Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - [Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014

shikaka - 28 Paź 2013, 09:32
Temat postu: [Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014
Cześć. Mam kilka konkretnych pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem na forum, być może przez mnogość postów, więc jeśli coś już było to wybaczcie. :)


Chciałbym zmieścić się w okolicach 40000, dlatego liczę, że popuszczą z ceny na przełomie roku te 2-3tys, w gre wchodzi więc silnik 1.25 82KM lub 1.0 80KM, który lepiej wziąć? Gdzieś wyczytałem, że ten 1.0 to trzy cylindrowiec, w teorii spala mniej, ale za to ma mniejszy moment, a przy takich "potężnych" mocach może mieć to znaczenie.

Jak w Mk7 z korozją? Autem będę pomykał ładnych parę lat, a po tym jak zobaczyłem sito w niewalonym Focusie mam pewne obawy, dlatego pytam czy ford aktualnie poprawił co nieco w tej materii.

Na netcarshow.com są zdjęcia modelu na 2014r, jest to kolejny lifting, na moje niewprawne oko dodali pomarańczowy kierunek w lampie i tak z grubsza to tyle. Zmieniło się chyba wnętrze, ale wiadomo, że tam pokazane są wersje na wypasie. Macie jakieś informacje nt. kiedy zaczną klepać "nową" odsłonę i co pozmieniali?

Gdzie to produkują do PL salonów? W Niemczech czy Hiszpanii?

Czy nic nie będzie ocierało przy oponach 185/65/R15? W salonie twierdzili, że może nie wejść w nadkole, a mam całkiem świeże zimówki w tym rozmiarze.

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

TSRules - 28 Paź 2013, 11:20

shikaka widze że ktos tu lubi Ace Venture :D

shikaka napisał/a:
Chciałbym zmieścić się w okolicach 40000, dlatego liczę, że popuszczą z ceny na przełomie roku te 2-3tys

myślę że te 2-3 tysie to spokojnie można utargować

shikaka napisał/a:
w gre wchodzi więc silnik 1.25 82KM lub 1.0 80KM, który lepiej wziąć?

żaden, ew. pow.100KM, te co wymieniłeś trzeba będzie kręcić wysoko żeby jechało, co za tym idzie spalanie to samo co w mocniejszych, chyba że spalanie i osiągi są nieistotne dla ciebie

shikaka napisał/a:
Jak w Mk7 z korozją?

z tym raczej problemu nie ma, jak planujesz jeździć dłużej to proponuję konserwację po zakupie

shikaka - 28 Paź 2013, 11:32

:ok:

Jak ostatnio byłem to proponowali mi 38500 z centralnym z pilota, pakietem silver x ale z 60KM (pytałem orientacyjnie tylko), ciekaw jestem czy zjechali by z ceną poniżej 40000 za 82KM central, klime radio i komputer.

Auto do miasta, 60KM to za mało, z resztą te 80 też, ale powiedzmy, że jest bardziej akceptowalne. Jeśli dojdzie do zakupu to przesiąde się ze 114KM więc przesiadka bedzie bolesna, ale lepsze jeżdżące 80KM niż 114 na poboczu.

Jak ma się gwarancja do własnoręcznego zabezp. podwozia?

TSRules - 28 Paź 2013, 11:39

najlepiej odwiedź kilka salonów, bo każdy zwykle ma inna marżę i pogrymaś trochę, podaj cenę z poprzednich itp. teraz targować można sie praktycznie wszędzie więc warto spróbować ich cisnąć, zawsze zostanie kasa na ew. dopieszczenie
p.s. 60koni to będzie porażka amigo ;)

shikaka - 28 Paź 2013, 11:42

60KM wogóle nie biorę pod uwagę, jeździłek kiedyś autem o takiej mocy ale dużo lżejszym wiec jestem w stanie wyobrazić sobie jak to musi jeździć.
TSRules - 28 Paź 2013, 11:48

a nie myślałeś nad używką 2-3 letnią ? za pewno blisko połowę tej ceny byś dostał i to kto wie czy nie z lepszym motorem ?
shikaka - 28 Paź 2013, 11:49

Nie mam zaufania do używek, bo zawsze zadaje sobie pytanie; kto sprzedaje np. 2-3 letni samochód na wolnym rynku? Takie samochody albo nie rozchodzą się po rynku, albo są oddawane w rozliczenie bo przy tak małym wieku salony oferują za nie dobre pieniądze, a ile mniej użerania, szczególnie dla osoby, którą stać na zmianę nowego na nowe.
TSRules - 28 Paź 2013, 11:57

to pozostaje ci powalczyć o cenę, bądź dozbierać te kilka tysi
MisiekT - 28 Paź 2013, 12:02

1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie
shikaka - 28 Paź 2013, 12:03

teraz dostałem maila z inf. o Ambiente 82KM + SilverX + Metalik + koło dojazdowe za 42.800 PLN

A właśnie, każda MK7 ma USB czy tylko jakies wyższe wersje? Jak jest z HillHolderem? Większośc marek ma całą litanię powiązaną z ABS i EBD

MisiekT napisał/a:
1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie


To to nie jest wolnossący?

michal77 - 28 Paź 2013, 12:10

shikaka napisał/a:
A właśnie, każda MK7 ma USB czy tylko jakies wyższe wersje?
Nie wiem jak teraz, ale wcześniej podstawowe wersje nie miały.
shikaka - 28 Paź 2013, 12:13

W sumie rzeczy fiesta kiepściutko wypada na tle konkurencji pod względem wyposażenia i wnętrza które jest szaro-bure, ale jakoś tak wygląda solidniej i jak poważniejsze auto. :P
maciek127 - 28 Paź 2013, 12:18

MisiekT napisał/a:
1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie


w wersji 80 KM brak Trubiny i masz do dyspozycji tylko 3 cylindry. Lepszym wyborem jest 1,2 82 KM i 4 cylindry. 1,2 jest starszą, może więcej palić ale jest sprawdzoną jednostką z która raczej mechanicy nie powinni mieć problemu ;)


Nie wiem jaką skrzynie zastosowali z 1,0 ale moim zdaniem zestopniowanie w Fiestach 1,2 i 1,4 jest beznadziejne, zaś działanie idealne :)


2013 czy 2014. Nie ma czegoś takiego :)

2013 lifting Europejski
2014 lifting Amerykański
:-P

negocjować w Dealerami i

MisiekT - 28 Paź 2013, 12:37

a to sorki, faktycznie jest tez wolnossace 1.0... pomijajac wieksze moce, doplacilbym te 2 czy 3tys. do 1.0 ecoboosta - w proporcji do calego nowego auta to nie jest duza doplata

korozja - moj konczy 3 lata i nie rdzewieje... a potem mysle, ze bedzie jak z kazdym Fordem, czyli po 5-6 latach zacznie sie delikatne chrupanie

opony 185/65/15 wejda spokojnie na odpowiedniej feldze, chociaz ksiazkowo jest 195/50 - zweryfikuj z ASO kwestie gwarancji...

shikaka - 28 Paź 2013, 13:19

maciek127 napisał/a:
MisiekT napisał/a:
1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie


w wersji 80 KM brak Trubiny i masz do dyspozycji tylko 3 cylindry. Lepszym wyborem jest 1,2 82 KM i 4 cylindry. 1,2 jest starszą, może więcej palić ale jest sprawdzoną jednostką z która raczej mechanicy nie powinni mieć problemu ;)


Nie wiem jaką skrzynie zastosowali z 1,0 ale moim zdaniem zestopniowanie w Fiestach 1,2 i 1,4 jest beznadziejne, zaś działanie idealne :)


2013 czy 2014. Nie ma czegoś takiego :)

2013 lifting Europejski
2014 lifting Amerykański
:-P

negocjować w Dealerami i


Aha, czyli to http://www.netcarshow.com/ford/2014-fiesta/ jest wersja na USA, a tu http://www.netcarshow.com/ford/2013-fiesta/ wersja na europę?
Szkoda, bo dwa kolory nieco ożywiają wnętrze.

maciek127 - 28 Paź 2013, 19:27

http://www.netcarshow.com...allpaper_02.htm
Te żółte na kloszu co jest wyżej :) to obrysówka. To że w Ameryce mają lepiej to żadna nowina Amerykańska marka lepiej dba o swojego klienta tak samo jest z Aveo i Fiatem 500 czy 500L.
Ja kupiłem nowy z salonu i był produkcji Niemieckiej (Kolonia, wyprodukowany z dzień moich urodzin :hihihi: ) .
Jak kupisz Silver X dostaniesz lepsze podstawowe radio bo będziesz miał 5 liniowy wyświtlacz i chyba 8 głośników USB i AUX. A jak Golda X to dają tam 3 liniowe wyświetlacz z chyba 6 głośnikami, USB i AUX. Ja wybrałem Golda bo dostawałem Alusy i podgrzewaną przednią szybę i w przyszłości brak porysowanej przedniej szyby, czyli zadżebisty komfort jazdy w nocy

shikaka - 28 Paź 2013, 19:35

Hmm Silver X to najtańszy z dostepnych pakietów, mówisz że przy nim jest ten większy wyświetlacz i USB?

Edit: faktycznie z silver x jest usb i 6 głosników, o wyświetlaczu nic nie piszą

Jak jest ten duży wyśwetlacz to jest tam "automatem" komputer wyświetlający spalanie itd?

Jak wygląda gazowanie tych 1.25?


Jakie hamulce są z tyłu przy 82KM? Bębny czy tarcze?

michal77 - 28 Paź 2013, 19:47

shikaka napisał/a:
Jak jest ten duży wyśwetlacz to jest tam "automatem" komputer wyświetlający spalanie itd?
To jest niezależne od typu wyświetlacza, komp pokładowy jest przy zegarach (tam gdzie wyświetla przebieg)

shikaka napisał/a:
Jakie hamulce są z tyłu przy 82KM? Bębny czy tarcze?
Bębny
shikaka - 28 Paź 2013, 19:52

Tak teraz patrzę, to ambiente od Trend różni się tylko tym, że ma większe koła, lakierowane listerka i klamki oraz centralny radiowy w standardzie i tapicerka z wzorami. Troche mało jak za 2050zł.
Plus to możliwość dokupienia do tej wersji niektórych rzeczy i wieksza dostępność silników.

Transporteur - 29 Paź 2013, 08:05

Pytanie jak bardzo istotne jest dla Ciebie spalanie? Jeśli jesteś w stanie przeżyć nieco wyższe to 1.25 80KM wydaje się być dobrym wyborem. Ja osobiście sceptycznie podchodzę do tych 1 litrowych Ecoboost.
shikaka - 29 Paź 2013, 08:58

Dość istotne stąd pytanie o ewentualne gazowanie tych silników. W sumie rzeczy teraz cennikowo 1.4 95KM kosztuje ok. 45000 więc może takie coś udało by się wyrwać na przełomie roku poniżej 40000

Edit:

Umówiłem się na jazdę próbną, wycfanili się i wszędzie proponują jazdę 100KM ecoboost, ale popertraktowałem i będę jechał 1.25 60KM ozor Ciekawe czy ruszy z 3 osobami na pokładzie. :P

BTW 17s do 100km/h to już przesada z ich strony. :P Po co taki silnik mieć w ofercie wogóle.

maciek127 - 29 Paź 2013, 20:01

shikaka napisał/a:
BTW 17s do 100km/h to już przesada z ich strony. Po co taki silnik mieć w ofercie wogóle.

każda marka daje syfny silnik by cennik ładniej wyglądał i swego czasu obniżenie mocy często powodowało zmniejszenie emisji CO2 a na przykład w Francji, Niemczech przekroczenie pewnych limitów potrafi podwyższyć cenę samochodu nawet o 1000Euro i więcej.

