Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - 1.4 CVH na podzespołach od 1.6

RKRman - 14 Sie 2005, 17:37
Temat postu: 1.4 CVH na podzespołach od 1.6
HEJ :P

...kombinuje z większym dawkowaniem mieszanki....a mianowicie :
... wersia wyjściowa to 1.4 na pełnym wtrysku 75 KM z przepływomierzem zaraz za filtrem powietrza..........planuje zastąpić cały dolot który w tej wersji jest zdecydowanie węższy na oryginalny z XR .......dla porównania podam : wlot przepustnicy 1.4 to ok. 40 mm ....natomiast XR 1.6 to ok 70 mm..........inne mocowanie większej przepustnicy z XR wymusza montarz kompletnego kolektora dolotowego z tej wersii .....mam cały takowy zestaw ..

a teraz 2 pytania dla kogoś kto przerabiał podobne rozwiązanie :

1. czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej i pompa paliwa z wersii 1.4 " dadzą rade" utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie ?
2. czy zamiana kompa na ten z XR umożliwi spokojne wymontowanie przepływomierza ?

...co prawda planuje zrobić próby i zapewne zobacze efekty , ale ewentualne wskazówki i wiedza innych użytkowników mocniejszych fiest pomoże wyeliminować jakiegoś "kiksa" :lol:

POZDRAWIAM ;-)

szynszyl - 14 Sie 2005, 21:07

2 pytanie jest dla mnie oczywiste. w 1,6 nie ma przepływomierza i komp tego nie będzie odczytywał. oczywiście komp z 1.6. pierwsze pytanie jest też oczywiste - wsadź listwe od 1.6.

to oczywiście piszę pod wpływem 2 promili, ale jestem pewny swoich racji

pompa paliwa nie wydoli. muszę swoją obejrzeć, jak działa to ci podrzucę...

jak pitolę to pewnie postawię flaszkę - mam w barku stocka...

RKRman - 14 Sie 2005, 22:52
Temat postu: przeróbki
HEJ :P

..Wojtuś ...takie podpowiedzi mnie troszke rozbawiają ....hehe ale fajnie że wogóle ktoś sie zainteresował tematem ...
.... znam budowe silnika i osprzętu z XR więc wiem że wystarczy tylko podmienić sam regulator ciśnienia na listwie , co do pompy - też nie wielki problem - podmianka - jazda próbna - i wszystko jasne:lol: ..........

..pytania swoje kierowałem raczej do osób które już " testowały " takie rozwiązania .. lub bardzo podobne i ZNAJĄ EFEKTY lub SKUTKI UBOCZNE...................czyli po prostu chciałem zaoszczędzić czasu korzystając z doświadczeń innych .......

POZDRAWIAM ;-)

Lokmen - 15 Sie 2005, 01:11

Co wy tam bredzicie - moim zaniem regulator i pompa dadzą rade. Przecież po tych modyfikacjach na 100% nie bedzie tyle mocy co w XR2i - jak bedzie ok 90KM to Piotrek możesz mi stawiać flaszke.
szynszyl - 15 Sie 2005, 08:22
Temat postu: Re: przeróbki
piotr-RKRmann napisał/a:
...takie podpowiedzi mnie troszke rozbawiają ....

to bardzo dobrze......... :D


piotr-RKRmann napisał/a:
wiem że wystarczy tylko podmienić sam regulator ciśnienia na listwie ,


na listwie od której wersji?? z przepływomierzem??


a tak wogóle to rano mam już tylko 0.5 promila .. czuję się lepiej...
:)

RKRman - 15 Sie 2005, 11:40
Temat postu: podmianka
Łokmen napisał/a:
Co wy tam bredzicie - moim zaniem regulator i pompa dadzą rade. Przecież po tych modyfikacjach na 100% nie bedzie tyle mocy co w XR2i - jak bedzie ok 90KM to Piotrek możesz mi stawiać flaszke.


Pawełku ..nie bredzimy tylko grzecznie ..PYTAMY.. :lol: ..bo podobno kto pyta ten nie błądzi.....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać :D hehe w końcu MK-3 to lekka buda...

POZDRAWIAM ;-) ..i pewno zostanie zrobić próby na "żywca" hehe ...ale lubimy takie historie

PS ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać....... :hahaha: hehe

Lokmen - 15 Sie 2005, 13:53
Temat postu: Re: podmianka
piotr-RKRmann napisał/a:
.....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać :D .....

PS ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać....... :hahaha: hehe

Stary dla tych 10KM to ja nie widze sensu wymiany pompy paliwa i regulatora cisnienia od XR2i :)
A LOY nie ma przypadkiem 105KM :?:

RKRman - 16 Sie 2005, 00:31
Temat postu: Re: podmianka
Łokmen napisał/a:
piotr-RKRmann napisał/a:
.....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać :D .....

