|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - dane 1.6 cvh i ziutka
adi08 - 27 Sie 2006, 15:51 Temat postu: dane 1.6 cvh i ziutka czy ktoś posiada może szczegółowe dane silników wymienionych w temacie... chodzi mi o średnice tłoków, wymiary korbowodów itp..
Pytam ponieważ przy wczorajszym dłubaniu i dumaniu w samochodzie przyszedo mi do głowy pytanie czy dałoby się 1.6 cvh powększyć do 1.8 ale zachowując seryjny blok, głowice itp... ogólnie mówiąc silnik ma wygladać jak 1,6 ale ma być "rozwiercony" do 1.8...
PumaRST - 27 Sie 2006, 18:42
Nie da sie, w ten sposób. Zetec i CVH to inne konstrukcje.
Napewno da sie połączyć nasze głowice z blokiem 1,9 CVH z Escorta USA, ale cieżki dostep do czesci i trzeba wsadzić blok od tego 1,9.
Ja bym jeszcze popatszył na silnik 1,8 CVH z sierry może coś na tej bazie sie da.
Jesli chodzi o połączenie zeteca z CVH to niby sie da ale trzeba blok od Zeteca i troche jeszcze innych dziwnych rzeczy. Tzreba zrobić coś co nazywają anglicy ZVH
tu jest link: http://www.quantums.info/zvh.htm
Tylko w takim połączeniku wychodzi niska KOMPRESJA bo Zetec ma płaskie tłoki wiec albo bardzo splanować głowice albo Turbo
Pozdrawiam.
adi08 - 27 Sie 2006, 22:19
qrcze szkoda... no nic... może wydumam jeszcze coś innego... dzięki za wyczerpująca odpowedź pozdro
PumaRST - 27 Sie 2006, 23:39
adi08 napisał/a: | qrcze szkoda... no nic... może wydumam jeszcze coś innego... dzięki za wyczerpująca odpowedź pozdro |
jak już coś to myśl nad blokiem od 1,9 USA CVH bo jest identyczny jak w 1,6 z zewnątrz i powinno ci sie to udać ukryć bo rozumiem że to jest najwiekszy problem.
Qzyn - 28 Sie 2006, 09:12
hehehe adi, adi....
Danio - 28 Sie 2006, 10:42
hehe Adi mówisz że zimna wojna trwa...
adi08 - 28 Sie 2006, 11:39
wyścig zbrojeń ciągle traw, bez odpoczynków już niedługo zaprezentuje na forum moje wozidełko... pozdro
Danio - 29 Sie 2006, 00:58
jeszcze jeden taki post a wezmę moją podakę (z podwójną belką tylnią) i pojadę to WMS-garage i pomacam to i owo ...aż sie boję to będzie na wyrazowie we wrześniu...
Qzyn - 29 Sie 2006, 09:39
Adas a w ktorej klasie bedziesz jezdzil???
;>
adi08 - 29 Sie 2006, 10:00
Qzyn w klasie "cicho ciemnych"... a tak poważnie to pewnie już niestety w 5 klasie... myśląc nad tym chodziło mi głównie o podniesienie dynamiki tak aby silnik nie ucierpiał na tym... no ale temat i tak zamknięty....
PS. co z tą "zabawką" z Bielska? 8)
czarny - 30 Sie 2006, 19:29
witam!! spróbuj tak jak puma napisał ale z silnikiem 1.8 od sierry. tylko ze roboty jest troche. trzeba zmienic pompe olejową i mise olejową ale otwoty od misy nie beda pasowac. wiem bo podchodziłem do tematu ale umarło z czasem z braku czasu. najprościej kupic wał od sierry 1.8 cvh o skoku 88 mm. powodzenia w próbach moze ty masz wiecej zapału.
Laskosz - 31 Sie 2006, 00:12
czarny napisał/a: | najprościej kupic wał od sierry 1.8 cvh o skoku 88 mm |
czy ktoś może rozwinąć temat ? myśle że sprawa ciekawa i nowa wiedza się sprzyda.
