|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Fiesta MK IV swap 1.3 endura to 1.7 VCT 125
chudy - 22 Lut 2009, 23:28 Temat postu: Fiesta MK IV swap 1.3 endura to 1.7 VCT 125 Wiec tak :
Fiestke juz wiekszosc ludzi zna, troche mnie tu nie bylo ale to nie jest w tym momencie wazne
Szczerze mowiac mialem zmienic auto ale po dlugich przemysleniach i rozmowa z kilkoma ludzmi w tym z Puma ( dzieki wielkie za pomocy w wyborze) padlo na wymiane serca.
Jak wiadomo nieszczesne 1.3 endura nie daje zbyt wiele radosci z jazdy ( w sumie nic nie daje ) wiec postanowilem zrobic transplantacje.
Dawca:
Puma 1.7 99r przebieg niecale 95 tys (wnetrze nie wskazuje na wiecej jak i dokumenty od niej) czego nie mozna powiedziec u budzie poniewaz lezala na dachu ale tragedii nie ma i sporo sie z niej jeszcze uratuje na rynek wtorny
Jutro wstawiam oby dwa auta do warsztatu i zaczynamy zabawe.
Jutro zrobie kilka fotek to wrzuce na razie mam tylko serce robione na szybko
jak cos juz ruszy bede uzupelnial temat
Przy okazji mam takie pytanko, jak widac na zdjeciach brakuje puchy filtra powietrza co doradzacie wsadzic puche z filtrem serie czy moze jakas wkladke czy tez stozek ?? osobiscie myslalem nad czyms takim http://moto.allegro.pl/it...zek_simota.html co o tym sadzicie ??
J@rek - 23 Lut 2009, 06:42
No to pięknie będzie kolejna MK 4 z sercem pumy
Powodzenia
PumaRST - 23 Lut 2009, 06:59 Temat postu: Re: Fiesta MK IV swap 1.3 endura to 1.7 VCT 125
może być ale ja bym wolal za podobną kase kupić taki filtr w obudowie i doprowadzić powietrze ze zderzaka,
BTW: skoro tak sie rozwijasz to weź zrób opis na szybko w "Naszych autach" i opisuj a szybko trafisz do "projektów"
arecki - 23 Lut 2009, 09:10
z ciekawością będę śledził prace powodzenia
chudy - 23 Lut 2009, 11:09
no i autko trafilo do mechanika prawie sie poplakal jak mu powiedzialem ze procz silnika jeszcze kilka innych klamotow przelozymy ale co najgorsza powiedzial ze nie wie jak bedzie z elektryka ale jak cos to mam dobrego elektryka ktory to podlaczy, jutro bede w warsztacie to bede wiedzial na czym stoimy
Puma nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym filtrem jakis nie kumaty dzisiaj jestem, jak mozesz wyjasnij o co chodzi albo daj jakiegos linka
Daras84 - 23 Lut 2009, 11:48
a odpalałes motor :> ten z pumy :> zeby nie bylo ze se torche pochodizl jeszcze jak lezał na dachu ...
Marcin - 23 Lut 2009, 12:17
chudy napisał/a: | ale co najgorsza powiedzial ze nie wie jak bedzie z elektryka ale jak cos to mam dobrego elektryka ktory to podlaczy, jutro bede w warsztacie to bede wiedzial na czym stoimy
|
przekładaj wiązke od silnika z pumy, bo na pewno jest inna niż ta z kosiarki
chudy - 23 Lut 2009, 14:26
silniczek chodzi, puma wjechala i zjechala z lawety o wlasnych silach silnic zek piekny i zdrowy a z wiazka to niech oni dochodza jak bedzie lepiej
[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 14:26 ]
silniczek chodzi, puma wjechala i zjechala z lawety o wlasnych silach silnic zek piekny i zdrowy a z wiazka to niech oni dochodza jak bedzie lepiej na razie przyszly czesci typu pasek do rozrzadu, laczniki staba i sworznie wachaczy tulejki odpuscilem bo nie dawno wymienialem .
lesiokro - 23 Lut 2009, 15:56
No no kolejne szybkie autko w cywilnej budie bedzie. A tak z ciekawości to czy wiadomo ile ciebie mniejwięcej przełożenie silnika bedzie kosztowało (chodzi mi o samą robotę mechanika) bo wiadomo filtry, tulejki to już wg gustu.
odyniec - 23 Lut 2009, 16:30
lesiokro, spójrz w projekty, temat zoharka bodajże, tam jest łącznie z kalkulacją.
chudy - 23 Lut 2009, 16:39
temat zoharka przegladalem juz kilka razy jedyna roznica bedzie taka ze nie pozostanie na 125 kucach a co do kosztow to nawet nie jestem teraz w stanie przekalkulowac bo nie wiadomo jak sobie z elektryka poradza ale wiem ze sama przekladka silnika jak nie ma jaj to kolo 250 ogolnie duzo nie powinni wziasc bo nie sa ogolnie drodzy ale troche wyjdzie bo dlubania jest ale co tam za wszystko zaplaci sie karta mastercard wrazenia z jazdy pozostana bez cenne
Kolin - 23 Lut 2009, 18:17
chudy napisał/a: | może być ale ja bym wolal za podobną kase kupić taki filtr w obudowie i doprowadzić powietrze ze zderzaka, |
Nie zdaje to egzaminy w Pumie, nie mieści się przeszkadza przepływomierz jak i również zbyt duży napływ powietrza czukiereczekprzepływomierz i świrują obroty silnika podczas jazdy
chudy napisał/a: | http://moto.allegro.pl/it...zek_simota.html co o tym sadzicie ?? |
IMO to nie jest dedykowany zestaw do Pumy tylko Made In Home. Patrzeliśmy w katalogu Simota i nie oferuje dedykowanego Kitu do Pumy. Szperaliśmy dużo bo chcieliśmy zrobić zakup klubowy jednak zrezygnowaliśmy. Doloty dedykowany K&N cenna 300-400 zł
Zetec 1,7 fajnie jedzie jak na tą moc 125 KM, na trasie idzie tym zapinać
chudy napisał/a: | mozna powiedziec u budzie poniewaz lezala na dachu ale tragedii nie ma i sporo sie z niej jeszcze uratuje na rynek wtorny |
Skoro auto leżało do góry nogami wraz z silnikiem to pamiętajcie o tym żeby olej ściągnąć z tłoków/cylinder.
