|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - s.w.a.p 1.3->2.0 16v+tuning mechaniczny
Ad@mus - 3 Lut 2007, 13:56 Temat postu: s.w.a.p 1.3->2.0 16v+tuning mechaniczny Kutwa panowie chyba nadszedł czas aby moja fiesta stała się groźna na ulicznych światłach. chce widzieć na twarzy innych kierowców zdziwienie kiedy objeżdża ich moja fiesta wiadomo, że silniczek 1.3 może namieszać w walce z maluszkami i innymi toczydełkami. toteż chce wszczepić do mojej fiesty nowe serduszko. dawca jest mondeo 2.0 16v 136ps. prosze o wskazówki i materiały jak szybko, prosto i małym kosztem tego dokonać. jakie niespodzianki moga na mnie czekać? styling mnie nie obchodzi. chce mocy!! z góry dziekuje...
________________ ziom _
Kolin - 3 Lut 2007, 14:08
Co do Kur...2 razy ten sam temat nie rob burdelu...twoj trzeci post a juz wpieniasz Moderatora
zefir - 3 Lut 2007, 14:09
Kolin luzior )
mocne wejscia to domena tego forum:)
PumaRST - 3 Lut 2007, 14:13
zefir napisał/a: | Kolin luzior )
mocne wejscia to domena tego forum:) |
każdego
Ad@mus chcesz zeby fiesta była mocna kup silnik z RST
chyba jeszcze musze napisać FAQ o 2,0 16v w naszych fofi
Kolin - 3 Lut 2007, 14:19
PumaRST napisał/a: | chyba jeszcze musze napisać FAQ o 2,0 16v w naszych fofi |
Masz racje to wtedy nasz nowy kolega dostanie wszystkie odpowiedzi na zdanie pytania i pewnie po przeczytaniu tego zrezygnuje z wkładania silnika...bo zda sobie sprawe jakie to sa koszta i jeszcze wiekszy nawał pracy no i grunt znalezienie warsztatu zaufanego
zefir - 3 Lut 2007, 14:20
nie kazdego jestem jeszcze na 5 zarejestrowany i nie ma takich sytuacji jak na FKP
trzeba skrobnac faqu do kazdej mozliwej przerobki a potem trzepac nowych )))
musze chyba cos o 1,25 zetecu napisac:)
Kolin - 3 Lut 2007, 14:23
to ja tez cos napisze o moim 1.4 liter CVH jakas obszerną lekture
Fordon - 3 Lut 2007, 14:26 Temat postu: Re: s.w.a.p 1.3->2.0 16v+tuning mechaniczny
Ad@mus napisał/a: | Kutwa panowie chyba nadszedł czas aby moja fiesta stała się groźna na ulicznych światłach. chce widzieć na twarzy innych kierowców zdziwienie kiedy objeżdża ich moja fiesta wiadomo, że silniczek 1.3 może namieszać w walce z maluszkami i innymi toczydełkami. toteż chce wszczepić do mojej fiesty nowe serduszko. dawca jest mondeo 2.0 16v 136ps. prosze o wskazówki i materiały jak szybko, prosto i małym kosztem tego dokonać. jakie niespodzianki moga na mnie czekać? styling mnie nie obchodzi. chce mocy!! z góry dziekuje...
________________ ziom _ |
Kolego nie ma nic tanio do tego mozesz zapomniec o tym ze silnik bedzie trzymac serie czyli 136KM... do tego jesli nie posiadasz kasy rzedu 5-7 tys to od razu zrezygnuj bo wiarze sie to z budowa calego auta od podstaw... A dodatkowo ostatnio byl temat o 2.0 16v Zettec w fiescie...
Ja chyba naskrobie FAQ o 1.8TDintercooler przyda sie pewnie tez...
Piesek - 3 Lut 2007, 14:33
przestudiuj dobrze temat maffiosa tam masz praktycznie krok po kroku co i jak....
co do problemów jakie napotkasz to tak, znaczy to co będziesz potrzebować:
- łapy silnika od fiesty 1.6 bądz 1.8 zetec (ciężki temat)
- graty od silnika z fiesty 1.8 zetec, bądz escorta zetec, tj:
* miska olejowa
* kolektor ssący
* kolektor wydechowy
* ale inaczej w skrócie cały osprzęt z zeteca fiesty bądz escorta (nie wiem czy misa niebędzie musiała być z fiesty zetec)
- pompa paliwa z fiesty 1.8 130ps
- wymiana hamulców, myślę że na początek wystarczyły by z fiesty xr2i
- belka ze stabilizatorem
- jakieś szersze oponki żeby była jakaś przyczepność
Teraz da słowa co do tuningu, w miare niskim kosztem bo pewnie o taki Ci chodzi:
- góra silnika od 1.8 130ps (troszke ostrzejsze wałki i coś tam jeszcze niby nie wiem narazie nie jestem w temacie zeteczków aż tak dobrze obeznany), ale lepszym rozwiązaniem był by całkowicie ostry wałek
- kolektor wydechowy typu baran od escorta rs2000, troszkę trzeba poprzerabiać ale myślę że dało by radę, jak to się mówi dla chcącego nic trudnego
- wolny wydech 2'5" zakończony przelotowym tłumikiem, może strumienica? czasami coś daje
- może komp od 1.8 130ps by coś polepszył ale to byś musiał sam sprawdzić...
