Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - MK7 na MK8

gregusz - 13 Cze 2019, 15:06
Temat postu: MK7 na MK8
Obecnie posiadam wersję MK7 Trend zpakietem GoldX a pod maską harcuje stado 100 kucy w wydaniu EB. Kupowałem ją w 2015 w fordowskiej multiopcji, która kończy się w grudniu/styczniu. Więc niedługo będe musiał podjąć decyzję czy spłacam do 0, rozpisuje resztę na raty, czy oddajęi biorę coś innego. No jestjeszcze opcja, że sprzedajęi wtedy spłacam i kupuję ;)

Mam dylemat czy przejście z całkiem dobrej MK7 na MK8 będzie korzystne. Zaraz po premierze MK8 uważałem, że ją popsuli. A właściwie liczniki. Jakoś wersja z MK7 wygląda bardziej ciekawie. No ale można sie do tego przyzwyczaić. Z zewnątrz z LEDami wygląda bardzo fajnie. I jeżeli juz będę zamawiał, to chyba z opcją FullLED.

Gdzieś czytałem, że silnik z wersji MK7 z 5 biegami zachowuje się bardziej dynamicznie niż wersja z MK8 z 6 biegami. Moc ta sama, więc pewnie różnica leży w zestopniowaniu samych biegów, lub zmieniła się masa samego auta. Prawda to?

Jak byłem w salonie w Poznaniu i się przymierzałem do Fiesty, to spodobała mi sięwersja ST-Line. Tylko ona ma taki problem/wadę, że nie da się w niej zamocować haka. A hak mi potrzebny do platformy na rowery. Więc jak już będę musiał wybrać coś innego. Pewnie (jak sie zdecyduję) to Titanię.

Pytanko do tych co mają kamerę cofania - jak ona sie zachowuje w ciemnościach? Parkuję w dość ciemnym garażu i to parkuję tyłem, a za autem stoi właśnie platforma na rowery, która jest niewidoczna ze środka. Zastanawiam sieczy tki gadżet poprawi komfort parkowania. I jestem ciekaw czy same czujniki są w stanie wykryć tak małą przeszkodę.

Kolejne pytania będę zadawał z czasem :)

aaa i jeszcze jedno - okres oczekiwania to jakieś 2 miesiace? Tak orientacyjnie się pytam, bym to uwzględnił w terminie podjecia decyzji ;)

Mars - 13 Cze 2019, 20:59
Temat postu: Re: MK7 na MK8
gregusz napisał/a:

... Mam dylemat czy przejście z całkiem dobrej MK7 na MK8 będzie korzystne. Zaraz po premierze MK8 uważałem, że ją popsuli. A właściwie liczniki. Jakoś wersja z MK7 wygląda bardziej ciekawie. No ale można sie do tego przyzwyczaić. Z zewnątrz z LEDami wygląda bardzo fajnie. I jeżeli juz będę zamawiał, to chyba z opcją FullLED.

Gdzieś czytałem, że silnik z wersji MK7 z 5 biegami zachowuje się bardziej dynamicznie niż wersja z MK8 z 6 biegami. Moc ta sama, więc pewnie różnica leży w zestopniowaniu samych biegów, lub zmieniła się masa samego auta. Prawda to?...
Pytanko do tych co mają kamerę cofania - jak ona sie zachowuje w ciemnościach? Parkuję w dość ciemnym garażu i to parkuję tyłem, a za autem stoi właśnie platforma na rowery, która jest niewidoczna ze środka. Zastanawiam sieczy tki gadżet poprawi komfort parkowania. I jestem ciekaw czy same czujniki są w stanie wykryć tak małą przeszkodę...


Moja żona ma MK 7 z 2013 r. ( po lifcie ), Trend, Gold X, EB 100 KM.
Oczywiście, że MK 7 przyśpiesza lepiej niż MK 8 z tym samym silnikiem, dlatego podniosłem moc w swojej MK 8 chiptuningiem.
Zmieniaj auto na MK 8, ale rozważ większą moc.
Kamera cofania jest rewelacyjna- dobrze widać w ciemności.
Podgrzewana kierownica, duży multimedialny ekran dotykowy, tempomat adaptacyjny, auto parkowanie i wiele innych rzeczy warta jest zmiany na nowszy model.

mskgs - 13 Cze 2019, 21:59

To może tak.