LPG i silniki Forda to raczej dwa nie idzie w parze, oczywiście znajda się osoby które założyły LPG do takich silników ale o skutkach założenia tego dobrodziejstwa nie będą się chwalić :yes:

Komputer masz tam gdzie pokazuje Ci przebieg, a dodatkowe jakieś ustawienia można wybierać nawet na tym 3liniowym wyświetlaczu :D , a te Radio z "Silver X plus" to ma 5 liniowy z z BluetoothŸ. Nie wiem czy oprogramowanie zmieniali po liftingu, więc może coś dodatkowego doszło :fox: a Silver X ma 3 liniowy.

MisiekT - 29 Paź 2013, 20:25

niska pojemność/moc to nadal w paru krajach chociażby znacznie nizsze ubezpieczenie
a ze będzie to jezdzic wolniej niż rower - nie każdemu to przeszkadza najwidoczniej

artax - 29 Paź 2013, 20:59

maciek127 napisał/a:
shikaka napisał/a:
BTW 17s do 100km/h to już przesada z ich strony. Po co taki silnik mieć w ofercie wogóle.

każda marka daje syfny silnik by cennik ładniej wyglądał i swego czasu obniżenie mocy często powodowało zmniejszenie emisji CO2 a na przykład w Francji, Niemczech przekroczenie pewnych limitów potrafi podwyższyć cenę samochodu nawet o 1000Euro i więcej.

LPG i silniki Forda to raczej dwa nie idzie w parze, oczywiście znajda się osoby które założyły LPG do takich silników ale o skutkach założenia tego dobrodziejstwa nie będą się chwalić :yes:

Komputer masz tam gdzie pokazuje Ci przebieg, a dodatkowe jakieś ustawienia można wybierać nawet na tym 3liniowym wyświetlaczu :D , a te Radio z "Silver X plus" to ma 5 liniowy z z BluetoothŸ. Nie wiem czy oprogramowanie zmieniali po liftingu, więc może coś dodatkowego doszło :fox: a Silver X ma 3 liniowy.


Jesli chodzi o LPG to masz z nim jakies doswiadczenia?Ja mialem Mondeo z sekwencją ,przejechalem ok60 tys .Sprzedalem koledze ,ktory zrobił nim +100 tys na LPG.Dobrodziejstwo nic nie zrobiło.Warunek ;dobra instalacja sekwencyjna+BDB mapa gazowa ,trochę wczesniej wymieniany olej i sprawna instalacja WN.Auto jezdzi do tej pory oleju bierze śladowe ilości.Takze ja chwalę :ok:
pzdr

shikaka - 29 Paź 2013, 21:28

Ale 60KM w 1050kg? :P Do Pandy czy czegoś takiego to tak, ale nie do takiego cięzkiego auta.
Z resztą przejadę się tym to zobaczymy jak jeździ. :P W sumie rzeczy gdyby to miało np. króciutkie pierwsze 3 biegi to do miasta mogło by nie być tragedii.

Transporteur - 30 Paź 2013, 08:11

Pojedziesz wolno a więc:
a) bezpieczniej
b) oszczędniej :fox:

Swoją drogą opisz, czy to naprawdę taki muł, czy może 80% forum się myli :fox:

shikaka - 30 Paź 2013, 08:17

Spoko, napiszę, jakiś punkt odniesienia będę miał bo teraz mam ~1300km i 114KM więc też nie demon, ale te 11s do 100 ma :P
MisiekT - 30 Paź 2013, 08:59

Transporteur napisał/a:
a) bezpieczniej

szczególnie przy najniebezpieczniejszym manewrze na drodze - wyprzedzaniu :fox:

Transporteur napisał/a:
b) oszczędniej

no raczej nie na paliwie... może oszczędzi na ubezpieczeniu, ale tak slaby silnik ciagle trzymany wysoko wcale nie będzie mało palic

artax - 30 Paź 2013, 10:30

wg mojej oceny do mk7 minimum to ok100 KM.60 KM będzie męczarnią dla tego silnika.Nie wspomnę o zapotrzebowaniu na pb.Tak jak pisze kolega powyżej trzeba go będzie "piłowac"aby trochę pojechał=apetyt na paliwo.Takze ani frajdy z jazdy ani ekonomii.
pzdr

TSRules - 30 Paź 2013, 11:13

Ja mam 60KM (przy lżejszej mk4) i gdyby nie to że kupiłem okazyjnie "znajome" auto i jeżdżę głównie po mieście to też bym sie irytował, dobrze że chociaż ta dwójka jest w miarę elastyczna to można nią w razie potrzeby trzy pierwsze biegi zastąpić :D
ale nie mam wątpliwości że nast. auto to będzie minimum 1.6 i 100KM, a przy nowym 60 to już w ogóle obciach :-)

MisiekT - 30 Paź 2013, 11:40

dokładnie, a weź pod uwagę, ze auto masz pewnie pareset kilo lżejsze i znacznie mniej prądożerny osprzęt
Puff - 30 Paź 2013, 21:19

Jechałem nową mk7 ze stukonnym 1.0 (sławny ecoboost) i powiem, że te 100 koni dupy nie urywa. Mam wrażenie, że zbiera się gorzej niż mój klekot... Te "nowe" konie, zduszone emisjami spalin, to tak 2/3 (w porywach 3/4) tego, co powinno być/czuć. Czyli tak 130-150 koni byłoby super, natomiast nie wyobrażam sobie jak bardzo do dupy musi "nie jechać" wersja 60-konna. Z tym przyspieszeniem to można co najwyżej ciągniki rolnicze (i to tylko te stare) wyprzedzać bezpiecznie...
Transporteur - 31 Paź 2013, 08:19

MisiekT napisał/a:
Transporteur napisał/a:
a) bezpieczniej

szczególnie przy najniebezpieczniejszym manewrze na drodze - wyprzedzaniu :fox:

Transporteur napisał/a:
b) oszczędniej

no raczej nie na paliwie... może oszczędzi na ubezpieczeniu, ale tak slaby silnik ciagle trzymany wysoko wcale nie będzie mało palic


Zwróć uwagę na emotkę przy tych argumentach. Moje 1.3 ledwo się kula w moim odczuciu, więc na pewno nie będę sympatyzował z jeszcze słabszą jednostką :fox:

TSRules - 31 Paź 2013, 20:00

no i z drugiej strony zasada w handlu- najpierw wciskaj to co zalega na magazynach i nie schodzi czyli w tym przypadku auta z najsłabszymi silnikami, dlatego na wejście uderzają z jakimiś eko czy 60KM, dopiero pewnie po grymasach dają sie przekonać, no i dlatego nigdy nie przyjmuje sie pierwszej oferty ... sprzedawca ma największą premię od sprzedanych produktów "czerwonych" czyli tych które mają najgorszy procent sprzedaży, najniższa premia jest od tego co praktycznie sprzedaje się samo, najmniejszym wysiłkiem, potem są dodatki, czyli sprzedaż wiązana, akcesoria, felgi, pakiety :ok:
shikaka - 31 Paź 2013, 20:28

No i jestem już po jeździe. Powiem szczerze, że jestem zaskoczony, z 3 osobami na pokładzie nawet jakoś to jedzie do 80km/h, później muł. Pomimo zapewnień sprzedawcy, że auto ma zmienne fazy i lubi wysokie obroty, powyżej 4000obr. niewiele się działo. Jak się spodziewałem początkowe biegi są krótkie (ciekawe czy w 82KM jest taka sama skrzynia).

Co do całokształtu jestem miło zaskoczony, wsiadłem, ustawiłem fotel i poczułem się komfortowo, jakbym już nim jeździł. Auto miało niecałe 5000km przebiegu (zastępcze do serwisu) golas, poza srebrnym lakierem. Co mnie zaskoczyło silnik na jałowym pracuje dość głośno. Biegi fajnie wchodziły, bardzo precyzyjnie, obsługa "nożna" działała dobrze, hamulec bardzo "czuły". Zawias jest dość sztywny, wspomaganie działa leciutko na postoju.

Naprawde zaskoczyło mnie to 60KM (szczególnie, że miałem kiedyś 60KM w lżejszym aucie, a teraz jeżdżę 114M), faktycznie da się tym poruszać po mieście.


Jeździłem też dziś C3, no tam zawieszenie jest dużo bardziej komfortowe, ale niestety praca drążka biegów i obsługa sprzęgła była dużo mniej wygodna (dla mnie).


Wydaje mi się, że we Fieście warto dopłacić do drugiego poziomu wyposażenia, bo jednak te chromowane wstawki nieco przyozdabiają to czarne jak smoła wnętrze.

Przy okazji mam dwa pytania:
1. Co to jest taka "kulka" na środku deski? Bo zapomniałem zapytać.
2. Każda ma podświetlane uchwyty na kubki? :P

PS: Jeździł ktoś może nowym Clio z 75KM?

maciek127 - 31 Paź 2013, 21:35

shikaka napisał/a:
1. Co to jest taka "kulka" na środku deski? Bo zapomniałem zapytać.

ta blisko szyby?
to jest do klimy automatycznej termometr jeśli dobrze pamiętam

shikaka napisał/a:
2. Każda ma podświetlane uchwyty na kubki?

to kosztuje chyba 650 zł i jest w opcji.

Jeździłem Clio 0,9 TCE 90KM i szału nie ma więc 75 KM jeszcze gorzej

shikaka - 31 Paź 2013, 21:48

Tak, dość blisko szyby. Automatycznej klimy nie miała na pewno, zwykła podstawa + silver x

A tam wcześniej pytałem o hill holder, każda ma w standardzie.
Faktycznie znalazłem w cenniku, podświetlane kubki 370zł, jak się tego nie kupi to nie ma uchwytów?


BTW prawda to, że ten 1.25 konstruowała Yamaha?

Ma ktoś podwójną podłogę bagażnika? Jak to wygląda w tym modelu? Co się na tym zyskuje a co traci? (cennik mówi że odpada jakiś schowek na apteczke)

TSRules - 31 Paź 2013, 23:25

shikaka napisał/a:
Naprawde zaskoczyło mnie to 60KM (szczególnie, że miałem kiedyś 60KM w lżejszym aucie, a teraz jeżdżę 114M), faktycznie da się tym poruszać po mieście.


no to nie wim, mój strucel ma 2 sekundy mniej do setki, a i tak muł jest :-)

MisiekT - 1 Lis 2013, 01:23

tak kulka to czujnik nasłonecznienia...
shikaka - 1 Lis 2013, 07:43

Jaką funkcję spełnia?
michal77 - 1 Lis 2013, 09:23

shikaka napisał/a:
Faktycznie znalazłem w cenniku, podświetlane kubki 370zł, jak się tego nie kupi to nie ma uchwytów?
Uchwyty a właściwie miejsca są za lewarkiem od ręcznego, każdy je ma.

shikaka napisał/a:
Ma ktoś podwójną podłogę bagażnika? Jak to wygląda w tym modelu?
To zdaje się jest miejsce gdzie normalnie znajduje się koło zapasowe, ja mam zamiast koła taki styropian z miejscami na zestaw naprawczy, apteczkę, lejek, itd. Możliwe że po liftingu jest inaczej.

shikaka napisał/a:
Jaką funkcję spełnia?
To jest potrzebne sterownikowi klimatronika, dziwne że było w wersji z manualem.
Puff - 1 Lis 2013, 09:56

michal77 napisał/a:
To zdaje się jest miejsce gdzie normalnie znajduje się koło zapasowe, ja mam zamiast koła taki styropian z miejscami na zestaw naprawczy, apteczkę, lejek, itd. Możliwe że po liftingu jest inaczej.

W nowych modelach za koło (zwłaszcza pełnowymiarowe) trzeba dopłacać. W miejsce na koło da się też zamówić subwoofer, ale wtedy zostaje tylko "zestaw naprawczy" :)

michal77 napisał/a:
To jest potrzebne sterownikowi klimatronika, dziwne że było w wersji z manualem.

A do automatycznych świateł dziennych to niby nie? :)

MisiekT - 1 Lis 2013, 10:47

Pufcio napisał/a:
do automatycznych świateł dziennych

tak, do automatycznych swiatel mijania/dziennych...

michal77 - 1 Lis 2013, 11:44

Myślałem że czujnik auto świateł jest w górnej części szyby przedniej, (przed lusterkiem), ale to chyba mi się pomyliło z poprzednim autem.

