|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - ESC alternatywny sterownik?
martus - 8 Lip 2021, 11:10 Temat postu: ESC alternatywny sterownik? Witam,
wszystkich forumowiczów. Jestem nowym na forum posiadaczem silnika z 1,3 Forda fiesty.
Nie wiem gdzie to umieścić - może ADMIN pomoże. Z góry dziękuję.
Silnik pracował w wózku widłowym i do rzeczy:
Przerzutka silnika z powodu nieszczelności pierścieni.
VL 1.1 1.3 96BM-6015-AD na VL 1.1 1.3 96BM-6015-AC
Wózek gaźnikowy zasilany gazem z butli LPG.
ESC – rozpadał się w rękach gniazdo wtykowe wyłamane.
Instalacja przewody wymienione na nowe (stare się łamały) według schematu i kabel do kabelka. Pomierzone wszystko ok.
Zasilanie na cewkę i ESC dochodzi masa na ESC również
No i iskry brak.
Czujnik magnetyczny na kole wymieniony właściwie w obu silnikach były. Dodatkowo trzy cewki podmienione, przewody do świecy sprawdzone. Opory czujnika magnetycznego i cewki sprawdzone. Cewka zasilana trzema przewodami + no i dwa minusy (88SF-12029-A2A 0277A).
Znalazłem używanego złotego grala ESC i podmieniłem na 89FB-12A297-BB (ma czerwony pasek) z rozwalonego 89FB-12A297-GA (ma zielony pasek). I że tak brzydko powiem D…
Podejrzewam, że ESC jest uszkodzony i nowo zakupiony również.
Pomysłów bark.
A co jakiś czas iskra pyka jak wyłączę kluczyk ale nie zawsze.
Czy da się jakoś wywalić- zastąpić tego ESC. Znalazłem wątek na forum, ale on jest do silnika z regulowanym aparatem zapłonowym (rozdzielaczem).
http://fiestaklubpolska.p...ic.php?p=713113
Generalnie szału nie potrzeba dla takiego wózka widłowego byle odpalał i trzymał obroty bez wielkich osiągów he he.
Jest jeszcze czujnik temp w kolektorze dolotowym i wsio.
Wybaczcie jak kogoś czymś obraziłem nie było to moim celem .
UFF... I teraz pytanie czy ktoś może poratować pomysłem? Ewentualnie podzielić się odpłatnie jakimś ESC, lub innym fajnym rozwiązaniem ?
diodalodz - 8 Lip 2021, 13:13
zastąpić to nie problem. Nawet trysk da sie dołożyć.
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.
2 wg schematu jest masą i zarazem ekranowaniem przewodu czujnika. Trzeba by zmierzyć czy któryś pin z czujnika też nie ma bezpośredniego połączenia do masy pod metalowy otworek w czujniku.
Trzeba jeszcze zmierzyć odległość koła zamachowego od powierzchni bloku gdzie siedzi czujnik.
Czujnik musi być krótszy o ok 0,5-1mm.
Musisz też zobaczyć czy otworek czujnika pokrywa się z rowkiem w kole zamachowym .
martus - 8 Lip 2021, 13:42
diodalodz napisał/a: | zastąpić to nie problem. Nawet trysk da sie dołożyć.
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.
2 wg schematu jest masą i zarazem ekranowaniem przewodu czujnika. Trzeba by zmierzyć czy któryś pin z czujnika też nie ma bezpośredniego połączenia do masy pod metalowy otworek w czujniku.
Trzeba jeszcze zmierzyć odległość koła zamachowego od powierzchni bloku gdzie siedzi czujnik.
Czujnik musi być krótszy o ok 0,5-1mm.
Musisz też zobaczyć czy otworek czujnika pokrywa się z rowkiem w kole zamachowym . |
Dziękuje za wskazówkę. Dzisiaj wieczorem sprawdzę. Jest światełko .
diodalodz - 8 Lip 2021, 16:46
jest jeszcze jedna opcja. Weź wyjmij czujnik i przykładaj i odejmuj klucz stalowy do czoła czujnika. można go przesuwać umieszczając czujnik w dłoni na równo. jeśli trafisz 2-3 iskry losowo to moduł i czujnik jest ok a problem masz odległością/ położeniem czujnika względem koła zamachowego. Tam chyba jest wersja 36 ząbków minus jeden, więc losowo dokładają klucz czasami udaje sie trafić i strzelić iskrą z cewki. Położysz sobie 2 świece z kablami na masie , pozostałe trzeba zdjąć ze świec byś się sam nie przejechał.
kuba87 - 8 Lip 2021, 18:28
Na module z pomyloneza da się to odpalić
diodalodz - 8 Lip 2021, 20:58
bez aparatu nie odpalisz.
ESC to taki protoplasta EEC4
JoeMix - 8 Lip 2021, 23:00
martus napisał/a: | A co jakiś czas iskra pyka jak wyłączę kluczyk ale nie zawsze. | Zanika pole magnetyczne na cewce i stąd iskra przy odłączaniu zasilania,,,
Dioda dobrze gada, ale najszybciej to oscyloskopem sprawdzić na aucie czujnik położenia koła zamachowego,,, bo na 95% on nie daje sygnału jak trzeba,,,
Schemat z kolorami kabli,,,
martus - 25 Sie 2021, 14:07
Dziękuje wszystkim za pomoc!
diodalodz napisał/a: |
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie. |
I tu tkwił problem z polaryzacją czujnika - trza zamienić kabelki .
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
diodalodz - 26 Sie 2021, 11:45
Super, że się udało !
Powodzenia !
|
|