Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Popierdółka

jay - 17 Maj 2014, 02:06
Temat postu: [MK3] Popierdółka
1. NICK: jay
2. IMIĘ: Błażej
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: New Port
5. ROCZNIK: MK3.5, 94r
6. SILNIK: 1.3 GFJ
7. OPIS AUTA:
Popierdółka,popierdółka ponieważ to obecne RKC w porównaniu do byłego st170 które Fordon tu wstawiał to zwyczajna "popierdółka" :D

Tak,to była fiesta Kondzia która w stockowym wypasie zakupił mój brat,fofi trafiła w moje lepkie do narzędzi łapki,obecnie siedzi tam okrojone RKC oraz trochę smaczków z wyposażenia elektrycznego...
Niestety auto od jakiegoś czasu stoi pod blokiem i tylko poddaje sie kosmetycznym zmianom ze względów inny niż finanse ;)

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE

a. serce,z 1.3 z napędu dvd na 1.6 16v z wiatraka pokojowego na escortowe 1.8 16v zetec,wiązka z futra i dwóch leniwców
b.ogarnięta kompletna elektryka auta,łącznie z tylnią klapa,szybami przód w prądzie oraz nowymi lustrami sterowanymi elektrycznie oraz bezpośrednim włączaniem wiatraka chłodnicy z wnętrza,zmiana lampki wnętrza z serii na lampkę z essa rs ;)
c.led białe podświetlenie tylniej blachy oraz wsadzenie białych rs'owych zegarów z essa mk7 i podświetlenie wszystkiego,łącznie z przyciskiem otwierania tylniej klapy i lcd cb radia na pomarańczowo
d.zamontowanie w jednej z środkowych kratek nawiewu,nawigacji 3.5" z najnowszym AM oraz softem mp3 podłączonym no nowego radia
e.jednostka sterująca to Jvc ElChameleon kd lx10r z dorobionym wejściem aux (w/w podłączenie pod navi),całą resztą zawiaduje Niebieska Kropka kac 846 przykręcone do mniejszej z dzielonych części tylniej kanapy,przód to obecnie jakieś dwudrożne 13" braxy czy inne guano,tył chwilowo czeka na zabudowę pod suba
f.Montaż cb Intek m100+ i 60cm magnesówka presidenta
g.Tylnie lamp Hella Black,przód heble 240mm,lżejsze zderzaki z przed 92r,5 ciemnych szyb (buda 3d),springi eibach -30,pomarańczowe kierunki z postojówkami
h.Alu Zender rs 15" w polerce

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE

a.Zmiana radia na Kenwooda kdc bt40u(czeka),zmiana przodu na odseparowane hertz't 16" oraz mała przeróbka tapicerki drzwi,oczekiwanie na zabudowę boku bagażnika na 25" subie (dobranego pod sprzęt)
b.Mała blacharka auta (buda jest w db stanie jak na swoje lata),montaż poszerzeń i progów z xr2i które już czekają oraz zderzaków z futury (które czas odebrać) i ich pomalowanie w komplecie z autem
c.wypolerowanie kloszy aby wrzucić soczewki bixenon w ori lampę
d.Najważniejsze to zmienić sprzęgło które braszka wykończył,zregenerować tylnie heble,zamontować nowe wachacze z tulejami etc oraz ogarnąć wydech z kwasiaka na wzór xr2i z ponieważ przegniła seria 1.3 to śmiech na sali i szrot w jednym...
f.zmiana z ori lotki na lotkę z frst z dorobionym 3cim stopem

10.Pare fot;


kuba87 - 17 Maj 2014, 12:43

a wachacze w koncu zrobiliście ? bo sie tym jechać nie dało :D
jay - 17 Maj 2014, 14:09

Wachacze będę dopiero robić ja,tak samo jak tylnie heble :P
Brachol tak przez pół roku jeździł i przy okazji sprzęgło wykończył i 2 zendery :-P

kuba87 - 17 Maj 2014, 17:56

przeca zaraz po swapie na rkc przy pierwszej przejazdzce mówiłem zeby zrobił :D
Mafios - 17 Maj 2014, 18:07

to nie byłe Fordonowe co było w 2011 na zlocie ?
jay - 17 Maj 2014, 19:10

Toć pisze że to byłe Fordonowe ;)
Kuba,braszce można dużo mówić ;) :P
btw jak możesz to napisz mi na pw co tam wsadzaliście bo ten sajgon pod maską mnie przeraża :rotfl: szczególnie połączenia wodne :ok:

kuba87 - 17 Maj 2014, 19:36

już Ci piszę:
motor RKC z esa mk7, wiazka z futury, z kompem RDA 105km, wąże wodne robił Arek, sprzęgło było z 1.3, skrzynia nie wiem jaka, rozrząd zakładałem nowy razem z pompą. A co Arek zrobił od tego czasu to nie wiem :D
Fakt faktem fajnie to jechało, pod warunkiem ze jechałes po płaskim asfalcie i nie walczyłes z kierownicą :D

jay - 17 Maj 2014, 19:46

kuba87 napisał/a:
A co Arek zrobił od tego czasu to nie wiem :D

Rozpindolił 2 alu,doebał sprzęgło tak że ledwo mi auto podstawił i ogólnie lubił samoistnie zmieniać pas przy dociskaniu gazu :D

Silnik z essa z Mogilna,nie wiem tylko czemu kompa od niego nie wzioł to mnie zastanawia ;/
Skrzynia ib5 jest od essowego 1.6 16v, sprzęgło sam sztukowałem z tego co było pod łapami jak w/w 1.6 16v wsadzaliśmy,wiązka z futra i nowa pompa wody była od Konrada...
Moja świadomość o tym aucie zakończyła się na kulejącym 1.6 ;) a węże to istny majstersztyk :rotfl: ale przynajmniej nie miałem problemu ze spuszczeniem wody z układu przy -10

kuba87 - 17 Maj 2014, 19:58

immo i te sprawy:P
za motor z kompem wiazka i kluczem gosc chciał z 7 stów...
wiazka silnikowa jest od konrada ale przez jakis czas była moja, i nawet w moim aucie jezdziła, trochę poprawiałem, druciarstwo, zmontowałem Arkowi i działa :D
a swapowalismy bo to 1.6 wzieło i zdechło ja dostał do oleju kilka litrów beny... :D
skutek jakis dziwnych wiazek silnikowych.... z którymi nie szło dojsc do ładu

jay - 17 Maj 2014, 20:42

aaaa immo rzecz zbędna i droga :D
wiązka ogólnie latała we fiescie 1.8 Vendela ;) a te dziwne wiązki które się przyczyniły do zgonu 1.6 to miały problem z określeniem czy jeden wtrysk ma lać wachę na stałe czy może jak ecu zapragnie :D i tym oto sposobem się 1.6 zalało w trupa :rotfl:

