|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i
DiabloHR - 18 Wrz 2006, 19:00 Temat postu: [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i Poniżej zamieszczam foto. Czy mi się tylko wydaje czy mylę się, że krokowiec w mojej Xr2i jest, że tak powiem jednorazowy i nie rozbieralny? Czytałem o krokowcu z 1.1 wygląda inaczej i da się go rozebrać a co z tym?? Chciałbym przeczyścić te styki w środku, ponieważ mam nadzieje, że to pomoże na obroty na jałowym...
Pozdrawiam!
szynszyl - 18 Wrz 2006, 21:12
to nie jest krokoy!! to jest zawór bocznikowy powietrza. działa jak elektromagnes. rozkręcasz zalewasz wd40 i już..potem zalewasz jakimś olejem w sprayu i masz na lata
DiabloHR - 18 Wrz 2006, 22:11
Zwariowałem!! :yyy: Czas zmienić mechanika!! Mechanik wyraźnie pokazywał na to mówiąć żebym przeczyścił silnik krokowy... Możesz mój drogi wybawco powiedzieć mi gdzie go szukać??
Tommur - 19 Wrz 2006, 00:00
H chair ehe. Jacy ci mechanicy wyszkoleni. Właśnie wróciłem z dworu i dokładnie mechanik wskazał mi to samo . Rozebrałem tylko cos za bardzo ufajdane mi się wydawało.
Spoko czyli zdjęć nie muszę zamieszczać, ale skoro już się zacząłem uczyć silnika 1,6 to za chwilę wrzucę kilka zdjęć i może wskażecie gdzie jest krokowy.
DiabloHR - 19 Wrz 2006, 00:05
Tommur popieram i oczekuję na to samo...
Tommur - 19 Wrz 2006, 00:42
Jako, że jestem młodym adeptem XR-ki zapytuję cóż to jest:
3. strzelam - czujnik temperatury zasysanego powietrza?
4. strzelam - mapsensor, bo tam grzebali diagności jak u nich byłem?
5. to jest bardzo zardzewiałe - pewnie cos od podciśnienia powietrza, ale co?
1 i 6. odolejacz? - jak zajrzałem w miejsce gdzie rurka wychodząca z tego ustrojstwa wchodziła do filtra powietrza to lekko tam było ufajdane smarem z brudem. tak ma być?
A gdzie jest krokowy? Bo może to jest źródłem mych problemów z obrotami.
i jeśli moglibyście podać co raz na jaki.ś czas należy czyścić, aby nie mieć przykrych niespodzianek z obrotami (o czujniku przepustnicy już wiem).
Pozdrawiam
szynszyl - 19 Wrz 2006, 06:58
Cytat: | A gdzie jest krokowy? | #$%^%#@#^%$#^#$ czy ja po rusku pisze...
jackrzec - 19 Wrz 2006, 07:47
Ludzie!!! Powariowaliście? Przecież w Xrce nie ma krokowca (takiego jak w 1,1-1,3) zamiast niego jest ZAWÓR BOCZNIKOWY POWIETRZA tak jak pisze kolega Szynszyl. Krokowiec w 1,1 działa mechanicznie, tzn wysuwa się bolec który uchyla przepustnicę dając w ten sposób więcej powietrza i zwiekszają obroty, a zawór bocznikowy to poprostu otwiera elektromagnesem dodatkowy dostęp powietrza. W Sumie wychodzi na to samo. Niektórzy używają nazwy krokowiec, ale czy to zawór czy "prawdziwy" krokowiec i tak o to samo w sumie chodzi!!!
szynszyl - 19 Wrz 2006, 07:58
1 i 6 odma.. źródło moich kłopotów - olej mi uciekł
2 taa od podciśnienia. musi byś szzcelne i działać ylko w jedną stronę
4. map
5. nom w końcu na rurce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia
squadak - 19 Wrz 2006, 09:45
szynszyl napisał/a: |
5. nom w końcu na rórce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia |
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego
szynszyl - 19 Wrz 2006, 15:36
acha... rano było
DiabloHR - 19 Wrz 2006, 17:21
szynszyl, czy da się rozebrać tą odmę 6 żeby przeczyścić? a może kupić nową? Jedno wejście mam zatkane
szynszyl - 19 Wrz 2006, 18:13
wrzucasz na noc w benzynę... jak bardzo zatkane. jak nie to sprężarkę jak masz i wio.. bena i powietrze... tylko pamiętaj te zaworki przepuszczają jednostronnie. stąd wrzucenie do beny bezpieczniejsze.
Tommur - 19 Wrz 2006, 18:29
Czyli rozumiem, że powinienem zawór bocznikowy przeczyścić, bo na pewno nie ma tam smaru w spray-u tylko coś co przypomina czarną maź zalaną przepalonym olejem. W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu.
Dzięki za inf jackrzec. Jak napisałem w poście uczę sie dopiero tego silnika i jasnowidz nie jestem żeby wiedzieć, żę w xr zawór bocznikowy działa jak krokowiec. OT
szynszyl - 19 Wrz 2006, 18:39
Tommur napisał/a: | W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu. | wd-40, PB95, olejem w sparyu.. ma leciutko chodzić i już.
Tommur - 19 Wrz 2006, 23:42
Szynszyl dzieki za opis fotki, ale nie podałes co to jest pod 3.
Pozdrawiam
squadak - 20 Wrz 2006, 09:58
3 to czujnik temp powietrza tak jak napisales
szynszyl - 26 Gru 2006, 18:41
squadak napisał/a: | 5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - | no dobra.. tego zbbiornika nie mam od 10 lat.. nachodzi mnie szalona myśl.. zeby to wywalić.. i zatkac w pieron.
duhasz - 28 Lut 2007, 22:12
a czy przez ten zawór bocznikowy powietrza może być spowodowane spadanie obrotów na 500 a następnie gasnietecie xr-ki?
szynszyl - 28 Lut 2007, 22:13
duhasz, na wolnych obr. jak najbardziej... a rónie dobrze na dupnych kablach WN... czy świecach.. XR2i to zaraza :-(
Tommur - 28 Lut 2007, 22:17
Dobrze guru "Szynszyl" gada. Co do falowania obrotów i wpłyeu na nie kabli Wn to za 2 dni się okaże. Dziś potraktowałem je trochu spryuskiwaczem z woda jak "DIODA' zaleca i ładniw mi świecił nr 1 oraz lekko nr 4 :(. w końcu wiewm o co chodzi ze świeceniem kabli (ładne to)
duhasz - 1 Mar 2007, 17:37
swiece mam nowe. 12zł sztuka wiec chyba nie sa takie marne!czyli mowisz zeby kable wymienic?moze przez to gasnac?moze byc wiecej przyczyn gasniecia fiesciny bez powodu?
Tommur - 1 Mar 2007, 17:58
Słuchaj. W teamie warszawskim na pewno ktoś ma czujnik mogowy i sprawdzi ci błędy na kompie. Od tego zacznij bedziesz wiedział co jest. A kiedy zdjęcia silnika?
|
|