Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - MK3 by amokk

amokk - 16 Mar 2007, 19:11
Temat postu: MK3 by amokk
Witam wszystkich !

Zamierzam zmodyfikować maskę ze względu na zagięty lewy róg.
Zrobiłem dwa projekty w programie graficznym.
Proszę o ocenę.





Pozdrawiam.

losiekk - 16 Mar 2007, 19:21

Siema.Wdg. mnie im mniejszy bad look tym ladniej wyglada.Ostatnio widzialem mk3 z bad lookiem i przetloczeniem maski ktore ciagnelo az na bad look'a.wygladalo fajnie.PS:jaki to program w ktorym zrobiles projekty?
Ad@mus - 16 Mar 2007, 19:26

ten projekt z lajtowym bad lookiem
amokk - 16 Mar 2007, 19:33

losiekk napisał/a:
PS:jaki to program w ktorym zrobiles projekty?

Ten program to darmowy PhotoFiltre 6.2.2.

madek - 16 Mar 2007, 19:45

do seryjnego auta bad look pasuje tak ze szok :-/ moim zdaniem to skrzywdzisz fiestke jakakolwiek przerobka maski.
Parch - 16 Mar 2007, 20:41

IMHO Fiesta na pierwszym zdjęciu jest najładniejsza.

A celownik sobie odpuść, bo wygląda słabo.

losiekk - 16 Mar 2007, 21:47

program sciagnalem ale nie wiem jak zrobic takie "bajery"jak Ty zrobiles amokk banghead
amokk - 16 Mar 2007, 22:23

Ja przede wszystkim spolszczyłem program.
Zaznaczam dowolny kształt (np. "bad look"), przenoszę zaznaczenie w podobne kolorystycznie miejsce maski, kopiuje go i wklejam z powrotem w dane miejsce.
Potem używam smużenia, mgły i na koniec zaznaczam edytowany obszar i używam filtru zamglenia.

Statuetkę Forda kupisz na Allegro.

Zdecydowałem jednak nie umieszczać statuetki, tylko "bad look".


Fordon - 16 Mar 2007, 22:28

Powiem tak... :he: jesli znasz dobrego szpenia kroty cofnie lekko reflektory i wysunie maske w taki sposob zeby to jakos wygladalo to OK... jesli nie to wiedz ze po pomalowaniu maski po jakims czasie zacznie pekac szpachel i wtedy nie wyglada to za ciekawie...
Jesli chodzi o statuetke Forda to nie polecam takiego zabiegu poniewaz to nie Mercedes ktory i tak odszedl o tego pomyslu... ;)

Pozdrawiam

amokk - 16 Mar 2007, 22:44

Robię to sam.
Zastanawiam się tylko jaką grubość blachy ze stali nierdzewnej kupić najlepiej.
Poradźcie.

Ad@mus - 16 Mar 2007, 22:56

jesli chcesz robic bad look to ten lekki
a jesli chcesz tanio to wyklepaj maske i z dynki
ja robie sobie moja fieste, ale bad look nie pasuje
ale jak tobie sie podoba to dzialaj...
ale pekac napweno bedzie;/

lehu8 - 16 Mar 2007, 23:51

Nie rób bad-a, jak chcesz coś zrobić koniecznie to ewentualnie usuń znaczek i będzie :ok:
decyzja należy do ciebie ;-)

LOY - 17 Mar 2007, 00:15

Usmiałem się zdrowo -twój pomysł ze statuetką jest gorszy od filmu "Troja" -który własnie z pobudek masochistycznych ogladam . Kolego ...straszne i złe spojzenie Twojego 50 -cio konnego monstrum ..na widok którego nastolatki popiskując narobia w majtki to nic nowego na tym forum ...i proszę nie fucz moda zadając pytania ...które doczekały się odpowiedzi w gotowych tematach nazwanych n.p "bad look " albo podobnie ...szukaj . I zastanów się dobrze czy potrafisz wyciągac w blasze maskę ...
odyniec - 17 Mar 2007, 09:56

jesli tak uslinie chce cos zrobic, to niech ja wygladzi w tym miejscu gdzie jest znaczek i ten pasek.
amokk - 17 Mar 2007, 12:58

LOY napisał/a:
Usmiałem się zdrowo -twój pomysł ze statuetką jest gorszy od filmu "Troja" -który własnie z pobudek masochistycznych ogladam . Kolego ...straszne i złe spojzenie Twojego 50 -cio konnego monstrum ..na widok którego nastolatki popiskując narobia w majtki to nic nowego na tym forum ...i proszę nie fucz moda zadając pytania ...które doczekały się odpowiedzi w gotowych tematach nazwanych n.p "bad look " albo podobnie ...szukaj . I zastanów się dobrze czy potrafisz wyciągac w blasze maskę ...

Pisałem wcześniej, że zdecydowałem jednak nie umieszczać statuetki, tylko "bad look".
Modyfikację maski robię dla siebie, a nie dla nastolatek.
Opcji szukaj już użyłem przed napisaniem tego tematu, a tu proszę tylko o ocenę.
Maski nie muszę przestawiać do przodu, bo lampy są osadzone głębiej i jest luz na wspawanie trójkątów.

Dzięki LOY za krytykę, bardzo się mi przyda :-P

kmb - 17 Mar 2007, 16:15

amokk napisał/a:
jesli tak uslinie chce cos zrobic, to niech ja wygladzi w tym miejscu gdzie jest znaczek i ten pasek.
_________________


i ja sie właśnie zastanawiam czy tak nie zrobić ?? bo ja bad loka nie akceptuje , wg mnei wyglada załośnie tymbardziej w fiescie ale pomysł odynica, z wygładzenie m jest interesujący

sowa - 17 Mar 2007, 16:22

dzisiaj jakis nowy kolega wystawil fieste na sprzedaz.. to pomijajac wszystko innne na niej jest to pierwsza modyfikacja maski jaka mi sie spodobała.... http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=22904
Danio - 17 Mar 2007, 18:00

nie wiem czemu ale jak patrzę na bada w fieście to widzę roztopową warstwę śniegu wczesną wiosną - ot taka zwisająca kupa i tyle... martwi mnie że u większości ludzi pokutuje teza że tuning : "to zmienianie i zmienianie, nieważne czy praktyczne czy nie, czy trwałe, potrzebne czy też nawet ładne i estetyczne" ....chciałbym żyć w czasach w których dział ten był zarezerwowany dla ludzi poświęcających temu swoje życie, wiedzę i realizujących określony plan...powiem Wam że niejeden z naszych ojców był świetnym tunerem jak kombinował do swojego pierwszego autka : tapicerkę, idealne elementy chromu, dbał o lakier (oj było z tym trochę roboty), przerabiał części z innych modeli

akurat pracuje w miejscu gdzie jest maaasa różnego rodzaju samochodów i sie dość napatrzę, muszę przyznać że jestem niesamowicie uradowany że srebrna siatka tuningowa (która mnie o wymioty przyprawiała) nareszcie utraciła tron :D

moje oczy tęsknią do widoku aut : czystych, niepogiętych, bez szpachli i pęcherzy pod folią, bez gejlooków i lusterek m3, badlooków i łysych tyłków, soczewek z punto i wlotów w progach - czego i sobie i Wam wszystkim życzę :)

ostatnio widziałem dziadka jadącego fofi mk1, kolor coś pod kość słoniową, ideał chromy, lakier jak szminka na ustach pięknej 18latki, kółka, tapicerka....ech erekcyjny egzemplarz jednym słowem :)


no dobra kończę już moje marudzenia bo LOY mi zablokuje dostęp do tego działu :P

pozdro ziomki

Ad@mus - 17 Mar 2007, 19:38

Danio napisał/a:
erekcyjny egzemplarz jednym słowem

Danio, ty wszystko do jednego sprowadzasz;p
ale popieram...piekno jedst w prostocie formy, a diabel tkwi w szczegolach...
amokk, zrob to wygiecie na masce tak jak ma byc, czyli bez udziwnien a kase wpakuj w felgi i glebe
dbaj o lakier i o autko i bedzie okej...