Ciekawe czy zadziałałoby auto światło, jakbym wymienił panel sterowania światłami? Pewnie trzeba też coś aktywować przez kompa.

MisiekT - 1 Lis 2013, 12:27

to na szybie to zdaje się od wycieraczek...
artax - 1 Lis 2013, 13:24

Ja "kulkę " mam do klimatronica(czujnik naslonecznienia)na środku podszybia.Natomiast czujnik zmierzu i wycieraczek na szybie,obok lusterka.
pzdr

michal77 - 1 Lis 2013, 14:21

Więc jednak dobrze myślałem o tym czujniku swiateł. :)
shikaka - 1 Lis 2013, 15:15

http://www.forumsamochodo...trze-m12240.jpg
Ten "cycek" czarny widoczny nad ekranem. Tamta to na pewno goły golas, każda fiesta ma automatyczne światła? (włącznik normalnie był po lewej od kierownicy) Jak zapada zmierzch to właczają się mijania zamiast dziennych, tak?

artax - 1 Lis 2013, 16:11

Nie kazda ma automatyczne światła.Automatyczne a dzienne ,ktore włączają sie po zaplonie to dwa rozne tematy.Aby automat był automatem to do tego służy wlasnie czujnik zmierzchu. :) Ja po zaplonie mam dzienne ledowe ,ktore przełączają się na mijania po zmierzchu (wlasnie dzieki czujnikowi kolo lusterka).
pzdr

michal77 - 1 Lis 2013, 16:47

shikaka napisał/a:
Ten "cycek" czarny widoczny nad ekranem.
Ta fiesta na fotce ma climatornika i dlatego ma ten "cycek".
shikaka - 1 Lis 2013, 18:55

Zdjęcie przykładowe tylko. Nie wiem, może w golasie jest tam zaślepka tylko w takim kształcie?

BTW da się wybrać jakieś kolory wnętrza czy dostępny jest tylko czarny?

tu ambiente z "cyckiem"

maciek127 - 2 Lis 2013, 14:14

jak kupisz wersje 60 KM to będziesz masował tego cycka by Fiesta by się bardziej podnieciła i szybciej jechała :hihihi:
shikaka - 2 Lis 2013, 14:33

Tak jak pisałem wcześniej, w grę wchodzi 82KM wzwyż, może zostanie im na placu jakiś 1.4 w dobrej cenie.
Mimo to po jeździe próbnej uważam, że ten 60KM przy prędkościach miejskich nie jest tragiczny.

Kubuch - 2 Lis 2013, 22:28

Koło lusterka MK7 ma radar systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach ;)
shikaka - 7 Lis 2013, 18:10

Postaram się jutro nie zapomnieć zapytać do czego to jest.

Tak BTW jak wygląda kwestia zrobienia konserwy podwozia, a gwarancji?

shikaka - 8 Lis 2013, 20:07

Jeździłem dziś Fiestą 1.0 ecoboost 100KM, w okolicach 5000obr. dzwięk silnika jak w malczanie przy wyższych obrotach. Idzie ładnie, choć dość słabo z dołu i nie czuć "kopniaka" po rozkręceniu turbo.

Cycek to podobno w uboższych zaślepka, nie ma auto. świateł, przynajmniej wg. sprzedawcy.

TSRules - 9 Lis 2013, 16:56

shikaka napisał/a:
w okolicach 5000obr. dzwięk silnika jak w malczanie przy wyższych obrotach.


dobre :hahaha:

Puff - 9 Lis 2013, 17:51

Cytat:
Jeździłem dziś Fiestą 1.0 ecoboost 100KM, w okolicach 5000obr. dzwięk silnika jak w malczanie przy wyższych obrotach

Ja bym raczej powiedział, że przypomina dźwięk motocykla, ale co kto lubi :P

artax - 9 Lis 2013, 17:53

shikaka napisał/a:
Jeździłem dziś Fiestą 1.0 ecoboost 100KM, w okolicach 5000obr. dzwięk silnika jak w malczanie przy wyższych obrotach. Idzie ładnie, choć dość słabo z dołu i nie czuć "kopniaka" po rozkręceniu turbo.

Cycek to podobno w uboższych zaślepka, nie ma auto. świateł, przynajmniej wg. sprzedawcy.

Raczej sprzedawca nie ma zielonego pojęcia co mówi ;-( Jak wczesniej pisałem ta :kuleczka:to czujnik nasłonecznienia ,potrzebny przy klimatronicu.Nie ma nic wspolnego ze światłami.Niestety świadczy to o poziomie wiedzy sprzedających w salonie :ups:
P.S.Mam auto z tym czujnikiem takze odrobiłem lekcje :ok:
pzdr

LefQ - 13 Lis 2013, 10:30

Dorzucę swoje kilka groszy. Przymierzając się do kupna Fiesty, jeździłem wersjami 1.25 Duratec 60KM i 82KM. Chciałem kupić 1.4 96KM, ale wsiadłem do 1.0 100KM i kupiłem 1.0 125KM :-) Tak jak kilka osób pisało - najmocniejszy, na jaki mnie było stać kosztem dodatków w postaci automatu świateł/wycieraczek itp.
shikaka - 13 Lis 2013, 11:27

artax napisał/a:
shikaka napisał/a:
Jeździłem dziś Fiestą 1.0 ecoboost 100KM, w okolicach 5000obr. dzwięk silnika jak w malczanie przy wyższych obrotach. Idzie ładnie, choć dość słabo z dołu i nie czuć "kopniaka" po rozkręceniu turbo.

Cycek to podobno w uboższych zaślepka, nie ma auto. świateł, przynajmniej wg. sprzedawcy.

Raczej sprzedawca nie ma zielonego pojęcia co mówi ;-( Jak wczesniej pisałem ta :kuleczka:to czujnik nasłonecznienia ,potrzebny przy klimatronicu.Nie ma nic wspolnego ze światłami.Niestety świadczy to o poziomie wiedzy sprzedających w salonie :ups:
P.S.Mam auto z tym czujnikiem takze odrobiłem lekcje :ok:
pzdr


Nie zrozumieliśmy się, ta kulka jest w każdej wersji, w golasach z manualną klima to zaślepka, przy climatronicu czujnik.

Wzmianka, o auto. światłach powinna być po kropce. Sorry

shikaka - 13 Lis 2013, 11:28

LefQ, czuć różnicę pomiędzy 60KM a 82KM?
LefQ - 13 Lis 2013, 11:57

shikaka napisał/a:
czuć różnicę pomiędzy 60KM a 82KM
Obie są wg mnie za słabe poza miasto. Przy silniku 60KM pierwszy raz spotkałem się z sytuacją, gdy w dwie osoby przy 120 km/h z pedałem w podłodze autko zaczyna mi zwalniać pod lekkie wzniesienie (na 5 biegu). 22KM więcej rozwiązują ten problem, ale nadal uważam, że to za mało. Bezpiecznie czułem się dopiero przy silnikach 96/100KM.

Uważam, że ten 1.0L 100KM jest najbardziej "rozsądnym" wyborem. Ma zapas mocy na ew. manewry, a moment jest dostępny na całym zakresie, z którego się zazwyczaj korzysta.

shikaka - 13 Lis 2013, 13:09

Niestety wszystkie ecoboost są poza moim zasięgiem. Jeżdżę 95% po mieście, 60tką jeździłem dlatego co będę brał to 1.25 82KM lub 1.0 80KM. Sam nie wiem co lepsze, 1.25 sprawdzony i ma większy moment, 1.0 mniejsze spalanie. Z 1.4 96KM raczej się w 40000 nie zmieszczę.
Marcinowaty - 13 Lis 2013, 15:01

ecobost to nie sprawdzone jednostki. Wymslone prze pseudo ekologów.
shikaka - 13 Lis 2013, 15:27

I brzmią jak maluch. :P

To z przymrużeniem oka oczywiście.

Ten 1.0 80KM nie jest "boost" bo nie ma turbiny z tego co wiem.

LefQ - 13 Lis 2013, 20:07

Mi tam się podoba brzmienie tego silnika ;-)
shikaka - 13 Lis 2013, 23:21

No sympatyczne jest.
darian - 14 Lis 2013, 03:26

Ale zjechaliście wersję z 60 HP na pokładzie ;-( NIE jest tak tragicznie jak piszecie... jechałem odcinek 120 km z kompletem pasażerów latem z włączoną klimatyzacją,prędkość 100-110km/h i jechało mi się przyjemnie Tiry wyprzedzałem bez problemu, fakt nie 5 sekund, ale jakiegoś super problemu nie było.
Gdzie macie takie drogi żeby śmigać po 150-190 km/h? wyjadę na K-10 ograniczenie do 90km/h po 2 km miejscowość i 50 km/h potem następna i już 40km/h fotoradary mijam ze dwie sztuki i pały z suszarką ;/
Spalanie mojej 60-tki to 5.8 l mierzone na stacji(lane do pełna) Do spokojnego przemieszczania się wystarczy, jakbym chciał poszpanować i byłoby mnie na to stać kupiłbym Mustanga.

shikaka - 14 Lis 2013, 08:40

Ja nie zjechałem, wręcz przeciwnie, jechałem i byłem pozytywnie zaskoczony. Jest dokładnie jak mówisz - raz do roku sprawdzę v-max lecąc nad morze przez niemcy, a tak to nie ma gdzie, a większość mojej jazdy to miasto. Już dawno wyrosłem z oblatywania golfów spod świateł, teraz mam 2x mocniejsze auto i nie ma gdzie wykorzystać tej mocy, nawet v-max nigdy nim nie jechałem, a mam go ładnych parę lat.
Ja decyduję się na minimum 82KM bo różnica w cenie jest niewielka, a zawszę wolę mieć tych kilka Nm i KM więcej niż mniej.

Powiedz mi ile pali Ci ta 60KM? Najbardziej interesuje mnie jazda po dużym mieście i trasa spokojna.

LefQ - 14 Lis 2013, 08:50

@darian Nie pisałem, że jest tragicznie, tylko o własnych odczuciach wobec tych silników. Jakbym miał jeździć Fiestą tylko sam po mieście, to być może wziąłbym pod uwagę 60KM (albo kupił VW up!). Z rodziną to już bym się bał tym jeździć gdzieś dalej. Ale co kto lubi (lub na co go stać).

darian napisał/a:
Gdzie macie takie drogi żeby śmigać po 150-190 km/h?
Zagramanicą :-) Ja kupiłem ten silnik nie dla większej prędkości maksymalnej, a dla momentu (diesel odpada, bo za mało km robię), mniejszego spalania i spokoju, że mam zapas. Jeździłem wcześniej samochodami o podobnej masie z ok. 80KM lub mniej i po kilku sytuacjach na drodze, w których nie miałem czym zareagować podziękuję. Wolę zrezygnować z automatycznych świateł i mieć mocniejszy silnik.
MisiekT - 14 Lis 2013, 09:25

darian napisał/a:
prędkość 100-110km/h i jechało mi się przyjemnie Tiry wyprzedzałem bez problemu

mysle, ze to kwestia definicji bez problemu :)
ale może mam cos zepsute - bo ja biorac 3-ke pasazerow + klima czuje już bardzo mocne zamulenie nawet w miejskiej jeździe - trzeba było szukac widocznie 1.4, bylby szybszy :-P

a zupełnie serio - każdy ma inne potrzeby i inny sposób jazdy... jeżeli takim 1.25 nie daloby się jezdzic, to az tyle by tego nie produkowali.

darian - 14 Lis 2013, 13:52

shikaka napisał/a:
Powiedz mi ile pali Ci ta 60KM

max przy dużych mrozach na trasie (odcinek 20 km) 6.5l gdy był niedotarty teraz, spalanie spadło do 5.8l ale nie przekraczam 2500 obr. na 5 biegu, przyśpieszenie do zielonej strzałki i zmiana biegu.
Jakim cudem fabryka podała spalanie 4.4l zbliżył się ktoś do tego wyniku?