chudy - 23 Lut 2009, 20:10
nie no spokojnie mechanicznie wszystko ok ciekaw jestem co powiedza o podlaczeniu elektryki jutro im powiem zeby przekladali cala wiazke to sie nie zgubia :d
a wlasnie nie orientuje sie ktos czy w mk IV byly montowane fabrycznie podgrzewane przednie szyby ?? bo pumka ma i jestem ciekaw czy daloby sie do fiesty wsadzic taka podgrzewana
Marcin - 23 Lut 2009, 20:23
chudy napisał/a: | orientuje sie ktos czy w mk IV byly montowane fabrycznie podgrzewane przednie szyby |
były
PumaRST - 23 Lut 2009, 20:55
o coś takiego:
http://moto.allegro.pl/it...aw_wroclaw.html
lub
http://moto.allegro.pl/it...obudowa_jr.html
powodzenia i opisz auto
Daras84 - 23 Lut 2009, 23:02
a t ow mk4 nie ma osobno wiazki silnikowej jak to jest w mk3 ?
chudy - 24 Lut 2009, 00:36
chyba kupie K&N a obudowe i dolot od zderzaka sam wyrzezbie
Kolin - 24 Lut 2009, 21:28
chudy,
Tak najlepiej ja mam tak zrobione w tym silniku wynik Hamownia 127 KM i 161 NM Teraz będę wbijał na Hamowanko z nowym kolektorem i resztą wydechu.
chudy - 25 Lut 2009, 00:38
a gdzie kupowales kolektorek i ta reszte wydechu i ile cie to wynioslo ?? bo tez wlasnie szukam
PumaRST - 25 Lut 2009, 06:59
ebay.uk kolektor +/- 200 Funtów reszta wydechu nie wiem ile pewnie też koło tego
chudy - 25 Lut 2009, 16:35
dzieki, ale na razie i tak odpuszcze bo z $$ sie krucho robi. Dzisiaj zakupione zostaly:
stozek ( firma X polecona przez pana z firmy zastec pod wzgledem cena do jakosci podobno bez sensu jest placic ponad 2x wiecej za napis K&N bo filtr podobno tej samej jakosci ) i filtr do odmy (Simota)
olej (Castrol magnatec pelen syntetyk) i filtr oleju (man)
i najwazniejsza czesc rolka napinajaca do rozrzadu ( FEBI) ciezko bylo znalezc
z tehnicznych spraw to w sumie tyle ze silnik z pumy jest juz na wierzchu i wyciaga sie reszta potrzebnych klamotow, a i panowie dzisiaj stwierdzili ze bedzie jakis problem ze wspomaganiem moja rada ?? ciac i spawac
Kolin - 25 Lut 2009, 17:57
Kolektor 180+ przesyłka,reszta wydechu mi ziomek zrobił ładnie za 1000zł... Jaka różnica ? Lepiej auto ciągnie przy wysokich. No i dźwięk jest fajny
chudy - 26 Lut 2009, 18:02
no i dzisiaj wylecial juz silniczek z fiesty podobno gorzej bylo wyjac ten fiesty niz z pumy jutro bedzie wymiana lacznikow stabilizatora, sworzni wachaczy, cylinderkow, przekladka zaciskow z pumy i podskocze chyba wyjac fotele zeby je wziasc do wyczyszczenia ogolnie postep w pracy jest ciekawe tylko ile zajmie im zmontowanie wszystkiego do kupy i zabawa z elektryka
Kolin - 26 Lut 2009, 18:13
chudy,
Ten filtr na odmę jakiej jest średnicy, bo tak patrze i wydaję mi się za mała średnica montażowa.Musi być 20mm. Jak będziecie robić rozrząd sprawdźcie luzy na zaworach na przyszłość.
chudy - 26 Lut 2009, 18:22
a mnie sie znowu wydawalo ze bedzie za duza srednica ale podobno pasuje bo juz byly przymiarki a co do silniczka z pumy to mechanicy juz dostali liste rzeczy ktore maja zrobic/sprawdzic
Fordon - 26 Lut 2009, 19:30
chudy napisał/a: | sama przekladka silnika jak nie ma jaj to kolo 250 |
Za samo przelozenie z serii na cos custom to ja nie wiem kto by sie zabral za to...
Ale jak cie chlopaki podlicza za przekladanie silnik + skrzynia + heble + wymiany to ciekaw jestem ile za to skasuja.
Fajnie iz to juz 3 taka fiesta bedzie latac z 1.7 i funu napewno na jakis czas ci zapeni.