W czym jest lepsza Mk7 FL od Mk8:
1. Jest lepiej wykończona i spasowana w środku od Mk8, mniej trzeszczy.
2. Stary 1.0 EB jest żwawszy i bardziej podatny na tuning - brak GPF-u. Niestety filtr w Mk8 stłumił nieco zapał i możliwości tego silnika
3. Odnoszę wrażenie, że Mk7 FL jest bardziej stabilna przy wyższych prędkościach.

W czym jest lepsza Mk8 od Mk7 FL:
1. Ma SYNC3 z Apple CarPlay/Android Auto ;)
2. Jest lepiej wyciszona
3. Może być lepiej wyposażona - Full LED-y, adaptacyjny tempomat itd.

Czy warto zmienić? Jeżeli bardzo Ci brakuje tych wszystkich bajerów, które oferuje Mk8, to pewnie tak. Jeżeli traktujesz samochód jako narzędzie do jazdy, to nie wiem czy jest sens. Moim zdaniem Fiesta Mk8 to dobry samochód, ale jak kosztuje 50 tysięcy, a nie 70. Można naładować bajerów i wyposażenia, ale w środku to nadal trzeszczący samochód segmentu B.

Mk7 FL zrobiłem 80 tys. km, nową Mk8 do tej pory 30 tysięcy i takie mam generalnie przemyślenia.

gregusz - 14 Cze 2019, 11:04
Temat postu: Re: MK7 na MK8
Mars napisał/a:


Moja żona ma MK 7 z 2013 r. ( po lifcie ), Trend, Gold X, EB 100 KM.
Oczywiście, że MK 7 przyśpiesza lepiej niż MK 8 z tym samym silnikiem, dlatego podniosłem moc w swojej MK 8 chiptuningiem.
Zmieniaj auto na MK 8, ale rozważ większą moc.
Kamera cofania jest rewelacyjna- dobrze widać w ciemności.
Podgrzewana kierownica, duży multimedialny ekran dotykowy, tempomat adaptacyjny, auto parkowanie i wiele innych rzeczy warta jest zmiany na nowszy model.


No własnie taką opinię czytałem. Co prawda zastanawiam sie czy na "dzień dobry" nie iść w wersję 125KM (od razu zyskuję tarcze z tyłu, bo z 100KM są chyba tylko bębny). Podgrzewane szyby to dla mnie podstawa (mam i sobie chwalę). Do tego podgrzewana kierownica i fotele to zimą na pewno fajna sprawa.

Z tempomatem nigdy nie jeździłem. Z jednej strony się obawiam ale i mnie ciekawi to rozwiązanie. Dopracy mam 11km gdzie 70% to jazda S11 (można cisnąć) ale na wyjazdach bywają takie sytuacje, że ludzie od razu ładują się na lewy pas. W godzinach szczytu na dojazdach do Poznania bywa ciasno.

mskgs napisał/a:

W czym jest lepsza Mk7 FL od Mk8:
1. Jest lepiej wykończona i spasowana w środku od Mk8, mniej trzeszczy.
2. Stary 1.0 EB jest żwawszy i bardziej podatny na tuning - brak GPF-u. Niestety filtr w Mk8 stłumił nieco zapał i możliwości tego silnika
3. Odnoszę wrażenie, że Mk7 FL jest bardziej stabilna przy wyższych prędkościach.

W czym jest lepsza Mk8 od Mk7 FL:
1. Ma SYNC3 z Apple CarPlay/Android Auto ;)
2. Jest lepiej wyciszona
3. Może być lepiej wyposażona - Full LED-y, adaptacyjny tempomat itd.


Tuning nie jest mi potrzebny tak do końca. Myślę, że jak będę miał wersję 125KM to mi spokojnie wystarczy. Jeżeli jużudam się na taki zabieg ;) to raczej by podnieść moment niż moc ;) I chyba bardziej mi zależy na tych dodatkach w postaci ekranu 8" z multimediami, mapa itd. automatyczną klimą.

Wasabi - 14 Cze 2019, 19:25

Ja czekałem 2 miesiące, ale wakacje mogą Ci ten okres wydłużyć. Sam przesiadłem się z Trenda (Gold X) mk7 1.0 100 na mk8 St Line 1.0 100.

