Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - komplet zawieszenia supersport

squadak - 30 Sie 2006, 15:31
Temat postu: komplet zawieszenia supersport
Witam

znalazlem takie ustrojstwo na allegro - komplet amorki + sprezyny - podobno to jakas niemiecka firma, ktos to mial zamontowane u siebie?, moze slyszal jakies opinie?
maja dwie wersje - obnizajaca o 35 i 60mm
ktos chce za nowki 1200zl, czy warto sie w to pakowac?


zefir - 30 Sie 2006, 16:08

ja mysle o takim kompletnym bo cena calkiem w pyte a po zatym kilka osob juz pochwalila ja.napewno jest to lepsza opcja od jamexow
Darekmk3 - 30 Sie 2006, 16:11

zefir napisał/a:
ja mysle o takim kompletnym bo cena calkiem w pyte a po zatym kilka osob juz pochwalila ja.napewno jest to lepsza opcja od jamexow

na temat amorkow jamex sie nie wypowiem bo nie mam ale sprezyny jak za cene 310zl z przesyłka dają rade-wiadomo ze niska cena to nie ma co wymagac ale u mnie sie sprawdzaja -zresszta zefir zobaczysz na torze ;) ale jakbym mial brac kompletny nowy zawias to faktycznie cena tego zestawu nie jest zła ;)
pozdro :)

Qzyn - 30 Sie 2006, 19:38

Zla nie jest ale supersport to niestety dolna polka sportowych zawieszen. Jednak na droge powinno wystarczyc. Wszystko zalezy odf tego jakie masz ambicje i wymagania. Koles chyba ciutke na tym zarabia bo jesli mnie pamiec nie myli to u dojczow zestawy supersporta chodza juz od 180 euro. ALe tu moge sie mylic :)
zefir - 30 Sie 2006, 19:50

masz racje qzyn wlasnie zlukalem katalog niemiecki 211E :devil: :devil: :devil:
PumaRST - 30 Sie 2006, 20:16

na droge wystarczy, zresztą też pewnie bede sie przymieżał do takiego zestawu, natomiast co do ceny to w niemczech jest ona 278 euro wiec wychodzi ze zarabia jakieś 150-200zł choć pewnei ma upust.

http://www.supersport.de/index-en.htm

Ja miałem taki zawias w Corsie i sobie wsumie chwaliłem choć kupiłem urzywke. a że biorąc poprawke na cene normalnych amorków plus jakiś sportowych spreźyn to i tak wychodzi taniej.

Jesli kupisz to napisz co sądzisz o nich.

janek - 30 Sie 2006, 21:38

Witam, mam wlasnie takie zawieszenie -40mm u siebie w Fiescie :-) Zakupilem je przez pewnego sprzedawce z allegro, sciagnal mi ten zestaw z niemiec a zaplacilem za niego 850 zl z przesylka, nie chcialem faktury i dlatego tylko 850 zl :-) Niestety nie opisze jak sie sprawuje w aucie bo jeszcze nie mialem okazji przetestowac bo siedze w UK, ale dziewczyna jezdzi juz 3 miesiace i z tego co mowila jest dosc twardo i w zakrety bez zwalniania wchodzi pieknie :-) Niestety ale tylko tyle moge napisac o tym zawieszeniu :P Pozdrawiam
Qzyn - 31 Sie 2006, 09:10

Puma patrz jaka roznica zefir znalazl za 211 hehehehehe.
zefir - 31 Sie 2006, 10:30

211 E po wpisaniu w niemieckim google supersport .
jakas firma mi wyswietlila, ma teraz promocje.normalnie jest 278E
pozdrawiam

squadak - 31 Sie 2006, 11:27

dzieki za opinie, jeszcze sie zastanowie czy to kupic, bo auto jest narazie uzywane na codzien do normalnej jazdy i co jakis czas na kjsa, a zawieszenie chce kupic bardziej z mysla o kjsach
doogi - 31 Sie 2006, 11:52

to szukaj billów, najlepiej gwintu.
amorki za 1400 komplet powinieneś wychaczyć. (ofk za b8)

PumaRST - 31 Sie 2006, 18:24

Gebal napisał/a:
to szukaj billów, najlepiej gwintu.
amorki za 1400 komplet powinieneś wychaczyć. (ofk za b8)


ta cena to chyba za urzywane!! bo nowe napewno nie kosztuja 350zł/szt.


squadak zawias powinien wystarczyć na KJSy, napewno jest twardszy niz seria a sporo tańszy.
Nie jest to Koni czy Bilstein czy KYB AGX ale nadal są to niezłe amorki.


