|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Silnik : diagnoza stanu kopci
drad - 30 Sie 2005, 21:19 Temat postu: Silnik : diagnoza stanu kopci Witka
Mam dwa pytania:
1. Jaki kolor dymu powinien się wydobywać z rury gdy auto bierze olej ?
2. Jak dużo dymu leci z rurki bagnetu gdy bierze przez pierścienie ?
Dzięki z góry
lub
Thanks from mountain ;-)
(ostatnio międzynarodowo się zrobiło)
JoeMix - 30 Sie 2005, 22:58
1. Niebieski
2. Dużo.
Kurtus - 30 Sie 2005, 23:23
JoeMix napisał/a: | 1. Niebieski
2. Dużo. |
niebieski ? chyba przy wersji turbo JOE widzialem jak gienek przedemną kurzył
JoeMix - 31 Sie 2005, 06:32
Tak, tak... niebieski, jak jest inny kolor dymu to nie przez to iż samochód pali olej... najlepiej widac to na 2-suwach, np. sytence, trabancie, gdzie olej sie fabrycznie miesza z paliwem... i jaki jest kolor dumi - niebieski :-D no dobra - błękitny
MARIUSZ.B - 31 Sie 2005, 09:03
A jak kopci z korka wlewu oleju to co to oznacza?
Lokmen - 31 Sie 2005, 09:05
walnięte uszczelniacze na zaworach...
Idear - 31 Sie 2005, 09:53
1. Niebieski
2. Dużo
A ten dym po wyciągnięciu bagnetu to się obserwuje zaraz po zgaszeniu silnika, czy na pracującym?
mechano - 31 Sie 2005, 10:20
na pracującym silniku
drad - 31 Sie 2005, 20:44
Ok. wszystko jasne.
Dym jest niebieski, błękitny czy tam siwy.
Z rurki ledwo widać że leci.
Z wydechu zato całkiem sporo, ale w górnych przedziałach obrotów (najwięcej gdy silnik przygazować bez obciążenia). Zwłaszcza gdy już się rozgrzeje.
Zatem kturędy go bierze ??
Pozdr.
JoeMix - 31 Sie 2005, 21:08
Nieszczelne uszczelniacze zaworowe sprawdzisz najlepiej, jak rozgrzejesz silnik ... wyłączusz go, 15 minut odczekasz i uruchomisz bez nogi na gazie - jak z tyłu mocno walnie na niebiesko, by za chwile przestać kopcić, to znaczy ze jak silnik był wyłącozny nieszczelnymi uszczelniaczami zleciał olej do komory spalania i spalił się w chwilę po rozruchi silnika - jak silnik pracuje to tam raczej mało leci... nastomiast jak mocno kopci na niebiesko cały czas, to raczej pierscienie nie zbierają oleju jak trzeba z głądzi cylindra...
drad - 31 Sie 2005, 21:29
Dzięki Joe
To cenna informacja.
Co do ciągłego dymienia to jest różnie zalerzy od dnia. Generalnie to na wolnych obrotach wcale nie widać dymu. Jak przygazować to owszem.
Pytam tutaj bo zanim oddam auto do naprawy chcę mieć jakiś orient, by niedać się zaostro wydoić przez majstra.
Pozdrówka
cipojsza - 18 Wrz 2005, 17:49
Idear napisał/a: |
A ten dym po wyciągnięciu bagnetu to się obserwuje zaraz po zgaszeniu silnika, czy na pracującym? |
Otworzyłem sobie korek na ciepłym silniku ale wyłączonym no i z niego zaczeły się unosić opary takie... => to wynika z tego, że olej jest rozgrzany czy to przez nieszczelności?
Włączyłem silnik za chwilkę i te opary teraz tak miarowo w takt pracy silnika zaczeły wydobywać się z korka...
Generalnie chodzi mi o sprecywoanie tego dymu jaki powinien sie wydobywać z korka przy walniętych pierścieniach, bo nie wiem czy sie niepokoić czy nie
szynszyl - 18 Wrz 2005, 18:24
cium cium napisał/a: |
Otworzyłem sobie korek na ciepłym silniku ale wyłączonym no i z niego zaczeły się unosić opary takie... => to wynika z tego, że olej jest rozgrzany czy to przez nieszczelności?
: |
pytasz się, czy jak gotujesz wodę, to czy przez gwizdek moży buchać para...
cium cium napisał/a: | Włączyłem silnik za chwilkę i te opary teraz tak miarowo w takt pracy silnika zaczeły wydobywać się z korka...
|
a to już bym zbierał kasę...
cium cium napisał/a: | Generalnie chodzi mi o sprecyzowanie tego dymu jaki powinien sie wydobywać z korka przy walniętych pierścieniach, bo nie wiem czy sie niepokoić czy nie |
taki jak teraz ... tylko powinnien parować równo.. jak nie wierzysz pokaże ci swój dym
Lokmen - 18 Wrz 2005, 19:13
szynszyl napisał/a: |
cium cium napisał/a: | Włączyłem silnik za chwilkę i te opary teraz tak miarowo w takt pracy silnika zaczeły wydobywać się z korka...
|
a to już bym zbierał kasę...
|
Wojtuś przecież koleś wyraźnie pisze ze włączył za chwile wiec olej nie wystygł całkowicie. Niech to spawdzi na zimnym silniku - powiedzmy po 4-5 godzinach od ostatniej jazdy albo z samego rana. Wtedy raczej nie powinno nic "kopcić"
szynszyl - 18 Wrz 2005, 21:25
tak Pawełku, ale z silnika w ten sposób zrobił kompresor a pierścieni dysze..
pomysł z zimnym silnikiem jest bardzo dobry
|
|