Jak dla mnie to niestety ale taka fiesta nie robi jakis cudow itp, tak samo w Pumie...
chudy - 26 Lut 2009, 21:58
chlopki na pewno troche wezma ale tragedii raczej nie bedzie
cudow na pewno nie bedzie ale w prownaniu z 1.3 50 kucy to juz nie cuda tylko kosmos
ale tak powaznie to mialem zmienic auto ale jak sie zastanowilem i troche pomyslalem to stwierdezilem ze wiem co mam a jak kupie cos nowego to roznie moge trafic, chociaz nastepnym autem miala byc i tak fiesta ale na mk6 ST braklo funduszy ,a poza tym przyzwyczailem sie do niej
A tak przy okazji to cuda robi auto ktore stoi u mnie w firmie subaru legacy 2.5 GT turbo sciagniete z USA przechipowane na ponad 300 koni z manualna skrzynia doslownie wilk w owczej skorze, jak jest ktos chcetny to jest na sprzedaz i to za nie duze pieniadze, mnie niestety nie stac jedyny problem to takie ze do ostrej jazdy radze zalozyc jakiegos porzadnego spieka zwykly sachs nie daje rady
Kolin - 27 Lut 2009, 09:08
Cytat: | Jak dla mnie to niestety ale taka fiesta nie robi jakis cudow itp, tak samo w Pumie... |
Jak na 125 KM to ciężko znaleźć inne seryjne które ma takie osiągi. Biorąc to że Puma ma masę 1 Tony
zefir - 27 Lut 2009, 09:50
Kolin masz takich mase aut: m.in crx, civic 4,5gen 125,,150, 160KM , 106 sport etc, 306 S16.
chudy dobry projekcik
Kolin - 27 Lut 2009, 09:56
zefir,
Patrze na to samą moc... tylko 125 KM +- a nie 306 S16 która generuje 167KM. Miałem tu na myśli Del sola 1,6 16v, Polo GTI i wiele innych.
zefir - 27 Lut 2009, 10:48
spoko kumam, del sol byl 125km i 160km
ale chyba mk4 jest lzejsza od pumy, czy sie myle?? moja chyba cos kolo 930kg wazy
Marcin - 27 Lut 2009, 12:06
zefir napisał/a: | moja chyba cos kolo 930kg wazy |
w książce serwisowej znalazłem takie dane:
935-1084kg (1.25)
930-1065kg (1.3)
959-1073kg (1.4)
1014-1143kg(1.8D)
zależy pewnie ile drzwi i jakie wyposażenie.
chudy - 27 Lut 2009, 16:12
no ja mam w dowodzie 1050 kg ale slyszalem ze puma jest ciezsza o 100 kg od fiesty prawda to ?? orientuje sie ktos moze ?? zefir jak 1 faza zostanie zakonczona tzn zlozenie wszystkiego do kupy to trzeba sie bedzie jakos zgadac
Kolin - 27 Lut 2009, 17:30
chudy,
Moja waży 1030 KG bez mnie na kołach letnich, bo się ważyłem do Hamowni przenośnej.
chudy - 6 Mar 2009, 18:17
No i dzisiaj na swoim miejscu wyladowal juz silnik, troche sie przeciagnelo ale to z powdu zlej rolki od rozrzadu :( wmontowane sa juz tez takie rzeczy jak deska, chlodnice, fotele (na razie od fiesty bo te z pumy musza sie przepraqc ) montaz idzie jak na razie do przodu wstepny koszt jak do tej pory to 1500 zl co nie wydaje sie wygorowana cena za taki custom jak sie sprzeda kilka klamotow z pumy to pomysle nad kolektorkiem jakims gdzies w polowie przyszlego tygodnia powinno juz jezdzic, cos czuje ze troche paliwka pojdzie na dzień dobry
Kolin - 6 Mar 2009, 21:54
1.7 przy bucie strasznie dużo pali...
chudy - 6 Mar 2009, 22:53
jaki but ??!! to autko bedzie sluzyc do spokojnej jazdy po zakupy i do kosciola
nie no zartuje ale tak na powaznie to jezdzilem alfa 33 1.7 z 87r. i fordem taunusem 2.0 i tam jak cisnales to widac bylo jak wskazowka od wachy leciala w strone rezerwy z reszta to nie o zmniejszenie spalania a o poprawienie osiagow chodzilo przy zachowaniu auta do jazdy na co dzien
[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 18:16 ]
no to zostalo tylko po podlaczac roznego rodzaju upierdliwe wtyczki, przewodziki, zalac plyny zaczarowac z imobi-upierdasem i odpalamy zamowiony zostal nowy wydech tj: srodkowy tlumik z rurka org fordowski + Koncowy Ulter dedykowany do pumy 1.7
Kolin - 14 Mar 2009, 17:03
chudy,
Mogłeś kupić zamiast zwykłego środkowego Supersprinta.
Żółwik Tuptuś - 14 Mar 2009, 20:06
Hyhy - Łódź staje sie zagłębiem szybkich fiest mk4 . I dobrze
Chudy - te pierdoły na koniec zabierają najwięcej czasu , ale zrób je pożądnie bo unikniesz wtedy wielu upierdliwych miniawarii psujących przyjemność z jazdy . A pogoda coraz piękniejsza więc będzie kiedy pojeździć
kaczoro - 15 Mar 2009, 19:18
Fajny projekt, gratuluje
Sorki za offtopic A jak wygląda swap z zeteca 1.25 na 1.7? Jest mniej roboty czy nie ma się co łudzić?
Kolin - 15 Mar 2009, 19:37
kaczoro,
Jest mniej roboty bo masz Zeteca więc mocowania są te same.
Marcin - 15 Mar 2009, 20:04
Kolin napisał/a: | kaczoro,
Jest mniej roboty bo masz Zeteca więc mocowania są te same. |
i jak ma się przepływkę to chyba odpada wymiana wiązki
chudy - 15 Mar 2009, 20:12
no do swapa z 1.25 na 1.7 to nie mam pojecia jak to wyglada wiem ze puma nie ma laczonej wiazki wiec jak cos to trzeba leciec po calosci a co do mojego swapa to autko juz stoi pod blokiem ale jest spory problem mianowicie jak dodaje delikatnie gazu to jest ok wkreca sie powoli na obroty i jedzie a jak wcisne gwaltownie w pedal to ryczy z dolotu jakbym mial jakies v10 bez wydechu i momentalnie traci moc, do tego na jalowym troszke oborty ma nie rowne ale tylko troszke bardziej mnie martwi ten ryk i brak mocy, swiece i przewody wn sa ok jak odpiolem czujnik polozenia przepustnicy to nie bylo zadnych zmian, jak silnik byl jeszcze w pumie to wszystko bylo ok jakies propozycje od czego tak moze byc ???