Pozdro
zefir - 31 Sie 2006, 10:41
tu macie ziomy temat o ziutki i cvh roznice i porownania
link
czarny - 2 Wrz 2006, 22:59
witam!! miałem zamiar kupić i wstawic silnik od sierry 1.8 cvh, robiłem zestawienie i tak dalej a wyszło mi tak. silników 1.8 cvh było mało. produkowane prawie tylko na rynek angielski przez 1,5 roku o mocy 88 km. w sierrce silnik jest założony wzdłuznie wiec trzeba troche zmienic. do wymiany kwalifikuje sie pompa olejowa i misa, tyle ze misa jest przykręcana w 1.8 na 10 śrub a w innch na wiecej wies trzeba kombinować. obudowy uszczelniaczy są inne przy uszczelnieniu misy ale uszczelniacze są takie same. głowica jest inna ma gdzie inndziej kanały wodne wiec kolektor nie bedzie pasował. tłoki są płaskie i głowica najlepsza bedzie od 1.4 ale tam są małe zawory wiec duze straty na mocy.wałek musisz tez miec z głowicy 1.4 bo ten z 1.8 ma krzywki jak z ciezarówki i inne łożyska slizgowe. aparat zapłonowy tez nie może być z 1.8 bo założony jest na kole rozrządu i może sie nie zmniescic. koło zamachowe ze sprzęgłem taz nie moze być bo tarcza ma inny wieloklin a docisk wysuniety jest za daleko. co pasuje to blok jest taki sam wiec wszystki alternatory pompy wspomagania itd beda pasować. naj prościej jest kupić wał korbowy o wykorbieniu 88 mm z nowymi panewkami i zakładać do silnika ale istnieje mozliwosc ze blok bedzie za niski i tłoki bedą za bardzo wystawać. napisałem wszystko co wiedzialem jak porównywalem te silniki może komuś się to przyda i zrobi takie cudo. pozdrawiam narka!!!
adi08 - 2 Wrz 2006, 23:41
czarny ja właśnie myslałem o przekładce samego wału w korbowodami...ewentualnie bloku jeżeli rózni sie średnica cylindrów ale z tego co widze to jeszcze nikt takich zabiegów nie testował :( niestety
czarny - 3 Wrz 2006, 07:29
witam!!! jak chcesz przełożyć sam wał to powiem ci co zrób. 1. kup wał hihih. tłoki są innej srednicy niz w 1.6 wiec dobrze by było założyć wał od 1.8 do silnika 1.6 a tłoki zostawić od 1.6 i wstawić wszystkie nowe panewki. głowice wtedy możesz zostawić od 1.6 bo tłoki tez masz od 1.6 i sprężanie bedzie jak w 1.6. musisz tylko pokombinować z wysokością bloku może inne korbowody .niewiem nigdy nie mieżyłem. różnica w srednicy tłoka miedzy 1.6 a 1.8 jest nie duża ale jadnak jest i tłoki nie bedą pasować. widze ze wybrałes prostszy sposób ale w 1.4 jest wiecej przeróbek. powodzenia!!!
PumaRST - 3 Wrz 2006, 10:24
Panowie to 1,9 cvh z usa to rozwinięcie tego 1,8 o którym pisze Czarny.
ale coś mi sie wydaje że róznica jest taka sama jak w silnikach Hondy B16A2 B18Axx (Integra TypeR). Wygląda ta samo ale blok jest wyższy.
wdług mnie trzeba by kupić silnik 1,8/1,9 i próbowac poskłądać z głowicą od 1,6 xr2 ale ja nie zgłebiałem dokłądnei tego tematu. z tego co pytałewm anglików to oni maja firme od tego a jak napisąłem do tej firmy to mi odpisali że za 2tyś funtów +VAT
wyślą mi taki silknik przygotowany na 300KM tylko że za tą kase to ja se sam go zrobie tu a mnie chodziło o info. Wiec nic dokłądnie sie nie dowiedziałęm
Piesek - 3 Wrz 2006, 22:53
dzisaj tak przeglądałem allegro i widzę że te silniki 1.9 w escorcie usa mają odmainy 115 konne i 90... na forum fiestaturbo nic niemoge znaleźć...
[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 19:02 ]
troszke ciekawych informacji dozbierałem na temat 1.9 cvh wersji usa:
Szczerze sam to chcialem zrobic(mam taki sam silnik) ale zapomnialem o pewnej prawidlowosci o ktorej przypomnial mi szlifierz. Chodzi o tzw utwardzenie tolei. Podobno jej gladz jest fabrycznie utwardzana na glebokosc ok 1 mm. Przekroczenie tego wymiaru powoduje wejscie w mniej twarda warstwe, co skutkuje krotsza zywotnoscia silnika. Ile, to nie potrafił mi nikt powiedziec. Tak wiec odlozylem te tloki na bok i kupilem nastepne. Nie wiem czy nie lepszym posunieciem byloby kupic jakos okazyjnie blok silnika 1,9 wydaje mi sie (patrzac na zdjecia), ze ma podobne mocowania, da sie go powiazac z glowica 1,6 CVH a pominie sie jeszcze kwestie ich nieco mniejszej wysokosci co wiaze sie z planowaniem bloku lub uzyciem dluzszych korbowodow jesli chce sie uzyskac odpowiednia kompresje. No ale w turbo to troche inna sprawa, ja mam tylko zwykle CVH.
