Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Ładowanie akumulatora.

nowy1 - 27 Paź 2019, 19:55
Temat postu: Ładowanie akumulatora.
Zgłosiłem się do ASO z powodu nie działającego układu auto start stop. Pan stwierdził, że
za mało jeżdżę i mam nie doładowany akumulator. Faktycznie w pod menu ASS pokazuje się komunikat o ładowaniu akumulatora. Jeżdżę co dziennie ,może nie za dużo , ąle czy po przejechaniu np. 5-10km akumulator nie powinien się naładować?. Jak samochód był nowy czyli przez 6-7mcy jeździłem jeszcze mniej i nie było problemu z ładowaniem. Jak wygląda ta sprawa u Was ?

WMboost - 27 Paź 2019, 22:29

Serwis zapewne ma rację. Weź proszę pod uwagę kilka czynników:
- krótsze dni, czyli więcej na światłach,
- prawdopodobnie częściej używasz energochłonnych odbiorników (np. podgrzewana szyba, może fotele, dmuchawa na wyższych obrotach etc)
- niższa temperatura zewnętrzna, co skutkuje zmniejszeniem pojemności akumulatora (choć jesień mamy ciepłą).
Te główne czynniki, przy braku dłuższych tras, są przyczyną deficytu energetycznego i dlatego "ekoterrorysta" SS nie aktywuje się, z czego osobiście byłbym zadowolony, bo przynajmniej chronisz panewki wału korbowego i rozrusznik.

nowy1 - 28 Paź 2019, 06:02

No właśnie nie. Lipiec,sierpień bez dodatkowych odbiorników pobierających prąd. Przejechałem całą zimę 2018/2019, wiosnę,włączone ogrzewanie, czasami fotele, czasami szyba i nigdy przez 6-7 miesięcy nie było problemu. A dopiero po tych kilku miesiącach pojawił się ten problem.
JoeMix - 28 Paź 2019, 06:14

Więc naładuj akumulator i zobacz co będzie,,, może być tak, ze po naładowaniu akumulatora problem zniknie na kilka miesięcy znowu i wtedy będzie faktycznie tak jak z servisu mówią,,, ujemny bilans z powodu zbyt małych odległości/zbyt częstych uruchomień,,,
Cytat:
ąle czy po przejechaniu np. 5-10km akumulator nie powinien się naładować?
Nie wiem jak jest z bilansem,, ale stawiał bym że te 10 minut jednostajnej jazdy po każdym uruchomieniu by pewnie załatwiło sprawę,,, a tu masz pewnie 10km i ileś świateł, stopów, i uruchomień silnika,,,
nowy1 - 28 Paź 2019, 06:25

Podczas ostatniej wizyty w ASO naładowali mi akumulator - starczyło na 1-2 dni. Teraz nie ma częstych uruchomień - nie działa ASS. Podczas tych 5-10km silnik pracuje cały czas i akumulator powinien być ładowany. Chyba czeka mnie ponowna wizyta w ASO, zbliża się zima i wtedy naprawdę jest duże zapotrzebowanie na prąd.
JoeMix - 28 Paź 2019, 07:47

No to do sprawdzenia ładowanie i bilans czy nie jest bliski zeru, bo ujemny by myślę unieruchomił auto w kilka dni,,, Jak masz miernik, to na szybko sam podstawowy pomiar zrobisz,,, podłączasz miernik i odczytujesz napięcie, odpalasz auto, patrzysz jak bardzo spada w chwili uruchomienia, potem patrzysz na pięcie na pracującym silniku, na wolnych i podwyższonych obrotach, potem włączasz w aucie co się da i to samo 2 odczyty,,,
lukaszooo - 28 Paź 2019, 07:50

W standardowym ukladzie czyli bez BMS i StartStop aby odzyskać prąd ktory jest zuzyty do rozruchu silnika musimy jechać ok 20minut. W nowoczesnych autach ze start stop jest to duzo bardziej skomplikowane. Napięcie na aku dochodzi do 15,5v, aku jest tez inny... Nie zmienia to faktu ze jesli jezdzisz odcinki 5-10km to zuzywasz więcej prądu niz ladujesz do aku.
nowy1 - 28 Paź 2019, 14:47

Zamówiłem na Ali miernik do zapalniczki, lada dzień powinienem go otrzymać to posprawdzam.
Tylko jedno mnie zastanawia - jak samochód był nowy , zima, grzane szyby, fotele , jeździłem jeszcze mniej i nie było żadnego problemu.