Pozdro

doogi - 31 Sie 2006, 18:55

Cytat:

Witam.
BILSTEIN B4 GAS
400zł/2szt przód
350zł/2szt tył

BILSTEIN B6 SPORT
900zł/2szt przód
600zł/2szt tył

BILSTEIN B8 SPRINT
930zł/2szt przód
620zł/2szt tył
Pozdrawiam www.mts24sklep.pl

pomyłka o 150zł.
przepraszam.

PumaRST - 31 Sie 2006, 21:13

Tak sobie popatszyłem po cenach i numerach katalogowych i faktycznie nie ma tragedii:

B6
przód V36-0376 480zł/szt = 960zł
tył B46-1532 330zł/szt = 660zł

wychodzi nam 1620zł/KPL

B8
przód V36-0377 470zł/szt = 940zł
tył B46-1532 310zł/szt = 620zł

wychodzi nam 1560zł


I teraz moje spostrzeżenia:
1) tylni amortyzator jest ten sam niezależnie od zestawu a cena sie rózni.
2) cena wsumie normalna jak na takie amorki bo Koni wychodzi niewiele drożej a znowu Kayaba Ultra SR jest tańsza bo kosztuje około 1200zł a jest to odpowiednik B6.

Do tego trzeba doliczyć spreżnyny, skoro profesionalne amorki to i sprezyna powinna być w podobnej jakości, czyli Eibach, HR, KW, Vogland gdzie cena jest miedzy 700-1000zł czyli wyjdzie nam około 2500zł.

Reasumując czy ma to sens?? czy ktokolwiek w codziennej jeździe wykożysta możliwości takiego zawieszenia?? Mysle że nie nawet jesli bedzie jeździł po KJSach czyli tam gdzie jest jazda dość ostra ale jednak tam sobie już dobrze radzi normalny amortyzator Gazowy z spreżyną -30/40mm.

squadak jesli mam być szczery to jesli nie szykujesz auta do PMotu czyli tam gdzie bedziesz jeździł normalne rajdy a jedynie ma służyć do KJSów lub Superoesów ale tych zupełnie amatorskich to nie daj sobie spokój z tymi amorkami z górnej półki bo naprzykłąd takim Supersportem (lub jeszcze kilku innych producentów o podobnym poxiomie cenowym i jakościowym) osiągniesz dokładnie to samo, a zaoszczedzisz przynajmniej połowe. a różnice zainwestuj w rozórki Sparco lub Momo na obie osie i bedziesz miał wiekszy pożytek z tego. a do tego zostanie ci na hamulce lub dołożysz troszke do tej sumy którą byś musiał wydać na taki zawias.

Oczywiście jesli stać cie na to to jak najbardziej polecem B8 z Eibache lub HR (lub Spaxa angielskiego) , rozpórki oraz hample Zimmermann/Pagid lub EBC.


pozdrawiam

Puma


PS: Ja mam Kyb UltraSR z eibachem Prokit. ale nie wykożystuje tego w codziennej jeździe a na 1/4 mili też to zabardzo nie zdało egzaminu bo nie ma możliwości ustawić zawiasu tak aby dupa nie siadał a prżód sie nie podnosił. Fajny pewny zawias ale drogi, teraz bym kupił takiego Supersprina u zostało by troche grosza w domu na innezabawy.