Ogólnie będę cały silnik i tak wyciągać w niedługim czasie co się sprzęgło wymieni i porobię po swojemu oraz dojdę do składu i ładu z tym bałaganem.ECU od 130 Kondzio mi poszukał,muszę jeszcze tylko wydech ogarnąć,tylnie heble zrobić bo klocki jadą po bębnach niemiłosiernie oraz te nieszczęsne wachacze wymienić,tudzież same tuleje oraz dać 2 alu do naprawy.
Zastanawiam się odrazu nad wrzuceniem wałków z 2.0,przepływkę mam i dolotowy już jest ponoć,japa napewno w każdym bądz razie...
Od 4mc jak mam fiestę to stoi pod blokiem i tylko ją przepalałem i ogarniałem kompletnie wnętrze,elektrykę na cacy oraz duperele :twisted:

kuba87 - 17 Maj 2014, 20:51

tam jest kolektor z rkc plastikowy razem z przepustnicą
jay - 17 Maj 2014, 22:02

no i widzisz jak to dobrze jest zweryfikować swoją wiedzę :D

a tak na marginesie to te zenderki które Konrad zaprezentował w swoim temacie tej fiestki,dostał ode mnie w zamian za cossielooki do mojego essa kombi bo mi nie pasowały wizualne :devil: tylko je przepięknie ogarnoł :ok:

kuba87 - 17 Maj 2014, 22:15

to ogarniaj panie bo te auto to fajny sleeper :)
i z tego co pamietam to wtryski chyba z 2.0 były albo rqb

jay - 17 Maj 2014, 22:34

wtryski (2 komplety) były z 2.0 ;) miło iż je wsadziliście :D
już takim cichaczem nie będzie niedługo ponieważ już leżą kompletne poszerzenia xr2i oraz ogarniam zwiezienie zderzaków z futra od kolegi stąd,niestety w pozyskaniu futer rs przeszkodził mi problem z ich odebraniem :/
mam zamiar jeszcze ogarnąć rudą na tylnim lewym nadkolu i progu oraz pomalować całość w ten sam kolor ale więcej warstw by głębszy odcień zyskać :hihihi: ale to już raczej plany na koniec roku,najpierw to musi zacząć poprawnie jeździć ;)

[ Dodano: Pon Cze 23, 2014 21:43 ]
Po deszczowej sobocie przy pomocy znajomego i kabla plusowego z e36 akumulator wpadł do bagażnika,wpadł sub magnata,radio zmieniło swoje miejsce z cb radiem oraz nazbierało się trochę butelek po żubrze :piwkowanie:
Jako że kupiłem prawie wszystkie graty prócz wydechu,niedziela skoro nie padało po południu wziełem się za wymianę wachaczy z nabitymi nowymi tulejami,końcówek drążków i sworzni wachacza,stwierdziłem też fakt że trzeba staba na grubszy wymienić a po zamontowaniu ori 13" RS (dekle zostały w domu ) naszła mnie myśl o spuszczeniu tego bardziej na glebę bo koza... :ups:
Nowe sprzęgło również czeka na montaż tak jak tylnie całe heble z tarczami kotwicznymi,a co :P
(nie czepiać się alu,ktoś je pomalował razem z oponami :P )



[ Dodano: Sob Lip 12, 2014 23:10 ]
To się babunia wkońcu doczekała kompa pokładowego z avt :D
Trochę się podcieło,trochę podkleiło i oto jest;




Obecne białe zegary wylatują na rzecz ori z RS1800 i tylko czekam na licznik od 96r bo był wykonany na plexi i wkońcu wlecą wskazówki i cyferblaty podświetlone od spodu na amber :D

[ Dodano: Nie Lip 27, 2014 20:59 ]
Jako że wkońcu nie padało to poszedłem zająć się tylnimi heblami...no i się zajełem :P
Ogólnie bębny nie były takie złe,pomijając porozpiżdzane tłoczki to gorzej ze szczękami z których to odpadła(tak,odpadła) okładzina,na dodatek w prawym kole ją przemieliło na drobno :P
Założyłem także na tył ori 13" rs oraz zostało tylko odpowietrzyć heble,nie czepiać się pomalowanych opon,mam wyebane na nie :D przednie koła tak dziwnie patrzą ponieważ zawias jest złożony z pominięciem sworzni wachacza których to nie mogę skompletować :/
Pare fotek,łącznie z rozbebeszonym środkiem :P ;



[ Dodano: Nie Wrz 14, 2014 15:39 ]
Mały UP babuni;
poskładałem wkońcu wachacze,dzięki wachaczom ze sworzniami od frst oraz zwykłymi od kolegi BuMeL za co mu bardzo dziękuje ;) mimo to i tak musiałem je lekko przerobić pod zwrotnice ale się wpasowało ładnie,wczoraj skończyłem sztukować dolot na ori puszce z essa co pozwoliło się finalnie,pierwszy raz od stycznia przejechać babcią :D
Mimo niezmienionego,przegrzanego sprzęgła,nieustawionej zbieżności i z zapowietrzonymi heblami; jest dobrze,żyje,chodzi równo,zbiera się pięknie i nawet trzyma zadany tor jazdy :rotfl:
właśnie biorę się za przerobienie zegarów do końca na led amber,w następny weekend zmienię sprzęgło i zostanie mi tylko zrobienie wydechu na 2.25" i końcowym jako dwururką na środku :2xf:

