Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Dolot - filtr powietrza

Leon_SSJ - 23 Paź 2005, 22:51
Temat postu: [MK3] Dolot - filtr powietrza
zdjelem ten wlot z filtra powietrza zostawilem tylko to obudowe i wyjelem filtr. zauwazylem ze niskie obroty sa nie rowne i strzela bardziej przy redukcji. co sie moze jeszcze dziac i jakie beda tego skutki? czy sa sportowe filtry powietrza do mojej fisi? nie chodzi mi o stozki. aa i w tym wlocie jest jakas przepustnica do czego sluzy? i dlaczego bierze powietrze z dwoch miejsc, tj. z okolic kolektora (cieple powietrze) i normalnie (zimne)
Kacper - 23 Paź 2005, 22:53

gratuluje pomysłowosci... jazda bez filtra powietrza, pomyśl co dzieki niemu nie trafiało do silnika a teraz trafia... no i jak to sie odbije na trwałości silnika :D
Fordon - 23 Paź 2005, 23:03

Filtr jakis znajdziesz w katalogu Jacky sport... A czemu ssie ciepla powietrze i zimne...ano jest to tak ze jak silnik jest zimny to pobiera cieple powietrze z kolektora... gdy silnik si erozgrzeje pobiera zimne powietrze... nieche mi sie tu wymieniac poszczegulnych etapow tego i co w danym momencie sie zamyka oraz co otwiera... ale tak to wyglada... a Kacper dobrze zauwazyl ze to "odrobinke glupota" jezdzic bez filtra... A ta "przepustnica sluzy do zamykania i otwierania obiegow do zimnego i cieplego powietrza...
no chyba ze chodzi ci o ta ktora jest we wtrysku... :)

Pozdrawiam

Darekmk3 - 23 Paź 2005, 23:23

jest tam ta klapka ten termostat dolotu ją otwiera i zamyka ja juuz tego nie mam gazman wywalil to i chodzi zajebiscie ;-)
polo - 24 Paź 2005, 08:35

Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł
pvzon - 24 Paź 2005, 08:56

może od razu nasyp piachu do kolektora?
Leon_SSJ - 24 Paź 2005, 09:40

chyba zrobie tak jak mowisz polo... pvzon jak zwykle trafna i madra odpowiedz :hahaha:
BIGL - 24 Paź 2005, 18:42

Zakładaj filterek jak najszybciej bo zawalisz silnik. Sportowe filtry to jakiś wiejski tuning,tak naprawde to król jest nagi. Jakis mit panuje w Polsce, wszyscy myślą że jak se założą stożek i chromowaną końcówke na tłumik to będą latać (zwłaszcza z LPG).Jakaś jedna wielka ściema
mózg - 24 Paź 2005, 19:23

Może nie samą chromowaną końcówkę, ale na przykładzie samochodu mojego ojca (Honda Accord)wiem,że po założeniu filtra stożkowego i przelotowego tłumika końcowego wzrasta wartość Nm i Km (niewiele, ale jednak i sprawdzone ne hamowni) Pozdrawiam :-)
picio_18 - 24 Paź 2005, 22:30

ja planuje tylko jakąś ładną końcóweczke sobie założyć :) (ale nie tam żadnego pierdziela to już nie modne ;))
Fordon - 25 Paź 2005, 06:45

mózg napisał/a:
Może nie samą chromowaną końcówkę, ale na przykładzie samochodu mojego ojca (Honda Accord)wiem,że po założeniu filtra stożkowego i przelotowego tłumika końcowego wzrasta wartość Nm i Km (niewiele, ale jednak i sprawdzone ne hamowni) Pozdrawiam :-)

To kolega nie wiedzial ze japonskie auta sa dlawione na ukladzie wydechowym... :?:
To teraz juz wie... a stozek zmienia barwe dzwieku silnika oraz dostarcza chlodne powietrze...

mdcs - 26 Paź 2005, 01:12

...a ludziska nie wiedzą, że założenie sportowego filtra bez innych poważnych poczynań uczyni silnik mniej elastycznym, a zysk mocy odczuje się tylko w górnym zakresie obrotów. Jak chcesz cudować to zmień wałek rozrządu, wydech, dolot, zawory głowicę i dopiero załóż sportowy filterek:D

ps - ja to bym bez filtra nie jeździł. Przecież to jak pawulon dla silnika...

