Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Licznik z obrotomierzem - problem

Przepol - 5 Lut 2006, 14:24
Temat postu: Licznik z obrotomierzem - problem
Witam, mam problem z oboromierzem. Kupilem nie dawno licznik do MK3 z obracakiem, po podlaczeniu obotomierz wskazuje za malo obotów okolo 2 razy, podlaczylem do fiesty kumpla i to samo, za to licznik od kolegi u mnie dziala. Próbowalem kalibracji, i nic na wolnych pokazuje ok 500 obr/min, a ja naprawde docisne podczas jazdy nie przekroczy 2000 obr/ min, Jak ma ktoś jakis pomysł to piszcie.
Licznik podobno jest od fiesty 1,4 ja mam 1,1, ale sprawdzalem i cewki sa takie same
pozdrawiam

Lokmen - 5 Lut 2006, 14:56

z tego co piszesz to wychodzi ze kupiłeś uzkodzony obrotomierz
Marcinus - 5 Lut 2006, 18:59

Ja mam tak samo pokazuje o połowe za mało i nic nieda sie z tym zrobić chyba ?
Przepol - 5 Lut 2006, 23:11

W sumie na to by wychodzilo, tylko koles od ktrego kupilem (allegro :) )zarzeka sie ze dziala. Mam jeszcze jedno pytanie - po rozkreceniu licznika i wyjeciu obracaka jest tam potencjometr (chyba do kalibracji) nie wiecie jaka srednio ma on ustawiona wartosc?? bo krecilem nim ale nic to nie pomoglo.

Aha ale jezeli jest uszkodzony ten obrotomierz to co moglo w nim pasc ze tak dziwnie pokazuje??

JoeMix - 5 Lut 2006, 23:34

Było o tym juz nie raz, trzeba przlutowac w obrotku rezystor aby przystosować go do auta w jakim ma pracować, potencjometr jak sam napisałęś służy do kalbybracji, czyli jakes +/- 100-200 obrotów
Przepol - 5 Lut 2006, 23:41

dzieki wielkie za info, poszukam

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 23:37 ]
kurde szukalem ale znalazle moze jeden konkretny temat apropo rezystara ktory trzeba podmienic.
MAM PROSBE JAK KTOS MA KONKRETNY LINK TO PROSZE PODAJCIE,

rysiek - 6 Lut 2006, 13:06

Jeżeli obrotomierz pokazuje połowę obrotów, to trzeba wziąśc dwa sygnały od styków 10 i 12 modułu EDIS (lub dwa minusy od cewki) i podać je poprzez dwie diody i jedną diodę zenera do obrotomierza.Rysunek mogę podać ale nie wiem jak go dołączyć do posta
piterak - 6 Lut 2006, 14:02

Miałem chyba to samo: :)
:ra: http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=7911

Stało mi sie to jakoś we wrześniu jak te mocne ulewy były.
Tylko u mnie pokazywał jeszcze mniej,
zrobiłem tak:
-pojechałem do elektryka on mówi ze zegary do wymiany to ja OK, kupiłem na szrocie, wkładam i to samo.
W sobote w garażu zresetowałem komputer tak jak należy,
przeczyściłem wd-40 kostki przy zegarach, przy tym Microcraft w silniku, pojechałem nad jezioro, postał na słońcu i wszytsko działało jak dawniej. :P

Aha i wszytskie kostki czyściłem te co są koło wtrysku :) Nie wiem po co ale wyczyściłem WD-40

Pogrzeb troche zanim kupisz nowe zegary...
Może masz to co ja miałem.

JoeMix - 6 Lut 2006, 15:49

rysiek napisał/a:
Jeżeli obrotomierz pokazuje połowę obrotów, to trzeba wziąśc dwa sygnały od styków 10 i 12 modułu EDIS (lub dwa minusy od cewki) i podać je poprzez dwie diody i jedną diodę zenera do obrotomierza.Rysunek mogę podać ale nie wiem jak go dołączyć do posta
:brawo: To jest najlepcijszy pomysł gdyż nie tracimy zazwyczaj dobrej fabrycznej kalibracji obrotka...
Przepol - 6 Lut 2006, 21:59

Moze sie myle bo szkole konczylem jakis czas temu, ale byla to szkola energetyczna, i z tego co pamietam to diody zenera mialy cos wspolnego z prostowaniem oradu ( cyba ze zmiennego na staly), takze raczej z diodami nie chcialbym eksperymentowac,

jakby ktos podal konkretnie ktore rezystory przelutowac i mniej wiecej o jaka wartos je zmiejszyc dla silnmika 1,1

pozdr

JoeMix - 7 Lut 2006, 07:02

Przepol napisał/a:
Moze sie myle bo szkole konczylem jakis czas temu, ale byla to szkola energetyczna, i z tego co pamietam to diody zenera mialy cos wspolnego z prostowaniem oradu ( cyba ze zmiennego na staly), takze raczej z diodami nie chcialbym eksperymentowac,

Zwyklą dioda ma włascisości prostujące prąd - przepuszcza go tylko w jedną strone, diody zenera mają włściwości stabilizujące...