kaczoro - 15 Mar 2009, 20:27
Marcin napisał/a: | Kolin napisał/a: | kaczoro,
Jest mniej roboty bo masz Zeteca więc mocowania są te same. |
i jak ma się przepływkę to chyba odpada wymiana wiązki |
Ooo to było by spore ułatwienie
chudy może sprzęgło się ślizga jeśli obroty idą w górę, a auto nie jedzie
Kolin - 15 Mar 2009, 20:35
Marcin napisał/a: | jak ma się przepływkę to chyba odpada wymiana wiązki |
W pumie 1,7 Przepływka jest inna. Nie wiem czym się dokładnie różnią wiązki ale na pewno choćby dodatkową wtyką do zmiennych faz rozrządu.
chudy napisał/a: | oborty ma nie rowne ale tylko troszke bardziej mnie martwi ten ryk |
Sprawdź rozrząd i wariator zmiennych faz rozrządu... Inaczej "błąd zmiennego wałka rozrządu" Wtedy auto nie będzie chodzić jak trzeba. Na sam początek odepnij przepływomierz i się przejedź samochodem.
chudy napisał/a: | troszke oborty ma nie rowne ale tylko troszke |
Krokowiec do czyszczenia i przepływomierz
chudy - 15 Mar 2009, 20:49
przeplywke juz czyscilem a w srode jestem umowiony do aso na kompa zeby sprawdzili bledy
Marcin - 15 Mar 2009, 20:55
Kolin napisał/a: | Marcin napisał/a:
jak ma się przepływkę to chyba odpada wymiana wiązki
W pumie 1,7 Przepływka jest inna. Nie wiem czym się dokładnie różnią wiązki ale na pewno choćby dodatkową wtyką do zmiennych faz rozrządu. |
chodziło mi samo występowanie przepływki, bo że jest inna to wiem. Jeśli różnica była by tylko taka, że nie ma przewodów do zmiennych faz rozrządu to dorobienie tego nie jest wielkim problemem w porównaniu do wymiany całej wiązki.
chudy napisał/a: | jest spory problem mianowicie jak dodaje delikatnie gazu to jest ok wkreca sie powoli na obroty i jedzie a jak wcisne gwaltownie w pedal to ryczy z dolotu jakbym mial jakies v10 bez wydechu i momentalnie traci moc (...) jak odpiolem czujnik polozenia przepustnicy to nie bylo zadnych zmian |
to masz odpowiedz
chudy - 15 Mar 2009, 22:43
wypinalem juz sonde lambde to wogole nie chcial odpalic, innego czujniki tez myslisz ze to ten cholerny czujnik od przepustnicy ?? bo tylko jak jego wypiolem to nie bylo roznicy rozrzad raczej odpada bo nie powinni go spartolic jak wymieniali bo juz robili rozrzad w pumie wczesniej bo tutaj glownie chodzi o zblokowanie kol a to zrobili odpiolem przeplywke i sie przejechalem ale procz tego ze nie mial problemy obrotami to nic innego sie nie dzialo ... chyba pozostaje czekac do srody na wizyte w serwisie zeby go podpiac pod kompa :(
Kolin - 16 Mar 2009, 09:32
Marcin,
Tak patrzałem na silnik 1,4 w Pumie i 1,7 to doszukałem się tylko wspomnianego wariatora i to że 1,25 i 1,4 mają ten czujnik w obudowie filtra powietrza no i silnik MHB ma dwie sondy więc trzeba by szukać MHA z jedną sondą.
chudy,
Masz jakieś foto ze Swapa ?
Marcin - 16 Mar 2009, 13:04
Kolin napisał/a: | Tak patrzałem na silnik 1,4 w Pumie i 1,7 to doszukałem się tylko wspomnianego wariatora i to że 1,25 i 1,4 mają ten czujnik w obudowie filtra powietrza no i silnik MHB ma dwie sondy więc trzeba by szukać MHA z jedną sondą. |
trochę pogrzebałem i wyprowadzenia z kompa od 1,7 nie zgadzają się z wyprowadzeniami z 1,25 wiec odpada zastosowanie wiązki z 1,25 (tak jak i z 1,4 bo to praktycznie to samo), tak po łebkach w 1,7 jest jeden czujnik/przełącznik więcej na rozrządzie, pewnie od zmiennych faz, jak wcześniej pisałeś. Wg tego co znalazłem to ostatnie wersje MHA też miały dwie sondy, bo MHB to już na pewno ma dwie.
Kolin - 16 Mar 2009, 13:43
Tak myślałem że gdzieś będzie haczyk tylko nie wiedziałem gdzie. Tak to by się wydawało zbyt proste to wszystko.
Marcin - 16 Mar 2009, 14:52
Kolin napisał/a: | Tak myślałem że gdzieś będzie haczyk tylko nie wiedziałem gdzie. Tak to by się wydawało zbyt proste to wszystko. |
jak już jesteśmy w temacie to:
mk4/5:
1.25 DHA, DHB, DHC, DHD, DHE, DHF, DHG
1.4 FHA, FHC, FHE
1.6 L1T, L1V
mk6:
1.25 FUJA, FUJB, F8JA, F8JB
1.4 FXJA, FXJB
1.6 FYJA
puma:
1.4 FHD, FHF
1.6 L1W
1.7 MHA, MHB
różnice czasami są znikome, każda wersja uzależniona jest od roku produkcji, ale niektóre się pokrywają czasowo. Jeśli ktoś uzna te informacje za przydatne to zrobię dokładną rozpiskę do podczepienia w elektrycznym.