- polerka kanałów dolotowych itd itp
- stożek z orurowaniem z dostępem do zimnego powietrza
myślę że po tych zabiegach jeśli ta fiesta miała te 136km można spodziewać się przyrostu mocy gdzieś do 150km-160km zależy jaki wałek wybierzesz
PS. Teraz powiem Ci jak ja bym to zrobił, zakupił bym silnik od 2.0, skompletował graty, złożył ten silnik odpalił, przezimował bym, (międzyczasie polerka głowicy) dogadał się z Fazą co do ostrego wałka bo on ma do sprzedania za 750zł a to bardzo dobra oferta, i tak w kwietniu zaczął kombinować z wydechem i pod koniec kwietnia robił zamieszanie na ulicy
Ad@mus - 3 Lut 2007, 14:54
żeby sie tak sz.p. kolin nie gorączkował bo mu zyłka popusci...mialem problemy z netem i chyba dlatego 2razy wkleilo moj temat...
zastrzyk gotowki mam i mysle powiaznie nad tym swapem.
mam kolege ktory ma warsztat i doswiadczenie ze swapem.(upchnol do corsyB 2.0 16v z gsi)
rozmawialem z nim i powiedzial ze drugi raz bez problemu by to zrobil ale z corsa. a o fiesicie jeszcze nie myslal. pewno by cos wykombinowal, ale czasu trzeba. a jesli panowi juz to robili to wskazowki sie przydadza. po to wlasnie chyba stworzono forum. prosze rownierz pisac na gygy. mam ładne alu na sprzedarz. oryginalne rs z org lakiem.
a na nerwy polecam nerwosol.
jakby bylo jeszcze troche podpowiedzi to prosze bardzo pisac.
bardzo dziekuje za info od piaska(JU AR TE GREJTEST:p)
[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 14:57 ]
W OGOLE FAJNI JESTESCIE.
POZDRAWIAM
http://geilekarre.kabelei...m_submit=suchen
A TU ZAPODAJEM LINKA Z NIEMIECKIMI FIESTAMI PO SOLIDNYCH MODYFIKACJACH....POLECAM!!!
Parch - 3 Lut 2007, 14:58
Piesek napisał/a: | PS. Teraz powiem Ci jak ja bym to zrobił, zakupił bym silnik od 2.0, skompletował graty, złożył ten silnik odpalił, przezimował bym, (międzyczasie polerka głowicy) dogadał się z Fazą co do ostrego wałka bo on ma do sprzedania za 750zł a to bardzo dobra oferta, i tak w kwietniu zaczął kombinować z wydechem i pod koniec kwietnia robił zamieszanie na ulicy |
Kwietnia 2010
Piesek - 3 Lut 2007, 15:01
Jak będziesz potrzebować części to możesz do mnie napisać na priwa bądz gg, często udaje mi się znaleźć
Ale dobrym rozwiązaniem był by też silnik od RSturbo, kolega Puma ma aktualnie takowy do sprzedania, za 1200zł, komplet na swapa... ja sam jestem w trakcie wsadzania/modyfikacji takowego silnika i mogę stwierdzić że jest napewno bardziej rozwojowy a niżeli zetec 2.0 N/A...
PS. poszperaj trochę na forum, troche było na temat różnych swapów.
Bardzo się cieszę że coraz więdzej swapów jest na fkp
Ad@mus - 3 Lut 2007, 15:22
chyba juz duzo wiecej wiem na ten temat...dzieki PIASEK. silniczek mam juz obiecany z bitego mondeo za grosze. komplecik. tylko chlodnice nowa trza. a reszta? czy mocowania silnika podejda z fiesty xr2i 1.6? jesli chodzi o reszte to bedzie hardcore i custom. wiem jedno....taki diabelek musi isc!
Piesek - 3 Lut 2007, 15:45
lapy muszą być tak jak pisałem wyżej: od fiesty 1.6 zetec (taki silniki czasem w futurze występują) bądz od 1.8 S 105ps zetec, bądz rs1800 130ps
Zapomniałem jeszcze dodać zawieszenie też musisz zmienić bez tego ani rusz
Fordon - 3 Lut 2007, 16:14
Cytat: | mam kolege ktory ma warsztat i doswiadczenie ze swapem.(upchnol do corsyB 2.0 16v z gsi)
rozmawialem z nim i powiedzial ze drugi raz bez problemu by to zrobil ale z corsa |
W sumie zadna wydumka wszystko praktycznie pasuje... przy okazji moze podjechac na hamownie bo o dobre C20XE jest ciezko, lub niech sprobuje wstawic LET-a
Albo zrobic CRX-a 251KM N/A to juz jest zabawka...
