Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Przegub

bartboro - 5 Mar 2007, 19:52
Temat postu: [MK3] Przegub
Witam
Temat juz kiedys poruszałem, ale stwierdziliści, że to nie możliwe... a jednak znowu mi się to dzieje....
Skręciła mi się osłona na przegubie wewnętrznym lewym. Wjechałem w dziurę. Usłyszałem dżwięk jakby coś przeskakiwało (charakterystyczny dżwięk) Tym razem oprócz tego skręcenia osłony przgubu okazało się, że coś wypadło/oderwało się i jest teraz wyczuwalne w osłonie przegubu.
Co się mogło oderwać/wypaść? I co jest przyczyną tego skręcania osłony? uszkodzony przegub czy może mech. różnicowy?
ps
Fiesta to najgorszy samochód na świecie :twisted:

szynszyl - 5 Mar 2007, 20:20

już ci tłumaczono chyba ze sie to nie może skręcic.. :D
masz padnięty przegub.. jak bardzo to pewnie diodalodz wytłumaczy ;-)

bartboro - 5 Mar 2007, 20:36

szynszyl napisał/a:
już ci tłumaczono chyba ze sie to nie może skręcic.. :D
masz padnięty przegub.. jak bardzo to pewnie diodalodz wytłumaczy ;-)


Nie możliwe a jednak się zdażyło :-P Tylko, że ja ten przegub mam wymieniny mniej niż 1/2 roku temu. A, że naturalnie tak się zdażyć nie powinno to wiem dlatego chcę się upewnić czy to przegub czy może mieć na to wpływ mechanizm różnicowy?
Pozdrawiam

szynszyl - 5 Mar 2007, 20:40

super fachman nie jestem ... ale szpery to chyba nie masz.. ;-)
a jakby miało ci urywać przegub znaczy że cos by sie całkowicie musiało blokować.. powiedz skąd miałeś ten przegub?

bartboro - 5 Mar 2007, 21:08

szynszyl napisał/a:
super fachman nie jestem ... ale szpery to chyba nie masz.. ;-)
a jakby miało ci urywać przegub znaczy że cos by sie całkowicie musiało blokować.. powiedz skąd miałeś ten przegub?


Wymienili mi go mechanik. Nie był to oryginał. I nie było możliwości wymiany samego przegubu i wymienił mi całą półoś koszt tego cuda 400pln

ps
... ale szpery to chyba nie masz.. ;-)
co to znaczy :?: :he:

szynszyl - 5 Mar 2007, 21:50

bartboro napisał/a:
ale szpery to chyba nie masz.. ;-)
blokady mechanizmu różnicowego...
ja pierdziele 400 zł za samą półoś.. kompletna z przegubami to 330 zł. nie mów że za GKN?

MARIUSZ.B - 5 Mar 2007, 21:53

Jest tam w przegubie pod osłoną jakaś plastikowa "tarcza" mi też się wysuwa i powoduje że osłona nabiera dziwnych kształtów też tak ostatnio miałem ale żeby gumę skręciło to raczej nie zauważyłem. W wawce za kompletną półoś na szrocie wołają 100.
diodalodz - 5 Mar 2007, 22:57

masz coś z karoseria albo poduszkami pod skrzynia lub silnikiem . Albo jest uszkodzona tuleja w wahaczu . Nie ma możliwości zeby krzyżak wysunoł sie z kielicha od tak sobie . Ja miałem takie jaja bo mam auto po dobrym dzwonie i silnik jest przesunięty o 2 cm . wsadziłem dłuższa półoś o 1.5 cm i cześć . U ciebie bedzie temat bo nie ma z kad wziaść dłuższej półosi . Srawdź zawiesznie i poduchy pod silnikiem i skrzynia . Jeśli beda ok to wina karoserii .
bartboro - 6 Mar 2007, 07:02

szynszyl napisał/a:
bartboro napisał/a:
ale szpery to chyba nie masz.. ;-)
blokady mechanizmu różnicowego...
ja pierdziele 400 zł za samą półoś.. kompletna z przegubami to 330 zł. nie mów że za GKN?

nie no 400 za półoś z przegubami

szynszyl - 6 Mar 2007, 07:43

no...obleci :hahaha:
bartboro - 6 Mar 2007, 19:21

MARIUSZ.B napisał/a:
Jest tam w przegubie pod osłoną jakaś plastikowa "tarcza" mi też się wysuwa i powoduje że osłona nabiera dziwnych kształtów też tak ostatnio miałem ale żeby gumę skręciło to raczej nie zauważyłem. W wawce za kompletną półoś na szrocie wołają 100.


A to coś co ci sie tam po gumie przegubu pałęta to jaki ma kształt? Coś jakby okrągłe z dziurą w środku?

MARIUSZ.B - 6 Mar 2007, 19:33

bartboro napisał/a:
Coś jakby okrągłe z dziurą w środku?


