|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Obrotomierz w 1.1i
Karamba26 - 11 Lip 2005, 12:46 Temat postu: Obrotomierz w 1.1i Ukłony w stronę Forumowiczów.
Kupiłem licznik z obrotkiem do mojej fiestki (oryginalnie nie miałem, ten kupionu napewnonie jest od mojegomodelu - w swoim mialem 200 km/h a w tym kupionym 220 km/h). Zamontowałem i okazało sie ze strasznie zaniza obroty. Znalazłem opis jak go wykalibrować. Udało sie ale nie do konca. Na biegu jalowym mam okolo 700-800 obrotow. W zwiazku z tym mam kilka pytan.
1. Jakie powinny byc obroty na biegu jalowym;
2. Jakie sa obroty na 2 biegu przy 40 km/h, 3 biegu przy 60 km/h, jakie na 4 biegu przy 80 km/h;
3. Czy ktos już wymieniał rezystorek r7 ktory jest odpowiedzialny za wlasciwa prace obrotosciomierza. Ja mam fieste 1.1i i jestem ciekaw jakiej wartosci jest w orginalnym obrotku od tego modelu. Ja wstawiłem o wartosci 330k (był 147k).
4. Zauważylem tez ze układ scalony w układzie obrotka strasznie sie grzeje. Czy to normalne. (Chcialem wykalibrowac potebcjometrem i wyjalem obrotek po krotkiej pracy, dotknalem niechcacy scalaczka i poczulem cieplo);
5. Czy jest jakies inne miejsce oprocz 2 przewodu w kostce motorcraft.
6. Jak sprawdzic innym obrotosciomierzem aktulane (prawdziwe) wskazania obrotow pracy silnika.
7. Jak zdemontować przednia szybke z obudowy licznika. Jest czyms przyklejona. Może podgrzac??
JoeMix - 11 Lip 2005, 17:37 Temat postu: Re: Obrotomierz w 1.1i
Karamba26 napisał/a: | Zamontowałem i okazało sie ze strasznie zaniza obroty. Znalazłem opis jak go wykalibrować. Udało sie ale nie do konca. |
Jasne że nie jedynie co zrobiłes to go rozkalibrowałeś do końca i ponowne wykalibrowanie bedzie bardzo trudne - napewno nie da się taż zeby od kogoś innego wziąść obroty np. na 2 biegu przy 40km/h - bedzie kłąmał.... a wystarczyło przewód zczytujący impulsy odłaczyć od sterownika... a doczepić 2 izolowane przewody,... jeden owinać w około przewodu WN 1 cylindra a 2 wokoło 2 cylindra.... - wskazania by były prawidłowe...
Karamba26 - 13 Lip 2005, 13:00
Zmieniłem opornik i wydaje mi sie ze ustawilem obroty na dobre. Ktos kto sie zna podal mi ze opornosc musi wynosic 506k i tak zrobilem.
Musze tylko znac orientacyjne obroty na niektorych biegach przy okreslonych predkosciach.
Kacper - 13 Lip 2005, 15:59
Dawno dawno temu na nasze forum zaglądał chłopak z bordowego escorta (pozdrawiam ). Opisywał on co trzeba właśnie zrobic (czytaj jaki opornik wymienic na jaki) zeby działało poprawnie, i myśle ze zrobiłeś właśnie to co on opisywał.
Najlepiej zeby ktoś Ci podał przy jakiej predkosci ile ma obrotów, to bedziesz miał +/- pewność .... bo wiadomo, inne opony czy cos jeszcze i juz bedą róznice.
Yossarian - 13 Lip 2005, 16:04 Temat postu: Re: Obrotomierz w 1.1i
Karamba26 napisał/a: |
1. Jakie powinny byc obroty na biegu jalowym;
2. Jakie sa obroty na 2 biegu przy 40 km/h, 3 biegu przy 60 km/h, jakie na 4 biegu przy 80 km/h;
|
Na jałowym mam leciutko ponad 1000. Pozostałe podam ci wieczorem jak się przejadę
Sorry, że dopiero dzisiaj:)
we wszystkich trzech przypadkach mam leciutko ponad 3000 obrotów.
Mafios - 13 Lip 2005, 18:19
no ja zalozylem do swojej dugiej zegary z obrotniem i wogole nie chodza czemu ?
Lokmen - 13 Lip 2005, 22:16
Mafios napisał/a: | no ja zalozylem do swojej dugiej zegary z obrotniem i wogole nie chodza czemu ? |
wymień rezystor
Karamba26 - 15 Lip 2005, 13:39
Yossarian i co sprawdzales te obroty. Napisz mi jesli masz cos. Podaj tez na jakich jezdzisz oponach bo tez wazne.
DZIĘKI
|
|