JoeMix - 28 Paź 2019, 19:13

Cytat:
Zamówiłem na Ali miernik do zapalniczki
:rotfl: :hahaha: :cojest:
WMboost - 28 Paź 2019, 20:21

lukaszooo napisał/a:
W standardowym ukladzie czyli bez BMS i StartStop aby odzyskać prąd ktory jest zuzyty do rozruchu silnika musimy jechać ok 20minut. W nowoczesnych autach ze start stop jest to duzo bardziej skomplikowane. Napięcie na aku dochodzi do 15,5v, aku jest tez inny... Nie zmienia to faktu ze jesli jezdzisz odcinki 5-10km to zuzywasz więcej prądu niz ladujesz do aku.

Lukaszooo, masz całkowitą rację.

WMboost - 28 Paź 2019, 20:26

nowy1 napisał/a:
Zamówiłem na Ali miernik do zapalniczki, lada dzień powinienem go otrzymać to posprawdzam.
Tylko jedno mnie zastanawia - jak samochód był nowy , zima, grzane szyby, fotele , jeździłem jeszcze mniej i nie było żadnego problemu.

Bo nowy akumulator. Taką eksploatacją, jak wspomniałeś, powodujesz doładowywanie akumulatora do około 50%.Porada doładowania akumulatora prostownikiem jest bardzo sensowna.

PrzemKo80 - 29 Paź 2019, 11:58

https://www.jula.pl/catal...ulatora-608201/

Używam od roku i na razie akumulator ok po 2 zimach.
Zona robi krótkie przebiegi dzienne czyli 2x 7 km. Włączony terminal yanosik, dwie kamery przód tył, czasem też nawigacja.
Od września do marca co miesiąc podłączam na jakieś 2-3 godziny.
Latem co drugi miesiąc :ok:

lukaszooo - 29 Paź 2019, 13:35

Miernik w zapalniczce pokazuje jakie jest napiecie na zapalniczce. Tak jak napisalem wczesniej na aku ladowanie dochodzi nawet pod 16v a tyle na zapalniczce nie zobaczysz nigdy. Wniosek jest jeden, w aucie z bms taki miernik za wiele mądrego nie pokaże.
nowy1 - 29 Paź 2019, 14:28

Dzisiaj robiłem pomiar na zapalniczce . Przy wyłączonym zapłonie 12,5V , podczas uruchamiania silnika 12V i przy silniku uruchomionym /na wolnych obrotach/ pokazuje 14,5V.
Czyli na akumulatorze powinno być więcej.

nowy1 - 29 Paź 2019, 16:26

nowy1 napisał/a:
Dzisiaj robiłem pomiar na zapalniczce . Przy wyłączonym zapłonie 12,5V , podczas uruchamiania silnika 11V i przy silniku uruchomionym pokazuje 14,5V.
Czyli na akumulatorze powinno być więcej.

JoeMix - 29 Paź 2019, 20:08

nowy1 napisał/a:
Przy wyłączonym zapłonie 12,5V
Może to zabrzmi dziwnie, ale 12,5 to rozładowany akumulator,,, 12,54 jest Ok,,, dlatego ważny jest dobry miernik,,, graniczne jest jakieś 12,24,,, poniżej nie nadaje się do użytkowania, poniżej 11,88 to trup już,,, 14,5V podczas pracy to standardowe (14V4) napięcie instalacji, z tego kto pisał wyżej w systemach start/stop powinno być więcej,,,
nowy1 - 20 Lis 2019, 17:05

A więc zaopatrzyłem się w ładowarkę do akumulatora / z Jula /. Czy zaciski prostownika mogę podłączyć do akumulatora bez odpinania klem czy też muszę odłączyć elektrykę samochodu od akumulatora ?
PrzemKo80 - 20 Lis 2019, 19:47

nowy1 napisał/a:
A więc zaopatrzyłem się w ładowarkę do akumulatora / z Jula /. Czy zaciski prostownika mogę podłączyć do akumulatora bez odpinania klem czy też muszę odłączyć elektrykę samochodu od akumulatora ?