Tyle z mojej strony

Qzyn - 1 Wrz 2006, 09:54

PUMA na pewno masz racje ze na imprezy typu kjs zestaw supersporta powinien wystarczyc. Natomiast nie zgodze sie w dwoch rzeczach - Kayaba ultra SR moze byc odpowiednikiem bila B6 jedynie krotkowzrocznie. Dlatego jest tansza. Po pierwsze i tak uwazam ze bile sa ciutke lepsze ale to ocena subiektywna, natomiast obiektywne sa fakty - bil jest rozbieralny, regenerowalny i przy okazji ustawialny :D Chociazby w zerkopolu. Czyli jak cos sie dzieje wysylasz im i za 100-150zl masz nowe amorki z ustawiona pod ciebie charakterystyka. Oczywiscie cena za sztuke. Co do sprezyn to kurcze jest kosmos. Ja kiedys ogladalem nowe H&r za 600zl -a to chyba najlepsze springi a pozatym sprezynki latwo kupic uzywane za ok 200zl. Jednak jak mowisz na kjsy moze byc spokojnie i supersport.
PumaRST - 1 Wrz 2006, 10:37

zgodze sie z toba że B6 jest lepszy od KYB ultraSR :D ale biorąc poprawke na cene to jest i tak bym wolał KYB co zrobiłem.

Tak naprawde jako jeden z nielicznych miałeś okazje i mozliwości wykożystać B6 czy B8 na naszym forum.

Ale nadal bede sie upierął że w aucie cywilno/wyscigowym wystarczy coś takiego jak Suprsport.

adi08 - 1 Wrz 2006, 11:35

PUMA napisał/a:
Tak naprawde jako jeden z nielicznych miałeś okazje i mozliwości wykożystać B6 czy B8 na naszym forum.
już niedługo nie tylko Qzyn 8)
Qzyn - 1 Wrz 2006, 11:47

PUMA nie musisz sie upierac - przeciez ja ci w tym punkcie calkowita racje przyznalem :P A co moich doswiadczen to niedawno mialem okazje przejechac sie tez dwoma VW Polo na zawieszeniach w pelni regulowanych Sachs i Proflex (ceny ok 10tys i powyzej) i musze powiedziec ze ja wybralbym bilsteina heheehhe. Okazuje sie ze ludze z malym doswiadczeniem nic tym nie zyskaja a wrecz straca bo cholernie ciezko jest te zawieszenia ustawic. Jechalem na dobrze dobranym Sachsie i bylo git - ale porownywalnie do bilsteina wg mnie - czyli zoltodziob nie wykryl roznicy heheheheh. Natomiast proflex byl ustawiony przez kolege ktory ma podobne doswiadczenie jak ja i nie dalo sie tym autem szybko jechac - na podbiciach tyl skakal straszliwie a przod tez byl jakis dziwny. Tak wiec wlasnie Puma jak mowimy dla kazdego cos dobrego :) Trzeba szukac wg swoich mozliwosci i potrzeb.

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 11:47 ]
A co do Ciebie Adi to jestem bardzo ciekaw twoich odczuc po pierwszych jazdach hehehe.

Darekmk3 - 1 Wrz 2006, 11:56

PUMA napisał/a:


Tak naprawde jako jeden z nielicznych miałeś okazje i mozliwości wykożystać B6 czy B8 na naszym forum.

.

małe OT Quzyn kusi mnie cos co jest u Presta :P :d

squadak - 1 Wrz 2006, 14:40

hm... a mozna wiedziec gdzie sprawdzales te ceny bilsteinow Puma? i pytanie: jesli chce obinizyc auto o 25-40mm moge zastosowac wymiennie B6 lub B8? i czym w ogole sie roznia B6 od B8? tylko dlugoscia?(mam na mysli przod skoro tyl to amorki o tym samym nr ;))
PumaRST - 1 Wrz 2006, 18:41

adi08 napisał/a:
PUMA napisał/a:
Tak naprawde jako jeden z nielicznych miałeś okazje i mozliwości wykożystać B6 czy B8 na naszym forum.
już niedługo nie tylko Qzyn 8)


Adi napisałem "jako jeden z nielicznych" a że mówiłęm do Quzyna to nie wymieniałem innych.