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2014 21:32 ]
zegary na plexi,(dzięki Mafiosowi ;) ) już przerobione,nie jest idealnie ale w realu wygląda to dużo lepiej i mi odpowiada,szczególnie że kompa pokładowego dalo się dobrze wcisnąć :D


kuba87 - 15 Wrz 2014, 21:45

i że ten komp nawet dziala :9:
ostry5_13 - 15 Wrz 2014, 22:35

mnie bardziej interesuje ta mała navi :) co to za model ?? jak rozwiązałeś opcję zasilania ? zamiast baterii opornik i prąd pod stacyjkę czy jak ? :)

myślę nad tym samym mykiem do siebie bo jak by się głębiej zastanowić to takie małe ustrojstwo ma spore pole do manewru :p
wystarczy przykupić taką navi z aparatem , odseparować go od navi i przenieść na tył samochodu dzięki czemu mamy zbędny bajer jakim jest kamera cofania :D
(mowa tu o odblokowanej navi z conajmniej win5)

bobson - 15 Wrz 2014, 22:39

Super pomysł z tym komputerkiem :)
Parzych - 15 Wrz 2014, 23:58

jay napisał/a:
zegary na plexi,(dzięki Mafiosowi ;) ) już przerobione,nie jest idealnie ale w realu wygląda to dużo lepiej i mi odpowiada,szczególnie że kompa pokładowego dalo się dobrze wcisnąć :D
Ładnie się to wszystko skomponowało kolorystycznie z komputerem, co wywaliłeś żeby go wcisnąć? Bo nie bardzo się orientuję w licznikach MK3...
ostry5_13 - 16 Wrz 2014, 00:09

Parzych, z tego co pamiętam to kontrolka poduszek jeśli są i od długich :D
DemptD - 16 Wrz 2014, 07:51

ostry5_13, nie. Jacuś - kontrolka od SCS, poduszek, ręcznego/płynu hamulcowego i od świec żarowych gy
Jaszczur - 16 Wrz 2014, 12:05

Czyli to jest Fordonowa "nieruchomość"? ;) Wiem że to może być oczywiste, ale nie jestem aż tak na bieżąco. ;)
Jeśli tak, to fajnie że to zaczęło jeździć. Szkoda że nie z tym st170 które tam miało być. ;)

jay - 16 Wrz 2014, 12:29

Tak,to Fordonowa "nieruchomość",wkońcu zaczeła jeździć ;) a to dopiero jej początek skoro już staneła o własnych siłach...

ostry,na navi to 3.5" biedronkowa Navia II z "najnowszym" win5 na jej platforme,wrzuconą AM,antena przedłużona o jakieś pół metra i schowana pod prawym słupkiem A,wyjęta bateria oraz zasilanie na ori ładowarce podpiętej pod zwykły włącznik ale to nie problem podbiąć pod stacyjkę,mi to było zbędne ;)
Narazie nie znalazłem niczego z kamerą w rozmiarze lcd 3.5"

Komp pokładowy działa i pokazuje prawidłowo(przynajmniej w moim odczuciu),cała centralka jest zamontowana na desce za licznikiem a moduł lcd został przedłużony i po docięciu obudowy oraz podcięciu zegara paliwa i temp został wpasowany w miejsce kontrolek;trakcji,poduszek,świec żarowych oraz ręcznego i kontrolki plynu tak jak DemptD powiada ;)
niestety nie udało mi się narazie przerobić przełącznika od kompa w manetkę zamiast spryskiwacza więc jest osobno w popielniczce z kilkoma innymi przełącznikami.
Z racji tego że siedzę chory w domu to dziś montuje soczewki w pomalowane na czarno lampy,tylko poglądowo ponieważ muszę zeszlifować ryfle pod soczewkę (mam drugi komplet lamp do zabawy)
w sobotę mam w planie odpowietrzenie hebli i zbieżność,w pon na kołach do roboty i tam silnik out i ogólne doprowadzenie do porządku wszystkiego co pod maską i montaż sprzęgła,myślę iż w 2tyg się powinienem zmieścić...
Zostanie tylko zrobić wydech i naprawić uszkodzone 15" Zendery :jupi:

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2014 22:23 ]
Wziełem się za soczewki wkońcu,rozebrałem całe,pomalowałem na nowo obudowy,narazie zdemontowałem tylko jedną lampę ponieważ i tak mam ryfle na reflektorze a wiadomo że pod soczewkę musi być gładkie szkło ;)
Pomalowałem cały odbłyśnik na czarno,niestety pod przeróbkę muszę kupić nowe lampy,najlepiej z elektryczną regulacją ponieważ od grzania plastik się zrobił kruchy i się połamał w paru miejscach,nie wiem czym poprzednik kleił te lampy po malowaniu odbłyśników ale za nic nie mogłem ich rozdzielić :P



oczywiście wiem że będę musiał zamontować również spryskiwacze na lampy i że dowód poleci przy pierwszym spotkaniu ze służbistą :rotfl:

ostry5_13 - 18 Wrz 2014, 00:29

jay, widzę idziesz w tym samym kierunku co ja :p

w garażu czekają lampy od mazdy 626 2,0 z soczewkami i elektryczną regulacją wysokości :p
zacznę działać jak kupię gdzieś przednie lampy bo moich ori mi szkoda a to też nie zabawa na jeden wieczór jeśli samochód jest potrzebny na codzień :)

jay - 18 Wrz 2014, 17:52

Ja jakieś 6 lat temu kupiłem za grubą kasę na alle co się zwie ccfl bixenon czy jakoś tak,teraz jest jeden zestaw za 299zł czyli jakąś 1/3 co ja zapłaciłem :P
Jest to uniwersalny zestaw montowany w miejscu żarówki,w naszym przypadku H4,rozklejasz lampę,wyciągasz żarówkę,wkładasz soczewkę z tyłu zakładasz blokadę i przykręcasz,polerujesz ryfle pod soczewkę na gładko i sklejasz,montujesz spryski i elektryczną regulację jeśli nie masz,podłączasz wszystkie kable za lampą pod ori instalację i cieszysz się do pierwszego spotkania ze służbistą :P
2 lampy zajeły mi ok 5h,z czego ok 4 schła farba :P

