|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - Gniazdo zapalniczki przy hamulcu ręcznym, bezpieczniki
adam205 - 20 Mar 2019, 09:46 Temat postu: Gniazdo zapalniczki przy hamulcu ręcznym, bezpieczniki Witajcie,
to mój pierwszy temat na tym forum, przeszukałem podobne ale nie znalazłem odpowiedzi.
W swojej Fieście mk7 2009 w nadwoziu VAN, gniazdo zapalniczki przed dźwignią zmiany biegów, pod hamulcem ręcznym ma stałe napięcie, nawet jak zapłon jest wyłączony, a samochód zamknięty. Uważam, że to fajna sprawa, ponieważ kamerka nagrywa mi 24H na dobę Oczywiście trzeba pamiętać o jej wyłączeniu przy dłuższym postoju auta, bo już raz wyładowała mi akumulator
Ale nie o tym chciałem pisać. Nagle gniazdo przestało działać i nie mogę znaleźć przyczyny. Zgodnie z instrukcją - odpowiedni jest dla niej bezpiecznik nr 18 (tablica Typ 2 za schowkiem). Nie wiedzieć czemu miałem tam 7,5 zamiast zalecanych w instrukcji 20A, ale włożyłem teraz poprawny. Gniazdo niestety dalej nie działa i nie jest to bynajmniej wina ładowarki, którą też wymieniłem (jeden z tych bocznych styków wpadł do środka ładowarki).
Pytania mam dwa:
1. czy powinienem zainstalować bezpiecznik nr 30 (20A) który wg rozpiski też odpowiada za zapalniczkę? W tej chwili nie mam tam nic, ale tak jak pisałem wyżej - przez dobry miesiąc kamerka chodziła tylko na bezpieczniku 7,5A
2. który bezpiecznik należałoby sprawdzić w tablicy pod maską? Wyczytałem, że byłby to nr 5 odpowiadający za zasilanie skrzynki za schowkiem, ale ten też jest u mnie w porządku...
Same gniazdo próbowałem sprawdzić multimetrem, ale nie pokazuje mi napięcia ("-" na bocznej ściance i "+" na dole gniazda). Kamerka sama w sobie też działa.
Poradźcie co mi jeszcze pozostało i Wy byście zrobili!
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
JoeMix - 20 Mar 2019, 10:05
Ja mam co prawda bezpiecznik 20A ale w pozycji 22 (Zapalniczka, przednie gniazdo zasilania), 30 mam w każdej tabelce opisaną jako "nieużywany", a czemu wcześniej wspominasz o nr 18?
Sprawdziłeś pozostałe bezpieczniki? Niestety nie wystarczy tego zrobić wizualnie, najlepiej kupić zestaw, wyjąc pierwszy i w jego miejsce włożyć nowy, a ten wyjęty podmienić z kolejnym - tej samej wartości,,, przelecisz całą skrzynkę będzie wiadomo ze wszystkie są OK, inna możliwość to weryfikacja każdego miernikiem, bo bezpiecznik może się przepalić tak że wizualnie będzie wygląda jak sprawny,,,
adam205 - 20 Mar 2019, 10:13
JoeMix napisał/a: | Ja mam co prawda bezpiecznik 20A ale w pozycji 22 (Zapalniczka, przednie gniazdo zasilania), 30 mam w każdej tabelce opisaną jako "nieużywany", a czemu wcześniej wspominasz o nr 18?
Sprawdziłeś pozostałe bezpieczniki? Niestety nie wystarczy tego zrobić wizualnie, najlepiej kupić zestaw, wyjąc pierwszy i w jego miejsce włożyć nowy, a ten wyjęty podmienić z kolejnym - tej samej wartości,,, przelecisz całą skrzynkę będzie wiadomo ze wszystkie są OK, inna możliwość to weryfikacja każdego miernikiem, bo bezpiecznik może się przepalić tak że wizualnie będzie wygląda jak sprawny,,, |
Właśnie spojrzałem w inną instrukcję obsługi (z roku 2011) i tam jest tak jak piszesz. Ja patrzyłem w wersję z roku 2012 i tam jest zupełnie inne oznaczenia każdego bezpiecznika :/
Zweryfikuję to dzisiaj wg nowego schematu i dam znać Wielkie dzięki!
Pozostałe też posprawdzam.
JoeMix - 20 Mar 2019, 10:58
adam205 napisał/a: | Właśnie spojrzałem w inną instrukcję obsługi (z roku 2011) i tam jest tak jak piszesz. Ja patrzyłem w wersję z roku 2012 | Ja swoją pobrałem ze strony Forda po identyfikacji przez VIN, wskazując ręcznie model i rok produkcji było chyba z 8 do wyboru, podanie VINu zawęziło wyniki do jednej sztuki,,,
adam205 - 21 Mar 2019, 14:16
Jesteś wielki! Okazało się, że faktycznie 20A był przepalony
Wymieniłem i śmiga Kluczem okazała się w takim razie zła instrukcja obsługi
Jeszcze raz dzięki!
|
|