Zorietuj sie w temacie na szrotach czy dostaniesz co niektore czesci potrzebne ci do Swapa... bo sam silnik to jedno ale umiescic go podlaczyc i poprzerabiac aby bylo OK to juz jest inna sprawa...a z silnikami bywa roznie poczytaj temat ze swapa 1.6 16V kolegi gaszu bardzo dobrze przedstawia napotkane problemy...
Piesek - 3 Lut 2007, 16:54
właśnie jestem po rozmowie z kolegą Ad@mus i zrobiłem mu kosztorys na gg, więc podsumuję to w tym temacie dla potomnych:
- goły silnik od 2.0 - 800zł (miejmy nadziej że jest wszsytko w nim okey, bo tak to trzeba doliczyć jeszcze jego remont)
- skrzynia biegów jakaś sensowna - 300zł
- hamulce tył i przód od rs1800/rst- 300zł (cena wzrasta wzraz, chęcią wymiany tarcz i klocków, zestaw naprawczy itd gdzieś do 800zł, a jeszcze więcej jeśli mówimy o heblach od escorta rs2000)
- belka tylna ze stabilizatorem - 150zł
- zawieszenie - 400zł (oczywiście cena wzrasta jeśli mówimy o nowym zawieszeniu, bo 400zł to używane sportowe, amory i spręgi)
- rozpórka dolna przednia - 70zł
- opony - 250 (jeśli będziemy mieli 14", bądz 15" to opony chociarz na sam przód toyo proxes, bo jednak przy takiej mocy to niemogą być to 155/70/13 więc plus ewentualny zakup felg)
- miska olejowa z rs1800 - 200zł
- rozrusznik z rs1800 - 100zł (wiadomo może być też z escorta ale będę tak pisać bo mi prościej)
- pompa paliwa z rs1800
- alternator z rs1800 - 100zł
- wydech - 800zł (i tak trzeba go zbudować od podstaw więc warto zakupić kolektor wydechowy od escorta rs2000 typu baran i poprzerabiać go, zakup jego to koszt 150zł plus koszty przeróbki jego, wolny wydech ja za rure 3 metrową 2,5" dałem 75zł do tega złączka elastyczna też dałem za nia 75zł, do tego niewiem czy chcesz strumienice, koncowy wydech przelotowy 200zl, do tego kolanka bo nikt niedognie Ci 2,5" cala za kolanko dawalem 30zl od sztuki a potrzebujesz ich hmm 3-4 wiec 120zl)
- komp i wiązka od rs1800 - 300zł (tego nie jestem pewien, może może być od 2.0 zeteca?)
- filtr - (firmowy stożek k&n albo piper w granicach 200zl bo te bez firmowe to shity, jakies kolanka rura alu, filt odmy olejowej niemusi byc firmowy 30zl)
- chłodnica wody - 250zł (mowa o nowej, bo czy warto bawić się w używaną?)
- rury wodne używane od rs1800 - 100zł
- akumulator - 200zł (wiadomo taki od 1.3 to za malusienki jest)
- rozrząd - 250zł
- okeje do tego - 500zł (olej niewiem jaki tam 10w40 czy jaki najlepiej MOTULa 120zł, olej do skrzyni biegow też koło 100zł, wszystkie nowe uszczelki 150zł, płyn do chlodnicy 50zł, plyn hamulcowy jakies 50zl, filtr paliwa 30zł)
- plus do tego zawsze dochodzą jakieś głupie pierdoły, coś będzie trzeba dać do przerobienia, to jakiś klej kupić, to gaz do butli, to elektrody, i wychodzi dodatkowe 1000zł które nie wiadomo gdzie poszło
Ad@mus - 3 Lut 2007, 17:47
troche tego jest...ale juz mam projekta w planach...teraz tylko zakasac rekawy. dobrze jest najpierw wszystko przemyslec i dopiero kupowac niz kupic i myslec...PIESEK wielkie dzieki...zobaczymy co to bedzie...juz mnie glowa boli:D:D:D moze do wakacji bedzie na kolach moj stworek:D:D:D ale najbardziej przeraza mnie elektryka;/ zawsze z tym sa jaja;/
PISAĆ
PISAĆ
PISAĆ
Im wiecej tym lepie;) oczko
Kolin - 3 Lut 2007, 19:15
Ad@mus napisał/a: | ale najbardziej przeraza mnie elektryka;/ zawsze z tym sa jaja;/ |
tez robie projekcik i właśnie mam lekkie problemy z elektryką ale juz wszystko zostało wyprostowane elektryka zawsze mnie będzie przerazac:)
Co do podwojnego postu to wybacz myslałem ze jakis kolejny typ wchodzi na forum i se robi jaja i będzie pisac post bezsensowny wiec sorry mam nadzieje ze jak zaczniesz dłubać przy samochodzie to zrobisz topic i bedziesz wszystko opisywac i fotki pstrykac Ad@mus napisał/a: | .(upchnol do corsyB 2.0 16v z gsi) | Jeden klubowicz robi projekt i upycha do fiesciny 2.8 litra w kazdym razie ja ci zycze owocnej pracy i rozpoczęcia projektu:) no i rzecz jasna zeby to wszystko zagadało
Ad@mus - 3 Lut 2007, 20:28
nie ma problema Kolin! nie jestem cieć. nie focham sie o srutututu:) a o tym potworze 2.8l czytalem na jakims temacie. to dopiero wymiot!! Myśle ze nie bedzie problemow z ta dwulitrowka i wejdzie gladko...a jak nie to wazelina i tez pojdzie gladko
p.s. Mam felgi orginalne RS 14" 5ramionek, proste nigdy nie malowane. orginalne jak Bozia stworzyła!! z dekielkami i oponkami...sprzedam lub zamienie na inne...