eot
chudy - 16 Mar 2009, 22:48
zdjec na razie nie mam ale jutro moze cos pstrykne to wrzuce jutro zakladam wydech do 1.7 co prawda na razie bedzie z srodkowym tlumikiem ale koncowy jest ulterek dedykowany wiec mam nadzieje ze to wyjasni przyczyne nie prawidlwej pracy silniczka chociaz z drugiej strony zeby az tak go mulilo od tego ?? srode jade podpiac sie pod kompa jak to nic nie da
[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 13:01 ]
i kicha wydech zmeniony a problem pozostal... jutro moze cos wyjdzie po podlaczeniu pod kompa
zoharek - 18 Mar 2009, 17:09
No i jak, jeździ toto?
hubi_2006 - 18 Mar 2009, 17:48
i gdzie są fotki
chudy - 18 Mar 2009, 22:53
no wlasnie problem w tym ze do tej pory nie jezdzi dzisiaj bylem w aso forda i nic nie znaezli komputer ne wykryl zadnego bledu, kompresja wedlug nich prawie lux ogolnie silnik bez zastrzezen ale czemu nie ma mocy i z dolotu ryczy jak z mugena to nie maja pojecia jak dla mnie to przy wiekszym otwarciu przepustnicy sie zapowietrza tylko pytanie dlaczego a co do zdjec to na razie nie mam glowy do tego, jak cos zwojuje to zrobie
lesiokro - 19 Mar 2009, 16:10
obijasz się z tymi fotkami, oj obijasz
Fordon - 19 Mar 2009, 19:05
Pompe paliwaz zmieniales?? Jesli ECU nie wykreylo bledu to najprawdopodobniej nie masz odpowiedniego cisnienia i ilosci paliwa...
chudy - 19 Mar 2009, 20:19
pompa zmieniana a poza tym z tego co sie orientuje jest ta sama w 1.3 jak i w 1.7 jak tez w 2.5 V6 z mondeo ogolnie jedna pompa obskoczyli spora game silnikow. Dzisiaj dzwonilem do kolejnego mechanika i wlasnie stwierdzil ze moze byc zbyt slabe cisnienie paliwa mam jutro podjechac to zobaczy, gosc jest calkiem odkrywczy to moze cos wymysli ale aso ewidentnie dalo ciala stwierdzajac ze wszystko jest w porzadku ... jak jutro bede cos wiedzial to napisze moze jeszcze dzisiaj zejde i cykne fotke ...
Fordon - 19 Mar 2009, 20:45
Mylisz sie kolego odnosnie pompy paliwowej... pare faktow:
Cytat: | pompa escorta 1.3 91-95 1.4 tez
minimum 1 litr na minute pompuje
regulator 1 bar
maksymalnie moze dac 3.0 bara
1.6 1.8 w tym rqb i 2.0 16v
2 litry na minute minimum pompuje
regulator zalezy czy zetec czy cvh od 2.7-3.0 bara
maksymalne cisnienie 5 barow
|
chudy - 19 Mar 2009, 21:42
no ok moze sie myle ale fota podaje co innego wejdz w katalog online na www.fota.pl wybierz powiedzmy fieste IV uklad paliwowy i pompa paliwa i sprawdz stosowane, wedlug nich ta sama pompa byla w fiescie 1.3 i np w mondeo 1.6 1.8 2.0 czy np 2.5 V6 ST w transit, escortach i kilku innych samochodach z rozna gama silnikow pompa dajmy na to ta kagera laduje 3.0 bary a dalej to juz regulator ewentualnie reguluje chyba ze fota sie pomylila. zaraz sprawdze jeszcze jak jest np z czujnikiem polozenia przepustnicy bo z fiesty 1.3 i pumy 1.7 maja te same oznaczenia a przeplywka z 1.7 jest ta sama co w mondku 2.0
Kolin - 19 Mar 2009, 21:50
chudy,
No sprawdź pompę, może już nie daje rady. Oblukaj też przewody podciśnienia przy przepustnicy czy nie są przetarte lub nie szczelne.
chudy - 23 Mar 2009, 17:56
no i dupa ze tak powiem zaczyna mnie tyo irytowac... dzisiaj rano zaprowadzilem autko do kolejnego polecanego mechanika grzebal caly dzien i nic po wymiannie swiec i przewodow nic sie nie zmienilo , rozrzad w porzadku, jutro bedzie wsadzana pompa paliwa od fiesty moze to cos pomoze ale ta raczej jest dobra do sprawdzenia pojdzie tez kat chociaz watpie zeby to bylo od niego, ma ktos jeszcze jakies inne pomysly?? a tak przy okazji to slyszalem ze co poniektorzy pozbywaja sie zmiennych faz rozrzadu w tych silniczkach i moje pytanie brzmi jak to zrobic wystarczy cos powypinac czy trzeba cos zmienic ??
zoharek - 24 Mar 2009, 06:26
Pozbywają się zmiennych faz przy szeroko pojętym tuningu tego silniczka, jeśli ma jeździć w prawie-serii to usuwając wariator itd. zrobisz z niego szaraka. Poza tym zanim zaczniesz się bawić w tjuning, to zrób żeby działało...
chudy - 24 Mar 2009, 09:55
no wlasnie problem w tym ze nie wiadomo co jest grane przy delikatnym dodawaniu gazu wchodzi ladnie na obroty i jest niby wszystko ok ale jak sie mu wcisnie gwaltownie wiecej gazu to zaczyna sie ryk z dolotu i traci calkiem moc ale obroty ida dalej wyglada to tak jakby sie zapowietrzal, bynajmniej jak dla mnie i nikt nie wie co jest grane
Darekmk3 - 24 Mar 2009, 13:49
nie znam sie na tym ale wedlug mnie wyglada to tak jakby brakowalo paliwa albo cos z tymi fazami rozrzadu jest - cos co jest odpowiedzialne za zmienne fazy rozrzadu, moze moj pomysl jest banalny ale sprawdz czujnik polozenia walu,przeplywke - jesli jest i wstaw wkoncu foto tego swapu
[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 13:50 ]
a moze Zoharek by Ci pomogl - przeca on tez swapowal z pumy i jakis elektryk to robil chyba ?
