|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] tester błędów, kody, odczyt i diagnostyka
doktorekx - 17 Sie 2006, 22:39 Temat postu: [MK3] tester błędów, kody, odczyt i diagnostyka witam
czy może ktos mi podac linka do posta w ktorym jest opisane jak ma wygladać urzadzonko z dioda do diagnostyki? szukalem tego ale niemoge znaleść i gdzie je podlanczac , z czym to sie je? wiem z epytanie tendencyjne ale cóż .... autko odmawia wspolpracy musze je zdiagnozować..
jackrzec - 18 Sie 2006, 08:15
http://jackrzec.republika.pl/www/html/tester.htm
doktorekx - 18 Sie 2006, 09:42
dzieki wszystko jasne, tylko na rysunku jest akumulator rozłonczony od auta? czy ma byc normalnie podlonczony i do tego jeszcze ta dioda do plusa?
i czy test robic na pracujacym silniku czy na wyłonczonym?
dark57 - 18 Sie 2006, 10:17
Dorzucę kolejne pytanie
Jak się odczytuje błędy?.
opawelq - 18 Sie 2006, 10:39
no mnie tez ciekawi takie cos no i wlasnie jak sie te bledy sprawdza? no i jeszcze to tak jak na rysunku wzykla dioda sie sprawdza ?
jackrzec - 19 Sie 2006, 07:00
Tu jest opisana procedura diagnostyczna: http://jackrzec.republika.pl/www/pdf/tester.pdf
doktorekx - 19 Sie 2006, 13:37
dzieki dzieki:) ale jakby ktos ejszcze napisał jakei sa przerwy czasowe miedzy mrugnieciami zebym wiedzial kture mrugniecie ejst cyfra itp.
opawelq - 19 Sie 2006, 16:47
no i gdze jest tawtyczka co sie podpina diode bo ja zadnej takiej nie widzialem.
?
jackrzec - 21 Sie 2006, 07:30
opawelq napisał/a: | no i gdze jest tawtyczka co sie podpina diode bo ja zadnej takiej nie widzialem.
? |
Czy ty to forum wogóle czytasz? Chyba ze 100 razy było o tym na forum! Ta wtyczka jest zaraz za akumulatorem, tzn między aku a zbirnikiem sprzyskiwacza szyb! Na rysunku masz jej wygląd, a po kolorach kabli będziesz wiedział czy to ta! Pomyśl trochę!
opawelq - 21 Sie 2006, 17:15
dzis robilem z tym diagnostowaniem i.....
1. znalazlem dwie takie wtyczki ta czarna jest prawidlowa a ta biala to nie wiem. prosze o wyjasnienie?
2. a tak mi sie robilo-
a) jak podlaczylem diode to sie swiecila caly czas
b) przekrecilem kluczyk i dioda zgasla
c) po kilku sekundach dioda szybko zamigala 2 razy
d) i po chwili zaczela migac w odpowiednich odstepach czasu
e) czyli 4848238381 i przestala swiecic
f) jak wylaczylem stacyjke kluczykiem mignela raz i nie siwecila przez jakas chwile potem sie zaswiecila i swiecila caly czas.
g) za drugim podejsciem bylo tak 2 szybkie mrugniecia i 4848211111
h) i za kolejnymi trzema probami tez 2 szybkie mrugniecia i 4848211111
3. a jak zalacze silnik to-
a) po kilku sekundach dioda mrugnie tylko 5 razy. kilka razy probowalem i zawsze tak samo.
nie moge sie polapac z tym opisem diagnozowania moze ktos pomoze?
dzieki z gory.
abla - 21 Sie 2006, 18:19
ad 1) Gdzieś czytałem, że ta biała wtyczka jest do programowej regulacji obrotów ale dokładnie to nie wiem.