511 84 00 85
PumaRST - 3 Lut 2007, 21:01
Piesek napisał/a: | - pompa paliwa z fiesty 1.8 130ps |
A czym sie rózni od każdej fordowskiej pompy od auta na pełnym wtrysku??
Piesek napisał/a: |
Teraz da słowa co do tuningu, w miare niskim kosztem bo pewnie o taki Ci chodzi:
- góra silnika od 1.8 130ps (troszke ostrzejsze wałki i coś tam jeszcze niby nie wiem narazie nie jestem w temacie zeteczków aż tak dobrze obeznany), ale lepszym rozwiązaniem był by całkowicie ostry wałek
- wolny wydech 2'5" zakończony przelotowym tłumikiem, może strumienica? czasami coś daje
- może komp od 1.8 130ps by coś polepszył ale to byś musiał sam sprawdzić...
myślę że po tych zabiegach jeśli ta fiesta miała te 136km można spodziewać się przyrostu mocy gdzieś do 150km-160km zależy jaki wałek wybierzesz |
Piesek nie obraź sie ale jest to dużej cześci laicki bełkot tak naprawde nie wiele wnoszący.
Wydech 2,5" do tego wolny to wyrządzi wiecej szkód niż kożyści!! Góra od 1,8 130KM nic nie wniesie bo wzasadzie jest taka sama.
co do elektroniki są 2 wyjścia.
1) jaki kolwiek zestaw od Fiesty Zetec (1,6/1,8 105KM) wraz z przepływką od Mondeo 2,0 plus mapowanie !!
2) elektronika od 1,8 130KM + przepływka od 2,0 16v. Oczywiście wtryski od 2,0.
Kolektor wydechowy od RS2000 owszem ale po zmianie flanszy wużuceniu recylkulacji spalin i podgieciu gazami na gorąco. wydech dalej to seria bez kata lub odpowiednik o tej samej średnicy ale na 2 przelotowych tłumikach.
kolektor dolotowy znowu 2 opcje:
1) kolektor od fiesty Zetec wraz z przepustnicą od 130KM - notabene mam taki do oddania z przepóstnica.
2) oryginalny od mondeo też podejdzie, pełna dowolność.
Na fiestowskim powinien mieć lepsza góre a na oryginale lepszy moment na dole.
Co do zmian przy samym silniku 2,0 to zapomnieli wspomnieć o pompach:
1) olejowa wraz ze smokiem,
2) wody wraz z kołem
obie od 1,8 fiestowskiego.
Koło zamachowe od fiesty zetec wraz z czujnikiem położenia wału.
Jeszcze bedziesz potrzebował taka płyte która jest miedzy silnikiem a skrzynią od 1,6/1,8 Zetec z fiesty poniewaz w mondeo rozrósznik jest z tyłu silnika a w fieście z przodu.
Chłodnica wody od fiestowskiego zeteca tak jak i przewody wodne.
Skrzynia biegów 3 opcje:
1) Fiesta RS Turbo
2) fiesta 1,8 zetec ( wszystko jedno czy 105KM czy 130KM bo były te same)
3) Ford escort RS Turbo ze szperą 15%.
I pewnie jeszcze kilka zeczy które wyjdą. a o których nie pamietam w tej chwili.
Jesli mam byś szczery to niby masz tanio silnik do kupienia ale cąły osprzet do tego bedzie cie kosztował bardzo dużo kasy. Poskąłdasz 2,0 które tak naprawde jest wzglednie rozwojowe w Polsce ze wzgledu na trudno dostepne cześci. wiec bedziesz miałcoś co jeździ na poziomie seryjnej RS Turbo ( 1,6 Turbo). ja bym wolał osobiście robić taki silnik zreszta koszt samego swapa pewnie bedzie podobny ale możliwość podnoszenia mocy i koszt cześci eksploatacyjnych jest nie porównywalny.