BIGL - 26 Paź 2005, 05:06

Właśnie tomiałem na myśli.
mózg - 26 Paź 2005, 17:56

Stożek nie tylko zmienia odgłos.Pomiary na hamowni tej hondy wykazały niewielki przyrost Nm i Km w całym zakresie obrotów i było też tak na fabrycznym wydechu (badane były różne konfiguracje)
Fordon - 27 Paź 2005, 07:27

Ale hamownia to nie to samo co rzeczywistosc... np. nie masz tam oporow powietrza...
Bazyli - 27 Paź 2005, 08:18

gdy dajesz autu mozliwosc swobodnego wypuszczania gazow, musisz tez zapewnic swobodny ich doplyw czyli uwolniony wydech=udrozniony dolot.
Inaczej to bedzie kacza kupa z tego. :twisted:

modell1 - 31 Paź 2005, 21:02

kolega ma racje
jesli otetkałes wylot
to daj wiecej powietrza
sam załorzyłem stożek
odgłos ekstro i szypcej sie kreci
ale musiałem znałeść miejsce gdzie nie ma ciepłego powietrza
w koncu zimne powietrze to wiecej jego.

RAF_74 - 31 Paź 2005, 21:16

polo napisał/a:
Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł


Sam sie kiedys zastanawiałem czy nie wypieprzyc tej klapki cieple zimne, czy to pomysł sprawdzony na 100% ?

ps

żebym poźniej nie szukał po złomach obudowy do filtra :)

w sumie tak myśle , jakie ona opory robi? przeciez ona tylko kieruje strumieniem powietrza , ze w zimie ma wpadac ciepłe a w lecie zimne (ilosc powietrza taka sama-teoretycznia) , z drugiej strony jak taka klapka wie kiedy kiedy ma sie uchylac, chyba ze wychodziły wersje z komputerowym sterowaniem klapką :hahaha:

ona pewnie w 10-cio letnim aucie sie zatrze , ustawi w jednym miejscu i tyle z tego sterowania :)

Darekmk3 - 31 Paź 2005, 21:20

RAF_74 napisał/a:
polo napisał/a:
Witam .Wywal klapke ciepłe-zimne bo zmienia ona opory ssania co dla LPG jest niewskazane. Natomiast filtr sportowy i gaz to raczej kiepski pomysł


Sam sie kiedys zastanawiałem czy nie wypieprzyc tej klapki cieple zimne, czy to pomysł sprawdzony na 100% ?

ps

żebym poźniej nie szukał po złomach obudowy do filtra :)

w sumie tak myśle , jakie ona opory robi? przeciez ona tylko kieruje strumieniem powietrza , ze w zimie ma wpadac ciepłe a w lecie zimne (ilosc powietrza taka sama-teoretycznia) , z drugiej strony jak taka klapka wie kiedy kiedy ma sie uchylac, chyba ze wychodziły wersje z komputerowym sterowaniem klapką :hahaha:

ona pewnie w 10-cio letnim aucie sie zatrze , ustawi w jednym miejscu i tyle z tego sterowania :)
tam jest termostat dolotu ktory sie powinien otwierac i zamykac poruszajac ta klapka wywalenie klapki jest zalecane jak smigasz na gazie .Jak jeszcze auto mialem na benie to juz z nia kombinowalem bo auto zamulalo i pomoglo a teraz jej nie mam i jest spox -napewno jest lepiej
ruskm - 14 Sty 2006, 15:31

z tego co czytalem jak jest ten przeplywomierz powietrza chyba wagowy w kazdym razie ten z drucikiem podgrzewanym ....
storzek sie smaruje jakim woskiem czy jakos tak ...
i ten wosk lepi sie do drucika i zmienia jego opornosc i komp glupieje

raysoft - 14 Sty 2006, 17:39

czyli jak mam gaz to tą klapke wywalić to bedzie lepiej?
ktoś tak zrobił i co to dało?

ja nic nie ruszałem
może lepiej tego nie ruszać?
raczej uznaje zasadę "jak działa to nie zmianiać tego co dobre"

easy - 14 Sty 2006, 21:07

Ja myślę ze lepiej tej klapki nie ruszać, przynajmniej nie tera, póki chłodno na dworze, skoro tak z fabryki wyszło to chyba jednak to ciepłe powietrze jest potrzebne, a na lato też se może zdejmę :) . Co do sportowego filtra powietrza w silnikach 1.1, 1.3 to proponuje zainwestować w oryginał Motorcrafta, jest znacznie lepszy od wszechobecnych filtronów, które nawet dobrze sie nie mieszczą w komorze.
Darekmk3 - 17 Kwi 2006, 20:50

raysoft napisał/a:
czyli jak mam gaz to tą klapke wywalić to bedzie lepiej?
ktoś tak zrobił i co to dało?

ja nic nie ruszałem
może lepiej tego nie ruszać?
raczej uznaje zasadę "jak działa to nie zmianiać tego co dobre"

odświerzam temat i radze wywalic ta klapke i ten termostat sprawdzone przezemnie,nawet w zimie jezdzilem bez tego i jest o wiele lepiej ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group