Jaszczur,temat st170 istnieje jeszcze gdzieś w naszych głowach,tzn mojej i Konrada ;)

ostry5_13 - 18 Wrz 2014, 19:59

ja bardziej myślałem o zrobieniu 2 soczewek w jedną lampę :P a postojówkę wsadzić wtedy w kierunek bo i tak mam białe klosze :p
jay - 8 Paź 2014, 17:04

Dziś od 10 działo się,do 12 miałem już wyjęty silnik ze skrzynią,później wymieniłem kompletne sprzęgło,umyłem silnik i skrzynie z grubsza,całą komore silnikową,chciałem jeszcze pomalować skrzynie,rozrusznik i parę pierdółek na czarny połysk ale bym do piątku mógł się nie wyrobić ze składaniem :P
Zostało mi do zrobienia do piątku; z grubsza zbieżność,wywalić podstawę akumulatora i w to miejsce zrobić mocowanie dla puchy filtra powietrza,ogarnąć mocowanie aku w bagażniku,zrobić porządek z kablami pod maską,przyciąć krućce od nagrzewnicy bo kolektor dolotowy o nie zawadza i jakieś duperelki.


ostry5_13 - 8 Paź 2014, 23:20

miałeś już jakąś konfrontację z niebieskimi odnośnie soczewki w lampie ? :-P
jay - 8 Paź 2014, 23:28

Narazie od stycznia to tylko wczoraj zrobiłem 10km żeby postawić auto u siebie w pracy w celu wyjęcia silnika,od piątku mam zamiar zacząć już regularnie nią jeździć,w chwili obecnej soczewki wyjełem ponieważ nie mam spolerowanej ryfli i spryskiwaczy a i muszę dokupić prawą lampę bo jak widać jest cała czarna w środku :ups:

[ Dodano: Pią Paź 10, 2014 19:11 ]
Od dziś fiesta żyje,śmiga i ma się całkiem dobrze,odpowietrzyłem jeszcze raz heble,wymieniłem osłony przegubów na nowe,pomalowałem zaciski na biało (ot taka fanaberia :P ),pomalowałem pokrywę zaworów i dolot na czarny połysk,ustawiłem zbieżność i podokańczałem jakąś kosmetykę mechaniczną ;)
Na porządne fotki myślę iż pojadę jutro jak tylko żona posprząta babunie :D
a teraz kilka fot poglądowych ;



Licznik będzie poprawiony tak jak i panel nawiewu ponieważ widać jeszcze fordowskie podświetlenie,zegar ag wyląduje w dedykowanym kubku na desce i wróci jedna z kratek nawiewu :P a i schowek doczekał się podświetlenia przy otwieraniu klapki :D


ostry5_13 - 11 Paź 2014, 18:18

jay, ta czarna lampa wygląda zabójczo :D ja za podświetlanie u siebie wezmę się dopiero po niedzieli bo nie mam jak narazie :p a podświetlenie przycisku klapy do czego podłączyłeś ? :D

ja czekam aż u mnie na szrocie trafi się jakiś stary essiak :p wyszarpię z niego długi tunel bo chcę podłokietnik a od niczego innego nie pasuje bo strasznie ciasno między fotelami jest :|

vegetagt - 12 Paź 2014, 20:54

jay napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedz,ecu jest od RDA ale nie wiem z jakiego auta,ecu ponoć jest od Kuby87 ;)
Więc teoretycznie wychodzą błedy braku wspomagania,mnie martwi spalanie średnie na poziomie 12-13 L oraz wczoraj miałem problem dogonić astre f z lekko dłubniętym 1.4 na pełnym wtrysku...


tu ci odpisze, zeby nie zaśmiecać tematu o błędach.

A reszta osprzetu jak wygląda? Bo generalnie komp i przepływomierz muszą ze sobą współgrać, tj najlepiej jakby byly z tego samego auta :)

Sprawa druga. O ile dobrze pamietam co na filmiku mówiłeś, to masz wtryski z 2.0. Ecu 1.6 musi się do tego zaadaptowac, takze dopóki nie będzie pełnej mapy adaptacji, to będziesz miał padake.
Polecałbym kupić inne ecu. deep/desk/dewy z mondeło ;)

jay - 12 Paź 2014, 21:14

Dzięki jeszcze raz,małe sprostowanie; ecu jest od 1.8 RDA,nie wiem z jakiego auta ponieważ ten silnik wrzucał mój brat z kubą87,wtryski są od 2.0,przepływka od tego silnika rkc w obudowie z 2 litrówki.
Fakt że cpp i inne czujniki są powymieniane a podczas wyciągania silnika przez 3 dni prądu nie było,po podłaczeniu silnik ok godz chodził na wolnych,później powolny wyjazd i ogień,dalej ok pół godz w korku.Narazie zrobiłem ok 63km,długo ta adaptacja potrwa ponieważ jeszcze tego nie przerabiałem :ups:

Właśnie szukam ecu z mdo,nawet jest post w ogłoszeniach a alle i olx milczą...

kuba87 - 12 Paź 2014, 21:49

Ecu ja zakładałem od RDA 105 km kod BEAU, przepływomierz był kupiony razem z silnikiem ponieważ nie mieliśmy pewności czy te które miał Arek są sprawne. Wiązka najprawdopodobniej pochodzi z escorta.
jay - 12 Paź 2014, 21:58

Tak jak mówisz,ecu to BEAU,przepływkę tylko wyczyściłem a wiązka ponoć jest ta od Konrada więc futrowa.Jutro jeszcze z rana zresetuję kompa i na spokojnie polecę do pracy,może się coś poprawi,nie omieszkam napisać ;)
Wczoraj się tak zawiodłem że już myślałem żeby sprzedać babunię :P
Zawias,heble zrobione na igłe i mi nie pykło delikatnie mówiąc...