Zapewne ktoś zaraz napisze ze jest to relkama bo mam taki silnik do sprzedania - bedzie miał w pewnym sensie racje ale kolega wyda z 5-6 tyś na swapa 2,0 a za tasama kase moze mieć coś szybszego.
PS: Jak bym miał sie brać za 2,0 16v to bym sie wzioł za silnik RS2000. Dlaczego??
1) Jest mocniejszy!!
2) nikt tego nie zrobił jeszcze w polsce.
3) ten sam koszt.
Pewnei napiszecie że sie nei da lub ze jest to cuieżkie. Zapewne jest troche roboty ale da sie!!
Jak by ktoś reflektował na takiego swapa to sie go podejme!!!!
Ad@mus - 3 Lut 2007, 21:16
Moze wniose pewna poprawke...heh...
tuning silnika 2.0l. Hmmmm...
moze zle to napisalem badz ujolem...mialem na mysli modywfikacje ktore podniosa jego sprawnosc do ok. 150km MAX...tyle mnie zadowala
doceniam porady i prosze o wypowiedzi gdyz laikiem jak narazie jestem ja ;p
turbinki i strojenia to juz high school wiec nie dla mnie:)
aczkolwiek 1.6t 168ps i 209nm(klasa!! i respect)
ale jak narazie zadowole sie jakas wolnossaca jednostka. 2.0l mam w zasiegu reki i to za grosiki...POZDRO
[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 21:19 ]
p.s. koszt operacji tekiego swapa??chodzi o robocizne...orientacyjnie bo jak narazie znam jedna osobe ktora mi pomoze ;p
PumaRST - 3 Lut 2007, 21:27
Ad@mus napisał/a: | p.s. koszt operacji tekiego swapa??chodzi o robocizne...orientacyjnie bo jak narazie znam jedna osobe ktora mi pomoze ;p |
czy to jest pytanie do mnie?? ja co prawda mówiłem o swapie na RS2000 ale jesli byłbyś powanie zainteresowany to zapraszam na PW.
Ad@mus - 3 Lut 2007, 21:42
oczowiscie ze pytanie do ciebie ;p
PW? a co to??
najwiekszy problem to odleglosc...ja jestem ze slaska i to z najdalszych stron...wiec pytam tylko orientacyjnie??
chociarz chcialbym choc raz byc w czyms pierwszy:D tylko ile kosztuja taka jednostka...na allegro swizdy gwizdu po takiej...
PumaRST - 3 Lut 2007, 21:45
Ad@mus napisał/a: | PW? a co to?? |
Prywatna Wiadomość = PW
masz na dole pod postem każdego lub w profilu każdej osoby.
Odległosc nie jest tak do końca problemem.
A jesli masz fieste sprzed cvhyba kwietnia 92 to jeszcze bedziesz musiał przerobić kostek łącząca obie instalacje
Ad@mus - 3 Lut 2007, 21:49
mam fieste 94r wiec chyba nie czeka mnie przerabianie kostek...
ale zastanawiam sie czy dlubac ta FIESTKE czy mam kupic egzemlarz inny i zdemolowac go w stylu MONSTER GARAGE(oczywiscie bez przesady;p)
bo ta fiestka ktora mam jest w idealnym stanie(po moim dziadku wiec igielka)ino troche slaba
PumaRST - 3 Lut 2007, 21:52
Ad@mus napisał/a: | mam fieste 94r wiec chyba nie czeka mnie przerabianie kostek...
ale zastanawiam sie czy dlubac ta FIESTKE czy mam kupic egzemlarz inny i zdemolowac go w stylu MONSTER GARAGE(oczywiscie bez przesady;p)
bo ta fiestka ktora mam jest w idealnym stanie(po moim dziadku wiec igielka)ino troche slaba |
jak masz pewne nadwozie to zostaw to co masz bo w MK3 to ciezki temat.
Ad@mus - 3 Lut 2007, 21:57
jesli chodzi o nadwozie to mozna znalesc tansza bude...np sprowadzic za grosze.
zagraniczne samochody jesli nie sa na szrocie powinny byc pewne bo inaczej nie maja TUV.
a nie chcialbym eksperymentowacna otwartym sercu tej fiesty bo jest dla mnie cenna;p KU...WA ciezko wytlumaczyc gdybym ta sprzedal i dolozyl 3000zl to mialbym inna fieste ze swapem a tak to musze liczyc ponad 4000zl + niespodzianki do tej budy...
a pozatym i tak lak bedzie nowy wiec powloka lakierowa innej budy mi lotto
trzeba poprostu przemyslec
[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 22:08 ]
Juz powoli mi zaczyna odbijac...
patrze na allegro na cenki i ...?
stwierdzilem ze jestem nawiedzony...