[ Dodano: Sob Mar 17, 2007 19:40 ]
aha!!
amokk napisał/a:
Maski nie muszę przestawiać do przodu, bo lampy są osadzone głębiej i jest luz na wspawanie trójkątów.

jesli wstawisz trojkaty z ciekiej blachy to i tak bedzie lipton bo pekac bedzie...
wygladz jak juz to przetloczenie...
pozdro

wacho_wacho - 18 Mar 2007, 23:59

bad look mym zdaniem ogólnie psuje cudną linię maski fiestulki ;) a co się tyczy tej statuetki forda...masakryczny obciach :? takie coś polecam kolegom co noszą dresy odblaskowe we wszystkich kolorach tęczy- do nich coś takiego pasuje ;) przy większych autach (jakichś wanach) to się sprawdza, ale FOFI jest za małym gabarytowo autem, żeby coś takiego montować, to tak jakby ktoś na siłę chciał mieć "szpanerskie" auto...
kmb - 19 Mar 2007, 09:17

wacho_wacho napisał/a:
to tak jakby ktoś na siłę chciał mieć "szpanerskie" auto...
kwintesencja całego wieś tuningu

amokk, zostaw to jak masz bo ładny kolor ładnie sie prezentuje- czemu chcesz to na siłe popsuć i zrobić z tego auta najlepszy wóz na osiedlu ? jak i tak nim nie zostanie.
Chociaż jak ma Ci sie podobać i sprawiać ci przyjemność patrząc ze "fajnie" wyglada to rob tego większego bad looka
A jeśli pytasz o zdanie innych, to jak widzisz- nikomu sie to nie podoba

KacpeRS - 19 Mar 2007, 15:23

ej no co wy przecież to fajnie będzie wyglądać wieś tuning na stalówkach
losiekk - 19 Mar 2007, 21:44

co jak co ale Fiestka z linku sowy jest niczego sobie :brawo:
iluzja - 24 Mar 2007, 16:40

mam badlooka na kadecie i nigdy więcej nie popełnię tego błędu :lol:
wyglądał ładnie przez rok :) na masce pojawiły się nowe brewki :) pęknięcia lakieru....


jauważam, że ta fiesta ma bardzo ładne światła i nie ma co kombinować :)

amokk - 26 Mar 2007, 01:35

Zamierzam brać się do roboty :)
Postanowiłem pokazać jak wygląda moja Fiesta, żeby było potem co wspominać :P








Kupiłem zderzaki z oryginalnymi halogenami od Futury, bo od dawna już zamierzałem.
Przedni jak widać, został kupiony na Allegro za 400 zł, ze względu, że odbiór był w Bielsku-Białej na szrocie, a mam tam blisko.
Tylni również kupiłem na szrocie w Bielsku-Białej za 90 zł.
400 zł jakoś przeboleję, a za nieoryginalne bez lamp chcieli 150 zł - 200 zł :he:




Oczywiście, bedą malowane w kolorze nadwozia.

Oto przeróbki, które po głębokim zastanowieniu i dzięki Waszym radom zamierzam zastosować:

- łagodny badlook (łukowaty do tłoczonego paska)
- zaspawanie tłoczonego paska oraz tej nieszczęsnej dziury

- zaspawanie zamka w tylnej klapie
- zaspawanie obu tłoczonych pasków

Zastanowiałem się nad zaspawaniem wycieraczki i spryskiwacza, ale raczej go zostawiam z tym, że wycieraczka będzie z MK4 (chyba, że inaczej poradzicie).

Kupiłem również alufelgi na Allegro, również do malowania.
No i czeka mnie zakup wentyli, śrub i dekielków.
Lepiej by pasowały o zaokrąglonych ramionach, ale cóż nie było mnie stać :|




Zbieram również na lusterka MK3.5.

Co mi jeszcze poradzicie??
Krytyka mile widziana :-P

Wkrótce kolejna porcja informacji i zdjęć :P

QBOSS - 26 Mar 2007, 08:01

Nom fajno że coś robisz z autkiem ,ale teraz kilka moich uwag

Bad Look - jak dla mnie ta forma stylizacji nie pasuje do tego auta i jeszcze bardziej podkreśla nijakość MK3 a szczególnie wygładzenie rowka i pozbawienie klapy znaczka firmowego
Lusterka mk4 - dobry pomysł ,bo są delikatne i na pewno lepiej wyglądają niż oklepane M3
Felgi które kupiłeś śą ładne i będą pasowały ,ten wzór pasuje mi na firmę DEZENT i jeśli tak jest to będą bardzo wytrzymałe ,tylko jaki to rozmiar ??
Co do zderzaków to Futrzaki są bardzo ładne i to był dobry wybór teraz tylko niższe zawieszenie i autko będzie sie ładnie prezentowało

To tyle teraz czekam na efekty pracy :)

kmb - 26 Mar 2007, 08:42

kiedyś jeden człowiek z forum napisał mi ze z autem można wszystko robić o ile tobie sie to podoba, wiec jeśli przeprowadzane zmiany uważasz za takie które wpłyną korzystnie na wygląd fiesty to nie zarzucaj prac,
lecz jeśli pytasz o zdanie to moim zdaniem (nie widać co prawda efektu końcowego)ale te zderzaki nie do końca pasują, - fiesta nie jest samochodem o aż takich płynnych kształtach jest bardziej kanciasta i dlatego wg mnie te zderzaki sie gryzą , halogeny to samo. Światła prostokątne a halogeny okrągłe. Według mnie dużo bardziej pasował by zderzak od Xr2i.
Jeśli chodzi o felgi to bardzo dobry zakup nie wiem jak wypatrzyłeś takie ładne felgi za taka cenę bo naprawdę sie świetnie będą sie prezen :) tować. Jak mówiłem twoja fiesta bardzo ładnie sie prezentowała dlatego uważaj żeby nie przekombinować
Powodzenia :)

Tommy - 26 Mar 2007, 08:57

Osobiście też nie jestem zwolennikiem zderzaków od futury, ale jeżeli już bierzesz się za taką modyfikację to postaraj się żeby cały samochód utrzymać w podobnym stylu. Szczerze mówiąc odradzałbym ci tego bad looka. Znajomy robił tą operację na swojej fieście i mnie bardziej podobała się w orginale. Do tego zderzaka to pomyślałbym czy nie zaspawać tylko przetłoczenia, zostawić znaczek i zrezygnować z bad looka - może pasowałoby to lepiej do tych krągłości...Co do felg to faktycznie - bardzo fajne, tylko napisz jaki to rozmiar bo jestem ciekaw ;-) I na jaki kolor planujesz je polakierować?
Powodzenia w walce o własny styl :ok:

amokk - 26 Mar 2007, 11:20

Rozmiar tych felg to 6J x 14 ET41.
Zamierzam kupić do nich opony 185/55.
Felgi te poprzedni właściciel przed sprzedażą piaskował i malował proszkowo.
Ja będę je malował na srebrny kolor (po uprzednim zmatowieniu ich papierem ściernym), a potem lakier.
Ktoś ma inny pomysł na malowanie??

Chętnych na Allegro na te felgi nie brakowało, ale mam zwyczaj licytować gdy czas wynosi poniżej minuty.
No i udało się :P

Tommy - 26 Mar 2007, 11:32

185/55 powinno być w sam raz. Jeżeli chodzi o malowanie to moim zdaniem w gre wchodzą tylko 2 opcje: srebrny i biały z czego ja był bym zdecydowanie za tym pierwszym wariantem. Powinno fajnie się zgrać z kolorem auta. Pozostaje Ci jeszcze jedno ważne zagadnienie - gleba ;-) Bez tego nigdy nie osiągniesz wymarzonego efektu. Myślę, że 40mm powinno w zupełności wystarczyć :-)

I jeszcze jedno, te zderzaczki wytargałeś na szrocie w Rybarzowicach?

amokk - 26 Mar 2007, 11:44

Co myślicie o tych sprężynach.
A może coś innego??
Czy same sprężyny wystarczą czy lepiej razem z amortyzatorami??
Proszę o linki.

Zderzaki wytargałem na szrocie w Jasienicy :)

Tommy - 26 Mar 2007, 11:49

Zależy co chcesz osiągnąć. Przy obniżeniu o 35mm możesz zrezygnować ze sportowych amorów ale jeśli chodzi o prowadzenie to moim zdaniem może być trochę miękko (nie znam charakterystyki tych sprężyn więc się nie wypowiadam). Jeżeli chodzi Ci tylko o to żeby autko trochę siadło i nie wymagasz od sprężyn znacznej poprawy w prowadzeniu to myślę, że będą ok. Cena całkiem rozsądna
Darekmk3 - 26 Mar 2007, 12:35

co do jamexow to jest to dobra sprezyna pod silnik 1.1-1.3 jak za tą kase...,ja to mam załozone na gazowym zestawie sachsa przod/tył pod wersje 1.8 beznyna i jest okej choć przod mogłby byc troche twardszy...-ale dają rade :)

pozdro :)

odyniec - 27 Mar 2007, 16:05

zrob porzadnie to wszystko a bedziesz mial cacuś autko... chodzi przedewszystkim o porzadne robote bez picu i szmelcu. a uwierz ze inni docenia ta prace (moze nie az tak jak Ty sam ale coż)...
pozdrawiam i bierz sie do pracy bo juz cieplo ;)) )

amokk - 27 Mar 2007, 23:40

Dzięki za zachęte :)
Mam ogrzewany garaż z kanałem, więc chłody mi nie straszne.
Na początku marca robiłem wymianę oleju silnikowego, filtra oleju, filtra powietrza, szczęk hamulca, płynu hamulcowego i osłony ochronnej przegubu.