MisiekT - 14 Lis 2013, 14:28

darian napisał/a:
nie przekraczam 2500 obr. na 5 biegu

czyli jezdzisz w trasie ponizej 100kmh? czy tam sa jakies zupelnie inne przelozenia?
bo przy takich predkosciach to i 1.6 spali ponizej 6l, zadne cudo

darian - 14 Lis 2013, 14:37

tak 90 km/h mi wystarczy, nie mówię że pali mało,ale spalanie jest akceptowalne, nie widzę potrzeby zakładania gazu.
MisiekT - 14 Lis 2013, 14:44

ok, to wszystko wyjasnia - ale miej swiadomosc, ze to nie ma nic wspolnego z ekonomia silnika - po prostu wolno jezdzisz... jezdzac do 90kmh takie wyniki sa bez problemu osiagalne i u mnie w 1.6 i kazdym innym motorze w Fiescie MK7
grzesiek646 - 17 Lis 2013, 02:35

do 90kmh w 1.6 TDCI na trasie 3,9/100 :ok:
Marcinowaty - 17 Lis 2013, 18:44

Diesel to znowu te filtry, dwumasówki i inny badzie
shikaka - 17 Lis 2013, 20:52

grzesiek646, Co to masz za felunek i koło w swojej mk7?
darian - 18 Lis 2013, 04:10

Marcinowaty napisał/a:
Diesel to znowu te filtry, dwumasówki i inny badzie


sprawdzałem jedną fiestę mk7 1.4 tdci w ASO to ta sztuka nie miała dpf-u oryginalnie

FFDriver - 18 Lis 2013, 17:10

Jako, że jestem w sumie świeżo po zakupie to dorzucę kilka uwag od siebie.

Marcinowaty wspomniał coś o dwumasie w dieslu, pamiętajcie, że 1.0 Ecoboost też ma dwumasę i jeszcze kilka innych bardzo dziwnych wynalazków.

Auto szukałem dla żony i postanowiłem sobie, że kupie to co ona wybierze. Odrzuciłem tylko Fiata i Alfę oraz Citroena i Peugeota, a także VW :)
Pojeździliśmy wieloma autami i część z nich była bardzo fajna. Dobrze jeździło się Swiftem czy Mazdą 2 (czyli praktycznie Fiesta).
Tak się jednak złożyło, że ostatnim autem, które pojechaliśmy przetestować była Fiesta. Po jeździe testowej nie było już wątpliwości co do wyboru :) Żona wsiadła i ... powiedziała, że nie wysiada już z tego auta. Po prostu Fiesta była jak szyta na miarę. Zawieszenie, dynamika, wspomaganie, sprzęgło i skrzynia. Powiedziała, że tylko to albo wcale :) Wszystko działało idealnie.
Do tej pory mieliśmy Tigrę 1.6. Żona jest przyzwyczajona do pewnego poziomu mocy i dynamiki jazdy. Inne auta nie były złe ale albo nie tak chodzące sprzęgło albo wspomaganie albo jeszcze coś innego. Tutaj wszystko było zaje fajne. Sprzęgło bierze od dołu, wspomaganie działa odpowiednio. Skrzynia biegów bardzo precyzyjna (tylko brak blokady wstecznego to jakiś żart). Zawieszenie wprost idealne, takie jak lubię, w miarę sztywne i pewne. Kierowca ma poczucie integracji z autem.
Egzemplarz testowy był z silnikiem 1.0 100KM. Postanowiłem sprawdzić coś wolnossącego (diesel odpadał bo żona robi krótkie przebiegi po mieście). Jechałem z silnikiem 1.4 96KM i załamałem się. Niby prawie 100KM ale tym nie dało się jechać. Cała frajda z jazdy zniknęła. Nawet nie chcę myśleć jak jeździ 1.25.
Pomimo moich ogromnych obaw przed tym dziwnym 3 cylindrowym silnikiem, jego turbina, dwumasą, żeliwnym blokiem i !! paskiem pływającym w oleju postanowiłem zaryzykować :) Dokupiłem tylko 5 letnią gwarancję. Nie chciałem 125KM bo 100 moim zdaniem w zupełności wystarcza (jechałem z 4 osobami i zero różnicy), a wydaje mi się, że jak mniejsza turbina to dłużej silnik wytrzyma. Na dodatek w 125KM jest system Start-Stop, który moim zdaniem w silnikach nie hybrydowych to jest totalne nieporozumienie.
Ja tam cenie sobie indywidualność auta i jego lepsze wyposażenie. Takie funkcjonalne dodatki jak elektroniczny kluczyk, podgrzewana przednia szyba (tylko w Fieście) czy podgrzewane fotele (brak np. w Yarisie) były dodatkowym wielkim i bardzo istotnym plusem.
Powiem wam tak, dawno już żadne autko nie dało mi tyle radości z jazdy. Właściwości jezdne po prostu super, no i ten dźwięk silnika podczas jazdy - dzięki temu pomrukowi w kabinie nie trzeba już radia :) Owszem na wolnych obrotach jak się maskę podniesie to silniczek brzmi śmiesznie ale podczas jazdy w kabinie jest bardzo miło.
I nie jest tak, że przesiadłem się z malucha i dlatego się zachwycam. Miałem już różne auta ale to jest na serio wyjątkowe :)
Choć mimo wszystko trzeba go trzymać na wyższych obrotach bo poniżej 2k odczuwalne są lekkie wibracje silnika na kierownicy.
Byle by się tylko nic nie psuło.

Szkoda tylko, że nie było wyboru kolorystyki wnętrza. Coś np. jak ze zdjęcia Shikaka ze srebrnymi elementami zamiast tego czarnego pianinka.
Swoją drogą miejscami jest dysonans między bardzo fajnymi elementami wnętrza (Titanium X) jak fotele, kierownica (bardzo gruba :) ), ręczny czy gałka zmiany biegów, a tandetnym plastikiem podłokietnika, schowka i innych.
Auto jest robione w Kolonii.

Trochę też dziwi mnie niewiedza na temat różnego rodzaju czujników. Ta kulka z przodu jest oczywiście od automatycznej klimy, a jak jest manualna to po prostu nie ma tam w środku czujnika i tyle. Automatyczne światła oraz wycieraczki mają czujniki przy lusterku wstecznym w całym tym ustrojstwie naklejonym na szybie. Tam również znajduje się czujnik tego badziewnego systemu do zapobiegania kolizjom. Wszystkie wersje mają system HSA - ruszanie na wzniesieniach.
No i uczciwie napisze, że nie bardzo jestem w stanie zrozumieć chęć zagazowania tak małego autka z takimi małymi silnikami. Ja rozumiem wielki silnik z USA 3 czy nawet 5 litrów. Ale takie maleństwo ? Ile kosztuje porządna instalacja ? Ile trzeba zrobić żeby się to zwróciło ? Sorry dla mnie zero sensu.

Pozdrawiam
FFDriver

Marcinowaty - 18 Lis 2013, 17:33

To tylko testować. Czas pokaże :-P
TSRules - 18 Lis 2013, 17:59

FFDriver napisał/a:
żeliwnym blokiem i !!


w sumie uznałbym to za plus :)

FFDriver - 18 Lis 2013, 18:20

TSRules napisał/a:
w sumie uznałbym to za plus

Ale ja nie pisałem, że to minus :) Ford ze swojej strony bardzo zachwala to rozwiązanie :)

BTW ciekawi mnie to, że auta dostępne w Polsce nieco odbiegają od specyfikacji z katalogu.
Np. mam inny rozmiar opon niż w katalogu (już o tym pisałem) - 195/50/16 zamiast 195/45/16 co osobiście uznaje na plus.
Tylne czujniki cofania umiejscowione są w jednej linii, czyli te na rogach są na części lakierowanej, a te na środku na tej czarnej zderzaka. Natomiast w katalogu na zdjęciu środkowe czujniki są wyżej na tej lakierowanej części zderzaka.
Ciekawe jakie są jeszcze inne różnice, które nie są tak widoczne na pierwszy rzut oka w autach na Polskę :) ?

Pozdrawiam
FFDriver

artax - 18 Lis 2013, 18:44

Marcinowaty napisał/a:
Diesel to znowu te filtry, dwumasówki i inny badzie

widze ,ze lekcji nie odrobiłeś :yes: Moj kopciuch nie ma fabrycznie DPF i dwumasy.
pzdr

Marcinowaty - 18 Lis 2013, 19:46

Szczęściarz :jupi: :jupi: :jupi:
A od którego roku produkcji zaczeli te pierdoły wkładać do fiesty?

artax - 18 Lis 2013, 22:30

DKZ nie montują od 2006 a co do DPF to trzeba szukać wersji z Euro4 :ok:
pzdr
p.s.Mowię o wersji 1,6 ,nie wiem jak jest w 1,4 :bezradny:

Qnik - 21 Lis 2013, 00:55

FFDriver napisał/a:
TSRules napisał/a:
w sumie uznałbym to za plus

.
Tylne czujniki cofania umiejscowione są w jednej linii, czyli te na rogach są na części lakierowanej, a te na środku na tej czarnej zderzaka. Natomiast w katalogu na zdjęciu środkowe czujniki są wyżej na tej lakierowanej części zderzaka.



FFDriver

Bo czujniki masz dołożone nie w fabryce a w salonie forda, mam tak samo w mondeo, w salonach BIG Autohandel (tam kupowany był Focus), oraz w Gołębiewskim (stąd Mondeo) pracownicy mówili, że dokładają takie rzeczy jak: czujniki parkowania, autoalarmy, blokady skrzyni, zestawy głośnomówiące u siebie. Ale jak klient się uprze to mogą zamówić auto już z takim wyposażeniem fabrycznym.

shikaka - 21 Lis 2013, 11:46

FFDriver napisał/a:
Jako, że jestem w sumie świeżo po zakupie to dorzucę kilka uwag od siebie.

Marcinowaty wspomniał coś o dwumasie w dieslu, pamiętajcie, że 1.0 Ecoboost też ma dwumasę i jeszcze kilka innych bardzo dziwnych wynalazków.

Auto szukałem dla żony i postanowiłem sobie, że kupie to co ona wybierze. Odrzuciłem tylko Fiata i Alfę oraz Citroena i Peugeota, a także VW :)
Pojeździliśmy wieloma autami i część z nich była bardzo fajna. Dobrze jeździło się Swiftem czy Mazdą 2 (czyli praktycznie Fiesta).
Tak się jednak złożyło, że ostatnim autem, które pojechaliśmy przetestować była Fiesta. Po jeździe testowej nie było już wątpliwości co do wyboru :) Żona wsiadła i ... powiedziała, że nie wysiada już z tego auta. Po prostu Fiesta była jak szyta na miarę. Zawieszenie, dynamika, wspomaganie, sprzęgło i skrzynia. Powiedziała, że tylko to albo wcale :) Wszystko działało idealnie.
Do tej pory mieliśmy Tigrę 1.6. Żona jest przyzwyczajona do pewnego poziomu mocy i dynamiki jazdy. Inne auta nie były złe ale albo nie tak chodzące sprzęgło albo wspomaganie albo jeszcze coś innego. Tutaj wszystko było zaje fajne. Sprzęgło bierze od dołu, wspomaganie działa odpowiednio. Skrzynia biegów bardzo precyzyjna (tylko brak blokady wstecznego to jakiś żart). Zawieszenie wprost idealne, takie jak lubię, w miarę sztywne i pewne. Kierowca ma poczucie integracji z autem.
Egzemplarz testowy był z silnikiem 1.0 100KM. Postanowiłem sprawdzić coś wolnossącego (diesel odpadał bo żona robi krótkie przebiegi po mieście). Jechałem z silnikiem 1.4 96KM i załamałem się. Niby prawie 100KM ale tym nie dało się jechać. Cała frajda z jazdy zniknęła. Nawet nie chcę myśleć jak jeździ 1.25.
Pomimo moich ogromnych obaw przed tym dziwnym 3 cylindrowym silnikiem, jego turbina, dwumasą, żeliwnym blokiem i !! paskiem pływającym w oleju postanowiłem zaryzykować :) Dokupiłem tylko 5 letnią gwarancję. Nie chciałem 125KM bo 100 moim zdaniem w zupełności wystarcza (jechałem z 4 osobami i zero różnicy), a wydaje mi się, że jak mniejsza turbina to dłużej silnik wytrzyma. Na dodatek w 125KM jest system Start-Stop, który moim zdaniem w silnikach nie hybrydowych to jest totalne nieporozumienie.
Ja tam cenie sobie indywidualność auta i jego lepsze wyposażenie. Takie funkcjonalne dodatki jak elektroniczny kluczyk, podgrzewana przednia szyba (tylko w Fieście) czy podgrzewane fotele (brak np. w Yarisie) były dodatkowym wielkim i bardzo istotnym plusem.
Powiem wam tak, dawno już żadne autko nie dało mi tyle radości z jazdy. Właściwości jezdne po prostu super, no i ten dźwięk silnika podczas jazdy - dzięki temu pomrukowi w kabinie nie trzeba już radia :) Owszem na wolnych obrotach jak się maskę podniesie to silniczek brzmi śmiesznie ale podczas jazdy w kabinie jest bardzo miło.
I nie jest tak, że przesiadłem się z malucha i dlatego się zachwycam. Miałem już różne auta ale to jest na serio wyjątkowe :)
Choć mimo wszystko trzeba go trzymać na wyższych obrotach bo poniżej 2k odczuwalne są lekkie wibracje silnika na kierownicy.
Byle by się tylko nic nie psuło.