HALLO!! CZY KTOS MYSLAL O SWAPIE DO CURIERA?? BUDY SA TANIE ;P
Kolin - 3 Lut 2007, 22:10
hmmmm a co by tak na to jagby gupic jakiegos RS 1.8 130 KM i jakos ja podkręcić albo RST i troszke ja przerobic nie lepiej by było?? Puma ma silnik od RST na sprzedaz moim zdaniem tak by było lepiej bo mniej roboty:)
Ad@mus - 3 Lut 2007, 22:22
SILNIK RST JUZ PRZERABIALEM Z PUMA...
PROBLEM JEST TAKI ZE KUPIC DOBRA 1.8 ZETEC JEST RACZEJ CIEZKO...
NO NIE WIEM...A SWAP BRZMI DUMNIE
Kod: | Wszystko OK, ale nie pisz z włączonym capsem bo to oznacza krzyczenie. - trzeci |
trzeci - 3 Lut 2007, 22:40
Przy okazji tego topicu pojawiły się 3 obszerne wypowiedzi (Pieska i Pumy) które skopiowałem do WORD-a i w wolnej chwili postaram się z nich zrobić jednego gotowca odnośnie swapu na 2,0 16V Zetec.
No a Tobie Ad@mus - powodzenia, gdy sie w końcu zdecydujesz co i jak
Pozdro ...
PumaRST - 3 Lut 2007, 23:19
Artur napisze coś dla potomnych nie zajmuj sie tym wczoraj miałem weene twórczą i zrobie to też z 2,0 16v w fofi taki mały FAQ :lol:
Piesek - 4 Lut 2007, 02:52
silnik rs2000 komplet !! można kupić za 2tyś ze skrzynią i wszystkim, rozrusznikiem itd itp, więc sądzę że taniej od 2.0 zeteca można by to wsadzić... ale jest jedno ale, mówiłeś na gg że jak narazie nie chcesz turbo, ale potem może się coś smienić i rs2000 jest naprawdę drogie w dłubaniu jeśli chodzi o turbo....
PS. Puma góra silnika od rs1800 i 2.0 troszkę się różni rs1800 ma troszkę ostrzejsze wałki, a co do przelotu 2,5" ma to sens o ile będzie kolektor rurowy, a o tym z kolegą rozmawiałem na gg, co do samej przeróbki kolektora z rs2000 do zeteca do kolega ma znajomego co mu dorobi flansze, więc spoko, dlatego sądze że przelot będzie si.
Lokmen - 4 Lut 2007, 06:35
trzeci napisał/a: | Przy okazji tego topicu pojawiły się 3 obszerne wypowiedzi (Pieska i Pumy) które skopiowałem do WORD-a i w wolnej chwili postaram się z nich zrobić jednego gotowca odnośnie swapu na 2,0 16V Zetec.
No a Tobie Ad@mus - powodzenia, gdy sie w końcu zdecydujesz co i jak
Pozdro ... | Nie wiem tylko po co - każdy nowy ktory tu przyjdzie i tak bedzie sie pytał co i jak pomimo tego ze to bedzie podklejone
Z drugiej strony patrząc na ta dyskusje mam mieszane uczucia - napisze sie takiemu delikwentowi od h..ja postow co i jak i ile to kosztuje, a ten i tak tego nie zrealizuje. Inna sprawa ze niektóre wypowiedzi są z krainy bajki i mitów - np. kupno silnika RS2000 kompletnego (i pewnie zdrowego) za 2.0000 zł, czy też jak to łatwo i przyjemnie moża wszystko skompletować i wsadzić do silnika.....na tego typu sprawy nie wystaczy mieć tylko kasy - trzeba mieć przede wszystkim tez kupe czasu i cierpliwości
PumaRST - 4 Lut 2007, 09:22
Piesek napisał/a: | PS. Puma góra silnika od rs1800 i 2.0 troszkę się różni rs1800 ma troszkę ostrzejsze wałki, a co do przelotu 2,5" ma to sens o ile będzie kolektor rurowy, a o tym z kolegą rozmawiałem na gg, co do samej przeróbki kolektora z rs2000 do zeteca do kolega ma znajomego co mu dorobi flansze, więc spoko, dlatego sądze że przelot będzie si. |
Piesek wałki w 2,0 i 1,8 są praktycznie identyczne!! byc moze jest delikatna róznica ale wałki od RS1800 nie bedą wałkami ostrymi dla 2,0. Zreszą angole jako przeróbke z 1,8 105KM na RS1800 równiez podaja zeby stosować wałki z 2,0. hmmm kolebka tuningu Fiest sie myli?? Zreszta jak porównywałem wałki od 2,0 a rysunkiem technicznym wałków od 1,8 130KM to wyszły na to samo. Cóż moze sie myle...