pozdro
chudy - 24 Mar 2009, 17:46
jade jutro rano do znajomego moze on cos zaradzi jak na razie bez zmian pan z warsztatu pwiedzial ze kopa to on ma a ze ryczy to dlatego ze stozek jest zalozony wiec grzecznie podziekowalem i zabralem autko a fotki moze uda mi sie cyknac zaraz
yarbin - 24 Mar 2009, 19:38
chudy, skoro obroty idą dalej to ni ślizga ci się sprzęgło ?
chudy - 25 Mar 2009, 01:07
nie sprzeglo cacy przy sprzegle troche inaczej to wyglada, poza tym na jalowym jak autko jest na luzie i dasz mu gwaltownie w pedal to tez sie tak robi :( zobaczymy jutro
Kolin - 2 Kwi 2009, 18:15
I co tam słychać w temacie ? Udało się rozwiązać problem
J@rek - 2 Kwi 2009, 20:38
właśnie czekamy
chudy - 2 Kwi 2009, 23:18
no problem w trakcie rozwiazywania troche malo czasu ostatnio rozbieram pumke wiec nic nie pisalem ale znalazlem super goscia, robi tylko fordy i jest stosunkowo nie drogi za podpiecie pod kompa i z czytanie bledow i ogolna diagnoze wzial 50 zl i chociaz wiem w czym tkwi problem, mianowicie musze znalez kawalek wiazki przy silniku tam przy przeplywce bo czegos brakuje czy jest cos nie tak i co najlepsze trzeba poprawic rozrzad bo jest zle zrobiony najbardziej mnie bawi ze zaden magik tego wczesniej nie zauwazyl, nawet aso forda wszyscy twierdzili ze wszystko jest ok i komputer adnych bledow im nie widzial, a pan podniosl mache i po ogladnieciu silnika stwierdzil: " w tym miejscu powinna byc inna wiazka, chodzi nie rowno, nie wkreca sie na obroty tak jak powinien, i cos jest z rozrzadem pewnie wymieniali ci rozrzad i zle zlozyli ale podepniemy pod kompa to bedzie wiadomo na pewno, podpial wyskoczyl blad ze jest zly kat wyprzedzenia zaplonu" , szczena mi opadla ... jak ktos chce to moge dac namiar na niego, gosciu sie zajmuje tylko fordami, pogadalem troche na osiedlu i kilka oso mi go polecilo, pogrzebalem po necie i tez znalazlem forum na ktrorym ktos go polecal. ogolnie jak znajde ten kawalek cholernej wiazki to jade o niego niech poprawia i powinno byc cacy, najgorsze jest to ze nie wiem czy tam cois jeszcze powinno byc czy poprzedni tjuerzy jak to wszystko podlaczali to podpieli jak im pasowalo. dobrze by bylo jakby ktos jakies zdjecia podeslal wiazki w okolicy przeplywki i filtra powietrza
rafal__lodz - 3 Kwi 2009, 00:12
To wrzuć namiary na tego mechanika tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11730 to przynajmniej zostanie dla potomnych:P
grzes87 - 3 Kwi 2009, 09:51
chudy napisał/a: | najbardziej mnie bawi ze zaden magik tego wczesniej nie zauwazyl, nawet aso forda |
bo to sa cwaniacy co na kase sa pazerni, wszystko CI wymienia byle zarobic, przyklad ? mojej mamy CLIO z 2004r. przestala dzialac klima (automat) pojechalem na diagnoze 150 zeta za samo sprawdzenie, 1500 zeta za czesci czyli nowy wiartak bo rzekomo sie zatarl (800 zeta sciagac z francji trzeba) i nowy opornik (500 zeta) plus robocizna czyli jakies 1500 zeta. nie wierzac panom "specom z ASO" z bratem rozebralismy to co panowie w ASO i co sie okazalo ? opornik sie przepalil wiec kupilo sie nowy za 100 zlotych. a waitrak ktory rzekomo zatarty byl chodzi elegancko. i jak tu wierzyc specom i oddawac samochod do servisu ?
Fordon - 3 Kwi 2009, 21:41
grzes87 napisał/a: | chudy napisał/a: | najbardziej mnie bawi ze zaden magik tego wczesniej nie zauwazyl, nawet aso forda |
bo to sa cwaniacy co na kase sa pazerni, wszystko CI wymienia byle zarobic, przyklad ? mojej mamy CLIO z 2004r. przestala dzialac klima (automat) pojechalem na diagnoze 150 zeta za samo sprawdzenie, 1500 zeta za czesci czyli nowy wiartak bo rzekomo sie zatarl (800 zeta sciagac z francji trzeba) i nowy opornik (500 zeta) plus robocizna czyli jakies 1500 zeta. nie wierzac panom "specom z ASO" z bratem rozebralismy to co panowie w ASO i co sie okazalo ? opornik sie przepalil wiec kupilo sie nowy za 100 zlotych. a waitrak ktory rzekomo zatarty byl chodzi elegancko. i jak tu wierzyc specom i oddawac samochod do servisu ? |
Nie boj nic do mnie przyprowadzono XR2i CVH, na lawecie z miejscowosci oddalonej odemnie o okolo 70km, bo podobno silnik byl zatarty i wogole blee bo wydawal z siebie dziwne odglosy, a to wszystko po okolo 500km od wyjazdu u pana naprawy, ja powalczylem 3 dni z elektryka z doskoku (okolo 1h dziennie) i rzekomo zatarty silnik odpalilem ale niestety silnik juz byl praktyczny trup...