Ja podłączam bez odpinania klem. Najpierw czerwony zacisk do aku, później czarny zacisk.
Odłączam najpierw czarny, później czerwony.
Pamiętaj tylko żeby do sieci DOPIERO po podłączeniu obu zasików. Wyłączasz analogicznie czyli najpierw z gniazdka, potem zaciski z klem.

https://forum.karawaning.pl/topic/25147-automatyczne-%C5%82adowarki-akumulator%C3%B3w-o-kt%C3%B3re-najcz%C4%99%C5%9Bciej-pytamy/

Tu sobie poczytaj test i wstępnie jak ona działa na tle innych ładowarek z Lidla czy Biedronki.
Strona 1.

nowy1 - 20 Lis 2019, 20:39

Dzięki za odpowiedź. Spróbuję podładować /naładować/ akumulator i zobaczę efekty.
PrzemKo80 - 20 Lis 2019, 21:05

nowy1 napisał/a:
Dzięki za odpowiedź. Spróbuję podładować /naładować/ akumulator i zobaczę efekty.


U mnie się sprawdziło. Pytanie jak daleko masz rozładowany akumulator i czy ładowarka pomoże odratować. NA wyświetlaczu musisz wybrać chyba program accu 12 V AGM / GEL. U mnie jest accu 12 V STD.

nowy1 - 20 Lis 2019, 21:44

Akumulator ma nie cały rok!. Samochód odpala bez problemu.
msky - 25 Lis 2019, 19:10

Masz coś nie tak z ładowaniem, miernik tego nie pokaże.

Trzymałem ponad 30 min na długich w nocy przy zgaszonym silniku. Po 40 minutach, ledwo ruszyłem z miejsca. Dwa dni jeździłem po 30 km do pracy i z powrotem zanim włączył się ASS.

Jak masz alarm to szukałbym tutaj problemu.

nowy1 - 25 Lis 2019, 20:07

Byłem już w 2 serwisach / ASO / i w każdym to samo: za mało jeżdżę ! Sprawdzali akumulator, ładowanie i wszystko OK.
Faktycznie za dużo km nie robię, a tej elektroniki trochę jest. Ładowałem około 40 minut i na drugi dzień ASS się pojawił.

JoeMix - 26 Lis 2019, 20:19

Proste pytanie - jakie masz ładowanie na akumulatorze, tak normalnie a jak jak włączysz to co zwykle?

(taka uwaga, miernikiem za 20 zeta tego nie zmierzysz, takim za 200 pewnie też nie, jest potrzebny samochodowy o zakresie przynajmniej 50A, jak w warsztacie nie potrafią określić prądu ładowania, to nie wiem,,, po omacku naprawiają?)

Ostatnio co uruchomienie auta dostawałem alerty że akumulator się rozładowuje,,, po 3-4 pod rząd,,, już myślałem ze coś się dzieje, ale skojarzyłem głośnie słuchanie muzy podczas jazdy,,, przyciszyłem radio i problem zniknął,,, wiec naprawdę przyczyna problemu może być banalna

vegetagt - 26 Lis 2019, 21:35

JoeMix napisał/a:
głośnie słuchanie muzy podczas jazdy,,, przyciszyłem radio i problem zniknął,,,


to tam chyba coś mocno nie tak masz :>

JoeMix - 27 Lis 2019, 22:15

vegetagt, no własnie trzeba będzie szukać i posprawdzać,,, zastanawia mnie czemu mk7 w której wszystko się świeci kiedy może tylko, otwieram auto, świecą postojówki i wnętrze, wkładam kluczyk, już świecą światła mijania i odpalać muszę na zapalonych, i tak dalej,,, a akumulator taki,,, maleńki,,, w mk3 miałem większy
Tared - 27 Lis 2019, 22:43

Codziennie 6km w 1 i 6km w 2 stronę,samochód odpala bez problemu.Więc u Was jest coś nie tak :)
nowy1 - 28 Lis 2019, 14:16

Samochód odpala bez problemu.
A jak już jesteśmy przy sprawach napięciowo-prądowych powiedzcie mi proszę czy za pomocą tego przełącznika mogę włączyć światła długie ? Wtedy na zegarach powinna pojawić się niebieska ikona świateł.

JoeMix - 28 Lis 2019, 21:40

Nie nie możesz, znaczy nie wiem czy chodzi o to zaznaczone, O - to wyłączone, te dwa reflektorki to postojowe, kolejne to mijania (światła drogowe mają poziome kreski światła), ostatnie to raczej automatyczne światła mijania,,,

Żeby włączyć drogowe musisz mieć przełącznik w pozycji mijania, u mnie na auto tylko błyska, by przełączyć na drogowe muszę włączyć światła i wtedy się dopiero da,,,

