawet dołożyłem el. szyby (i wspomaganie założyłem w tą sobotę) w drugiej fieście i już dwie mam w pełnej elektryce... A el. lusterka to fakt , ja korzystam rzadko, ale moja kobietka w drugiej fieście korzysta codziennie przy wjeździe tyłem na podjazd przed domem - troche dojazd jest pokręcony i musi sobie obniżać lusterko od strony pasażera dla ułatwienia, a el. lusterka doskonale się do tego nadają, bo żeby je ustawić nie trzeba się wyginać na drugą stronę auta.
Piter - 30 Lip 2007, 10:42

I tu nasuwa się pytanie: Czy jest możliwość takiego podłączenia lusterka prawego żeby obniżało sie automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego i wracało na swoje normalne ustawienie przy jeździe na wprost tak jak to jest w " innej " marce samochodu, a jest to bardzo fajne i przydatne rozwiązanie.
SpiderMAN - 30 Lip 2007, 11:53

FKP Piter napisał/a:
I tu nasuwa się pytanie: Czy jest możliwość takiego podłączenia lusterka prawego żeby obniżało sie automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego i wracało na swoje normalne ustawienie przy jeździe na wprost tak jak to jest w " innej " marce samochodu, a jest to bardzo fajne i przydatne rozwiązanie.
Chyba trzeba by to na jakims scalaku zrobic...Bo skad niby lusterko mialoby wiedziec do jakiego polozenia wrocic...
Parch - 30 Lip 2007, 12:21

amokk napisał/a:
Oczywiście lepsze by były elektrycznie sterowane.
Pytanie tylko czego częściej będziemy używać :ra: elektrycznych lusterek czy elektrycznych szyb :)
Elektryczne szyby już mam :)



Przecież i tak wszystko robimy dla wygody, "lansu" i poprawy własnego samopoczucia.
Ale jeśli chcesz jakiegoś powodu, dla którego ja założyłem elektryczne lustra, to już wymyślam: ponieważ bardzo niewygodna jest regulacja prawego lusterka siedząc na siedzeniu kierowcy. :lol:
Podobnie można wytłumaczyć założenie szyb elektrycznych :D

Ja jestem bardzo zadowolony z elektrycznych luster, tylko jakoś nie miałem jeszcze okazji przetestować ogrzewania, bo nie chcą w lecie zaparować, a w deszczu to efektów nie widać.

jackrzec - 30 Lip 2007, 20:02

Parch napisał/a:
Ale jeśli chcesz jakiegoś powodu, dla którego ja założyłem elektryczne lustra, to już wymyślam: ponieważ bardzo niewygodna jest regulacja prawego lusterka siedząc na siedzeniu kierowcy. :lol:
Podobnie można wytłumaczyć założenie szyb elektrycznych :D

Ja jestem bardzo zadowolony z elektrycznych luster, tylko jakoś nie miałem jeszcze okazji przetestować ogrzewania, bo nie chcą w lecie zaparować, a w deszczu to efektów nie widać.
Popieram w 100%!!! Myśle tak samo i z tego samego powodu założyłem. Co do podgrzewania, to miałem okazję już zimą przetestować i wg mnie jest to rewelacja!
amokk - 22 Maj 2008, 20:44

Dodam jeszcze, że lusterko z MK3.5 jest składane :ra:



Aby go złożyć trzeba go odchylić w stronę przodu samochodu, aż wyskoczy z zatrzasku, potem odchylić w stronę tyłu, aby ponownie wskoczył na drugi zatrzask, który go będzie trzymał w pozycji złożonej.

madek - 22 Maj 2008, 20:55

Kazde lusterko musi sie skladac :) dla bezpieczenstwa....

A ostatnio sie przekonalem ze w druga strone tez sie potrafi niezle wygiac. Ktos mi pod domem zahaczył i myslalem ze sie połamalo, ale wskoczylo na miejsce i nawet sie szkielko nie przestawilo :P

Miły - 9 Cze 2008, 14:10

no nie każde lusterko... mój ojciec ma astre F z lusterkami jeszcze od kadeta i próbował złożyc... to wywalił z mocowań :P a więc nie każde...
FiFa - 9 Cze 2008, 19:51

Mily_ napisał/a:
no nie każde lusterko... mój ojciec ma astre F z lusterkami jeszcze od kadeta i próbował złożyc... to wywalił z mocowań :P a więc nie każde...


Taa moze sie nie da złozyc, ale ono sie wypnie i potem spokojnie mozna je włozyc na swoje miejsce :-) Jedynym autem w jakim sie chyba nie da to jest Opel Vectra B

Miły - 10 Cze 2008, 20:50

no ale astra B ma ładnie wyprofilowane więc wiesz... a jeszcze jedno... gdzie mogę dorwać wewnętrzną strone adapteru do lusterek z mk3,5
scooooter - 12 Cze 2008, 00:11

dobry patent jest tez z lusterkami na sprężynach :-) na osiedlu bardzo sie to sprawdza i nie ważne w którą strone je ktos przetrąci <tancer>
Miły - 19 Cze 2008, 21:03

ja szukam adapterów wewnętrznych do lusterek z mk3,5... bo za chiny nie mogę znaleźć
scooooter - 17 Wrz 2008, 22:11

tez długo szukałem zeby zintegrować w nie gwizdki :-) ale sie znalazły w koncu
Miły - 17 Wrz 2008, 22:28

ja już kupiłem całość... :) ale jaja miałem bo drzwi od kierowcy pasowały a od pasażera musiałem ciąć bo drzwi kierowcy były zmieniane i widocznie nowsze kupiłem :P
matrix-1990 - 10 Lut 2010, 18:42

ja miałem taki przypadek, że lusterka tego starszego typu były wcześniej zamontowane, fiesta z 94 przed liftingiem, rozkręcam a tu miła niespodzianka, otworki i wszystko były gotowe pod lusterka mk3,5 :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group