|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Czy zegary z pumy pasują do fiesty?
FaYaH - 2 Lip 2007, 00:10 Temat postu: Czy zegary z pumy pasują do fiesty? Czy zegary białe z pumy z obrotomierzem pasują do fiesty mk IV 1.3 Endura E, a jesli nie to czy jakie kolwiek z obrotomierzem moge zamontować
jackrzec - 2 Lip 2007, 00:19
pasują, bo są takie same
zoharek - 2 Lip 2007, 00:29
No nie do końca, będa minimalne przekłamania z tego co wiem, w końcu inna skrzynia, inna średnica kół. Inna rzecz że jeśli będą to minimalne, rzędu 2-5km/h
odyniec - 2 Lip 2007, 07:43
zoharek, jesli juz to tam jest taki slimak w skrzyni biegow, ktory wlasnie odpowiada za przelozenie/-a, oraz srednice kół.
myslisz ze Ford to taka szlachta co by produkowala o tym samym wygladzie zegary z innymi parametrami pod koła badz skrzynie?
zobacz ze pomiedzy fiesta 1.1 a 1.8 jest lekka roznica w skrzyni biegow, a zegary nadal te same.
zoharek - 2 Lip 2007, 08:01
hm, pewnie masz racje
Kacper - 2 Lip 2007, 09:38
odyniec napisał/a: | zoharek, jesli juz to tam jest taki slimak w skrzyni biegow, ktory wlasnie odpowiada za przelozenie/-a, oraz srednice kół.
myslisz ze Ford to taka szlachta co by produkowala o tym samym wygladzie zegary z innymi parametrami pod koła badz skrzynie?
zobacz ze pomiedzy fiesta 1.1 a 1.8 jest lekka roznica w skrzyni biegow, a zegary nadal te same. |
jestes pewny ? mellow, kiedys mial tutaj RS1800, opisywał ze inne zegary niż z 1.8 nie działały u niego, tzn obrotomierz nie funkcjonował wogóle...ale ile w tym prawdy nie wiem, ja przy tym nie byłem
pozdr
KACPER
FaYaH - 2 Lip 2007, 13:57
Czyli to znaczy, że mam wyprowadzone wiązki od obrotomierza i bedzie to w miare dzialac?
Znalazłem (CHYBA) identyczne od escorta http://www.motoallegro.pl...ort_1996r_.html
Też by pasowały?
Marcin - 2 Lip 2007, 18:25
wszystkie tego typu beda pasowały, jak nie masz u siebie teraz obrotka to mozesz miec ale nie koniecznie wyprowadzoną wiązke do obrotka, w razie czego poszukasz opis na forum i sam dorobisz.
jackrzec - 2 Lip 2007, 19:34
W mk4 jest instalacja pod obrotka zawsze - przynajmniej w benzyniakach! już mk3 od 94 roku miały kabel pod obrotomierz w wiązce.
Kacper napisał/a: | kiedys mial tutaj RS1800, opisywał ze inne zegary niż z 1.8 nie działały u niego, tzn obrotomierz nie funkcjonował wogóle. | Ty piszesz o mk3 i to przed 94 rokiem, później wszystko się zmieniło.
odyniec - 3 Lip 2007, 07:31
Kacper napisał/a: | jestes pewny ? mellow, kiedys mial tutaj RS1800, opisywał ze inne zegary niż z 1.8 nie działały u niego, tzn obrotomierz nie funkcjonował wogóle...ale ile w tym prawdy nie wiem, ja przy tym nie byłem
pozdr
KACPER |
obrotek przynajmniej wtedy sygnal bral z cewki, a mowa byla o przeklamaniach w predkosci.
Rafal1504 - 5 Lip 2007, 10:37
jackrzec napisał/a: | W mk4 jest instalacja pod obrotka zawsze - przynajmniej w benzyniakach! już mk3 od 94 roku miały kabel pod obrotomierz w wiązce.
Kacper napisał/a: | kiedys mial tutaj RS1800, opisywał ze inne zegary niż z 1.8 nie działały u niego, tzn obrotomierz nie funkcjonował wogóle. | Ty piszesz o mk3 i to przed 94 rokiem, później wszystko się zmieniło. |
Nie wszystkie miały moja z 1997 roku nie miała.
W niebieskiej kostce do licznika musisz mieć podwójny biało czarny przewód jeśli nie ma to nie masz wiązki pod obrotek
jackrzec - 5 Lip 2007, 14:33
Rafal1504 napisał/a: | W niebieskiej kostce do licznika musisz mieć podwójny biało czarny przewód jeśli nie ma to nie masz wiązki pod obrotek | To jakaś wybitna rewelacja - może robiona na obszar"PL".