i jeszcze to na temat tłoków się dowiedziałem:
Zasadniczo dla pojemności silnika 1,9 L. Powinny także pasowac do do Sierry Sappire 1,8 l typ silnika jak dobrze pamiętam R2A.. Średnica tłoków 82,4 mm,wymiar naprawczy (nominał +0.5 mm). Oznaczenie na opakowaniu 224/2556.50MM lub 9H1194 0.5MM. Poniżej dane silnika i wymiary tłoków z amerykańskiego katalogu:typ silnika 116cid 1.9L L4,(Contoured Head with Recess), Multi-Port Fuel Injection, 9:1 Comp Ratio, 2.528" Length, 1.347" Comp Distance, .812" Pin Diameter, 2-1.5mm Comp and 1-3mm Oil Ring Grooves Silnik 116cid to rodzina silników CVH. Tloki mogą posluzyc także do naprawy silników 1,6 CVH w escortach europejskich po splanowaniu głowicy i bloku, ze wzgledu na mniejszy dystans kompresji. Otrzymujemy wtedy bezkolizyjny uklad tloki-zawory.W silniku Siery 1,8 CVH nie trzeba dokonywać planowania i też otzrymamy układ bezkolizyjny. Grubość pierścieni : 1,5 mm, zg-1,5mm, olej-3mm
PumaRST - 18 Wrz 2006, 19:13
Piesek info ciekawe ale trzeba by wziać ten blok 1,9 i spróbować poskaładać z zabawkami od 1,6. w tedy bedzie wiadomo co i jak. bo narazie śa to przypiszczenia.
Laskosz - 18 Wrz 2006, 20:08
Piesek napisał/a: | Tloki mogą posluzyc także do naprawy silników 1,6 CVH w escortach europejskich po splanowaniu głowicy i bloku, ze wzgledu na mniejszy dystans kompresji. Otrzymujemy wtedy bezkolizyjny uklad tloki-zawory.W silniku Siery 1,8 CVH nie trzeba dokonywać planowania i też otzrymamy układ bezkolizyjny. Grubość pierścieni : 1,5 mm, zg-1,5mm, olej-3mm |
najbardziej mnie to interesuje ilu ciekawych rzeczy można się tu dowiedzieć 8)
czarny - 21 Paź 2006, 23:07
witam!! dowiedziałem sie ze wały w silnikach 1.8 i 1.9 są takie same.różnica jest w tłokach, w 1.8 mają średnice 81 mm co daje pojemność 1812 a w 1.9 82.4 co daje 1876 wiec przyrost nie jest wielki. pozdrawiam!!!
PumaRST - 21 Paź 2006, 23:51
czyli wychodzi na to ze silnik z sierry też by był dobry
czarny - 23 Paź 2006, 22:47
witam!! silnik od sierry z głowicą od xr2i byłby idealny pod turbo bo 1.8 ma płaskie tłoki i byłby mały stopień sprężania. pomyśl nad tym puma. pozdrawiam!!
PumaRST - 23 Paź 2006, 23:02
czarny napisał/a: | witam!! silnik od sierry z głowicą od xr2i byłby idealny pod turbo bo 1.8 ma płaskie tłoki i byłby mały stopień sprężania. pomyśl nad tym puma. pozdrawiam!! |
ta sam historia jest z blokiem 1,9
ja już nie pomyśle o tym bo posżły inne plany ale myśle ze jeszcze ktoś to zrobi w naszym klubie.
POZDRAWIAM
Piesek - 24 Paź 2006, 14:14
po odpaleniu mojej padaczki zobacze jak dół silnika się sprawuje... jak będzie w stanie do remontu to będę myśleć nad czymś takim o rozwieje wszelkie wątpliwości... ale w moim wykonaniu to raczej 1.8 gdyż potem łatwiej będzie z zakupem...
[ Dodano: Pią Lis 10, 2006 17:59 ]
mam kolejne nowe przydatne rzeczy Tym razem fotki:
http://cgi.ebay.co.uk/FOR...1QQcmdZViewItem
|
|