Przepol napisał/a:
jakby ktos podal konkretnie ktore rezystory przelutowac i mniej wiecej o jaka wartos je zmiejszyc dla silnmika 1,1

Tego właśnie nikt Ci nie poda, musisz go dobrać experymentalnie, co spowoduje iż obrotrek nie bedzie doklądny, dlatego skoro zaniże 2 krotnie obtory trzeba mu bać 2 punkty pomiaru i zwiększy wartośc..... weź izolowany przewód i nawuń nim spręzynkę na przewodzei WN od pierwszego cylindra, podobną cefkę zrób na cylindrze 2, obie koncówki przewodu złacz razem i podaj to na wejście obrotka...

rysiek - 7 Lut 2006, 09:15

Rysunek wysłałem do Przepola,a pomysł nie jest mój tylko ze strony EDISA
Przepol - 7 Lut 2006, 09:40

dzieki za rysunki, jak tylko znajde chwilke czasu to zmatuje to wedlug schematu i podlacze - zobaczymy co wyleci w powietrze :)
Bongo - 11 Cze 2006, 07:28

mozna by prosic taki rysunek na bongo16@wp.pl :)
Przepol - 11 Cze 2006, 11:46

BONGO własnie przeslalem te rysunki
pawloplus - 11 Cze 2006, 23:01

ja też moge prosić o rysunek na pawloplus@wp.pl ?? Z góry dzięki
Bongo - 12 Cze 2006, 23:30

PRZEPOL dzieki wielkie...a ja mam pytanie...bo wedlug mnie w edisie w silniku 1.3 trzeba sie podpiac pod 11 i 12 koncowke a nie 10 i 12 jak kots pisal wczesniej...tak wyuchodzi wedlug madrej ksiazki i shecmatów :>
silvercar - 13 Cze 2006, 00:18

Mam zamiar zmodernizować bryczkę o obrotek. Mam tylko pewne obawy. Ze schematu wynika że instalacja powinna być gotowa i że wszystkie liczniki są takie same, tylko EDIS inaczej nimi steruje zależnie od silnika... a na forum czytając posty wynika że połowę instalacji samemu trzeba podpiąć i jeszcze dodatkowo jakieś cyrki wychodzą...


jackrzec - 13 Cze 2006, 00:59

Instalacja nie jest gotowa, bo liczniki są inne, i nie dawali kabla do obrotka jak go nie było - we wtyczcce od licznika jest puste miejsce, w które trzeba właśnie wpiąć te dodatkowy kabel. Nie pół instalacji, tylko jedną żyłę - czyli CAŁĄ instalację do obrotka ;)
Przepol - 13 Cze 2006, 10:04

Bongo Z tego co ja pamietam jak zakladalem obrotka to dodpinalem sie pod jeden przewod
w edisie
musialbym zobaczyc tylko ze auto stoi u lakiernika i nie mam teraz jak sprawdzic.

Bongo - 13 Cze 2006, 10:34

no w sumie to jest 10 i 12 kabel bo 11 nie istnieje :D sorki ale działa :D najlepszy sposób

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 09:45 ]
mi juz chodzi ..ja podpiełęm pod jeden to mi wskazywał połowe mniej...jak dałem pod 2 to chodzi tak jak powinien :)

doktorekx - 18 Paź 2006, 14:23

czy ja moge tez prosic ten rysunek jak podlonczyc do edisa pod te styki 10 i 12 poprzez te diody ?:)
moj mail doktorekx@o2.pl

Leon_SSJ - 18 Lis 2007, 11:07

witam sory ze odkopuje, ale mam podobny problem.. mialem w swojej fiescie wiazke od escorta i wszystko ladnie byl drugi od lewej kabelek zielony z czerownym paskiem podpielem i obrotek dzialal lux, ale teraz zmienilem wziazke na ta z xr2i i chcialem wczoraj podpiac spowrotem obrotomierz, ale patrze a tam w edisie kabelki ida odwrotnie i oprocz tego zamiast zielonego z paskiem jest caly zielony. mialem tak w 1.3i z tego co sobie przypominal i jak podlaczylem pod caly zielony to nie smigalo, a tu jak podpielem to obroty dwa razy nizsze :| wiec z tego co piszecie powinienem podiac sie pod jeszcze jeden kabel z edisa (12 - to ten skrajny przy tym zielonym? bo tam chyba nei ma numerkow) i wpiac te dwa w jeden styk w obrotomierzu o nr 10, dobrze rozumiem? a te diody sa konieczne? nie bardzo znam sie na elektryce i nie wiem wogole co to ejst i skad je wziasc ;p
awa - 4 Kwi 2009, 22:54

Witam, także podłączam obrotek od MK4 do MK3 i nie mam instalacji pod obrotek. Ma ktoś ten schemat jak to z robić z tymi diodami, bo widzie chyba lepsza opcja niż zmiana opornika... Wiem, że odkopuje staroć, ale to jest jedyny temat w którym jest poruszona kwestia wyskalowania obrotomierza za pomocą diody Zenera zamiast wymiany rezystora :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group