Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Ogień na skrzydle wentylatora chłodnicy

frankez - 13 Maj 2018, 15:53
Temat postu: Ogień na skrzydle wentylatora chłodnicy
Witam

Dziś niestety zdarzyła mi się nie miła sytuacja i proszę was o po rady.

Moja fiesta stanęła w ogniu na szczęście w porę żona poczuła smród i zdążyłem ugasić.

W sobotę odebrałem auto od mechanika , naprawiał Klimatyzację, a dokładnie wymieniał zawór ciśnienia od klimatyzacji ( coś takiego mi powiedział). Dziś jadę sobie spokojnie w pewnym momencie poczułem, że przestała chłodzić klima, następnie wyłączyłem ją i włączyłem i czuję że znów chłodzi , parkuje pod domem i wychodzę z auta w tym momencie żona mówi że czuć coś spaleniznom otwieram maskę, a tam ogień mały na wtyczce od wiatraka chłodnicy oraz zaczyna palić się śmigło. zgasiłem gaśnicą i odpiąłem ,
zdjęcia po usterce i co się paliło :

wtyczka

wiatrak1






Co mogło być przyczyną zapalenia tego gniazda ??? mechanik od klimy mówi że on nic nie zepsuł ..



wiatrakk


Dane auta :
Ford Fiesta mk6 2002 r 1,3 . 51 kw


W tym momencie auto zaprowadzone do mechanika-elektryka - muszę wymienić wentylator od chłodnicy wraz z rezystorem i zobaczymy , na rezystorze zauważyłem że było na krótko zrobione takie połączenie coś jak na tym filmiku :
rezystor na krótko połączenie

Jaszczur - 14 Maj 2018, 15:13

Na moje to zablokowało wentylator chłodnicy (pewnie jakiś wąż wszedł w łopatki albo coś w ten deseń), a po włączeniu klimy cała moc wytraciła się na rezystorze pierwszego biegu wentylatora, i to było bezpośrednią przyczyną pożaru.
Mógł też po prostu szlag trafić sam wentylator. Pytanie tylko kiedy się to (ewentualnie) stało.

frankez - 14 Maj 2018, 15:21

Jaszczur napisał/a:
Na moje to zablokowało wentylator chłodnicy (pewnie jakiś wąż wszedł w łopatki albo coś w ten deseń), a po włączeniu klimy cała moc wytraciła się na rezystorze pierwszego biegu wentylatora, i to było bezpośrednią przyczyną pożaru.
Mógł też po prostu szlag trafić sam wentylator. Pytanie tylko kiedy się to (ewentualnie) stało.



dzięki za odpowiedź , No dam znać po naprawie jak działa i czy mechanik doszedł do wniosku co było powodem , na ten moment mówi że na rezystorze było zrobione obejście na krótko , ale zobaczymy

Jaszczur - 14 Maj 2018, 15:22

Zmień mechanika. Bo mówi głupoty, i prawdopodobnie przez niego omal nie spłonęło Ci auto.
frankez - 15 Maj 2018, 19:00

Jaszczur napisał/a:
Zmień mechanika. Bo mówi głupoty, i prawdopodobnie przez niego omal nie spłonęło Ci auto.


Póki co auto jeździ nie zapłonęło ...


Wymieniony został wiatrak od chłodnicy wraz z obudową i nowym rezystorem , obudowa potrzebna była bo się stopiła ..

Powód : na rezystorze był bezpiecznik wraz z drutem i zrobione na krótko podłączenie , tylko Pytanie kto to zrobił, Bo ja nie, a inny mechanik nigdy mi nic takiego nie wspominał by robił.

frankez - 25 Maj 2018, 19:25

Panowie

Jeszcze jedno pytanie :

Po wymianie wiatraka chłodnicy wraz z rezystorem klima działa , mocno chłodzi.

Ale takie ogólnie pytanie czy to normlalne że na włączonej klimie Jak jadę 3 tys obrotów bieg 4 i puszcze gaz to po sekundzie jest taki odruch auta jakby hamowało mocno silnikiem , można to może nazwać szarpnięciem ale nie takim jak kable zapłonowe do wymiany, że tnie tylko jeden taki odruch i później już normalnie , i tylko po puszczeniu pedału gazu , zaraz sekundę po :/

Dzieje się tak tylko przy włączonej klimie , jak wyłącze Klime to nie ma tego odruchu


Parę osób mi mówiło że to normalne ponieważ auto nie duże 51 kw , 1.3 silnik więc jak sprężarka działa to potrzebuję mocy, a jak gazu nie daję to mocno wyhamowuje , ale aż tak ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group