Szkoda tylko, że nie było wyboru kolorystyki wnętrza. Coś np. jak ze zdjęcia Shikaka ze srebrnymi elementami zamiast tego czarnego pianinka.
Swoją drogą miejscami jest dysonans między bardzo fajnymi elementami wnętrza (Titanium X) jak fotele, kierownica (bardzo gruba :) ), ręczny czy gałka zmiany biegów, a tandetnym plastikiem podłokietnika, schowka i innych.
Auto jest robione w Kolonii.

Trochę też dziwi mnie niewiedza na temat różnego rodzaju czujników. Ta kulka z przodu jest oczywiście od automatycznej klimy, a jak jest manualna to po prostu nie ma tam w środku czujnika i tyle. Automatyczne światła oraz wycieraczki mają czujniki przy lusterku wstecznym w całym tym ustrojstwie naklejonym na szybie. Tam również znajduje się czujnik tego badziewnego systemu do zapobiegania kolizjom. Wszystkie wersje mają system HSA - ruszanie na wzniesieniach.
No i uczciwie napisze, że nie bardzo jestem w stanie zrozumieć chęć zagazowania tak małego autka z takimi małymi silnikami. Ja rozumiem wielki silnik z USA 3 czy nawet 5 litrów. Ale takie maleństwo ? Ile kosztuje porządna instalacja ? Ile trzeba zrobić żeby się to zwróciło ? Sorry dla mnie zero sensu.

Pozdrawiam
FFDriver


Co do gazu sprawa jest bardzo prosta, jeździsz za 50% ceny czy silnik ma 1l czy 3l.
Po co mam wydawać 600zł na paliwo miesięcznie jak moge wydać 300zł bez żadnej różnicy w osiągach czy jeździe. Teraz miałem auto z LPG IV gen., przez 4lata zero kłopotów czy dodatkowych kosztów z tego tytułu (jedynie 62zł więcej przy przeglądzie rej.), a tankowanie niezależnie od cen zawsze w okolicach 50% ceny Pb. Naprawdę dobra instalacja gotowa z ogólnopolską gwarancją, nie żaden składak na STAGu, to koszt do 3000zł przy 4 cyl.

Co do żeliwnego słupka to ma tez spore wady: nagrzewa się w innym tempie niż pozostałe elementy aluminiowe, powstają duże naprężenia co z biegiem lat może powodować pęknięcia.

Pytanie:

Jakie opony są homologowane we Fiescie przy 15'?

FFDriver - 21 Lis 2013, 21:25

Qnik napisał/a:
Bo czujniki masz dołożone nie w fabryce a w salonie forda


No widzisz nie kolego :) Wszystko mam fabryczne poza alarmem.
To jest cały system z kamerą cofania. Nic nie było dokładane.
Jest więcej różnic między katalogiem, a rzeczywistością. Pytanie czy pozmieniali coś i dokumentacja nie nadąża czy na Polske po prostu trochę inaczej auto wygląda :)

shikaka napisał/a:
Jakie opony są homologowane we Fiescie przy 15'?


Widzisz problem polega na tym, że katalog i instrukcja to jedno, a rzeczywistość drugie. Jak już pisałem katalog oraz specyfikacja na stronie podaje, że powinienem mieć opony 195/45R16, a mam 195/50R16 i tak jest wpisane w homologacji.
Bez wątpienia przed liftem na 15 było 195/50. Natomiast teraz wszystko wskazuje na to, że na 15 masz 195/55 i takie na zimę założyłem. W instrukcji natomiast występują 3 rozmiary dla 15 195/50, 195/55 oraz 195/60.

Co do gazu no to jak pisałem wszystko kwestia ile robi się km rocznie.

Pozdrawiam
FFDriver

shikaka - 22 Lis 2013, 08:51

Dzięki za rozmiary.

Ja robię ok. 10000km rocznie

Generalnie przy sekwencyjnej instalacji i samochodzie na dłuższy czas zawsze się opłaca, no chyba, że ktoś robi po 3000km rocznie to wtedy można się zastanowić, choć zazwyczaj wtedy trzyma się taki samochód długo.

artax - 22 Lis 2013, 11:35

FFDriver napisał/a:
Qnik napisał/a:
Bo czujniki masz dołożone nie w fabryce a w salonie forda


No widzisz nie kolego :) Wszystko mam fabryczne poza alarmem.
To jest cały system z kamerą cofania. Nic nie było dokładane.
Jest więcej różnic między katalogiem, a rzeczywistością. Pytanie czy pozmieniali coś i dokumentacja nie nadąża czy na Polske po prostu trochę inaczej auto wygląda :)

shikaka napisał/a:
Jakie opony są homologowane we Fiescie przy 15'?


Widzisz problem polega na tym, że katalog i instrukcja to jedno, a rzeczywistość drugie. Jak już pisałem katalog oraz specyfikacja na stronie podaje, że powinienem mieć opony 195/45R16, a mam 195/50R16 i tak jest wpisane w homologacji.
Bez wątpienia przed liftem na 15 było 195/50. Natomiast teraz wszystko wskazuje na to, że na 15 masz 195/55 i takie na zimę założyłem. W instrukcji natomiast występują 3 rozmiary dla 15 195/50, 195/55 oraz 195/60.

Co do gazu no to jak pisałem wszystko kwestia ile robi się km rocznie.

Pozdrawiam
FFDriver

Rozkodować vin i wszystko będzie jasne.Jesli masz na wykazie to fabryczne.Co do rozmiaru kółek to nie sądze aby przed liftem i po były jakies roznice w zawieszeniu (podwoziu).Ciekawe czemu tak podają.?
pzdr

FFDriver - 23 Lis 2013, 20:40

artax napisał/a:
Rozkodować vin i wszystko będzie jasne.Jesli masz na wykazie to fabryczne.Co do rozmiaru kółek to nie sądze aby przed liftem i po były jakies roznice w zawieszeniu (podwoziu).Ciekawe czemu tak podają.?


Już to sprawdzałem i wszystko jest tak jak było zamówione :)
Inaczej bym się awanturował :)
W zawieszeniu raczej nie było nic kombinowane. Zmieniły się tylko wzory felg i co ciekawe jakoś inaczej osadzone w nich są nakrętki. Nie do końca jest to dla mnie jasne ale w tych nowych nakrętki jakoś tak bardziej wystają, a w tych starych (przed liftem) siedzą głęboko jakby w takim dodatkowym wyżłobieniu.
Co do wymiarów opon to fajnie widać wszystko jak wejdzie się na stronę forda potem w serwis/akcesoria/katalog online/fiesta/koła. Jak wybierzemy felgę 15" do przedlifta to jest tam w opisie, że felga jest do 10/2012 i do opony 195/50, a jak się wybierze felge montowaną w polifcie (2 modele) to podane jest, że do opony 195/55.
W przypadku 16" przy nowych felgach podane są 2 wymiary opon 195/45 oraz 194/50.

Pozdrawiam
FFDriver

Kubuch - 23 Lis 2013, 20:49

Nie wiem co tam w katalogach siedzi ale moja Fiesta była fabrycznie na 195/50/15 ;)
shikaka - 27 Lis 2013, 09:42

Pomyślałem o ciekawym gadzecie http://www.alibaba.com/pr..._navigator.html

Może ktoś używa?

Ciekawe jak to jest podpinane. P&P czy trzeba odstawiać druta?

Kruszon - 27 Lis 2013, 16:25

Tez kiedys o tym myslalem i jezeli by to fajnie dzialalo chetnie bym cos takiego zalozyl ;)
KFKF - 4 Gru 2013, 23:16

Ja tam obawiałem się tych doładowanych silniczków. Jak wypowiadają się "eksperci" dopiero za 2/3 lata będzie można napisać coś o ich trwałości. Narazie to tylko reklamy i chwalenie sprzedawców a jak będzie po kilkudziesięciu tysiącach ?? Zobaczcie co się dzieje z silnikami z grupy VW (TSI).
Pomimo zachęt sprzedawcy wybrałem wolnossącą 1.4 mocno doposażoną, a za różnicę w cenie dołożyłem jeszcze spojler, ciemne szyby, nakładki na progi i felgi 16''.
Dla Żony wystarczy ten motor bo auto pokonuje dziennie 50 km i w dalszą trasę nie będzie jeździć.

MisiekT - 4 Gru 2013, 23:27

KFKF napisał/a:
Jak wypowiadają się "eksperci" dopiero za 2/3 lata będzie można napisać coś o ich trwałości.

ciekawe co mówisz - ecoboosty we flotach maja już nabite po 200 i więcej tys. - i jakos nie ma z nimi problemów...
a porównanie z VW, gdzie auta wracaly na serwis jeszcze przed pierwszym tankowaniem, to nieporozumienie

uwielbiam to psioczenie na nowe silniki, jak ktoś najczęściej nawet tym nie jechal :-P

LefQ - 5 Gru 2013, 08:02

MisiekT napisał/a:
KFKF napisał/a:
Jak wypowiadają się "eksperci" dopiero za 2/3 lata będzie można napisać coś o ich trwałości.

ciekawe co mówisz - ecoboosty we flotach maja już nabite po 200 i więcej tys. - i jakos nie ma z nimi problemów...
(...)
uwielbiam to psioczenie na nowe silniki, jak ktoś najczęściej nawet tym nie jechal :-P

Podpisuję się. Znajoma firma ma takie i jeżdżą. Nic się z nimi nie dzieje. Ja kupiłem, bo lubię nowości ;-). Na dodatek, tym bez turbiny mi się gorzej jeździło jakoś ;-) Mniej "fun-factor". W moim przypadku silnik dojdzie do magicznego przebiegu jeszcze na gwarancji, więc to nie mój problem co z nim będzie... a potem go wymienię na nowy :twisted: (pewnie tak polubię, że nie będę chciał, ale to inna historia).

Kris_Mas - 5 Gru 2013, 08:46

Witam Szanownych forumowiczów. To będzie mój pierwszy post na forum dlatego chciałbym się przy okazji z wszystkimi przywitać.

Aktualnie planuję zakup pierwszej Fiesty prawdopodobnie będzie to nowa MK7 i prosiłbym Was o ocenę oferty jaką otrzymałem od jednego z dilerów w Polsce (rozsyłałem zapytania i ta oferta wydała mi się najciekawsza).