ad.2e) Wyskoczyły Ci takie kody: 48 48 20 38 38 10
48 - stycznik regulacji biegu jałowego (czyli chyba chodzi o krokowca)
20 - kod separacji (oddziela błędy aktualne od błędów zapisanych w pamięci)
38 - sonda lambda
10 - koniec testu
ad.2g i h) 48 48 20 11 11 10
czyli tak jak wyżej tylko błędy zapisane w pamięci kompa po odczycie są kasowane dlatego w drugiej części testu (po kodzie 20) masz teraz 11 - brak błędów
ad. 3) Przy teście na pracującym silniku (silnik musi być rozgrzany) po wyświetleniu kodu 50 następuje autodiagnostyka (obroty silnika najpierw wzrastają, potem mocno spadają, trochę to trwa - pewnie nie poczekałeś), potem zostaje wyświetlony kod 10, po którym trzeba ostro wcisnąć gaz do oporu, i po tym wyświetli Ci kody błędów i po nich kod 60.
Pozdro
opawelq - 21 Sie 2006, 22:33
a wiec tak przy wylaczonym silniku bledy mam takie 48 48 20 11 11 10 a przy wlaczonym po wcisnieciu mocnym gazu pokazuje sie kod 38
to oznacza ze mam popsutego krokowca i lambde ?
dziwi mnie jeszcze jedno- dlaczego nie mam bledu cpp skoro ma inne parametry niz orginalne po mojej przerobce? takiej -->http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=18017
moze fiesta jest nie dopracowana i trzeba moze do niej niekonwencjonalnchy srodkow. takich jak sierp i mlot i marchewka, moze wino albo dwa
------------> czym sie roznia kody 15 25 i 35 ?
.
mark33 - 28 Sie 2006, 21:03
Witam wszystkich, poczytałem troszkę forum , skleciłem testerek z diody :lol: , wykonałem testy i potwierdziłem diagnozę mechanika lambda is dead.
Dzięki za schemacik i opis błędów, fajne to FKP
opawelq - 28 Sie 2006, 21:07
duzo osoba wykazuje blad sondy i niektorym malo pali a innym wiecej. wiec nie wiem czy wrto kupowac sonde bo moze masz dobra. poczekaj az ci ktos odpisze lepiej bo ja sie malo znam.
mark33 - 28 Sie 2006, 21:23
Sonda wyszła przy przeglądzie gazu, dodatkowo sprawdził znajomy mechanik i sam widziałem, że nie zmienia napięcia na testerze do lambd. Sam też zrobiłem diagnozę
z czystej ciekawości czy nie wyjdą jakieś inne błędy.
jackrzec - 29 Sie 2006, 05:30
opawelq napisał/a: | czym sie roznia kody 15 25 i 35 ? | Wszystkie są od CPP, z tym że:
15 - wskazuje na ciągłość oporu, tzn jego płynność (CPP chodzi "skokowo")
25, 35 - pokazuje ciągłość obwodu, tzn wtyczka, kable, wtyczka przy kompie.
opawelq - 29 Sie 2006, 06:31
25 i 35 ciaglasc obwodu to znaczy ze jakby gdzies cos nie laczylo np kabel urwany albo wtyczka nie dopieta dokladnie ?
jackrzec - 29 Sie 2006, 08:25
opawelq napisał/a: | 25 i 35 ciaglasc obwodu to znaczy ze jakby gdzies cos nie laczylo np kabel urwany albo wtyczka nie dopieta dokladnie ? | Tak! również te kody mogą oznaczać uwalenie kompa na tym obwodzie, ale to jest tak rzadkie, że praktycznie można to wykluczyć.
opawelq - 30 Sie 2006, 17:47
jakos tam zlozylem cpp bo mialem popsuty, i za pierwszym razem jak sprawdzalem diagnostyke to byly jakies tam bledy a na stepne dwa razy nie bylo bledow wogole. a na wlaczonym silniku mialem 11 11 20 43 38 43 38 10. co oznaczaqja te 43 i 38 wiem ze cpp i lambda ale do nich jest przypisane kilka kodow np do cpp jest 15 25 i 43.
co oznaczaja te bledy co ja mam 43 i 38 ?