Gdy robota ruszy (tymczasowo brak mamony) to wkrótce kolejne informacje i zdjęcia :)

Ad@mus - 28 Mar 2007, 08:49

amokk napisał/a:
Ktoś ma inny pomysł na malowanie??


jesli byly malowane proszkowo to po co je poprawiac??
lak sie zjechal czy co??
a jak chcesz malowac to moze na grafit?? a ranty jasnym srebrem??
autko fajnie sie zapowaiada :hihihi:

amokk - 28 Mar 2007, 11:11

Muszę je malować, bo w niektórych miejscach się farba zważyła.
Chyba poprzedni właściciel nie odtłuszczył ich za dobrze.
A kolor siwy wygląda nijak.

Macie może linki do zdjęć srebrnych Futur??
Ja jeszcze nie znalazłem :)

Ad@mus - 28 Mar 2007, 11:32

geilekarre.de
tam powinno cos byc

maerik - 28 Mar 2007, 15:40

amokk napisał/a:
Macie może linki do zdjęć srebrnych Futur??
Ja jeszcze nie znalazłem :)


Ciekawie się Twoja zapowiada.
Proszę - zdjęcia srebrnej z niemiec, choć trochę źle skadrowane ale są:

lehu8 - 28 Mar 2007, 20:49

fajnie wygląda srebrna a felgi na grafit będą super ;-)
marcus_87 - 28 Mar 2007, 23:22

te felgi to oryginaly forda sa, kiedys takie mialem do kupienia ale zrezygnowalem. et troche duze bedziesz sie chyba za dystansami rozgladal bo jak futura to tylko niska i szeroka :)
amokk - 29 Mar 2007, 00:16

ET41 jest idealne przy szerokości 6J.
Jest 1 cm luzu między felgą i amortyzatorem.
A po zewnętrznej stronie równa się z błotnikiem, więc idealnie.
Raczej nie chcę, aby wystawało koło poza błotnik, bo potem całe drzwi są od smoły czy błota, no i jeszcze te odpryski od kamieni, a przecież chlapaczy nie będę montował :-P

Co do gleby to zamierzam kupić sprężyny Jamex 40/60.
Tył chcę bardziej obniżyć, bo przód siedzi niżej.

Daras84 - 29 Mar 2007, 12:28

amokk napisał/a:
ET41 jest idealne przy szerokości 6J.
.
A po zewnętrznej stronie równa się z błotnikiem, więc idealnie.
i .



chyba przy zle naprawionej po strzale budzie....

QBOSS - 29 Mar 2007, 12:45

Daras84 napisał/a:
chyba przy zle naprawionej po strzale budzie....



hehe dokładnie ,ja mam ET 18 i 7 cali szerokości a z tyłu mam na styk z nadkolem wiec nie wiem jak tobie może sie równać z nadkolem PRZY et 40 I 6 calach , pewno miała niezłego dzwona

amokk - 29 Mar 2007, 22:52

Założyłem samą felgę na przód i równała się z górną krawędzią błotnika (przynajmniej tak mi się wydawało).
A z tyłu nie zakładałem, więc nie wiem jak to wygląda.
Założe z przodu i tyłu, porobię zdjęcia to zobaczycie.

A moja Fiesta bita nigdy nie była, tylko lekko puknięta w lewy przód (zagięty róg maski).
Jestem drugim właścicielem.
W momencie zakupu miała przejechane 82 tys. km.
Kupiłem od starszej babki w Niemczech za 70 euro :)

QBOSS - 29 Mar 2007, 23:02

70 Oyro no proszę to żeś istny interes zrobił :) Co do felgi to z przodem to sie akurat zgodzę bo przód jest szerszy od tyłu i felga może ci sie równać ,ale z tyłu na 100% ci sie głęboko schowa :)
Daras84 - 29 Mar 2007, 23:07

nie moze mu sie rownac ja mam na rowno przy 7 calach i et 25
amokk - 29 Mar 2007, 23:48

Porobię fotki i będzie wszystko jasne.
Ciągle szukam nabywcy na moje opony.

QBOSS napisał/a:
70 Oyro no proszę to żeś istny interes zrobił

70 euro (auto) + 300 zł (transport) + 180 (akcyza) + 500 zł (czerwona książka) + 150 zł (zgoda za rejestrację) :?

marcus_87 - 29 Mar 2007, 23:55

amokk napisał/a:
Porobię fotki i będzie wszystko jasne.
Ciągle szukam nabywcy na moje opony.

Cytat:
70 Oyro no proszę to żeś istny interes zrobił

70 euro (auto) + 300 zł (transport) + 180 (akcyza) + 500 zł (czerwona książka) + 150 zł (zgoda za rejestrację) :?

zapomniales ~80zl (tlumaczenia) + 170zl (przeglad zerowy) ;-)

Ad@mus - 30 Mar 2007, 00:26

ja mam et15 i mam maly problem z mundurami;/
cos sie uparli ze mi ten dowod zabiorom, ale nie dalem;p
a co do asymtri przodu to u mnie tez z jednej strony bardziej wystaje;/ nie wiem co jest grane, chyba bylo kulane :-P

odyniec - 30 Mar 2007, 02:12

Ad@mus napisał/a:
ja mam et15 i mam maly problem z mundurami;/
cos sie uparli ze mi ten dowod zabiorom, ale nie dalem;p
a co do asymtri przodu to u mnie tez z jednej strony bardziej wystaje;/ nie wiem co jest grane, chyba bylo kulane :-P



hahah a mowilimy ci o te wystajace kola :-) :hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi:

QBOSS - 30 Mar 2007, 07:40

Hehe i dla tego ja poszeżam nadkola z przodu :)
amokk - 31 Mar 2007, 20:48

Tak, jak obiecałem.

Cytat:
Porobię fotki i będzie wszystko jasne.







Z przodu między amortyzatorem i alufelgą jest 1 cm luzu.
Czy będą konieczne dystanse :?:
Czy opona 185/55 przy alufeldze 6J będzie obcierać :?:
Dodam, że auto nie siedzi na kołach tylko wisi na lewarku.






Z tyłu między amortyzatorem i alufelgą jest 4 cm luzu.
Tu chyba nie będzie problemów.

Proszę o rady zanim kupię opony i będzie za późno.

QBOSS - 1 Kwi 2007, 00:20

No czyli ładnie znikają w nadkolu a ne są na styk :) jak chcesz zobaczyć jak jest na styk to zobaczy jak wystaje felga u mnie


amokk - 26 Kwi 2007, 23:06

Z felgami na razie dałem sobie spokój, bo brak funduszy na opony, a i tak muszę wyjeździć w tym roku obecnie założone :)

Zamontowałem natomiast centralny zamek (oryginalne zamki i siłowniki), elektrycznie otwierane szyby (oryginalne mechanizmy, a nawet zaślepki), elektrycznie otwierana klapa (oryginalny siłownik) oraz konsolkę środkową :P




Konsolkę postanowiłem zamontować także na oryginalnych uchwytach (fotorelacja w innym poście).
Fabryczne otwory znalazłem bez problemu po zdjęciu tapicerki, ale odkryłem, że wygłuszenie jest wilgotne.
No i lekka korozja się pojawiła, więc będę z tym walczył :!:






Ale jak na ten rocznik to chyba nie jest źle z tą podłogą :)

squadak - 27 Kwi 2007, 10:39

amokk napisał/a:
Czy opona 185/55 przy alufeldze 6J będzie obcierać :?:


o amorek raczej nie bedzie, ale z felga o et41 przy max skrecie bedzie obcierac o plastikowe nadkole wewnatrz

amokk - 28 Kwi 2007, 02:26

Cytat:
...wygłuszenie jest wilgotne.
No i lekka korozja się pojawiła, więc będę z tym walczył :!:

A tak to wyglądało podczas walki :D







Postanowiłem wyciągnąć całe wygłuszenie (było po prostu za mocno nasiąknięte wodą), która dostała się raczej poprzez niestosowanie gumowych dywaników :|
Jak wyschnie to kolejny montaż - demontaż :?

Przy okazji odkryłem odpowiedzi na kilka pytań dotyczących instalacji elektrycznej :)

madek - 28 Kwi 2007, 11:29

amokk, widze ze ladnie ja wybebeszyles :) proponuje jeszcze posciagac uszczelki w drzwiach i w bagazniku, prawie na bank masz tam rdze ;-)
amokk - 4 Maj 2007, 23:12

Zrobiłem madek jak mówiłeś :)
Rdza była, ale tylko w jednym miejscu od strony kierowcy.
Uszczelką bagażnika zajmę się później, jak skończę progi.






A tutaj Fiesta przygotowana do lotu :-P


squadak - 8 Maj 2007, 12:43

takie pytanie - nie miales w swojej fiestce maty wygluszajacej na przegrodzie czolowej pod deska rozdzielcza? z takiego samego materialu jak na podlodze
amokk - 8 Maj 2007, 12:54

Matę wygłuszającą pod deską rozdzielczą mam inną niż na podłodze.
Powłoka maty pod deską jest gładka, nie przepuszczająca wody (czarna powłoka), a na podłodze raczej przepuszczająca (powłoka podobna jest do grubej tektury).

Natomiast samo wygłuszenie jest z tego samego materiału (coś jakby sprasowane nici).