kuba87 - 12 Paź 2014, 22:03

sprawdz ino wtyczki od 4 wtrysku i czujnika wałka rozrzadu czy nie zamieniłes przypadkiem :D
jay - 12 Paź 2014, 22:09

He he he :rotfl:
Nie ruszałem tym razem wtyczek :fox:

vegetagt - 12 Paź 2014, 23:33

zanotuj numer z elektroniki przepływomierza. Zobaczy się, od czego jest :)
jay - 13 Paź 2014, 13:50

Nr z przepływki; 92BB-12B579-AA AFH45-26,mam dwie takie przepływki,na obu to samo.
Dziś rano ok 5 zresetowałem kompa wg porady stąd,drogę do pracy (ok 10km) pokonałem na spokojnie w sumie,pod samą pracą dałem się sprowokować koledze w bmw 2.8L i było ciekawie :D
Narazie spalanie po mieście mi zeszło do 11l/100km i powoli spada...

vegetagt - 13 Paź 2014, 13:52

przepływka jest ok, więc szukaj dalej :P
jay - 14 Paź 2014, 22:53

Dzięki vegetagt,po wczorajszym porannym resecie zrobiłem ok 150km,po mieście i często mocno go obciążając,zbiera się całkiem ładnie,nie szarpie,nie gaśnie,chodzi równo.
Dziś sprawdzałem kody i o dziwo wykazuje tylko te co wcześniej dot. wspomagania którego nie ma,średnie spalanie zeszło mi do ok 8.7 l na setkę więc myśle iż z obecnym ecu to całkiem niezle :P

Zrobiłem również zbieżność na ori rs1800,o dziwo miałem zbieżnie po ok 1.5st na stronę,dziś kupiłem lampy przód z elektryczną regulacją,zostało mi znaleźć odpowiednie ecu i wydech na 2.25"

[ Dodano: Sro Paź 22, 2014 20:49 ]
Fiesta lata już 2 tygodnie,brak chorób wieku dziecięcego,przynajmniej narazie,do pełni mechanicznego szczęścia brakuje wydechu i odpowiedniego ecu który doleci w przyszłym tygodniu DEWY,wtedy polecę na dupohamownie :P
Z mniej istotnych to lampka wnętrza z rs dorobiła się ledowego światła oraz przeniosłem zegar ag na deskę we własnym kubeczku :P zdrapałem śmiesznego stickera z lusterek oraz oznaczenia z tylniej klapy,nakleiłem klubowe wlepki :P

czas powoli ogarnąć jakieś porządne foty :P

[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 18:04 ]
Zmienione ecu na DEWY,na szczęścię bez PATS'a,odrazu lepiej silnik pracuje ;)
Skończony,własnoręcznie zrobiony swirl pot 1l z pompą na wtryski z opla 3Bar,trzeba tylko podłączyć i cieszyć się ostrą jazdą w zakrętach itd :P
fotki kiedyś tam,i tak nikt tego nie czyta :P


Jaszczur - 3 Lis 2014, 17:21

jay napisał/a:
fotki kiedyś tam,i tak nikt tego nie czyta :P


Nice try.

luk-90 - 3 Lis 2014, 17:48

nie masz takiego drugiego na stanie?
jay - 3 Lis 2014, 18:36

Jaszczur napisał/a:
jay napisał/a:
fotki kiedyś tam,i tak nikt tego nie czyta :P


Nice try.

:rotfl:

luk-90,czego drugiego nie mam?

ostry5_13 - 3 Lis 2014, 18:43

jay, swirl pot maluj na niebiesko wlepa nos i na dzielni nie ma na Ciebie mocnego :D

a tak na poważnie , mógłbyś mi wytłumaczyć co to ma za zadanie robić ? mam swoją tezę ale nie chce się wygłupić :D

luk-90 - 3 Lis 2014, 18:46

Zapobiega brakom w dostarczaniu paliwa na długich zakrętach. Przykładowo na torze w PZŃ, ja mając ok 15l paliwa mam już czkawkę na zakrętach prawych. Czy nie masz może drugiego takiego zbiorniczka? :twisted:
ostry5_13 - 3 Lis 2014, 19:03

luk-90, uświadomiłeś mi jak mało jeszcze wiem :P ja u siebie myślałem że coś jest nie tak bo na gazie nie ma tego problemu a na benzynie już jest :sad: ale cóż człowiek cały czas się uczy :D
vegetagt - 3 Lis 2014, 19:09

na gazie zalezy jaki reduktor i jak jest zamontowany. Bywały auta zasilane lpg, które gasły na zakrętach (membrana dzięki przeciążeniom zamykała dopływ gazu)
jay - 3 Lis 2014, 19:13

luk-90 napisał/a:
Czy nie masz może drugiego takiego zbiorniczka? :twisted:


Niestety nie mam drugiego,robiłem tylko jeden dla siebie bo mając ok 20L w baku to przy mocnym depnięciu potrafi mi się zdławić :/
Ogólnie jak masz starą gaśnicę 1kg i jakiegoś spawacza pod ręką to zamkniesz się w koszcie ok 50-70zł za wykonanie ;)
tutek jak to zrobić jest na forum z wlepki z szyby :P (wiem,kryptoreklama :D albo lokowanie produktu raczej :D )

luk-90 - 3 Lis 2014, 20:40

A butla na gaśnicę jest stalowa? Bo wtedy sam sobie migiem pospawam to. Jeżeli tobie przy mocnym depnięciu przy 20l brakuje paliwa, to musisz zacząć od wymiany pompy paliwa
jay - 3 Lis 2014, 20:52

tak,stalowa,przynajmniej większość :P ja też sam sobie migomatem spawałem tylko że gaśnica jest za cieńka,chyba że dobrego miga masz i bedziesz musiał uszczelnić spawy klejem do metalu odpornym na chemię ;) ok 20zł kosztuje :P
wiem że tam pompa już się kończy,nie mam tylko kiedy odebrać od Konrada pompy z rs1800 ale swirla i tak montuje bo lubie czasem myknąć z pasa na drugi pas i spowrotem a nie zamierzam co chwila tankować auto do pełna ;)