Zależało mi na silniku benzyna 1.4 wolnossący ponieważ większy to już dla mnie za duży wydatek a słabszy to znowu tak jak to już było wielokrotnie pisane na tym forum może być za mało.

A więc tak otrzymałem propozycję zakupu Fiesty 5d w wersji Trend + pakiet gold X metalik do tego easy driver 1, koło zapasowe, zimówki i alarm.

Cena proponowana przez dealera to ok 51k za rocznik 2013 auto bez przebiegu.

Problem w tym, że przeglądając forum natrafiłem na post osób kupujących bardzo podobne modele z rocznika 2013 i ceny wspominane oscylowały gdzieś w okolicach 45k.

Podpowiedzcie czy taka oferta jest warta rozważenia-może w tej cenie lepiej kupić coś większego? Pewnie za jakiś czas z żoną powiększymy rodzinkę i dojdzie potrzeba wożenia wózka itp. Ktoś ma doświadczenia z użytkowania Fiesty jako jedyne auto w rodzinie z małym dziedzkiem na pokładzie?

MisiekT - 5 Gru 2013, 08:58

Kris_Mas napisał/a:
Fiesty jako jedyne auto w rodzinie z małym dziedzkiem na pokładzie?

glupota... nawet jak nie będziesz miał miliona zabawek, to zmieszczenie tylko większego wozka do bagażnika okaze się niemożliwe
to jest za male auto dla rodziny

a cena dziwnie wysoka jak dla mnie, ale może podskoczyly... za tyle to się kupowalo 1.6 sporta. jaka cena katalogowa i ile rabatu?

shikaka - 5 Gru 2013, 09:02

Kris_Mas napisał/a:
Witam Szanownych forumowiczów. To będzie mój pierwszy post na forum dlatego chciałbym się przy okazji z wszystkimi przywitać.

Aktualnie planuję zakup pierwszej Fiesty prawdopodobnie będzie to nowa MK7 i prosiłbym Was o ocenę oferty jaką otrzymałem od jednego z dilerów w Polsce (rozsyłałem zapytania i ta oferta wydała mi się najciekawsza).

Zależało mi na silniku benzyna 1.4 wolnossący ponieważ większy to już dla mnie za duży wydatek a słabszy to znowu tak jak to już było wielokrotnie pisane na tym forum może być za mało.

A więc tak otrzymałem propozycję zakupu Fiesty 5d w wersji Trend + pakiet gold X metalik do tego easy driver 1, koło zapasowe, zimówki i alarm.

Cena proponowana przez dealera to ok 51k za rocznik 2013 auto bez przebiegu.

Problem w tym, że przeglądając forum natrafiłem na post osób kupujących bardzo podobne modele z rocznika 2013 i ceny wspominane oscylowały gdzieś w okolicach 45k.

Podpowiedzcie czy taka oferta jest warta rozważenia-może w tej cenie lepiej kupić coś większego? Pewnie za jakiś czas z żoną powiększymy rodzinkę i dojdzie potrzeba wożenia wózka itp. Ktoś ma doświadczenia z użytkowania Fiesty jako jedyne auto w rodzinie z małym dziedzkiem na pokładzie?


Wczoraj do mnie dzwonili, 1.4 trend goldX 5D metallic 45800zł (niby 12000 rabatu)
1,25 Ambiente SilverX 3D 38500zł

Osobiście liczę, że jeszcze puszczą to niżej przynajmniej o kilka tysięcy bo tylu "pieniądzów" fiesta na tle konkurencji nie jest warta.

Kris_Mas - 5 Gru 2013, 09:21

Cytat:
a cena dziwnie wysoka jak dla mnie, ale może podskoczyly... za tyle to się kupowalo 1.6 sporta. jaka cena katalogowa i ile rabatu?


Według cennika "promocyjnego" jaki dostałem to wyglądało to tak:
Trend 1.4 43850
metalik 1600
easy driver 1000
gold x 5050
zapas 200
=51520

nie wybierałem opcji taki po prostu jest na stanie. W sumie te bajery na nic mi potrzebne...

do tego miał być alarm i zimówki w cenie ok 51k

shikaka - 5 Gru 2013, 09:27

Ja dostałem takiego PDF'a z wyceną:

Ford Fiesta 5dr. 1,4 Duratec 96KM wersja Trend + pakiet Gold-X
WyposaŜenie standardowe
Linia modelowa WyposaŜenie standardowe
- układ ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania EBD
- elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP
- układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach
- światła awaryjnego hamowania
- elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS
- czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasaŜera
- boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasaŜera
- kurtynowe poduszki powietrzne chroniące osoby w 1 i 2 rzędzie siedzeń
- wyłączniki przedniej poduszki pasaŜera
- podgrzewane i sterowane lusterka boczne – obudowy w kolorze
- elektrycznie sterowane szyby przednie
- centralny zamek sterowany pilotem
- immobilizer
Pakiet GOLD-X
- klimatyzacja
- radio CD 6 głośniki + gniazdo USB, AUX
- 15 calowe felgi aluminiowe
- podgrzewana przednia szyba
- przednie światła przeciwmgielne
- komputer pokładowy
WyposaŜenie dodatkowe
Trend
- pakiet Gold –X
- lakier metalik
- zapasowe koło dojazdowe
- dywaniki
Cena katalogowa i specjalna wersji Trend z pakietem Gold –X (brutto w PLN)
Model
Cena
katalogowa z
wyposaŜeniem
dodatkowym
Upust
Cena
zawierająca
upust
Fiesta 1,4 Duratec 96 KM Trend+Gold–X 58.200,00 12.400,00 45.800,00

Też prawdopodobnie mają to na stanie, bo o metallicu nic nie wspominałem.

FFDriver - 5 Gru 2013, 15:28

Tak sobie czytam i tylko Wam powiem, że nie powiem ile dałem za swoją bo mi wstyd i nie chodzi oto, ze tak mało :)

Pozdrawiam
FFDriver

shikaka - 5 Gru 2013, 15:52

Jak dobrze wyposażona to wiadomo, że droższa.
LefQ - 6 Gru 2013, 10:35

@shikaka Negocjuj, bo jeszcze z tej ceny się da zejść. Na Fieście da się ugadać ok. 20% upustu z ceny "katalogowej" (licząc z aktualnymi promocjami i zależnie od wersji). Albo dogadać się na jakieś dodatki w cenie.
shikaka - 6 Gru 2013, 10:44

Czekam do stycznia, aby mieć dodatkowy argument; w mojej okolicy mają dość mało fiest "na stanie", dzwoniłem za to do poleconego tu przez jednego użytkownika serwisu i mają dużo fiest, ale nie bardzo chcą negocjować przez telefon (choć zarzekają się, że dadzą najniższą cenę w kraju :P ), a mam do nich 350km w jedną stronę. :P


"Marzeniem" jest 3 drzwiowa 1.4 (lub 1.2 82KM bo różnica w Nm między nimi jest mała) trend + goldX poniżej 40000, ale czy się uda, ciężko mi powiedzieć. Na pewno z żadnym ecoboost w 40000 się nie zmieszczę.

artax - 6 Gru 2013, 10:47

Warto podzwonić po PL.Mój kolega mieszka w Wałbrzychu(gdzie jest salon Ford)a auto kupił w Katowicach.Nie pamiętam o jaka sumę chodziło ale były to spore rożnice.
pzdr

FFDriver - 7 Gru 2013, 22:41

LefQ napisał/a:
Na Fieście da się ugadać ok. 20%



No 20% to chyba trochę optymistycznie.
Mi wyszło z 17-18% zamawiając auto w połowie roku z konkretnym wyposażeniem. Ale takie co już mają i to na koniec roku powinni puścić jeszcze taniej.

Pozdrawiam
FFDriver

shikaka - 19 Gru 2013, 09:30

Jak narazie żadni nie chcą puścić golda 82KM> poniżej 40000, najniżej co było to 43900 z metallicem

Ale myślę, że jeszcze popuszczą gumę po nowym roku. :)

LefQ - 19 Gru 2013, 14:12

Okolice 43k za taką wersję to bardzo przyzwoita cena. Raczej niżej już nie zejdziesz, a po nowym roku będzie już coraz mniej rocznika 2013 i będziesz musiał brać co jest, albo dostaniesz wyższą cenę za 2014 (bez promocji i wyprzedaży). Ja bym spróbował ew. dopytać o opony zimowe lub alarm w tej kwocie i bym brał. Poniżej 40 tyś. nikt Ci raczej nie zejdzie, bo to tereny Ka po rabatach i innych wozidełek segmentu A.
ks - 3 Sty 2014, 22:21

FFDriver napisał/a:
pamiętajcie, że 1.0 Ecoboost też ma dwumasę


Jesteś pewien tej dwumasy?

FFDriver - 4 Sty 2014, 17:42

ks napisał/a:
Jesteś pewien tej dwumasy?


Nie do końca.
Choć znalazłem ceny koła dwumasowego do silnika 1.0 ecoboost.
To co można przeczytać o innowacjach w tym silniku to mniej więcej tyle:
Kod:

- kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych.
- unikalny kształt [b]żeliwnego bloku [/b] umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.
- dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność.
- zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego (6 przeciwwag wału korbowego) i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu
- turbosprężarka o małej bezwładności zapewnia ultraszybką reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia, i to już od bardzo niskich obrotów wału korbowego
- w najnowszej generacji silników nie ma już potrzeby "schłodzenia" turbosprężarki. Kwestię tę załatwia elektryczna pompa oleju (smaruje turbinę nawet po wyłączeniu silnika).


Tutaj fajny film z animacją pracy silnika: http://www.youtube.com/watch?v=RF7L8XmW1zg

Uwaga: Znalazłem również informację, że do poprawnego wykorzystania systemu start/stop silnik powinien być wyłączany na min. 20s

Pozdrawiam
FFDriver

summers00 - 4 Lut 2014, 22:24

Cześć - to mój pierwszy post na forum ale może komuś się przyda informacja.

W październiku kupiłem właśnie fieste o prawie identycznym wyposażeniu co tu piszecie:
Trend +Gold X +Skórzana kierownica +podłokietnik +metalik +zapasówka
i cena może wyszła łącznie koło 50k ale to już z drugim kompletem kół (zimówki + felgi stalowe 14') i ubezpieczeniem. To był salon w Krakowie.

Wtedy nie było żadnych wyprzedaży jedynie "oficjalna" promocja na pakiety (GoldX silverX itp) więc wydaję mi się, że biorąc pod uwagę okreś wyprzedażowy powinno się udać zejść spokojnie do pułapu 44k, a może i nawet niżej?

shikaka - 4 Lut 2014, 22:34

Niestety za to co wypisałeś tylko bez kiery w skórze i podłokietnika nie chcieli zejść poniżej ~46000 - rzecz jasna też bez drugich kół i z rocznika poprzedniego. Ale ich sprawa, place pełne - w którymś momencie będą musieli to puścić po normalnych cenach, bo abstrah.ując od wyglądu, a patrząc tylko na wykonanie środka i wyposażenie to jest to cena dużo za duża w stosunku do tego co oferuje konkurencja. Mozna szczerze przyznać, że silnikowo w benzynie poza ecoBoost też jest raczej przestarzale, choć to może być dla niektórych zaletą akurat bo silniki na pewno są prostsze od nowoczesnych. Do tego obsługa też nie powala fachowością; cóż widocznie dla nich klient z 40kzł w kieszeni jest zbyt mało wartościowy albo ja tak trafiłem. ;)

PS: Fajny skrypt, zamienia słowo abstrah.ując, na "czukiereczek". :ok:

summers00 - 4 Lut 2014, 23:07

Zrobiłem nim już 5000km i póki co jestem dość zadowolony. Ja specjalnie wybrałem ten silnik bo wcześniej jeździłem Zetec-iem w foce jedynce i nic się z nim nigdy nie działo (nawet słynnych kłopotów z cewkami nie miałem), a to teoretycznie identyczne silniki. Choć prawda, że jak na te 96 koni i na jednotonową masę fiesty powinien on być trochę żwawszy. Mi szczerze to bardziej 6-tego biegu brakuje, a nie dodatkowych koników ;)

A wracają do temat to jak wybierałem samochód byłem jeszcze w Toyocie i w salonie Kia. Moim zdaniem i Rio i Yarisowi trochę brakuje jednak do fiesty, pomijając plastykowe wnętrze Kii i Yarisa (wiadomo kwestia gustu) i zwłaszcza w Rio niedociągnięcia typu niezalakierowane wnętrze bagażnika z !!!plamami kleju!!! to jednak wrażenia z jazdy fiestą o niebo lepsze. Więc w jakimś tam stopniu wyższa cena jest uzasadniona choć też bez przesady bo w sumie 50k za czysty samochód bym na pewno nie dał.