Właśnie porobiłem fotki wnętrza (po konserwacji i malowaniu) i również tych mat i wykładzin, więc w następnym poście je na pewno umieszczę :)

Fordon - 8 Maj 2007, 13:03

Pytanko za 100 ptk. :) jak sobie poradziles z tym ... http://img522.imageshack....e=progi2vs3.jpg :?: mam to samo i tez od strony kierowcy :?
Wygluszenie podlogi a wyglusznie sciany pod kokpitem to sa 2 rozne elementy... ja wywalilem obie maty wygluszajace i nie bedzie wcale wygluszenia :-)

amokk - 8 Maj 2007, 13:09

Szczerze to szczotka druciana (walec) na wiertarkę i do golutkiej blachy :)
Miałem potem kupić środek na usuwanie mikroognisk korozji, ale sobie odpuściłem, bo drogi.
Pomalowałem więc dwa razy podkładem (popularna "minia"), a potem dwa razy "sprayem" (pod kolor samochodu).

squadak - 8 Maj 2007, 13:45

no wlasnie wygluszenie przegrody to osobny kawalek maty dosc solidnie przyczepiony do auta, dlatego sie dziwilem ze go demontowales (jesli go w ogole miales), bez odkrecania kolumny kierowniczej i zeposlu pedalow, albo porwania go na kawalki nie da sie sciagnac :)

tak to wygladalo u mnie (juz maltretowane kiedys wczesniej przed kogos):

amokk - 8 Maj 2007, 23:41

squadak napisał/a:
dlatego sie dziwilem ze go demontowales

Demontowałem, bo wygłuszenie było mokre od dolnej strony (woda z dywaników), a jak już robić konserwację to do porządku.

squadak napisał/a:
bez odkrecania kolumny kierowniczej i zeposlu pedalow

Nic nie musiałem odkręcać.
Faktycznie musiałem przeciać go w jednym miejscu (tam gdzie kable idą ze środka do komory silnika), inaczej musiałbym odciąć albo zdemontować skrzynkę bezpieczników.

Poza tym jednym cięciem jest raczej w całości.
Kupiłem mocną, szeroką taśmę na włókninie i jak bedę zakładał wygłuszenie w sobotę to porobię fotki i pokażę jak to wygląda :)

squadak - 9 Maj 2007, 12:25

amokk napisał/a:

Poza tym jednym cięciem jest raczej w całości.
Kupiłem mocną, szeroką taśmę na włókninie i jak bedę zakładał wygłuszenie w sobotę to porobię fotki i pokażę jak to wygląda :)

chetnie zobacze fotki... u mnie to wygluszenie jest wsadzone takze pomiedzy zespol pedalow a nadwozie wiec musialem wiecej ciac ;)

amokk - 14 Maj 2007, 01:22

Miałem zakładać wygłuszenie, ale okazało się podczas deszczu, że woda w niektórych miejscach leci do środka.
Wymontowałem więc konsolę i myłem auto myjką ciśnieniową.
Oto miejsca przez które dostawała się woda.

Tutaj woda dostawała się między uszczelkę, a szybę i postanowiłem szybę wyjąć (niestety, szyba pękła przy wyjmowaniu - już chyba lepiej ciąć uszczelkę) :?
Ale za to kupiłem tanio podgrzewaną :)



Tu przeciekało, ponieważ źle zabezpieczyłem dodatkowe przewody, które przeciągałem przez tę "śluzę" do reflektorów przeciwmgłowych.



A tu wężyk luźno chodził w tej uszczelce.



Tutaj nie dostawała się woda (chyba, że kiedyś - widoczne zacieki), ale postanowiłem zlikwidować te ślady rdzy i te małe otworki.



Do wszelkich uszczelnień polecam FIX ALL firmy SOUDAL :)

Podczas prac postanowiłem pokazać niedowiarkom, że w tej wersji Fiesty istnieją gumowe zaślepki po zdjęciu których można przeciągnąć przewody od kierunkowskazów bocznych :)





Tymczasem wyprana tapicerka podłogowa, tylne siedzenia i dywanik bagażnika oraz wyschnięte i wyczyszczone wygłuszenie przegrody silnika czekają na założenie :P








Fordon - 14 Maj 2007, 11:42

Ladnie nie powiem... :) rady, porady i przykazania LOY-a udzielaja sie co raz bardziej :)
pytanie ile to kosztuje
Cytat:
FIX ALL firmy SOUDAL
:?: czy uszczelke szyby przedniej rowniez tym doszczelniales :?: jesli tak czy sprawdzales skutecznosc tego :?:

Pozdrawiam

amokk - 14 Maj 2007, 15:33

FIX ALL firmy SOUDAL kosztuje ok. 24 zł (stosowałem przy elementach karoserii - tam gdzie oryginalna spoina konserwacyjna "popuściła") :i:

Zastanawiam się czy rantu szyby nie posmarować silikonem szklarskim :i:

squadak - 15 Maj 2007, 10:36

jak rantu nie masz zardzywialego to wymien uszczelke - to napewno jej wina, chyba ze auto jest po dzwonie i otwor szyby nie jest taki jak byc powinien, ale z tego co widac to raczej nie.
amokk - 15 Maj 2007, 15:09

Cytat:
Zastanawiam się czy rantu szyby nie posmarować silikonem szklarskim :i:

Piszę o rancie szyby, a nie rancie karoserii.
Cieknie mi pomiędzy szybą i uszczelką, a nie między uszczelką i rantem karoserii :!:

squadak - 15 Maj 2007, 15:54

a sprawdz jeszcze czy masz drozne odplywy wody z uszczelki - w uszczelce sa otwory i przy rancie w karoserii - no i one powinny sie pokrywac ze soba ;)

moim zdaniem jesli juz uzywac silikonu zamiast wymienic uszczlelke to tylko od wewnetrznej strony szyby zeby to co wcieknie od zewnatrz przy rancie szyby moglo splynac do tych otworow o ktorych pisalem wyzej, inaczej musialbys caly rant szyby na okolo zakleic

amokk - 15 Maj 2007, 20:44

squadak napisał/a:
a sprawdz jeszcze czy masz drozne odplywy wody z uszczelki

Zrobię jak radzisz - na razie czekam na podgrzewaną szybę, którą dostarczy kurier :)
Cytat:
FIX ALL firmy SOUDAL kosztuje ok. 24 zł (stosowałem przy elementach karoserii - tam gdzie oryginalna spoina konserwacyjna "popuściła") :i:

Oto on :ra:



[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 23:41 ]
Wreszcie szyba doszła, jednak spotkała mnie niemiła niespodzianka, ponieważ oba styki "masowe" były urwane.
Ja jednak postanowiłem zabrać się za tę szybę i naprawić uszkodzenie.
I udało mi się :P
Opis jak tego dokonałem znajdziecie w innym moim poście.

A dla ciekawskich fotka jak wyglądają grzałki w przedniej szybie :ra:



Po zamontowaniu szyby nastąpi dalsza fotorelacja z prac :)

[ Dodano: Sob Maj 26, 2007 23:35 ]
Oto fotki po demontażu pękniętej szyby.
Myślałem, że będzie gorzej (przy moim roczniku Fiesty) :)




Poprzez tę "dodatkową" dziurkę woda dostawała się do wnętrza, kapała w słupku i wydostawała sie poprzez ten otwór przy podłodze :ra:



Wyczyściłem blachę do "gołego" szczotką drucianą na wiertarce, potem podkład antykorozyjny, a następnie zalepiłem dziurkę FIX ALL-em (szkoda sie nie posiadam spawarki).



Na koniec farba w kolorze nadwozia.



A tak wygląda druga strona :ra:




Poniżej rozwarstwiona (biały nalot w obu rogach) i pęknięta szyba :ra:



Zastanawia mnie tylko jedno.
Czy to normalne, że w oryginalnie fabrycznej uszczelce nie ma kanalików odpływowych (są tylko w karoserii) :?:

Mimo, że jutro niedziela to i tak zabieram się za montaż podgrzewanej szyby.
Życzcie mi szczęścia :P

[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 23:11 ]
Pękniętą szybę wyjąłem bez problemu.
Mam na to taki patent, że raczej nie powinna pęknąć (chyba, że jest rozwarstwiona - ja wypychałem za pierwszym razem akurat w tym miejscu, gdzie była rozwarstwiona).

Najlepiej zdjąć całą deskę rozdzielczą, bo mamy wtedy łatwy dostęp.
Odginamy najpierw wewnątrz uszczelkę od góry wypychając ją poza rant karoserii, potem boki, a dół zostawiamy.
Potem lekko odpychając szybę na zewnątrz, odginamy od góry lewy bok, potem prawy bok.
Góra powinna raczej sama wypaść.
Jak już szyba wyjdzie razem z uszczelką z boków to przechodzimy na zewnątrz i rękami lekko odginamy, żeby można było włożyć palce i pociągamy do góry.

Przed montażem szyby, zalecam wykąpać ją w gorącej wodzie z płynem do naczyń.
Jeśli nie jest sparciała możemy zakładać szybę.