Ze strony Forda ściągnij sobie (po podaniu numeru VIN, nie rocznikiem) odpowiednią instrukcję obsługi do swojego auta,,,

nowy1 - 28 Lis 2019, 22:03

OK, czyli mogę włączyć tylko przełącznikiem przy kierownicy , albo automat powinien sam przełączyć na drogowe.
JoeMix - 28 Lis 2019, 22:34

Znam światła adaptacyjne, czyli takie na których teoretycznie ciągle na drogowych jeździsz, ale automatycznych drogowych to nie kojarzę bo nie wiem na jakiej podstawie automat by maił włączać światła drogowe,,, Zapodaj sobie te instrukcje, będzie tam napisane na 100%,,,
nowy1 - 28 Lis 2019, 22:47

Automat załącza drogowe / oczywiście przy spełnieniu pewnych warunków /.
PrzemKo80 - 28 Lis 2019, 22:53

A tak z ciekawości jak spisała się ta ładowarka do aku?
nowy1 - 28 Lis 2019, 23:05

Jak za tę cenę to chyba nie zła. Ponad 30 lat jeżdżę samochodem i po raz pierwszy mam ładowarkę do akumulatora. I to do akumulatora w nowym samochodzie!
Mam tylko pewne obiekcje co do podłączenia ładowarki do akumulatora. W jednym ASO powiedzieli,że nie muszę odłączać klem a w drugim ASO powiedzieli,że bezwzględnie muszę odłączyć klemę i to jeszcze wskazali na "plusową". Ja nie odłączałem klem. Około 40min ładowało do pełnego naładowania.

PrzemKo80 - 28 Lis 2019, 23:24

U mnie też koło godziny ładuje. Ale zawsze zostawiam na trochę dłużej.
Pytałem w Aso swoim i powiedzieli że nie trzeba klem odłączać. Zresztą oni robią dokładnie tak samo :rotfl:

Mars - 29 Lis 2019, 12:13

JoeMix napisał/a:
... automatycznych drogowych to nie kojarzę bo nie wiem na jakiej podstawie automat by maił włączać światła drogowe,,, Zapodaj sobie te instrukcje, będzie tam napisane na 100%,,,


Fiesta ma już automatyczne światła drogowe, czyli tzw. długie. Same się włączają i wyłączają. Oczywiście zależy to od wyposażenia.
Po drugie kolega nowy1 ma mk8, więc nowe auto, to instrukcje dostał...

JoeMix - 1 Gru 2019, 09:38

Mars, Nie chodzi o to czy Fiesta ma, tylko mówię że nie kojarzę,,, aż tak super motoryzacją się nie interesuje, wiem ze są systemy świateł adaptacyjnych, ale o tym że auta mają czujnik który włącza zwykłe drogowe światła to nigdzie o uszy mi się nie obiło - tyle, ale jak wspomniałem nie drażę tematu, na logikę ikonka mi nie pasuje,,, Możliwe ze kolega dostał z nowym autem instrukcję, nie neguję tego, ale wnioskuję że nie zajrzał do niej skoro na forum pyta co można zrobić danym przełącznikiem,,,
Tared - 1 Gru 2019, 11:59

Tak jak pisał Mars auto ma automatyczne drogowe(opcje można wyłączyć w ustawieniach auta).Samo sterowanie,mrugniecie lub włączenie drogowych odbywa się pociągając lewą manetkę przy kierownicy do siebie lub od siebie

Sprawdziłem na stronie forda i opcje automatycznych drogowych mają wszystkie osoby które posiadają pakiet Pakiet Driver Assistance 5



a co do ładowania aku może więcej hamuj :-)

msky - 1 Gru 2019, 20:04

Te ładowanie podczas hamowania to faktycznie działa, ale nie zawsze.
Sprawdzałem wskaźnikiem za 5 zł :-P

Ktoś napisał 6 km - kurde mi trochę szkoda na 12 km :P

Wojtek Wawa - 6 Gru 2019, 16:32

Jeśli akumulator nie ładuje się przy 6 km w jedną stronę, to coś z nim jest nie tak. Mi w Maździe też wciskali kit, że za mało jeżdżę, bo 7 km w jedną stronę i dlatego mi przestał działać start-stop. Dopiero po kolejnej reklamacji dali mi nowy akumulator i od tego czasu już 20 miesięcy spokój. I jakoś nie przeszkadza mu, że jeżdżę mało i rzadko (bo jak jestem zdrowy i nie pada, wybieram rower).
Tak więc reklamuj, możesz też im ściemnić, że ledwo zapala na mrozie, to się może zlitują. Z resztą ja nie musiałem ściemniać. Zdąż tylko przed końcem pełnej gwarancji, bo np na ford protect reklamacja się nie uda.