A co do obsługi to w Kii to była totalna porażka - sprzedawca nie miał zielonego pojęcia o samochodzie, był arogancki i miałem wrażenie, że robi mi łaskę umożliwiając jazdę próbną. W toyocie natomiast lepiej niż w fordzie wg. zasady "Klient nasz Pan". W fordzie taka se - nikt nie naciskał, wszyscy byli pomocni ale jakoś szczególnie też im nie zależało ;)

Myślę, że jak poczekasz na końcówkę to kupisz w dobrej cenie. Ja w lipcu jak zacząłem się rozglądać za nowych samochodem dostałem ofertę od mitsubishi na lancera z 2012 roku (została im ostatnia sztuka) z podstawowym wyposażeniem za 47600zł :) więc pewnie trzeba wyczuć moment.

summers00 - 4 Lut 2014, 23:23

... i w sumie zapomniałem dodać, że pierwotnie zamawiałem samochód ale spóźnili się 2 - 3 tygodnie z terminem i miałem czekać kolejny miesiąc więc dogadałem się, że wezmę z placu z lepszym wyposażeniem (w stosunku do zamawianego dodatkowo metalic i skórzana kierownica) więc zakładam, że to ta sytuacja pomogła przy negocjacjach ;)
FFDriver - 5 Lut 2014, 09:02

shikaka napisał/a:
patrząc tylko na wykonanie środka i wyposażenie to jest to cena dużo za duża w stosunku do tego co oferuje konkurencja


No to zarzuć jakimś sensownym przykładem bo sporo tego obejrzałem i nie bardzo mogę się zgodzić :)
Chyba, że mówimy o francuzach jak Renault, Peugeot czy Citroen.
Reszta jest raczej nie dość, że bardziej plastikowa to na dodatek zawieszeniowo nieporównywalna.

Co do fachowości to salony i serwisy każdej marki wyglądają tak samo - zero wiedzy sprzedawców o tym co sprzedają choć do ogarnięcia mają tylko kilka aut i zero wiedzy serwisantów poza umiejętnością zmiany oleju i wymiany żarówek, a każdy temat nietypowy ich przerasta.

Pozdro
FFDriver

shikaka - 21 Mar 2014, 10:52

Tak, o Citro C3 mi chodziło konkretnie. Clio poza deską jest słabo wykonane.
langolier - 29 Lip 2014, 14:17

Witam
planuję wziąć w leasing Fiestę w następującej konfiguracji (wersja koncepcji konfiguracji: beta ;))
- 5-drzwiowa
- silnik 1.0 Ecoboost 125KM
- lakier PantherBlack
- wersja Titanium
- pakiet PlatiniumX
- Fotel kierowcy – regulacja podparcia odcinka lędźwiowego
- Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem

Dodam, że autem ma jeździć moja żona (wszelka pomoc przy parkowaniu pożądana), jeździć będą nią najczęściej 1-2 osoby, przebieg spodziewany 18tys./rok, 70% miasto Łódź, 30% trasa.

Mam w związku z powyższym pytania do doświadczonych użytkowników Fiest:
- czy coś się w tym aucie przydaje w praktyce a ja to pominąłem ?
- czy coś się okazuje zbędne a ja to uwzględniłem ?

Pomożecie ?

Kubuch - 29 Lip 2014, 20:53

Patrząc z perspektywy mojej zony zrezygnowalbym z kamery z tylu na rzecz czujników tym i przod.
shikaka - 29 Lip 2014, 22:43

A nie można mieć i czujników i kamery?
langolier - 29 Lip 2014, 23:12

Kubuch napisał/a:
Patrząc z perspektywy mojej zony zrezygnowalbym z kamery z tylu na rzecz czujników tym i przod.

czy system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach nie zawiera czujników parkowania z przodu ?
w cenniku czujniki parkowania występują tylko w pakietach Easy Driver1 (tył) oraz EasyDriver3 (przód i tył)

Kubuch - 30 Lip 2014, 07:31

langolier napisał/a:

czy system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach nie zawiera czujników parkowania z przodu ? )

Ten system jest realizowany przez radar w lusterku, nie ma czujników parkowania.

P@ul - 31 Lip 2014, 15:26

Też zamierzam kupić fiestę tylko chciałbym z pakietem w pełnej stylizacji sportowej (ST raczej odpada bo 70000 zł za Fiestę to przesada) czyli w grę wchodzi wersja Trend, Sport i Titanium i tu mam pytanie który silnik jest najbardziej opłacany jeśli chodzi o dynamiczną jazdę:
- 1.25 Duratec 85 KM
- 1.0 Ecoboost 125 KM
- 1.4 Duratec 98 KM - chyba ten najbardziej by mi odpowiadał niestety brak wersji Sport
- 1.6 Duratorq TDCi 95 KM
- 1.6 Duratec 105 KM PowerShift

Lepiej wybrać benzynę czy olej napędowy?
W którym roku był ostatni lifting fiesty?

langolier - 31 Lip 2014, 23:53

czy to nie dziwne, ze czujniki z przodu są tylko w pakiecie - i to jednym - bez możliwości zamówienia inaczej ?
moze montuja je tylko w ASO ?
jak się je włącza ? może działają non-stop ?
czy ten ekran 4,2" (bez nawigacji) w praktyce przydaje się (pomijając kamerkę cofania) ?
czy system auto start-stop można wyłączyć na stałe (tzn. zeby nie włączał się po ponownym zapłonie)
jaki praktyczny zasięg ma system bezkluczykowy ? chodzi mi o to, aby samochód nie robrajał się za każdym razem jak przechodzę 4m od jego przodu (parkuję pod blokiem przy przejściu wzdłuż klatek schodowych)

rzeczownik - 28 Sie 2014, 01:30

Jestem właśnie po podpisaniu umowy, więc się podzielę aktualną ceną (spr. w Gliwicach, Opolu, Wrocławiu):
fiesta ambiente 1,25 82km (kolor podstawowy blazerblue) + pakiet silver X + koło zapasowe + pilot do centralnego zamka + gwarancja 3-letnia + dywaniki ;) = 41tys
Myślę, że rozsądna... (stąd auto salonowe, a nie - jak wcześniej było planowane - używane)
Trochę martwią mnie opinie o spalaniu, choć znajomi kupili z takim silnikiem wiosną i w mieście nie paliło aż 9 litrów. Oby...

langolier - 28 Sie 2014, 16:38

rzeczownik napisał/a:

fiesta ambiente 1,25 82km (kolor podstawowy blazerblue) + pakiet silver X + koło zapasowe + pilot do centralnego zamka + gwarancja 3-letnia + dywaniki ;) = 41tys


Cennikowo:
fiesta ambiente 1,25 82km (kolor podstawowy blazerblue): 39 350zł
pakiet SilverX: 3 100zł
koło zapasowe: 200zł
pilot do centralnego zamka: 300zł
dywaniki welurowe: 250zł

RAZEM cennikowo: 43 200zł
Upust: 5,1%

rzeczownik - 28 Sie 2014, 21:16

langolier napisał/a:
rzeczownik napisał/a:

fiesta ambiente 1,25 82km (kolor podstawowy blazerblue) + pakiet silver X + koło zapasowe + pilot do centralnego zamka + gwarancja 3-letnia + dywaniki ;) = 41tys


Cennikowo:
fiesta ambiente 1,25 82km (kolor podstawowy blazerblue): 39 350zł
pakiet SilverX: 3 100zł
koło zapasowe: 200zł
pilot do centralnego zamka: 300zł
dywaniki welurowe: 250zł

RAZEM cennikowo: 43 200zł
Upust: 5,1%



...niestety prośbą, groźbą i niczym innym nie chcieli w żadnym okolicznym salonie zejść niżej :( Cena tysiąc wyższa, niż Twoje wyliczenia, bo auto 5-drzwiowe. No i jeszcze 227zł za dodatkowy rok gwarancji. Czyli 44 427zł to 7,7% zeszli.
Wg cennika marcowego to samo auto kosztowało... 54tys :)
tu http://www.golebiewski.co...2003%202014.pdf jest wprawdzie podany jako aktualnie obowiązujący, ale to jest - o ile dobrze kojarzę - ten z przed promocji.
Więc 41tys. nie jest chyba strasznie przepłacone?

langolier - 30 Sie 2014, 11:00

Kolego, powiem Ci szczerze, że ja też nie mam tak zajebistych zdolności negocjacyjnych, jakimi chwalą się niektórzy forumowicze i więcej niż ~15% nie udało mi się wyciągnąć :(
Ale myślę, że 10% to powinni dać i bez duszenia linką od gazu ;)

pmz - 2 Wrz 2014, 20:45

rzeczownik napisał/a:
Trochę martwią mnie opinie o spalaniu, choć znajomi kupili z takim silnikiem wiosną i w mieście nie paliło aż 9 litrów.

Mnie z pierwszych 2000 km wychodzi 6,2 w cyklu mieszanym (Łódź i okolice). Moim zdaniem możesz spać spokojnie :)

langolier - 4 Wrz 2014, 12:36
Temat postu: Dodatki do nowej Fiesty
Ponieważ jestem w krańcowej fazie konfiguracji zamówienia (wersja 5-drzwiowa), mam jeszcze kilka pytań:
- czy zamawiając auto z układem KeyFree ma sens zamawianie autoalarmu ?
Chodzi mi o to, czy mając autoalarm i tak nie trzeba szukać kluczyka w celu rozbrojenia/uzbrojenia alarmu czy też rozbraja/uzbraja się on automatycznie ?
- czy jeśli nie mam alarmu ale mam KeyFree to jeśli auto się rozbroi i ktoś bez kluczyka (złodziej) wsiądzie i ruszy to czy po odjechaniu na odległość większą niż działanie KeyFree w aucie zadziała immobilizer i uniemożliwi mu dalszą jazdę ?
- czy ma sens zamawianie chlapaczy tył/przód jako wyposażenia dodatkowego ? Jak patrzę na Fiesty np. na Allegro to na prawie żadnej nie ma chlapaczy
- czy ma sens zamówienie ClimAirŸ* Ochrona tylnego zderzaka dopasowana LINK ?
- czy sprawdzają się takie zasłony przeciwsłoneczne: LINK (czukiereczek tymczasem od absurdalnej ceny tego rozwiązania) czy może racjonalniej jest zamówić przyciemniane tylne szyby (i czy rzeczywiście one coś dają i np. nie psują wyglądu auta) ?