PS ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać....... :hahaha: hehe

Stary dla tych 10KM to ja nie widze sensu wymiany pompy paliwa i regulatora cisnienia od XR2i :)
A LOY nie ma przypadkiem 105KM :?:


..hehe już NIE :!: .............Paweł - nie będe sie mądrzył i głupoty opowiadał że MOC przybędzie wprost nieprawdopodobnie błeeehhehehehe...po prostu.....ile będzie tyle będzie zobaczymy co "robi" cały " dolot mieszanki z XR :he: przy mniejszej pojemności...w Jaśle jest hamownia- więc opisze " ile nabroiłem "

POZDRAWIAM ;-)

Lokmen - 16 Sie 2005, 06:52

O i to jest rozsądne wyjście - czekam z niecierpliwością na wyniki :)
PumaRST - 16 Sie 2005, 10:55

Witam, pozwolicie że zabiore głos:
Sprawa Pierwasza dotycząca podania paliwa: nie jestem w 100% ale z tego co wiem wtryski, rególator jak i cała listwa jest ta sama. Powiem wiecej ostatnio oglądałem Escorta Cossi z 1995 roku i rególator miał ten sam co fiesta :!: Ford dawał seryjnie bardzo wydajnie regulatory. Co do pompy jesli masz od wielopunktu to nie zmieniaj bo we wszystkich wersjach z wielopunktowym wtryskiem jest taka sam pompa choc mogą być różnice w numerze katalogowym ale na to nie patrz. ta sam pompa wydoli w 1,4 8v jak i FRST i rs1800.
Sprawa druga: Przepływka. jesli posiadasz komputer i całą wiązke od xr2i to ja zmień i problem rozwiązany, ja raczej bym nie podpinał kompa od xr2i do elektryki od auta z przepływką bo mogą być różnice w wiązce i w pinach w kompie (żeby niczego nie spalić). A jak wymienisz to bedzie napewno chodzić!!!!! Niema z tym wiele roboty tym bardziej że masz wyciągniety silnik.
Sprawa Trzecia i według mnie najważniejsza. Jesli chcesz osiągnąć jakis sensowny wyniuk wymień głowice na od xr2i bo tam sa wieksze zawory niż w zwykłym 1,4 lub 1,6. tu najwięcej zyskasz.
to chyba na tyle co mam do powiedzenia.

RKRman - 16 Sie 2005, 11:03
Temat postu: przepływka
PUMA napisał/a:
Witam, pozwolicie że zabiore głos:
Sprawa Pierwasza dotycząca podania paliwa: nie jestem w 100% ale z tego co wiem wtryski, rególator jak i cała listwa jest ta sama. Powiem wiecej ostatnio oglądałem Escorta Cossi z 1995 roku i rególator miał ten sam co fiesta :!: Ford dawał seryjnie bardzo wydajnie regulatory. Co do pompy jesli masz od wielopunktu to nie zmieniaj bo we wszystkich wersjach z wielopunktowym wtryskiem jest taka sam pompa choc mogą być różnice w numerze katalogowym ale na to nie patrz. ta sam pompa wydoli w 1,4 8v jak i FRST i rs1800.
Sprawa druga: Przepływka. jesli posiadasz komputer i całą wiązke od xr2i to ja zmień i problem rozwiązany, ja raczej bym nie podpinał kompa od xr2i do elektryki od auta z przepływką bo mogą być różnice w wiązce i w pinach w kompie (żeby niczego nie spalić). A jak wymienisz to bedzie napewno chodzić!!!!! Niema z tym wiele roboty tym bardziej że masz wyciągniety silnik.
Sprawa Trzecia i według mnie najważniejsza. Jesli chcesz osiągnąć jakis sensowny wyniuk wymień głowice na od xr2i bo tam sa wieksze zawory niż w zwykłym 1,4 lub 1,6. tu najwięcej zyskasz.
to chyba na tyle co mam do powiedzenia.


hmmmmmmm ..no z tą głowicą to raczej na razie nie dam rady - ale wałek z popychaczami mam też od XR - czy wymiana samego wałka to dobre rozwiązanie ?

...a tak na szybko - przyszło mi do łba - po cholere wywalać przepływke - spasuje ją do tunela z XR - wiązka i komp zostaną te same.................zrobie próby i sie przekonam czy ewentualnie jest różnica w " mocy kompów"

POZDRAWIAM

POZDRAWIAM ;-)

PumaRST - 16 Sie 2005, 11:11

Zeby sie nie okałało ze wałek od xr2i bedzie jak wałek typu GT i elektronika nie zacznie dychac a wiec uzyskasz jedynie strate a nie zysk, znam i takie przypadki!!!!!
Jareczek - 16 Sie 2005, 20:54

Jak poprawisz dolot, to i wydech musisz poprawić :D

Zrób, pomierz i pochwal się wynikami, ja tez myslę nad mocą, ale ja ide w inna strone, szczegóły jak chcesz to na gg :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group