Squadak

ceny wziołem ze strony którą podał Gebal
http://www.mts24sklep.pl/

A co do różnic to trzeba by dokłądniej przestudiować informacje o firmie. niby różnią sie już w nazwie B6 Sport, B8 Sprint ale jak to dokładnie rozumieć tego nie wiem.
Pewnie któreś są twardsze :cojest: :cojest:

squadak - 1 Wrz 2006, 22:58

dzieki :)
jeszcze przemysle temat ale chyba jednak kupie ten zestaw supersporta, koszt jednak 2x mniejszy i na poczatek mam nadzieje wystarczy :)
jak sie zdecyduje, zaloze i pojezdze troche to dam znac jak sie sprawuje...

Arkadius - 1 Wrz 2006, 23:15

w pierwszym poście widze w nocie ze to jest tylko do 93r :/ duzo bym musiał kombinować zeby pasił do 94?? czy by pasował?
squadak - 1 Wrz 2006, 23:37

podobno amorki przednie sie czyms roznily, ale ja nie wiem czym, zapytaj - moze po prostu maja taki zestaw do mk3 po 94 :)
to jest mail do tego goscia z ktorym ja sie kontaktowalem: ccftuning@post.pl

Darekmk3 - 1 Wrz 2006, 23:57

squadak napisał/a:
podobno amorki przednie sie czyms roznily, ale ja nie wiem czym, zapytaj - moze po prostu maja taki zestaw do mk3 po 94 :)
to jest mail do tego goscia z ktorym ja sie kontaktowalem: ccftuning@post.pl

Danio to teraz przerabial z tego co wiem i amorki od 89do 94 do zwrotnic po 94 r sa za cienkie inaczej mowiac amorek do 94 ma za duzy luz we wzrotnicy po 94r -tak chyba mi Daniel mowil ;)
pozdro :-)

PumaRST - 2 Wrz 2006, 00:13

squadak napisał/a:
podobno amorki przednie sie czyms roznily, ale ja nie wiem czym, zapytaj - moze po prostu maja taki zestaw do mk3 po 94 :)
to jest mail do tego goscia z ktorym ja sie kontaktowalem: ccftuning@post.pl


mają napewno bo widziałęm na stronie ;D

vitia - 8 Sty 2007, 11:32

ja mam takie zawieszeniei na nie nie narzekam mysle ze dla kogos takiego jak ja czyli goscia ktory z reguly jezdzi spokojnie ale ma czasami odchyly np: na swiatłach to w zupelnosci wystarczy
pozdrawiam :V:

Danio - 8 Sty 2007, 20:08

Arkadius napisał/a:
w pierwszym poście widze w nocie ze to jest tylko do 93r :/ duzo bym musiał kombinować zeby pasił do 94?? czy by pasował?



hehe dopiero teraz trafiłem na ten temat...nie wiem jak mi umknął

amorki 89-93 różnią sie od tych 94-95(96) średnicą dołu

89-93 - 44mm
94-95(96) - 45,5mm

wizualnie na szybko można je rozróżnić tym, że amorki do starszych modeli są na dole zwężone (można wyczuć wyraźne zfazowanie, poza tym wyraźnie widać) a do nowszych są jednakowe na całej długości.

jak ktoś tego nie wie to faktycznie są jaja jak rozgrzebane auto wisi na podnośniku a upragnione sachsy można sobie w d wsadzić :) ale co sie odwlecze to nie uciecze :D

tomekk58 - 8 Sty 2007, 22:12

Danio napisał/a:
a upragnione sachsy można sobie w d wsadzić
albo sprzedać po okazyjnej cenie komuś komu będą pasować :* pozdro
KUI3A - 11 Mar 2007, 20:28

czy może różnica pomiędzy B6 a B8 została roztrzygnięta??

[ Dodano: Pią Mar 16, 2007 18:45 ]
wiem już czym się bil b-6 od bila b-8 różni

b-8 są dostosowane do krótszych sprężyn


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group