Nasadzamy uszczelkę na szybę, wkładamy najpierw na dolną krawędź karoserii, odginamy dolną część uszczelki do środka i po odgięciu od razu dociskamy ją do rantu karoserii.
Potem po kolei boki odginamy i na koniec górę.
Trzeba pamiętać, aby uszczelka była od wewnątrz dociśnięta do rantu karoserii.
Na koniec od zewnątrz lekko dociskamy szybę do karoserii.

Nie można zapomnieć o dobrym wyśrodkowaniu szyby, inaczej drugą stronę uszczelki trudno nałożyć.

Mnie czeka ponowny demontaż i montaż (podgrzewanej) szyby.
Cieknie mi znowu w tym samym miejscu, między szybą i uszczelką w prawym, dolnym rogu - sprawdziłem, podczas mycia Fiesty myjką ciśnieniową (widocznie nie dociska dobrze uszczelka do karoserii).
Przed montażem postanowiłem do rowka uszczelki, tam gdzie wchodzi szyba, nacisnąć silikonu szklarskiego.
Może w końcu mój problem się skończy.

Biorę sie za to za dwa tygodnie :)

[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 01:27 ]
No i się zabrałem :)

Demontaż szyby został sprawnie przeprowadzony.



Do rowka uszczelki, tam gdzie wchodzi szyba, rozprowadziłem jednolicie FIX ALL CRYSTAL, elastyczny klej-uszczelniacz (32 zł) i od razu ponownie założyłem szybę.



Po założeniu i dociśnięciu uszczelki jeszcze raz rozprowadziłem uszczelniacz, tym razem od zewnątrz, odginając uszczelkę i jednolicie rozprowadzając.
Po rozprowadzeniu docisnąłem do szyby, aby nadmiar wypłynął spod uszczelki.
Szybę po operacji wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną.

Akurat operacja się tak udała, że nie upaprałem uszczelki od wewnątrz, bo byłaby masakra :)

No i jutro przeprowadzam testy wodne :)
Zobaczymy :yyy:

[ Dodano: Nie Cze 10, 2007 22:50 ]
No i wreszcie skończył się mój problem :P
Nareszcie suchutko :!:

Ciekawe, czy nowa uszczelka załatwiła by sprawę (chociaż, szkoda byłoby pieniędzy) :?:

Najważniejsze, że już nie przecieka :)

A tak wygląda instalacja podgrzewanej przedniej szyby :ra:









Następnie biorę się za zakładanie wygłuszenia, bo już dość się nasłuchałem silnika :)

[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 20:23 ]
Dzisiaj nastąpił wiekopomny dzień :!:
Moja Fiesta została ochrzczona :P







Muszę wreszcie skombinować mamonę na malowanie tych zderzaków :)

[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 10:36 ]
W końcu założyłem wygłuszenia.
Jednak postanowiłem zdjąć zespół pedałów, bo był cały pokryty rdzawym nalotem i go pomalować.
Dzięki temu montaż wygłuszenia silnika poszedł bardzo sprawnie.
Miejsca które musiałem przedtem ciąć, aby zdjąć wygłuszenie pokleiłem mocną taśmą na włóknienie.

A tutaj prezentacja z montażu :ra:




Widać też tutaj oryginalne uchwyty pod środkową konsolkę i sposób wycięcia otworów w tapicerce podłogowej (fabrycznie nie przystosowana pod konsolkę) :ra:





Teraz będę powoli zabierał się za gruntowne czyszczenie wszystkich elementów wnętrza :)

Piter - 29 Cze 2007, 14:22

Bardzo ładnie to wszystko wygląda. Aż sterylnie.
Po prostu deliccccje :D

Powolutku, małymi kroczkami brniesz do przodu ale zostawiasz za sobą kawał dobrej, widocznej i przynoszącej efekty roboty.
Składaj środek do kupy z zabieraj sie za budę.
Będzie malina futura 8)

Pozdro...

Fordon - 29 Cze 2007, 14:42

No stary taka robote to popieram w 10000% :ok: Fakt ze jest cala robota wykonywana z wielka starannoscia... napewno LOY udzieli "blogoslawienstwa" temu projektowi :yes: notw
Ad@mus - 29 Cze 2007, 19:51

nom...ja juz mam to za soba:)
ziomus, nie spiesz sie;p bo wiem ze to nic dobrego;/ (FAK)

dalej dalej...fotki

amokk - 30 Cze 2007, 06:53

Wielkie dzięki za pochwały :)

FKP Piter napisał/a:
Składaj środek do kupy z zabieraj sie za budę.

Teraz pieszczę auto wewnątrz, bo na budę chwilowo brak kapusty :D
Ale fotki będą cały czas.

[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 21:55 ]
Postanowiłem przylepić nowe uszczelki piankowe do kratek nadmuchowych, bo stare zaczynały się kruszyć :ra:




Zamontowałem też trzecią lampę stopu, jednak w przeciwieństwie do innych metod ciągnięcia przewodów (wzdłuż uszczelki) , ja puściłem przewód w słupku.
Trzeba było zdjąć dwa klipsy mocujące podsufitkę i ją lekko odgiąć w rogu, aby można było swobodnie puścić przewód na dół w słupku.
Ale warto było :)
Jeśli chodzi o podłączenie to nie wpinałem się w kostkę przy lampie tylko zdjąłem taśmę z istniejącej wiązki i przylutowałem przewody do odpowiednio naciętych przewódów.









A tutaj zamontowana dodatkowo oryginalna lampka bagażnika :ra:


jackrzec - 1 Lip 2007, 00:47

amokk napisał/a:
A tutaj zamontowana dodatkowo oryginalna lampka bagażnika :ra:
Napisz gdzie ją kupiłeś, bo ja nie mogę znaleźć oryginalnej.
odyniec - 1 Lip 2007, 02:04

a po co oryginal? pasuja wszystkie.. od opla nawet wyciagnelem i pasuje do bagaznika w fiescie...
jackrzec - 1 Lip 2007, 09:30

odyniec napisał/a:
a po co oryginal? pasuja wszystkie.. od opla nawet wyciagnelem i pasuje do bagaznika w fiescie...
Od opla trzeba wywalać oryginalną oprawkę, a ja ją chcę zostawić. Mam lampkę fabrycznie zamontowaną, tylko uszkodzoną.
amokk - 1 Lip 2007, 10:54

Oryginalną oprawkę żarówki odciąłem z dodatkowej instalacji Fiesty i podpiąłem się pod istniejące już przewody fabrycznej lampki.
Natomiast klosz kupiłem na szrocie z Escorta za 5 zł :)

Fordon - 1 Lip 2007, 19:32

Taka lampka pasuje od pierwszego lepszego Forda do 2000r... od escorta 89r kpl. pasuje, tak samo od Mk4 fiesty... Escorta MK7, Mondeo MK1 i MK2... wybor spory ;)
amokk
Czekam na ciag dalszy renowacji Fiony :)

PINISLAV - 7 Lip 2007, 13:23

Kurcze aż miło sie patrzy na tak misternie wykonaną robotę ,tylko pogratulować.
maerik - 28 Lip 2007, 09:36

Szacunek. Piękna relacja!
amokk - 16 Sie 2007, 17:02

Z powodu stłuczki (nie z mojej winy) nadarzyła się okazja, aby w końcu pomalować cały przód (maska, błotniki, zderzak od Futury).
Przy okazji zakładam również oryginalne nakładki przednie od Futury.
I tutaj przedstawiam ich naprawę, ponieważ śrubki były pourywane.

Po wydłutowaniu blaszek, nawierciłem w nich otwory i wkręciłem w nie śrubki M4.
Główkę śrubek lekko przyspawałem, aby się nie kręciła wokół własnej osi.
Po tym zabiegu umieściłem je ponownie w lekko pogłębionych otworach na kleju epoksydowym :ra:






Przed naprawą nakładek nawierciłem wcześniej otwory w błotnikach, aby potem nie było cudowania :)

Z "badlooka" jednak zrezygnowałem, na rzecz oryginalnej linii Fiesty.
Tylko dlaczego zakupiona maska nie jest na równej linii z błotnikiem :?:


marcus_87 - 16 Sie 2007, 22:15

sprawdz te obrotowe gumy pod maska, moze da sie troche obnizyc
amokk - 17 Sie 2007, 07:03

Już próbowałem i maska schodzi niżej, ale co z tego jak znowu z poziomą płaszczyzną błotnika się nie równa :i:
squadak - 17 Sie 2007, 10:59

zawias maski tez ma regulacje gora dol - trzeba odkrecic te sruby ktore przykrecaja go do scianki pod blotnikiem
amokk - 20 Sie 2007, 21:26

Dziś kurier mi dostarczył komplet wypoczynkowy z XR2i :)
Kupiłem go za 130 zł + 120 zł (wysyłka) w takim stanie jak na zdjęciach :ra:









Niemożliwe, a jednak :P
I jeszcze dziś zdążyłem go cały wyprać :)
Ja wyschnie to zabieram się za montaż, a po założeniu będzie prezentacja :i:

Ad@mus - 20 Sie 2007, 21:47

z ta maska tez mam problemy...ale sie udalo jakotako spasowac
ale jesli nie pasuje ci linia blotnika i maski to zobacz czy masz takie gumy na blotniku kolo sciany miedzy komora a silnikiem wycieraczek
mi blacharz ich nie oddal i mam zonka

a to wlasnie prostuje maske na lini z blotnikiem

marcus_87 - 20 Sie 2007, 23:01

trosze zszargana ta tapicerka ale rekompensuje. jedynie karcher jest w stanie przywrocic ja do czystosci bo te wszystkie wanishe to tylko ladnie pachna
amokk - 21 Sie 2007, 11:03

marcus_87 napisał/a:
jedynie karcher jest w stanie przywrocic ja do czystosci

Właśnie tak je wyprał mój ojciec, który pracuje na myjni samochodowej :)
Ciepła woda pod ciśnieniem i środek do prania tapicerki i efekt gwaratowany :)

[ Dodano: Sob Sie 25, 2007 00:07 ]
Dzisiaj odebrałem Fiestę od blacharza :)
Wszystko co było do zrobienia zostało zrobione :ra:

- dziurka w masce :ra:




- przedni, lewy błotnik (widoczne zdeformowanie):ra:







- tylny, prawy błotnik







Wszystko zrobione fachowo tak, że lampy są idealnie zgrane z karoserią, a przy okazji ustawił mi również maskę, aby była na równej linii z błotnikiem :ra:




Ciagle mnie ciekawi, dlaczego przy tym roczniku i braku nadkoli rdza jeszcze nie "zaatakowała" wlewu paliwa :ra:



[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 22:26 ]
Dziś zamontowałem boczki i podłokietniki z XR2i :)
Każdy kto zamierza takie zakładać musi kupić takie blaszki pod wkręty :ra:



Tak wygląda dolne mocowanie podłokietnika :ra:



Tak jest obecnie :ra:



Tak było przedtem :ra:



Które wam się bardziej podoba :?: :D

Ad@mus - 20 Wrz 2007, 21:20

no no...spoko to wszystko wyglada...
musze przyznac ze nie brak ci zapalu i pomyslow, co rusz cos wymyslasz, cos zmieniasz i w ogole
zazdroszcze tego:D

amokk - 21 Wrz 2007, 20:28

Dzisiaj Fiesta otrzymała ode mnie kolejne prezenty :D

Wygłuszenie maski :ra:



Osłony tylnych słupków :ra:



Tydzień temu odebrałem od lakiernika samochód i jestem pod wrażeniem.
Malowałem maskę, dwa przednie błotniki i jeden tylni, pas przedni oraz nakładki na przednie błotniki od Futury.
Za całość zapłaciłem 500 zł i czekałem 10 dni na odbiór samochodu.
Farba została bardzo dobrze dobrana, wszystko prawie idealnie pomalowane, więc jestem bardzo zadwolony.

Obecnie nie mam pomalowanych zderzaków od Futury, więc na razie nie będę się prezentował :)

madek - 21 Wrz 2007, 20:36

amokk napisał/a:
Za całość zapłaciłem 500 zł

Niezła cena... trzeba ocenic czy jakosc adekwatna :D

BTW. Tez zakladalem plastki na srodkowe i tylne slupki, i te tylne mi troche odstaja na gorze. Widze ze tobie udalo sie idealnie dopasowac :)

amokk - 22 Wrz 2007, 23:05

madek napisał/a:
BTW. Tez zakladalem plastki na srodkowe i tylne slupki, i te tylne mi troche odstaja na gorze. Widze ze tobie udalo sie idealnie dopasowac :)

Mi też trochę odstają i raczej trudno dopasować :i:
Po prostu tak wyszło zdjęcie, że tego nie widać :)

Dziś tym razem zająłem się w końcu siedzeniami z XR2i, które są już dawno wyprane :)
Musiałem pokleić uchwyty na tylnym oparciu, aby nie latało i mocowania od siatki :ra:



Każdy, kto planuje zabrać się za robiórkę siedzeń w celu naprawy czy prania informuję, że nie jest to takie proste.
Ale dla chcącego nic trudnego :)




[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 20:08 ]
Dzisiaj Fiesta otrzymała ode mnie kolejny prezent :D

Tylne lampy z dymionym kierunkiem (oryginalne) :ra:





Wizualnie wiadomo czym się różnią, natomiast pod względem technicznym jest różnica w mocowaniu żarówki :i:
W lampach z pomarańczowym kierunkiem montujemy żarówkę P21W, a w lampach z dymionym kierunkiem PV21W i nie można włożyć białej żarówki zamiast pomarańczowej i na odwrót, bo jest inny typ mocowania żarówki :ra:



A tak prezentuje się obecnie moja Fiesta (po myciu i woskowaniu) :ra:



Po zimie bedzie już założony zderzak przedni i tylni oraz nakładki z Futury w kolorze nadwozia i tylna lotka.
Poluję też na Allegro na aluminowe felgi, 14-calowe, pięcioramienne, jakieś obłe, aby pasowały do zderzaków, oczywiście na oponach 185/55.
Potem bedę myślał nad "glebą".

Doradźcie mi tylko czy malować lusterka w kolorze nadwozia (całe czy bez trójkątów) i lotkę :?:

Ad@mus - 1 Gru 2007, 20:44

no to ja przesune temat na gore bo troche juz porobiles
co do lusterek to pomaluj bez trojkatow
co do lotki -nie maluj(daremny stres bo alkier sie luszczy)
co do felg to moze jakies powertechy szerokie??

co do reszty-to silnik slabawy co?? ;/

amokk - 1 Gru 2007, 21:40

Właśnie zastanawiam się nad kupnem tych felg :ra:



Dane felg :ra: 14 calowe, 6.5J, 4x108, ET38 :i:

Jak myślicie, do obłych kształtów Futury chyba podejdą :?:

Co do silnika to wiadomo, że słabawy, ale u mnie liczy się ekonomia :)

Tommy - 1 Gru 2007, 23:16

Do futra będzie miodzik :ok:
SpiderMAN - 2 Gru 2007, 00:42

amokk napisał/a:
Właśnie zastanawiam się nad kupnem tych felg :ra:

[url=http://img338.images....th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img338.images....th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img338.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Dane felg :ra: 14 calowe, 6.5J, 4x108, ET38 :i:

Jak myślicie, do obłych kształtów Futury chyba podejdą :?:

Co do silnika to wiadomo, że słabawy, ale u mnie liczy się ekonomia :)

No to sie szykuj na wzrost zuzycia paliwa na kapciach 185mm szerokosci...

Tommy - 2 Gru 2007, 09:24

SpiderMAN napisał/a:
No to sie szykuj na wzrost zuzycia paliwa na kapciach 185mm szerokosci...


Dlaczego akurat taka szerokość? :fox:

A pozatym ja w mojej kosiarce przejeździłem rok na 185/55 r14 i szczerze mówiąc jakiegoś odczuwalnego wzrostu spalania nie zauważyłem... Zauważyłem nastomiast ogromną poprawę trakcji...

SpiderMAN - 2 Gru 2007, 23:12

hmmm. Ja bym zalozyl maks 175... zamulisz za bardzo ten silnik 185tkami...
Ja sie na wiosne chce zaopatrzyc w 14" stalowe felgi z oponkami 175/65 R 14 Barum Brillantis. Uwazam, ze to bedzie dobry wybor...
Trakcja na pewno bedzie nieco lepsza, ale nie bedzie az takiej zamulki.

Marcin - 2 Gru 2007, 23:47

jak już to 175/60 :fox:
SpiderMAN - 2 Gru 2007, 23:51

eeee... No tez moze byc, aczkolwiek moga byc kolka nieco za male... Zobacz sobie na zamienniki na opony.com.pl...
madek - 3 Gru 2007, 00:06

SpiderMAN napisał/a:
eeee... No tez moze byc, aczkolwiek moga byc kolka nieco za male... Zobacz sobie na zamienniki na opony.com.pl...


155/70R13 547,2 mm

175/60R13 540,2 mm Ok
175/65R13 557,7 mm Ujdzie

175/60R14 565,6 mm Zle
175/65R14 583,1 mm Zle

Cos nietrafione te wasze rozmiary :-P

A tak na marginesie Barum Brillantis to słabiutkie opony.

Marcin - 3 Gru 2007, 00:20

znowu zapomnialem ze mk4 miala wyzsze :głowąwmur: madek :yes:
amokk - 26 Sty 2008, 23:47

Wbrew wszelkim negatywnym opiniom kupiłem używane opony Firestone Firehawk TZ 200 Fuel Saver 185/55/14 :)

Dwie sztuki mają 6mm bieżnika i dwie 7mm.
Kupiłem je za 500 zł łącznie z wysyłka :)

lehu8 - 27 Sty 2008, 13:29

madek napisał/a:

A tak na marginesie Barum Brillantis to słabiutkie opony.