chudy - 3 Kwi 2009, 23:11
a no tak to jest , u mnie w firmie oprocz czesci do ciezarowych 2 szef zaczal sciagac auta z USA oczywiscie 70% aut jest porozbijanych ale z tych pozostalych 40% nie bitych aut jest moze 15% reszta mimo ze wyglada ladnie jak przyplywaja do nas okazuje sie ze albo sa po dachowaniu co prawda zrobione elegancko ale zawsze po dachowaniu albo poskladane na sztuke raz sie zdazylo ze przyplynelo auto tak perfidnie poskrecane do kupy ze wkrety od blotnika wychodzily w srodku przez tapicerke na szczescie takie auta ida na czesci a nie do klienta bo pewnie polowa by sie rozleciala na ulicy
przemek - 11 Kwi 2009, 15:26
i jaki finał tej historji,powiem szczerze że bardzo mnie ciekawi co i jak.
chudy - 13 Kwi 2009, 09:32
no na final trzeba poczekac do jutra badz do srody, jak rozmawialem z gosciem w piatek to po dowiezieniu starej wiazki od fiesty okazalo sie ze poprzedni magicy popeprzyli elektryke i teraz trzeba po nich poprawic jutro albo w srode autko ma byc juz zrobione zobaczymy
J@rek - 13 Kwi 2009, 10:31
To trzymam kciuki i czekam na wrażenia z jazdy
chudy - 14 Kwi 2009, 17:49
no i niestety dzisiaj autka nie odebralem czyli pozostaje czekac do jutra ... :(
Kolin - 14 Kwi 2009, 18:00
Miejmy nadzieje ze zacznie to jeździć
hubi_2006 - 14 Kwi 2009, 21:51
i weź tu się za swapa jak to tyle jazdy z tym
olo - 14 Kwi 2009, 22:09
obłęd naprawde same problemy a jak ciezko wyrawac jeszcze cos ciekawego z 1,7 vct ja juz siedze 3 meich i szukam jakiegos dawcy a najblizej mam 300 Km do kogo kolwiek ze sprzedajacych caly czas łudze sie ze pojawi sie cos w pomorksim albo choc zachodnipomorskim
grzes87 - 14 Kwi 2009, 22:23
olo, ostanio na alledrogo ogladalem pumy 1.7 i z tego co widzialem troche tego bylo w rozsadnej cenie ponizej 9 tysi
MARIUSZ.B - 14 Kwi 2009, 22:46
grzes87 napisał/a: | olo, ostanio na alledrogo ogladalem pumy 1.7 i z tego co widzialem troche tego bylo w rozsadnej cenie ponizej 9 tysi |
9 tyś za auto na dawcę to nie wiem czy taka rozsądna cena. Biorąc pod uwagę, że biorcą ma być fiesta warta mniej
[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 22:49 ]
Silnik na dawcę w rozsądnej cenie http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8272457
grzes87 - 14 Kwi 2009, 23:07
MARIUSZ.B napisał/a: | 9 tyś za auto na dawcę to nie wiem czy taka rozsądna cena |
zoharek co ma fieste 1.7 kupil pume za 7 tysiecy i jeszcze sprzedal ja na czasci wiec tu nie chodzi o bude ale o silnik sam. lepoiej kupic (moim zdniem) jakiegos rozbitka albo zmeczony samochod blacharsko bo ma sie wszystkie wiazki kompy itp wiec nie trzeba szukac i sie martwic czy bedzie psaowac i grac wszystko ze soba. a poza tym mozan jeszcze zarobic sprzedajac jakies czaesci z dawcy
MARIUSZ.B - 14 Kwi 2009, 23:27
grzes87, masz rację do takiego swapu najlepiej kupować całe auto, wtedy są mniejsze niespodzianki przy przekładce. Mi chodziło o to, że za 9tyś to kupuję się sprawną pumę do jazdy i trochę głupio ją ciąć aby służyła na dawcę do fiesty wartej 4-5 tyś.
grzes87 - 14 Kwi 2009, 23:29
MARIUSZ.B napisał/a: | dawcę do fiesty wartej 4-5 tyś. |
co ?? fiesta mk4 mk5 nie jest tyle warta, przynajmniej moja, ostanio robilem wycene w eurotaksie to mi wyszal kolo 9 tysiecy...
MARIUSZ.B - 14 Kwi 2009, 23:34
grzes87 napisał/a: | co ?? fiesta mk4 mk5 nie jest tyle warta, przynajmniej moja, ostanio robilem wycene w eurotaksie to mi wyszal kolo 9 tysiecy... |
W takim razie zwracam honor, tobie opłaca się się kupić pumę za 9tyś na dawcę.
Szkoda, że ten eurotaks nie skupuje samochodów
olo - 14 Kwi 2009, 23:36
Lol bo przy mojej wyszlo 6,5 tysiaca a mam prawie pelna opcje no ale wiekowo strsza dobry kandydat na swapa to powinien kosztowac nie wiecej jak 3000 kolka zmeczony blacharsko ale raczej nie po dchowaniu i dwa w moim przypadku mam niewielki graz i to blaszaka i nie moge se pozwolic na trzymanie szrota na podworku niestety mieszkam w centrum miasta i odpada kupno calej ogladalem ta za 1500 ale daleko
grzes87 - 14 Kwi 2009, 23:38
hehehe wycena eurotaksu swoja droga a praktyka swoja niestety :( bo mimo ze samochod ma klime pelna elektryke razem z fotelem kierowcy servisowany regularnie zadbany itp to ludize i tak wola kupic cos co jest tansze i sciagane dopiero z zagranicy... niesteyty takie czasy. ale na szczescie swojej fifki sie nie pozbede az nie umrze smiercia naturalna
Kolin - 15 Kwi 2009, 09:43
Tylko patrząc na to MK 4,5 po takim swapie wcale nie jest szybsze od Pumy... Więc gdybym miał kupić Pume za 9 Koła sprawną do jazdy to naprawdę było bu to głupie. Chodź z kolei te Pumy za 9 tysi to przeważnie zakatowane są i później wychodzą te kwiatki przy swapie. Zmorą tych silników jest trafienie na taki który nie jest zarznięty i nie chlapie oleju. Bo praktycznie każdy ma przejechane " 110-130 tysi " a olej lejesz tam wiadrami
Więc wniosek jeden po przyjeździe do PL te auta przeżywają drugą młodość.