Czy jeszcze jakaś rada przed zamówieniem ? Potem dołożenie niektórych rzeczy kosztuje horrendalne pieniądze.... :ups:

PS. "czukiereczek" to podmiana przez forum słowa a.b.s.t.r.a.h.u.j.e.m.y gy :luzik:

Parzych - 4 Wrz 2014, 12:48

langolier napisał/a:
jestem w krańcowej fazie konfiguracji zamówienia (wersja 5-drzwiowa)
langolier napisał/a:
czy sprawdzają się takie zasłony przeciwsłoneczne: LINK
Chyba nie zwróciłeś uwagi na to:
Cytat:
Zasłona przeciwsłoneczna do wszystkich okien tylnych

Zestaw 3 szt.

do wersji 3-drzwiowych

Zamów sobie przyciemniane szyby, dobrze wyglądają i niewiele widać co jest w środku auta z tyłu :yes:

langolier - 4 Wrz 2014, 12:57

Parzych napisał/a:
Chyba nie zwróciłeś uwagi na to:
Cytat:
Zasłona przeciwsłoneczna do wszystkich okien tylnych

Zestaw 3 szt.

do wersji 3-drzwiowych


Hmm, to raczej Ty nie zwróciłeś uwagi na drugą pozycję od góry readmore :

Cytat:
ClimAirŸ* Zasłona przeciwsłoneczna do wszystkich okien tylnych
Zestaw 5 szt.

do wersji 5-drzwiowych
:fajka:
Parzych - 4 Wrz 2014, 13:06

Ok, moje niedopatrzenie, nie wnikałem w szczegóły po bokach strony z linku i skupiłem się tylko na opisie pod zdjęciem... :ups:
MisiekT - 4 Wrz 2014, 18:47

langolier napisał/a:
czy zamawiając auto z układem KeyFree ma sens zamawianie autoalarmu ?

jak myslisz o AC to zwykle jest taka koniecznosc... chyba ze chcesz kombinowac z innymi zabezpieczeniami

langolier napisał/a:
racjonalniej jest zamówić przyciemniane tylne szyby

profi przyciemnienie folia za cale auto to 300-500zl, pytanie ile kosztuje fabryczne

langolier napisał/a:
Potem dołożenie niektórych rzeczy kosztuje horrendalne pieniądze....

a niektorych grosze w porownaniu z cennikiem

langolier - 4 Wrz 2014, 19:31

MisiekT napisał/a:
langolier napisał/a:
czy zamawiając auto z układem KeyFree ma sens zamawianie autoalarmu ?

jak myslisz o AC to zwykle jest taka koniecznosc... chyba ze chcesz kombinowac z innymi zabezpieczeniami

To by oznaczało, źe KeyFree nie ma sensu bo i tak źeby uruchomić auto trzeba znaleźć w torbie pilota alarmu ;-(
Cytat:

profi przyciemnienie folia za cale auto to 300-500zl, pytanie ile kosztuje fabryczne

sam tył - 500zł, przodu nie potrzebuję... czy "fabrycznie" teź naklejają folię, czy przyciemnione jest samo szkło ?

Cytat:

a niektorych grosze w porownaniu z cennikiem

które na przykład ? z przyjemnością oszczędzę parę stówek :)

Puff - 4 Wrz 2014, 19:37

langolier napisał/a:
To by oznaczało, źe KeyFree nie ma sensu bo i tak źeby uruchomić auto trzeba znaleźć w torbie pilota alarmu ;-(

Wystarczy mieć inne zabezpieczenie - np. dodatkowe odcięcie zapłonu, montowane w niestandardowym miejscu, które odblokowuje się w niestandardowy sposób - i po kłopocie :)

Parzych - 4 Wrz 2014, 20:01

langolier napisał/a:
czy "fabrycznie" teź naklejają folię, czy przyciemnione jest samo szkło ?
Samo szkło jest ciemne, nie ma żadnej folii... :ok:
MisiekT - 4 Wrz 2014, 20:31

langolier napisał/a:
które na przykład ? z przyjemnością oszczędzę parę stówek

poczytaj po forach, posprawdzaj ceny na allegro i będziesz miał jasność... ja tam nie wiem za co chcesz doplacac...

michal77 - 4 Wrz 2014, 21:46

langolier napisał/a:
które na przykład ? z przyjemnością oszczędzę parę stówek
np. tempomat
MisiekT - 4 Wrz 2014, 21:53

tia, tempomat, zmiana softu na mocniejsza wersje, sporo elektronicznych gadzetow itd...
langolier - 4 Wrz 2014, 22:50

Żeby ułatwić podpowiedzi wkleję cały aktualnie przewidywany zakres zamówienia (ceny cennikowe):

Ford Fiesta:      
□  silnik 1.0 EcoBoost 125 KM M5      55 350zł
□  5-drzwiowy        1 000zł
□  lakier metalik: Midnight Sky/Candy Blue    1 600zł/2 250zł
□  fotel kierowcy – regulacja podparcia odcinka lędźwiowego     150zł
□  elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi         800zł
□  przedni fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w płaszczyźnie: góra – dół           450zł
□  dywaniki welurowe z przodu i z tyłu           250zł
□  tylny spojler – duży, w stylistyce sportowej          800zł
□  dodatkowo przyciemniane szyby tylnej części nadwozia         500zł
□  System centralnego zamka z kluczem elektronicznym Ford KeyFree (zawiera przycisk rozrusznika Ford Power i elektrycznie składane lusterka)     1 800zł
□  nakładki na progi z przodu – ze stali nierdzewnej        250zł

□ pakiet PlatiniumX       4 450zł
Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną regulacją temperatury (EATC)
Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford Sync i AppLink** (zestaw głośnomówiący z BluetoothŸ i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy,
6 głośników, zdalne sterowanie, gniazda: AUX-IN i USB)
System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (ACS) (zawiera podgrzewaną przednią szybę)
Czujniki parkowania z tyłu
Elektrycznie składane lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże

□ Chlapacze przód, dopasowane  166zł
□ Chlapacze tył, dopasowane  166zł

artur1970 - 6 Wrz 2014, 17:11

To powiedz teraz ile kosztuje taki full wypas w Łodzi?
MisiekT - 6 Wrz 2014, 17:53

silnik - można słabszy i zmiana softu/chip - nie roznia się
tylna lotka - do kupienia w kolorze za 250-300
przyciemniane szyby - folia taniej, a lepiej calosc równo (sam tyl w 5d wygląda dziwnie)
nakładki progowe - bez sensu

langolier - 6 Wrz 2014, 19:34

MisiekT napisał/a:
silnik - można słabszy i zmiana softu/chip - nie roznia się

w czasie gwarancji nie mógłbym zmienić a raczej na pewno ją dodatkowo przedłużę
MisiekT napisał/a:
tylna lotka - do kupienia w kolorze za 250-300

zrezygnowałem całkiem po obejrzeniu na aucie
MisiekT napisał/a:
przyciemniane szyby - folia taniej, a lepiej calosc równo (sam tyl w 5d wygląda dziwnie)
widziałem na aucie z lakierem Panther Black - jest ok
MisiekT napisał/a:
progowe - bez sensu

nie wiem czemu tak uwaźasz, mam w focusie i są super a były tańsze z 50zł

Yakuza - 6 Wrz 2014, 19:35

MisiekT napisał/a:
tylna lotka - do kupienia w kolorze za 250-300

Niedawno ktoś na allegro wystawiał lotkę w kolorze niebieskim za 100 zł, ale jak nagle się pojawiła tak szybko zniknęła.

artur1970 - 6 Wrz 2014, 22:05

nakładki progowe - szkoda kasy :krzesłemgo:


http://www.chromowane.com...i-5d-stal-napis

kupujesz i montujesz sam !

Taniej i jest komplet tył i przód.

Subiektywnie - są ładniejsze od fabrycznych, a jakość bdb.

rzeczownik - 7 Wrz 2014, 19:17
Temat postu: dzięki
pmz napisał/a:
rzeczownik napisał/a:
Trochę martwią mnie opinie o spalaniu, choć znajomi kupili z takim silnikiem wiosną i w mieście nie paliło aż 9 litrów.

Mnie z pierwszych 2000 km wychodzi 6,2 w cyklu mieszanym (Łódź i okolice). Moim zdaniem możesz spać spokojnie :)

...ja czekam na odbiór auta do połowy października, ale dzięki za info - będę spać spokojniej :)

DemptD - 7 Wrz 2014, 20:57

artur1970, ale ori nakładki się świecą gy
MisiekT - 7 Wrz 2014, 21:16

DemptD napisał/a:
ale ori nakładki się świecą

raczej nie te za 250zl, te swiecace w ASO to ~1500zl chyba na ta chwile

DemptD - 7 Wrz 2014, 22:45

cena pewnie uzależniona czy golas czy titan
langolier - 8 Wrz 2014, 09:16

artur1970 napisał/a:
To powiedz teraz ile kosztuje taki full wypas w Łodzi?


Zamówienie:
□ wersja Titanium z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM M5
□ 5-drzwiowy
□ lakier metalik Panther Black
□ fotel kierowcy – regulacja podparcia odcinka lędźwiowego
□ elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
□ przedni fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w płaszczyźnie: góra – dół
□ dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
□ podgrzewane przednie fotele
□ dodatkowo przyciemniane szyby tylnej części nadwozia
□ system centralnego zamka z kluczem elektronicznym Ford KeyFree (zawiera przycisk rozrusznika Ford Power i elektrycznie składane lusterka)
□ chlapacze przód i tył, dopasowane
□ mata antypoślizgowa do bagażnika z logo Fiesta (trudno, zaszalałem :jupi: )
□ zestaw nakrętek zabezpieczających na koła do obręczy aluminiowych (trudno, zaszalałem :jupi: )
□ pakiet PlatiniumX
Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną regulacją temperatury (EATC)
Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford Sync i AppLink** (zestaw głośnomówiący z BluetoothŸ i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy,
6 głośników, zdalne sterowanie, gniazda: AUX-IN i USB)
System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (ACS) (zawiera podgrzewaną przednią szybę)
Czujniki parkowania z tyłu
Elektrycznie składane lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże

Cena takiego zestawu wg cennika promocyjnego 68 032zł brutto ja zaleasinguję go za 64 000zł brutto (upust 5,9% od cennika promocyjnego).
Kupa szmalcu ale czego się nie robi dla żony :głowąwmur: :gitarzysta: :devil:

Spodziewany termin realizacji - koniec października-początek listopada.

artur1970 - 8 Wrz 2014, 22:06

langolier napisał/a:


Cena takiego zestawu wg cennika promocyjnego 68 032zł brutto ja zaleasinguję go za 64 000zł brutto (upust 5,9% od cennika promocyjnego).


Pytam, bo przed zamówieniem swojego też wysyłałem kilkanście zapytań po całej Polsce a najlepszą ofertę otrzymałem z Krakowa :hahaha:

Moje zamówienie:

MODEL: Fiesta
WERSJA: 5D Titatnium
SILNIK: 1.25 benzynowy 82 KM M5
KOLOR: Black Panther
TAPICERKA: Match Point Black

DODATKOWE WYPOSAŻENIE:
Pakiet SILVER X PLUS 2
Pakiet - EASY DRIVER 3
Pakiet WINTER
Wycieraczki przedniej szyby automatyczne z czujnikiem deszczu (zawierają automatyczne
reflektory oraz automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne)
Koło zapasowe z obręczą stalową
Elektrycznie sterowane szyby tył i przód

Cennikowo 63 590 zł.
Do zapłaty 53 000 zł.

Obniżka ponad 16 % i to bez mocnych negocjacji.

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2014 22:13 ]
DemptD napisał/a:
artur1970, ale ori nakładki się świecą gy


Raczej wyglądają podobnie do tych z linku post #258

http://forum.fordclubpols...t=90398&page=26

ale to trzeba potwierdzić.

langolier - 8 Wrz 2014, 22:27

Podaj swoją cennikową cenę Wersji tzn. 5- drzwiowy Titanium z silnikiem 1.25 82KM i nic więcej (cena z pierwszej strony cennika).
Sprawdziłem cenniki jakie mam i Twoja cena podstawowa jest na podstawie cennika podstawowego (nie uwzględniającego promocji.
Wg cennika promocyjnego (uwzględniającego duźy upust na wersję podstawową) cena Twojej wersji to 57 390zł. czyli upust 9,29%. I tak lepiej niż u mnie :(

DemptD - 13 Wrz 2014, 13:58

artur1970, linkowanie do forum ford klub polska gdzie wszystko jest pod rejestracją :brawo: a starczyło poszukać u nas http://www.fiestaklubpols...p=683842#683842
artur1970 - 13 Wrz 2014, 18:25

Sorry, nowy jestem <wow>
Zgubiła mnie rutyna, mi się zawsze pokazują obrazki :greenpeace:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group