Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8

Daras84 - 3 Sty 2006, 00:21
Temat postu: kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8
hej

Nasz wybitny monter rst :) podrzucił mi pomysł adaptacji kolektora rurowgo z escorta rs2000 ...

poszperałem poszukaem i znalazłem za marne pieniadze...
problem polega w tym ze posiada on 2 sondy....
i tu jest pytanie jak go rozwiazac, czy sonda musi byc w fabrycznym miejscu, czu moze byc przesunieta "głebiej " w ukł. wydechowy???


Lokmen - 3 Sty 2006, 06:27

jeśli sonda jest podgrzewana to może byś jak najdalej kolektora.....
JoeMix - 3 Sty 2006, 07:02

Podłacz tylko jedna sonde i pewnie też bedzie dobrze... no chyba że akurat ta para cylindrów gdzie bedzie sonda zacznie strasznie walić sprawe, to pociągnie za sobą reszte ;-) ale elektronika chyba się nie pokapuje że beda spaliny z 2 cylindrów a nie z 4... jej chyba wszystko jedno... a jak nie to wsadz sonce tuż za miejscem gdzie się ukląd łaczy w jedną rure...
PumaRST - 3 Sty 2006, 08:44

widze że naraxie każdy myśli tak jak ja, nie zapomnij że bedziesz musiał przerobić szpilki w głowicy do podłączenia kolektora, (raczej),

jeszcze wymyśliłem zebyś poszukał na stronach angielskich gotowych kolektorów dedykowanych do Zeteca i sprawdził gdzie jakaś firma wpina sonde.

ja znalazłem coś takiego na fotce


JoeMix - 3 Sty 2006, 16:15

No, czyli mialbym racje - na fotce co dałeś sonda jest wkręcona tak ze bada spaliny tylko z jednego cylindra - więc skoro masz kolektor co ma wkrecony 2 dondy - po jednej na każda parę, to jedną podłacz, a drugą zostaw niepodłączoną albo wykręc i wkręć zaślepke...
Daras84 - 3 Sty 2006, 20:10

moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem było by podłaczyc sonde dalej w układzie w pojedynczej rurze...
bo odczyt z 1 lub 2 garow moze byc "niedokładny" tymbardziej ze auto jest zagazowane...

RKRman - 4 Sty 2006, 00:43
Temat postu: sonda w ZETKU
CZE :P

dla mnie sprawa jest jasna i ......raczej bym nie kombinasił..............masz ZETKA........oryginalnie jest zsądowany jedną sztuką która czyta z wszystkich cyl.........oczywiście tą sonde zostawiasz bo przeciez silnika nie zmieniasz tylko jego początek układu wylotowego :P ..........czyli innymi słowy ..zasada pracy i "okoliczności" sądy powinna być niezmienione...olej oryginalne punkty dla "bliźniaczek" , zaślep je....a dalej ..to już masz gotowca żeby podglądnąć :ok:

POZDRAWIAM ;-)

JoeMix - 4 Sty 2006, 06:59

Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis...
Lokmen - 4 Sty 2006, 07:04

JoeMix napisał/a:
Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis...

Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana wiec równie dobrze może być na samym końcu układu wydechowego. To ze ford umieścią ją powiedzmy na pocxzątku to wynikało to z tego zeby była dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniami a nie ze względu na jej warunki pracy. Jeśli sonda byłaby nie podgrzewana to wtedy faktycznie ze względu na warunki pracy musiałaby być faktycznie jak najbliżej cylindrów....

adamuus - 4 Sty 2006, 07:21

no tak tylko lokmen nie wiem czy kolega przewiduje miec tam katalizator bo jesli nie to rzeczywiscie jest to obojetne.
Lokmen - 4 Sty 2006, 07:42

raczej zakładam ze ze względu na osiągi i moc kata tam nie będzie - a jeśli bedzie to faktycznie musiałaby być sonda przed katem.....
JoeMix - 4 Sty 2006, 13:52

Łokmen napisał/a:
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana

Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...

Darekmk3 - 4 Sty 2006, 15:47

JoeMix napisał/a:
Łokmen napisał/a:
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana

Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...

...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy? :-P

Daras84 - 4 Sty 2006, 18:33

katalizatora rowniez nei bedzie... takze sprawa wydaje mi sie wyjasniona.... czas pokarze jak to wyjdzie w praktyce...

pozdrawiam

JoeMix - 4 Sty 2006, 22:25

Darekmk3 napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Łokmen napisał/a:
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana

Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...

