|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8
Daras84 - 3 Sty 2006, 00:21 Temat postu: kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8 hej
Nasz wybitny monter rst podrzucił mi pomysł adaptacji kolektora rurowgo z escorta rs2000 ...
poszperałem poszukaem i znalazłem za marne pieniadze...
problem polega w tym ze posiada on 2 sondy....
i tu jest pytanie jak go rozwiazac, czy sonda musi byc w fabrycznym miejscu, czu moze byc przesunieta "głebiej " w ukł. wydechowy???
Lokmen - 3 Sty 2006, 06:27
jeśli sonda jest podgrzewana to może byś jak najdalej kolektora.....
JoeMix - 3 Sty 2006, 07:02
Podłacz tylko jedna sonde i pewnie też bedzie dobrze... no chyba że akurat ta para cylindrów gdzie bedzie sonda zacznie strasznie walić sprawe, to pociągnie za sobą reszte ;-) ale elektronika chyba się nie pokapuje że beda spaliny z 2 cylindrów a nie z 4... jej chyba wszystko jedno... a jak nie to wsadz sonce tuż za miejscem gdzie się ukląd łaczy w jedną rure...
PumaRST - 3 Sty 2006, 08:44
widze że naraxie każdy myśli tak jak ja, nie zapomnij że bedziesz musiał przerobić szpilki w głowicy do podłączenia kolektora, (raczej),
jeszcze wymyśliłem zebyś poszukał na stronach angielskich gotowych kolektorów dedykowanych do Zeteca i sprawdził gdzie jakaś firma wpina sonde.
ja znalazłem coś takiego na fotce
JoeMix - 3 Sty 2006, 16:15
No, czyli mialbym racje - na fotce co dałeś sonda jest wkręcona tak ze bada spaliny tylko z jednego cylindra - więc skoro masz kolektor co ma wkrecony 2 dondy - po jednej na każda parę, to jedną podłacz, a drugą zostaw niepodłączoną albo wykręc i wkręć zaślepke...
Daras84 - 3 Sty 2006, 20:10
moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem było by podłaczyc sonde dalej w układzie w pojedynczej rurze...
bo odczyt z 1 lub 2 garow moze byc "niedokładny" tymbardziej ze auto jest zagazowane...
RKRman - 4 Sty 2006, 00:43 Temat postu: sonda w ZETKU CZE
dla mnie sprawa jest jasna i ......raczej bym nie kombinasił..............masz ZETKA........oryginalnie jest zsądowany jedną sztuką która czyta z wszystkich cyl.........oczywiście tą sonde zostawiasz bo przeciez silnika nie zmieniasz tylko jego początek układu wylotowego ..........czyli innymi słowy ..zasada pracy i "okoliczności" sądy powinna być niezmienione...olej oryginalne punkty dla "bliźniaczek" , zaślep je....a dalej ..to już masz gotowca żeby podglądnąć
POZDRAWIAM ;-)
JoeMix - 4 Sty 2006, 06:59
Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis...
Lokmen - 4 Sty 2006, 07:04
JoeMix napisał/a: | Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis... |
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana wiec równie dobrze może być na samym końcu układu wydechowego. To ze ford umieścią ją powiedzmy na pocxzątku to wynikało to z tego zeby była dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniami a nie ze względu na jej warunki pracy. Jeśli sonda byłaby nie podgrzewana to wtedy faktycznie ze względu na warunki pracy musiałaby być faktycznie jak najbliżej cylindrów....
adamuus - 4 Sty 2006, 07:21
no tak tylko lokmen nie wiem czy kolega przewiduje miec tam katalizator bo jesli nie to rzeczywiscie jest to obojetne.
Lokmen - 4 Sty 2006, 07:42
raczej zakładam ze ze względu na osiągi i moc kata tam nie będzie - a jeśli bedzie to faktycznie musiałaby być sonda przed katem.....
JoeMix - 4 Sty 2006, 13:52
Łokmen napisał/a: | Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana |
Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...
Darekmk3 - 4 Sty 2006, 15:47
JoeMix napisał/a: | Łokmen napisał/a: | Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana |
Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje... |
...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy?