A to że chudemu auto nie jeździ bo jakiś magik mu źle poskładał wiązkę to raczej wina człowieka który składał to wszystko niż samego osprzętu/ silnika
grzes87 - 15 Kwi 2009, 09:56
Kolin napisał/a: | Tylko patrząc na to MK 4,5 po takim swapie wcale nie jest szybsze od Pumy... |
ale zapewne lepiej sie zbiera niz 50-75 KM i poza tym wieksze i wygodnijsze a poza tym dla mnie puma to brzydal
co do cen i jakosci to przez to ze granice sa otwarte wiecej szmelcow jedzie do nas i niestety zalewaja nasz rynek i drogi potem mlody "tjuning boy" bedzie pilowal silnik ile fabryka dala i jak nagle cos sie zepsuje sprzeda piszac "sztuka nowka, nic nie stuka nic nie puka" i inne bajery....
trzymamy kciuki za chudego, pewnei dzis juz odbierze samochod i pochwali sie nam jak swietnie sie smiga
Kolin - 15 Kwi 2009, 10:08
grzes87,
Po za wyglądem to MK4 i Puma to te same auta. Mi osobiście Puma bardziej się podoba, Fiesta zbyt dużym ludowozem jest. Wracając do swapa to robiąc taką zabawę zawsze trzeba się liczyć z jakimiś duperelami i to jest najgorsze bo czasami się to ciągnie w nieskończoność, jak pisałeś kupujemy niby igiełkę a po rozebraniu...
W każdym razie wiemy o co chodzi.
Chudy Opisz jak wrażenia z jazdy bo za pewne będziesz miał rogala cały czas, tym bardziej że ten silnik jest elastyczny jak Diesel
chudy - 20 Kwi 2009, 17:24
sorry ze tak dlugo ale dopiero dzisiaj odebralem pocisk fofi zap%&#!@a az milo trzeba tylko oponki szersze zalozyc bo na tych ciezko ze startem i hamowaniem ide zalac i na miasto po denerwowac lepki w Bolidach Mlodych Wiesniakow
J@rek - 20 Kwi 2009, 20:00
No to git że w końcu śmiga tak jak powinna
MARIUSZ.B - 20 Kwi 2009, 20:19
Jakieś szczegóły, fotki itp. Co było nie tak ?
chudy - 20 Kwi 2009, 23:11
smiga elegancko cos mi jeszcze brzeczy o wydech ale to juz kosmetyka a nie tak było:
1. ogolnie elektryka (gdzies na dole sa podobno jakies wtyczki ktore mozne jakos zle podpiac ) odwrotnie zalozony czyjnik od walka rozrządu
2. najwazniejsze i najciekawsze ze srwis forda stwierdzil ze wszystkoi ok ROZRZAD PRZESTAWIONY O PRAWIE 25 stopni gosciu powiedzial ze mialem farta bo kilka stopni i zawory by sie calowaly z tlokami ogolnie wrazenia z jazdy ... bezcenne zxa reszte zaplacilem karta mastercard
Darekmk3 - 21 Kwi 2009, 22:38
a zdjecia ze swapu ?
chudy - 22 Kwi 2009, 22:01
zdjec z samych prac przy swap`ie nie ma, ogolnie wygladalo to tak samo jak u zoharka wiec raczej nawet nie ma sensu wklejac jeszcze raz tego samego ale jest zdjatko po swap`ie zrobione na szybko pod blokiem z balaganem pod maska
hubi_2006 - 22 Kwi 2009, 22:12
ja chce takie lampy
chudy - 22 Kwi 2009, 23:01
tylko jak by Ci sie udalo takie znalezc to staraj sie z grilem bo org nie pasuje i trzeba sie nalatac zeby jakis magik wyrzeźbił i zderzak trzeba by troche podpilowac zeby zaokraglenia lampy wpasowac ja mam narazie opuszczony delikatnie ale jak bedzie troche czasu to bede dzialal
Daras84 - 23 Kwi 2009, 09:30
wyglada jak by tam od nowosci siedział
Piesek - 23 Kwi 2009, 11:08
estetycznie widać że jest zrobiony ten swap. Bez drutu
chudy - 23 Kwi 2009, 23:23
no zadnego wiazania drutem czy montowania na plastry nie bylo ale kilka rzeczy do dopracowania zostalo, jest dziwny luz w ukl kierowniczym boje sie ze maglownica jest nie halo bo wsadzona jest z pumy bo do fiestowskiej przewody nie pasowaly i cos brzeczy o wydech niby nic ale denerwuje jak cholera, jutro bede dzwonil do magika zeby sie umowic na przyszly tydzien zeby sprawdzil co jest grane
[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 00:25 ]
no to pojawil sie problem, zauwazylem dopiero po powrocie z urlopu jak fofi stala ponad tydzien nieodpalana wiec tak:
wracam z urlopu wyladowalem bagaze lece na dol z kluczykami, mysle sobie stala bidna to troche pojezdze, wsiadam przekrecam kluczyk a tu kicha, wiec aku na prostownik po 3 dniach jazdy mysle sobie zostaewi na 3 dni i zobacze czy odpalai i co tez kicha gdzies jej prad na lewo ucieka, ma ktos jakis pomysl ktoredy moze uciakac ?? bo nie widzi mi sie jej znowu wstawiac na pare dni do elektryka :/
|
|