...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy? :-P

Nic, przeczytaj dokłądnie kawałek posta który zacytowałem i bedziesz wiedział, kazano mnie się ocknąc bo sonda ma swoją grzałke i jest podgrzewana, więc twierdze że to zadna rewalecja i na takeije zasadzie do działa ze musi być podgrzane do wysokiej temperatury i temperatura ta musi byc utrzymana aby to działało, i grzłąka nie jest po to zeby sonda mogła nyć dalej czy blizej od silnika... Skoro ktoś gdzieś zrobił tak ze wstawił sonde któa zalicza tylko jeden cylinder i to mu dobrze chodziło, to skoro kolega ma kolektró który ma 2 sondy, to niech nie kombinuje tylko podłaczy jedną a druką zaslepi i też pewnie bedzie gut...

RKRman - 5 Sty 2006, 01:03
Temat postu: sonda
HEJ :P

czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....

.....taaaaak warto tutaj zaglądać :yes: - za niedługi czas góral bedzie miał gotowca :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu :ok:

POZDRAWIAM ;-)

Daras84 - 5 Sty 2006, 17:10
Temat postu: Re: sonda
piotr-RKRmann napisał/a:
HEJ :P

czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....

.....taaaaak warto tutaj zaglądać :yes: - za niedługi czas góral bedzie miał gotowca :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu :ok:

POZDRAWIAM ;-)


mam taka nadzieje :) poki co ktos juz mi go zawinął z przed nosa....

Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??

RKRman - 6 Sty 2006, 01:48
Temat postu: Re: sonda
Daras84 napisał/a:


Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??


.... :D siuuuuuuuuuure :ok: jest OK bo takie samo zapięcie...ale wszystko wyjdzie w praniu ..jak przełoże silniki i pozmieniam pare klamotów przy ZETETCu to go sprawdze " na chama " :-) hehe..jakiś wykres będzie........jeśli nie będzie za ciekawie..........zmapuje oryginalny z wersi 105 KM .......a co , w końcu może na coś sie komuś przyda ten mój stracony czas :lol:

POZDRAWIAM ;-) ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą :yes: ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " :hahaha:

PumaRST - 6 Sty 2006, 10:27
Temat postu: Re: sonda
piotr-RKRmann napisał/a:
...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą :yes: ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " :hahaha:


Dobrze że mam 2,0 16v zetec w garażu :hahaha: :hahaha:

Lokmen - 6 Sty 2006, 15:12

hmmm a 2,0 16V oplowskie też sie liczy :?: 8)
Daras84 - 6 Sty 2006, 16:37
Temat postu: Re: sonda
PUMA napisał/a:
piotr-RKRmann napisał/a:
...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą :yes: ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " :hahaha:


Dobrze że mam 2,0 16v zetec w garażu :hahaha: :hahaha:


ja mam jeden pod maska a drugi w garazu :) i oba 1.8 16V:)

[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 15:40 ]
cztałem an inym forum jak gosciu załozył kolektro 4-2-1 do 1.6 16 V zetec,
przed montazem schamował na 91 po 96 :D

PumaRST - 6 Sty 2006, 18:43
Temat postu: Re: sonda
Daras84 napisał/a:

cztałem an inym forum jak gosciu załozył kolektro 4-2-1 do 1.6 16 V zetec,
przed montazem schamował na 91 po 96 :D


moc napewno troche wzrośnie ale ja bym patrzył na zmiane krzywej momentu i tej mocy.

RKRman - 6 Sty 2006, 19:53
Temat postu: Re: sonda
PUMA napisał/a:

moc napewno troche wzrośnie ale ja bym patrzył na zmiane krzywej momentu i tej mocy.


co by nie gadać - powinien być po zmianie mocniejszy i ostrzejszy zwłaszcza w górnej częśi obrotów :) ....................rozwiązanie 4w1 "obcina " max osiągi ale za to łagodzi i uelastycznia dół :ok:

Rycho - 10 Sty 2006, 13:12

A czy ten koleś co zakładał do 1,6 to kolektor miał też od RS czy robiony pod silnik ??

Rycho

Daras84 - 10 Sty 2006, 23:42

Rycho napisał/a:
A czy ten koleś co zakładał do 1,6 to kolektor miał też od RS czy robiony pod silnik ??

Rycho


on miał robiony pod silnik bo z rs nei pasuje< komory sie mijaja>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group