Darekmk3 - 30 Sie 2006, 17:56
opawelq napisał/a: | jakos tam zlozylem cpp bo mialem popsuty, i za pierwszym razem jak sprawdzalem diagnostyke to byly jakies tam bledy a na stepne dwa razy nie bylo bledow wogole. a na wlaczonym silniku mialem 11 11 20 43 38 43 38 10. co oznaczaqja te 43 i 38 wiem ze cpp i lambda ale do nich jest przypisane kilka kodow np do cpp jest 15 25 i 43.
co oznaczaja te bledy co ja mam 43 i 38 ? |
czytaj posty wyzej a sie dowiesz a 43 nie wiem ale uzyj szukajki i tam znajdziesz kody błedow
pozdro
[ Dodano: Sro Sie 30, 2006 18:10 ]
Cytat: | Kody błędów
10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę.
11 Brak usterek.
12 Miernik przepływu powietrza 1.
13 Czujnik temperatury chłodziwa.
14 Czujnik temperatury powietrza.
15 Czujnik położenia przepustnicy.
16 Miernik przepływu powietrza 2.
17 Czujnik MAP.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21 Nieregularny sygnał zapłonu.
22 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.
23 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt wysokie napięcie.
24 Czujnik temperatury powietrza.
25 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt wysokie napięcie.
26 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napięcie.
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
29 Czujnik tlenu 2, (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
31 Uszkodzenie RAM / ROM, uszkodzony ECU.
32 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt niskie napięcie.
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
34 Czujnik temperatury powietrza.
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
36 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie.
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
39 Czujnik tlenu 2 (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
41 Miernik przepływu powietrza 1, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
44 Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.
45 czujnik prędkości pojazdu.
46 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min).
47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
49 EGR (recyrkulacja spalin)
50 Kod identyfikacyjny modułu EEC4, jeśli w czasie testu na pracującym silniku nie pojawi się kod 50, to należy sprawdzić numer części modułu EEC 4.
51 Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć test na pracującym silniku.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
54 Uziemione złącze oktanowe 2, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
55 Dopasować kabel, z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku.
56 Brak sygnału z czujnika stukania.
57 Przepustnica została przesunięta zbyt wcześnie, powtórzyć test na pracującym silniku.
58 Moduł zapłonu, niestabilny prąd sygnału zapłonu.
59 Regulacja CO %, potencjometr.
60 Kod przeglądu: sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, bieg jałowy i ustawienie zapłonu.
61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
66 Utrata mocy cylinder 6, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Przełącznik układu zmiany biegów na niższe.
67 Przełącznik temperatury paliwa.
68 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
69 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
70 Kod przeglądu, koniec okresu regulacji.
71 Próżniowy zawór powietrza / Impulsowy solenoid powietrza.
72 Solenoid regulacyjny przepustnicy spalin / Elektroniczny regulator próżniowy.
73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
74 Pompa paliwa / solenoid 3-ci / 4-ty bieg.
75 Uszkodzenie przekładni automatycznej, blokada zaworu magnetycznego.
76 Uruchomiony wyłącznik hamulca.
77 Uruchomiona zmiana biegów na niższe.
78 W czasie testu samoistnego nie uruchomiony został przełącznik ciśnieniowy układu kierowniczego (PSPS), powtórzyć test samoistny.
81 Elektroniczny regulator próżniowy.
82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.
83 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt wysokie napięcie.
84 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt niskie napięcie.
91 Czujnik tlenu, wymienić złącza obu czujników tlenu. |
wystarczylo wpisac w opcje szukaj "kody" http://www.fiestaklubpols...&highlight=kody
na przyszłosc -ta opcja nie gyzie!!
[ Dodano: Sro Sie 30, 2006 18:12 ]
nie wiem tylko czy to dobre kody ale byly na fkp to zapodalem w sumie moznaby takie cos w FAQ wpisac co by nie bylo takich pytań
YonasH - 13 Wrz 2006, 00:36
kasuję ostatniego posta i go wklejam jako cytat, by odświerzyć temat...
