| |
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Problemy z poprawną pracą silnika
Szymonm - 17 Gru 2025, 17:27 Temat postu: Problemy z poprawną pracą silnika Witam użytkowników forum. Kilka miesięcy temu kupiłem mk3 1.1 kat 50km/37kw i borykam się z kilkoma problemami. Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. Na zimnym silniku problem nie występuje lecz jest inny. Nie osiąga maksymalnych obrotów w połowie łapie jakby "ogranicznik". Przez pierwsze 3-4 kilometry nie mogę wcisnąć pedału gazu więcej niż 1/3 ponieważ się dusi
W fieście zostało wymienione/zrobione
-wymiana przewodów zapłonowych z świecami
-regulacja luzu zaworowego
-wymiana filtra paliwa
-nowy czujnik położenia przepustnicy
-map sensor wymieniony na inny
-test nieszczelności zadymiarką (wszystko szczelne poza podciśnieniem do serwa hamulcowego, już uszczelnione
Jedyną poszlaką której jeszcze nie sprawdziłem jest sonda (tak mi się wydaje)
Co mógł bym jeszcze sprawdzić/wymienić żeby pozbyć się wyżej wymienionych problemów. Pozdro licze na odpowiedź
diodalodz - 17 Gru 2025, 21:33
odłącz sondę i zobacz czy się poprawi.
Ale intuicja podpowiada by spradzić ciśnienie paliwa i sam wtryskiwacz.
damianisko5 - 18 Gru 2025, 08:40
A czy nowy czujnik położenia przepustnicy jest sprawny? jesteś tego pewny? Odłącz i zobacz czy się poprawi.
to samo z map sensorem.
Jak w tym silniku wygląda ODMA?
I popraw to 50km/37kw na 50KM/37kW
diodalodz - 18 Gru 2025, 09:49
czujnik położenia przepustnicy może sprawdzić woltomierzem
Wystarczy znaleźć przewód sygnałowy i zobaczyć czy będzie się zmieniać od ok 0,5V do 4,5V przy max wciśnięciu gazu
damianisko5 - 18 Gru 2025, 10:17
Tak, ale musi to sprawdzić, ja sprawdzam wartość rezystencji, szklana kula nie podpowie. Można też go odłączyć i pojeździć testowo i porównać pracę silnika.
W swojej trochę młodszej podobne objawy dawała wadliwa sonda, po zmianie jest OK. Druga sprawa, też tak było u mnie, pompa paliwa, przy umiarkowanych obrotach czyli obciążeniu dawała radę, mocniej po garach silnik się dławił, szarpał i nie chciał jechać. Po wymianie objawy ustąpiły i znów jest OK. Dobrym wskaźnikiem poprawnej pracy silnika jest wygląd świec/y, wykręć jedną i sprawdź.
JoeMix - 18 Gru 2025, 22:41
| Szymonm napisał/a: | | Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. | Czy jak powoli wciśniesz gaz to tez jest jakiś zgryz czy w czasie powiedzmy wciskania powoli przez 10s silnik bez problemu rozpędza się do max obrotów bez zająknięcia,,,?
|
|