JoeMix - 6 Gru 2019, 23:49

Czym to auto ma ładować akumulator podczas hamowania? Jest tam coś czy tylko alternator jednak?
Wojtek Wawa - 16 Gru 2019, 12:55

Każdy nowoczesny samochód, jak fiesta, ma mocny alternator, który włącza się na mocne ładowanie podczas hamowania silnikiem.
Jaszczur - 16 Gru 2019, 18:35

Ja rozumiem takie wynalazki w elektrykach, ale co u licha znaczy "mocne ładowanie" w aucie z silnikiem spalinowym i co ono miało by zmieniać?
vegetagt - 16 Gru 2019, 20:20

Jaszczur, zobacz sobie jak opel insignia steruje napięciem w instalacji. Jedziesz normalnie? 12.5. Właczysz wycieraczki? 14. Jedziesz powyżej pewniej prędkosci? 14!
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2752

Jaszczur - 16 Gru 2019, 20:21

To się nazywa "inteligentne ładowanie akumulatora", i takie coś miały już focusy z 2004 roku ;) I dalej nie rozumiem jaki to ma związek z "mocniejszym" ładowaniem akumulatora podczas hamowaniu silnikiem. ;)
JoeMix - 16 Gru 2019, 21:43

Wojtek Wawa napisał/a:
Każdy nowoczesny samochód, jak fiesta, ma mocny alternator, który włącza się na mocne ładowanie podczas hamowania silnikiem.
Tak to by się zgadzało, ale tylko podczas hamowania silnikiem, czyli w sumie wszystkie pedały zwolnione,,,

Alternator stawia dość mocny opór,,, im więcej z niego prądu ciągniesz tym większy, dlatego komputer widząc że zwalniasz z użyciem motoru daje lądowanie na max,,, prąd darmowy, a hamowanie skuteczniejsze,,, w sumie logiczne

lukaszooo - 6 Sty 2020, 11:54

Inteligentne ładowanie to w fordzie BMS i focus 2004 tego nie mial, nie mialy tego nawet 2008, dopiero od mk3 czyli od 2011 jest w kazdym aucie niezaleznie czy ma start stop. W fiestach niestety nie wiem od ktorego roku jest BMS. Nie ma zadnego hamowania alternatorem, to jest jeszcze inny system ale dostepny chyba jedynie w hybrydach i Energi.
nowy1 - 8 Sty 2020, 14:32

Jeszcze o tej ładowarce z Jula. Jednak nie w pełni ona ładuje akumulator. Po "naładowaniu" akumulatora zaczął działać ASS , ale podczas jazdy akumulator był cały czas ładowany napięciem 14,7-14,9V.
Dopiero po przejechaniu około 50-60km napięcie na akumulatorze ustabilizowało się w granicach 13V i taka wartość utrzymuje się cały czas podczas jazdy. Podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta do 14,7-14,9V i dalej już podczas jazdy znowu jest ok. 13V.
Być może ta ładowarka dostosowana jest do aku AGM a u mnie jest EFB.

Mars - 1 Lut 2022, 04:30

Też mi system co jakiś czas marudzi w zimie, że akumulator trzeba podładować. Bardzo szybko wyłącza system multimedialny, gdy silnik nie pracuje; ford key free działa tylko od strony kierowcy i w klapie bagażnika, a dźwięk od czujników parkowania przechodzi mutację :rotfl: . Niestety mało jeżdżę, a jak już, to po mieście z włączonym ogrzewaniem foteli i kierownicy. W lato wszystko wróci do normalności.
richo - 27 Lis 2022, 13:59

"Być może ta ładowarka dostosowana jest do aku AGM a u mnie jest EFB."
Jesteś pewien, że masz akumulator EFB ? Mam ten sam problem w nowej Fieście 1,0 EB MHEV z tego roku, ale u mnie jest akumulator SLI.

Wojtek Wawa - 21 Gru 2022, 13:47

Widzę spore dywagacje, ale przecież te mocniejsze ładowanie od alternatora podczas hamowania silnikiem zwyczajnie czuć, co potwierdziły pomiary.

W czym Wam to przeszkadza? R3 i tak strasznie biednie hamuje silnikiem, dobrze że alternator coś tam pomaga (i tak jest bieda). Za to hamulce są pancerne, 80 000 km i wciąż fabryczne klocki z przodu/bębny z tyłu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group