Minusy mk8 względem mk7:

-gorzej spasowana
-może pierdoła ale brak filcu w schowku pasażera

Plusy:
-delikatnie lepiej wyciszona (myślę, że w Titanium będzie lepiej ze względu na opony i przednią szybę akustyczną)
-więcej miejsca z tyłu, chociaż to nie jest to co w Ibizie
-jest stabilniejsza i prowadzi się delikatnie lepiej
-nie ma problemu z wbijaniem biegu wstecznego
-wygodniejsze fotele, chociaż te w mk7 były całkiem niezłe
-miękkie obicie podłokietnika, podsufitka z porządnego materiału

Co do mocy, to nie widzę specjalnej różnicy. Ale swoją sprzedałem koledze miesiąc przed obiorem nowej, a w między czasie jeździłem wolnossącymi 75 końmi. Mimo wszystko w trasie przydałoby się te 25 KM więcej.
Polecam też wziąć full ledy. W mk7 miałem niby niezłe osram night breaker i różnica jest duża. Poprzednią fiestą przejechałem 105 tysięcy, wymieniając tylko uszczelniacz półosi. W tej mam nadzieję, że będzie podobnie.

gregusz - 15 Cze 2019, 11:49

Wasabi, zaciekawiłes mnie tą informacją o "szybie akustycznej". Nigdzie nie trafiłem na taką informację, a może po prostu jej nie zarejestrowałem ;)

W mojej MK7 jak na razie padł tylko zawór regulacji ciśienia paliwa, a właściwie to któryś z przewodów, które z nim są zintegrowane (przetarty).

pawel182 - 19 Cze 2019, 09:38

Pomiędzy Mk6 a Mk7 dużej różnicy nie było bo technicznie to praktycznie to samo (pomijam wygląd bo tutaj zmieniło się wszystko). Mk8 już jest zdecydowanie inna aczkolwiek są i podobieństwa.
Czy warto zmienić? Chyba tutaj nikt Ci nie odpowie: musisz sam rozważyć tą opcję . Jak nie na logikę to może posłuchaj serca i wybierz to co bardziej Ci się podoba :-) warto odwiedzić dilera i się przejechać.

Wojtek Wawa - 17 Lip 2019, 14:14

Nie rozumiem argumentu, że fiesta mk8 jest dobra za 50 k zł, a za 70 k zł ze względnym wypasem, to już nie.

Nie ma na rynku tańszego wypasionego samochodu, albo szybszego (jeśli piszemy o ST) za takie pieniądze.

Fiesta to obecnie bezkonkurencyjny samochód... ale każdy patrzy na coś innego. Co mnie zdziwiło, na Majorce mk8 była najczęściej widzianym samochodem - zapewne przez te ich serpentyny. Z czego ponad 70% to st-line. Skoro wypożyczalnie je tak masowo kupują, to stosunek jakość/trwałość/cena jest wysoki.

Shago - 17 Lip 2019, 15:55

Ja za swoją Fiestę Titanium zapłacę 80 tys. i absolutnie nie czuję, żebym przepłacał. Po prostu będę miał mega dobrze wyposażone, idealne do miasta auto, którym myślę fajnie będzie pojechać w trasę z racji adaptacyjnego tempomatu + automat. Nie potrzebuję samochodu rakiety, na testowej jeździe 100KM spisało się jak dla mnie bardzo dobrze. To wyciszenie przy 140/h.. poezja. Auto z racji 7 letniej gwarancji posłuży mi właśnie na te lata (niby jest 140tys. km limitu, ale nigdy nie zrobiłem w roku więcej, jak 15 tys.).
jacky-x - 17 Lip 2019, 16:27

gregusz napisał/a:
Wasabi, zaciekawiłes mnie tą informacją o "szybie akustycznej". Nigdzie nie trafiłem na taką informację, a może po prostu jej nie zarejestrowałem ;)


@gregusz
Zobacz w opisie szyby, jesli masz dopisek SOUNDSCREEN, to masz szybe akustyczną, bez znaczka normalna. Nie wiem jak w pozostałych MK8, ale w Active2 mam akustyczną :) . Pozdr
@Shago
Tylko się pod tym podpisac, szczególnie wyciszenie na plus. Do tempomatu podchodziłem jakoś z rezerwą i niepewnością ( wcześniej nie miałem z tym gdżetem do czynienia) ale po trasie nad morze powiem jest to super sprawa i to nie tylko na autostradę, ale i przy innych okazjach. Pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group