Tak.

opawelq - 6 Mar 2007, 21:38

na osi jest lozysko krzyzakowe (tak to sie chyba nazywa) tam w kielichu na tym lozsku jest takie jakby okragle z dziura. mnei jak sie popsulo to lozysko to tez tez wlasnie to okragle z dziura zeskoczylo i w gumie bylo. mi tak sie psuje bo mam za krotka pol os i nie moge szybko i na wcisnietym gazie zakrecac w lewo bo mi sie znow rozwali to lozysko. a nie amsz takiego uczucia jak jedziesz na gazie ze ci lekko szarpie autem a na luzie jest ok ?
diodalodz - 6 Mar 2007, 23:21

nie masz za którtkiej półosi tylko bude po dzwonie albo pourywane poduszki .
opawelq - 7 Mar 2007, 07:18

diodalodz-- masz racje auto mam po dzwonie. a skad wziales dluzsza pol os ? tez by mi sie taka przydala! ona pasowala do tych przegobow czy cos kombinowales? a o co chodzi z tymi pourywanymi poduszkami?
diodalodz - 7 Mar 2007, 12:17

jak gwałtownie dajesz ogień to silnik sie unosi do góry i wypada długa półoś . Tak samo sie dzieje jak silnik jest przesunięty do tyłu w wyniku dzwona . Ja wziołem półoś z fiesty mk2 a mam fieste mk1 wiec zupełnie inne lata i inne klimaty w porwównaniu z mk3 .
opawelq - 7 Mar 2007, 14:56

ok rozumiem. dzieki.
bartboro - 7 Mar 2007, 18:51

U mnie wszystko było w porządku az do momentu gdy wymieniłem półoś (po tym jak wysunęła się za skrzyni) wtedy zaczęły sięjaja ze skecaniem gumy a teraz z tym czymś w osłonie :)
Skręca mi gumę jak szybko wjadę w a\zakręt w prawo lub na dziurach

diodalodz - 7 Mar 2007, 23:56

moze wahacze zmieniałeś bo dizel ma takie same jak XR . i z tego co wiem sa różne długości wahaczy . Poznasz po swożniach na 2 i na 3 sruby . Na 3 powinny być w dizlu. ewentualnie zobacz czy nie masz poduszki amrotyzatora uszkodzonej .
opawelq - 8 Mar 2007, 11:42

ze skrecaniem w prawo to znaczy ze na prawej osi przekreca ci gume. tak ? piszesz ze wymieniles wtedy gdy ci sie oś wysunela. a dlaczego ci sie wysunela ? a auto ci dobrze jezdzi, nie szarpie troszke jak jedziesz na gazie?
bartboro - 8 Mar 2007, 18:41

opawelq napisał/a:
ze skrecaniem w prawo to znaczy ze na prawej osi przekreca ci gume. tak ? piszesz ze wymieniles wtedy gdy ci sie oś wysunela. a dlaczego ci sie wysunela ? a auto ci dobrze jezdzi, nie szarpie troszke jak jedziesz na gazie?

nie szarpie tylk ojak jade z predkoscia ok 90 km/h i przy skręcie (za drogą) odczuwalne sa drgania
Jak auto ma 16 lat to nie ma się co dziwic że się rozsypuje ...

opawelq - 11 Mar 2007, 07:30

ja jak jade tez szybko okolo 80mk/h na drodze przy skrecie w lewo to tez mi tak szarpie az sie boje ze kolo wypadnie. a na zakrecie w prawo jest ok. mam auto po dzwonie. jak patrze na przednie kola to jedno mi sie wydaje bardziej wysuniete z budy niz drugie. jak tak bedziesz mial to znaczy ze tez miales dzwona albo moze jakas inna wade. oglnie jezdze tak juz 2 lata i jest ok. jedyne co to musialem zrezygnowlac z szybkiej jazdy :) (czasem jst fajnei przyszlaec, ale mi na tym nei zalezy) plus mam taki ze nie niszcze tak bardziej auta :) jezdze spokojnie i jest ok :)

a te drgania to tez moze byc cos z jakimis luzami na lozysku kola albo na wachaczu. to sie jakos sprawdza jak kopiesz w kolo w opone z lewej lub prawej strony i slyszysz stukanie to wtedy lozysko do wymiany lub dokrecenia ale raczej wymiany. a ajak kopiesz w gure lub dol to z wachaczem cos nie tak. nie wime czy dobrze pisze bo mechanik nie jestem ale tak jakos mi sie to zapamietalo.

no a jesli ci szarpie przy skrecie w lewo i prawo tez. to moze masz poduszki spod silnika albo skrzyni i lubię chleb ze smalcem.
w sumie jak ci szarpie tylko przy skrecie w lewo to tez mozesz miec np z jednej strony poduszke i lubię chleb ze smalcem. rozne sa przyczyny. trzeba poszukac popatrzec pomyslec. moze cos znajdziesz. ale poczekac az odpisze ktos kto sie bardziej zna niz ja.

szynszyl - 11 Mar 2007, 09:46

opawelq napisał/a:
masz poduszki spod silnika albo skrzyni i lubię chleb ze smalcem.
opawelq napisał/a:
np z jednej strony poduszke i lubię chleb ze smalcem.

a ty masz jakis inny sposób opisu? od tego fachowego?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group