Jaki wpływ ma kolektor wydechowy na zwiekszanie średnicy wydechu o 0,5 cala?? Co ma dodać predkości spaliną czy zwieksza ich ilość?? Na jakiej podstawie uważasz że 2,5" wolne czyli na 1 tłumiku przelotowym jest SI
Bo ja na poparcie mojej tezy ze 2,5" to za dużo do seryjnego N/A (nawet po wałkach i delikatnym retuszu moge przedstawić Astre GSI z c20xe w której z serii zrobiono 215KM a wydech był na poziomie 2 1/4 cala z 3 tłumikami, który był licozny na potrzeby poważnej przeróbki silnika.
Inny przykład Fiat SC 1,1 przygotowywany do mistrzostw polski w wyścigał cpłąskich. Chłopaki zwiekjszyli wydech o 1/2" i pojechali na hamownie i co?? dupa 5-7KM uciekło!!
W silnikach turbodoładowany faktycznie 2,5 - 3 cale to średnica optymalna ale w N/A trzeba podejść z głową do tego bo jedyne co sie stanie bedzie Warczy Rycy Ceszczy a KM jedynie uciekna.
No ale jesli choidzi włascicielowi o dźwiek to owszem 2,5" + 1 tłumi i bedzie git!!! Każżdy na światłach bedzie słyszał.
A jesli chodzi o porównanie Zeteców z RS2000 to pod kontem dalszego Tuningu w Kaczogrodzie jest to ten sam chu.....! Cześci z rynku wtórnego wzasadzie nei wystepują a nowe sa tak samo drogie. Uturbić N/A czy to bedzie Rs2000 czy 2,0 Zetec to ten sam koszt i problem. wiec jak dla mnei nei ma różnicy
Niestyty Łokmen masz racje 99% naklepiemy sie w tą klawiature jak głupi i bedzie ch.... wielki z takich palnów. Choc trzeba mieć nadzieje że akurat w tym przypadku ta regóła sie nei potwierdzi. I ta nadzieja jest wzasadzie przy każdokrotnym misaniu na ten temat :-/
Mafios - 4 Lut 2007, 09:34
PumaRST napisał/a: | zefir napisał/a: | Kolin luzior )
mocne wejscia to domena tego forum:) |
każdego
Ad@mus chcesz zeby fiesta była mocna kup silnik z RST
chyba jeszcze musze napisać FAQ o 2,0 16v w naszych fofi |
nie tylko RST jest mocne ;-)
trzeci - 4 Lut 2007, 09:35
Łokmen napisał/a: | Nie wiem tylko po co - każdy nowy ktory tu przyjdzie i tak bedzie sie pytał co i jak pomimo tego ze to bedzie podklejone |
Po to, że jesli się ktoś spyta o to samo to odeśle się go do FAQ a temat nawet będzie można zamknąć.
To po pierwsze, a po drugie to jesteśmy Ogólnopolskim Klubem Fiesty, co zobowiązuje nas do tego, żeby takie rzeczy były u nas spisane i podane w formie gotowców do zapoznania się.
I takich opracowań powinno być dużo, dużo więcej, nie tylko w tematyce tuningu mechanicznego.
Pozdro ....
Piesek - 4 Lut 2007, 10:04
to z tym wydechem może się mylę... ale np. rover zastecowy ma przelot po całości, a jest mistrzem Polski w klasie mini... a mówię też o oparciu samochodów moich kumpli, inne przykłady rover 114 też wolny wydeszek, ale 2", teraz kumpel upycha tam 1,8 vvc i to też nie jest jego pierwszy, czy drugi swapowany silnik... kolejny projekt Honda Civic 1200 dopiero co jest składana, też przy pomocy chłopaczka od rovera i z tego co mi wiadomo ma też mieć wolny wydech przelotowy, a to auto będzie się ścigać na 1/4 mili na mistrzostwach Europy w Kamieniu Śląskim, więc myślę że chłopaczki mają na tyle wiedzę żeby nie pchać się w straty rzędą 7km żeby coś im tam mruczało, sorry Marcin ja nie mówię tu o golficach czy kaliberach i w środku 4 panów w białych czapeczkach i zależy im tylko aby było jak najgłośniej aby jak najbardziej można było się lansować 8 głośniki boschmana w bagażniku, radio pjoniera i lans pełną gębą. Kolejny przykład to nissan sunny GTR, całkowicie wybebeszona buda, łącznie z nagrzewnicą zamkami wszystko co się tylko dało i równierz ma wolny wydech 2,5" a zamiast tłumika rure 80mm i myślę że też to nie jest założone do lansu żeby tylko dudniło i włączało wszystkie alarmy na osiedlu, a uwierz że tak ryczy to auto że.... głowa kwadratowa :D ale nie wiem może się mylę, może Kielecka sfera street racerów w inny sposób podwyższa moc swoich autek, albo już sam nie wiem.
