Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i

DiabloHR - 18 Wrz 2006, 19:00
Temat postu: [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i
Poniżej zamieszczam foto. Czy mi się tylko wydaje czy mylę się, że krokowiec w mojej Xr2i jest, że tak powiem jednorazowy i nie rozbieralny? Czytałem o krokowcu z 1.1 wygląda inaczej i da się go rozebrać a co z tym?? Chciałbym przeczyścić te styki w środku, ponieważ mam nadzieje, że to pomoże na obroty na jałowym...
Pozdrawiam!


szynszyl - 18 Wrz 2006, 21:12

to nie jest krokoy!! to jest zawór bocznikowy powietrza. działa jak elektromagnes. rozkręcasz zalewasz wd40 i już..potem zalewasz jakimś olejem w sprayu i masz na lata
DiabloHR - 18 Wrz 2006, 22:11

Zwariowałem!! :yyy: Czas zmienić mechanika!! Mechanik wyraźnie pokazywał na to mówiąć żebym przeczyścił silnik krokowy... Możesz mój drogi wybawco powiedzieć mi gdzie go szukać?? ;/
Tommur - 19 Wrz 2006, 00:00

H chair ehe. Jacy ci mechanicy wyszkoleni. Właśnie wróciłem z dworu i dokładnie mechanik wskazał mi to samo :) . Rozebrałem tylko cos za bardzo ufajdane mi się wydawało.

Spoko czyli zdjęć nie muszę zamieszczać, ale skoro już się zacząłem uczyć silnika 1,6 to za chwilę wrzucę kilka zdjęć i może wskażecie gdzie jest krokowy.

DiabloHR - 19 Wrz 2006, 00:05

Tommur popieram i oczekuję na to samo... ;)
Tommur - 19 Wrz 2006, 00:42

Jako, że jestem młodym adeptem XR-ki zapytuję cóż to jest:

3. strzelam - czujnik temperatury zasysanego powietrza?
4. strzelam - mapsensor, bo tam grzebali diagności jak u nich byłem?
5. to jest bardzo zardzewiałe - pewnie cos od podciśnienia powietrza, ale co?
1 i 6. odolejacz? - jak zajrzałem w miejsce gdzie rurka wychodząca z tego ustrojstwa wchodziła do filtra powietrza to lekko tam było ufajdane smarem z brudem. tak ma być?

A gdzie jest krokowy? Bo może to jest źródłem mych problemów z obrotami.
i jeśli moglibyście podać co raz na jaki.ś czas należy czyścić, aby nie mieć przykrych niespodzianek z obrotami (o czujniku przepustnicy już wiem). :he:





Pozdrawiam

szynszyl - 19 Wrz 2006, 06:58

Cytat:
A gdzie jest krokowy?
#$%^%#@#^%$#^#$ czy ja po rusku pisze...
jackrzec - 19 Wrz 2006, 07:47

Ludzie!!! Powariowaliście? Przecież w Xrce nie ma krokowca (takiego jak w 1,1-1,3) zamiast niego jest ZAWÓR BOCZNIKOWY POWIETRZA tak jak pisze kolega Szynszyl. Krokowiec w 1,1 działa mechanicznie, tzn wysuwa się bolec który uchyla przepustnicę dając w ten sposób więcej powietrza i zwiekszają obroty, a zawór bocznikowy to poprostu otwiera elektromagnesem dodatkowy dostęp powietrza. W Sumie wychodzi na to samo. Niektórzy używają nazwy krokowiec, ale czy to zawór czy "prawdziwy" krokowiec i tak o to samo w sumie chodzi!!!
szynszyl - 19 Wrz 2006, 07:58

1 i 6 odma.. źródło moich kłopotów - olej mi uciekł
2 taa od podciśnienia. musi byś szzcelne i działać ylko w jedną stronę
4. map
5. nom w końcu na rurce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia

squadak - 19 Wrz 2006, 09:45

szynszyl napisał/a:

5. nom w końcu na rórce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia

5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego

szynszyl - 19 Wrz 2006, 15:36

acha... rano było :ups:
DiabloHR - 19 Wrz 2006, 17:21

szynszyl, czy da się rozebrać tą odmę 6 żeby przeczyścić? a może kupić nową? Jedno wejście mam zatkane
szynszyl - 19 Wrz 2006, 18:13

wrzucasz na noc w benzynę... jak bardzo zatkane. jak nie to sprężarkę jak masz i wio.. bena i powietrze... tylko pamiętaj te zaworki przepuszczają jednostronnie. stąd wrzucenie do beny bezpieczniejsze.
Tommur - 19 Wrz 2006, 18:29

Czyli rozumiem, że powinienem zawór bocznikowy przeczyścić, bo na pewno nie ma tam smaru w spray-u tylko coś co przypomina czarną maź zalaną przepalonym olejem. W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu. :twisted:


Dzięki za inf jackrzec. Jak napisałem w poście uczę sie dopiero tego silnika i jasnowidz nie jestem żeby wiedzieć, żę w xr zawór bocznikowy działa jak krokowiec. OT

szynszyl - 19 Wrz 2006, 18:39

Tommur napisał/a:
W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu. :twisted:
wd-40, PB95, olejem w sparyu.. ma leciutko chodzić i już.
Tommur - 19 Wrz 2006, 23:42

Szynszyl dzieki za opis fotki, ale nie podałes co to jest pod 3.

Pozdrawiam

squadak - 20 Wrz 2006, 09:58

3 to czujnik temp powietrza tak jak napisales
szynszyl - 26 Gru 2006, 18:41

squadak napisał/a:
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu -
no dobra.. tego zbbiornika nie mam od 10 lat.. nachodzi mnie szalona myśl.. zeby to wywalić.. i zatkac w pieron.
duhasz - 28 Lut 2007, 22:12

a czy przez ten zawór bocznikowy powietrza może być spowodowane spadanie obrotów :?: na 500 a następnie gasnietecie xr-ki?
szynszyl - 28 Lut 2007, 22:13

duhasz, na wolnych obr. jak najbardziej... a rónie dobrze na dupnych kablach WN... czy świecach.. XR2i to zaraza :-(
Tommur - 28 Lut 2007, 22:17

Dobrze guru "Szynszyl" gada. Co do falowania obrotów i wpłyeu na nie kabli Wn to za 2 dni się okaże. Dziś potraktowałem je trochu spryuskiwaczem z woda jak "DIODA' zaleca i ładniw mi świecił nr 1 oraz lekko nr 4 :(. w końcu wiewm o co chodzi ze świeceniem kabli (ładne to)
duhasz - 1 Mar 2007, 17:37

swiece mam nowe. 12zł sztuka wiec chyba nie sa takie marne!czyli mowisz zeby kable wymienic?moze przez to gasnac?moze byc wiecej przyczyn gasniecia fiesciny bez powodu?
Tommur - 1 Mar 2007, 17:58

Słuchaj. W teamie warszawskim na pewno ktoś ma czujnik mogowy i sprawdzi ci błędy na kompie. Od tego zacznij bedziesz wiedział co jest. A kiedy zdjęcia silnika?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group