luk-90 - 3 Lis 2014, 21:13

swirlpot jest potrzebny gdy masz odpływy od pompy paliwa na 3-4 sekundy minimum, a " mykając z pasa na pas" nigdy tak nie zrobisz. Gaśnica cienka? przecież ona musi mieć te min 2-3mm na 100% to jak ty to spawałeś, może się przydażyć przepalenie 1mm, ale nie 3 mm. Muszę obczaić starą gaśnicę.
jay - 3 Lis 2014, 21:24

niby nie ale narazie na tor się nie wybieram,zresztą mam już dość traumatycznych ( :P ) doświadczeń z brakiem paliwa przy gwałtownym wyprzedzaniu/omijaniu ;)
Poza tym skoro już zrobiłem to zamontuje :D na ewentualną zabawę na torze w następnym sezonie się może przyda...
wiesz,migomat do którego miałem dostęp to taka "marketówka",nie szło tym idealnie spawu położyć :P

luk-90 - 3 Lis 2014, 21:34

ja spawam bester by lincoln electric na siłe, i z moimi niedużymi umiejętnościami zdarza mi się przepalić blachę 1mm, ale 1,5 spawa mi się elegancko :twisted:
jay - 3 Lis 2014, 21:40

widzisz,besterką da rade dobrze spawać,nawet najtańszą :P
tu do dyspozycji miałem jakieś chińskie badziewie z jakiegoś marketu,zapewne nawet nie budowlanego/narzędziowego ;) mi moje umiejętności pozwoliły na poklikranie tym badziewiem spawów a spawam dość często,jestem blacharzem z wykształcenia i czasami sobie dorabiam ;)
ale to nie temat o spawaniu raczej :rotfl:

luk-90 - 3 Lis 2014, 21:44

jakoś tak się rozgadałem, po prostu lubię temat spawania, bez skojarzeń :rotfl:
jay - 3 Lis 2014, 21:48

luk-90 napisał/a:
jakoś tak się rozgadałem, po prostu lubię temat spawania, bez skojarzeń :rotfl:


:hahaha: :rotfl: spoko hehe
ujowym sprzętem za wiele nie zdziałasz :D

[ Dodano: Wto Lis 04, 2014 09:50 ]
Parę świeższych fot,niestety robione butem dżejmsa błąda :P ;



ostry5_13 - 4 Lis 2014, 16:39

o proszę :D elegancko się prezentuje jak jest czysta :D

ja też będę musiał się wybrać na jakąś sesyjkę :p

jay - 7 Lis 2014, 22:59



ostry5_13 - 7 Lis 2014, 23:16

Patrzcie jaki :D na potrzeby zdjęć koło odkręcał :D

obadaj jakie ładne lampeczki na tył sobie sprawiłem :P

Ganda - 16 Lis 2014, 21:49

Pytanko, czym są zrobione lampki z tyłu? :-)


@down - o kurcze. Rarytas cenowy z tego co widzę :rotfl:

DemptD - 16 Lis 2014, 22:49

Ganda, niczym - ciemne Fiffty
jay - 8 Lut 2015, 00:33

Babunia dostała sprawniejsze zaciski 240mm z xr2i i nowe tarcze oraz klocki,dzięki Daras84,które wyczyściłem,zregenerowałem i pomalowałem na biało...
Na dniach dojdzie komplet amortyzatorów oraz za miesiąc (o ile coś nie stanie na przeszkodzie) wydech z kwasa 2.25" od Fiesta rally,dodatkowo przerobiony pod moje wymagania...
po tym fiesta będzie mechanicznie (na tym etapie odbudowy) 99% complete ;)

[ Dodano: Czw Lut 12, 2015 21:53 ]
Dzisiejsza wizyta kuriera;


W piwnicy leżą jeszcze Wolf'y -60 do kompletu,na 15" Zendera siedziało tak;

ostry5_13 - 16 Lut 2015, 18:30

widzę postępy :D

mam do Ciebie dwie sprawy :p

Pierwsza to parametry Twojego koła by mnie interesowały :p

a druga to masz może jeszcze te wolfy o których kiedyś pisaliśmy ? :) kupiłem pewne kółko i przydało by się niżej i sztywniej :D

jay - 16 Lut 2015, 19:32

Parametry tych Zenderków?
jutro odkopie je w piwnicy i Ci napiszę,te sprężyny co mam to Weitec'i -30/40 chyba,dużo mocno niżej niż seria nie schodzą ale są sztywniejsze i czuć różnicę w prowadzeniu,za 2 tyg zmieniam zawieszenie więc mogę Ci je odsprzedać

ostry5_13 - 27 Lut 2015, 01:37

przy 16" dużo zejść nie mogę wiec wiesz :p
czekam na kontakt :)

jay - 14 Mar 2015, 18:38

Żeby nie było że nic się nie dzieje; wymieniłem przednie amortyzatory gazowe wraz ze sprężynami od Wolf Racing,poprzednie Eibach Ford RS leci do ostrego,różnica ok 1.5 zwoja i większa twardość na korzyść Wolfów :D


a siedziały tam springi eibach ford rs ;


narazie we wtorek sam przód zrobiłem,do tego czeka mnie znów wymiana tulei wachaczy przednich,lewej końcówki drążka,krzyżaka przegubu wewnętrznego z lewej strony a i jutro się wezmę za wymianę tylnego zawiasu,w tygodniu reszta ponieważ zakupiony krzyżak nie pasował a i trzeba tuleje na wachacze jakoś nabić :P
Niestety fot auta nie ma bo narazie jest koza :P

ostry5_13 - 15 Mar 2015, 11:16

jay, szybciej szybciej bo nie mogę się doczekać moich sprężynek :D
jay - 15 Mar 2015, 11:47

ostry,jutro będą gotowe ;)
znalazłem u brata felgi 16",co prawda z peugeota ale 4x108,nie znam ET ani szerokości,ogarnia ktoś vt lub widział takie koło na fieście żeby zobaczyć jak to będzie ogólnie wyglądać?