PumaRST - 4 Lut 2007, 10:58
Mafios napisał/a: | nie tylko RST jest mocne ;-) |
a czy ja powiedziałem że tylko?? jest jeszcze kilka racjonalnych i nie racjonalnych rozwiązań
Piesek nie chodzi o kielecka strefe czy jaką kolwie inną. to są proste załozenia ze na pałe nic sie nie zrobi sensownego. A mityczny wolny wydech 2,5" nie zawsze musi sie sprawdzic w N/A.
Ad@mus - 4 Lut 2007, 11:15
panowie...troche optymizmu
bylbym chyba debilem gdybym zaczol dlubac w aucie bez wczesniejszego wtajemniczenia...
najpierw przemyslec potem robic bo kase latwo wydac trudniej zarobic...
konspekt przebudowy musi byc dopiety na ostatni guzik!!
a jesli chodzi o tuning silnika wolnossacego to sposobow jest naprawde duzo...
wiec dyskusje na ten temat moga trwac godzinami...a opini moze byc milion piecstet sto dziewiecset...
Lokmen - 4 Lut 2007, 16:29
chicałbym zebyś jak nie za pół roku to przynajmniej za rok pochwalił sie swapem - ale jak znam życie to szybciej sie pozbędziesz samochodu jak zrobisz swap zresztą niejedni tu byli co chcieli wsadzać silniki od stara...
Piesek - 4 Lut 2007, 17:00
powiem Ci Łoki że może to być i całkiem realny projekt... dostęp do części ma z tego co rozmawiałem z nim, pomoc techniczną też... dobry kolega tej czerwonej corsy 2.0 zeswapowanej co teraz w GT jest opisana na okładce...
Lokmen - 4 Lut 2007, 17:02
powiem ci tak częsci do opli i silników 2,0 16V jest od cholery - do forda praktycznie nic nie ma a jak jest to za kosmiczną cenę ktora ścina z nóg...
Ad@mus - 4 Lut 2007, 18:07
od wczoraj zachorowalem...
szukam czesci i ceny porownuje...szacunkowo koszty jeszcze raz licze...
gadalem z kolega o swapie...sie podejmie...
narazie mam szkole i sesje, jak sie wszystko uspokoi zaczne dlubanko...
Mafios - 5 Lut 2007, 08:39
ty chyba nie wiesz ile tak naprawde swap kosztuje ;-) pod uwage wziales uklad hamulcowy , wydechowy i zawieche ?
Kolin - 5 Lut 2007, 09:04
Ja czekam na rozpoczęcie tej operacji bo w samochodzie tak jak Mafios pisze trzeba zrobic wszystko od poczatku hample,zawiecha to podstawa ;-) więc jesli dysponujesz naprawde wielka gotówka to ok bo boje sie ze 5 tys braknie wiem ile mnie moj projekt bedzie kosztował a praktycznie miało wyjsc o wiele mniej ale w praniu wszystko wychodzi jak zaczynasz robic juz samochod...
Ad@mus - 5 Lut 2007, 09:15
z PIESKIEM liczylismy wszystko...z hamulcami, wydechem i zawiasem.
osobiscie nie wiem az tak duzo wiec powiem ZE NIE WIEM ILE SWAP KOSZTUJE...
Piesek - 5 Lut 2007, 09:24
w 5tyś zł się zmieści... bo troszkę inny dostęp do części ma niżeli te co wypisałem cenowo.
Kolin - 7 Lut 2007, 20:43
I jak cały projekt zamarł ? jakas decyzja podjęta co do całego swapa ? czy na tym koniec ?
Lokmen - 8 Lut 2007, 06:22
i w pizzzzzdu po swapie - koszta go rozłożyły
Ad@mus - 8 Lut 2007, 08:41
o nie idziemy to przodu
tak jak radziliscie tak robie...najpierw zawsias itp...
spregi juz czekaja na montarz...
KASY PRZYBYWAJ!!
felgi mam nowe:) stalowe mangelsy 13"...powoli
A-Tiger - 18 Lut 2007, 22:43
jak kupowales nowe to zamien na '14 bo bedziesz jechal po ziemi na profilu opony 50 i springach obnizajacych troche OT
Kolin - 25 Lut 2007, 13:49
Ad@mus napisał/a: | tak jak radziliscie tak robie...najpierw zawsias itp...
spregi juz czekaja na montarz...
KASY PRZYBYWAJ!!
felgi mam nowe:) stalowe mangelsy 13"...powoli |
I jak tam prace?? robiłeś juz cos w zawieszeniu??
Ad@mus - 26 Lut 2007, 14:17
zawias dalej lezy;/ przykra sarna pokzyzowala plany i FF stala u blacharza.
za 2 tyg ja pomaluje i bd zakladal graty...
kola okazaly sie za male i odsprzedalem je koledze;/ ale mam juz na oku mangelsy chromowane...tylko ze 14"
musze do kolesia zadzwonic i sie dogadac...
gdyby nie ta sanra!!! grrrrrrrrrr
|
|