Rafal1504 - 5 Lip 2007, 15:53
Tak się składa, że jeden przewód białoczarny przychodzi jako sygnał do obrotomierza a drugim odchodzi sygnał do układu sterowania ciepłym i zimnym powietrzem (dlatego przy wyłączonym silniku nie można sterować elektrozaworem od nagrzewnicy - elektroniczna regulacja ciepło-zimno)
Z resztą wynika to ze schematów dla niedowiarków mogę podać schematy
ps. dotyczy to fiesty mk4, starsze modele miały chyba regulacje powietrza na lince
odyniec - 5 Lip 2007, 16:16
Rafal1504 napisał/a: | ps. dotyczy to fiesty mk4, starsze modele miały chyba regulacje powietrza na lince |
napewno.
jackrzec - 6 Lip 2007, 08:25
Rafal1504 napisał/a: | Tak się składa, że jeden przewód białoczarny przychodzi jako sygnał do obrotomierza a drugim odchodzi sygnał do układu sterowania ciepłym i zimnym powietrzem (dlatego przy wyłączonym silniku nie można sterować elektrozaworem od nagrzewnicy - elektroniczna regulacja ciepło-zimno)
Z resztą wynika to ze schematów dla niedowiarków mogę podać schematy
ps. dotyczy to fiesty mk4, starsze modele miały chyba regulacje powietrza na lince |
Z kablami to masz rację a dokładnie kolory to biało-czarny do obrotka, a czarno-biały do nagrzewnicy. Ale jest jeden szczegół - te kable idą razem w wiązce tylko przy kompie, a potem każdy idzie w swoją stronę. Chyba że przy kompie go nie ma (na pinie 48), to wtedy dupa z obrotka.
firefighter1 - 24 Lip 2007, 16:01
ja u siebie wstawiłem od pumki i cyka bez problemu
Gworm - 22 Sty 2008, 05:29
dobra, jest pytanie.
czy można włożyć zegary z pumy jeśli w fieście licznik kilometrów jest "analogowy" a w pumie był cyfrowy...
dzięki za newsa.
Marcin - 22 Sty 2008, 06:37
da rade ale trzeba przerabiac polaczenie z dwoch złączy na jedno
Gworm - 28 Sty 2008, 01:34
Marcin napisał/a: | da rade ale trzeba przerabiac polaczenie z dwoch złączy na jedno |
witaj. dzięki za news, ale od razu pytania:
1 .czy elektroniczny wyświetlacz będzie pokazywał prawidłowo swoje funkcje ?
2. istnieje jakiś schemat przeróbki ?
dzięki
Marcin - 28 Sty 2008, 10:08
raczej bedzie pokazywal tylko przebieg i ewentualnie przyblizona wartosc km do tankowania, ktora jest i tak powiazana ze wskaznikiem ile ma sie paliwa a nie ze stylem jazdy.
[ Dodano: Pon Sty 28, 2008 10:09 ]
załozenia :
C 3006 wtyczka biała od starych zegarów
C 3007 wtyczka niebieska od starych zegarów
C44 32-pinowa wtyczka od "nowych zegarów.
Opis dotyczy tej wtyczki
1 - zasilanie z przed stacyjki (np. pin 1 z 7-pinowej wtyczki od radia[pomarańczowo-czarny])
2 - pin 12 C3006 (zasilanie)
3
4
5
6
7 - pin 1 C3007 (kontrolka kierunku lewa)
8 - zasilanie (np. pin 4 z 7 pinowej wtyczki od radia[pomarańczowo-czarny, ale dwa razy cieńszy niz przy pinie 1])
9
10 - pin7 C3007 (ładowanie kontrolka)
11 - pin 10 C3007 (kontrolka oleju)
12 - pin 8 C3006 (kontrolka ręcznego)
13 - pin 9 C3006 (kontrolka ABS)
14
15
16 - pin 6 C3007 (kontrolka poduszek)
17 - pin 9 C3006 masa
18 - do czujnika VSS lub pin 4 ECU
19
20
21 - pin 8 C3007 (obrotomierz)
22 - zasilanie (np. pin 3 z 7 pinowej wtyczki od radia [zólto szary lub zólto zielony)
23 - masa
24 - pin 6 C3006 (czujnik poziomu paliwa)
25 - pin 7 C3006 (czujnik tempeartury silnika)
26 - masa
27 - masa
28 - masa
29 - pin 2 C3007 (kontrolka kierunku prawego)
30 - pin 11 C3006 (kontrolka długich)
31 - pin 3 C 3007 (kontrolka otwartych drzwi)
32 - kontrolka swiec zarowych
zoharek - 28 Sty 2008, 10:19
Z tego co mi wiadomo, wszystkie opcje nie będą działać, nawet gdybym u siebie (silnik, komp z pumy) chciał te nowe zegary to nie zabanglają poprawnie. Szkoda czasu, lepiej stare. Co innego w Mk5, gdzie są cyfrowe, plug & play.
Marcin - 28 Sty 2008, 10:36
To wiadomo że nie zadziałaja, bo chyba cześć informacji branych jest z kompa.
Taka zmiana to tylko w kwestii stylistycznej.
Rafał a dlaczego twierdzisz, że po przełożeniu kompletu z pumy nie będą one działały lub tez miały jakiś problem?
zoharek - 28 Sty 2008, 13:02
Nie będą działały u mnie, bo ja mam bebechy z pumy z analogowymi, i zegary też analogowe, czyli analogicznie do standardu w mk4, natomiast po 2000 roku pumy i fiesty mają cyfrowe zegary i tam też można wymieniać między nimi, a tak się akurat składa, że fiesty to już Mk5 wtedy
Marcin - 28 Sty 2008, 13:06
jasne, myślałem że miałeś pume z cyfrowymi a nie analogowymi.
|
|