Hmm... Dlaczego?
To w końcu Continental. :fox:
Ja mam takie 175/60 R14 i sobie chwalę :)
Bardzo fajna oponka, cicha, dobra trakcja.
<8>

madek - 27 Sty 2008, 14:02

lehu8 napisał/a:
Hmm... Dlaczego?
To w końcu Continental.

A to niczego nie tłumaczy :-P
Patrzac na stosunek ceny do mozliwosci na pewno jest ok :) Ale za niewiele wiecej sa juz duzo lepsze opony.
No i nie kazdy ma jednakowy styl jazdy...

K0zi - 27 Sty 2008, 15:24

zastanowił bym się nad zakładaniem tych laczków do tego silniczka - na początku też jeździłem na 185/55R14 i powiem że strasznie przymulone było autko. Teraz jeżdżę na 165/60R14 troszkę gorzej się prezentuje ale bynajmniej jeździ :-P


madek - 27 Sty 2008, 15:50

K0zi, jaka szerokosc tej felgi? bo ja chyba tez bede zakladal takie oponki. 185 to jest IMHO szerokosc na minimum 1.6, lub chociaz zdrowe 1.4 :)

ideałem byłoby 175/50/14, ale dostanie takich opon graniczy cudem... (pomijam nowe ponad 300/szt)

K0zi - 27 Sty 2008, 17:10

madek napisał/a:
K0zi, jaka szerokosc tej felgi? bo tez bede zakladal takie oponki.


felgi to Alutec 14 calowe 6J, ET 35
trzeba uważać na krawężnik, rant felgi troszkę wystaje - co widać na zdjęciu

amokk - 9 Lut 2008, 20:02

Ze względu na zimną pogodę nic specjalnego z Fiestą nie robię.
No, może poza założeniem kierownicy od RS :ra:



Przymierzam się natomiast, jak tylko będzie cieplej, do malowania felg aluminiowych, bo opony już czekają :)
Potem malowanie obu zderzaków z Futury, górnej lotki z RS na tylną klapę i lusterek zewnętrznych (bez malowania adapterów).
Z lampami przeciwmgielnymi nie będzie problemu, bo instalacja wzorowana na fabrycznej już jest dawno przygotowana i sprawdzona, a same lampy zostały zregenerowane poprzez położenie nowych warstw odbłyśnika.
Czeka mnie też lekka przeróbka i zakładanie pasów bezpieczeństwa z MK3.5, ponieważ obecne słabo się zwijają oraz muszę założyć moduł domykania szyb.

Ostatnio w Hyde-Park prezentowałem swoją stronę o moim samochodzie Ford Fiesta MK3 :)
Uczynię to jeszcze raz tutaj, aby nie znikło :ra: www.fiesta.goleszow.eu
Szczególnie zapraszam do galerii, gdzie zawsze podczas lub po wprowadzeniu modyfikacji i dodatków pojawiają się zdjęcia :)

Arkadius - 9 Lut 2008, 20:10

ahhhh fajnie ta kiera wygląda :) będzie musiał się pozbyć swojego autosana wkońcu :D
amokk - 9 Lut 2008, 20:26

Arkadius napisał/a:
ahhhh fajnie ta kiera wygląda :) będzie musiał się pozbyć swojego autosana wkońcu :D

Chciałeś chyba napisać "będziesz musiał" :)
A tak wyglądała kierownica z Escorta XR3i, która teraz jest na sprzedaż :ra:


Danio - 9 Lut 2008, 20:42

ładna :) i pewnie wygodna :)
SpiderMAN - 9 Lut 2008, 21:16

Szkoda ze bez AirBaga...
Bo bym sobie taka sprawil...

kmb - 9 Lut 2008, 22:44

ładna to amokk, teraz sobie kupił, jesli chodzi o ta z eskorta to bardzo fajny kształt ale to ze jest taka dziurkowana nie wyglada za fajnie
amokk - 17 Lut 2008, 00:42

Wczoraj przeprowadziłem w moim samochodzie kilka wymian :ra:



Muszę też kupić korek wlewu oleju (zniszczony) i pierścienie uszczelniające półosi (cieknie olej ze skrzyni).

Podczas wymiany uszczelki pokrywy głowicy pod "sklepieniem" pokrywy było bardzo dużo "majonezu" :|
Ciekawe jaki efekt da zmiana oleju na bardziej "firmowy", bo poprzednio "lałem" LOTOS MINERALNY 15W40 :)

Danio - 17 Lut 2008, 07:54

no i prawidłowe podejście do tematu....ja też miałem niedawno taki obrazek u siebie...ja z tego oleju byłem bardzo zadowolony i fofka też ....a lotos jest smacznym olejem i nie opłaca sie go lać bo fofi jest nałogowcem na jego punkcie
SpiderMAN - 17 Lut 2008, 10:52

Danio napisał/a:
no i prawidłowe podejście do tematu....ja też miałem niedawno taki obrazek u siebie...ja z tego oleju byłem bardzo zadowolony i fofka też ....a lotos jest smacznym olejem i nie opłaca sie go lać bo fofi jest nałogowcem na jego punkcie
No u mnie było podobnie w zesżłym tygodniu także... Tyle, że olej inny, bo Castrol GTX High Mileage 15W40, a cała reszta, czyli: świece, filtr powietrza, filtr oleju to Motorcraft. Nie to auto po wymianie.

Amokk, którędy ciągłeś kabelek do przycisku klapy?
Pytam, bo może w końcu założę... :)

amokk - 17 Lut 2008, 12:18

SpiderMAN napisał/a:
Amokk, którędy ciągłeś kabelek do przycisku klapy?
Pytam, bo może w końcu założę... :)

Wzdłuż oryginalnej wiązki, która biegnie po lewej stronie.

SpiderMAN - 18 Lut 2008, 07:39

Widze, ze nie do konca mnie rozumiesz. Do przycisku w konsolce ktoredy, pod dywanem, w desce, czy gdzie?
squadak - 18 Lut 2008, 11:55

orginalnie idzie wzdluz deski, cala wiazka jest przyczepiona do tego stalowego preta wzmacniajacego deske
amokk - 18 Lut 2008, 19:15

squadak napisał/a:
orginalnie idzie wzdluz deski, cala wiazka jest przyczepiona do tego stalowego preta wzmacniajacego deske

Dokładnie tak :)
A potem wiązka przechodzi przez ten otwór w konsolce.

U mnie instalacja prowadząca do konsolki i sterownika Magicar 820 wygląda tak :ra:



Oczywiście siłownik tylnej klapy jest na przekaźniku, ponieważ sterowanie z Magicar'a 820 oparte jest na "masach", a oryginalnie przewód biegnący do przycisku jest "plusowy".
Zobacz sobie cały ten temat.

[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 21:06 ]
Wczoraj Fiesta otrzymała nowe "buty" :ra:



Muszę dokupić jeszcze dekielki :)

Poniżej całkowity kosztorys :ra:

- opony Firestone Firehawk TZ 200 Fuel Saver 185/55/14 - 400 zł
- felgi aluminiowe 14" z Escorta XR3i (wypiaskowane) - 200 zł
- malowanie alufelg - 200 zł
- oryginalne nakrętki Ford (nowe) - 120 zł
- ukryte wentyle - 50 zł
- zakładanie i wyważanie opon - 50 zł

Całość więc wyszła 1020 zł :)

Tutaj zdjęcia oryginalnych nakrętek Ford z ruchomym pierścieniem :ra:



Szczegółowe dane :ra:

Model: MK3 1.1i
Rocznik: 1989
Zawieszenie: seria
Opony: 185/55/14
Felgi: 6J ET41
Uwagi: nic nie obciera/przód - ok. 1cm od amortyzatorów/tył - ok. 2cm od amortyzatorów

Obecnie posiadam przeznaczoną gotówkę na zakup sportowych sprężyn zawieszenia :)
Jamex-y odpadają, więc albo używane Eibach-y (-35mm), albo nowe GT Cupline.

Z tyłu od opony do rantu błotnika mam 10 cm, a z przodu 8 cm.
Wziąść komplet -40mm czy lepiej na tył -60, a na przód -40 :?:
Czy seryjnie zawsze tył jest wyżej jak u mnie :?:

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 19:08 ]
W końcu wziąłem się za malowanie zderzaka przedniego z Futury.
Chciałem to zrobić jak najmniejszym kosztem, ale gdy napłynie gotówka to pewnie oddam go do lakiernika.
Pomalowałem go w warunkach garażowych produktami akrylowymi MOTIP-a.
Końcowo został przeszlifowany papierem o ziarnistości 500, potem 2 x podkład , 2 x baza i na koniec 3 x lakier.
Został już założony, jednak czeka go polerka pastą TEMPO, albo jeszcze przed polerką szlifowanie papierem o ziarnistości 2000, bo powstał "wykusz".

Przy doborze bazy dużo nie kombinowałem, bo wybrałem standardowy kolor do malowania felg i jakoś to mniej więcej spasowało :)



Na błotniku widać gotowe dziury na dokładki przednie, które już wcześniej zostały pomalowane przez lakiernika :)

No i powoli się zabieram za zderzak tylni i lotkę z RS oraz lusterka.