Peedro - 15 Mar 2015, 11:54

jak z puga to et w okolicach 18-25 czyli stanowczo za niskie do fiesty :)
Puff - 15 Mar 2015, 12:28

Plus kwestia szerokości felgi (pewnie 6,5 lub więcej), plus kwestia otworu centrującego (pugi mają 65). :)
ostry5_13 - 15 Mar 2015, 14:27

jay, na -60 chcesz 16 ładować ? :D
jay - 15 Mar 2015, 20:32

Zmieniłem tylni zawias też,zapomniałem sprawdzić ET i szerokość tych felg,ogólnie zawieszenie musi się jeszcze ułożyć bo dość wysoko stoi,felgi z tyłu,jeśli chodzi o szerokość to są prawie równo z nadkolami,z przodu wystają ok 1cm ale zawias,przynajmniej teraz nie pozwala się tyle zgiąć żeby obcierać,później będę zaginać ranty tak czy siak :P Parę fot poglądowych;



vegetagt - 15 Mar 2015, 22:06

a przednie opony to są dobrze zalozone? :P
Puff - 15 Mar 2015, 22:08

Spostrzegawczy :D Wygląda na to, że te kierunkówki są na opak :D
jay - 15 Mar 2015, 22:20

wiem,że są odwrotnie :P
to tylko przymiarka była więc nie przykładałem do tego wagi jak już sam zauważyłem ;)

ostry5_13 - 15 Mar 2015, 22:38

jay, taa jasne :P przyznaj się że ruda była górą i już nie robiło Ci różnicy jak są założony oby tylko były haha :D
Abart91 - 17 Mar 2015, 07:17

Wydaje mi się że 16 psuje troche efekt całości, przy takiej feldze auto wisi od ziemi jak seryjne
Dobra 15" z profilem max 50 pasowała by chyba lepiej przy tym zawiasie

Mariox003 - 17 Mar 2015, 09:01

Na 15" lepiej było, zdecydowanie zendery ładniejsze :-P
ostry5_13 - 17 Mar 2015, 12:57

Mariox003, wg mnie jest jak najbardziej ok ;) przód koza trochę ale musi sie ułożyć ;) Za to tył siedzi miodzio :D
jay - 17 Mar 2015, 22:00

Ogólnie całe zawieszenie musi jeszcze usiąść,od wymiany zrobiłem może z 6km :P
ostry,tył też jest wysoko,foto to efekt 3 "dużych" osób z tyłu :D
Mariox,to że 15" Zendery są lepsze to niepodważalny argument ale 2 z 4 trzeba naprawić i kupić nowe gumy a te 16" poprostu sobie leżą .
Na chwilę obecną czekam aż zawias się trochę ułoży i będę wybierać pomiędzy 15" Zenderami w polerce czy 14" szeroką stalą w ciemnym graficie :D

ostry5_13 - 17 Mar 2015, 23:28

jay, to w takim razie jeśli masz tam 195/45 naciągnięte to wiesz co zrobić :D
Mariox003 - 18 Mar 2015, 00:03

Cytat:
14" szeroką stalą w ciemnym graficie :D

Jak już będziesz się chciał jej pozbyć to daj znać :-P

jay - 18 Mar 2015, 00:38

hehe nie mam jeszcze poszerzonej stali :P
bije się poprostu z myślami czy naprawiać 2 uszkodzone felgi zendera czy kupić 14" sita z escorta i je poszerzyć,koszt podobny...
kwestia jak bardzo zawias usiądzie bo FordOn miał ponoć problemy ze skręcaniem na 15" zenderach i obecnych springach...

ostry5_13 - 22 Mar 2015, 15:22

jay, ja biję się z myślami zmiany felg na jakieś ładne szprychy w polerce np expiy :)
jay - 5 Kwi 2015, 01:46


co myślicie o takiej feldze ze scorupy ponoć?
15",polerka i gleba...

Abart91 - 6 Kwi 2015, 08:58

trochę babcine :P do polerki coś z rantem było by ciekawsze
ostry5_13 - 6 Kwi 2015, 23:35

jay, i może jeszcze naciąg ? Jak Ty będziesz cifiki killował na takim secie :D
jay - 20 Maj 2015, 20:17

Takie coś doszło,kupione po pijoku ale się przyda pod czujniki temp i ciśnienia oleju,lub może jakąś chłodniczkę oleju jeszcze xD


Niestety przegapiłem licytację zegarów z czujnikami do w/w adaptera ale to nic,zakupi się ag vdolook do kompletu oraz mniejszy filtr oleju oraz dobry olej i nowa uszczelka kapy wleci wkońcu :P

a do tego zakupiły się zegary z forda pumy z elektronicznym wyświetlaczem i białymi tarczami,niestety bez wtyczki :P


a na boku dokupiłem podnośniki żeby zrobić lifty maski oraz 15" Zendery kończą się ogarniać,została polerka i kupno opon 195/50/r15 :P
oraz będzie montowana na stałe antena cb presidenta 1m przez te nowe przepisy bo 60cm magnesówka presidenta odpada powyżej 140 :hahaha:

Puff - 20 Maj 2015, 20:46

jay napisał/a:
przez te nowe przepisy

Możesz naświetlić o co chodzi? :)

jay - 20 Maj 2015, 21:02

Puff,taki żarcik sytuacyjny odnośnie zabierania prawka oraz wzrostu kosztów mandatów ;)
Antena i tak miała być zamontowana na stałe :)

Puff - 20 Maj 2015, 21:21

Aaa, ok, dzięki ;)
vegetagt - 20 Maj 2015, 22:05

Mandaty za predkosc nie wzrosly ;) ktos sie pomylil i zamet sieje. To byla propozycja i na razie nie weszla w zycie
jay - 5 Cze 2015, 16:39

Lifty się okazały trochę za długie i mocne więc czekam na inny komplet :P
Wtyczkę do zegarów z pumy dosztukowałem z jakiegoś modemu samochodowego nokii i wlutowałem w instalację,jedyny mankament to prawy kierunek miga szybko jakbym miał przepaloną żarówkę a wszystkie są sprawne,na starym liczniku jest ok,muszę jeszcze dokupić pływak z baku mkV i czujnik poziomu płynu spryskiwaczy i będzie ok,no i podświetlenie zmienić na pomarańczowe ale to czekam aż przyjdzie zamówiona stacja lutownicza :P