31 sierpnia YonasH napisał/a: | HELP :-(
W końcu skonstruowałem tester komputera (nawet ładnie mi to wyszło )
Zczytałem kody w 3 trybach: na zgaszonym motorze, w czasie pracy i pełny z rozruchem (wg tego http://jackrzec.republika.pl/www/pdf/tester.pdf)
wyszło mi coś takiego:
silnik wyłączony: 1_33_1_33
silnik pracujący: 2__1__:538_521_538_521
silnik uruchamiany w teście: 2__1__:521_521 (tu po sygnale 1 otworzyłem przepustnice)
silnik uruchamiany w teście: 2__1__:538_521_538_521 (tu po sygnale 1 NIE otworzyłem przepustnicy i nie dostałem kodu 44, który się o to upomina)
gdzie:
_ to symboliczna długość przerwy
: to dwa bardzo szybkie mignięcia
co to za kody? jakieś dziwne? jakby 3-cyfrowe
Niech mi ktoś pomoże... |
Dopiero dziś miałem czas zająć się autkiem
Przeprowadziłem kilkanaście testów i metodą prób i błędów doszedłem do rozwiązania. Jak to się mówi: jeśli chcesz na kogoś liczyć, licz na siebie
Oto cała procedura 8)
0. silnik musi być ciepły; wyłączamy WSZYSTKIE odbiorniki prądu
1. kluczyk na OFF, podłączamy tester, zapala się dioda
2. kluczyk na ON, gaśnie dioda, słychać start pompy
3. włączamy tester, słychać start (test?) pompy
4. komputer wyświetla kody błędów wg schematu X1 X2 X... X1 X2 X... 1 Y1 Y2 Y... Y1 Y2 Y...
gdzie:
X to błędy stałe/tymczasowe
1 to pojedynczy sygnał odzielający
Y to błędy tymczasowe/stałe
(tymczasowe/stałe - nie wiem właśnie które pierwsze)
5. odczekać kilka sekund (chyba słychać ponowny start pomy)
6. uruchamiamy silnik
7. dwa sygnały, wzrastają obroty, kręcimy kierownicą lewo/prawo (byle krótko; ja kręciłem o 180° w dwie strony), jeszcze bardziej wzrastają obroty
8. obroty spadają, jeden sygnał, otwieramy przepustnicę "do dechy" (ponoć wystarczy jak obroty dojdą do 4000, ja dałem do odcięcia), krótkie mignięcie diody
9. dwa/trzy b. króciutkie mignięcia, wyświetlane kody błędów wg schematu X1 X2 X... X1 X2 X...
10. koniec testu (możliwe, że obroty spadną do 900, bo przez cały test trzymał mi na 1100)
11. gasimy motor, kluczyk na OFF, wyłączamy tester.
Podpowiedzi:
jeśli zaczniemy test od 6. wyświetli nam kod 412 (błąd testu samoczynnego)
jeśli zrobimy test od 1. do 5. i go zakończymy a potem od 6. to powinno być oki (myślę jednak, że powinno się to robić w ciągu)
jeśli nie zakręcimy kier. w 7. to dostaniemy kod 521 (błąd testu pompy wspomagania); jeśli zakręcimy za długo, to kod 412
jeśli nie otworzymy przepustnicy w 8. dostaniemy kod 538 (błąd testu przepustnicy)
Kody wyświetlane są następująco:
(1 - dioda się pali przez pół sekundy, 2 - dioda pali się przez sekundę, _ - odstęp pół sekundy)
1_1_1_1__1__1_1 - to 412
przerwa między kolejnymi kodami trwa 1,5 do 2 sekundy
przerwa przed powtórzeniem kodów trwa 2 do 2,5 sekundy
wyjątkiem jest kod 111 - tu sygnał trwa około sekundy z sekundowym odstępem; czyli:
2__2__2
Mój test:
test pierwszy wyglądał tak (od razu ze startem silnika, czyli od 6.):
2 1 412 538 521 412 538 521
po dopracowaniu procedury otrzymałem:
motor zgaszony: 111 111 1 111 111 (brak błędów)
motor pracujący: 111 111 (brak błędów)
Nie wiem jednak czy w tych próbach nie skasowałem błędów przed odczytem. Pojeżdżę troszkę i powtórzę test
Adzi22 - 6 Wrz 2012, 10:54
bardzo bede wdzieczny jak ktoś to odczyta
http://tinypic.com/player.php?v=14nh3md&s=6
tester z buzzerem nie z diodą na wyłączonym silniku
|
|