Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km

Patryk2907 - 27 Lip 2023, 18:46
Temat postu: Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km
Witam wszystkich forumowiczów :)
Jakiś czas temu oddałem do remontu silnika swoją fiestę st150 z 2005 roku. Remont podyktowany był ogromnym poborem oleju przy wysokich obrotach - po mieście wszystko cacy, wjazd na trasę kończył się poborem w granicach litra na 100. Remont przeprowadzony był przez dobrego znajomego. Po rozebraniu pieca wyszło, że wóz brał i góra i dołem. Pierścienie zalepione nagarem, głowica agonia - prowadnice wyleciały luzem z zaworami. Gładzie cylindrów w stanie wzorowym. Zero owalu, minimalny próg (ale taki naprawdę minimalny ledwo wyczuwalny palcem) oraz brak niepokojących rys na cylindrach. Wymieniliśmy panewki na wzmacniane, pierścienie zrobione na wymiar na zamówienie, honowanie cylindrów, kompletny remont głowicy - wszystko położone nowe. Do tego wymiana kpl. rozrządu i kilka mniejszych mniej ważnych tematów :) I tu przechodzę do sedna problemu - autem zrobiłem 1500km i wymienilem olej z filtrem. Generalnie zero niepokojących metalowych opiłków, filtr również w stanie calkiem calkiem. Mimo wszystko silnik dalej podbiera trochę oliwy. Co dziwne nie robi tego w sposób stały, zdarza się że nie weźmie nic, a czasem zachleje więcej. Po trasie 250km musiałem dolać jakieś 150ml. Czy myślicie, że ten pobór jeszcze się uspokoi bo pierścienie muszą się ułożyć? Co do owalizacji cylindrów mam pewność, że wszystko jest cacy. Oglądałem cały słupek po rozbiórce. Z góry dzięki za wszystkie opinie i podpowiedzi.
Pozdro:)

Jaszczur - 27 Lip 2023, 20:00

Osobiście nie słyszałem o przypadku, gdzie przy poborze oleju po remoncie pierścienie muszą się ułożyć, by zjawisko znikło. Ale ja ogólnie mało wiem.
Gdzie robiłeś pierścienie? Jaka była szczelina na zamkach?

Patryk2907 - 27 Lip 2023, 21:40

Pierścionki z Łódzkiej Primy. Co do szczeliny na zamku, aż tak w szczegóły nie wnikałem.
diodalodz - 29 Lip 2023, 11:14

myślę, że szukałbym problemu w odmie i zaworku PCV.
Patryk2907 - 29 Lip 2023, 15:36

Wężyk i zaworek wymieniony miesiąc temu bo spękał wężyk, więc to raczej nie to :(
vegetagt - 30 Lip 2023, 13:10

Patryk2907 napisał/a:
Generalnie zero niepokojących metalowych opiłków



To totalnie przeciwieństwo jednego z moich aut, gdzie ten brokat po 40 kilometrach był.

Jaką procedurę docierania wykonałeś? Czy producent dołączył taką do częsci?

Jaszczur - 30 Lip 2023, 13:25

vegetagt napisał/a:
To totalnie przeciwieństwo jednego z moich aut, gdzie ten brokat po 40 kilometrach był.


Dokładnie. Jak na moje to wskazuje to na fakt, że jest zbyt luźne pasowanie tu i ówdzie, i przez to oleum może znikać.

Patryk2907 - 30 Lip 2023, 15:38

Pisząc metalowe chodziło, o to, że magnes ich nie łapał. Lekki brokat i syfiki były, ale po prostu nie budziły wątpliwości :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group