Zegary działają już :P
do tego doszedł pomysł przy bronisławie z kumplem żeby zamiast radia podpiąć pod wzmak navi którą mam wbudowaną i która ma zainstalowany odtwarzacz,radia jako takiego i tak nie słucham a docelowo przód ma być podpięty pod wzmacniacz...

luki - 6 Cze 2015, 12:51

ori vss z mk3/3,5obsługuje ten licznik?
jay - 6 Cze 2015, 13:27

mam z ori mk3.5 i jak narazie obsługuję,kwestia jakie będą rozbieżności we wskazaniach z gps bo jeszcze w dalszą niż po osiedlu trasę nie wyjechałem :D
jay - 24 Cze 2015, 00:27

Wybaczcie mi to co się stało z fiestą,fakt,faktem napewno ocaliła moje zdrowie tudzież życie dziś,poświęcając swoje...



gwarantuję iż prędkość była odpowiednia do warunków drogowych :ups:

Ganda - 24 Cze 2015, 00:29

Co się stało?
kuba87 - 24 Cze 2015, 00:36

ja chyba wiem, nacpany koleś urzadził sobie gta w bydzi
edit, mój błąd w podobnych godzinach w bydgoszczy było jeszcze jedno zdarzenie drogowe o którym było głośno

jay - 24 Cze 2015, 00:41

wymijając autokar jadący lewym pasem wskoczyłem na prawy i w połowie autokaru coś zarzuciło mi dupką w prawą stronę na krawężnik,odbiło mnie i tyle zdążyłem auto wyciągnąć żeby w autokar nie przyje*ać,później 3 kolowrotki,w tym opcja dachowania i wypadnięcia poza balustrady oraz parę ładnych metrów w dół na tory kolejowe,na szczęścię jedyna ofiara to fiesta...minutę ciszy dla tej Pani proszę... :)
jay - 24 Cze 2015, 00:44

kuba,Ty chyba dawno trzeźwy do internetów nie zaglądałeś?
kuba87 - 24 Cze 2015, 00:45

nie, też w internetach zobaczyłem o gta, coż dobrze że tylko auto...
jay - 24 Cze 2015, 00:51

wiesz,ja rozumiem iż Twoja świadomość o tym aucie zatrzymała się podczas swapa z moim bratem,ale uwierz,dużo się w nim zmieniło,kierowca też inny i sytuacja totalnie z tyłka...poprostu,sytuacja życiowa z której dzięki Bogu jedyną stratą jest auto...
Jakby co to jechałem po żonę i dzieci...może to Ci uświadomi że nie jestem idiotą za kółkiem ;)

kuba87 - 24 Cze 2015, 08:19

ale ja nie napisałem nigdzie że to wyłącznie twoja wina, i wgl, obserwowałem cały czas postęp prac i wgl, po prostu mi się skojarzyło z innym zdarzeniem drogowym w podobnych godzinach, cieszę się że tylko auto ucierpiało, a nie Ty lub żona i dzieciaki.
Puff - 24 Cze 2015, 17:37

Ktoś wklei jakiś link czy coś? Bo google nic mi nie pokazują...
jay - 24 Cze 2015, 18:16

jaki link?kuba o czymś innym pisze,fiesta nie brała udziału w żadnej kolizji z innymi autami i nikt nie był naćpany/pijany ani nic innego...
kuba,jak możesz to usuń swój wcześniejszy post lub go sprecyzuj bo tylko zamieszanie się zrobiło

yoyo72 - 24 Cze 2015, 19:56

Najważniejsze ,że Tobie się nic nie stało , a autko? No cóż trzeba zbierać na "nową" Fiestkę.
jay - 24 Cze 2015, 22:06

doczytałem w końcu o zdarzeniu o którym pisze kuba,tam była sieczka :P (dzięki za edit)
szukam już następcy do przekładki,w odpowiednim temacie jest zapytanie o pewną fiestę szklarnie z wlepką fkp ;)
Dziś byłem na "trzeźwo" obadać auto;wnętrze,szyby,drzwi i klapa całe,silnika nie odpalałem,z jego uszkodzeń to rozwalony altek,jego łapa oraz pęknięte wyjście z pompy wody,miska cała.Przednie heble w porządku,tylni prawy rozwalony po przyjęciu strzała w krawężnik,chłodnica rozwalona,wyrwana półoś prawa ze skrzyni ale wycieku nie ma...
będzie odrodzenie :devil:

vegetagt - 24 Cze 2015, 22:09

jay napisał/a:
ale wycieku nie ma


bo nie bylo oleju albo zdązył wyleciec. Tam ciurkiem 1.5-2 litry wylatuje.

x6itru - 24 Cze 2015, 23:44

jay, a juz sie zastanawialem czy autko na zlom przypadkiem nie trafi, dobra decyzja! :ok:
jay - 24 Cze 2015, 23:52

no buda pójdzie na przetop niestety bo z niej można już tylko dawcę elementów zrobić,zastanawiam się nad pewną szklarnią w pakiecie xr2i z okolicy lub nad courierem oszklonym 5-osobowym :rotfl:
profi - 25 Cze 2015, 19:02

Bierz Couriera i pakuj to serce, może być świetny sleeper :)
jay - 26 Cze 2015, 00:09

no z racji iż dziś zanabyłem omegę kombi jako dupowóź to fiesta będzie z czasem odbudowana,kwestia tylko czy znajomy nie sprzeda szybciej pewnej wannabe xr2i czy jakiegoś couriera dopadnę :D

EDIT;
Proszę nie zamykać tematu,szukam godnego nadwozia do odbudowy :)

jay - 6 Kwi 2016, 23:38
Temat postu: [MK3] Popierdółka
Witam po długiej,przymusowej przerwie :)
Niestety z racji problemów zdrowotnych i nie tylko,nie zdołam odbudować fiesty,potrzebuję większego auta w automacie ;-(
Zamieszczę odpowiedni post w giełdzie,proszę zamknąć temat.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group