Daras84 - 4 Sty 2006, 18:33
katalizatora rowniez nei bedzie... takze sprawa wydaje mi sie wyjasniona.... czas pokarze jak to wyjdzie w praktyce...
pozdrawiam
JoeMix - 4 Sty 2006, 22:25
Darekmk3 napisał/a: | JoeMix napisał/a: | Łokmen napisał/a: | Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana |
Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje... |
...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy? |
Nic, przeczytaj dokłądnie kawałek posta który zacytowałem i bedziesz wiedział, kazano mnie się ocknąc bo sonda ma swoją grzałke i jest podgrzewana, więc twierdze że to zadna rewalecja i na takeije zasadzie do działa ze musi być podgrzane do wysokiej temperatury i temperatura ta musi byc utrzymana aby to działało, i grzłąka nie jest po to zeby sonda mogła nyć dalej czy blizej od silnika... Skoro ktoś gdzieś zrobił tak ze wstawił sonde któa zalicza tylko jeden cylinder i to mu dobrze chodziło, to skoro kolega ma kolektró który ma 2 sondy, to niech nie kombinuje tylko podłaczy jedną a druką zaslepi i też pewnie bedzie gut...
RKRman - 5 Sty 2006, 01:03 Temat postu: sonda HEJ
czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....
.....taaaaak warto tutaj zaglądać - za niedługi czas góral bedzie miał gotowca :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu
POZDRAWIAM ;-)
Daras84 - 5 Sty 2006, 17:10 Temat postu: Re: sonda
piotr-RKRmann napisał/a: | HEJ
czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....
.....taaaaak warto tutaj zaglądać - za niedługi czas góral bedzie miał gotowca :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu
POZDRAWIAM ;-) |
mam taka nadzieje poki co ktos juz mi go zawinął z przed nosa....
Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??
RKRman - 6 Sty 2006, 01:48 Temat postu: Re: sonda
Daras84 napisał/a: |
Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama?? |
.... siuuuuuuuuuure jest OK bo takie samo zapięcie...ale wszystko wyjdzie w praniu ..jak przełoże silniki i pozmieniam pare klamotów przy ZETETCu to go sprawdze " na chama " hehe..jakiś wykres będzie........jeśli nie będzie za ciekawie..........zmapuje oryginalny z wersi 105 KM .......a co , w końcu może na coś sie komuś przyda ten mój stracony czas :lol:
POZDRAWIAM ;-) ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ "
PumaRST - 6 Sty 2006, 10:27 Temat postu: Re: sonda
piotr-RKRmann napisał/a: | ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " |
Dobrze że mam 2,0 16v zetec w garażu
Lokmen - 6 Sty 2006, 15:12
hmmm a 2,0 16V oplowskie też sie liczy 8)
Daras84 - 6 Sty 2006, 16:37 Temat postu: Re: sonda
PUMA napisał/a: | piotr-RKRmann napisał/a: | ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " |
Dobrze że mam 2,0 16v zetec w garażu |
ja mam jeden pod maska a drugi w garazu i oba 1.8 16V:)
[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 15:40 ]
cztałem an inym forum jak gosciu załozył kolektro 4-2-1 do 1.6 16 V zetec,
przed montazem schamował na 91 po 96
PumaRST - 6 Sty 2006, 18:43 Temat postu: Re: sonda
Daras84 napisał/a: |
cztałem an inym forum jak gosciu załozył kolektro 4-2-1 do 1.6 16 V zetec,
przed montazem schamował na 91 po 96 |
moc napewno troche wzrośnie ale ja bym patrzył na zmiane krzywej momentu i tej mocy.
RKRman - 6 Sty 2006, 19:53 Temat postu: Re: sonda
PUMA napisał/a: |
moc napewno troche wzrośnie ale ja bym patrzył na zmiane krzywej momentu i tej mocy. |
co by nie gadać - powinien być po zmianie mocniejszy i ostrzejszy zwłaszcza w górnej częśi obrotów ....................rozwiązanie 4w1 "obcina " max osiągi ale za to łagodzi i uelastycznia dół
Rycho - 10 Sty 2006, 13:12
A czy ten koleś co zakładał do 1,6 to kolektor miał też od RS czy robiony pod silnik ??
Rycho
Daras84 - 10 Sty 2006, 23:42
Rycho napisał/a: | A czy ten koleś co zakładał do 1,6 to kolektor miał też od RS czy robiony pod silnik ??
Rycho |
on miał robiony pod silnik bo z rs nei pasuje< komory sie mijaja>
|
|