|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - Swap z 1.1 na 1.6/1.8
bushmb - 8 Maj 2022, 20:49 Temat postu: Swap z 1.1 na 1.6/1.8 Siemka, planuję zrobić swap silnika z 1.1 na gaźniku na 1.6 lub 1.8 DOHC zależy jaki się znajdzie i chciałbym zapytać bardziej doświadczonych którzy mogli mieć styczność z taką operacją o wszelkie informacje jakie mogłyby mi pomóc.
JoeMix - 8 Maj 2022, 22:02
Będziesz miał tak dużo zmian że nie masz pompy w zbiorniku ani instalacji od niej,,, nic. Inne wszystko,,,
luk-90 - 8 Maj 2022, 23:42
No oprócz standardowego swapa będziesz musiał wymienić/dorobić całą wiązkę elektryczną kabiny(przekaźniki zapłonu, pompy paliwa itd) oraz cały układ paliwowy, do zrobienia, ale roboty sporo
bushmb - 9 Maj 2022, 02:49
A jak w przypadku silników CVH?
luk-90 - 9 Maj 2022, 09:28
Jeżeli pacjent jest na wtrysku jednopunktowym/wielopunktowym to masz wspomnianą elektrykę zapłonu/paliwa, wtedy wymieniasz silnik wraz z potrzebnym osprzętem, wiązkę komputera, komputer i pompę paliwa
SCHWARZ 1.4S - 9 Maj 2022, 18:11
Przejście z zasilania gaźnikowego na wtrysk przy okazji wymiany silnika wiąże się z dostosowaniem dosłownie wszystkiego. Mam wersję 1.4 CVH z gaźnikiem i tam dosłownie jest wszystko inne względem innej mojej Fiesty z symetrycznie tym samym silnikiem ale zasilaniem CFI (monowtrysk). Samo że gaźnikowiec ma pompę mechaniczną zasilaną od wałka rozrządu, a we wtrysku jest pompa elektryczna w baku. Trzeba wiązki dorabiać itp. Nakład prac ogromny. To zadanie dla pasjonata co sam w dużym lub cały zakresie ogarnie. Zlecenie komuś obarczone jest błędami czy chorobami wieku dziecięcego w pierwszym okresie eksploatacji. Nie każdy chce się tego podejmować, a jak już to trzeba liczyć na duże wydatki i ryzyko czy i tak wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami. Osobiście wolał bym odłożyć pieniądz i kupić Fiestę z silnikiem na jakim zależy. Z oryginalne zesparowanym, bez kombinacji. Tym bardziej, że te Fiesty za granicą jeszcze występują. Ale co kto woli.
vegetagt - 9 Maj 2022, 19:46
generalnie dołożenie sterowania pompą paliwa to jest 1 bezpiecznik i 1 przekaźnik z tego co pamietam.
Sygnał sterujący przekaźnik bierzez z ECU (w zetecach silverach bodajze pin 14), przekaźnik daje zasilanie pompie i w sumie tyle. Bezpiecznika chyba nie trzeba tłumaczyc
Ale jednak dobrze mieć bak z auta pod wtrysk (z koszykiem), bo przy gaźnikowym to trzeba mieć z 1/2 albo i więcej paliwa, żeby nie odpływało spod ssaka jak mocniej bombą po zakrętach pójdziesz
Chociła plota, że 1/3 starcza, ale... no może w warunkach miejskich to tak, ale na torze w krakowie to serio musiałem mieć bardzej 3/4 niż 1/3 paliwa w zbiorniku ;-)
luk-90 - 9 Maj 2022, 20:32
vedzitsu, a oddzielne zasilanie do wtrysków, sondy lamda, cewki zapłonowej, zasilanie ecu itd Robi się rzeźba, żeby zrobić to w miarę porządnie, a nie drut poganiany drutem
vegetagt - 10 Maj 2022, 19:50
no wiem, ale na początku padł problem z bakiem i pompą ;-P
Uniwersalne skrzynki bezpieczników są, troche ciężej z kablami dobrej jakości. A tak to dla chcącego nic trudnego
Jarek312 - 28 Cze 2022, 00:14
Odkop po miesiącu ale trudno.
Wszyscy jesteście w błędzie. Mam mk3 91r, fabrycznie miała 1.0 na gaźniku.
Mnie też tak wszyscy straszyli i pisali, że najlepiej cała wiązkę przełożyć...
Nie dołożyłem do niej ani jednego przewodu przy swapie.
W skrzynce było już przygotowane miejsce pod dwa przekaźniki, na slupku wisiała kostka do podpięcia "zderzeniówki" a obok był zwinięty i przyklejony fabryczna taśma przewód z kostką do pompy paliwa.
Pewnie nie wszystkie tak miały, ale jak widać zdarzają się takie przypadki.
Uprzedzając pytania, moja fiesta to totalny "golas"
Jaszczur - 28 Cze 2022, 23:48
Jarek312 napisał/a: | Wszyscy jesteście w błędzie. |
Prawdopodobnie chyba na pewno masz rację.
vegetagt - 29 Cze 2022, 00:45
nie no, jak najbardziej bywały mk3 z bogatymi wiązkami i w sumie nikt nie wie, czemu tak bylo
Fajnie, że miałeś wersje bardziej doposażoną
luk-90 - 29 Cze 2022, 06:07
Zwyczajnie masz trochę szczęścia i tyle
SCHWARZ 1.4S - 2 Lip 2022, 10:13
Jarek312, Ford tak nieliniowo dodawał instalacje, że nie jest to w jednolity sposób uporządkowane. Nie dotyczy to tylko Fiesty. Masz egzemplarz z '91 gdzie już wówczas skłaniali się do wycofywania zasilania gaźnikowego. Ja mam model z pierwszych miesięcy produkcji i w bogatszej wersji, a nie ma tam przystosowań do mniej skomplikowanego przejścia na ewentualny inny sposób zasilania. Więc w jednym egzemplarzu będzie to w miarę proste, a w innym będzie dłubanina.
Jarek312 - 2 Lip 2022, 17:08
Zdaję sobie sprawę z tego, że starsze fordy były składane z tego co akurat mieli pod ręką.
Nikt nie napisal o tym, żeby sprawdzić czy czasem nie ma rozbudowanej wiązki więc napisałem
Ps . Nawet nie wiecie jaki miałem usmiech na twarzy jak się okazało, że tej wiązki nie muszę przerabiać.
SCHWARZ 1.4S - 3 Lip 2022, 02:12
To świetnie, zawsze to mniej pracy. A i wiązka oryginalnie poprowadzona to też atut.
kuba87 - 4 Lip 2022, 20:13
Ale sprawdzić wszystkie połączenia i tak warto 🤣
|
|