[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 18:55 ]
Tydzień temu moja Fiesta przeszła wymianę uszczelniaczy półosi.
Zakupiłem 2 sztuki, oczywiście oryginały MOTORCRAFT-a :)

A dzisiaj dotarły do mnie sprężyny progresywne Eibach Ford RS -35mm :ra:



Powoli rozglądam się za amortyzatorami :)

[ Dodano: Nie Maj 18, 2008 12:27 ]
Moja Fiesta siedzi już na Eibach-ach :)
Potwierdzam zdania innych, że jeździ się na nich "zajedwabiście" :)
Ogólnie najlepszy zakup do Fiesty :!:

Na odnowę i założenie czekają :ra: stabilizator przedni z XR2i, rozpórka dolna z RS, belka tylna z stabilizatorem z RST i hamulce tylne z XR2i :)

madek - 18 Maj 2008, 12:48

No no konkretne zmiany :ok: Jeszcze troche i jedyne co bedzie cie wkurzac to silnik :twisted:
FiFa - 18 Maj 2008, 12:56

amokk napisał/a:
Na odnowę i założenie czekają :ra: stabilizator przedni z XR2i, rozpórka przednia z RS, tylna belka z stabilizatorem z RS i tylne hamulce z RS :)

zakladaj jak najszybciej, najelipej załoz jak razem jak bedziesz zakladc amorki... poprostu roznica jest kolosalna, zobaczysz jak Ci sie auto bedzie super prowadziło... i tedy juz tylko bedziesz myslał nad lepyszm silnikiem aby moc to wykozystac :-)

amokk - 18 Maj 2008, 16:35

FiFa napisał/a:
i tedy juz tylko bedziesz myslał nad lepyszm silnikiem aby moc to wykozystac :-)

Nie zaprzeczam :)

Zapomniałem dodać, że również na przodzie zagoszczą u mnie hamulce z XR2i czyli wentylowane :)

Tommy - 20 Maj 2008, 08:07

Amokk - ogromny szcunek ode mnie masz :) Nawet nie wiesz jak mi się humor poprawił z rana, kiedy zobaczyłem tak pięknie dopracowaną fiestkę :) Stylistyka nie tylko świetnie zgrana ale i wykonana wręcz perfekcyjnie (widziałem Twoją fiestę na żywo i wiem, że wszystkie mody są robione bardzo skrupulatnie i precyzyjnie;) Teraz jeszcze załóż sprężyny, hamulce i masz praktycznie ideał :) Będę musiał chyba Cię znów w najbliższym czasie odwiedzić, żeby sobie obejrzeć furę live :-)

Gratuluję

amokk - 20 Maj 2008, 16:39

Wielkie, wielkie dzięki za pochwały, na pewno mnie zmobilizują do dalszej pracy :)

Jak wszystkie zakupione elementy zostaną odnowione i założone to zacznę się rozglądać za silnikiem.
Na początku myślałem o 1.8 16V z XR2i, ale pewnie ciężko go dostać i pewnie lubi dużo "papać".
Obecnie mam na oku 1.6 16V z Futury (z "anglika"), ale fundusze na razie nie pozwalają :)

Poniżej fotki, jak Fiesta siedzi już na Eibach-ach :ra:



Jak widać boczne tylne szyby i tylna zostały przyciemnione :)
Mam to zrobione w tym zakładzie, który również wystawił odpowiednią homologację :)
Za całość płaciłem 280 zł, ale przynajmniej zero "bąbelków" i kombinacji.

Szyby boczne dostały też nowe, zewnętrzne "grzybki" wykonane ze stali nierdzewnej, wcześniej zakupione na forum, ponieważ stare rdzewiały i robiły się brzydkie zacieki na szybie :)

Proszę nie zwracać uwagi na pomarańczowe kierunki boczne :)
Wcześniej były białe, ale ubiłem jednego i musiałem założyć komplet starych, ale na dniach dojdą białe :)

kmb - 20 Maj 2008, 17:27

Musze przyznac ze jestem pełen podziwu. Widać ze wychodzi to wszystko swietnie. I tak jak nie podobaja mi sie futury to w tym srebrnym wykonaniu wyszlo to naprawde super. Zastanawiam sie tylko jak to jest na parkingu bez listew bocznych (auto wyglada o wiele lepiej) ale czy nie obijaja ci drzwi?
madek - 20 Maj 2008, 17:35

kmb napisał/a:
Zastanawiam sie tylko jak to jest na parkingu bez listew bocznych (auto wyglada o wiele lepiej) ale czy nie obijaja ci drzwi?

normalnie listwy i tak sa na takiej wysokosci ze jakiekolwiek wyzsze auto obije ci drzwi ponad nimi...

amokk - 20 Maj 2008, 17:37

Fabrycznie Fiesta nie posiadała nigdy listew :)
Staram się parkować w miejscach gdzie nie ma możliwości obicia drzwi :)
Mi podoba się bez listew bocznych.
Z czegoś trzeba być zadowolonym :)

kmb - 20 Maj 2008, 18:32

no to kto w we wszystkich fiestach je podoklejał?
A co do podobania sie to mi tez o wiele bardziej podoba sie bez listew:) Moja fiesta tez jest srebrna, jak patrze to mam cel do ktorego dązyc:)

FiFa - 20 Maj 2008, 22:20

Nie wkladaj silnika 1.6 16v... to by była glupota.... Jak juz masz sie bawic w swapa lepiej włoz odrazu 1.8 16V podobne spalanie, a moc spora wyzsza. A 1.6 16v to moze i fajnie jezdzi, ale w porownaniu do 1.8 to jest i tak niezły mullll

Co do szybek to moim zdaniem 280 zł to i tak za duzo. Ale nie zaprzecze ze pozadnie to napewno bylo zrobione :-) Co do listew u siebie tez zawsze je usuwałem :-P

A amokk bo chyba nie doczytałem, załozyłes juz stabilizator rozborke i ta cała reszte ?? ;/

amokk - 21 Maj 2008, 05:33

FiFa napisał/a:
A amokk bo chyba nie doczytałem, załozyłes juz stabilizator rozborke i ta cała reszte ?? ;/

Jeszcze nie, bo czekam, aż listonosz wszystko dostarczy :)
Potem troszkę potrwa, aż wszystko zostanie odnowione.
Na pewno będzie fotorelacja jak przystąpię do działania :)

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 14:41 ]
Poniej kilka "rarytasów" do mojej Fiesty :ra:



Czekam jeszcze na rozpórkę, hamulce przednie i na pogodę :)

Ad@mus - 24 Maj 2008, 15:50

widze tylnia belka ze stabem i hebelki:D najs...
widze zdesia z futerka, loteczke i nakladki-najss....
ale jak juz zalozysz te hamulce przod i rozpierdaka to zrob ze ten swap...
bo jak swap bedzie taki dokladny jak cala reszta to bedzie...najsss...:D
pozdro

stafcio - 6 Cze 2008, 15:58

po pierwsze primo:

amokk napisał/a:

[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 21:55 ]
Postanowiłem przylepić nowe uszczelki piankowe do kratek nadmuchowych, bo stare zaczynały się kruszyć :ra:

skąd wziąłeś nowe gąbki?

po drugie primo w jaki sposób wyczysciles wykladzine do takiego stanu???

a1topgear - 6 Cze 2008, 17:09

Wypierz ja najzwyczajniejszym Vanishem do prania dywanów...Efekt moze byc nadspodziewanie dobry:)- sam wypralem tak cale wnetrze jak robilem blache...
amokk - 6 Cze 2008, 19:29

stafcio napisał/a:
po pierwsze primo: skąd wziąłeś nowe gąbki?

po drugie primo w jaki sposób wyczysciles wykladzine do takiego stanu???


Gąbki kupisz w Castoramie, gdzie masz do wyboru wiele szerokości i grubości, a wykładzinę miałem raczej w świetnym stanie, ale i tak ją wyprałem na myjni Karcher-em z dodatkiem środków piorących :)

Jak chcesz to sprzedam Ci tę widoczną na zdjęciu.
Ona ciągle jest w takim stanie, bo po praniu założyłem wykładzinę z XR2i :)

stafcio - 6 Cze 2008, 20:00

o nie panie, nie pozbędę sie wykladziny z napisem xr2i... :hihihi:
amokk - 13 Cze 2009, 19:50

Witam wszystkich :!:

Już dawno tutaj nie zaglądałem...
Z przykrością stwierdzam nieukończenie projektu jak również decyzję o sprzedaży samochodu...

amokk - 28 Cze 2009, 22:28

Samochód został sprzedany za kwotę 2500 zł.

Mój nowy zakup :ra:

Model: Audi A4 B5
Rocznik: 1998
Wersja: Avant
Silnik: 1.9 TDI/110 KM
Skrzynia: 5
Nadwozie: 5d
Kolor: srebrny

Wszystkim forumowiczom dziękuję za okazaną pomoc i mobilizację przy dopieszczaniu Fiesty :)

Pozdrawiam wszystkich :!:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group